Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sannie

Ik hoorde van mijn buurvrouw die een aantal ivf pogingen heeft gehad ook dat het van de deca komt. Tis nu wat minder gelukkig. Dat dat zo snel werlkt dat stil leggen van de cyclus. Eigenlijk ben je ff in de overgang dan. Maar in weze zorgt de Puregon nu voor een nieuwe, zij het aangepaste, cyclus lijkt mij.

Eens kijken wat het volgende klachtje wordt. Heb vannacht veel buikpijn gehad in mijn onderbuik. Dan links, dan weer rechts en ben in een dag tijd 1½ kg aangekomen. Maar dat kan ook omdat ik geen vochtafdrijvers meer mag gebruiken.

Maarre spannend huizen kijken. Tis open dag vandaag he!

@Wish

Je mag mij wel in het lijstje plaatsen. Ik heb 1 april de 12 fm. Is een aardige administratie om bij te houden, wel leuk en handig als geheugensteuntje.

@Lonneke

Ik heb gelukkig nog geen opvliegers, maar wel af en toe ijs en ijskoud. niet normaal meer.

Wat spannend wachten tot de testdag. Ik hoop dat je vrijdag een positief bericht mag sturen.

@surinails

Ik vind de punktie ook wel eng hoor. Is voor mij ook eerste keer. Geen idee wat ik moet verwachten en weinig voorlichting gehad. Mijn man weet niet eens waar hij moet aftappen ;-). maar ja dat komt allemaal goed denk ik dan. Als het echt zo vreselijk is dan zouden ze je wel plat spuiten. Tandarts vind ik erger. Dit heeft tenminste nog een goed doel, toch.

@Annema

O meid wat spannend allemaal. Hoop voor je dat het goed gaat. En dan de volgende stap testen...

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Annema,

Spannend joh, die laatste dagen. Ik hoop zo voor je dat het niet doorzet.

Ga hier heel hard duimen draaien. Jij ( Jullie) verdienen het ook he!!

Ik heb trouwens hetzelfde met die bollen. Gister de laatste, maar merk nu al dat ik minder pijn in m'n borsten heb. SLecht teken dacht ik eerst meteen..

Meid we gaan nog even samen wachten.

Hoe heb jij het UMC trouwens nu ervaren???

Geplaatst

Hihhi wat grappig, ik zie dat iedereen mijn plaatje als opvliegers ziet.

Het ging erover dat ik zo verschrikkelijk scheten moet laten door die utrogestan hhihihiihihiii...

:badair::sorry:

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier ben ik weer terug met vakantie.

Ik heb het vluchtig allemaal even doorgelezen, het is namelijk te veel om allemaal in een keer te onthouden als je een week eruit bent geweest.

Ik zag ik ieder geval dat het bij Kaykay en Shanna mis is gegaan. Heel veel sterkte met deze teleurstelling.

En van Vonnie's verhaal viel mijn mond helemaal open. Wat afschuwelijk voor jullie zeg.

Alle nieuwkomers van harte welkom.

Voor de rest iedereen heel veel succes met spuiten, puncties, tp's en het wachten.

Hier gaat het niet de goede kant op. Vanaf wd 6 al last van menstruatiepijn. Ik had dit de vorige keer ook. Sinds vandaag geen last meer van mijn borsten, was de vorige keer ook op wd 9. De vorige keer werd ik 's avonds op wd 11 ongesteld, precies 14 dagen na punctie. Dus ik verwacht dat a.s. maandag mijn menstruatie zal doorbreken.

Ik heb dus momenteel echt een rot gevoel.

Ik wil iedereen in ieder geval veel succes wensen met alles en ik hou jullie allemaal in de gaten.

Fijn weekend.

Liefs Jolan

Geplaatst

Annema,

Ow, je bent al zover gekomen, ik hoop echt dat je zwanger bent!!

:blowkisses:

Enne, ik vind het super aardig dat je het een ander die meerdere pogingen zonder positief resultaat heeft afgerond het nog meer gunt dan jezelf.

Maar het is jou ook zeker gegund hoor!!!

Oké, ik vind het wel eens 'zuur' als het bij een ander de 1ste keer lukt, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ontzettend blij ben voor die persoon.

We zitten hier allemaal 'zo'n beetje' in hetzelfde schuitje dus komt het wel minder 'hard' aan als dat er iemand in mijn omgeving te kennen geeft na de 1ste maand 'proberen' nu zwanger te zijn.

Dit heb ik het afgelopen jaar een paar keer meegemaakt, nou echt niet leuk.

Wel voor de ander, begrijp me echt niet verkeerd.

Poeh, wat een verhaal....Sorry! (als ik eenmaal op dreef ben.....) Hahaha!

Mo_Nique,

Ik zal het zo voor je aanpassen.

Je mag dit een volgende keer ook zelf proberen.

(de tekst kopiëren en dan in een nieuw bericht plakken, aanpassen en klaar is kees)

Jolan,

Ach, je zit er even doorheen....

Niet doen hoor, tot het tegendeel is bewezen. (zegt ik dapper)

Ik weet het, het valt zo tegen die laatste dagen wachten terwijl je denkt dat het toch wel verkeerd zal gaan.

Ik wil je hier een dikke knuffel geven en

:goodluck:

Geplaatst

Voortraject:

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Paula: 2 april start Gonal F

Mariska: 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Mariska: 1 april

Aimee: 1 april (start Gonal)?

FM:

Wish: 26 maart 1e

Lala: 27 maart 2e

SuriNails: 28 maart 3e

Sharon: 30 maart 1e

Mo_Nique: 1 april 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Kimmie: 24 maart

Lala: 30 of 31 maart

Terugplaatsing:

KayKay: 11 maart 2 cryo's (op 23 maart ongesteld geworden)

Eslief:19 maart (1 embryo)

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart (2 embryo's)

Nath82: 22 maart (2 embryo's)

Sandra: 25 maart (2 embryo's)

Kimmie: 27 maart (1 embryo)

Testen:

Annema: 30 maart

Lonneke: 1 april

Eslief: 2 april

Jolan: 2 april

Vanessa: 4 april

Kimmie: 10 april

Geplaatst

Annema ik blijf duimen voor je. Het is jou net zo gegunt als ons (degene met meerdere pogingen) Het is gewoon overal oneerlijk verdeeld.

Jolan kom op he menstruatiepijn wil lang niet altijd wat zeggen. Probeer positief te blijven hoe moeilijk dat ook is (ik weet er alles van). Ik blijf voor je duimen.

Voor iedereen een dikke

:hugg:

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM:

Punctie:

Kimmie: 24 maart

Terugplaatsing:

Testen:

Sandra: 8 april

heb mijn test datum maar ff op het lijstje bijgevoegd

liefs sandra

Geplaatst
Hihhi wat grappig, ik zie dat iedereen mijn plaatje als opvliegers ziet.

Het ging erover dat ik zo verschrikkelijk scheten moet laten door die utrogestan hhihihiihihiii...

:badair::sorry:

oooo hahah sorry maar dat haalde ik er niet uit. Heb ik je verkeerd begrepen. Maarree wel gelachen nu. Tja luchtigheid..... dat heb ik altijd heel, heel erg voor ik ongi word. Dus ze zijn hier al wat gewend van me ;-). Maar we vervelend.

Geplaatst

Och ja, Lonneke ik wou nog reageren op je reactie.

:lac: tja, dat plaatje was mij niet helemaal duidelijk :dontknow:, nu wel hoor! hahaha!

Ik heb ook last van die scheetjes en rommelende darmen als ik die mutsenbollen gebruik.

En net als Mo_Nique aan geeft, als ik ongesteld ben kan ik erg goed naar de :pain:

Geplaatst

@Annemee

Zag dat je me in t lijstje bij had geschreven. Wist niet of het de bedoeling was of je dat zelf doet of niet. Wil niet in andermans vaarwater zitten. Is ook nog beetje wennen hier en kat uit de boom kijken voor me.

Kan me heel goed voorstellen dat t toch n beetje kan irriteren als iemand gelijk raak heeft met een behandeling. Zeker als je zelf al het een en ander erop hebt zitten. Je wilt zelf ook zo graag. Logisch toch! Al gun je het een ander ook, je gunt het jezelf nog meer.

Ik heb er enorm moeite mee met klagers die na 2 maanden nog niet zwanger zijn. Voorbeeld. Nichtje van mijn man. Stopte met pil en ging na twee maanden al naar dokter. Toen kreeg ze huwelijksaanzoek en ging weer jaartje aan pil. Toen was het trouwen en pil stoppen en nog geen jaar later een baby. en maar klagen over misselijkheid en elke scheet die zeg maar dwars zat. Of nu over nachtbraken. D'r www op hyves staat vol geklaag.

Ze is boos dat we nog niet op kraambezoek zijn geweest. Vind ik moeilijk en 1 week na de geboorte kwam mijn zoon in gips terecht voor lange tijd. Ik heb wel belangstelling getoond en zelf al mijn babyspullen van 10 jaar terug geschonken, omdat wij stopten met onze wens. Nooit belangstelling voor mijn zieke kind gehad of ff langs geweest om de grote luiertaart die ik had gemaakt te halen. Ik kon niet weg met een ziek kind. Haar kindje is nu 10 maanden en ik heb het nog niet gezien. Ga geen belangstelling meer tonen voor iemand die mijn gevoel en kind links laat liggen.

Dat soort mensen heb ik moeite mee. Ben weer wel blij voor een vriendin die komende week gaat bevallen na 4 IUI pogingen. Zij denkt ook aan anderen en kreeg het toch niet cadeau. En toch wordt het weer brullen na het kraambezoek over een paar weken hoor. Wij willen ook!

Geplaatst

Monique heel herkenbaar en oh zo oneerlijk. Mijn beste vriendin is nu inmiddels ook 26 weken zwanger gewoon op de natuurlijke manier en ze had altijd zoveel begrip voor onze situatie, maar dat is nu ze zelf zwanger is heel ver te zoeken. Ik krijg eerder commentaar dan dat ze mee leeft.

Zij is ook elke keer degene die tegen mij zegt dat ik het moet laten rusten dan komt het vanzelf wel. Om niet goed van te worden, want de zaadkwaliteit word er heus niet beter op als je het laat rusten.

De eerste behandeling van ons kreeg ik zelfs nog een kaartje om succes te wensen van haar en belde ze regelmatig hoe het was, de tweede behandeling stuurde ze nog af en toe een sms of mail hoe het was en nu bij de derde poging heeft ze nog helemaal niks laten horen.

Dat soort dingen zullen wel niet meer in hun leven passen, ik heb nu ook besloten om een tijdje afstand te houden en voorlopig nog niet naar de babykamer te komen kijken.

Terwijl als een ander stel vrienden van ons net bevallen is van een jonge zoon na 3 ivf/icsi pogingen daar heb ik minder moeite mee.

Geplaatst

Hoi Dames,

Vandaag weer op controle geweest. Nu telden ze 13 folikels op goede grootte. Maandag zal de punctie plaatsvinden en dan woensdag-donderdag of vrijdag de tp. (Als er eitjes gevonden worden uiteraard)

Dat horen we dinsdag pas.

Wij gaan ons voorbereiden op maandag. En ik houd jullie op de hoogte.

En voor alle andere dames die nu op het wachtbankje zitten. Heel veel succes!!!!!

En voor alle andere dames natuurlijk ook!

Ik duim voor jullie.

Groetjes, Pippe

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM:

Punctie:

Pippe: 29 maart

Terugplaatsing:

Testen:

Sandra: 8 april

Kimmie,

Ik heb de datum van punctie verwijderd.

De data van terug plaatsing en testen blijven altijd staan.

Dames,

Als je zwanger blijkt te zijn kleur je jezelf mooi groen ben je ongesteld geworden hoef je jezelf niet te verwijderen, je maakt jezelf dan die stomme lelijke kleur rood.

Jezelf verwijderen mag ook, deze keuze is aan jezelf.

Geplaatst

Pippe,

Super goed joh, 13 follikels.:yah:

Nu hopen op een goed geslaagde punctie, (goede zaadjes) en dat er maar mooie embryo's uit voort zullen komen.

:blowkisses:

Geplaatst

Zo daar ben ik.

Wat een terugplaatsing was dat, ging niet helemaal volgens het boekje.

Eerste keer daar gelegen, na een minuut of 15 en flink wat pijn later wachtkamer ingestuurd met de opdracht te drinken. 20 minuten laten nieuwe kans, eerst een echo en ze zag dat het wat gekanteld lag bij me. Nou weer nieuwe poging, maar na 10 minuten vond ze het wel even prima. Aangekleed, en opdracht gehad helemaal leeg te plassen en dan ergens iets te gaan eten en drinken. Dit zo gezegd en gedaan, terug naar MCKW, me blaas stond echt op knappen, maar we mochten weer ( 1 1/2 uur later) en ja hoor het lukte vrijwel direct! Wat een last viel er van me schouders.

Meteen gezegd moeilijk erin, en nog moeilijker eruit! ;)

Dus vanaf nu duimen draaien.

Heel stom ben zo bang dat je her eruit kan plassen, wat ga je vreemd denken als er een embryo wordt ingebracht!

Geplaatst

meiden ik heb me niet kunnen bedwingen..

Gister ene nagatieve test..Vandaag

39394-6049950.jpg

Ben ik nog te vroeg? kan dit nog veranderen? een voorizichtige blije esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden