Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja leuk he ik hou daar ook wel van wij hebben niet zo´n lange straat maar we spreken eigenlijk alleen de buren aan de rechterkant heel vaak de rest niet zo heel vaak en dan ben je weer helemaal op de hoogte haha na zo´n dag.

Nee heb alleen van jou dat je dat laatste weekend kan in september

Dus dames wie kan er 24 september, 1 oktober of 8 oktober en ik weet niet of iemand problemen heeft met de zondagen want dat zou ook nog kunnen om mij

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He maris,

Ja toch vind ik ook hoor!

Bij ons zijn het allemaal hofjes en als je daar net niet hoeft te zijn zie je die mensen ook nooit.Denk dat we zon 50 huizen in de straat hebben.

En ben trouwens altijd wel in voor een feestje :-P

Ik zou er ook geen problemen mee hebben op zondag.

Dacht dat ik idd alleen maar het laatste weekend van September kon maar denk ook wel het tweede weekend 10/11 september.

Want zit ineens te denken dat Kimmie eind September volgens mij niet kan omdat ze dan een weekje op vakantie gaat (geloof ik)

Ben benieuwd wanneer iedereen kan!

Geplaatst

Haha ja ben ook benieuwd ik kan de 10de ook wel de 11de niet en het zou wel zo leuk zijn als iedereen kon.

Dus als het niet wat word de komende tijd wachten we gewoon tot Wish is bevallen en doen we het dan we zijn niet met zoveel dat er geen datum te plannen valt dat iedereen kan.

50 huizen haha daar komen wij niet aan wij hebben maar 1 kant van de straat want de andere kant is de basisschool met schoolplein dus wij komen aan 13 huizen haha maar wel heel erg gezellig en ik ben inderdaad ook altijd in voor een feestje haha

Geplaatst

Hallooootjes!

Ja, kan bij ons!

Het weekend van 10/11 september zit al vol. Voor de rest zou t nog kunnen!

Is hier druk geweest, zaterdag manlief vriendin helpen met keuken plaatsen, ik thuis maar stofzuigen e.d. Maar.... S middags flink wat pijn in mn buikje gekregen, dus even kalm aan gedaan. Heel raar. Kramp achtige pijn die erger wordt zodra ik een windje moet laten ofmik aandrang heb, maakt niet uit of dat plasje of poepje is. Heeeel maf.

Zondag kalm aan gedaan, maar zelfde probleempjes. Daarbij komt ook nog dat ik met manlief met een riek in zn voet gestoken heeft, waardoor we om vier uur nog naar de huisaetsenpost zijn kunnen gaan. Zucht...

Hij heeft een gaatje boven op zn dikke teen en eentje onder aan zn dikke teen. Antibiotica en tetanusspuitje, en nu mag hij verder hobbelen. Ik bel toch zo even de huisarts, ik vind t raar. Kan geen spijkerbroek meer aan, dat zit niet meer lekker, en dan die rare krampjes. Het "normale" gevoel is druk die je bij een sis-echo ook hebt zeg maar, als ze t water erin pompen...

Maar prik maar een datum! Maris, fijn dat je dit wil doen!

Kim, fijn dat het zonder mannie goed ging! Minder van je rug. Hopelijk vinden ze het snel!

Bianca, wijntjes kunnen flink hakken he? Hihi geniet er lekker van hoor!

Ok, maar weer even huisarts proberen te bellen....ben wel wat ongerust...

Geplaatst

Schijnt normaal te zijn. Baarmoeder oprekken, bandenpijn icm rommelende darmen = flink pijn dus.

Heb me toch ziekgemeld, ga wel weer werken als ik t idee heb dat t zonder pijnstillers kan.

Pb komt eraan!

Geplaatst

Bianca, leuk dat je een BBQ hebt georganiseerd! Vooral als de opkomst hoog is en je niet het gevoel hebt dat je voor jan met de korte achternaam heb zitten regelen.

Hopelijk mag je het volgend jaar overdragen aan een andere buuurtbewoner!

Wish, Wat is het kamertje mooi geworden zeg! (ps. I love koeka!)

Maris, leuk dat je het voortouw neemt voor een meeting. Ik ben nu wel heel benieuwd naar jullie aan het worden. Tenslotte schrijven we al een dik jaar met z'n allen.

Ik kan elke weekend na 11 sept. Op de 17e na.

Lala, wat lees ik nou? vertrouwen houden hoor. Er gebeurd van alles daarbinnen! Jip en Janneke willen allebei het fijnste plekje. Wat zei de dokter?

Hier alles ok. Vandaag weer fm meting gehad. En het gaat weer zo traag. We zitten op dag 14 en ze (2 stuks :-) ) zijn pas 14 mm.

Volgens mij had ik het hier nog niet verteld. Maar plan van aanpak is veranderd. Hierna nog geen ivf. Lang verhaal over regeltjes bla bla bla. In ieder geval mocht deze poging niet lukken, dan moet Lena hormonen spuiten. Ik weet niet welke. Maar wel voor IUI. Dit 4x, en als het dan niet is gelukt, dan moeten we over op IVF.

Ik hoop zo graag dat deze poging doorgaat en dat we op vakantie een positieve test mogen hebben...

Geplaatst

Zouden jullie er vrede mee hebben als je een andere gyn krijgt dan afgesproken? Zonder overleg?

Wij hadden een afspraak met een gyn waar wij heeel graag naar toe gaan. En zonder overleg moesten we naar een ander.

Ik merk dat ik daar toch best pissig om kan worden.

Geplaatst

Voor een FM maakt het mij niet zo veel uit, voor afspraken maken en vervolgtrajecten kan ik er boos om worden. In DD vragen ze altijd of t geen probleem is. Is fijner

Geplaatst

Dat doen ze normaal hier ook. Vandaag niet. Doordat ze niet allemaal op 1 lijn zitten vind ik het steeds moeilijker te worden

steeds te switchen. Misschien is het wel overdreven, maar het is meer gevoelsmatig.

Geplaatst

Pippe ik kan me dat wel indenken day hadden we in enschede ook elke keer heel irritant

We zitten nu in de wachtkamer van het UMC dus ben benieuwd ik zal straks verslag uitbrengen

Geplaatst

Kimmie,

Meid, wat gun ik jullie nu toch eens een keer wat rustigere tijden!

Poeh, als de neuroloog het even niet meer weet.....Dan zal het hopelijk wel op te sporen kunnen zijn door een orthopedisch chirurg.

En dat het dan ook te verhelpen is, dat is het belangrijkste!!

Succes!!!

Logisch dat je even wat traantjes weg hebt moeten pinken. Het is niet niks hoor!

Maris,

10/11 sept. kan ik niet. De rest zit bij mij ook nog niet volgepland, dus kom maar op met een datum! Haha!

Ben zo benieuwd naar je verslag!!!! Ik heb aan je gedacht!!

Lala,

Als jij het eens laat om te gaan stofzuigen!! Niet meer doen hoor.

Stofzuigen en dweilen mag je voorlopig niet doen. Deze houding is op dit moment niet goed voor je.

Ik heb dit vanaf de tp tot aan 15 weken zwangerschap niet meer gedaan. Mijn man en moeder hebben dit voor mij gedaan.

Nu stofzuig en dweil ik nog niet vaak, dit doet mijn man omdat ik het niet mag van hem.

De gyn heeft na de tp gezegd dat dit 'slecht' is om te doen, vandaar.

Jee, wat heeft je man nu toch gedaan!! Dat zal 'm pijn doen of niet?

Beterschap voor je man!

Hoop dat jouw klachten ook snel minder zullen worden of over zullen gaan!

Bianca,

Heb zaterdag met mijn moeder ons huis wat gepoetst en de was opgeruimd.

Samen in het dorp gaan lunchen en natuurlijk wat kledingwinkels binnen gelopen. Voor mijn moeder. Niks voor onze kleine, die heeft nu echt voldoende kleertjes etc.

Pippe,

Wij zouden het hier niet mee eens zijn. Om 'zomaar' een andere gyn te treffen.

Net wat je zegt, ze zitten echt niet op 1 lijn met elkaar en als jullie dan een goed gevoel bij een gyn hebben moeten ze niet het gesprek verzetten naar een andere gyn.

Heb je hier wat van gezegd? Anders doen ze dit een volgende keer weer, dan zeggen ze met het inplannen tegen elkaar; "dat vonden ze de vorige keer ook goed."

En als je hier wat van zegt (op een nette manier kun je alles zeggen vind ik) zullen ze een volgende keer dit bij een ander stel doen die hier niks over zegt.

Zo werkt het echt hoor! Ook al is dit lullig voor een ander, je moet voor jezelf opkomen!!

Ik zou even navragen wat Lena dan moet gaan spuiten. Heb je hier geen uitleg van gekregen?

Zoals ik je verhaal lees begrijp je het niet helemaal en dat is niet goed. Je wil weten wat er gaat gebeuren en duidelijkheid over het hoe en waarom, toch?

Meiden, ik wil jullie heel veel succes toewensen en wat hoop ik met jullie mee dat jullie de vakantie gaan krijgen om echt nooit, maar dan ook nooit meer te vergeten omdat er een positieve test is verschenen!!!!

Dikke knuffel!!!

ps: je weet dat ik alles goed bedoel, ik val je echt niet af hoor. Probeer alleen mee te denken en je te steunen.

Geplaatst

Wish, ik voel me ook niet aangevallen hoor. Ik weet ook niet precies wat er gaat gebeuren. Donderdag hebben we weer fm meting en dan ga ik sowieso beide dingen aangeven. Lena laat erg snel over zich heen lopen en daarom baal ik vaak als ik er niet bij kan zijn en er vallen een aantal dingen voor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd vaker dingen hoor over daar.

Maar we blijven positief, en ik hoop echt dat dit een vakantie wordt om nooit meer te vergeten!

Geplaatst

Nou dames we zijn er weer haha we hebben een uur bij de gyn gezeten en daarna nog wat afspraken maken en bloedprikken en nu waren we net om kwart over 5 thuis.

Maar we hebben er een goed gevoel bij het was een erg vriendelijke arts en ze nam ook echt de tijd voor ons ik heb een echo gehad maar dat was niet heel duidelijk allemaal te meten omdat ik een volle blaas had en ik op cd 29 zit en waarschijnlijk vandaag of morgen ongi moet worden maar er was niks raars te zien zoals altijd haha

Nu moeten we maandag tussen 8 en 9 uur terug komen voor een zaadonderzoek en daar krijgen we 12 september de uitslag van tijdens een telefonisch consult. Er word hier eindelijk wel gekeken naar de vorm van de zaadcellen, want in Enschede vonden ze dat onzin en dat had niks geen meerwaarde. Dus daar zijn we heel blij mee. Ik ben wel benieuwd hoeveel het is want hij heeft natuurlijk al meer als een jaar geen zaad in hoeven te leveren.

ook krijgen we dan te horen wat er met mij verder gaat gebeuren, want ze moest het nu eerst in overleg gooien. Ze vertrouwde het niet helemaal dat ik tijdens de menstruatie maar heel weinig vloei en dat ik eigenlijk alleen vloei op de toilet en verder niet ook is het met 1,5 dag al weer voorbij, ja ik weet het menig vrouw doet er een moord voor maar zo is het nooit geweest en het is ook niet zo dat ik klaag maar goed is het niet dacht ze. Dus het kan zijn dat ik een kijkoperatie ga krijgen om te kijken maar dat moest ze eerst overleggen.

Ze was ook heel blij te horen dat ik al bij een dietist ben geweest en dat ik nu begonnen was met afvallen (gaat niet zo heel hard nu in de vakantie maar dat komt nog wel haha) en ze vond het heel erg verstandig adt ik eerst wou afvallen voor we verder gaan. Volgens haar was 10 kg genoeg maar ik heb liever iets meer haha.

We zijn alleen nog vergeten te vragen naar dat onderzoek of dat van mijn vriend en mij wel matcht maar dat kan ik 12 september dan wel even doen.

zo dat was het wel zo´n beetje we zijn wel heel erg tevreden dus dat scheelt weer en nu is het afwachten weer. ik weet al wel dat ik het lange protocol weer ga krijgen met dezelfde medicijnen dus ik ga sparen om mijn koelkast weer vol te krijgen haha.

Lala doe jij wel even rustig aan laat je man maar lekker stofzuigen dat is mij toen ook verteld dat dat niet goed is voor je.

Zoe en Babeth hoe is het met jullie ik heb alleen van jullie het mailadres nog niet dus als jullie dit lezen mag je het mij wel even pben

Fijne avond allemaal ik ga me omkleden en moet zo alweer klootschieten.

Geplaatst

Maris,

Goed om te horen! Er is weer schot in de zaak! Toch? Hopelijk geeft het jullie alle vertrouwen om de komende poging te laten slagen! Kunnen jullie aanstaande cyclus alweer beginnen of moeten jullie nog een cyclus overslaan om alle uitslagen van de onderzoeken af te wachten?

Geplaatst

Maris,

Wat vind ik het fijn om te lezen dat jullie er samen een goed gevoel bij hebben!!!

Dit is echt zo belangrijk!

En er is meteen actie ondernomen, dat zet tenminste zoden aan de dijk.

Dan krijg je meteen het gevoel serieus genomen te worden en niet nog een poos te moeten wachten op een vervolgafspraak voor een echo, bloed prikken, zaad controleren etc.

Dit is nu allemaal al gedaan en zo ben je weer een stapje verder, toch?! (stapje dichterbij jullie 'doel', bedoel ik eigenlijk)

Je weet het topic mbt medicatie te vinden!! Wel gaan snuffelen en zelf een bericht plaatsen, dan zul je vast geholpen worden.

(heb er zelf ook heel veel aan gehad om dit te doen)!!!

Pippe,

Gelukkig maar, want dat is ook echt helemaal niet de bedoeling!!!

Vervelend voor Lena en dus ook voor jou, dat ze niet door 'durft te vragen', dit begrijp ik uit je reactie. (als ik het verkeerd heb corrigeer je me maar)

Is het niet iets als je echt niet mee kan naar een afspraak dat je dan belt en zo telefonisch 'aanwezig' kan zijn tijdens een afspraak?

Misschien voelt dit heel raar, maar op deze manier kun je wel meepraten en vragen stellen etc. toch?

Natuurlijk wil je liever mee, maar helaas kan dit niet altijd. (mijn man kon ook niet altijd mee hoor)

Ik hoor (en lees hier op het forum) ook dingen over hun die me niet altijd even goed aanstaan.

Omdat wij nog 1 cryo in Genk hebben liggen heb ik wel nagevraagd hoe dit dan zit.

In Genk hebben wij een formulier ondertekend dat er nog 1 cryo is en dit gaat buiten GG om.

De mensen die bij GG onder behandeling zijn en waarvan nog cryo's of zaad o.i.d in Genk aanwezig zijn blijven in Genk.

Geplaatst

Wat fijn Maris dat het gesprek zo goed was. En jullie er een goed gevoel bij hebben!

En dan ook nog eens zo snel actie! Kijk dat is fijn.

Pippe ik zou dat ook zeker niet fijn vinden nee!

Meiden ik denk dat ik de 24e wel kan maar dat weet ik pas eind deze week denk ik. Wij gaan idd namelijk nog weg en dat is of de 23/24e of het weekend daarop.

Maar dat horen jullie dan snel van me!

Geplaatst

Hee Maris,

Wat lullig van me ik zag je berichtje staan en dacht oeps je had vandaag dat gesprek!En ik heb helemaal niks gezegt!!En jij ook niet!!

Maar wat onwijs fijn dat jullie er zon goed gevoel bij hebben en dat ze nu alles toch gaan onderzoeken.

Heb je bij het vorige zh ook een kijk operatie gehad??

Wat denken ze dat het kan zijn?

Het duurt wel allemaal weer langer maar het is een fijn gevoel dat alles uitgesloten kan worden of er toch weer nieuwe dingen naar voren komen die een zwangerschap tegen houden.

Wanneer hoor je dat van die kijk operatie.Je hebt dus ook totaal geen idee wanneer je eventueel van start kan gaan?

@Lala,Wat gingen we nu precies doen??BBQen toch??Of die high tea???Ik weet het niet meer haha maar ben wel heel nieuwsgierig!!Voor Maris en Wish is het trouwens wel een pokke stuk rijden vinden jullie dat niet erg meiden?

Pas goed op je lichaam he!Vanaf nu gewoon even een stapje terug nemen alles voor de kleine uk/ukkies.

Mag ik je vragen welke teen de dikke teen is? :P is dat de grote teen ;) haha.Hoe is het mu met manlief?

@Pippe,Wel positief dat er 2 zitten!!En met vers zaad moet het helemaal goed komen!!De vorige keer was Lena toch van het verse zwanger geworden??Ga zo duimen dat snel de insiminatie is!!Spannend weer hoor!

En ik snap niet helemaal waarom jullie hierna nog 4 keer met hormonen moeten.Dit heeft dan toch geen meerwaarde??Of ik begrijp het verkeerd.Maar volgens mij snappen jullie het zelf ook niet.

In Gouda kregen we voor de gesprekken ook steeds een andere gyn.Ik zelf werd daar knetter gek van omdat iedereen idd een eigen manier van werken heeft en ik het met sommige gyn's daardoor ook niet kom vinden.Nu in Voorburg hebben we gelukkig steeds dezelfde.

@Wish,Heerlijk weekendje gehad dus!!Lekker even relaxed aan gedaan!

En nu nog 3 dagen werken en dan 9 dagen vrij!!Heerlijk je hebt het dubbel en dwars verdiend!!

Hier gaat alles zn gangetje.Vandaag met een vriendin wezen shoppen in Breda en vanavond even een kadootje bij Levi gebracht.

Morgen ochtend moet ik naar de kaakchirug en word mijn verstandskies er uit gehaald brrrr krijg de rillingen al als ik er aan denk.De vorige keer deed t best zeer toen de verdoving uitgewerkt was.Kim rijd me weer terug want geen idee of je dan eigenlijk wel mag rijden want zon verdoving is toch zwaarder als die van de tandarts.

En dan hebben we donderdag ook een zh ochtendje.

Eerst nuchter om 8 uur bloed prikken dan om 10 uur weer prikken als ik gegeten heb en om kwart voor 11 heeft peet een gesprek bij de uroloog.Volgens mij doen ze helaas niet gelijk het onderzoek.Dus ben benieuwd!

En dan volgende week dinsdag de operatie bah bah wat zie ik daar tegen op!!Maar ook dan weer brengt kim me naar het zh (wat is ze toch een schat he )Dus we zien het wel!

Ga nu lekker me mandje in des te eerder is het morgen ;)

Slaap lekker iedereen!!

Geplaatst

Dank je wel dames maar dit betekend nog niet dat we direct weer verder gaan met een behandeling want ik moet eerst minstens 10 kg kwijt zijn (moet van mijzelf en is beter zei de dokter) voor we de eerste spuit er weer in zetten dus we moeten nog even geduld hebben.

En daar komt nog bij dat als er een kijkoperatie komt duurt het ook weer langer.

Wil iedereen even aangeven of die 24 september of 1 oktober kan want dan zou het wle heel mooi zijn haha als we er in ene uit zijn haha.

Bianca geeft toch niet ik vergeet dat ook wel eens en je hoeft ook niet overal aan te denken.

Maar jij heel veel succes voor morgen bij mij is de laatste keer heel erg mee gevallen dus ik hoop bij jou ook.

Lief dat Kimmie met je mee kan rijden gelukkig dat je zo´n lieve vriendin in de buurt hebt.

Welterusten ik ga maar eens slapen na as the world turns haha hoezo verslaafd. Ik krijg morgen mijn nichtjes te logeren voor 2 nachtjes dus dat word een drukke bende maar wel heel erg gezellig

Geplaatst

Zo is t stil en zo staan er weer twee pagina's vol!

Maris, gped hoor! Klinkt wel fijn, er zijn nu duidelijke afspraken en onderzoeken in de planning. Tien kilo eraf en dan kunnen jullie weer beginnen! Gaat je lukken meid!

Dames, ik ben verstrooid of afgeleid al een paar daagjes, dus zeer waarschijnlijk kost dit me een berichtje of vijf om op iedereen te reageren.

Pippe, miss een goed idee, een conf.call als Lena alleen moet. Dan ben je er toch bij. Zijn jullie perse aangewezen op deze kliniek?

Bianca, ik ben niet zo'n zoetekauw ;) dus als t aan mij ligt een BBQ, maar we kunnen mijn vriendinnen altijd voor een leuk lekker taartje vragen als toetje ( of om mee te beginnen?) maar meeste stemmen gelden?

Ik ben bang dat óf de 24ste óf de 1ste de verjaardagen van mm neef en nichtje gevierd wordt, maar ik zal t mn broer zo snel mogelijk vragen. Wordr wat lastig, want hij is nu opmvakantie en ligt ook in scheiding. Dus even afwachten wanneer het weer wat rustiger is daar. Maar het komt wel goed. Hij en mn neef en nichtje vinden het niet erg als we een andere dag de verjaardag vieren, ze vinden het altijd wel gezellig.

Okay... Tot zover maar even. Effe snel kuisen, MvM over een dik uurtje...

Oe..wish: ooooeeeps...... Zal t maar laten dan. Gisteren ook weer een snelle ronde gedaan en daarna ook weer niks waard. Stofzuigen mag manlief doen. Van nu af aan!

Geplaatst

Misschien is dat via de telefoon niet zo'n heel slecht idee. Laatst was ik wel heel trots. ;-)

Ze zou een afspraak maken op een tijdstip waarop ik mee kon, omdat ik e.e.a. duidelijk wilde hebben.

Door haar werkrooster was dit helaas niet mogelijk. En ze zei; ik vraag alles wat je wilt! haha. (Ik ben niet streng hoor. ;-))

Ze heeft het gedaan. En dat ik vind ik knap, er zit vordering in. Het ligt er ook wel een beetje aan welke gyn we hebben.

Bianca, succes vanmiddag! Enne, we hebben nooit met vers zaad een poging gehad. Het verschil zit in de donaties. De ene keer is het veel beter dan de andere donatie. En omdat de vorige behoorlijk slecht was, hebben we een nieuwe gevraagd.

Maris, te snel gelezen denk ik. Maar hou het positieve gevoel erin! Het gaat jullie lukken! En fijn dat ze alle onderzoeken doen. Vind het nog steeds stom dat ze dat bij jullie oude zkh er niets mee deden. Ik duim dat alles goed is! En door het spelen met kinderen zullen die 10 kilootjes er zo af zijn hoor!

Wish, hoe voel je je? Zijn jullie er al helemaal klaar voor?

Lala, MvM, succes en veel plezier! En laat je man maar stofzuigen en dweilen. En jij? Beentjes op tafel en ontspannen. haha

Babeth, hoe is het met jullie kanjer? En met jou?

Kimmie, hoe is het nu bij jullie?

Geplaatst

Volgens mij hoef ik niet te vragen of we "nog wat willen doen" die dag.

Ik maak wel een parcours, en dan kunnen jullie racen! Hahahaha ik zie ons al gaan hoor!

Stress is niet goed voor zwangeren he? Wil iemand even mijn honden vertellen dat ze dan dus NIET ruzie mogen gaan maken. 's morgens vroeg, in de keuken....

Het kadootje vam MvM is heel leuk! Past ook precirs bij mij hihihi het is paaaars! Jippie!

Ik ga zo even de woeffies wisselen en dan effe lekker op de bank hangen. Vind ik een Goed plan. Heb mn chef al aan de lijn gehad, ga op zn vroegst donderdag weer werken, en (gelukkig) niet naar Amersfoort deze week. Lekkkkkkkerrrrrrr......

Ow ja, ik mag nu al beginnen met plasjes vangen, een week te vroeg ;)

Dan is er genoeg hCG gevonden he? Zou t een Jip en Janneke zijn????

Tot!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden