Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimmie: fijn dat t goed gaat met de mannen! Ben blij ook te horen dat je inmiddels al wat kunt uitslapen. Wij hebben een hond die ons tussen 7 en half 8 wakker blaft. Soms, heel soms, wil het wel eens 9 uur zijn, maar heerlijk is dat dan als dat in het weekend valt en we ook kunnen uitslapen! Kan me het dus wel een beetje voorstellen. Zeker na alle ellende is het wel fijn om dat te kunnen doen, ben blij voor jullie!

Babeth, ja, zodra de positieve ovu test is, bellen met DD. 2 dagen na de positieve test gaan ze ontdooien, en ik neem aan de dag daarna, of 2 dagen later de TP. Ben benieuwd hoor! Als alles goed gaat gok ik op maandag de 27e of dinsdag de 28e de TP. Heb er zin in!!!!

Vandaag een shop dag gehad. Moest naar de chiropractor, daarna naar cranenbroek, halve winkel leeggekocht....en toen nog even voor brillen gaan shoppen. Ach... 3 voor de prijs van 2, plus nog eens een deel vergoed van de verzekering, komt neer op 3 brillen voor €45,- per stuk. Ik 3 brilletjes en manlief 4. Ze hebben goed aan ons verdiend ;)

Morgen een workshop glas in lood, be benieuwd! Laat wel wat weten!

Tot! En dikke knuffel voor iedereen!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ohh Lala jij bent even uit je dak gegaan, jij hebt vast een enorme brillentik en inmiddels een zeer uitgebreide collectie dat je tenminste iedere dag van de week een andere op kan zetten haha, leuk!

Mooi dat de tp in zicht komt en heerlijk zonder metingen! In Brussel moest ik toch ook altijd echo´s laten maken en bloed laten afnemen.

Maris, ik heb ook verder niets te melden, maak niets mee hoor

Geplaatst

Lala haha moet er wel om lachen met je brillen.

Ik heb ook een bril maar heb er maar 1 en die was echt wel wat duurder dan die van jou haha en ik ben met alles zo da ik nog wel een keer wissel maar met de bril heb ik dat helemaal niet deze bevalt mij zo goed.

babeth hebben we samen niet zoveel te melden haha

Ik ben aan de poets

Geplaatst

Lala, wat fijn wat van je te horen. Nog gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Wat zal het een heftige periode zijn (geweest) voor jullie. Een hele dikke knuffel.

Kimmie, gelukkig gaat alles goed met je mannen!

Meiden, ik heb eigenlijk ook niet veel te vertellen. Afgelopen weekend naar Pinkpop geweest. Ff mijn gedachten verzetten. Af en toe voelt het alsof het ons niet gegund is. We zullen zien.. maandag fm meting.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier nog steeds alles goed, alleen weinig tijd om op iedereen te reageren.

Lala,

fijn weer wat van je te horen.

Alleen minder nieuws van jou kant.

Gecondoleerd met je schoonvader.

Allemaal een hele dikke knuffel van mij.

Geplaatst

hee hallo!

Hahaha.....ik denk (*hum, weet zeker) dat ik inderdaad wel een week of meer bij elkaar heb aan brillen. Ik heb wel mijn favorieten, en er zitten een paar bij die mega-oud zijn, en dus de glazen niet meer goed. Die moet ik eens gaan up-daten :happy:

Eigenlijk heb ik niet eens zo'n sterke glazen dus heb ik ook nog eens niet altijd mijn bril op. Maar ik vind t wel super leuk om af te wisselen. Houdt de mens aan de overkant .... diegene die mij aankijkt ... scherp. "heb je nu weer een andere bril?" hihihi

Dames, hier verder alles goed. Nou ja, vannacht flink oorpijn gehad, en vanochtend stekende pijnen bij het eten/kauwen, maar voor de rest gaat het goed. Kan over een paar daagjes gaan beginnen met testen. Dus..... we zijn weer op weg!

Tot zover vanuit een nat en koud zuiden des lands!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Lala,

Ik duim met je mee dat je snel een eisprong zal hebben en er een tp zal komen!

Last van je oor, dit is echt heel vervelend. (heb zelf ook vaak problemen gehad met mijn oren en nog regelmatig, dus ik weet hoe dit voelt)

Beterschap!

Maris,

Het huis is bij jou dus weer helemaal schoon. Heerlijk is dat!

Pippe,

Naar Pinkpop geweest. Was het leuk?

Hoe is de Fm gegaan?

Kimmie,

Wat fijn om te lezen dat Bjorn aan het opknappen is!!

En Levi heeft doorgeslapen, is dit nu vaker gebeurd afgelopen week?

Heeft hij nu door hoe het dag en nacht ritme is?

Ik las net het bericht van Zomer (Esther)........

Babeth,

Ze zal het zeker van je waarderen dat je een topic hebt gemaakt voor haar en haar twee jongens Tim en Floris.

Geplaatst

hoi meiden

Lala al druk met de ovulatietesten bezig?

Pippe hoe gaat het momenteel bij jullie? fijn dat Pinkpop een succes was, al hoewel je er in het begin mogelijk wat tegenop zag....

Maris, weer wat meegemaakt inmiddels ?? haha

Ik hier nog steeds niet hoor, nog steeds rustig aan, vandaag weer een goede controle gehad, nu over 3 weken weer en over weken wordt de cerclage verwijderd, spannend!!

Wish, hefitg he, extra als dat met een eigen topicmeisje gebeurt....het is zo in en in triest, ik was er zo door van slag, niet zo zeer vanwege de herinneringen aan Lars* en Nick* want die zijn blijvend bij me maar wel dat gevoel dat terugkwam dat ik had zo met de bevalling enzo, verdomme was gewoon zo kwaad dat dit nogmaals iemand is overkomen...ik heb echt met ze te doen....

Geplaatst

Babeth,

Zeker heftig!

Voor jou is dit bericht zeer zeker moeilijk.

Wanneer gaan ze de cerlage verwijderen?

Heb sinds vanmorgen last van mijn stuitje en wat 'spierpijn-gevoel' in mijn onderbuik aan de zijkanten.

Toen ik vanmorgen wakker werd stond mijn buik 'bol', de baarmoeder was omhoog geduwd ofzo.

Met plassen heb ik moeite om me te ontspannen, dit doet zeer in mijn onderbuik aan beide kanten.

Heb geen blaasontsteking. (heb dit al getest)

Heb morgen gelukkig controle bij de vk.

Geplaatst

He Babeth,

ja, ben al druk met de ovulatietesten. Tot nu toe negatief, maar wel al een streepje te zien, die ook steeds duidelijker wordt, dus het LH is op aan het bouwen.

Gaat de goede kant op ;-)

Net even nieuwe afspraken gemaakt op het werk. Ik ga vanaf juli meedraaien in de "beheer" groep. Dat betekent een vaste werkplek in Weert (da's te doen) en 1 dag in de week naar Amersfoort. En ook dat is te doen, hoewel het wel op dagen zijn dat het verkeer vreselijk druk is, maar daar komen we dan ook wel weer uit.

Het is in ieder geval een betere oplossing: duidelijkheid wat betreft werkzaamheden en waar ik terecht kom en wie mijn manager is.

Ik heb er vertrouwen in dat dit voor mij (voorlopig) gaat werken.

Wish: Hou t lekker in de gaten, maar volgens mij zijn dit typische zwangerschapskwaaltjes niet? Wel fijn dat je morgen controle hebt en het dus allemaal kan navragen en aangeven.

Hou je ons op de hoogte?

Pippe: hoe was de FM ? Hou moed hoor! Jullie zijn al verder gekomen dan ik ooit geweest ben, dus "technisch" is het mogelijk. Dat moet bij ons nog maar bewezen worden. Heeft Pinkpop je zinnen een beetje verzet? Heb je er energie door gekregen? Hoe is het nu met jullie?

Alle dames trouwens: dank jullie voor jullie medeleven. Het was best even schrikken ja, ondanks dat je weet dat eigenlijk elke dag een kadootje was voor hem. Maar ik had hem de vakantie met mijn ouders wel gewenst. Daar keek hij zo naar uit. Ook denk ik dat we hem een groot kado hadden gegeven als we hem een kleinkind hadden kunnen geven, dus ik vind deze poging wel een beetje dubbel kwa gevoel. Maar ik weet dat Pap, van waaruit dan ook, ons nu gaat helpen ;-)

Overigens: we hebben besloten slechts 1 van de 2 cryo's terug te laten plaatsen. Weet niet of ik het hier al gezegd heb, maar ja, 1 dus. Geeft toch weer (al is het puur op gevoel) een extra kansje. Nou, zo maar weer even testen!! Ik vind deze poging wel het meest relaxed tot nu toe. Geen gedoe, geen gehaast, geen verzetten van afspraken of rekening houden met het werk....

En voor mijn kerel is dit helemaal relaxed. Ik zal mee slepen naar de TP, ik hoop dat hij dan geen afspraken heeft, anders verliest hij helemaal het gevoel van betrokkenheid bij deze poging ;-)

Ik heb voor manlief voor onze 5de verjaardag een horloge gekocht, hij heeft hem zelf uitgezocht, want hij is een lastige wat dat betreft. Maar ik ga nog terug ermee om het horloge te laten graveren. Ik denk dat hij dat wel bijzonder gaat vinden.

Tot zover maar weer!

Voor iedereen een dikke knuffel!!

Geplaatst

Zo wat veel geschreven weer het was ook zo rustig de laatste tijd haha.

Ik heb ook niet veel tijd gehad moet ik zeggen.

Wish fijn dat je weer terug bent en ik zou het zeker morgen even na vragen wat dat voor kwaaltjes zijn maar volgens mij hoort het erbij.

Mijn huis was wel weer schoon haha maar mag wel weer heb alleen niet heel veel tijd met vandaag de verjaardag van mijn moedre en morgen een bruiloft maar komt goed.

Lala als er al een dun streepje is zal het vast niet meer zo lang duren ik duim voor je.

Babeth spannend dat de cerlage weggehaald word maar jullie meisje doet het hartstikke goed toch dus maak je niet te veel zorgen.

Ik ben blij dat het goed gaat met je.

Pippe hoe gaat het met jullie?

Zoe lang niks meer gehoord hoe is het met jullie?

Kimmie slaapt hij nog steeds door?

Nou ik ben dus even heel druk geweest ik moest maandag laxeren wat mij mega tegen gevallen is. Ik moest 4 liter laxeermiddel drinken en bij 2 liter kon ik het niet meer binnen houden dus gaf ik er ook nog eens bij over. Maar goed ik ben daar mee gestopt en het was wel goed schoon de darmen.

Dinsdag had ik dus de maag en darm scopie onder een roesje maar ik ben dus wel met vlagen bij geweest en tijdens het maag onderzoek ben ik dus schijnbaar helemaal in päniek geraakt waardoor ik aan het overgeven kwam ze hebben me met 3 man in bedwang moeten houden en uiteindelijk werd ik wel weer rustig en sliep ik verder.

De uitslag was dat de darmen (waar ik voor kwam) schoon waren dus geen rare dingen te zien. alleen de overgang van de slokdarm naar de maag sluit niet goed waardoor ik altijd last heb van zuurbranden en het gevoel heb dat er iets vast zit in de slokdarm wat heel erg veel pijn doet.

Dit moet ik 6 juli met mijn eigen arts overleggen en dan kijken we of we met een speciaal dieet en medicijnen het kunnen verhelpen want opereren doen ze niet zo gauw en heb ik ook liever niet.

Dus Babeth ja heb genoeg meegemaakt haha

Vandaag is mijn moeder 50 geworden en we hebben gisteren een geweldig mooi feestje gehad daarom. We hebben als verrassing een mega grote sara van 4,5 meter hoog in de tuin gezet en de mensen die er gisteren waren op het feest hebben een aantal kleine neer gezet ik geloof dat er 9 staan haha.

Vanavond gaan we gourmetten en morgen trouwt mijn nicht oh ja en dit weekend is er nk wielrennen bij mijn ouders dus als je goed oplet kom ikmisschien nog wel in beeld wamt we staan langs de route haha komt bij min ouders voor het huis langs dus dat is wel lachen.

Verder heb ik niet zoveel te melden ik ga even eten en dan naar mijn moeder toe.

Geplaatst

Lala,

Een beginnend streepje te zien, joehoe!!

You go girl!

Weet zeker dat 'jullie pa' zal gaan helpen!

Maris,

Wat ontzettend naar dat het onderzoek vervelend is verlopen!

Het laxeren valt volgens mij bij heel veel mensen tegen. Het is een onnatuurlijk iets wat je van je lichaam vraagt en dit merk je zeer zeker.

Balen hoor!

Maar gelukkig zit het onderzoek erop.

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van de overgang van je slokdarm naar je maag, hoop dat ze je hierbij kunnen helpen zonder dat een operatie nodig is.

Sterkte!

Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder!

De vk gaf aan dat het de banden waren waar ik last van heb en de groeiende baarmoeder.

Dat het pijnlijk is om te ontspannen bij het naar de w.c gaan komt doordat de blaas de baarmoeder wat omhoog houdt en als de blaas leger wordt gaat de baarmoeder weer volledig in de banden hangen, vandaar.

Het hartje van ons kleintje weer mogen luisteren, blijft prachtig. Hij/zij schopte meteen tegen de microfoon aan toen de vk die op mijn buik zette. Haha!

Geplaatst

Maris: nog gefeliciteerd met je moeder! Ga lekker genieten van de bruiloft vandaag!

Laxeren is niet leuk! Heb ik een keertje moeten doen voor een nier-onderzoek.................maar gadverdamme........heb op gegeven moment de laptop maar meegenomen naar toilet, kon ik tenminste nog iets werken! ;-)

Wel vervelend dat je "wakker" werd tijdens de behandeling! Lijkt me akelig zeg! (Geef mij maar een narcose dan......dan weet ik tenminste zeker van niks! hihihi)

Maar ontzettend fijn dat er niks in de darmen is gevonden. Hopelijk vinden ze een oplossing voor de overgang tussen slokdarm/maag.

Wish: gerustgesteld nu? Lijkt me alsnog vervelend, maar het hoort er bij jou nu eenmaal bij! Wat leuk dat de kleine tegen de microfoon aan aan t schoppen was. "Hey, ik lag lekker te slapen, rot op met dat ding!" hahahaha Of: "effe plagen: test...1(schop)...2(schop)...3(schop)...."

hihiihi

Dames, thuiswerken vandaag, maar moet ook nog naar postkantoor, een pakketje dat de 6de al weg had gemoeten eindelijk de deur uit doen. Moet mn groentetuin nog eens inspecteren en wat plantjes omzetten. Pffffff......heb geen zin in mn "normale" werk.......

Tot!!

Geplaatst

Maris,

Och ja, je hebt vandaag een bruiloft.

Een fijne dag!

Lala,

Inderdaad ben ik gerust gesteld.

Heb vanmorgen alle ramen aan de buitenkant gewassen. Dit vind ik altijd een leuk karwei. Zo gebeurd en je hebt daarna echt plezier van je gedane werk.

Helaas was het hier net aan het regenen en hagelen. Nu maar hopen dat de ramen vlekvrij/druppelvrij op gaan drogen hahaha!

Oei, dan breng je dat pakketje wel een beetje heel erg te laat weg. Ach, als het uiteindelijk maar op plaats van bestemming komt toch?

Wat bedoel je ermee dat je plantjes 'om moet zetten'?

Tja, ik heb geen groentetuin.....

Meiden, wil iedereen hier bedanken voor de steun en heb echt respect voor jullie dat er op mijn berichtjes gereageerd wordt als ik het over mijn zwangerschap heb.

Weet uit ervaring dat het niet altijd makkelijk is om hier op te reageren.

Dus bij deze een hele dikke :hugg:

Geplaatst

Lieve, lieve Wish,

Ik weet zeker dat je voor ons net zo zou reageren als wij zwanger waren geweest en jij niet.

Er staan nog wat plantjes op de verkeerde plek (tomatenplantjes bij de paprika's in de pot hihi) die moeten dus nog even op de juiste plek worden gezet. Heb ook nog een courgette van mn broer gekregen, die moet ook nog de grond in.

Waar ik me diep voor schaam is dat dat pakketje een kadootje is voor mijn vriendinnetje in Canada. Ach ja, ik ben tot nu toe elk jaar te laat geweest voor haar verjaardag, ik ga dit jaar die traditie echt niet verbreken! hihi Ze is t van me gewend, en ze is mijn allerbeste vriendin. Trouwens ook mijn getuige geweest bij ons huwelijk.

We kennen elkaar via een bureau dat adressen voor "pen-pals" verkocht. We schrijven en nu mailen al vanaf onze 12de met elkaar, en zijn elkaar ondanks een helehoop verhuizingen nooit uit het oog verloren. Hebben lief en leed met elkaar via post en mail gedeeld, en zij is dus zus die ik nooit heb gehad.

Volgens mij werkt het super juist omdat we zover uit elkaar wonen en ondanks de cultuurverschillen hebben we dezelfde normen en waarden, en veel ook dezelfde hobbies.

Ze gaat nu door een lastig parket, haar man gaat "vreemd" online, en ze weet niet zo goed hoe ze daarop moet reageren. Soms wou ik dat we wat dichter bij zouden wonen, dan kon ik haar in het echt een dikke knuffel geven, maar ze moet het, net als jullie, ook doen met een virtuele.

Dus: dikke knuffel!!

:hugg:

Geplaatst

Hallo meiden

hier ook weer even een berichtje van mij

Lala, wat fijn dat je alweer licht positieve ovulatietesten hebt!! en een tp van 1 per keer is ook op zich een goede keuze toch? ik weet nog toen wij onze cryo tp in Brussel gingen bespreken dat onze arts er ook wel een voorstander van was, uiteraard om de kans op een tweelng te minimaliseren maar hij had ook een uitspraak iets in de trand van " boeren leggen ook niet alle eieren van hun gouden kip in dezelfde mand" , zat wat in natuurlijk, de omstandigheden van je baarmoeder moeten ook optimaal zijn.....

spannend, het zal nu niet al te lang meer gaan duren. Fijn dat je wat duidelijkheid hebt omtrent je werk in ieder geval, scheelt toch ook weer.

Wish wat ben jij al lekker actief geweest, ohhh ik slaap zo ongelofelijk veel en alles gaat zo traaaaaaaaaaaaaaaag haha.

Maakt niet uit, ik hoef ook niets dus waarom haasten? dadelijk even het dorp in, naar de bakker , Kruidvat en Hema.

Helemaal gerustgesteld na het bezoek aan de VK, fijn!! het blijft gewoon spannnend en je wordt af en toe geconfronteerd met pijntjes/steekjes die echt zo nieuw zijn.

Het schiet al op he? over de helft!!!

Maris, sjonge dat maag/darmonderzoek klinkt akelig zeg, en dat je dan tussentijds wakker wordt, hellup!!! Gelukkig zijn je darmen mooi schoon maar die overgang klinkt ook erg vervelend!! heb je er zelf ook veel last van of ben je er min of meer "aan gewend" geraakt?

Nog gefeliciteerd met je moeder en veel plezier op de bruiloft, volgens mij heb jij bijna ieder weekend wel een feestje niet?

hier gaat het verder goed, ben van de week weer op controle geweest en alles gaat goed, de kleine groeit volgens schema en ligt nu al 3 weken mooi met haar hoofdje naar beneden, wat een brave meid!

Geplaatst

Dank je dames we hebben vanavond de bruiloft ben benieuwd hoe ze eruit ziet.

Babeth gelukkig was de controle weer goed en ligt ze al mooi met het hoofdje naar beneden

ja we hebben in de afgelopen week 5 feesten gehad en morgen en overmorgen hebben we dat nk bij mijn ouders op straat is ook een heel leuk feestje en de komende 5 weekenden zitten we ook alweer vol en dan hebben we vakantie dus dan komen er ook nog genoeg feestjes.

Het is nu wel een beetje te veel van het goede hoor maar het gaat gewoon door, maar dat krijg je met veel vrienden en kennissen haha

Ik heb er wel veel last van dat die klep niet sluit maar ik dacht altijd dat dat normaal was en dat iedereen die pijn en zuurbranden had ik heb het al zolang. Die zuurbranden ben ik wel aan ´gewend´ maar die pijn wat ik regelmatig heb dan moet ik wel even gaan zitten zo´n pijn maar goed we weten nu wat het is en er gaat wat aan gedaan worden.

Ach en ik zei al tegen mijn vriend dat een speciaal dieet helemaal niet erg is voor mij haha

Wish zijn je ramen goed opgedroogd haha hier was net een buitje maar verder schijnt de zon.

Heerlijk er komt van de week weer warmte aan haha

Lala fijn dat je weer een beetje duidelijkheid hebt met je werk.

Veel plezier met ompoten haha ik wist wel wat het was

Bij mijn vader worden alle bonen en zelfs aardappels opgegeten door de konijnen echt zo erg als dit jaar hebben we nog nooit mee gemaakt.

Geplaatst

Maris,

ik kan me voorstellen omdat jij niet beter weet dat het normaal was maar door de pijn ging je gelukkig mede verder op onderzoek uit?

Nu hopen dat er met een dieet of medicatie snel vooruitgang geboekt kan worden!!

zo te lezen is het bij die konijnen van jullie ook crisis :happy:

oh meiden wat de cerclage beterft, die blijft nog even zitten hoor, wordt bij 37 weken verwijderd en de de laatste prolutonspuit krijg ik met 36 weken.

Geplaatst

Hier zijn de erwten helemaal weg :( En alle koolplantjes zijn opgegeten.....lang leve de koolwitjes....fijn hoor die vlindertjes! hihi

Hmmm.........heb net maar clearblue digital gehaald. Ik voel mn eierstok niet meer (denk dus dat de eisprong al geweest is) maar LH test geeft negatief aan...........

Dus........nu maar clearblue-en dan! Wel verdomde duur zeg! MAar goed, je moet wat overhebben voor een kleine hahahaha

Geplaatst

Babeth, ja ik denk het. Hoewel normaal op dag 14 mijn eitje al gesprongen is...

Maar waarom zou t nu wel eens normaal gaan he? hahahaha

Ik hou moed hoor! Komt helemaal goed!!

Geplaatst

Lala ik ken het ik heb altijd een cyclus van tussen de 28 en 30 dagen en toen ik moets gaan testen voor de cryotp bleef dat dunne streepje er elke keer staan en werd die maar niet dikker.

Gelukkig kreeg ik er ook echo´s bij zodat ik zeker wist dat de eisprong nog niet geweest was en iuk testte ook s´morgens en s´avonds zodat ik het zeker niet zou missen en maar goed ook want hij was s´avonds hartstikke positief en s´morgens negatief

Maar het komt vanzelf als je erop wacht duurt het altijd lang

Geplaatst

Ow, is wel een goeie! Vanavond even voor alle zekerheid testen....

Ik test normaal tussen 11 en 1 zeg maar.

Die lichte streep van de "goedkope" testen wordt wel steeds donkerder.....en clearblue geeft nu nog een leeg rondje aan.

Vanavond dan even testen en morgen vroeg, want we gaan een dagje weg met t werk van Peter. Dagje Maastricht met vlaai bakken en rondvaart en grotten bezoek.

Ben morgen pas rond 23.00 u thuis denk ik!

Maar als t morgenvroeg al positief is, dan kan ik irma nog even bellen....anders wordt t pas maandag bellen en dan moeten ze al ontdooien ;-)

Geplaatst

Dat is inderdaad handiger lijkt mij.

Maar je kunt toch op zondag ook wel bellen lijkt mij moest ik vorig jaar ook wel of er bevruchting was.

Wat leuk ik vind Maastricht altijd wel erg leuk met die grotten en heerlijke vlaaien haha

Veel plezier

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden