Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra,

Wat geweldig, super!!

Nu op naar donderdag, dan ga je jullie 2 toppers ophalen.

Dan nog even duimen dat jullie ook cryo's mogen hebben!

Succes!

Geplaatst

Hey Shanna, sowiezo die bloedtest laten doen hoor. Er staan hier ondertussen zoveel verhalen over bloedverlies en toch zwanger dat je morgen gewoon duidelijkheid hebt. Over die pregnyl is trouwens echt onzin, werkt zij op de fertiliteitsafdeling??? Jij hebt toch alleen pregnyl voor de punctie gespoten? Volgens mij is die met 8 of 10 dagen uit je lichaam.

Oh meid, nog even volhouden!Ik duim voor je.

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal!

Poe ben wel zenuwachtig zeg! Niet normaal, dit is weer zo'n emotionele moment zeg. Me gevoel wordt echt alle kanten heen gesleurd.

Ik ben morgen om 11.15 uur aan de beurt. Hoe lang ben je met alles ong bezig?

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik zie dat ik inmiddels verwijderd ben van het overzichtslijstje.

Nu heb ik na mijn punctie (19 maart) ook niks meer laten horen, maar de reden daarvan wil ik graag even aan jullie uitleggen nu ik inmiddels weer een beetje bij mijn positieven ben.

Ik zal vooraan beginnen....

Vorige week dinsdag werd ik gebeld over de instructies betreffende de prgnyl injectie.

De verpleegkundige kwam wat onrustig op mij over en ik hoorde heel wat rumoer op de achtergrond.

Zij vergiste zich in eerste instantie met iemand anders zei eerst donderdag de punctie en opeens onee u bent mw die en die he nee dan toch vrijdag...

Nou goed uiteindelijk denk je zij hebben er verstand van ik geef me over!

Haar instructies heb ik opgevolgd en afgelopen vrijdag heeft de punctie plaats gevonden onder een injectie Pethidine voor verdoving, hierdoor was ik flink "haai" .

De arts vroeg nog voordat ze begon hoe ging het woensdag avond met de pregnyl injectie??

Het drong niet tot mij door dat ze woensdag zei (ik heb namelijk volgens instructie donderdagavond geprikt) en heb dus niet gereageerd doordat ik er niet helemaal bij was vanwege de pethidine.

De punctie ging eigenlijk best goed, met een kwartiertje klaar...

In de uitslaap kamer kregen we opeens de dokter "op visite" haar gezicht beloofde niet veel goeds en kwam slecht nieuws vertellen...

Er waren GEEN eicellen gevonden....

Dit beloofde niet veel goeds gezien mijn vorige punctie onrijpe eicellen had opgeleverd.

Tijdens dit slecht nieuws gesprek begreep ik opeens dat ik woensdag had moeten prikken....

Dus ik spreek de dokter aan en vertel haar dat ik volgens instructie van de verpleegkundige donderdag gespoten heb....

Haar handen schoten in het haar en de tranen in haar ogen en ze zei hardop KUT...

De arts vond het ook echt vreselijk!

Wat is er gebeurt?????

Een fout van het ziekenhuis en wij zijn de dupe...

Wat een zuur bericht!

De pregnyl doet zijn werk in 30 uur en dus deed het bij mij nog niks!!!!!!

Donderdag gaan we op evaluatie gesprek...

De arts heeft mij gisteravond nog gebeld en intern is er een overleg over geweest.

het ziekenhuis neemt alle kosten op zich en dit geldt dus niet als poging, zij vergoeden geheel de volgende poging.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, ik werk zelf ook binnen de zorg en heb ook wel eens een fout gemaakt....

Toch betreffende jezelf is het even zoooo zwaar en zoooo teleurstellend we hebben enorm gehuild!

Dit moeten we een plekje geven en ons op maken voor een volgende poging...

Achterom kijken helpt ons niet, moed vinden om weer vooruit te kijken...

Zover mijn verhaal....

Helaas niets leukers....

Geplaatst

Kimmie,

Meid, blijf rustig hoor!

De punctie zelf duurt gemiddeld zo'n 10 á 15 min. (er zijn personen die minder en/of langer binnen zijn natuurlijk)

Je goed op je ademhaling concentreren en evt. op je onderbuik drukken met beide handen. Dit heb ik mogen doen en dan kun je jezelf nog ergens anders op focussen.

Dit helpt volgens mij om de eierstokken 'beter op z'n plaats' te houden zodat het aanprikken makkelijker gaat.

Natuurlijk, het is ff gemeen en iedereen ervaart het anders.

Sannie, die heldin zelf zonder pijnmedicatie!!

Kom op meid, je kan het!!!

Geplaatst

Jeetje Vonnie, mijn mond valt hier open van je verhaal. Oh wat kan ik me je gevoel voorstellen.

Wil jullie veel sterkte voor komende tijd wensen..

Geplaatst

Vonnie,

Mijn welgemeende excusses, ik had het lijstje net up to date gemaakt en oude data verwijderd.

Dacht dat je inmiddels al wat van je had laten horen.

ECHT SORRY HIERVOOR!!

Wat een ontzettende nare situatie hebben jullie meegemaakt.

Niet normaal zeg, wat een grote domper voor jullie.

Natuurlijk moet je dit laten bezinken!

Ik wens jullie heel veel sterkte om dit samen te verwerken en dan hopelijk vol goede moed op weg naar een volgende poging.

Vind het heel normaal dat de arts je nog gebeld heeft en dat ze alle kosten op zich nemen.

Hebben jullie nog met die verpleegkundige gesproken of hebben jullie hier geen behoefte aan, dat kan natuurlijk ook.

Jeetje zeg, dit lijkt me een slechte film die afgespeeld wordt alleen met jezelf als hoofdpersoon.

Heel veel succes!!

:hugg:

Geplaatst

Ja ik probeer het ook wel hoor, maar het lukt me niet de hele tijd.

Ben echt 1 bonk spanning, en ga het zeker over me heen laten komen.

Maar alles is nieuw en eng! Ach het zal vast goed komen en ik hoop morgen goed nieuws te kunnen vertellen! Want morgen hoor je of er goede eitjes bijzitten toch?

Geplaatst

Of dat er goede eitjes en zaadcellen zijn hebben wij elke keer meteen te horen gekregen.

Tijdens de punctie bekijken en tellen ze de zaadcellen en de eicellen kunnen ze na ongeveer 15 min aan je laten weten.

Vonnie,

Zit nog met verbazing achter de laptop.....

Geplaatst

Ja wij zijn ook behoorlijk flabberguested, in 25 jaar is het 3 keer gebeurt...

Alle inspanning voor niks...

En hadden we er voor de punctie achter gekomen hadden we de punctie nog een dagje kunnen verzetten...

Tis echt heftig...

Hoop zo dat onze wens ooit nog in vervulling kan gaan!!

T lijkt ons maar niet gegund..., vorige keer een vroegtijdige eisprong en dan nu dit!!!!

Geplaatst

En oja Wish nee we hebben geen behoefte aan die verpleegkundige en ik kan me indenken dat zij zich ook alles behalve prettig voelt!

Iedereen doet zn best en ze doet het niet expres al koop ik daar niks voor en ga je met een heel leeg gevoel letterlijk en figuurlijk huiswaarts!

Geplaatst

Vonnie,

Kan me er iets bij voorstellen dat je daar helemaal geen behoefte aan hebt.

Voor haar zal het ook vreselijk moeilijk zijn, ook zij zal het moeten verwerken.

Och Vonnie, wat zit ik hier met kippenvel, bah!!!

Gast Shanna42
Geplaatst

Vonnie wat een ontzettend slecht nieuws zeg, wat een teleurstelling, ik kan me voorstellen dat je tijd nodig hebt om er over heen te komen. Sterkte gewenst en een dikke knuffel vanaf deze kant.

Liefs van Shan

Gast Shanna42
Geplaatst

Kimmie veel succes voor morgen, denk aan waar je het voor doet, en voor je het weet is het voorbij. Maar toch blijft het spannend.

Hier nog steeds geen doorzetting van de ongi maar nog wel bruin bl.verlies, dus blijft spannend. Ik ga toch maar morgen de bloedtest doen, dan heb ik inderdaad uitsluitsel anders blijft het onzeker, vooral als de ongi niet echt door gaat zetten, dat had ik de vorige maand ook al.

GrtjS

Geplaatst

Sandra wat geweldig zeg dat je 2 emmy's terugkrijgt donderdag. Dat ze daar maar uit mogen groeien tot hele mooie baby's.

Kimmie een mooie oogst gewenst morgen. Succes!!

Vonnie wat een enorme domper en sterkte met het verwerken. Heel prettig dat ze hun fout hebben toegegeven en de kosten vergoeden. Maar toch is het heel zuur......

Shanna succes met testen morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

zo witje jij vrijdag een bloedtest schiet al lekker op en nog geen bloed dus klinkt goed

kimmie toi toi toi morgen, de punctie zelf is zo achter de rug precies wat wish zegt ongeveer 15 min.

Geplaatst

15 minuten???? Ik heb 45 minuten in die sexy houding gelegen. sommige hebben ook alle geluk van de wereld haha

Nee geen bloed en dat geeft moed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het voelt ook niet of het eraan komt, maar ja in dit traject heb ik al vele scenario's voorbij zien komen dus er is toch niets van te zeggen van te voren

Gast Shanna42
Geplaatst

Bij mij duurde het hele punctie verhaal 20 minuten inclusief narcose (roesje) tot ik weer bijkwam op een ander bed en ze me de naam van mijn vriend vroegen. Maar ja ik had maar vijf follikels, dat maakt natuurlijk ook wel een verschil hoeveel follikels je hebt.

Geplaatst

ik heb een infuus met fentanyl gehad, heb hier geen last van gehad niet duizelig of zo iets

kon gewoon lopen, heb zelf het infuus verwijderd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden