Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Na maandag kan dat volgens mij ook nog zat.

Ja is wel lastig dat die misselijkheid blijft maar ach het is niet anders moest net in de auto wel even stoppen om snel een plastic zak uit de kattebak te pakken zodat ik de auto niet onder had zitten kon het nog net redden en toen kwam alles er weer uit.

En ja bij Lena kan dat zeker nog tot 16 weken duren maar hopelijk zat het nu al snel af.

Ik heb niet zo heel lang utro gebruikt ik mocht eigenlijk al stoppen p de test dag maar ben zelf nog 1,5 week doro gegaan met 2x op een dag en toen vergat ik het eigenlijk te gebruiken hihi en het is goed gegaan dus maak me er niet zo druk om vooral omdat ik al langer door ben gegaan als de arts zei.

Moeten jullie tot 12 weken door gaan dan?

Het is ook overal anders.

Geplaatst

Lieve Maris,

Praat me niet van kuitkrampen.....

Dit heb ik ook gehad, wat doet dat zeer.

Twee kuiten tegelijk en daar lag ik dan met beiden benen de lucht in om mijn tenen naar me toe te trekken, of ik ging op de rand van het bed zitten en duwde dan mijn voeten/tenen tegen de grond. Oef!

Toen ik voor het slapen gaan een groot glas melk ging drinken werd het iets minder.

http://baby-op-komst.nl/102/kuitkramp.html

Hoe was de evaluatie?

Wat balen dat je misselijk bent! Nu is het wel een heeeel stuk minder geworden, maar die misselijkheid wil je helemaal niet krijgen.

Pippe,

Moet nog even mijn gevoel 'raadplegen' of jullie een jongen of een meisje verwachten.

Zou de filmcamera toch meenemen hoor. Net na de geboorte gaan filmen is zoooo fantastisch mooi!

Dat wil Lena ook op de film hebben, zeker weten!

Het eerste moment, de eerste ontmoeting tussen jullie wonder en zijn/haar mama's is zo speciaal!

Vanmorgen fijn gaan zwemmen.

In het begin van de 'les' laat de begeleidster alle baby's een duik onder water maken. Ze pakt één voor één een kindje en telt dan tot 3 en laat het kindje dan onder water richting de mama of papa zwemmen.

Mijke vindt dit nog leuk ook en gaat na de duik weer vrolijk door met spetteren.

Elke keer als we gaan zwemmen merk ik dat Mijke vrijer wordt. Spetteren, brabbelen, rond kijken, andere kindjes vast willen pakken, duimen, op de tenen sabbelen. Echt super!

Geplaatst

Haha wat leuk dat zwemmen ik kan niet wachten mijn vriendin heeft dat ook gedaan en daar heb ik wel eens onderwater foto's van gezien zo leuk en voor de kindjes is het hartstikke goed dat ze nu al wat leren in het water. Ik ben zelf ook gek op zwemmen dus dat komt zeker goed.

Ok moet ik dat eens proberen met een glas melk inderdaad want prettig is wat anders.

Tja en die misselijkheid ik had het liever anders gezien maar heb me er in het begin al bij neer gelegd en heb me er nu al bij neergelegd dhet waarschijlijk niet meer over gaat tijdens de zwangerschap het is gewoon niet anders en zolang als ons meisje het maar goed doet ben ik tevreden en doe ik er alles voor.

Maar ben wel blij straks om 5 uur weekend te hebben hopelijk slaap ik vannacht wat beter.

We moeten vanavond ook nog weg naar een vriendin om wat te overleggen en regelen voor de bruiloft van een andere vriendin geen zin in maar moeten we even doorheen.

Zaterdag hebben we gezellig een high tea met de vriendinnen heb er wel zin in hoop alleen dat ik niet te misselijk ben anders lust ik niet zo heel veel.

Hoe is het eigenlik met de rest van de dames?

Lala is alles wel goed?

Kimmie hoe gata het met je enkel?

Pleun hopelijk heb je niet te veel last van regen?

Babeth en Bianca hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Het gaat hier wel, me enkel doet nog veel zeer en net stiekem onder het verband gekeken en het wordt lekker blauw... Of dat goed of slecht is, geen idee.. Haha

We blijven het maar rustig aan doen.

Björn is gelukkig wel een beetje aan de beterende hand dus dat scheelt al veel. Wel nog steeds pijnmedicatie dus hij moet blijven oppassen.

Maris voor je meisje heb je alles over hè :-)

Wish leuk hè dat babyzwemmen, Levi vind dat ook ze leuk :-)

Geplaatst

Jeetje wat zal dat zeer doen inderdaad ik ken het jammer genoeg.

Dat blauwe had ik toen ook wel maar als het echt te dik word zou ik even bellen met de ha maar goed goed omhoog houden is het beste.

Nogmaals beterschap

Ja voor ons meisje heb ik alles over

Kan niet wachten om haar te zien.

Ik kreeg vanavond nog weer commentaar van een vriendin dat wij toch met alles wel heel vroeg waren zoals bekkenpijn zo vroeg was normaal bij niemand en bandenpijn was niet normaal zo vroeg en dat ik het kindje nu al zo duidelijk voelde en dat zelfs mijn vriend haar al gevoeld had kon ze toch echt niet geloven want dat had zij ook allemaal pas veel later gehad.

Het enige wat ik gezegd heb is dat elke zwangerschap anders is en dat mijn vriend en ik en de fysio het dan wel niet goed zullen hebben zij weet het immers beter.

Maar goed ik ga nu proberen te slapen hopelijk iets meer als afgelopen nacht dus welterusten dames

Geplaatst

Hoi hoi

Hoe is het hier met iedereen?

Het is zo rustig hier

Pippe hoe laat hebben jullie de echo morgen?

In elk geval alvast succes en natuurlijk veel plezier.

Wish hoe gaat het met jullie?

Jij kreeg de groetjes nog van Sanne heb haar via de mail gesproken

Lala hoe is het bij jullie?

Hopelijk gaat alles goed aangezien we je hier niet zoveel zien

Pleun hoe gata het op de camping of ben je al thuis met dit hondeweer?

Kimmie wanneer moet je weer naar de arts met de enkel?

Hopelijk gaat het al iets beter

Babeth alles goed met I. en met jou natuurlijk

Hier gaat alles hetzelfde ben de laatste dagen weer iets meer misselijk maar gelukkig blijft alles nog wel binnen de laatste 2 weken. De bekken heb ik nog wel heel veel last van en lijkt ook iets meer te worden maar ach ook niks aan te doen

Oh ja ik heb even een vraagje en ik weet dat ik er vroeg mee ben maar ze waren nu in de aanbieding

Maar hoe zit dat met het kleinste maatje luier new born maat 1 er staat op die lijstjes dat je er 1 pak van in huis moet hebben maar ik neem aan dat je die niet zo heel erg lang nodig hebt en dat je snel over kan naar new born maat 2 of heb ik dat mis? Want ze zijn nu voor €7.50 per pak en ik dacht dan kan ik wel vast iets in slaan hebben jullie nog tips?

Werden jullie trouwens ook niet gek van al die mensen met de opmerking "nu is de druk eraf en zul je zien dat je binnen de kortste keren zo zwanger bent" grrr hoe vaak ik dat nu al wel niet gehoord heb sinds dat ik zwanger ben. Was het maar waar dat we alleen voor een eerste kindje de malle molen nodig hadden en dat we daarna spontaan zwanger konden worden.

Maar het zaad van mijn vriend zal er toch echt niet anders van worden of ik nu zwanger ben of niet maar goed ik antwoord al niet eens meer als ze dat zeggen.

Fijne avond verdre nog dames

Geplaatst

Heb het weekend vroege diensten gewerkt. Vandaar dat ik hier niet ben komen spieken en heb gereageerd.

Maris,

Die opmerking krijg je ook nog als je bevallen bent. Dat het een tweede keer wel sneller zou kunnen gaan.

Mensen die dit zeggen weten echt niet wat het is om via de mmm zwanger te mogen worden van een wonder!

Dank je wel voor het overbrengen van de groetjes van Sanne! Lief zeg!

Pippe en Lena,

Ook ik duim voor jullie!

Ik weet niet precies hoe lang Mijke in maat 1 heeft gezeten. Maar ik zou maat 2 kopen als die in de aanbieding is. Die gebruik je zeker langer dan 1.

Geplaatst

Ok dank je voor de tip ik wist het niet ik vind het sowieso lastig met alles hoeveel moet je overal van hebben zoals kleertjes en doekjes en washandjes enz kijk dat ik veel hydrofiele luiers moet hebben is bekend maar verder houd ik maar een beetje e lijstjes aan want anders weet ik het ook niet.

Hebben jullie trouwens de tummytub veel gebruikt ik krijg heel verschillende reacties van iedereen.

Verder was ik gister iets te enthousiast met mijn niet meer overgegeven verhaal want vanmorgen kwam alles er weer uit dus ik zal wel 1 van de ongelukkigen zijn die er echt 9 maanden last avn heeft maar goed als ik dan zoals nu mijn meisje voel trappelen maakt dat alles goed en ach ik heb het nu al 4 maanden volgehouden dus de laatste 4 maanden gaan ook nog wel lukken denk ik dan maar.

Ik kreeg gister een hele lieve kleurplaat van mijn petekindje er stond op voo rmijn allerliefste tante ik vind je lief en ik hoop dat het een meisje word haha lachen he ze moesten eens weten hoe gelukkig we ze konden maken.

Mijn schoonmoeder is er nu wel van overtuigd dat we een meisje krijgen want ik schijn niet naar voren te dragen en dat deed mijn schoonzus wel dus die gelooft alle bakerpraatjes nog steeds maar goed ze heeft wel gelijk haha

Pippe en Lena nogmaals succes vanavond

Geplaatst

Hè meiden hier alles oké. Zit em rust veel dat ben ik wel zat. Morgen om half 2 terug naar de gipskamer, voor het tapen.

Al vraag ik me af of ze dit doen aangezien er nog een flinke zwelling zit na mijn idee.

Björn is wel bijna opgeknapt gelukkig :-)

Maris ik zou ook meer inslaan. Volgens mij heeft Levi maat 1 een week of 3/4 gebruikt. De eerste week gaan ze wel hard, aangezien ze bij iedere voeding een luier wisseling doen. Dus dat is 7 luiers op een dag.

Wat leuk al die mensen die gissen en raden. En jij kunt al lekker genieten van het idee dat er een meisje komt :-)

Wel rot je zo misselijk blijft, maar idd voor die kleine heb je alles over hè!

Ja die opmerkingen ken ik Maris, sommige mensen snappen het echt niet hè :-(

Hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Jeetje wat lastig met je enkel ik kreeg toen na 10 dagen loop gips voor 2,5 week elke keer maar goed dan kun je in elk geval weer een klein beetje lopen

Ok goed dat ik dat weet het is zo lastig allemaal haha omdat je niet weet hoe groot het kindje zal zijn en hoelang ze in een bepaalde maat zitten maar ik vond die prijs wel leuk haha scheelt toch weer 2.50 per pak. Maar denk dat ik nog 1 pak van maat 1 erbij haal en wat van 2 dat spul gata niet kapot ja

Haha ja is soms wel lastig dat ze gaan gissen en vooral omdat er 2 nichtjes zijn die zo graag willen dat we een meisje krijgen dan is het soms best lastig om je mond te houden hihi maar ach we hebben al gezegd dat wanneer het toch uitkomt het ook geen ramp is als we de naam maar voor onszelf houden we zien het wel hoe lang we et volhouden.

Nee sommige mensen begrijpen echt niks van de molen waar we met z'n allen in zitten/zaten net of onze zwangerschap het zaad van mijn vriend ineens een boost geeft zodat het straks goed zal zijn en nu is er natuurlijk altijd een kans geweest dat het zo zou lukken maar die is minder als 1% dus daar gaan wij allang niet meer vanuit en dan denk jongens mag ik eerst dit kindje gezond en wel op de wereld zetten haha

Geplaatst

Alles oke! Hij/zij loopt een weekje voor. :-)

Maar helaas wordt de datum niet bijgesteld. Haha

Sorry voor mijn ego berichtje, maar wilde dit even laten weten en ga nu de dvd nog eens bekijken.

Geplaatst

Oh yes Pippe, wat een goed nieuws! Jullie zijn in ieder geval weer een stap dichterbij, koester dit moment. En 'draai' die dvd maar grijs ;)

Geplaatst

Oh geweldig Pippe, zo'n dvd kun je ook gewoon grijs draaien ;) Nou geniet ervan, lukt dat al een beetje beter?

Het blijft natuurlijk onzeker, pas als het kindje werkelijk bij jullie in de armen ligt, geloof je het. Maar de zorgen gaan door ;)

Hier een verkouden meisje die last heeft van haar keel, heel zielig. Ze slaapt daardoor slecht 's nachts, terwijl het echt een goede nachtslaper is. Nu wordt ze zo'n beetje om het uur helemaal overstuur wakker. Er is geen beter medicijn dan lekker getroost worden door Papa of Mama hier.

Geplaatst

Het genieten begint te komen. Deze echo heeft wel veel vertrouwen gegeven. Merk dat ik nog terughoudend ben, maar stilletjes aan komen toch de vreugde en kriebels opzetten. (Ik wil/durf bijv. nog niet mee te schrijven met een 'uitgerekend in.." topic.

Wat vervelend dat jullie meisje zo verkouden is. Ik hoop dat ze snel opknapt! :laugh:

Geplaatst

Kimmie,

Succes voor zometeen.

Laat je weten hoe het is gegaan?

Maris,

Aah, wat lief van die kleurplaat van je petekindje. Dan smelt je toch helemaal....

Pippe,

Yes :happydance: wederom een geweldige echo gehad.

Net als wat José schrijft, draai die dvd maar grijs. Maak er maar een kopie van, dan kun je die daarna grijs draaien. haha!

Echt super dat jullie ook een wondertje mogen verwachten.

Jullie gaan al richting de 12 weken. Wanneer krijgen jullie weer een echo?

José,

Zielig is dat hè. Een verkouden meisje. Hier is het ook feest met snottebellen en niet goed kunnen slapen.

Mijke wil wel slapen, ze gaat op haar buik liggen en wil duimen. Maar door die rotsnot/verstopte neus en ik denk ook nog last van het tweede tandje wat de weg naar boven aan het zoeken is wil het slapen niet goed lukken.

Medusa,

Hoe gaat het bij jou en het thuisfront?

Beide kinderen niet verkouden oid? Valt niet mee om niet verkouden te worden met die kwakkelige weer.

Lala,

Hoe gaat het met Matt en met jullie zelf?

Al een poosje niks meer van je vernomen, hoop niet dat er iets is.

Geplaatst

Ja ik ben weer terug, maar helaas is het niet zo goed als ik dacht. Ik heb toch me enkelbanden ingescheurd en heb nu

Softgips gekregen voor 2 weken. En daarna kijken we weer verder. Nou mag hem nu iig wel weer belasten dat is fijn. Maar lopen gaat echt als een houten Klaas... Hahaha

Geplaatst

Kimmie,

Wat balen zeg!

Gelukkig ben je wel meer mobiel dan je afgelopen dagen was.

Lopen als een houten klaas, daar moet ik dan wel om lachen hoe je het omschrijft.

Ik zie je al lopen.... ;)

In ieder geval succes ermee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden