Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je dames ik overleg volgende week ook nog even met de kraamhulp dan heb ik namelijk de intake en die zal het wel weten ik haal in elk geval nog een dekentje en kruik

En qua voeding zeiden ze net bij de info avond dat als je borstvoeding wilde geven het onzin was om nu al een duur pak in huis te halen aangezien wanneer je echt wat nodig hebt de kraamhulp dan een noodpakket bij zich heeft, maar goed moet ik nog even over nadenken want wil niet voor verrassingen komen en neem liever het zekere voor het onzekere denk ik maar goed heb nog even de tijd.

Was wel interessant vanavond hebben veel info gehad en ook wle hele nuttige dingen ben blij dat we gegaan zijn

Maar we komen goed terecht daar op het zh dat weet ik wel echt prima voor elkaar hebben ze het daar.

Ze moesten alleen wel lachen aangezien mijn man in een rolstoel zat (je moet het hele zh door voor je bij de verloskamers bent) ivm zijn verbrandde voeten en ze zeiden al dat hoort toch andersom haha

Maar goed dat gaat dus niet zoals het gaan moet en we gaan ook morgen eerst naar de ha met zijn voeten want het lijkt eerder erger te worden dan beter en hij is heel eigenwijs gaan werken vandaag maar daar kwam hij wel zelf achter dat dat niet verstandig was want na het werk kon hij helemaal niet meer lopen, dus ik wil er niet eens bij nadenken hoeveel pijn hij moet hebben gehad vandaag en de afgelopen dagen en nu nog heeft

Als hij namelijk zit of ligt en hij wil opstaan moet hij eerst 4 pogingen doen en dan nog met behulp van vasthouden kan hij opstaan dus ik hoop mara dat de ha er wat mee kan morgen want dit kan zo niet zijn voeten zijn gewoon 4x zo dik als anders

Welterusten allemaal ik ga mijn man even insmeren en naar boven helpen zodat we kunnen proberen wat te slapen

Dikke knuffel voor iedereen

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé Maris, je hebt al antwoord gekregen lees ik.

Ik had 2 dekens ( Jolein) voor in het ledikant. En ik had 1 wiegdeken voor in de wandelwagen gekocht, daar heeft ze de eerste weekjes in geslapen bij ons op de kamer. Dan zijn ze nog zo klein, dat ik het dekentje kon dubbelvouwen.

En dan met een lakentje ;)

Kruiken, had ik precies hetzelfde als Wish! Die gebruik je niet zo lang, maar ja je weet niet wat de winter dit keer gaat doen. We hebben de waterkruik nog heel lang gebruikt voor het voorverwarmen van haar bedje. Dan kwam ze in een heerlijk warm nestje. Die elektrische kruik koelt snel af, maar in het begin voed je om de 3 a 4 uren, dus dan kun je dat ding best weer even opladen ;) Ik vond hem ideaal, gebruikte hem ook voor in de wandelwagen, voordat we een stukje gingen wandelen in de kou.

Qua voeding, ik heb nooit bv gegeven. Ben begonnen met Nutrilon, maar later bleek ze kma te hebben. Maar goed, advies is, als je wilt kopen, koop niet teveel. Want je weet nooit hoe je kleintje erop reageert. 1 pak is echt voldoende.

De uitrukkoffer ( zo noemde Ron dat), die stond klaar vanaf zo'n 36 weken geloof ik. Daar werd Ron zenuwachtig van en attendeerde mij er steeds op dat ik het klaar moest leggen.

Ik had ook altijd een briefje klaarliggen met belangrijke dingen er op die ik niet moest vergeten. Camera/ lijstje met tel.nummers enz. Maar dat kun je er ook alvast instoppen.

De box hebben we 2 maanden van tevoren in de kamer gezet, weet het niet meer precies. Dit vanwege huisdieren die eraan konden wennen ;)

Succes meid, komt nu dichterbij hè?

Oh ja was ik vergeten te vragen aan Wish en Jose (aangezien jullie rond dezelfde periode bevallen zijn)

Hoeveel dekentjes en hoeveel kruiken hadden jullie nodig? Ik heb nu van beide 1 maar ik twijfel of ik niet van beide 1 bij moet halen. Dekentje heb ik wel 1 op reserve maar dat is er 1tje wat in een hoes moet en niet zo op het bedje die mocht ik zolang wel lenen.

Oh ja en voor de dames die flesvoeding hebben gebruikt welke hebben jullie gebruikt?

Ik wil natuurlijk wel borstvoeding proberen maar aangezien je een pak in huis moet hebben voor als het niet lukt en ik dit op het formulier van het zh moet aangeven was ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Oh ja en vanaf wanneer hebben jullie de vluchtkoffer klaar gezet ongeveer?

En de box in de kamer gezet mijn man wou hem nu al in de kamer gaan zetten maar van mij mag dat nog wel even wachten haha

Alvast bedankt hopelijk hebben jullie nog tips over iets mag ook iets anders zijn alles is welkom

Geplaatst

Dank je jose

haha ja komt nu. echt dichterbij zeker na die info avobd gisteren en ik kan niet wachten maar je word er ook zo onzeker van of je genoeg hebt en of je het goed doet en wat is er dan idealer als dit forum om je vragen te stellen haha

Geplaatst

Nog wel een tip is, dat had ik nl. niet in huis, is...Vaseline Daro vanaf 0 jaar. Is een blauw-witte tube. Als ze net geboren zijn, moet je bij iedere verschoning de temperatuur meten. Beetje Vaseline erop, dan glijdt het goed. Ik vond het nl. zoooo zielig en in het begin moest mijn man het doen, ik durfde het niet.

Daarna even schoonmaken met alcohol 70% en watten ( ook handig om te hebben dus ;))

Geplaatst

Bij ons zaten die watten en alcohol in het kraampakket. (maar wel goede tip als dit niet zo is)

Sommige mensen vinden het 'zielig' of niet nodig om te doen. Maar Mijke heeft handschoentjes aangehad zodat ze haar gezicht niet kon krabben.

Tijdens een verschoning lag ze bij mij op bed en de kraamhulp was haar aan het verschonen. Ze had de handschoentjes net uitgetrokken en was met de luier bezig. Ik zag het gebeuren en was net te laat om het handje van Mijke te pakken.

Een flinke krabplek op haar wang. Dit litteken zie je nu nog zitten en zal waarschijnlijk niet meer wegtrekken.

Dus zolang je de nagels niet kan/mag vijlen of knippen zou ik adviseren om handschoentjes aan te doen. (bij de Hema voor een prikkie te koop) Sokjes kan ook maar dat wou ik zelf niet. hihi

Maris,

Net als wat José al schrijft. Het komt nu echt dichtbij.....

Meid ik ga zo hard voor je duimen dat de bevalling vlot mag verlopen. Voor moeder en kind!

Wat zei de ha over de voeten van je man?

Ik moest vandaag werken en Mijke is naar het kdv geweest.

Wat heeft ze het daar toch goed naar haar zin. Echt zo fijn om haar op te gaan halen en ik zie haar samen met een leeftijdsgenootje (dochterje van een vrouw die ik ken via babymassage) in de zandbak zitten.

Grote lol en rondkruipen en zandvormpjes pakken en in de mond stoppen. ;)

Denk dat ik een zandbak voor haar verjaardag vraag. Dan kan ze hier in het voorjaar als ze 1,5 is mooi in gaan spelen.

Geplaatst

Goedemorgen dames

Hoe is het met iedereen?

Dank je voor de tips is wel handig om te weten allemaal er komt ook zoveel op je af en wie kunnen je dan beter tips geven als moeders haha

Wish wat fijn dat Mijke het zo naar de zin heeft op het kdv lijkt me wel een hele geruststelling.

Ik merk wel eens dat kindjes huilen als de moeder weg gaan maar vaak tenminste bij mijn oppaskindjes is het wel weer over als de moeder uit zicht is maar dat lijkt me wel rot weggaan als moeder zijnde als je kindje huilt, maar gelukkig heeft Mijke daar zo te horen geen last van.

De alcohol en watten zitten inderdaad in het kraampakket die heb ik al een paar weken boven staan dus dat is wel handig.

En ja het komt heel dichtbij nu pfff kan het haast niet geloven dat het eindelijk zover is.

Ben vanmorgen al druk geweest met mijn verlof aanvraag aangezien ik als gastouder zelfstandige ben moet ik dit zelf doen en dat is aardig wat werk vind ik dat konden ze ook wel makkelijker maken maar ach het is niet anders. Nu is alleen het probleem dat onze printer kapot is dus moet wachten tot ik morgen de auto heb dan kan ik het bij mijn ouder s even uit printen.

Verder gaat alles hier nog hetzelfde slapen is niks 's nachts dus probeer over mijn rust nog wel te pakken. Kan ook niet zo goed liggen 's nachts ik ben namelijk een echt rugslaper en dat mag niet en op de zij vind ik helemaal niks dan krijg ik het nog meer in de rug en in de schouder dus dan lig ik weer wakker.

Zaterdag hebben we vrijgezellendag gehad van mijn vriendin en dat was een zeer geslaagde dag we zijn gaan scooter rijden en heerlijk uit eten geweest daarna ben ik nog even mee gegaan een cafeetje in maar dara kreeg ik alleen maar harde buiken dus ben ik naar huis gegaan ik geloof dat ik om 12 uur thuis was en de rest was er pas om half 7 weer geweest dus dat had ik zeker niet volgehouden haha

Maar goed iedereen vond het leuk Nu op naar de bruiloft volgende week en dan hebben we nog 1 vrijgezellenfeest en bruiloft (in oktober) te gaan en dan zijn alle vriendinnen getrouwd

Verder moet ik morgen weer naar de vlos en woensdag naar de gyn en heb ik woensdag de intake van de kraamzorg dus ben benieuwd

Fijne dag allemaal ik ben boven even aan het schoonmaken in etappes haha ben iets eerder moe nu hihi hoe zou dat toch komen

Geplaatst

Hoi dames

Wat een rust hier weer allemaal aan het genieten van het mooie weer ofzo?

Ik wou even laten weten dat de controle weer goed was ons meisje ligt nog steeds goed met het hoofdje naar beneden en verder was ook alles dik in orde. Alleen mijn hb was gezakt niet dat het nu niet goed was (is van 7,5 naar 7 gegaan) maar heb toch ijzer tabletten gekregen om het wel goed te houden maar verdre was alles weer goed bloeddruk 130/75 dus ook perfect

Moest alleen wel heel rustig aan doen met mijn rug en de misselijkheid en overgeven maar dat deed ik al dus we gaan gewoon zo door haha

Nu over 2 weken weer naar de gyn

Vanmiddag intake kraamzorg dus ben benieuwd

Hoe is het verder met jullie allemaal?

Geplaatst

Hè Maris,

Wat goed dat met de kleine alles goed is. Wel naar dat jij zoveel klachten heb deze zwangerschap. Kun je blijven genieten meis? Sommige mensen hebben het over een roze wolk, maar die heb ik niet gehad hoor ;-)

Je lijstje vragen voor vanmiddag klaar?

Hier alles goed, voel me overdag erg naar alleen nog dus ook hier rustig aan doen. Zit nu op -6,5 kilo. Heel mooi hoor maar merk het wel, ben wat slapper en sneller moe. Me lichaam moet hard werken merk ik.

Gisteren weer wezen zwemmen en moet zeggen dat was toch wel erg lekker, enkel is wel nog zwak merk ik. Maar heb de hele nacht geslapen en dat is toch ook wel erg lekker!

Net met Levi naar de kinderboerderij geweest, was zo mooi weer dus nog maar even doen. Maar dan kom ik thuis en spuug ik alles weer uit, dat is dan weer wat minder...

Hoe is het met de rest!

Geplaatst

Tja inderdaad die roze wolk is er niet heel vaak zo af en toe als ik een goede dag heb dan wel, maar goed ik probeer er ondanks alles toch echt wel zo af en toe van te genieten ik weet ook niet of ik het ooit weer mee ga maken dus vandaar dat ik er alles uit wil halen wat erin zit.

He bah jij ook zoveel afgevallen wat kun je je dan slap voelen he toen ik eenmaal aan de -20kg zat wist ik bijna niet meer hoe ik het ene been voor het andere moest zetten toen heb ik ook maar aan de bel getrokken en ben ik opgenomen

Maar ja de conditie word er niet beter op maar zwemmen is natuurlijk altijd goed ik begin volgende week weer met het zwangerschapszwemmen.

Hopelijk houd het overgeven snel een keer op bij jou en heb je het niet net als ik de hele zwangerschap want leuk is wat anders maar goed het is voor een super mooi doel en dat moeten we maar voor ogen houden al krijgen we het niet op een presenteer blaadje aangereikt zoals sommigen.

Haha ja mijn lijstje is klaar voor vanmiddag kijken of ik overal antwoord op krijg hihi zal vast wel.

Heb net ook het bedrijf wat hier de vloerbedekking op de trap heeft gelegd voor 5 jaar geleden maar eens gebeld aangezien de vloerbedekking al voor de 2de keer aan alle kanten loslaat en ik slijtage plekken heb op het laminaat in de woonkamer en dat mag niet na zo'n korte tijd vind ik het was allemaal niet het goedkoopste spul dus ze moeten er maar even naar kijken.

Leuk de kinderboerderij hij heeft daar ook net zo'n leuke leeftijd voor haha

Geplaatst

heee dames

wat naar dat jullie beide maar blijven spugen bah is zoo niet tof

kimmie lekker he naar de kinderboerderij , ben vorige week ook met stan geweest

hij lachend achter de kippen aan rennen tot een schaap achter hem aan kwan toen vondt hij het niet leuk meer hahaha

maris ik wilde nog zeggen dat ik hoop dat ik ook een kaartje krijg als je ukkie er is

probeer ook eens floradix voor je ijzer kan nooit kwaad om nog wat extra hb verhoging te krijgen

Geplaatst

Jazeker krijg jij ook een kaartje Pleun ik geloof dta ik je adres ook nog heb

Dank je voor de tip ik zal eens kijken of dat helpt

En ja het is lastig dat overgeven en misselijk zijn maar ja daardoor kan ik wel over een paar weekjes ons meisje in de armen houden en dat is mij alles waard.

Maar we hebben vandaag de 32 weken alweer gehaald elke keer weer een mijlpaal want nu is het zo dat ik gewoon hier kan bevallen in het zh en niet naar Zwolle hoef als het nu zou gebeuren, niet dat ik aanleiding heb dat te denken hoor maar het is toch een fijne gedachte want dat betekend dat de kansen steeds groter worden

Vandaag heb ik een luie dag bah heb nergens geen zin in en ben niet van de bank af te slaan haha ach ja is ook wel een keer lekker.

Fijne dag allemaal en een dikke knuffel

Geplaatst

Antwoord gehad op al je vragen Maris?

Hier lekker rommel ochtenden gehad. Fijn dat het geen haast heeft want dan kan ik af en toe ff zitten anders red ik het echt niet. Levi nu ff boterham eten en dan heb ik zo 2 tot 3 uur voor mezelf :-)

Geplaatst

Haha ja heb alle antwoorden binnen wat ik wou hebben en het blijkt dat ik eigenlijk al min of meer alles heb ik moest er 1 kruik bij hebben maar het was zonde om die te kopen want het was maar voor even en misschien had ik hem niet eens nodig maar gelukkig had mijn schoonzusje er nog 1 liggen dus vannacht direct gekeken of die waterdicht is en dat is die dus dat is ook geregeld.

Verder moet ons bed wel omhoog en dara baal ik een beetje van want ik ben bang dat ik dan met een trapje in en uit bed zal moeten aangezien die 80-90cm hoog moet zijn en hij is nu 60cm en dat is nu een mooie hoogte. maar goed denk dat we binnenkort maar eens kratjes op gaan halen bij de supermarkt ipv klossen want die passen niet.

Zo en nu ga ik maar eens het laatste vrijgezellenfeest regelen gelukkig zijn we er daarna vanaf maar aangezien ik degene ben met de meeste tijd ga ik maar eens rondbellen

Waarschijnlijk gaan we bonbons maken leek ons wel leuk maar het is wel lastig hoor als je er meerdere in 1 jaar hebt

Kimmie doe lekker rustig aan je hoeft niet alles tegelijk ik was ook altijd zo maar nu de hele zwangerschap moet ik alles in etappes doen en dan kom je er ook wel neem dat maar van mij aan.

Zo lekker even tijd voor jezelf geniet ervan

Geplaatst

Kimmie,

Wat naar voor je dat je over moet geven en zo misselijk bent. Al 6,5kg afgevallen!

Wanneer wordt hier wat aan gedaan? Of dat je medicatie krijgt tegen de misselijkheid oid?

Moet je dit zelf bij de verlk. aangeven of zijn hier richtlijnen voor dat je max. zoveel af mag vallen ofzo?

Naar de kinderboerderij lijkt mij ook leuk om te doen. Dit lijkt me leuk als Mijke kan lopen.

Pleun,

Haha die Stan.

Ik zie hem al gaan, hij zelf mag wel achter de beesten aanrennen, maar als het schaap dit bij hem doet vindt hij het niet goed.

Ik wil je absoluut niet kwetsen, maar volgens mij heb je ooit laten weten dat je wel een tweede kindje zou willen.

Of heb ik dit niet goed?

Maris,

Wij hebben ons bed op houtblokken gezet. Kratjes ging ook niet.

Vrienden van ons waren een huis aan het bouwen en toen wij daar op bezoek gingen hebben we van hem blokken hout meegekregen. ;)

Mijn man heeft de bedden met lijmklemmen aan elkaar gemaakt omdat we 2 losse bedden tegen elkaar aan hebben staan. (boxspring)

Misschien lukt dit bij jullie ook, of wat voor bed hebben jullie?

Oef, ik vind 1 of 2 vgf in één jaar wel genoeg. Hoeveel heb jij er nu gehad?

Kan wel geloven dat je rond twaalf uur harde buiken ging krijgen. Is toch een drukke dag voor jullie geweest.

En de rest om half zeven thuis, jeetje wat een feestgangers! hihi

Pippe,

Hoe staat het bij jullie en jullie kleine knul?

Mijke is alweer 10 maanden en krijgt eindelijk boven tanden erbij.

Ze heeft zo'n 3 maanden geleden 2 tandjes onder gekregen en hier bleef het tot nu toe bij. haha

Ben gisteren naar het Cb geweest. Was benieuwd naar haar gewicht en lengte.

Ze is 72,5cm en weegt 8720gr.

Verder gaat ze overal aan staan en wil de hele dag op onderzoek uit.

Ik ruim de box nog lang niet op. Als ik ga koken of naar het toilet ga oid zet ik haar regelmatig in de box.

Vindt ze niet altijd meteen goed maar de aanhouder wint en dat is in dit geval mama.:happy:

Geplaatst

Dat is wel een goed idee Wish wij hebben ook een boxspring dus maar eens bij mijn vader in de schuur kijken of hij nog hout blokken heeft. Ik vraag me alleen af hoe je dat met die lijmklemmen hebt gedaan op de poten ofzo want op een andere manier kan ik mij niet bedenken maar goed dat mag mijn man uitzoeken.

Haha ja ik heb nu 2 vgf gehad en heb er nog 1 te gaan mits ik mij goed voel hoor want ik ben dan al 36 weken geweest en als ik denk dat ik het niet kan trekken dan gaat het voor mij niet door dat zou jammer zijn maar er zijn belangrijkere dingen op dit moment en aangezien afgelopen zaterdag mij erg tegenviel qua harde buiken moet ik het nog even zien maar zover is het nog niet.

Vandaag over een week hebben we de hele dag bruiloft pfff denk dat wanneer mijn man de hond uit gaat laten na het eten dat ik maar even mee ga en even een uurtje ga liggen ofzo haha wat klink ik oud zo, maar ja we moeten voor 10 uur al in het gemeentehuis zijn, daarna naar de kerk en dan is het de rest van de dag feesten haha

Jeetje Mijke alweer 10 maanden wat gaat dat hard zeg en dan ook overal al tegen aan gaan staan wat een knapperd is het toch. En ja heel goed mama moet wel de baas blijven haha dus in de box is in de box.

Mijn schoonzus en zwager waren altijd heel makkelijk zodra een van kinderen begon te huilen in de box of zelfs in bed werden ze er binnen een mum van tijd uitgehaald want dan zouden ze zogenaamd toch niet slapen maar ja als je het niet probeert lukt het nooit en op deze manier heeft het 2,5 jaar geduurt voordat mijn neefje door ging slapen en nu hij 4 is slaapt hij nog bij hun in bed en dat si toch niet helemaal de bedoeling lijkt mij haha

En wat is ze lekker gegroeid heerlijk hoor dta ze het zo goed doet. Kan me nog niet echt indenken dat ons meisje over een jaar net zover is ongeveer.

Is het weer bij jullie allemaal ook zo anders bah het is nu wel heel triest buiten maar ja het is niet anders ik ben allang blij dat het niet meer zo warm is.

Nou in elk geval allemaal een fijne dag

Geplaatst

Hey Maris,

Mijn man had de lijmklemmen onder het bed vast gemaakt. Drie klemmen, hoofdeind, midden en voeteneinde.

Inderdaad, je lieve man moet even onder het bed kruipen en dit realiseren. Succes!

Als je met het vgf alleen mee gaat eten of een rustige activieteit gaat doen zal de rest dit echt wel begrijpen.

Doen wat jij kan en wil!

Ik had 1 maand voordat ik moest bevallen een bruiloft van mijn schoonzus (zus van mijn man).

De hele dag ging prima, chocoladevormpjes gemaakt en versierd etc. en 's avonds laat toen het feest in volle gang was kreeg ik harde buiken. Ik heb toen even samen met mijn man in het eetgedeelte gezeten. Ons meisje vond de harde muziek toch niet zo leuk om aan te horen.

We zijn toen rond 00.30u naar huis gegaan. Wat heb ik die nacht goed geslapen, beter als ooit tevoren. Was echt doodop. ;)

Mijke slaapt altijd in haar eigen ledikant. Ze had gisterenavond last van haar doorkomend tandje, maar mijn man heeft haar een zetpil gegeven. (ze werd huilend wakker en dit kennen we niet van haar)

Ook heeft hij haar boven wat flesvoeding gegeven en toen weer in bed gelegd, verder heeft ze tot vanmorgen 7.30u geslapen.

Dus het was de tandpijn die haar wakker heeft gemaakt.

Zag vanmorgen een wit randje door het tandvlees komen van een boventand.

Nu slaapt ze lekker en gaan wij ook naar bed.

Heb morgen een vroege dienst om zes uur gaat de wekker.

Geplaatst

Ja mijn man moet maar eens zien komt helemaal goed

Lekker gewerkt vandaag?

Ik.moet morgen en overmorgen nog en dan het hele jaar niet weer heerlijk

Wat zielig die tandjes hopelijk heeft ze nu niet ziveel last meer

Nee die harde muziek was hier vorige week ook niet zo'n succes maar ik heb gevraagd of het kwaad kon aan de vlos en dat kon het niet gelukkig. Dus we zien vrijdag wel eveb ze hebben namelijk wel de hele dag een band

En ja als ik mee kan met het andere vgf ga ik zeker na het eten weg uitgaan zie ik nu helemaal niet meer zitten haha en zeker niet tot half 7 zoals de rest vorige week

Verder gaat alles hier hetzelfde slecht slapen veel misselijk en erge rugpijn maar ach als ons meisje weer beweegt maakt dat heel veel goed

Hebben ook een lekkere luie zondag vandaag heerlijk niks moeten

Fijne avond allemaal

Geplaatst

ja wish je hebt helemaal gelijk dat ook wij een 2e willen dus je kwetst niemand hoor

wij hebben 12 sept weer ons 1e gesprek bij de gyn in Eindhoven dus ben benieuwd over hoe en wat maar ik wil zeker graag dit jaar nog de mm in zeker omdat niemand mij kan garanderen dat er in Jan. nog steeds 3 vergoed worden maar volgens VGZ krijg je dat wel als je dit jaar nog de molen in gaat

dus ja we gaan weer proberen

Geplaatst

Pleun,

Dit jaar gesprek en hopelijk ook van start gaan, spannend maar toch ook wel 'leuk' om voor een tweede kindje te gaan.

Persoonlijk denk ik dat aankomend jaar nog 3 keer vergoed zal worden, maar dit is puur mijn gevoel.

Maris,

Wat fijn voor je! Nog maar 2 dagen werken en dan verlof.

Ga er maar goed van genieten!

Nee, harde muziek op een bruiloft is niet erg voor jullie meisje. Het geluid wordt ook nog eens gedempd door jouw buik en het vruchtwater. ;)

Geplaatst

Ga ik zeker doen pfff toch wel iets zwaarder als gedac&t weer werken maar goed ik kan aftellen gelukkig zijn de kids super goed te pas

Ik hoop voorjullie dat er nog gewoon 3 vergoed worden zou toch mooi zijn

Geplaatst

Hoi dames

Ik zal later meer reageren maar moet even voor de zekerheid naar het zh omdat ik krampen blijf houden en de hele ochtend al duizelig ben

Dit kon door blaasontsteking of iets komen maar ze willen mij toch even voor de zekerheid zien en kijken of het geen weeen zijn.

Ik zal later wel van mij laten horen

Geplaatst

Hoi dames,

Sorry dat ik ff inbreek hier, maar het is me opgevallen dat Lala al een lange tijd niet hier is geweest! Weet iemand hoe het met haar gaat?

Geplaatst

Ik heb nu een uur aan de ctg gelegen en nu is het wachten op de arts

Ook moet ik bloedprikken voor de duizeliheid en de sterretjes en we wachten op de uitslag van de urine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden