Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Shanna heel veel succes met de test morgen ik hoop zo dat hij goed is. Hoe laat moet je er zijn?

Kimmie laat het inderdaad over je heen komen en hou voor ogen waar je het voor doet. Succes morgen.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna,

Je bent al ver gekomen, hoop zo dat de bloedtest positief zal zijn!!

Duim me suf hier!

Witje,

45 min. Dan zul je ook stijve benen hebben zeg.....

Ik heb ook langer dan 15 min in die stoel gelegen, alleen de punctie duurt ongeveer toch wel zo'n 15 min.

De hele santakraam eromheen niet mee geteld.

-Testen van de naald en apparaat of hij wel zuigt.

-Laborant medewerker die mee komt controleren welke personen er aanwezig zijn voor de punctie.

-Uitleg wat er gaat gebeuren.

Ben ook voor jou m'n duimen blauw aan het duimen.

Als het bij jou gelukt is krijg ik natuurlijk ook meer hoop omdat wij ook met A.H krijgen.

Brrrrr, spannend zeg!

Gast Shanna42
Geplaatst

Nog even voor me door duimen meiden, hopelijk helpt het. Ik heb geen tijd het formulier ligt klaar op de poli dus ik zorg dat ik er negen uur ben, weet niet eens hoe laat ze daar beginnen, maar dan ontloop ik ook de ergste drukte van het lab.

Groeten van Shan

Geplaatst

..

Ik heb ook langer dan 15 min in die stoel gelegen, alleen de punctie duurt ongeveer toch wel zo'n 15 min.

De hele santakraam eromheen niet mee geteld.

-Testen van de naald en apparaat of hij wel zuigt.

-Laborant medewerker die mee komt controleren welke personen er aanwezig zijn voor de punctie.

-Uitleg wat er gaat gebeuren.

heb de punctie zondag gehad

er was maar 1 arts 1 verplk en 1 van het lab

en alles lag klaar

er waren die dag maar 2 puncties en er zijn 2 kamers voor de punctie

uitleg heb ik ook niet gehad omdat het bekend terrein was

dingen testen hebben ze niet gedaan

het was echt weekend geloof ik niet te veel werk doen en niet stressen

vond dit erg prettig

heb na de tijd nog een poos met de arts en verplk zitten kletsen over koetjes en kalfjes

Geplaatst

Paula,

Heb jij een 'thuiskapster' of hoe heb je dit gedaan?

Haha, nee hoor. De kapster die ik heb is zelf al een tijdje bezig met het spuiten van hormonen omdat ze deze zelf niet aanmaakt, dus ze weet een beetje hoe het werkt. Ik was op dat moment de enige klant, dus mn vriend is gewoon binnen gestapt, zei dat ie de prikdienst was (whahahaha) en heeft de spuit gezet en weer weg geaan. Hahahaha... De kapster kent mn vriend ook.

Was echt lachen gister, doet een mens goed!

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey allemaal: slecht nieuws vanaf hier, de bloedtest was ook negatief, de waarde zat onder de 10 en zou nu al rond de 60 moeten zitten. Dus het zit er ook niet meer in, dus toch wachten op de ongi.

Allemaal bedankt voor het meeleven en het duimen.

Ga nu ff lekker janken.

Liefs van Shan

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en gisteren begonnen met de eerste ICSI poging.

In oktober 1998 na spontane zwangerschap is mijn zoon Jeroen geboren via een spoedkeizersnede. De bevalling was een doffe ellende en ook de maanden erna veel medische tegenslag gehad.

In 2000 spontaan zwanger maar na 13 weken een miskraam en gecuretteerd. Daarna na 2 jaar nog niet zwanger en 1 IUI poging gehad. Zonder succes. Een maand later spontaan zwanger. Helaas weer een miskraam en curettage met 11 weken. Een maand later kwam ik in een echtscheiding terecht. Weg droom.

April 2004 begonnen zwanger te raken. Januari 2007 endometriosecysten eierstok verwijderd. Begin 2008 een maagverkleining gehad. Vanwege omstandigheden in 2009 het traject gestopt, maar einde vorig jaar draad weer opgepakt. Januari 2010 weer endometriosecysten eierstok weg gehaald.

Afgelopen maandag naar de gynaecoloog in Maasstad geweest en er bleek alweer een nieuwe cyste te zitten. Vanwege die cyste hebben we een soort spoed gekregen voor de behandeling. Er is al gesproken een volgende keer eierstokken te verwijderen, omdat ik al 5 buikoperaties heb gehad en ze de cystes niet weg kunnen blijven halen.

Gisteren begon mijn menstruatie en ik mocht gelijk beginnen. Na ruim 3 jaar jaren doorsukkelen in het medische traject is het ineens in een stroomversnelling gegaan. Heftig ineens.

Succes voor iedereen die in een poging zit of eraan gaat beginnen.

Monique

Geplaatst

Hi Monique, heftig allemaal zeg. Veel succes toegewenst en probeer niet teveel vooruit te denken. En doe rustig aan! Hoop je hier regelmatig te lezen...met goed nieuws :)

Geplaatst

Hoi allemaal

@ Shanna:hug:

Hier net terug van de Punctie. Het viel me allemaal mee zeg! Vond de plaatselijke verdovingsprikken even naar. Het aanprikken zelf ging, tot de laatste die deed erg pijn. Hierna kreeg ik ook een bloeding, daar zijn ze toch wel 10 minuten mee bezig geweest. Nou toen ze klaar waren nog wel een uur gelegen, aangezien ik erg misselijk en duizelig bleef.

Zaad was prima en van de 4 follikels, waren ze alle 4 prima! Dus dat is de maximale score lijkt me.

Nu op de bank want voel me niet echt jofel.

Vrijdag tussen 9.30 en 11.00 uur worden we gebeld.

Gast Sannie66
Geplaatst

Jeetje Monique, jij ook al een h� geschiedenis... en nu voor de 1e x via IVF/ICSI.. nou stel je vragen gerust hier hoor... niets is ons teveel...

Suc6

Geplaatst

Shanna heel veel sterkte met de verwerking hiervan ik had het jullie zo gegund.

:hugg:Dikke knuffel voor jou.

Monique welkom hier. Stel gerust al je vragen.

Geplaatst

Hallo dames,

Ook ik zit inmiddels volop in mijn eerste icsi poging. Ik heb afgelopen maamdag de eerste follikelmeeting gehad en ik had recht 3 grotere van 10 en 5 kleintjes en links alleen maar kleintjes. Nu hebben we de dosering omhoog geschroefd van 150 eenheden naar 187,5 gonal-f en moet ik vrijdag weer terug zijn in het umc. Ze willen mininmaal 8 folllikels zien i.v.m met het pgd traject. Heeft een van jullie er al ervaring mee of in die 4 dagen met een hogere dosering resultaat kan worden behaald?

Verder voel ik me vooral erg moe en vandaag heb ik een zware dag, emotioneel gezien. Ik ben poepie shagerijnig en wil een flink potje brullen.

Maar ja dat komt door die heerlijke hormonen!!!!

Na hoeveel dagen stimuleren vindt eigenlijk meestal de punctie plaats?

Iedereen heel veel succes met jullie poging en met de mogelijke teleurstellingen.

Liefs Chantal

Geplaatst

Bedankt voor het warme welkom. Ik laat het allemaal maar over me heen komen. meer dat ondergaan kun je toch niet en stressen maakt het er niet beter op.

De eerste prik gisteren viel mee. Moest 2 jaar geleden ook prikken en dat waren dezelfde soort spuiten. Dus dat viel alvast mee, maar heb sinds vannacht enorme hoofdpijn en draaierig.

Een goede vriendin en buurvrouw heeft 6 keer ivf gehad jaren terug en kwam net ff langs. Wel handig maar ook een beetje moeilijk omdat zij geen kinderen heeft gekregen en ik er al eentje heb.

@Kimmie

Fijn dat de punktie meeviel. Ik vroeg destijds aan de ivf arts of het erg zo erg was vanwege de vele horrorverhalen. Zij zei dat al ze dagelijks tussen pijn krijsende vrouwen zou moeten zitten ze ander werk zou zoeken. "Goed ontspannen" zei ze als advies. Suc6 met wachten.

Gast Sannie66
Geplaatst

@Chantal (Surinails) er is als het goed is een poll over 'hoeveelste dag punctie', maar weet het niet meer zeker; er zijn zoveel topics nu. Gebruik even de zoekfunctie. Wel goed dat jullie nu weer actief bezig zijn hoor... en het k� tussendoor verhogen van de hormonen dat de follikels nog een groeispurt doormaken...

Suc6!

Geplaatst

isolde,

ik had de oude data al weg gehaald sorry hiervoor!! natuurlijk blijven we aan je denken en ben je meer dan welkom. ik zal het lijstje niet meer aanpassen.

hoe gaat het met je?

shanna,

k*t!!!

heel veel, heel véél sterkte!!

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik ben bang dat ik toch niet zo'n forummer ben als ik dacht.

Wij hebben aankomende maandag of dinsdag de punctie.

Het terugplaatsen gebeurd in Genk. Nu heb ik daar net niet veel positieve verhalen over gehoord. Wat mijn positieve zin een beetje heeft verdrongen en nu heb ik buikpijn....

Heeft iemand ervaringen met Genk en hoe is het jullie bevallen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs Pippe

Geplaatst

Vorige week woensdag telden ze 18 folikels,

Vandaag controle gehad en er zijn een paar achterblijvers. Die willen nog niet zo hard groeien!

Zaterdag kijken ze nog een keer en dan maandag of dinsdag de punctie.

Spannend he! Ik hoop dat we een mooie score zullen hebben zodat we het

andere stel ook een mooie kans geven.

Het is zenuwslopend... :sweat:

Geplaatst

Shanna....

Wat een tegenslag!!

Stiekem zoveel hoop en dan nu de grond onder je voeten vandaan...

Wat betreft tegenslag kunnen we elkaar een hand geven ookal is het bij jou weer een ander verhaal.

Ik wil je heel veel kracht wensen om dit te verwerken en je op te maken voor een nieuwe poging???

Liefs Vonnie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden