Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

met lala gaat het prima maar heeft het op dit moment erg druk ze zijn met hun enorm tuin bezig en daarnaast alle zorg voor M en ook nog en rg druk sociaal lven ja dan schiet dit forum er bij in maar geen paniek hoor ik spreek en zie haar geregeld

oei maris nog effe vol houden he nu niet meteen beginnen als ik zeg dat het op gaat schietn he succes daar

Geplaatst

Haha nee hoor Pleun ze mag van mij echt nog wel een paar weekjes blijven zitten en dat doet ze ook wel zoals het er nu naar uitziet

De ctg was goed dat apparaat was niet goed waardoor het leek of de hartslag soms helemaal weg viel dat was best even schrikken maar als ik dat ding op de buik iets aandrukte deed die het wel goed en zag alles er goed uit ze lag er gewoon niet goed voor om te meten.

Waarschijnlijk waren de krampen wel goede voorweeen alleen zul je altijd zien dat wanneer je in het zh bent ze dan weg zijn maar goed ik ben allang blij dat ze weg zijn.

Ik heb ook geen blaasontsteking alleen erg last van verstopping waar ik nu tabletten voor heb gekregen en ik moet direct stoppen met de ijzer tabletten omdat die verstopping veroorzaken.

Bloed hoefde ik niet meer te prikken omdat de bloeddruk perfect was

Ze vond alleen wel dat ik een erg strakke harde buik had dus dat moet ik in de gaten houden en verdre gewoon rustig aan doen, maar dat deed ik al dus we gaan het zien zolang mijn meisje het maar goed doet vind ik alles prima.

Volgende week moest ik toch weer naar de gyn die afspraak stond al dus dat was mooi anders had ik sowieso weer moeten komen, en maandag moet ik nog naar de vlos dus controle is er wel en als ik het weer niet vertrouw bel ik zo weer liever 1x te vaak dan 1x te weinig.

Hoe is het met de andere dames

Pleun wil je Lala even een knuffel over brengen als je haar weer ziet

Geplaatst

Hey meiden, ben erg weinig online ( geweest) ik lees dat er weer een aantal voor een 2e gaan, erg leuk en ook erg spannend.

Maris, fijn dat het alleen fikse voor weeeen waren e nog niet het echte werk, jullie kleine meid magnog ff blijven zitten.

Hier gaat goed met Rolf, hij kruip bijna en is erg hard aan het ontwikkelen :-)

Ik zit zelf niet zo lekker in mn vel, vandaag weinig tot niet online,vrijdag gaan we op vakantie, hoop dat het daaran weer wat beter gata met me.

Geplaatst

He bah Medusa wat naar dat je niet zo lekker in je vel zit hopelijk doet de vakantie je goed en voel je je daarna weer helemaal lekker.

Ja gelukkig was het nog niet het echte werk en inderdaad ze mag van mij echt nog een paar weekjes blijven zitten hoe slecht ik mij ook voel zij is nu het aller belangrijkste

Ik heb vanmorgen weer controle gehad en jammer genoeg denkt de vlos nu dat ze wat gedraaid is gelukkig kan ze nog weer terug draaien maar ik baal er wel van ze lag al die tijd mooi met het hoofdje naar beneden en nu ligt ze overdwars. Maar goed over 2 weken een liggingsecho en dan weten we meer hopelijk is ze dan terug gedraaid.

Dat verklaart wel waarom de bewegingen gisteren niet meer leuk waren soms deden ze zelfs pijn maar dan zal ze gisteren bij gedraaid zijn

Dat zla ook wel de reden zijn dat ze zo hoog ligt en dat ik steeds meer ga overgeven gisteren tot 2 uur kon ik helemaal niks binnen houden, maar goed nog een paar weekjes en dan hebben we hara eindelijk in de armen

Hoe gata het met de andere dames?

Het is hier zo rustig haha en net nu ik alle tijd van de wereld heb

Geplaatst

Medusa lekkere vakantie en ff alles loslaten. Hopelijk kom je opgeknapt terug!

Maris, wat balen dat ze weer wat gedraaid is. Maar ze heb nog ff de tijd om goed te gaan liggen ;-) wel balen dat je weer zo misselijk bent meis. Het is niet anders, maar ik weet ook dat genieten dan soms best lastig is.

Hier alles oké, nu 8 kilo afgevallen. Maar de misselijkheid begint nu af te nemen in de middag wordt dus wat beter! Woensdag weer naar de verloskundige dus dan mag ik ook weer ff luisteren. Begin ook al echt een buikje te krijgen, en daar ben ik uiteraard trots op! Maar goed de weken beginnen ook alweer op te schieten.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Kimmie jij ook al weer 15 weken wat gaat dat hard he?

Ik ben benieuwd naar je buikje dan foto???? hihi

Ik zal ook weer eens vragen om een foto

Wel fijn dat de misselijkheid aan het afnemen is maar ja dat gebeurd vaak ook zo tegen de 16 weken dus dat kan wel kloppen

Succes woensdag bij de vlos het blijft zo leuk en bijzonder om dat hartje te horen daar kun je nooit genoeg van krijgen vind ik.

En ja net wat je zegt het is voor mij nu aftellen dus dan is het einde van de misselijkheid ook in zicht en ik wil ook niet te veel klagen ben allang blij dat ik het eindelijk mee mag maken dat ook wij een wondertje krijgen.

Ach we doen gewoon rustig aan verder en dan komen we er vanzelf.

Gelukkig ben ik echt met de liefste man getrouwd haha want hij neemt mij echt zoveel mogelijk uit handen echt had ik nooit verwacht want vanuit huis heeft hij dat soort dingen niet mee gekregen. Zijn ouders zijn nog van de oude stam en vinden dat de vrouw voor binnen is en de man voor buiten, maar gelukkig is mijn man toch net iets anders ingesteld en heeft hij aardig wat bijgeleerd hihi

Geplaatst

Ik heb net even een paar foto's gemaakt van het kamertje en de buik (die is een beetje vaag maar de buik is wel duidelijk te zien) we moeten alleen het bedje nog opmaken maar daar wou ik nog even mee wachten aangezien het dan alleen maar stof vangt heb ik het idee van en heb niet zo'n zin om alles dubbel te wassen.

attachment.php?attachmentid=4559&d=1347296378&thumb=1attachment.php?attachmentid=4560&d=1347296393&thumb=1attachment.php?attachmentid=4561&d=1347296407&thumb=1attachment.php?attachmentid=4562&d=1347296421&thumb=1

Er moeten alleen nog overgordijntjes gemaakt worden en daar waar de kinderwagen staat komt misschien nog een schommelstoel maar dat weet ik nog niet zeker

Geplaatst

Goh Medusa,

Wat ontzettend vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Vind het wel dapper en knap van je dat je dit niet onder stoelen of banken schuift!

Ook ik hoop dat de vakantie je goed zal doen. Dikke knuffel en sterkte!

Kimmie,

Joehoe, de misselijkheid neemt af en je krijgt een buikje. Wat fijn om dit te lezen!

Maris,

Prachtig, prachtig mooi kamertje!

De tekst op de muur vind ik zeer zeker mooi. Kreeg kippenvel toen ik het net zag.... ;)

Hier gaat het super!

Mijke heeft nu 4 tanden en de vijfde is op komst. Het heeft 3 maanden geduurd voordat 3 en 4 kwamen en nu zet ze er vaart achter.

In 4 dagen heeft ze er 2 boventanden bij gekregen. hihi!

Krijgt ze wel een ander snoetje van. Meer 'baby-af' zeg maar.

Ze is druk aan het ontdekken, rond de tafel en langs de bank aan het lopen.

Dierengeluiden aan het maken als wij vragen wat bijv een schaap doet of hoe een vis doet. Ook wijst ze dingen aan die wij aan haar vragen.

Zo leuk om te merken dat ze ons nu écht begrijpt.

Ondanks dat ze maar 2 dagen in de maand naar het kdv gaat, vindt ze het er echt heel leuk en heeft ze het zichtbaar naar haar zin. Dit doet ons goed!

Geplaatst

Dank je wel we zijn zelf ook erg tevreden

Wat doet ze het goed ben benieuwd naar de foto met tandjes haha

En wat een geruststelling lijkt me dat dat ze het zo naar haar zin heeft op het kdv

Ze gaat echt hard de kanjer

Geplaatst

Hee meiden,

Allereerst, ik ben niet bij met alles lezen. Maar wilde ecen een teken van leven geven.

Hier zijn we al een week of 6 met een verbouwing bezig maar het is nog lang niet klaar. Er is gestuckt en we hebben een nieuwe vloer.

Maar lopen nog tegen een aantal tegenvallers aan. Bah.

Verder alles oké hier. Op sommige dip momentjes aan. Als de baby naar mijn idee niet genoeg beweegt. Maar ka die zorgen heb je altijd denk ik..

Hoe is het met de jullie allemaal?

Geplaatst

Hoi hoi allemaal,

Maris,

We hebben wel vaker contact met elkaar maar zal me hier ook eens 'melden'. ;)

Ben steeds meer en meer benieuwd wanneer jullie kleine meid zal bepalen om jullie te willen ontmoeten.

Als dit toch eens 25 oktober zou zijn. Wat zou ik dat geweldig vinden, echt waar!

Dat zou speciaal zijn!!!

Pippe,

Maakt niet uit dat je niet alles hebt gelezen.

Ben allang blij dat je wat van je laat horen!

Dat soort dipmomentjes horen er helaas bij. Dat herken ik wel hoor.

Wil je niks aanpraten, maar wacht maar totdat jullie knul is geboren. Dan heb je pas dagelijks 'zorgen'.

Mijke is nu wat verkouden en niet zo fit. Eergisteren 38.7 en gisterenavond had ze 39.0 koorts.

Een keer of 3 's nachts wakker geworden, ze is dan ongeveer een half uur wakker. Dan laat ik haar wel in haar bedje liggen en laat ik haar water drinken, als ze niks wil drinken aai ik een paar keer over haar hoofdje en rug en ga ik na enkele min. weg. Dit vindt ze prima en slaapt dan weer door.

Vandaag heeft ze geen verhoging of koorts gehad, gelukkig!

Geplaatst

Pippe fijn even weer wat te horen

En die dipmomenten zijb er hier ook hoor ben nu ook wel blij dat het einde inzicht is

Wish ja dat zou toch wat zijn op dezelfse dag uitgerekend en op dezeldde dag bevallen ik ben benieuwd

Beterschap met je meisje hopelijk knapt ze snel op

Hier gisteren een controle gehad bij de gyn en die. twijfelde ook over de ligging dus heeft ze direct een echo gemaakt en onze meid ligt nog mooi met het hoofdje naar beneden dus ben helemaal opgelucht ook al kan ze nog steeds draaien maar was hier toch echt wel blij mee

Welterusten allemaal

Geplaatst

Fijn dat jullie kleine meid heeft besloten om met haar hoofdje naar beneden te gaan liggen.

Ik duim met je mee dat ze zo nu blijft liggen en dat ze wat in gaat dalen.

Mijke heeft nu weer 39.1. Morgenochtend kan ik bij de ha terecht. Of ze moet vandaag nog hangeriger en minder alert worden, dan moet ik direct bellen en kan ik komen.

Eten en drinken gaat iets minder goed dan normaal, maar ze is dan ook zo verkouden. Dan heb ik zelf ook nooit zo'n zin om te eten. Ze krijgt wel voldoende vocht binnen.

Hoe gaat het verder met de rest van de dames?

Geplaatst

hier gaat het prima weinig nieuws te melden

en erg druk met vanalles

ohhh wel wat nieuws te vertellen

afgelopen woensdag 1e gesprek gehad voor nr 2

moeten weer allerlei testjes doen maar arno hoeft aleen maar semen en niet weer prostaat onderzoek en daar was hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeel blij mee

moeten 23 okt weer naar de verplichte infoavond en daarna nog wat kleine testjes en dan gaan we er weer voor

dus......here we go again

Geplaatst

Pleun,

Yes, de eerste stappen worden weer gezet!

Wel raar dat jullie weer naar de infoavond moeten. Vind ik echt zo raar.

Ben je weer een maand verder dat er geen actie wordt ondernomen.

Wanneer is het semen onderzoek?

Echt niet lullig bedoeld, echt niet! Maar merk dat ik nog steeds blij ben dat wij de keuze hebben gemaakt om daar weg te gaan.

Ik kan niet tegen die regels, wat is de meerwaarde van nog een infoavond bijwonen. Jullie kennen het klappen van de zweep immers al.

Een semenonderzoek is natuurlijk wel heel goed dat dit nogmaals letterlijk en figuurlijk onder de loep wordt genomen.

Hier nog steeds geen menstruatie te bekennen. Vorige week dacht ik dat het wel door zou zetten, maar heb toen 1 keer wat gekleurde afscheiding gehad. Misschien wat dit het wel?

Geplaatst

Wish bah dat ze maar niet beter wil worden goed dat je de ha even hebt gebeld. Hopelijk knapt de kleine meid dan snel op.

En of dat de ongi is geweest weet ik niet heb er geen verstand van na de borstvoeding hoop het wel te krijgen haha maar dat is een ander verhaal. Hopelijk zet het snel een keer door en anders even vragen om een bloedtest of echo of iets dan weet je zeker of je het gehad hebt.

Pleun wat goed dat je weer min of meer in de race bent, maar wel raar inderdaad dat je weer naar een infoavond moet terwijl je echt nog wel weet hoe het eraan toe gaat, maar goed regels zijn regels het is niet anders.

Wel fijn dat hij het alleen met een semen onderzoek af kan scheelt een bult pijn en ellende.

Hopelijk kunnen jullie dan ook snel beginnen met de eerste spuiten en op naar een 2de wondertje en brusje voor Stan hoe geweldig zou dat zijn als jullie allemaal nu zwanger raken van een 2de.

Hier inderdaad erg blij dat ons meisje goed ligt kan zelf ook voelen dat het kontje nog steeds boven ligt, maar goed garanties heb je nooit en ach ze komt er hoe dan ook wel uit en gelukkig komt het steeds dichterbij.

Ze ligt wel heel erg hoog nog dus dat is niet altijd even fijn maar ach ze zal vanzelf wel een keer indalen en die misselijkheid neem ik nog steeds maar voor lief het is niet anders die laatste weekjes komen we ook echt wel door.

Krijg nu wel echt de kriebels hoor niet dat ik tegen de bevalling opzie absoluut niet zelfs maar ik krijg de kriebels over hoe het zal zijn straks of alles wel goed zal gaan en hoe ze eruit ziet en zal zijn op wie lijkt ze ik krijg telkens tranen in mijn ogen als ik eraan denk dat het gewoon eindelijk zover is en dat we gewoon binnen ruim een maand een klein meisje in het ledikantje hebben liggen pfff hoe gelukkig kun je een mens maken met iets wat voor een ander heel gewoon is.

Sorry ben een beetje emo vandaag haha

Heb wel een geluksdag vandaag haha ik kreeg net een telefoontje van het uwv dat ik al sinds 30 maart (toen ben ik in de ziektewet gekomen door de zwangerschap dat was de zh opname) geld te weinig heb ontvangen ik kreeg namelijk maar 70% terwijl als je dus ziek bent door de zwangerschap je 100% uitbetaald hoort te krijgen dus ik krijg deze week de rest van het geld nog even overgemaakt hihi toch een leuk potje en ik zei al tegen die vrouw dat ze elke dag wel met zo'n telefoontje mocht bellen haha kon ze wel om lachen, maar vond het toch netjes dat ze belde normaal bellen ze alleen als ze geld moeten hebben haha

Oh ja en ik had van de week nog 2 grote boodschappentassen gekregen met babyspullen en daar zaten nog net even de ontbrekende spulltjes in wat ik nog moest hebben dus we zijn helemaal compleet en onze meid kan komen (over een paar weekjes dan haha nu nog een beetje te vroeg)

Nou dat was het wel weer haha ik ga even lekker op de bank ben wel moe geworden van het strijken.

Geplaatst

Hè meiden,

Ook ik kom me ff melden hier :-) hier gaat alles best redelijk. De misselijkheid is gelukkig echt een stukje minder , helaas nog niet weg maar er is nu iig beter mee om te gaan. Zit nu op -8 kilo dus dat is ook meer dan voldoende vind ik. Eet nu wat meer maar kom gewoon niets aan. Dit herken ik van de zwangerschap van levi , dit was precies hetzelfde. Verder zitten we alweer op 16 weken, vind het zo snel gaan. Wel elke week even met de doppler luisteren bij de vk, ben namelijk erg onzeker. Dacht dat ik dat deze keer niet had, maar vind de bevestiging krijgen toch wel erg fijn. Dus tot ik de kleine voel heb ik dit afgesproken. Ook worden er aan het einde van de zwangerschap bij 32 en 36 weken extra echo's gemaakt. Bij levi had ik dat ik hem helemaal niet voelde de laatste 5 dagen voor inleiden. Dit bleek ook te komen door zeer weinig vruchtwater, dus dit willen ze extra goed in de gaten houden deze keer. Dat ze dit misschien iets eerder voor zijn.

Wish wat rot dat M zo ziekjes blijft zeg.. Is ze vaak verkouden? Levi had dit ook en sinds het verwijderen van de neuspoliep en zette van buisjes is hij volledig opgeknapt! Is nu weer verkouden maar zoveel minder en heeft er zelf echt haast geen last van!

Pippe flink aan de verbouwing dus.. Beter nu dat straks alles klaar is. Hoe is het met Lena ?

Maris, gelukkig ligt jullie meisje goed en ben je er nu helemaal klaar voor. Wat spannend is het hè dat afwachten ?

En wat een leuk telefoontje van UWV die zijn zeker leuk om te krijgen :-)

Pleun wat leuk om te horen dat jullie voor een brugje gaan. Hopelijk loopt het allemaal een beetje vlot voor jullie zonder al te veel tegenslagen. Ik merkte dat ik wel er anders instond toen we voor de 2e gingen, toch met wat meer rust. Was zeker nog spannend en moeilijk maar scheelde voor mij heel veel dat er al een wonderteken rond kroop/liep.

Geplaatst

Kimmie, wat fijn dat je elke week mag komen luisteren! En 16 weken alweer, wat ga je hard! :-) Willen jullie het deze keer ook een verrassing laten? Hoe is het met Bjorn en met L en S?

Maris, je mag bijna aftellen! Hoe onwerkelijk is dat dan. :laugh: Hadden we aan het begin van 2012 alleen maar van mogen dromen. Ben je al bezig met alles wassen e.d.? Is de nesteldrang al toegeslagen?

Wish, wat vervelend dat jullie meisje verhoging heeft. Hopelijk wordt het snel minder! Hoe is het nu eigenlijk met haar duim?

Pleun, Wat fijn voor jullie dat jullie ook weer een poging gaan doen! Ben het wel met Wish eens dat ik het belachelijk vind dat je weer een een infoavond moet. Maar hopelijk daarna snel beginnen! :laugh:

Bianca, Hoe is het met jullie? Weet je al wanner jullie willen/mogen beginnen? Hoe is het met het huis?

Geplaatst

we doen het erg rustig aan

dus ons maak het niet echt uit

wil gewoon weer in de molen vanwegen het vergoedings risico van maar 1 poging dus als je nu als in de molen gaat dan heb je nog 3 pogingen

doe het rustig aan vanwegen mijn bekken . moet nogsteeds revalideren en nu meteen zwanger worden is mss niet handig voor mijn lijf maar we kunnen niet anders he ivm de vergoedingen

beetje gevoel van nu of nooit .of het lichamelijk kan of niet

dus we zullen wel zien waar we uitkomen

Geplaatst

Hoi dames

Kimmie wat fijn dat je elke week even langs mag komen om te luisteren het blijft ook zo onzeker allemaal zeker als je het nog niet voelt.

Maar komt helemaal goed meid jullie kanjer komt er in 2013.

Wish hoe is het met je mooie meisje?

Wat zei de ha?

Pippe ja daar konden we alleen maar van dromen toen dit jaar begon maar met wat voor mooi cadeau sluiten we dit jaar af het kan toch niet mooier.

En ik ben niet zo heel druk meer met het kamertje enz haha heb van de week de laatste dingetjes gewassen en gestreken en nu moeten alleen de over gordijnen er nog voor maar die zijn in de maak en dan is alles klaar en kan ze komen haha als ik de 37 weken heb gehad uiteraard.

Hoe voelt Lena zich?

Bianca hoe was je vakantie?

En weet je al wanneer je verder kan?

Hoe is het met de andere dames?

Hier echt de beroerdste nacht ooit gehad maar goed het is niet anders ik dacht nog even en ik leg mijn matras in de badkamer naast de toilet haha hoef ik er niet elke keer uit.

Maar gelukkig werd het tegen de ochtend iets beter en heb ik nog iets bij kunnen slapen dus vandaag maar rustig aan doen heb ook vrij veel harde buiken nu dus heb besloten lekker niks te doen vandaag.

Wel een leuk nieuwtje mijn nicht/vriendin heeft mij gisteren gevraagd of ik peettante van hun 2de kindje wil worden echt zo leuk zij loopt 8 weken achter mij ik was er helemaal emo van toen ze het vroeg hihi maar vind het zo leuk en bijzonder.

Zij heeft namelijk geen broers of zussen en zijn broer en vrouw zijn dat al van hun eerste dochtertje dus die wilden ze niet weer vragen en nu word ik het dus.

Verder weinig nieuws hier denk dat ik van de week de kapper maar eens ga bellen dan heb ik dat nog even gehad voor de bevalling.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Pleun wat is het oneerlijk he lichamelijk kan het eigenlijk niet maar je moet anders worden de kansen nog kleiner door die verrotte bezuinigingen en toch gaan de ziektekosten weer €100 omhoog en het eigen risico maar niet te noemen brrr wordt er soms zo kwaad over er zijn echt wel andere dingen waar op bezuinigd kan worden dan altijd maar op onze zorg

Maar goed we kunnen er kwaad om worden maar het veranderd niks ze luisteren toch niet naar de gewone burger.

Dta is hetzelfde met werk we wachten nog steeds op het verlossende bericht of het contract van mijn man over 2 weken verlengd wordt ik wordt daar gewoon kriebelig van dat we het nog steeds niet weten of dat hij werk houd of bij huis komt te zitten ik hoop natuurlijk dat eerste aangezien nu het werk niet voor het oprapen ligt in de bouw, maar goed is ook maar weer afwachten

Geplaatst

moeten ze niet 1 maand voor einde contract iets laten weten anders automatisch een nieuw contract ?

als ik jou zo lees houd hij volgens mij gewoon werk tenzij hij voor een uitzendburo werkt dan mag het per direct opgezegt worden maar ook dan is dat niet netjes

Geplaatst

Nee dat is allemaal veranderd ze mogen het nog een dag van te voren melden als ze willen bij een half jaar contract

Nee is niet via uitzendburo maar bij het bedrijf zelf

En nu moet ik zeggen dat ze bij anderen meer als een maand van te voren wat hebben laten horen toen die eruit moesten een tijd terug maar je weet het gewoon niet totdat je wat hoort.

Toen hij een half jaar geleden verlenging kreeg zeiden ze wel dat als de bouw niet zo onzeker was hij wel een vast contract al had gekregen maar dat ze het er niet op konden gokken dus we weten het niet we kunnen alleen maar hopen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden