Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sannie

Ongelooflijk hoe weinig sommige vrouwen weten over de werking van hun eigen lichaam. kan me voorstellen dat je niet precies weet welk hormoon wat doet, maar toch wel en beetje wat waar zit of wanneer je zwanger kunt worden of zijn. Je zou bijna denken dat je het over een dom blondje hebt ;-)

Maar dat ze meeleeft met jullie is belangrijker dan onwetendheid. Ze doet in elk geval haar best het te begrijpen. Dat is toch al heel wat.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Annema

Een forum kan ook tegen je werken. Ik zat bij een forum m.b.t. maagverkleining/maagbandjes e.d. Voordat je geopereerd wordt is het geweldig om die suc6 verhalen te lezen. Maar als het bij jou niet zo geweldig gaat is het erg frustrerend. Je moet oppassen niet te veel te gaan vergelijken of te verzuipen in de ellende van een ander.

Dus als je er behoefte aan hebt afstand te nemen, moet je dat ook zeker doen. Lijkt mij dat alle dames hier daar toch wel begrip voor kunnen tonen.

Geplaatst

hey dames ik heb vandaag officieel plaats genomen op het wachtbankje april, zal dus bij dit topic iets minder aanwezig zijn

liefs sandra

Geplaatst

Sandra heel veel succes ik zal voor je duimen dat het goed zal gaan.

Wish heel veel succes morgen ik hoop dat je een mooi aantal hebt zitten. Ik duim voor je.

Geplaatst

Succes Sandra!!

Dank je Maris, ik zal morgenavond pas online komen omdat we laat in de middag een afspraak hebben.

Ik kom zeker verslag doen, met wat voor nieuws dan ook.....

Hoop met goed nieuws, maar tja, je weet het gewoon echt niet.

Geplaatst

Spannend Sandra, hopelijk gaat er iets moois in je groeien!

Ik kan niet slapen, morgen de uitslag of er bevruchting en hoeveel eitjes er dan bevrucht zijn...Pfff ben er nerveus van.

Geplaatst

Dank je wel, en idd erg zenuwslopend zeg.

Had het wel een beetje onderschat, het is veel heftiger als ik dacht.

En zoals vele mensen om me heen denken!

Geplaatst

Het wordt door vele onderschat.

Ik dacht dat die wachtweken wel mee zouden vallen, nou mooi niet dus.

Dit is ook zo heftig BAH!

Ik dacht dat ik in de wachtweken na de derde tp wel wat rustiger zou zijn.

NOT, ben nog nooit zo zenuwachtig geweest als die wachtweken. Haha!

Meid, eerst op naar morgen en dan kun jij hopelijk plaats nemen op het bankje van april!!!!

Geplaatst

Lief!

Ik ben zo zo zo zo blij! Alle 4 zijn ze goed! Ik belde me vriend en die was in dikke tranen, god wat hou ik toch van hem! Morgen om 11.20 wordt er 1 terug geplaatst en mag ik ook plaats nemen op het wachtbankje.

Stel dat het allemaal lukt, wat is dan de datum vanaf wanneer je rekenen mag?

Gast Sannie66
Geplaatst

@Kimmie, ons zh rekent 15 a 16 dagen na punctie. Komt ook omdat ik Pregnyl gebruik.. de laatste morgen, dus dat is 5/6 dagen erna. Dan zou dat uit je bloed moeten zijn... Suc6 met je tp... ik vind dat altijd zeer ontroerend..

Geplaatst

:confettistars:

Wat super, alle vier goed!!!

Op naar morgen, dan kunnen jullie er mooi eentje op gaan halen.

Hopen dat de andere cryo's kunnen worden!

Geplaatst

Ff een vraagje. Aangezien het de eerste keer is. Volgens mij heb ik een lang protocol. Ben begonnen op de 23ste cyclus dag met Deca, 10 dagen lang. Op 1 april controle echo en dan aan de Gonal. Wat ik me afvraag is het volgende.. Aangezien ik elke 26dagen ongesteld wordt neem ik aan dat er nu dus een eitje 'bijna' rijp is. Door de Deca wordt alles stil gelegd. Dus wordt je niet ongesteld? Met Gonal wordt alles weer gestimuleerd, wat gebeurt er dan met dat ene eitje wat al bijna rijp is? Verdwijnt dat of wordt je een beetje ongesteld? Ik heb geen idee. Het zal ons wel verteld zijn de afgelopen keer,maar aangezien het steeds zoveel info is die op me afkomt (en dat allemaal in het Frans) denk ik dat iets gemist heb. Gelukkig weinig last van alles tot nu toe. Dus wie weet het?

Geplaatst

Aimee Volgens mij lopen wij aardig gelijk op. Ik ben maandag begonnen met de deca en heb ook 1 april de uitgangsecho en 5 april mag ik met de puregon beginnen.

Ik ben vandaag ongesteld geworden doordat ik met de pil gestopt ben maandag. Dat heb ik elke keer nog gehad dat ik binnen een week na de eerste spuit gewoon ongesteld werd.

Geplaatst

Na de eerste 2 dagen alleen deca te hebben gespoten, gisteren met de Puregon erbij begonnen. Op internet is een site van de Puregonpen en die is handiger dan het boekje. Het prikken ging reuze makkelijk, gelukkig want de eerste keer is toch allemaal erg onwennig.

Vanmorgen naar de huisarts geweest om mijn medicijngebruik te bespreken, zoals afgesproken met huisarts en MCRZ/EMC. Enkele medicijnen moeten stoppen en andere medicijnen naar zwangerschapsvriendelijke versies omgezet. Hoop dat dat allemaal goed gaat. Bij de apotheek meteen een spuitje en naaldjes gevraagd voor de Pregnyl, want die zaten er niet bij. Alles is nu top op orde.

Na 2 dagen flinke hoofdpijn en duizelingen gaat het vandaag aeen stuk beter. Komt dat door de Puregon?

Geplaatst

Aimee,

Je zal neem ik aan ongesteld gaan worden.

Dit kan wel wat langer op zich laten wachten omdat je nu de Deca spuit.

Normaal is mijn cyclus 29/30 dagen en was nu volgens mij 33 dagen.

Ik zal het lijstje ff up to date maken.

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Mariska: 1 april

Aimee: 1 april (start Gonal)?

FM:

Wish: 26 maart 1e

Lala: 27 maart 2e

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Kimmie: 24 maart

Lala: 30 of 31 maart

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Kimmie: 10 april

Dames,

Ik heb het lijstje wat aangepast.

Als je het ergens niet mee eens bent, laat het ff weten of pas het zelf ff aan.

No hard feelings!!!

Geplaatst

Annema,

Ik weet dat je nog wel regelmatig komt lezen.

Dus bij deze:

Heel veel succes met wachten, de laatste loodjes....

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Mijn testdatum mag er ook wel in. Dat is 17 dagen na punctie, dus als ik even reken is dat 10 april.

Wat is nu de datum dat je gaat rekenen ivm uitgerekende datum? Is dat punctie dag, of terugplaatsing dag of.....?

Geplaatst

Kimmie,

De dag van punctie wordt gezien als dag 0.

Dus 25 maart is dag 1.

Dan kom je inderdaad uit op 10 april.

Geplaatst

@ kimmie 9 maanden na je laatste menstuatie, maar doordat wij met hormonen zitten moeten we 14 dagen terug rekenen vanaf de punctie is mij verteld en dan dus 9 maanden erbij

Geplaatst

Bedankt Wish en Maris! Weer gerust gesteld. De prikjuf komt om 19.30 dus ga ff languit op de bank met een kopje thee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden