Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohw Caroline wat een vervelende situatie dit. Ik hoop dat je mannetje zich vandaag al een stuk beter voelt.

Ik ben gister voor tp geweest in het AMC.

M'n moeder was mee aangezien mijn mannetje in het buitenland zit. Nu ging de arts ineens moeilijk doen en wilde eerst even alleen iets met mij bespreken. Ik helemaal in de stress, bang dat er toch geen tp zou zijn. Bleek dat alleen partners mee mochten. Wat?!? Ik meteen de situatie uitgelegd en gezegd dat dit allemaal al besproken was. Uiteindelijk vond zij het gelukkig toch goed.

Van de 10 eicellen waren er 9 rijp en daarvan uiteindelijk 4 bevrucht. Ik heb 2 emmies terug geplaatst gekregen, waarvan 1 redelijk (7 cellig) en 1 hele mooie (cellen niet meer te tellen!!!)

Hoop zo dat het nu goed gaat komen...

Meiden allemaal veel succes met het spuiten en de puncties die eraan zitten te komen!

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gerda: waanzinnig, ik hoop hoop hoop voor jou!!! groei groei groei emmy's.

Caroline, het lijkt of ik dezelfde man heb! die van mij is ook tevreden hoe het nu is. Je voelt je bijna teveel als je iets over de behandeling zegt. Gelukkig steunt mijn man me onvoorwaardelijk. Het gaat met mij niet lekker want:

IK WORD ZIEK!!

voel het aan alles: neus dicht, hoofdpijn en verhoging! aaahhhhh

Geplaatst

Joepie ik het woensdag de punctie. Er waren net bij de echo 8 mooie grote follikels te zien!!!!!!!! die 8 zijn groot genoeg dus mogen er uit.

Vanavond al om 22 uur pregnyl spuiten en woensdag al om half 8 op de afdeling melden. Vrijdag dan de tp zei de arts dus ben benieuwd of dat ook zo is..........

Geplaatst

Gaat goed Gerda en Sandra!

Marjan veel vitamines nemen!

Wat onze situatie betreft: man is net naar beneden, hij had 37.2 maar zweet zich een ongeluk, heel vreemd. Hij zegt dat hij morgen wel naar Rotterdam wil, dus dat is op zich mooi, maar hij ziet er nog uit als een dweil en wil niks eten. Drinkt nu een kop thee. Wat een klotesituatie is het toch! Bij mij slaan de twijfels toe: doe ik er wel goed aan om dit door te zetten?

Geplaatst

Tjee, Caroline, best moeilijk voor je! Maar aan de andere kant, spermacellen doen er 90 dagen over om zich te ontwikkelen... waarschijnlijk waren ze al klaar, voordat je lief zich ziek ging voelen. En 37,2 is echt geen koorts...

Heb je nog wel een leuke verjaardag gehad?

X Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

Kom net weer terug van beneden: hij zegt we gaan maar hij ziet er erg tegenop... zijn ding doen, naar een ander ziekenhuis, het wachten, weer terug. Maar stel dat ie zich morgen beter voelt, dan zou ik heel erg balen dat we het hebben afgeblazen.

Jij zegt nu ook weer dat het zaad goed zal zijn, anderen zeggen dat je juist 3 maanden moet wachten! Wat is het nou???????????? Niemand weet het echt volgens mij. Hij heeft een hele nare hoest en op mijn verjaardag (die overigens uiteindelijk heel gezellig was, dank je) suggereerde iemand longontsteking... pfff, hij zei net: zou me niks verbazen. Dan denk ik: ik ga toch niet iemand met longontsteking meenemen? Maar op de vraag of hij naar de dokter wil zegt ie: maakt niet uit, we moeten toch wel gaan.

Sjonge jonge, ik dacht vorige week nog: dit wordt 'm, het gaat goedkomen, maar nu...

Geplaatst

Echt niet te geloven wat een k*lote zooi! heb je nou al het ZH gebeld?? Zij kunnen je als enige echt advies geven.

Een poging op deze manier opgeven doet echt wel heel veel pijn. Ik hoop voor je dat je morgen toch nog een positieve dag hebt. Bellen hoor!!

Geplaatst

Caroline de duimen draaien voor je!!

Hoop echt voor je dat het goed zal gaan..

Marjan, spannend nu hè?

Witje jij mag ook al voor de punctie! Heel veel succes alvast meid! Op naar een mooie score..

Ikzelf heb nog wel last van de punctie, mijn buik is nog flink gevoelig. Nu eerst maar hopen dat mijn monstertjes een mooi plekje vinden om voorlopig te wonen, aaarrgggh.. nu toch wel spannend!

Geplaatst

De kogel is door de kerk: we stoppen met deze poging. Als het de eerste was zou ik het erop wagen maar nu... Ik heb de hele ochtend zitten twijfelen maar ik liep net naar school en dacht het levert mij ook teveel stress op. Ik werd er helemaal gek van!

Net het ziekenhuis gebeld en ik moet uiteraard een maand ertussen laten zitten, dus eind april weer starten. Ik heb op 29 maart een telefonische afspraak om te overleggen of het zaad van tevoren nog moet worden getest, is wel verstandig denk ik. En ik moet natuurlijk mijn nieuwe schema dan krijgen.

Baal ontzettend, zei net tegen mijn vriend: als je morgen toch beter bent!!! Zegt ie: als het nou 1 dag later was... waardoor ik nog meer baal want ik heb zelf aangedrongen op FM 4 op zondag... als dat maandag was geweest, was de punctie voor woensdag afgesproken. Maar ja, dat heeft geen zin om zo te denken.

Iedereen veel succes want ik heb het effe helemaal gehad! Ik meld me later wel weer.

Geplaatst

hee caroline

ik snap je frustraties is ook wel een sh*t keus die je moet maken hoor

maar ik denk dat het de juiste keus is

dit leverd jou stress op, je man die nu mss niet goed zaad afleverd , en als je m nu afbreekt krijg je nog een poging vergoed

en als alles dan wel goed gaat dan heb je net effe wel weer wat meer kans denk ik

maar het blijft k*t om nu 2 weken voor nop gespoten en gedaan te hebben

sterkte ermee

en succes in april

Geplaatst

Oh caroline wat sterk dat je zelf de beslissing hebt genomen.En nu niet meer twijfelen maar achter je beslissing blijven staan hoor. Ik vindt het heel moedig. Jammer dat we niet meer gelijk lopen. Ik blijf je volgen, neem eff de tijd voor je verdriet.

:hugs2:

Geplaatst

He Caroline wat een domper zeg. Sterkte en hopelijk volgende ronde beter met goed resultaat. Baal maar ff flink en gooi al je frustraties er maar uit is goed voor je.

Succes!!

Geplaatst

Hè bah meid, wat ontzettend naar, vervelend, frustrerend.... Maar wel goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Veel sterkte, kom lekker even bij en dan vol goede moed weer verder!

Geplaatst

Bah Caroline! Helemaal opgeladen, helemaal klaar en dan toch niet van start kunnen. Alsof een opgeblazen ballon lekgeprikt wordt.

Maar zoals Marjan zegt, het is ook heel sterk van je dat je het heft in eigen handen hebt genomen. Teveel stress en zorgen rondom een poging is ook niet goed.

Pfffffffff, uitblazen, vloeken en balen... en weer oppompen voor de volgende poging. (en nu lekker geen stress over een poging die misschien echt verloren was gegaan!)

Take care,

Nine

Geplaatst

Bah, wat ontzettend balen!!

Ik snap het heel goed van je dat je het hebt 'afgeblazen', zoals je zegt het is niet de eerste of tweede poging....

Nu eerst de frustratie eruit gooien en ik hoop dat je er samen met je partner toch over kunt gaan praten.

Succes en ik hoop dat je komende maand weer kan/mag beginnen!

:goodluck:

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje meid wat een ellende zeg. Maar een goede beslissing hoor. Want ik vind dat iedereen zijn positiviteit moet uitstralen bij zo'n behandeling. Dus ook je man moet zich op en top voelen wil het allemaal werken. Jing jang zeg maar haha. En inderdaad van te voren het zaad laten testen voordat je in april gaat beginnen.

Dikke :blowkisses:

Geplaatst

ach wat kl*te, word je niet vrolijk van, ben je er zo goed als klaar voor dan nu dit.

Ik vind het knap van je dat je niet gaat, ik denk dat ik die van mij een schop had gegeven. Beetje aan jou denken had ook geen kwaad gekund denk ik voor jou is het ook zeker niet makkelijk. Aan het zaad hadden ze snel genoeg gezien of het wel of niet goed is. Eerst zaad kijken dan punctie. Maar ja das een persoonlijke reactie zoals ik het verhaal zie.

Meid, wees lief voor jezelf.

liefs

Geplaatst

Ik heb me helemaal gek geshopt!!!!:yah::yah:Tas, Jas, schoenen 2x t-shirt!! HOPPA en nu maar hopen dat ik het heel snel niet meer pas hahahaha.

Eff de frustratie eruit geshopt! Nu snel verstoppen voor manlief want die doet me wat hahaha

poeh hee lucht lekker op zeg!

Geplaatst

Carolien, Ja, heel herkenbaar, dubbe, dubbe en dan pats, het opeens heel duidelijk weten, stoppen, niet goed zo! Klaar. Joy1

Geplaatst

Joh Caroline...wat een rotdagen voor jullie zeg! Toch moet ik zeggen dat ik het een verstandige beslissing vind hoor! Mijn man heeft tijdens onze eerste behandeling ook koorts gehad (38,5) en het ziekenhuis heeft ons toen echt geadviseerd om te stoppen met de behandeling en drie maand te wachten (de man schijnt ook een soort drie maandelijkse cyclus te hebben wat aanmaak van sperma betreft). Het schijnt dat boven een bepaalde temp. de zaadcellen toch echt dood gaan bij de man.

Ik hoop dat je toch een beetje een soort van rust krijgt hierover hoor! Sterkte meid.

Gast Sannie66
Geplaatst

Wat een treurig nieuws lees ik hier Caro, je hele weekend al zo´n beetje ´verziekt´... en dan is dit het resultaat. Ik snap je frustraties maar al te goed meis...

Huil, schreeuw, vloek desnoods...

:blowkisses:, San

Nb. ben het trouwens wel met Pleun en Marjon eens: vind het wel een beetje een slap gedoe van die man van je... en dat je zegt dat jij het voornamelijk bent die een 2e wil is klinkklare onzin... je doet het samen of je doet het niet. Punt!!!

Geplaatst

Jeetje Caroline, wat een heftige beslissing. Ik begrijp je frustratie, verdriet en teleurstelling.

Mijn duimen blijven draaien dat jullie met de volgende ronde succes boeken!

heel veel sterkte om deze domper te verwerken..

Geplaatst

He gadver Caroline, wat een domper!

Ik snap je beslissing wel maar het is wel even slikken, lijkt me. Mijn moeder zei altijd: "bij twijfel niet doen" en da's wel een goed houvast. Ik hoop dat het voorjaar jullie beter gezind is en wat moois laat opbloeien bij jullie!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hey caroline,

Wat een rot bericht! Maar ik denk wel de juiste keuze. Daarom heb je hem zelf ook gemaakt! Helemaal omdat het de laatste vergoede poging is. Stress kun je daar nu eenmaal niet bij gebruiken! Nu even rust voor jou en je man en dan in april met frisse moed naar poging 3!!!

Veel succes alvast. Blijf je volgen!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder-->2 september uitgerekend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden