Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

maris das niet tof dat hij werkeloos wordt

maar idd als hart onder de riem arno vondt het stiekum geweldig dat hij mij kon helpen met alle laatse dingen en na de bevalling er ook lekker wat langer was als 2 dag die je normaal vrij krijgt als man

ik hoop dat jullie het financieel wel nog effe redden zo en stiekum samen genieten van deze komende tijd

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je dames

Pleun ja zo denken wij er ook over hoor zo heb ik hem lekker nog even bij huis als onze meid er is en ja financieel redden we het voor eerst wel dus we gaan maar gewoon genieten als onze kleine meid er is moeten er maar het beste van maken

Denk dat het voor het einde van de winter toch niks wordt met werk dat is het nadeel als je bouwvakker bent in deze rot tijden we gaan het zien. Hopelijk komt er na de winter snel veel werk bij hier ergens in de buurt.

Had je trouwens gezien dat volgend jaar gewoon 3 pogingen vergoed worden mits je de eerste 2 pogingen er 1 terug laat plaatsen kan me indenken dat dit wat druk weg haalt bij sommige mensen vooral omdat jij er lichamelijk nog niet helemaal aan toe was Pleun maar goed dat is ieder zijn eigen keus voor mij zal het niet uit maken voor eerst haha

Geplaatst

Gotsiemijne Maris, wat shit!!

Sterkte allebei en een hele dikke knuffel.

Hoop ook dat ie snel ergens anders kan beginnen!

Mijke heeft een luchtweginfectie en ab-kuur gekregen.

Ze had vandaag nog eens 40.2 en voor het slapen gaan 39.0.

Wou vandaag de hele dag bij mij hangen en was huilerig, zo zielig!

Ons kleine lieve meisje is voor de eerste keer flink ziek en kan je zeggen dat je dit als ouders dan ook voelt. BAH!!

Geplaatst

Dank je Wish komt vast wel weer goed

He bah wat zielig kan me indenken dat je er zelf dan ook niet lekker bij bent als je kleine meisje ziek is. Ik had dat al bij mijn oppaskindje laat staan hoe dat bij je eigen kindje is.

Beterschap en een hele dikke knuffel voor je mooie lieve meisje

Geplaatst

Maris,

Foto, foto, foto!!! :laugh:

Las dat je de gordijnen op hebt gehangen, ben nu ontzettend nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Mijke is nog niet fit. Ze had vanavond nog koorts.

Morgenmiddag moet de koorts weg zijn en weg blijven anders trek ik weer aan de bel.

Het is niet normaal dat een kindje van bijna 11 maanden nu 7 dagen verhoging en koorts heeft.

Morgen zou dan dag 8 worden. Sinds vrijdag met antibiotica begonnen.

Eten en drinken gaat wel goed. Eten wat minder, maar ze drinkt prima.

Geplaatst

Wish hoe is het nu met Mijke heel goed hoor ik zou ook aan de bel trekken is toch niet normaal dat ze nu nog steeds koorts heeft die ab moet toch een keer z'n werk gaan doen lijkt mij.

Maar hopelijk is het niet nodig en is de koorts nu weg.

Haha foto volgt heb gisteren geen tijd meer gehad om ze op te hangen alleen de rails hangen er aangezien we onverwachts visite kregen.

En zo meteen komt er ook een vriendin op de koffie en vanmiddag hebben we feest van de oom van mijn man dus laat mijn weekend vol zijn haha morgen nog verjaardag van mijn zwager en dat is van de niet leuke dus denk dat we maar heel even gaan en zeggen dat ik slecht et pas ben haha.

Hier vannacht redelijk geslapen de nacht ervoor was weer niks maar ja wat wil je na dat nieuws van donderdag maar goed heb me er maar bij neergelgd dat hij bij huis komt en voorlopig ook geen werk weer kan vinden dan kan het alleen maar mee vallen we gaan het wel zien vind het ook wel fijn dat hij de laatste weekjes voor de bevalling en de eerste tijd na de bevalling lekker bij ons thuis is dan kan hij ook een mooie band met ons meisje opbouwen.

En zo is het wel lekker dat ik zijn hulp ook nog heb als de kraamhulp weg is.

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Pff viel dat even tegen dat feestje ik heb de hele tijd alleen maar gezeten er was ook geen muziek bij maar ik heb de hele tijd harde buiken gehad en nu nog.

Ze zijn niet echt pijnlijk maar wel heel vervelend dus we wachten even af anders morgenochtend maar even navragen

Welterusten allemaal

Geplaatst

Maris, is het feestje gisteren beter verlopen of nog veel last van harde buiken? Lena heeft deze nog nooit (bewust) gehad. Voel je dit goed?

Hoe is je man onder zijn ontslag?

Wish, hoe is het nu met Mijke?

Kimmie, hoe is het met jou?

Pleun, heb ja al data voor het info gesprek?

Hier alles oke, 27 weken! voelt wel als een mijlaal. Het is levensvatbaar. Maar liever nog een paar maanden wachten. :happy:

Onze lieve jongen heeft me vannacht lekker gezelschap gehouden toen ik wakker schrok van het onweer. (Hij waarschijnlijk ook, haha)

Verder gaat alles z'n gangetje eigenlijk. Soms vraag ik me af of Lena's buik niet te klein is, maar na onderzoek op internet is er niets over te zeggen. De vk zei 2 weken geleden dat het als kool groeide, dus daar vertrouw ik dan op.

Oja, vandaag moet Lena bloedprikken voor resus C. (ze heeft resus C neg) en ook haar ijzer. (is standaard controle geloof ik) Kamertje moeten we ook aan beginnen. Decoratie althans. iets met knopen en doorhakken. Oja. :happydance:

Geplaatst

Ja pippe de 27 weken fijn idee he ondanks dat hij echt nog even moet blijven zitten

Ja die bloedonderzoeken zijn standaard ik ben ook reshus negatief en het kindje ook dus hoefde geen spuit

Ja gisteren nog steeds harde buiken maar aangezien er totaal geen regelmaat in zit kan ik er niks mee

En hoe het voelt tja alles trekt strak en het voelt gewoon niet lekker vind ik je buik is dan net van beton zo hard

Maar ik had daar eerder ook niet zoveel last vsm hoor niet van bewust in elk geval maar nu ze zwaarder word merk ik het echt wel

De trappen zijn ook niet altijd even fijn meer soms doen ze gewoon echt pijn en ik heb elke steken onderin maar dat schijnt van indalen te kunnen komen al betwijfel ik dat haha ze ligt nog steeds heel hoog

En nogmaals een kleine buik zegt niks heb ik ook en obze meid ligt elke voor op schema

Ik vind het alleen rot opmerking worden als iemand vraagt waar ik dat kind dan laat als ze horen hoever ik ben maar goed hou je. tich en het belangrijkste is dat onze kindjes gezond zijn en verder moeten ze maar lullen

We zijn beide wel rustig onder dat hij bij huis komt het wordt er toch niet anders van tuurlijk is het niet leu maar we kunnen hoog of laag springen veranderen doen we het niet of. er moet ern wonder gebeuren

En we vinden het ook wel even lekker dat we straks even lekker met ons 3tjes aan elkaar kunnen. Wennen

Geplaatst

Hee maris,

Wanneer heb je weer controle?

Buiten dat het echt ronduit kl#te is dat je man nu werkeloos is, moeten jullie nu gewoon optimaal genieten van de tijd met zijn 3-tjes straks! Ik heb straks 3 weken vakantie. Die vakantie pak ik pas als de kraamzorg weer weg is. Dan komt mijn schoonmoeder een weekje en dan ben ik ook vrij. En dan nog 2 weken met z'n drieeen. Dus dat is wel leuk. Ik kijk er zo naar uit!

Geplaatst

Straks om 11 uur vraag me af hoe het gaat lopen heb alleen maar harde buiken heb bijna niet geslapen en ben super slecht te pas Bah zit er even doorheen vanmorgen

Maar ja dat klopt pippe we zien er voorlopig maar het positieve van in we kunnen niet anders

Wel lekker dat je daarna nog vakantie hebt dat zou mijn man anders niet hebben niet meer als 3 dagen die ervoor staan

Geplaatst

Ja denk het wel maar het frustrerende is dat je gewoon niet weet wat wel en niet normaal is.

Als ik niet toch al voor controle moest had ik waarschijnlijk wel even gebeld hoe en wat maar nu wacht ik even af en vraag het zo meteen even na.

Voor hetzelfde geld is het heel normaal hoor om er zoveel te hebben maar voor hetzelfde geld kom ik toch even aan de ctg ik weet het niet

Het kan deze keer niet aan verstopping liggen want dat heb ik niet meer sinds ik die medicijnen heb maar goed laten we hopen dat ze gewoon nu aan het indalen is ofzo haha want dat heeft ze volgens mij nog niet gedaan kan het mis hebben maar ze ligt nog steeds heel erg hoog (in mijn maag zeg maar)

We zien het wel krijg als het goed is ook een echo dus ben benieuwd.

Geplaatst

maris vergeet je koffertje ed niet als je voor controle gaat

als je zelf al bang bent dat je mss aan de ctg moet is alles erna ook speculeren

en je wil niet dat je mispakt als je mss toch moet blijven of als het opeens heeel snel gaat dus ook de camera mee nemen he

succes vandaag

Geplaatst

Dank je voor de tip pleun vanaf volgende week gaat dat ook gebeuren

Maar alles is perfect die harde buiken en steken zijn toch echt door het indalen want ze ligt al vast in de bekken

Geplaatst

Had je weer een mooie echo gehad?

Wij hebben trouwens besloten om toch geen pretecho te doen. We (be)sparen dat geld liever

voor dingen die we echt nodig hebben. Aangezien de verbouwing ook een hoop heeft gekost.

Geplaatst

Ja echt wel was even bang dat ze weer gedraaid was aangezien de vlos het hoofdje niet kon vinden onderin maar met de echo was duidelijk te zien waarom haha ze kon ook maar de helft van het hoofdje zien omdat ze echt al heel diep lag.

Was wel mooi de echo hoor haha het gezichtje was precies in beeld en ons meisje stak elke keer het tongetje uit en was echt aan het sabbelen zo lief om te zien.

De vlos zei al hier wordt je toch echt alleen maar nieuwsgieriger van om haar in het echt te zien haha en ja dat worden we ook steeds meer.

Verder was de bloeddruk weer perfect 120/70 dus dat kan niet beter en verder moest ik het maar echt heel rustig aan doen met de rug/bekken en de misselijkheid/overgeven morgen moet ik naar de gyn en daar moet ik het met haar morgen even van de vlos over hebben

Ook moest ik morgen mijn urine even na laten kijken weer bij de gyn omdat er iets eiwitten in zaten vanmorgen er was verder nog niks om zorgen over te maken omdat de bloeddruk goed was maar moesten het wel even in de gaten houden.

Maandag moet ik voor de laatste keer naar de vlos en dan is het alleen nog naar de gyn tot aan de bevalling.

Dus nu is het afwachten haha kindje ligt er klaar voor en wij zijn er klaar voor als ze nog maar even tot volgende week blijft zitten en daarna mag ze komen.

Al kan het ook nog wel een week of 5 duren we gaan het zien.

Vanavond nog een keer zwemmen kijken hoe dat gaat met de bekken maar heb ik te veel last dan is het de laatste keer geweest

Geplaatst

We waren tegelijk aan het typen

Ja dat is iedereen z'n eigen keuze maar dat vonden wij achteraf ook hoor we hebben met 15 weken al een pretecho gehad en dat vonden wij wel genoeg.

Nu is het natuurlijk ook zo dat ik totaan week 13 elke week 1 of meerdere echo's heb gehad soms zelfs 2x op een dag door de zh opname dus we hebben foto's genoeg haha en we kunnen straks lekker foto's in het echie maken haha

Geplaatst

Haha ja, je hebt regelmatig echo's gehad. Misschien kan dat tot een bepaalde hoogte de nieuwsgierigheid drukken. Nog ff geduld en dan mogen jullie jullie meisje knuffelen.

Dan schiet de tijd op he, als afspraken de laaste keer worden voordat je bevalt. Hopelijk valt het met de eiwitten mee.

Geplaatst

Haha ja was toen wel blij op een gegeven moment dat ik niet meer zo vaak naar het zh hoefde haha

En nu moet ik weer elke week haha maar ja dat is niet anders en is alleen maar beter.

Ja hopelijk valt het morgen mee met de eiwitten we zullen zien.

Maar goed ben allang blij dat de harde buiken en steken verklaard zijn en vind het ook wel echt een opluchting dat ze al vast ligt ik heb ook nog gevraagd of dat ze nog terug kon schieten dat ze weer naar boven komt maar dat leek haar echt onwaarschijnlijk aangezien ze echt al heel diep ligt. Dat zegt niks over wanneer de bevalling begint maar dan ligt ze in elk geval goed

Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat jullie kleine meid heeft besloten om ondersteboven te blijven liggen! Super zeg!

Hoe ging het zwemmen?

Pippe,

De babykamer zal vast en zeker een hele mooie kamer gaan worden voor jullie kleine knul.

Ik denk dat jullie een stoere kamer gaan maken. Of heb ik dit helemaal mis?

Mijke is weer wat opgeknapt. Eten gaat nog moeizaam, maar drinken ging vandaag heel goed!

Verder is ze wel snel jengelig en wil veel bij mij zitten. Of als ik met haar aan het spelen ben is het ook prima. Dan komt ze telkens bij me staan en knuffelen en kusjes geven. Zoooo lief!!!

Ik zag dat naast de boventanden aan beide kanten een bobbel op het tandvlees zit. Dus misschien komen er 2 tanden aan, hier kan ze ook last van hebben. Ze bijt veel op haar vingers en knuffels en ook op de rand van de box en haar ledikant.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Pleun, Lala, Babeth, Kimmie, Bianca, Medusa? Mis ik nu nog iemand, sorry hiervoor!

Geplaatst

Gelukkig dat ze iets opknapt een heke geruststelling en ja ze kunnen aardig last hebben van de tandjes

Het zwemmen ging redelijk gelukkig is het voornamelijk ontspannen dan moet je een rubberen buis in de nek doen en je heerlijk mee laten slepen doorhey water door 1 van de dames dat is echt fijn helemaal gewichtsloos en ontspannen

echt fanatiek zwemmen lukt niet meer met mijn bekken maar ach is altijd wel gezellig

Welterusten allemaal

Geplaatst

HOi hoi

Hoe is het hier?

Ik ben gister weer bij de gyn geweest en moets mijn urine laten na kijken op eiwitten nu zaten er nog steeds eiwitten in, maar aangezien mijn bloeddruk goed was 130/80 doen ze nog niks

Nu moet ik volgende week donderdag een uur voor de afspraak bij de gyn bloed prikken en urine inleveren om te kijken of er wat veranderd is. En wanneer ik mij zorgen maakte of wanneer ik dacht dat mijn bloeddruk omhoog ging moest ik direct bellen en verder moest ik heel rustig aan doen want eiwitten in de urine hoorde gewoon niet. Dus hopelijk is het volgende week weg.

Nu is alleen het punt dat ik zaterdag het laatste vrijgezellenfeest heb en nu weet ik niet wat ik zal doen we gaan bonbons maken en uit eten (waar ik al niet mee ging) en bonbons maken is natuurlijk niet heel intensief en zwaar en ik vind het wel heel erg lullig als ik bij het feest van 1 van mijn beste vriendinnen niet bij ben. Maar ja mijn gezondheid en vooral dat van ons kindje gaan voor dus ik moet maar even kijken wat ik doe want als de gyn zegt dat ik rust moet houden zegt ze dat natuurlijk niet voor niks.

Heb vandaag wel heel de ochtend al erge voorweeën en die kleine drukt weer lekker tegen de maag haha

Oh ja heb me nog wel opgegeven voor een onderzoek in het zh tijdens en na de bevalling en dat had te maken met het opmeten van het perineum en hoe of de anuskringspier na de bevalling nog werkt. En iets met de bekkenbodem ach ik zie het wel ik zou er tijdens de bevalling geen last van hebben ze meten dan 2x het perineum op.

En na de bevalling krijg ik daardoor wel begeleiding van een bekkenfysiotherapeut van het zh dus we gaan het zien dit kon alleen bij de eerste bevalling daarna niet meer.

Fijne dag allemaal mijn peettante en mijn moeder komen zo koffie drinken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden