Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst

Wij gaan naar hotel Monopole of zo iets, niets bijzonders, goedkoop maar ziet er fris uit. Als we terug zijn laat ik je even weten hoe het was, en zal je anders een link mailen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

@Klappie: ik zit hiero ook illegaal hoor want ik ben "pas' 37 jaar :)

Ik wil even reageren over op je DD verhaal/vragen: mijn AMH-waarde is in november bepaald en was toen 0.09 dus minder dan gemiddeld op mijn leeftijd. Nu zit ik (overigens op eigen initiatief en niet die van een arts) aan de DHEA, een voedingssupplement dat volgens amerikaanse onderzoeken dit soort verouderingsprocessen doet vertragen c.q. terugdraaien.

Nog even een antwoord op je vragen:

Merional heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, misschien dat je het even kunt navragen bij Fertizorg https://www.apotheekzorg.nl/patienten/ dat is een landelijke apotheek met distributiepunten door heel NL en ze bezorgen waar je maar wilt.

Echo's: meestal zijn het er inderdaad 3 maar dit kan altijd iets afwijken. Als je die in een NL ziekenhuis laat doen, heb je inderdaad extra kosten, circa 40,- per echo. Dat zou je moeten afwegen tegen de reiskosten en de reistijd.

De informatie-overdracht van de resultaten van de echo: moet je door de betreffende arts in het zh laten noteren en vervolgens zelf doorbellen of mailen naar DD.

Wij zijn alleen voor de intake, punctie en tp naar DD geweest.

Je hebt alleen op de dag van de punctie een kort gesprekje met de anesthesist. Echt een hele aardige man is dat.

@Marion: joehoeeeeeeee wat een goed resultaat meid! potverdorie daar teken ik voor!!! en nu 3 emmies aan boord, nu de spannende wachtweken in meid... straks blijven ze alle 3 plakken dat zal wat zijn :)

@Shanna: heel veel succes morgen met de punctie!!!! toi toi toi

Geplaatst

@Shanna, woeiii meis, ben benieuwd naar je ervaring van de narcose en hoeveel eitjes je hebt! Ik vond de behandelkamer er helemaal niet eng uit zien, ja er staat veel apparatuur maar ja dat hoort erbij. Die man met de slaapspuit vond ik zoooo aardig dus had er geen moeite mee.

@Sen, begint voor jou ook weer op te schieten he! De kans dat ze alle 3 blijven zitten is zoooo klein dus dat risico nemen we wel. Maar ja het zou wat zijn zeg.........whahahahaha

Geplaatst

@ Shanna, heel veel succes met de punctie!

@ Marion: toch blijft die narcose eng... ik heb nog liever pijn... maar wie weet hoe ik overstag ga! Jouw verhaal is in ieder geval heel positief.

Wat betreft drie emmies terugplaatsen: bij mij is er ook 3x3 teruggeplaatst. De kans op een drieling is echt 0,000001, zeiden ze in het AMC. Wel had ik bij de zwangerschap van de laatste ICSI twee ingenestelde embryo's. (eentje was met 5 weken al gestopt met groeien)

Ben je aan het werk? Of doe je nog even rustig aan?

X Nine

Geplaatst

He Nine, k zit alweer op mn werk hoor, stiekem ff op het forum hihihi.

Echt die narcose is echt top, het is een heeel klein spuitje en ze zijn zooo lief daar, je moet je gewoon overgeven aan ze. Als je bij komt zit je mannetje naast je, krijg je glaasje water en kan je na een klein uurtje weer gaan. Appeltje, eitje, echt waar!

Geplaatst

hihi....gek genoeg verheug ik me al op de narcose ;-)

@marion: super 3 stuks!! (moet morgen toch maar even polsen hoe Dr. S er over denkt ;-) )

Geplaatst

die narcose is het beroemde Michael Jackson middel hahaha alleen dan niet zoveel natuurlijk. ALs je boven de 40 bent kunnen er 3 terug geplaatst worden in DD. De kans op een 3-ling is 1 op een............ heel veel. Als er wordt ingevroren is het tohc altijd maar weer de vraag of ze er goed uitkomen........

Hoe lang loop jij al in DD? Bevalt het je daar?

Geplaatst

Whaaaaaa, Marion! Dat bedoel ik dus!!:fear2::nerves: Ik weet niet of ik nog wakker zal worden na narcose. (gebruik nl medicijnen voor hartritmestoornissen).

Waarschijnlijk haal ik me rare dingen in mijn hoofd...

Geplaatst

Tuurlijk word je wakker na de narcose, zoveel krijg je nou ook weer niet:)

Ze weten heel goed wat ze doen, uiteraard wel vermelden dat je medicijnen gebruikt en dan komt het helemaal goed. Echt die man hoet heet dat anes en nog wat is zo'n lief vaderlijk type, die stelt je echt op je gemak.

O, ik zou je zo graag willen overhalen, zeker omdat ik er zo;n goede ervaring mee heb gehad. Het maakt de punctie zoveel aangenamer, ( in hoeverre een punctie aangenaam kan zijn natuurlijk) ;)

Geplaatst

Hai dames,

O wat een superscore Marion, en een plaatsing van 3 emmies. Wat super. Niet van het wachtbankje vallen he meiske! Heel veel succes met de wachtweken. Ik zal heel hard voor je duimen.

Shanna, ik zag je berichtje net pas mbt een hotel in Dld. Ik neem aan dat je zelf al iets hebt gevonden toch? Wij zaten de laatste keer in een golfhotel in de buurt van Düsseldorf, heerlijk rustig, super kamer. We hadden heel veel behoefte aan rust en wilden daarom bewust niet in de stad blijven. Maar wij bleven dan ook 4 nachten. Ik kan niet wachten tot je je weer hier meldt om te horen hoe het is verlopen. Waarom is er nu uiteindelijk toch besloten voor isci ipv picsi? Jij hebt dus al hetzelfde gemerkt dat je veel zelf moet aangeven. Vind ik zelf niet altijd prettig, nu in ons picsi of icsi verhaal geeft het een onzeker gevoel, tenslotte stelde zijn eigen collega picsi voor. Ben benieuwd waarom dat bij jou nu is veranderd. Succes he meiske!! TOI TOI TOI

Nine, die narcose is geweldig. Het is eigenlijk meer een soort roesje, dus je bent in een mum van tijd weer wakker. Je moet dan wel even goed vermelden dat je hartritmestoornissen hebt. Maar die man is zo ontzettend aardig en kundig, daar vertrouw ik volledig op. Terwijl ik het ook eng vind hoor om onder narcose te gaan.

Liefs

Manouk

Gast Sannie66
Geplaatst

@Shanna, hoop snel op goede berichten hier...

@Marion... wow! Goed gedaan wijffie... helemaal top. En nu flink broeden.. hahaha

@Nine, als er al een punctie komt deze keer (eerst maar even die FM van donderdag afwachten he), dan ga ik 'cold turkey'. Ik werd de vorige keer echt niet lekker van die morfine.. en onder zeil hoeft voor mij ook weer niet... maar dat ben ik... Besides, ik weet dat het jouw angst is lieverd...

Gast Shanna42
Geplaatst

Hai hier ben ik ....

De punctie verliep reuze goed, geen mann. anesth. maar een vrouwelijke, een beetje een chaot, liet nog wat vallen toen ze het infuus inbracht. Maar nergens last van gehad, echt een aanrader.

De oogst is erg mager, drie eitjes. Morgenvroeg kan ik bellen voor de uitslag of er bevruchting heeft plaatsgevonden en morgenmiddag nog een keer bellen voor de uitslag van het poollichaamonderzoek.

We hebben Picsi in Icsi gedaan zo heet dat (wist ik ook niet hoor, Irma vertelde mij dat, je kunt nl. ook picsi in ivf doen?!).

De kans op een drieling bij terugplaatsing van 3, is 4% dus minimaal.

Groeten van Shan

Geplaatst

@Shanna, lekker hoor, je hebt het weer achter de rug! Spannend, hoop dat ze alle 3 bevrucht raken. Laat je ze dan ook alle 3 terug plaatsen?

Lekker he dat roesje! hahaha

Nou meid, fingers crossed voor morgen!

Gast Shanna42
Geplaatst

@Marion jaah heerlijk die narcose, is goed bevallen hoor. Nergens last van gehad, nu alleen wat pijn in mijn buik. Morgen beginnen met die vaginale bolletjes hoop dat dat een beetje gaat lukken.

Als er drie zijn laten we ze idd alle drie terugplaatsen, de kans op een drieling is 4% dus die gok nemen we, dan hebben we de meeste kans op een zwangerschap.

Liefs van Shanna

Geplaatst

ja, zo dachten wij dus ook, ik moest op de dag van punctie al beginnen met die bolletjes, gelijk s'avonds. Gebruik jij ook die neusspray? O nee, nog niet das na de tp. Let wel op daarmee hoor, bij mij stond op de sticker die op het doosje zat 3 x daags 4 pufjes in elk neusgat, gelukkig nagevraagd aan Dr S en dat was absoluut niet de bedoeling. S'morgens 1 pufje in 1 neusgat en s'avonds 1 pfje in het andere. Ben alleen vergeten te vragen hoe lang ik dat moet gebruiken dus had een mailtje gestuurd maar k heb nog geen antwoord.

Gast Shanna42
Geplaatst

Marion ik moet morgenvroeg pas beginnen met de bolletjes. Ik heb wel meteen in dd bij de apotheek op de hoek het recept opgehaald, veelst te bang dat ze het hier niet op voorraad hebben. In de bijsluiter staat overigens dat je die met een glas water moet innemen, op het doosje zit wel een sticker met vaginaal ... zul je niet goed opletten zeg! Dat vind ik wel een nadeel van DD dat je overal zelf op moet letten en achteraan moet gaan.

Dat van die neusspray is ook wel vaag dan ja.

Geplaatst

hoi meiden, kom even kijken hoe het is gegaan bij Shanna. Super meid, 3 eitjes.. snap dat je er liever meer had gezien maar 3 is beter dan niets toch?! ik had er laatste keer ook 3. Nu hopen dat je morgen te horen krijg dat ze gewoon alle 3 zijn bevrucht! :gekruiste vingers 3

Ik was ook huiverig voor die narcose maar eigenlijk is het geen echte narcose maar meer een roesje waarbij je even out bent. Bij een echte narcose duurt het ook veel langer voordat je wakker bent en ben je echt helemaal brak en dat had ik bij deze niet. Ik werd al in de behandelkamer wakker ben even naar dat uitslaapbed gelopen, bakkie thee gedronken en zat toen binnen 20 minuten bij de Mac want ik stierf van de honger. Ik vond die behandelkamer trouwens helemaal niet eng.

Geplaatst
Marion ik moet morgenvroeg pas beginnen met de bolletjes. Ik heb wel meteen in dd bij de apotheek op de hoek het recept opgehaald, veelst te bang dat ze het hier niet op voorraad hebben. In de bijsluiter staat overigens dat je die met een glas water moet innemen, op het doosje zit wel een sticker met vaginaal ... zul je niet goed opletten zeg! Dat vind ik wel een nadeel van DD dat je overal zelf op moet letten en achteraan moet gaan.

Dat van die neusspray is ook wel vaag dan ja.

Hier in NL krijg ik bij de apotheek altijd de bijsluiter mee waarin staat dat het oraal moet worden ingenomen. Het is dat ze in het ziekenhuis altijd goed duidelijk maken dat het toch echt vaginaal moet maar anders .......

Gast Shanna42
Geplaatst

De Mac hahaha daar waren we zaterdag na de fm al geweest en gisteravond ook al omdat in de buurt alleen maar thaise restaurants zaten, dus om vanmiddag nog een keer te gaan maccen dat was teveel van het goede (en ik ben nogwel een echt Mac fan).

Op een ander zw.pag. had ik van meiden gehoord dat het een enge kamer was, en dat ze erg emotioneel waren voor de narcose, beide moesten huilen dus tja, ik was overal op voorbereid en vond het juist helemaal niet eng of zo, heerlijk was het, en wat je zegt het is meer een roesje, ik dacht even dat het niet ging lukken hahahaha maar ik werd duizelig en weg was ik, niets meer gemerkt. Wat een uitvinding daar in D.

Gast Shanna42
Geplaatst
Hier in NL krijg ik bij de apotheek altijd de bijsluiter mee waarin staat dat het oraal moet worden ingenomen. Het is dat ze in het ziekenhuis altijd goed duidelijk maken dat het toch echt vaginaal moet maar anders .......

Ja in hier zat ook een bijsluiter bij (alleen in het duits) maar daar stond heel duidelijk in met water innemen. Wel raar dan eigenlijk niet dan? Dat het met water moet, maar dat wij ze dan vaginaal moeten gebruiken.

Ook wel weer vreemd dat de een 's avonds na de punctie al moet starten en ik morgenvroeg pas, dat heeft hij duidelijk gezegd, geen twijfel mogelijk.

Ach ja het gaat er daar allemaal wel wat vreemd aan toe, als het resultaat maar goed is, daar gaat het om toch!

Zo naar bed des te eerder kan ik morgen bellen, gelijk met al die anderen om tien uur hahahahahaha.

Groeten van Shan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden