Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een lieverds zijn jullie allemaal. Ik zit hier met tranen in mijn ogen achter de pc.

Sophie, dat is even schikken zeg!! Fijn dat je in ieder geval door mag.

Heel veel succes alvast voor a.s. woensdag.

Hier ga ik lekker mijn bedje opzoeken.

Welterusten allemaal.

Liefs Jolan

Geplaatst

Sophie,

Wat balen dat er cystes zitten, wel prettig dat de poging door kan gaan!

Zal wel een 'raar' gevoel zijn denk ik, of hoe voel jij je?

Waar komen die cystes vandaan?

Weet wel dat die na een punctie kunnen komen, maar kan dit ook van Decapeptyl gebruik komen?

Succes en toi, toi, toi!

Wil je op het lijstje?

Geplaatst

Jolan,

Slaap lekker, dat ga ik zo ook proberen.

:aaaflowersmiley:

Pfff, ik kon er vanmorgen toch wel wat moeilijker uit dan anders....

Maar ik stond netjes om 6.45uur op m'n werk om eerst nog een bakje koffie te drinken. Hahaha!

Geplaatst

Och ja, ik de :leuke034: heb vanavond recht in een 'oude' blauwe plek gespoten.

Ik had de 'grote lamp' niet aangedaan, alleen schemer licht aan.

Merkte het al meteen toen ik in m'n huid prikte, AUW!!!

Zei tegen m'n vriend, pak maar vast een stukje keukenpapier er komt zo een straaltje bloed uit gelopen als ik het naaldje eruit haal.

Nou, dat doe ik dus echt nooit meer, jeetje zeg echt stom. Haha!

Geplaatst

Oeh wish wat lees ik nu ben je jezelf aan het pijnigen...Volgende keer mega lamp aan..???

Hier een beetje moedeloze gevoelens, al werd dit iets minder toen ik het berichtje van Eslief las.

Bij mij zijn nl mijn borsten ook minder gevoelig en voelt mijn buik anders. Nu vind ik het zo moeilijk om te peilen waar die buikpijn aan ligt,want dit kunnen ook mijn darmen zijn..

Ik ga vandaag een hele stoot testen inslaan en ik twijfel nog of we tot de testdag wachten.

Denk dat ik nog steeds neit eerder durf te testen...

Mijn energie word trouwens wel steeds minder, zit elke keer al rond acht uur te dutten op de bank...

Maar van alle kanten hoor ik, dat is toch een goed teken.

Hebben jullie trouwens ook dat je je sneller irriteert aan dingen...

Oh ik merk dat ik af en toe flink loop te mopperen..

Hey en Jolan, we houden hoop he...Hoe moeilijk het op momenten is...

:goodluck: voor iedereen, en een beetje voor mezelf hihih

Geplaatst

@wish autzzz... inderdaad volgende keer de lamp aan

@heey lieve lon, ik begrijp je gevoel heel goed.. ook mijn gevoel in mijn borsten is weg..Geen krampjes meer een beetje een vol gevoel...Alleen wat misselijk sochtends,,En ik merk dat de bollen er moeilijk ingaan..Dat zijn voor mij sympthonen maar dat zou voor een niet zwangeren vrouw ook zo zijn.. Vroeg testen was fijn maar bereid je voor op teleurstelling...Zelf stond ik vrij stevig in de schoenen en kon leven met de negatieve test en de gedachte dat hij positief zou kunnen worden..Maar heel veel meiden kunnen dit niet en vallen in een diep dal..Denk dus goed na of je het wel kan..Het zou zo zonde zijn als je negatiefg test omdat het te vroeg is en je flink in een dip zit.Dan zou ik het absoluut afraden!!Maar voor nu heb je geen bloed en klinkt het nog harstikke positief:)

Omdat ik weinig voel heb ik moeite om de "testen" die vrijwel meteen positief uitslaan ook als een geweldig iets te zien....Ik denk dat dat nog wel ff zal gaan duuren.de clearbleu digitaal laat binnen een paar minuten "zwanger" zien..Maar als ik de test met het plusje bekijk dan moet je wel goed kijken of er een plusje zit hoor...die zit er nog steeds heel licht..Ik denk dta ik pas gerust adem haal als er een vette plus staat en de echo een kloppend hartje laat zien

Essie

Geplaatst

Hey Es, je hebt gelijk hoor. Weet je wat het is, ik ben er ondanks onzekere gevoelens ook weer nuchter over. Het dipgevoel zal dan zowiezo komen. Vroeg of laat...

Maar inderdaad dat er nog steeds geen bloed is vind ik ook positief.. Heb geen idee hoeveel dagen dit meestal van tevoren begint

Ik was trouwens even kwijt dat je 2 cryo s terug hebt gekregen, het is dus dubbel spannend.

Oh Es, was echt zo blij voor je, lekker genieten nu he..

Trouwens ik heb die bollen al vanaf vrijdag niet meer, ik hoefde ze maar 12 dagen na punctie te gebruiken

Geplaatst

@Es: geweldig meid!! Gefeliciteerd!! Enne: ik denk dat we allemaal pas veel later rustig ademhalen ;-)

Jolan: Succes, en sterkte en ik duim heel hard voor je dat t "niks" is en je net als Eslief positief test.

Sophie: cysten of niet: je bent weer bezig! Positief gevoel hierover? Ik hoop voor je dat alles goed en snel en pijnloos groeit enzo ;-)

Wish: nie slim! hihi. Heb zelf gisteren een bult gespoten, is vandaag nog niet weg. Dus zal daar maar wegblijven ook. hihi

Lonneke: ook jij succes en ik duim gewoon lekker hard voor je.

@iedereen: een dikke knuffel

Zaterdag de 2de FM gehad: 5-6 goede links, en nog steeds maar 1-tje rechts. Ze moeten wel nog hard groeien (schijnt dat ze voor Menopur groter moeten zijn....) BMS was uitstekend! Dus..

Dinsdag weer terug voor de 3de FM, dus vermoed dat donderdag pas de punctie is. Maar je weet t niet.

Ik ga wel zo nog even proberen Irma aan de lijn te krijgen. Had zaterdag avond gezien dat er wat bloed in mn onderbroekkie zat. Ben wel benieuwd of dat kwaad kan.

Zal zo het lijstje even updaten.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Mariska: 1 april

Aimee: 1 april (start Gonal)?

FM:

Wish: 26 maart 1e

SuriNails: 28 maart 3e

Sharon: 30 maart 1e

Lala: 30 maart 3e

Mo_Nique: 1 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Pippe: 29 maart

Lala: 31 maart - 1 april

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april: zwanger

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Sandra: 8 april

Kimmie: 10 april

Geplaatst

neeeeh ik heb geen cryo's terug gekregen:) het is een verse TP en er zijn nog 2 cryo's .. ik heb het er lekker dom op gezet.. zal het gelijk aanpassen

Geplaatst

wish weet niet of je een beetje bij me in de buurt woont maar ik heb boven nog wel een bouwlamp staan mag je wel ff lenen

ik voelde altijd naar een zacht plekje en prikte daar dan heb nog nooit een blauwe plek gehad, misschien dat je daar iets aan hebt

liefs sandra

Geplaatst

@Jolan en Lonneke

Houd jullie taai meiden. Dat wachten steeds lijkt me echt vreselijk. Zal voor jullie duimen :-)

@Sophie

Geweldig toch he die cysten.... waar zitten deze bij jou? Ik heb een kleintje links zitten in de eierstok. Hoop dat die nu geen gekke dingen gaat doen. Heb wel gehoord van een gyn dat ze met de punktie wel eens een cyste leegzuigen. Zou mooi zijn. Gelukkig mocht je beginnen. Dat is het belangrijkste.

@Wish

Heb je nu meer last van die plek? Ik vind die Puregonpen super makkelijk prikken. Zo'n dun naaldje dat ik er niks van voel. Die deca vind ik minder. Heb al een paar keer gehad dat die er niet in ging en een nieuw plekje moest zoeken. Of ik moet zoveel kracht zetten dat het verrekte pijn doet. Meestal op plekjes waar wat striae zit. Moet dus echt heel goed kijken waar ik prik. Groot licht aan ;-)

@eslief

Een lichte + is ook gewoon positief hoor. Zonder zwangerschapshormonen krijg je namelijk geen +, ook geen lichtgekleurde

Geplaatst

Dames,

Help!

Ik heb hier 2 pennen Gonal liggen van 300.

Nu moet ik elke keer 150 spuiten.

Heb deze 2 pennen ieder 2 keer gebruikt dus zijn leeg, denk ik.

Nu moet ik vanavond nog 150 spuiten.

Zou dit nog kunnen met deze 2 pennen?

Dat ik uit elke pen nog 75 spuit, zit dan er nog in?

Ik heb net wel de pen op 75 gezet en de dop (achter op) uitgetrokken en dit lukt wel.

Zou ik het erop wagen of nieuwe gaan halen?

Straks ook al gebeld naar Geertgen, en de ass. gaf aan dat als je de dop uit kan trekken er genoeg in zit.

Maar nu ga ik twijfelen, heb nog nooit 75 gespoten dus het dopje hoeft er echt niet ver uitgetrokken te worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Een ongeruste ik....

Geplaatst

als het ziekenhuis dit zegt zal dit wel zo zijn maar snap je ongerustheid wel

heb ff na gekeken bij mijn oude pennen, had ze nog niet weg gegooid

de pen die leeg zou zijn van 900 waar ik 6x 150 mee gespoten heb kan ik ook nog tot 75 uit trekken

de andere pen waar ik 5x mee gespoten heb kan ik uittrekken tot 225

dus in theorie moet dit kloppen

Geplaatst

Sandra,

Thanks voor je reactie.

Dan kan ik vanavond met een gerust hart spuiten.

En alle beetje die ik binnen krijg zullen wel helpen. (zo nuchter ben ik dan ook weer)

Krijg morgen toch een Fm, dus dat maakt me ook wat gerust hierover.

Dus die pen van 900 kun je niet verder uittrekken? Of lukt dat ook nog?

Dat ga ik nu dus niet uitproberen omdat ik dan misschien te veel ga spuiten.

Je kan het niet resetten als je aan de dop getrokken hebt, vandaar.

Geplaatst

Oké, dank je wel Sandra!

Begin je de bibbers al te krijgen of ben je nuchter en wacht je 'rustig' af?

Succes!

Geplaatst

Zo ik ben me een partij misselijk. Als ik maar niet ziek ga worden nu. Al 2x boven de pot gehangen en echt alles kwam eruit.

Maar duimen dat ik niet ziek word.

Geplaatst

Kimmie,

Er heerst wel iets, diarree en soms ook overgeven.

Dit is na 1 of 2 dagen weer weg.

Misschien heb je dit ook te pakken?

Hoop dat je snel weer beter bent!

Sterkte!

Geplaatst

Jeetje Wish ik kan je geen antwoord geven omdta ik alleen nog maar puregon gespoten heb, maar als ze vanuit het zh zeggen dat het kan zal het wel zo zijn.

Kimmie er heerst inderdaad iets dus heel veel beterschap.

Hier hebben we eindelijk een lichtpuntje mijn vriend heeft weer werk, na 6 weken bij huis geweest te zijn mag hij morgen weer beginnen. Wat een opluchting kan ik zeggen. Nou ik nog, maar ja dat gaat nog niet zo hard jammer genoeg.

Geplaatst

jeetje ik kan de spanningen dwars door het scherm voelen haast van jullie meiden

de cysten zitten volgens de artsen niet in de buurt van mijn eileiders, daarom laten ze ze zitten...er is nog wel getest of het ms kwaadaardig is dat horen we woensdag.

ik voel die deca ook meer dan de puregon...

maris fijn dat je vriend weer werk heeft alweer wat spanningen minder

eslief kan je al een beetje genieten?

wish autsj lijkt me pijnlijk...heb helaas geen ervaringen met gonal f

kimmie beterschap meis, hopelijk wordt het gauw minder

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden