Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het terugplaatsen gebeurd in Genk. Nu heb ik daar net niet veel positieve verhalen over gehoord. Wat mijn positieve zin een beetje heeft verdrongen en nu heb ik buikpijn....

Hoi Pippe

laat je niet te veel lijden door negatieve verhalen. Je met maar zo denken. De belevingswereld is bij iedereen anders en slechte verhalen gaan sneller de ronde dan positieve verhalen. Dus laat de moed vooral niet zakken.

Sterkte

Monique

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Gast Sannie66
Geplaatst

@Pippe, 18 follikels is helemaal niet slecht hoor! Boven gemiddeld volgens mij... en of je nu vaak of weinig op het forum bent, dat maakt toch niets uit? Kop op he!

Aanvulling:

Helemaal met Monique eens, ga vooral op je eigen gevoel af met name hoe prettig je je bij je arts(en) voelt. Ik had dat met het St. Franciscus Gasthuis hier in Rdam waar ik loop. Ik vind het een zeer prettig zh, anderen weer niet...

Geplaatst

@ sandra; nee meid geen bloeding, maar geen opbrengst, zie mijn lange verslag een aantal pagina's terug...

Er is een fout gemaakt door een verpleegkundige!

Geplaatst
@ sandra; nee meid geen bloeding, maar geen opbrengst, zie mijn lange verslag een aantal pagina's terug...

Er is een fout gemaakt door een verpleegkundige!

sorry vonnie

heb ws de verkeerde naam bij het bericht gezet

heb jouwn vreselijk verhaal wel gelezen van de verkeerde dag de spuit gezet

hoop dat je het een plekje hebt kunnen geven

moet nu eerst opzoek voor wie ik het bedoeld had

liefs sandra

Gast Shanna42
Geplaatst
Shanna....

Wat een tegenslag!!

Stiekem zoveel hoop en dan nu de grond onder je voeten vandaan...

Wat betreft tegenslag kunnen we elkaar een hand geven ookal is het bij jou weer een ander verhaal.

Ik wil je heel veel kracht wensen om dit te verwerken en je op te maken voor een nieuwe poging???

Liefs Vonnie

Lief je reactie, dat doet goed, dit was alleen onze eerste en laatste poging vanwege mijn leeftijd (42) dus het houdt hier voor ons op. Dat maakt het extra moeilijk en was de hoop zo groot voor de laatste keer. Maar we kunnen het boek nu definitief sluiten en dat brengt ook wel weer wat rust.

Voor jou ook veel sterkte gewenst en ik duim voor je dat een volgende poging succesvol is, dat is je zeker gegunt.

Veel liefs van Shanna

Geplaatst

Jeetje Shanna.....

Pfffft dat is heftig!

Doorleven met het idee dat er geen kindje komt, dat lijkt me zoooo enorm moeilijk om me bij neer te leggen??!!

Weet gewoon even niet wat ik moet zeggen....

Heel veel sterkte en ik hoop dat je dit een plekje in je hoofd kan geven.

Gast Shanna42
Geplaatst

Dank je wel. Het is wel een proces en niet iets van vandaag, we hadden eerst gesteld om het een jaar te proberen, toen kregen we de kans om 6x IUI te doen en liep het een paar maanden uit tot december, bij het evaluatiegesprek vertelde de gyn dat ze niets meer voor ons kon doen maar wel kon doorverwijzen naar dusseldorf, daar hadden we zelf ook al naar gekeken, en besloten toen om toch nog één stap verder te gaan, en dat was de ICSI, inmiddels dus al langer doorgegaan dan we van plan waren. En hoe moeilijk het nu ook is, wat je zegt, te weten dat je nooit zwanger zult zijn, nooit je eigen kindje in je armen te kunnen houden, op te zien groeien dat is heel zwaar. Maar gelukkig hebben we elkaar en kunnen we tegen onszelf zeggen dat we alles geprobeerd hebben. Ook is het zo omdat mijn eivoorraad heel laag is, en mijn FSH heel hoog (ri overgang), is het stimuleren erg moeilijk en wordt de kans bij een tweede keer ook nog eens veel kleiner.

Liefs van Shan

Geplaatst
Hoi allemaal

@ Shanna:hug:

Hier net terug van de Punctie. Het viel me allemaal mee zeg! Vond de plaatselijke verdovingsprikken even naar. Het aanprikken zelf ging, tot de laatste die deed erg pijn. Hierna kreeg ik ook een bloeding, daar zijn ze toch wel 10 minuten mee bezig geweest. Nou toen ze klaar waren nog wel een uur gelegen, aangezien ik erg misselijk en duizelig bleef.

Zaad was prima en van de 4 follikels, waren ze alle 4 prima! Dus dat is de maximale score lijkt me.

Nu op de bank want voel me niet echt jofel.

Vrijdag tussen 9.30 en 11.00 uur worden we gebeld.

gelukkig is je punctie over het alegemeen mee gevallen

wel een bloeding lees ik toch niets ernstigs?

hoop dat je niet veel last zal hebben van napijn

Geplaatst

Nee niets ernstigs nee, met prikken ging er wat stuk denk ik. En ze bleef maar met gaasjes naar binnen gaan, me vriend trok het niet en die ging van zijn stokje af! Maar mij bed was vrij omdat ze met me bezig waren dus daar kon die mooi even gaan liggen!

Ik heb nu wel behoorlijk last van me buik zeg, maar dat zal er wel bijhoren.

Jij TP gehad heb vandaag! Spannend, ik duim mee dat het goed gaat komen!

Geplaatst

Shanna,

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe om dit alles te gaan verwerken.

Kan er op dit moment geen andere woorden voor vinden....

:hug:

Isolde,

Je bent nu hopelijk niet 'boos' op me omdat je jezelf niet meer op het lijstje hebt gezet voor een volgende afspraak ofzo?

Het is echt niet met verkeerde bedoelingen gedaan hoor.

Ben een lijstjes freak en heb (zonder bijbedoelingen) 'oude' data verwijderd.

Die van terug plaatsing en testen blijven wel staan.

Maris,

Hoe gaat het lichamelijk met je? Nog die vervelende hoofdpijn aanwezig?

Geplaatst

Ja die hoofdpijn zit er nog steeds zo irritant. Maar ja even doorbijten. Opvliegers valt tot nu toe wel mee gelukkig.

Ben alleen wel heel emotioneel sinds vandaag ach ja hoort er ook weer gewoon bij. Komt allemaal wel weer goed denk ik dan maar.

Hoe is het met jou? Bijna de eerste fm spannend!!

Geplaatst

Ben nu wat rustiger in m'n koppie, omdat vrijdag dichterbij komt.

We hebben pas laat in de middag een afspraak dus zal ik hier 's avonds pas wat kunnen neer zetten over hoe het is gegaan.

Pfff, las net dat Witje denkt dat ze ongesteld zal gaan worden, ze heeft deze poging met A.H gedaan. Goed, het zegt niks over andere resultaten, maar wel een ontzettende grote domper voor haar. Dit was haar derde poging.

Ben benieuwd hoeveel follikels er aan het groeien zijn.

Dit is de eerste keer dat ik met de Gonal ben begonnen op m'n tweede ongie dag.

Het zal denk ik toch wel iets anders gaan als de vorige keer toen ik met de pil moest beginnen.

We zien wel......

Geplaatst

Ik las het inderdaad ook van witje. Maar wij gaan de moed niet opgeven bij ons gaat het wel lukken.

Ik hoop echt voor je dat er een aantal mooie follikels zitten. Ervaring met de gonal heb ik niet, maar het komt vast en zeker goed. Het moet gewoon. Ik duim voor je.

Dat is wel minder dat je zo laat moet voor de echo dan zit je de hele dag er tegen aan te hikken.

Ik zal vrijdag een kaarsje voor je branden dat er een mooi aantal zit.

Geplaatst

Nee, het is niet zo fijn dat de fm zo laat is, maar goed dan kan m'n vriend er wel bij aanwezig zijn.

Ik kan het ook wel alleen doen, maar hij wil er deze keer elke keer bij zijn omdat hij dit de vorige keer niet elke keer heeft kunnen doen.

Vind het super lief van hem, wat hou ik toch ontzettend veel van 'm, dit is niet in woorden uit te drukken!!!

Heb dit al vaker geuit, wij komen door dit hele 'gebeuren' juist nog dichter bij elkaar te staan.

Geplaatst

Hey Pleuntje,

Ben ook zo nieuwsgierig deze keer, gewoon omdat het toch ietsjes anders loopt dan bij de vorige pogingen.

Nieuwe mensen om me heen, geen pil gebruik, echo tijdens menstruatie en starten met de Gonal tijdens de menstruatie, tijdens de punctie heb ik andere pijnstillende/rustgevende medicatie, geen vertrouwde Dr. Cuypers meer die de punctie geweldig uit kon voeren! Hahaha!

Ach, ben er toch wel iets meer mee bezig dan ik dacht......

Geplaatst

Wel fijn inderdaad dat je vriend nu mee kan vind ik ook altijd fijner.

Wij groeien ook steeds dichter naar elkaar toe (al kan ik hem soms wel achter het behang plakken als de hormonen door mijn lichaam gieren, maar daar kan niemand iets aan doen haha)

Geplaatst

Soms voel ik me inderdaad ook :flame: en reageer dit dan af op m'n vriend.....

Ik ben natuurlijk ook geen :hypocrite:

Geplaatst

Pfff, nu lees ik net dat er weer iemand zwanger is die wij kennen.

Heel leuk voor ze, maar wij willen dit ook zo graag een keer kunnen vermelden!!!

Dit zullen jullie uiteraard ook wel hebben.

Wou ik gewoon ff kwijt.

Geplaatst

Ja dat ken ik. Mijn nicht is ook net vorige week bevallen en mijn beste vriendin is 25 weken zwanger.

Nou is waarschijnlijk de vrouw van mijn oom ook nog zwanger.

Het is ook zo oneerlijk verdeeld wij willen ook zo graag al zolang. Soms voelt het alsof het ons niet gegunt is of zoiets.

Geplaatst

Goedemorgen

@Shanna

Ik heb je verhaal zo'n beetje gelezen en wil je heel veel sterkte wensen. Ook dit proces zal moielijk zijn. Neem er vooral de tijd voor en raak elkaar niet uit het oog. Nogmaals sterkte.

@Vonnie

Wat een vreselijk blunder van het ziekenhuis. Wat zonde van alle moeite, spanningen en hormonale vliegers die je nu dus voor niks hebt gehad. Wel netjes dat ze hun fout gelijk toegeven en je je poging niet kwijt bent. Maar dat is een schrale troost op de wonde. Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en veel moed voor de volgende poging.

@Maris

Ik zie dat jij ook 1 april de 1e fm hebt. Ik ben de 23ste 's avonds begonnen met de deca en had 's nachts enorm last van duizelingen en hoofdpijn. Die duizelingen zijn een stuk minder geworden, maar de hoofdpijn is er nog. Vanavond de eerste Puregon zetten. Kijken wat dat brengt.

Geplaatst

@Wish

Tis altijd moeilijk als iemand in je omgeving zwanger is. Waarom zij wel en jullie niet? Nog erger vind ik als ze gaan lopen klagen over kwaaltjes of later de slapeloze nachten en babyziektes. Ik gruwel ook van berichten over babymoord, misbruik, mishandelingen of vondelingen. Waarom mogen dit soort mensen zomaar kinderen op de wereld brengen?

Het krijgen van miskramen in 2000 en 2002 kostte me de vriendschap (voor zovber hetd an vriendschap was) met de moeders van de babygym van mijn eerste zwangerschap. Zij gingen verder en kregen meer kinderen en wisten niet wat ze met mij aanmoesten. Ik paste niet meer in hun clubje.

Mijn man vindt het moeilijk als mensen beginnen dat we al een kind hebben. IK heb een kind inderdaad, maar mijn man kreeg ineens een zoon van 5½ jaar en heeft nog nooit een zwangerschap en babytijd, peutertijd e.d. meegemaakt. En hoewel hij en mijn zoon als vader en zoon door het leven gaan, zou hij het toch graag zelf eens van A tot Z mee willen maken.

Begrip is soms ver te zoeken bij mensen. Al heb je het zelf niet meegmaakt, dan kun je je toch wel inleven hoe het met voelen voor de ander. Kennelijk niet!

Een vriendin van staat op punt van bevallen. Ze is na een tweede IUI zwanger geraakt. Ik gun het haar enorm en toch zal het kraambezoek weer moeilijk zijn.

Geplaatst

Poe, zo goed als het gisteren is meegevallen zoveel pijn doet het nu!

Voel me echt niet fijn zeg, toch nog maar een dagje plat liggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden