Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben zo blij! Ik ben een maand eerder dan gepland aan de beurt met de ICSI. Wil dus graag op de maart lijst blijven!!! Dus nu is de prikjuf al drie keer geweest voor de Deca. Tot nu toe alles oke en bij jullie?

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh die hoofdpijn had ik ook van de deca! Niet fijn!

Ik luister erna ja, net lekker in de tuin in de zon gezeten. Meer zit er even niet in vandaag.

Geplaatst

Aimee:Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Mariska: 1 april

FM:

Wish: 26 maart 1e

Lala: 27 maart 2e

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Kimmie: 24 maart

Lala: 30 of 31 maart

Terugplaatsing:

Shanna: 10 maart

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Annema: 15 of 16 maart (1 of 2 embryo's)

Eslief:19 maart

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart

Nath82: 22 maart

Sandra: 25 maart

Testen:

Shanna: 24 maart

Lonneke: 1 April

Eslief: 2 April

Jolan: 2 April

Vanessa: 4 April

Al terug uit Düsseldorf. 1 redelijke links en een redelijke rechts. Meer menopur gaan spuiten, cetrotide vanaf morgen-avond, en dan zaterdag weer een meting. Dr.S ging ervan uit dat dinsdag of woensdag a.s. de punctie is.

Ben benieuwd!

Heb t laatste lijstje gecopieerd. Shanna, lief, heb je er niet vanaf gehaald. Als je t zelf wilt doen?

Heb heel veel respect voor jullie, Shan, en ik snap de beslissing nu te stoppen. Wij zijn ook aan de laatste ronde bezig. Hoe dan ook een flinke knuffel.

@ de rest van de dames, net terug, en moet hard aan t werk, dus ik lees strakkies wel alles bij ;-)

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Monique klopt ik ben maandag begonnen met de deca, alleen heb ik het lange protocol dus ik heb 1 april de uitgangsecho en als die goed is mag ik 5 april met de puregon beginnen.

Die hoofdpijn en duizelingen heb ik ook en uiteraard de opvliegers weer ook ben ik heel moe. Als het goed is verdwijnen de meeste klachten weer als ik met de puregon begonnen ben dus nog even doorbijten.

Kimmie wat balen dat je nu zoveel last hebt. Goed uitrusten en veel drinken.

Lala dat zou toch mooi zijn als je volgende week de punctie en tp zou hebben. Succes.

Geplaatst

Hoi Maris,

ja, ik hoop ook dat volgende week alles "achter de rug" is. Klopt wel ongeveer met de vorige keren, dus ik ga er een beetje van uit dat ik met pasen kan gaan broeden ;-)

Jeetje...als ik jouw berichtje lees ben ik trouwens blij dat ik het korte protocol heb. Heb de eerste dag wat last gehad van de hormonen (menopur) maar nu eigenlijk helemaal niks meer. Wel wat eerder moe, maar dat kan ook komen door mn whiplash. Er is al jaren geen peil te trekken op mijn energie ;-) Succes in ieder geval!

Groetjes,

Angela

Gast Shanna42
Geplaatst

Echo:

FM:

Punctie:

Terugplaatsing:

Annema: 15 of 16 maart (1 of 2 embryo's)

Testen:

Gast Shanna42
Geplaatst

Angela, ik heb mezelf eraf gehaald, lief van je. Hee ik lees goed nieuws voor jou, fijn dat je volgende week de punctie al hebt, is dr. S. dan niet met vakantie?

Ik moet ze nog laten weten dat ik niet zwanger ben, maar heb daar nu even geen zin, dat komt nog wel. Op zich gaat het wel goed met me, heb wel rust gekregen nu we weten waar we aan toe zijn. Vanochtend kwam me schoonmoeder langs, met een lief bloemetje, en toen weer traantjes hè maar dat mag. De gedachten dwalen wel telkens af en het voelt heel raar een lege buik, toch een tijdje gedacht dat er een kindje aan het groeien was. Vriendlief is erg lief, vanochtend kwam hij voor hij naar het werk ging nog even bij me op bed zitten en vertellen dat het allemaal wel weer goed komt. Straks kreeg ik nog een lief smsje van hem. Ben heel blij dat we elkaar hebben en hier goed doorheen gaan komen.

Liefs van Shan

Geplaatst

Dank je Angela moe blijf ik het hele traject wel alleen ben ik wel blij als ik van die hoofdpijn af ben.

Shanna hoe voel je je nu? Stomme vraag natuurlijkje voelt je zeker helemaal k#$!t.

Nogmaals heel veel sterkte.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey Maris, op zich gaat het wel goed hoor, een leeg gevoel en wat verdoofd, het ene moment dikke tranen maar nu heb ik wel rust en dat is ook fijn, we weten nu waar we aan toe zijn. Gelukkig veel afleiding van lieve mensen om me heen, maar ook tijd voor mezelf, moet er niet te makkelijk over heen stappen. Deze week nog lekker vrij, daar ben ik wel blij mee.

Liefs van Shan

Geplaatst

Mo_Nique,

Natuurlijk willen jullie graag een kindje van jullie saampjes!!

Over jullie situatie kan en mag niemand anders zijn oordeel geven!

Ach, je hebt er mensen bij, als je ze ziet dan probeer je :eekout:

Blijf maar fijn hier bij ons kletsen over van alles en nog wat.

Dit is een super topic geworden met zoveel leuke en lieve dames!!

Geplaatst

Shan... gaat goedkomen! Tuurlijk mogen traantjes!! En slechte zin, en balen, en schreeuwen, en.. tuurlijk mag dat!! Ik snap je wel, die rust. Even voordat we naar Düsseldorf gingen voor het 2de gesprek sloegen hier de zenuwen toe hoor, en de twijfels, en de gedachten "wat als niet". Maar moet eerlijk zeggen: nu, écht de laatste poging, ben ik rustig. Rustiger dan ooit in dit traject. Ik weet nu waar ik aan toe ben: de laatste keer. Ik snap je ook dat je nog niet zover bent om DD te bellen. Doe lekker rustig aan joh. Ben heel blij dat vriendlief echt lief is. We vergeten onze mannetjes vaak, maar die gaan ook door een hel om ons zo te zien vechten met hormonen-emoties en 'het-is-weer-niet-gelukt' emoties. Uiteindelijk zijn ze toch onze rots in de branding, niet? Als ik je een beetje kan inschatten komt het goed met jullie, en komen jullie er samen goed uit.

Ik heb geen idee of dr. S op vakantie is volgende week. Zaterdag was hij er in ieder geval niet ivm (weer) een congres. Dus..... ach, weet je: het is handig dat hij Nederlands spreekt, maar ik kom met handen en voeten in t duits ook aardig (woon er tenslotte al bijna mn hele leven "naast de deur"). Ik heb vertrouwen in de hele kliniek, dus wel of niet dr. S: het komt goed.

Het schiet nu aardig op ;-)

Dikke knuffel hoor!

Angela

Geplaatst

Shanna,

Dikke tranen mogen er zeker vloeien!!!

Ow, ik krijg wederom kippenvel als ik aan je denk, het is zo oneerlijk.

Vind het knap van je om toch een kijkje te komen nemen op dit forum en reactie te geven, echt top van je!

:hugg:

Geplaatst

Lala,

Dat gaat ineens snel bij jou!

Super zeg dat er al over een aankomende punctie gesproken is.

Succes nog met broeden en je aankomende 2e Fm.

Gast Shanna42
Geplaatst

Tuurlijk kom ik hier nog even, al die lieve woorden van jullie doen goed. En ik blijf natuurlijk met jullie meeleven, al is het voor ons voorbij daarom gun ik het jullie nog steeds heel erg. Het zal straks natuurlijk minder gaan worden, omdat ik zelf weinig nieuws meer te melden heb rondom het traject maar ik probeer jullie wel te blijven volgen hoor.

En Angela ik denk zelf ook wel dat het goed komt met ons, het heeft zijn tijd nodig maar dat is logisch maar we zijn gelukkig met elkaar en een kindje was een mooie kroon geweest maar we hadden nooit gedacht het geluk in de liefde te vinden en daar zijn we al heel blij (dankbaar) voor.

Je hebt gelijk, volgens mij zijn ze daar allemaal goed, en ze snappen je ook best als je iets in het nederlands tegen ze zegt, die lopen er daar meer dan duitsers hahahaha. Ik volg je hoor, veel succes en laat je eitjes maar goed groeien, lekker in het zonnetje, dat doet ze goed.

GrtjS

Geplaatst

wish, dank je!

Ja, gaat echt rap nu! Ben er wel blij om hoor! Op t werk is t pokke druk (en mn man is ook mn directe collega) dus er moet straks het een en ander geregeld worden volgende week. Maar gelukkig kunnen we thuis werken. Vrees dat ik deze ronde geen verlof kan pakken hahaha

Ik heb er zin in. Klinkt dat raar? Het is altijd hollen of stilstaan, en ik was t stilstaan een beetje zat.

ghihi

Geplaatst

Dat gevoel kennen we hier volgens mij allemaal wel, dat het rennen is of stilstaan.

En het liefst wil ik de hele tijd wel rennen....

Ik ben al lang blij dat we poging 3 kunnen ondergaan, lichamelijk gezien dan.

Dat het kan vind ik al super, daar denk ik regelmatig aan.

Geplaatst

@ Wish

Had me voorgenomen er niet meer lid te worden van fora of i.d., maar heb toch gewoon die behoefte hierover te lezen en te delen. Dit forum kwam gelijk goed over op me, dus toch maar lid geworden. Sta je toch niet alleen.

Heb net aan t opperhoofd van de overblijf waar ik help verteld dat we al zijn begonnen, omdat ik volgende week door de fm niet op tijd kan komen. En wie weet hoe de afspraken erna lopen. Ze deed erg geinteresseerd maar stelde de meest domme vragen. Was eigenlijk wel grappig. In ieder geval wordt het opgevangen door anderen als ik niet kan.

Geplaatst

Mo_Nique,

Ja, dit forum is echt wel prettig, ik voelde me hier ook meteen welkom.

Eerst de kat uit de boom gekeken en me aangemeld en toen alleen maar gelezen.

Even later heb ik m'n aller, aller eerste berichtje geplaatst.

Heb hiervoor nooit ergens een berichtje geplaatst op een forum ofzo.

Tja, die 'domme vragen', als ze het goed, meelevend bedoelen is dat niet erg toch?

Geplaatst

Tja, die 'domme vragen', als ze het goed, meelevend bedoelen is dat niet erg toch?

Ik kon er wel om lachen. "En dan gaan ze over 1 of 2 maanden eitjes prikken?" vroeg ze ;-).

Voor ons zijn al die termen en procedures normaal, maar voor iemand die er nooit mee te maken had niet. Logisch natuurlijk.

Geplaatst

Hahaha, eitjes prikken over 1 á 2 maanden, nou dan staat je buik denk ik wel erg strak met van die grote follikels. Past dat dan nog wel?

Whahaha!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Wish/Monique, ik heb het ook geprobeerd uit te leggen aan 1 vriendin, maar zelfs na 3 keer het hele traject te hebben beschreven, snapt de lieve schat het nog niet helemaal. Nu moet ik zeggen dat ze ook nogal 'bleu' was toen ze zelf zwanger was. Ging ze vragen toen ze een week overtijd was hoe dat kon. Ik heb haar natuurlijk meteen een zw test gegeven. 'O ja, ik kan ook zwanger zijn he?'

Heb haar wel eens gevraagd of ze weet waar haar eileiders zitten enzo, maar toen keek ze me ook nogal niet-begrijpend aan.... hahaha... maar tis een schat en leeft heel erg met ons mee.....

Geplaatst

Dames, ik ben niet zo heel veel meer online, soms lees ik wat mee, maar ik merk dat ik meer rust houd als ik soms wat afstand neem van het Forum. Terwijl als ik dan eenmaal weer lees & schrijf, het lekker voelt... Oooo... Maar vooral nu in die laatste wachtdagen wil ik proberen ook afleiding te zoeken.

Ik moet even mijn stukje aanpassen in de lijst van 16 maart terugplaatsing (van 2 embryo's) naar 30 maart testen:

Echo:

FM:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Annema: 30 maart

Ojee, dan ben ik de eerst volgende!!!

Lonneke, hoe is het met jou???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden