Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, het had niet zo'n haast zei die dame aan de lijn van de week. (Is hulpje van Irma??)

De dag ná de eisprong gaan ze ontdooien, dus er is wat speling.

De ovu-test geeft de dag vóór de eisprong aan schijnbaar.

Ach........komt goed!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ja nog steeds een doorslaper hier.. Zo goed zelfs ja dat vanavond hij in zijn eigen kamer gaat slapen. Hij sliep al weken in zijn ledikant maar bij ons, maar gaat zo goed dat hij zijn eigen kamer mag gaan bekijken.

Ook Bjorn is goed opgeknapt en begint weer de oude ik te worden! Dat is fijn zeg!

Verder doet Levi het erg goed, is eigenlijk de hele dag tevreden en begint steeds meer te ontdekken en doen. Wel is het spugen nog steeds een probleem, dus hoop dat we daar ooit de echte oplossing voor hebben.

Ik voel me ook wel oke, dinsdag 1e gesprek aan huis om te praten over hoe en wat het gaat thuis en met Levi, zeer benieuwd.

Alleen me menstruatie nu voor de 3e keer weer, en die is zo heftig en gepaard met buikpijn dat ik hiervoor naar de dokter moet denk ik!

Geplaatst

Lala,

Hoop dat je je ei niet gaat missen! Succes met testen en op naar een smily of een tweede dikke streep!

Veel plezier in Maastricht.

Babeth,

Dus over 5 weken wordt de cerlage verwijderd.

Vroeg me af als dit niet verwijderd wordt, zou dit dan betekenen dat je lichaam geen 'natuurlijke' bevalling in gang kan gaan zetten of hoe gaat dit in zijn werk?

Zal eens op internet gaan snuffelen naar het antwoord, ben hier nu wel benieuwd naar nu me deze vraag te binnen schoot.

Kimmie,

Fijn zeg dat Bjorn zichzelf weer aan het worden is!

Is het hem tegen of meegevallen hoe de operatie is gegaan en hoe het herstel verloopt?

Ach jee, dus Levi blijft nog spugen, wat shit zeg!

Hoop met je mee dat hier een oplossing voor gevonden zal worden of dat het hopelijk vanzelf over zal gaan.

Waar komen ze dan over praten? Doet de kraamzorg dit nog?

De ramen zijn gelukkig druppel en vlekvrij opgedroogt! Haha!

Net op zolder bezig geweest. We hebben grote plastic bakken gekocht (bij de Ikea) dan kunnen alle dozen weg en kan er ook geen ongedierte en stof bij onze spullen komen.

Ben echt kritisch aan het opruimen gegaan, duurt lang maar dan heb ik straks wel een prettig gevoel als het klaar is.

Ga zo maar even op de bank liggen, dan kan ik vanavond nog een wasje strijken en vouwen.

Morgen zit de vakantie erop en moet ik weer gaan werken. Moet zeggen dat ik er wel zin in heb om weer aan de slag te gaan.

Geplaatst

Hey wish: ik heb m gemist! Ik had al zo'n vermoeden maar weet t nu zeker, de streepjes worden alweer stukken lichter. Maandag maar even met dd bellen wat te doen VOLGENDE keer. Ik baal wel! Dju!

Kimmie, fijn dat levi doorslaapt en fijn dat bjorn ook aardig op aan t knappen is. Nu dat spugen nog weg, en dan is t helemaal goed, toch?

Okay dames, dit was even snel mn aaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!,!!!!! Berichtje tussendoor.

Geniet van de zondag!

Geplaatst

Lala,

Nee toch! Hier zul je zeker ontzettend door van slag zijn.

Wat shit zeg!

Dikke knuffel voor jou.

Geplaatst

Hoihoi! Niet zo zeer van slag, maar wel behoorlijk pissig! Ach ja, dat zal me leren mn mond open te trekken. Ik had dit al verwacht eigenlijk.....

Morgen DD bellen en effe kijken wat we hieraan kunnen doen volgende keer.

Geplaatst

Ik kreeg net als Maris echo's en moest ovulatietesten gebruiken.

In sommige zh/klinieken prikken ze bloed om de eisprong in de gaten te houden.

Enne, inderdaad je moet je mond open trekken hoor, denk aan jezelf!!!

Geplaatst

Oh nee Lala ik kan me indenken dat je heel boos bent.

Waarom doen ze niet met echo´s dan ik vind dat toch altijd iets een zekerheid.

Ik hoop dat je antwoord krijgt morgen succes.

Jeetje dames het was me het weekendje wel weer haha de bruiloft was een erg leuk feest haha.

Vandaag was de nk wielrennen en dat was bij mijn ouders in de stad en aangezien ze voor het huis van mijn ouders langs kwamen hebben we het tuinstel met de hele buurt in het weiland naast het huis gezet echt heel erg gezellig met hapjes en drankjes haha.

En heel toevallig stond de bus van de winnaar bij mijn ouders en de buren op het erf wel heel bijzonder om mee te maken toen die jongen weer kwam na zijn overwinning.

Morgen heb een kennismaking met de kinderen op wie ik ga passen om te kijken of ik ook een klik heb met de kinderen en niet alleen met de ouders dus ik ben benieuwd want dan krijg ik een opleiding van een maand en werk voor zeker 2 dagen en misschien bij een ander nog wel een paar dagen.

Maar dat zal vast goed komen heb nog niet eerder gehad dat ik niet met een kind overweg kon.

Het is alleen zo irritant dat mijn auto bij de garage staan voor de keuring dus ik moet er heel erg vroeg uit om mijn vriend weg te brengen maar ja het is niet anders.

welterusten allemaal succes met de hitte haha de komende dagen.

Geplaatst

ohhh Lala wat klote dat je je eisprong gemist hebt, het zou kunnen dat je ´m gemist hebt als je alleen met ochtendurine hebt getest, Henne is momenteel ook in de run voor een cryo tp en schijnbaar werken je hypofyse op een bepaald moment wat anders en daarom ook het advies van het zkh. om met latere urine te testen, en ja, binnen een paar uur kun je een neg. test hebben.

Zelf gehad dat ik echt het idee had dat mijn eisprong erg aan het naderen was, een echo laten maken en de follikel was toen al 21mm, bij thuiskomst was de ov.test knal positief en slechts een uur of drie later was ie nog maar heel vaag het streepje. Maar goed, hoe dan ook klote, ben benieuwd wat ze je gaan adviseren..wie weet mag je komen voor een bloedanafname en als die goed is morgen een tp?

Wish, zodra ik bloedverlies heb of als ik voel dat ik regelmatig harde buiken krijg dan moet ik direct komen en als ik de cerclage dan nog heb (voor de 37 weken) dan wordt die meteen verwijderd maar zelfs al zou ik het te laat merken dan kan een natuurlijke bevalling alsnog hoor, die krachten houden de hechtdraad echt niet tegen. Ik maak me er ook niet druk om, ga er vanuit dat ze na 37 weken komt en als het al eerder gaat rommelen dat is ie snel genoeg verwijderd.

Maris succes vandaag!!! vind het erg knap van je

liefs

Babeth

Geplaatst

Hah Babeth, nee ik denk dat t al vreselijk te laat is.

Toen ik vrijdag die clearblue testen ging halen, toen was, denk ik, mijn eisprong al geweest.

Donderdag avond nog spanning op mn eistok (kan de follikel voelen) en vrijdagochtend al niet meer.

Heb inderdaad altijd netjes tussen 11 en 13 u getest. Schijnt tegen die tijd hoogste waarden te hebben??

Hoe dan ook: zo maar even gaan bellen.

Goh, wel spannend dus met die cerclage. Maar ik vind je wel super relaxed hoor! Het gaat goed he?

Maris: succes! Wat leuk zeg! Op kleintjes gaan passen! Fijn dat het drukke weekend ook een leuk weekend was!

Wish: ach........ik vond t al veel te relaxed gaan deze maand hahahahahaa....... ach, er is altijd wat.

Eigenlijk komt het wel goed uit, ik heb voor de rest van de week geen tijd meer namelijk om naar DD te rijden. En vanaf komende maand zit er meer structuur in mijn werkschema, dus kan ik ook wat plannen. Daarnaast is mijn nieuwe manager een vrouw, met kind(eren??) en zal snappen als ik een paar daagjes er tussenuit wil/moet. Tenminste, dat hoop ik. Mijn mannelijke managers deden overigens ook nooit moeilijk. Maar goed, we zien wel.

Ik ga zo in de telefoon hangen.

Zaterdag hadden we een feestje van t werk van Peter: leuk hoor, zelf vlaai bakken! Is goed gelukt en nog lekker ook! Hele leuke dag gehad. Minpuntje: bij terugkomst bij de auto's was er bij 1 collega zijn ruitje ingetikt, en de laptop van het werk gejat. Jammer......

Gisteren mijn moed maar bij elkaar geraapt om in de moestuin te gaan kijken. Aj.........dat had ik eerder moeten doen, want gisteren heeft het ons (Peter heeft geholpen, doet ie normaal niet, is MIJN moestuin, zegt ie) van 12 tot half 5 gekost om de boel onkruid vrij(er) te maken.

De kleine onkruidjes gaan er van de week wel uit, als het weer minder warm is.

Binnen het laatste uur is het hier binnen 1,5 graad warmer geworden. Gaat bloedje heet worden vandaag!

Tot zover dames, ik ga bellen en dan meld ik me nog wel even.

Toedels!

Geplaatst

En Lala wat zeiden ze?

Nou ik ben er net weer en het waren echt leuke kinderen ik mocht niet eens naar huis van het meisje haha en ik moest van haar morgen maar oppassen en dan kon oma in huis blijven dus een goed teken lijkt mij.

Dus nu even afwachten tot haar moeder vanavond belt over hoe en wat maar ik denk dat ik wle aangenomen ben.

Zo en nu ga ik maar eens in de tuin zitten denk ik veel te warm om iets te doen

Geplaatst

Ze bellen me vanmiddag/tegen de avond terug.

Dr.S had spreekuur en ze moest t allemaal gaan bespreken eerst.

Heb wel meteen gevraagd hoe dan in de toekomst.... dus.... wordt vervolgd!

Je hebt gelijk! Het is te warm om wat zinnigs te doen!

Fijn dat de kinderen het leuk vonden!! Ben benieuwd hoor! Zal wel loslopen toch?

Geplaatst

Ok ik ben benieuwd dan wat hij er van zegt.

Ja zal wel loslopen ik ben er niet zo bang voor ach en anders zoeken we weer verder ik maak me niet meer druk om werk heb ik al veel te lang gedaan.

Geplaatst

Hij zegt: bloedprikken!

Pff....en vervolgens niks meer. hihi

Er is een vervangster/invalster/andere dame voor Irma. Die moet alles navragen, en denkt verder ook niet mee, in die zin, dat ze alleen nagevraagd heeft wat NU te doen.

Dus: NU is bloedprikken maar dan heeft ze dus verder geen formulier voor me.

Handig hoor! Ik ga gewoon de huisarts bellen, die willen in principe een formuliertje, maar het kan waarschijnlijk ook wel na overleg met de huisarts...

Nu zou ik ook natuurlijk even de poli in MMC-Veldhoven kunnen bellen, maar daar ben ik al meer dan 1,5 jaar niet meer geweest........

En ze heeft verder niet nagevraagd hoe het de volgende keer moet dan.

Verder legt ze ook niet uit waarom ik NU bloed moet prikken........ ARGH!!!

Maar voor de rest ben ik wel rustig hoor! hahahaha

ik wordt gek! hihi

Geplaatst

Lala ik had al zo'n vermoeden dat hij je voor bloed zou laten gaan.

Indien je via de h.à. Doet lat het wel met spoed doen, Anders brengt het nog niets, of anders via mmc, Cito op het formulier laten vermelden alleen ik weet niet of je dan de uitslag vandaag nog hebt. Gewoon met die poli bellen, ze zijn aardig!

Moet je je lh, progesteron en oestradiol laten meten?

Succes!!

Geplaatst

LH, progesteron en E2? Dat zal die laatste wel zijn ja ;-)

Ik ga weer bellen met die muts van DD, en dan vragen waarom en hoe snel ze die bloedwaarden moet hebben.

ik weet bijna zeker dat ze dát niet eens gevraagd heeft aan dr.S.

Volgens mihj is het het snelst als ik nu in de auto spring naar DD ;-)

Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Okay, zoals ik al zei: ik spring NU in de auto naar DD ;-)

Kan daar vandaag nog terecht, bij "goede" waardes, kan er donderdag teruggeplaatst worden.

Pfew!

Ander mensje aan de telefoon die wél duidelijk en helder was gelukkig!

Geplaatst

Ik duim ook mee lala!

Hier alles wel oke. Bjorn knapt erg goed van de operatie en gaat zich steeds beter voelen, alle klachten die hij had zijn verdwenen! Hij blijft nu thuis tot na de bouwvak ( nog 6 weken dus) en dan gaat die weer aan de slag. Met Levi ook alles goed, die groeit goed en wordt steeds wat slimmer. Kan steeds iets meer.....

Die mevr van het consultatie bureau komt me idd helpen met de huis situatie en Levi. Hoe ik dat helemaal vertrouw en hoe ik daar het beste mee kan omgaan! Dus ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Gaat in eerste instantie om een huisbezoek of 6/7 van 2 uurtjes per keer Doe ook ff foto van Levi erbij: [ATTACH=CONFIG]1626[/ATTACH]

Geplaatst

Lala,

Wat een toestand zeg. Dus je bent naar DD gegaan, heel veel succes en ik hoop met je mee dat er één van komende dagen een tp zal zijn!!!

Toi, toi, toi!

Maris,

Vind het ook knap van je dat je bij kinderen op gaat passen! Petje af hoor!

Fijn dat het goed is verlopen. Haha, dus je mocht niet meer naar huis, wat leuk om te horen.

Zal voor je duimen dat je vanavond goed bericht krijgt, succes!

Kimmie,

Prachtig mannetje!

Succes met het huisbezoek en ik hoop dat je tips etc. kan krijgen dat het je 'beter' af zal gaan hoe om te gaan met 'onzekere/angstige' situaties. (je weet wat ik hiermee bedoel)

Babeth,

Duidelijke uitleg heb je gegeven, bedankt!

Pippe,

Hoe is het gegaan?

Geplaatst

Kimmie! Wat een lekker mannetje!! Fijn ook dat t beter gaat met bjorn en dat je hulp krijgt. Elke vorm van hulp is mooi meegenomen. Wat fijn trouwens ook dat bjorn nog zo'n tijd thuis is, krijgt hij lekker veel mee van zn mannetje ook.

Al een tijdje terug van DD, leuk wel, 2 uur in de auto zitten voor bloedafname! Maar t was best effe lekker om ongegeneerd hard te rijden hihihi en nu weet ik tenminste zeker dat t juiste geprikt is en de resuktaten ook op tijd binnen zijn. Als alles goed gaat dan donderdag de tp! Ik ben benieuwd hoor!

Volgende x trouwens echo en bloedprikken...veeeeel beter! Nog minder streasen hihihi

Okay dames, zodra ik wat hoor, horen jullie t ook, maar t zal pas morgen middag ergens bekend zijn. Ik steek zelf ook maar even een kaarsje aan ;)

Pippe: alles goed bij jullie?

Geplaatst

Kimmie wat een mooi mannetje echt een knapperd.

Wat mooi te horen dat het allemaal zo goed gaat en dat Bjorn zelfs weer aan het werk kan na de bouwvak

Lala ik duim voor donderdag heel veel succes ik ben benieuwd naar morgen.

Wish en Babeth dank je ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel moeite met kinderen heb het is meer met vrouwen wie zwanger zijn en er heel luchtig over doen en zo kan ik toch een beetje voor kindjes zorgen ookal is het heel anders als ze van jezelf zijn maar ik ben gewoon blij dat de kinderen enthousiast waren.

Maar ze belde net en ik ben aangenomen nu heb ik woensdag bij hun een gesprek met de vrouw van het gastouderbureau erbij omdat ik nog wel wat diploma´s moet hebben enz maar ondanks dat begin ik maandag al dus ik ben helemaal blij ik heb nu in elk geval voor 2 dagen werk.

En nu kunnen we voor de rest wel kijken wat we erbij zoeken.

Wish Hoe gaat het met jou?

Is die kleine lekker aan het spartelen haha

Pippe hoe is het met jou en Lena?

Geplaatst

Lala,

Super dat je evt. donderdag een tp kan hebben. Ik duim met je mee!

Wel prettig dat je nu voor een evt. volgende keer weet hoe en wat er staat te gebeuren en dat ze het beter in de gaten gaan houden.

Maris,

Joehoe!! Proficiat!!!

Fijn dat je weer werk hebt en ook nog eens werk wat je echt super leuk vindt om te doen.

De kleine is inderdaad de gehele dag door af en toe aan het spartelen. Ook laat het kleintje zich heel vaak aan papa voelen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden