Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou weet je wat me opvalt? Als ik uit het werk kom en haal me tampon eruit, dan is het alleen maar bruin opgedroogd bloed. Maar zodra ik de decapeptyl weer inspuit, heb ik de volgende dag of in de avond laat alweer wat bloedverlies.

Nu weet ik dat je bij een menstruatie veel buikpijn hebt en dat is het verkrampen van je baarmoeder die het BMS afstoot. Hier is er dus al dagen geen buikpijn, puur bloedverlies. En daarbij: er kan toch geen embryo worden teruggeplaatst met bloedverlies?

Neeeeee, ik snap het niet!!! Moet dinsdag weer voor een echo, maar dit maakt je echt heel erg onzeker. Toevallig heeft de verpleegkundige me gisteren nog even gebeld, puur om te vragen hoe het met mijn zorgen gaat (Barbara was dat), zij is zo lief! Waardeerde dit echt en ze zei: meid, echt, een bloeding kan voorkomen er zijn zelfs meiden die bloeden een hele maand met deca, maar het gaat dan toch goed.

Nou ja, ik ben gewoon bang dat ik die 3 mm die er zat alweer kwijt ben en weer van vooraf aan start, maar ga dinsdag wel opperen om alleen Progynova te gebruiken, want het feit dat er wederom een bloeding ontstaat na inspuiting decapeptyl lijkt mij toch dat die injectie de boosdoener is. Of ze geven maar Cetrodide, daar heb ik geen last gehad van bloedingen ;-).

Bedankt voor jullie luisterend oor, super lief!

Geplaatst

@Babii, wat lief zeg van die Barbara dat ze je heeft opgebeld om te vragen hoe het met je gaat! Echt top! Bruin bloed is oud bloed, dan is het bloeden gestopt als je geen deca prikt.

Vervelend hoor die bloedingen met de deca, kan me voorstellen dat je zorgen maakt om je bms.

En anders idd cetrodide gebruiken, omdat je daar beter op reageert!

Succes dinsdag en spui maar alles waar je over in zit!

Ik zal hard voor je duimen dat het een geslaagde cryo ronde wordt!

Liefs Roossie

Geplaatst

Nou dat is lief van je, maar ik ga ervan uit dat hij of wordt afgebroken of dat er wat anders gaat gebeuren. Geloof namelijk nooit dat BMS kan groeien als je menstrueert (geen idee wat dit eigenlijk is)???

Het zkh (ik had een nieuwe arts daar, geen idee wie het was, ze was nieuw) die zegt: bij TP in kunstmatige cyclus gebruiken we alleen deca! Nou ze mogen me ook alleen Progynova geven, ik weet dat het dan wel groeit (niet heel goed), maar er komen geen bloedingen. Hoe dan ook, we zien het dinsdag wel, maar zie het somber in hoor!

@ Roossie, zou je verder op het andere forum niks willen zeggen hierover? Wil eigenlijk niet dat de meiden weten hoe of wat over mijn TP. Ze waren de laatste keer erg lief, maar o zo irritant :oops:.

Hoe gaat het verder met jou?

@ EDR, ben nog benieiuwd hoe het met je zus gaat? Ze had toch vroegtijdig weeën?

Geplaatst

@babii ik heb het nooit over jou op het andere forum. Ik vind dat als je daar iets kwijt wil het zelf moet vertellen. Voelt ook niet goed om zomaar over anderen te praten op een forum waar degene geen weet van heeft. Vooral ook niet als het zo persoonlijk en privé is.

Ik vind het naar voor je hoe het allemaal loopt. Ik hoop echt dat die bloedingen een zwangerschap niet in de weg ligt.

Met mij gaat het goed. Gelukkig geen misselijkheid meer. Wel verkouden neus en moe maarja hoort er allemaal bij. Volgende week maandag mogen we weer naar de verloskundige.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben weer terug van vakantie. Helaas, 3e ivf ronde ook niet gelukt :-(.

We gaan in ieder geval voor een 4e ronde, maar waarschijnlijk gaan we overstappen naar Duitsland.

Hoe is het verder met iedereen hier?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook ik ben weer terug!

Hoe is het met iedereen......?

Kaartje, wat balen dat het weer niet zo heeft mogen zijn!!!! Kan me voorstellen dat je verder wilt gaan kijken. Gent is misschien ook het overwegen waard?

Wel een gedoe om elke keer zo ver te moeten rijden maar ja...

Esther, hoe is het bij jou?? Super dat er 2 goede emmies waren om terug te plaatsen maar lees niet hoe het ondertussen met je gaat! Is nu bijna 2 weken geleden dus ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat!

Roossie lekker de 12 weken grens voorbij, alweer bijna 14 weken zelfs!

Ik merk dat ik nog bijna dagelijks denk 'ik had nu .. weken en .. dagen zwanger kunnen zijn'. Het voelt rot, maar ook goed om dat te denken, omdat daardoor de zwangerschap die geweest is voor m'n gevoel nog 'bestaat' en niet helemaal uitgewist is. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Babii, wat vervelend dat bloedverlies, kan me voorstellen dat het je heel onzeker maakt. Maar ook ik heb geen ervaring met progynova en/of cryo tp, dus kan je helaas niet helpen.

Ink, wat slordig, dat ze die formulieren kwijt zijn geraakt!!!

Vakantie boeken (en zelfs plannen van normale dagelijkse dingen op kortere termijn) is idd soms heel lastig als je in dit traject zit!

Meertje, hoe was je 20 weken echo?????

En Marielle, wanneer heb jij 'm?

Nano, hoe is het nu met jou..... heb je nog een controle echo gehad? En hoe voel je je?

Lfs Dee

Geplaatst

Hey meiden...

Ik ben de afgelopen paar weken gewoonweg helemaal dit topic vergeten! Slordig! sorry hoor.

Met mij is het matig op het moment, wij hebben vrijdag ook negatief getest en ik ben vannacht ook echt heel erg ongesteld geworden. We zijn heel erg verdrietig. Ik word zo moe van die rollercoaster aan emoties waar je tijdens de wachtweken mee om moet gaan. Zo moeilijk om te dromen, hoop toe te staan en vervolgens weer afscheid moeten nemen van zoveel mooie dromen en gedachten.

Ook wij gaan ons goed bezinnen op hoe nu verder. Verdere onderzoeken, toch uitwijken naar het buitenland...

Maandag het ziekenhuis maar bellen voor een evaluatie afspraak en z.s.m. richting belgie om vitaminepillen te gaan kopen die ze in gent gebruiken. Daarbij het ik in elk geval zoiets van baar het niet dan schaadt het niet.

Kaartje hoe is het nu met jou?

Dee...ik weet natuurlijk niet hoe het voelt om een miskraam mee te maken maar ik kan me je gedachten zo goed voorstellen! Ergens is deze miskraam een soort scheidslijn in je leven...voor en na de miskraam zeg maar. En het zal echt heel veel pijn doen. Toch wel goed dat je al die gedachten bewust toe laat denk ik! Sterkte meis!

En hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hee!

Dee, welkom terug! Hoe heb je het gehad op vakantie? Heb je nog veel last gehad van je endo-pijn? Hoop dat de vakantie jullie heeft geholpen om je weer op te laden en de miskraam een plaats te geven (hoewel je het nooit zult vergeten omdat je zwangerschap natuurlijk een van de mooiste dingen is die je overkomen is!). Enig idee wanneer je weer naar het zkh mag? Misschien staat het wel ergens, maar ben het vergeten dan (sorry).

De 20 wk echo was superspannend (was echt een wandelende donderwolk van de zenuwen) maar uiteindelijk bleken de zenuwen niet nodig want voor zover ze konden zien deden de babies het goed. 1 liep ietsje achter (4 dagen) qua hoofd en buik maar de benen waren prima op lengte. Hoefde me geen zorgen te maken want kwam veel vaker voor bij tweelingen. Volgens de echoscopisten krijgen we 2 dochters! :)

Esther, je ongesteldheid heeft dus echt doorgezet? :( Hoop echt dat jullie de kracht kunnen vinden samen voor een volgende poging. Heel verstandig eerst even een adempauze in te lassen, denk ik. Krijgt je lichaam ook weer wat rust. Ik las bij een ander topic dat je naar vitamines kijkt die je man kan gaan slikken. Ik heb zelf tijdens de laatste poging, naast foliumzuur, ook Omega 3 en 6 pillen geslikt. Had meer eitjes en meer embryos, en raakte voor het eerst zwanger. Of het met elkaar in verband staat, weet ik niet, maar kwaad kan het ook niet :).

Heel veel sterkte in in ieder geval voor jullie allebei!!!

Geplaatst

Het forum heeft momenteel veel storingen, want ik kom er soms dagen niet op....

Reageer vanavond even op iedereen, maar mijn cryo zit on board! Hij was 8 cellig ontdooit en bij TP al 9 cellig. Geen idee of het goed is, maar volgens het lab was het prima en zag hij er prachtig sterk uit...

BMS was helaas 5 mm gebleven, maar deze dame heeft diverse links naar vruchtbaarheidsklinieken en onderzoeken gevonden, waarin bevestigd staat dat de eerste 2 weken tot eisprong je BMS tot 4 á 5 mm groeit. En vanaf de eisprong maakt de Progseteron je BMS af (Utrogestan dus).

Mijn BMS werd niet dikker als 5, maar wordt nu afgemaakt door de Progesteron. En volgens de arts kan het met 5 mm ook innestelen, maar zal me BMS wss nu al veel dikker zijn door de Utro.... Slik ook nog progynova btw...

En als de arts dat zegt en ook meerdere artsen uit het UMCU die zeggen dat ze veel vrouwen er zwanger mee hebben zien raken, komt dat vast wel goed! Hun hebben er immers voor geleerd en ze bevestigde mijn links ook over het BMS van 4 á 5 mm en dan de opbouw van Progesteron. Die info op internet klopte dus en vandaar dat ze zeiden: we kunnen wel terugplaatsen en we hebebn veel vrouwen met dit BMS zwanger zien raken.

Nu is het wachten, weet niet eens wanneer ik mg testen whaha, vergeten te vragen! Babii was veel te druk met alles te vragen over ons embryo....

Reageer vanaaf even op jullie!!!

Liefs

Geplaatst

@babii, wat een mooie emmy heb je in je buik! 9 cellig is een topembryo!

Ik ben zwanger geworden van een 7 cellig embryo, dus die van jou is echt een topper! En wat fijn dat je nu wat geruster bent over je bms en dat je alles goed hebt kunnen bespreken met de gyn. En idd zij hebben er voor geleerd en hebben jaren lange ervaring. En je mag 14 dagen na de TP testen, tenminste dat was bij een verse tp, denk ook wel bij cryo. Ik ga heel hard voor je duimen!!!!

@Kaartje wat ontzettend balen meis dat je ongi geworden bent! Ik kan me voorstellen dat je verder wil gaan kijken naar een ander ziekenhuis. Heel veel sterkte!

@Dee welkom terug, heb je een fijne vakantie gehad? Ik hoop dat het je goed gedaan heeft na die miskraam. Weten jullie al of jullie verder gaan?

@Esther, ahnee jij ook ongi geworden. Heb je maandag het ziekenhuis nog gebeld? Vitaminepillen kan nooit kwaad!

@meertje, wat geweldig nieuws over je 20 weken echo! Geniet van je 2 meiden in je buik! Ik heb ook omega 3 pillen geslikt met de laatste poging en slik ze nog steeds en multivitamine capsules met foliumzuur.

Met mij gaat het goed. Heb maandag 14 weken echo gehad. Alles zag er goed uit. De beentjes zaten iets gevouwen, wat betekent dat het neurologisch het ook ok is. Ik heb zelfs teentjes gezien en we hebben het hartje weer horen kloppen. De verloskundige zei dat we het niet beter kunnen hebben hoe het met de kleine gaat. Mijn bloeduitslagen waren ook allemaal goed.

Nu hebben we pas met 20 weken weer een echo.

Over 4 weken weer een controle afspraak.

Verder moet ik er erg aan wennen om er rekening mee te houden dat ik minder energie heb. Heb een te druk weekend gehad en drukke begin van de week. Heb zelfs maandagmiddag een uurtje geslapen, was helemaal kapot.

Maar verder gaat alles goed, heb af en toe beetje bandenpijn, maarja hoort er allemaal bij!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Dee, het is logisch dat je steeds denkt: nu had ik zover geweest en dan was er dit gebeurd en dat.... Dat heb ik zelf nog dagelijks als ik terugdenk aan mijn zwangeschap in 2006.

Heb je wel goed erover kunnen praten en het "een plaatsje" kunnen geven?

@ EDR, verdorie nog aan toe! Dit vind ik zoooooooooooo rot voor jullie! Een hele dikke knuffel!!

@ Meertje, wauwwwwww wat leuk 2 dochters! Van harte gefeliciteerd meid! Prachtig moet dit zijn!

@ Roosie, dank je wel voor je lieve berichtje... Ben gewoon heel rustig nu, maar mensen maken me wel gek hoor... Ben ik eens rustig en gaat iedereen me vragen hoe ik me voel? Jongens, zit net 1 dag na TP whahhahahha.

Godzijdank geen Pregnyl gebruikt dus Babii met haar testdrang test t.z.t. vast eerder... Nee hoor, ga proberen het niet te doen, op tijd naar bed te gaan en goed voor mezelf te zorgen. Maar goed, ik kan niet naar binnen kijken of hij goed gedeeld is of verder gedeeld.

Hij was 8 cellig na het ontdooien, maar het lab zei dat hij heel sterk was en bij TP al 9 cellig was. Zelf heb ik geen verstand van embryo's, baalde ook wel een beetje hahahaha. Want die andere was een morula, maar blijkbaar is dit dus ook goed? Tsjah, het lab zei het al, maar ik ben moeilijk gerust te stellen.

Wat betreft het bms: ik moet er maar aan geloven, dit is babii niks aant e doen. Er zijn genoeg vrouwen zwanger geworden volgens hun dus dat moet ik maar geloven.

Nu ga ik snel een vergadering van Freya in, want we zijn nog steeds bezig met alles over het kabinet!

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik had maandag twee keer een heel verhaal getypt maar dat is dus helaas verdwenen. Even denken waar het ook alweer over ging:

- Natuurlijk over Esther, wat ontzettend balen meid..... heel veel sterkte voor jou/jullie!!

- En over de echo van Meertje: twee meiden! Zijn jullie al uit de namen?

- Kaartje, verder vroeg ik me af wat voor praktijk jij hebt, ben wel benieuwd. Bij patiënten denk ik aan fysio.... of logopedie.... of tandarts.... Wat kan het verder nog zijn?

Nu ondertussen ook de berichten van Babii gelezen: fijn dat je een tp gehad hebt. Je bent lekker bezig, zo te lezen (met jezelf en nog steeds als vertegenwoordiger van ons allemaal: petje af hoor!).

En Roossie: wat fijn dat de echo zo goed was!!!!!! Ben blij voor je :-)

Wij zijn maandag weer naar het ziekenhuis geweest. Zou eigenlijk meteen die dag beginnen met het lange schema maar later belde de arts dat het niet handig was omdat de kans dan te groot was dat we in het weekend zouden uitkomen met de punctie. Soms is er dan geen plek: had één van jullie dat laatst ook niet? Kaartje misschien? Gyn wilde dat ik woe of do zou beginnen. Ik was helemaal van slag erdoor, had zo'n zin om maandag te beginnen (maar een paar dagen verschil maar m'n hormonale alter-ego werd er ff goed chagrijnig van, haha). Maar goed, besloten om dus vandaag te beginnen, dus straks gaat de eerste Deca er weer in. Dan volgende week stoppen met de pil, en weer een week later beginnen met Menopur. Super benieuwd hoe m'n lijf er op gaat reageren. Hopelijk veel (of iig een aantal, moet niet te hebberig zijn) mooie follikels en rijpe eicellen die nu eens goed doordelen........ Vorige keer waren we natuurlijk erg verwend met zoveel eicellen, maar ja, die celdeling is natuurlijk ook belangrijk, dus daarom nu Menopur uitproberen.

Kaartje, jij had ook Menopur toch? Hoe is het jou bevallen, en wat voor dosis moest jij spuiten, best hoog toch? Ik had vorige keer 225eh Gonal, nu 225 Menopur. Wel een gedoe, elke dag dan 3 ampullen mengen (dan is zo'n gonal pen toch handiger!) maar goed, went vast snel genoeg.

Verder weet ik even niet meer wat ik nog meer typte.... misschien was dit het wel. Zal m'n handtekening even aanpassen met de nieuwe info.

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Dee,

Ik heb nog geen problemen gehad met weekend en starten. Wel heb ik de laatste keer menopur gebruikt 300 IU. Dat mengen van die ampullen vind ik niet zo'n gedoe, want ik ben dierenarts :-). Al is zo'n kant en klare pen inderdaad wel erg handig. Spannend dat je weer gaat beginnen. Heel veel succes!

Geplaatst

@Babii, ik vind het echt super voor je dat je wat rust hebt gevonden en meer vertrouwen hebt gekregen in het ziekenhuis. Hopelijk gaat deze rust in je lichaam goed meewerken voor je zwangerschap. En lastig soms hé je omgeving, natuurlijk voel je nu nog niets. Laat ze maar praten, focus op jezelf laat je niet gek maken hoor!

En wat goed zeg dat je onze belangen behartigt bij Freya!

@Dee, op gegeven moment is iedere dag die je nog moet wachten echt teveel hé. Ik snap dat je chagrijnig was. Maar je bent nu ondertussen echt begonnen!

Wat goed zeg dat je met menopur mag starten, hopelijk heb je dan betere kwaliteit aan eicellen, ben heel benieuwd hoe dit gaat werken voor jou.

Veel succes deze ronde!!!

@Kaartje, wat leuk zeg dat je dierenarts bent. Vroeger toen ik klein was wilde ik dat ook altijd worden, ben zo dol op dieren.

En nog een kleine spruit die bij je ronddartelt dat zou zo mooi zijn!! Ben benieuwd of je naar Duitsland gaat voor behandeling. Succes met het maken van beslissingen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dag meiden,

Kaartje en Esther - wat vervelend om te lezen dat jullie pogingen zijn mislukt zeg!!! Jeetje! Beetje verlaat, maar alsnog sterkte met het plaatsen hiervan!

Ik las iets over overstappen naar het buitenland. Mag ik vragen waarom? Sorry, wat dat betreft nog een leek hierin...

Roossie - wat goed om te lezen dat bij jou alles zo goed gaat! Lijkt me nu dan wel echt "echt" worden als je begrijpt wat ik bedoel ;-)...

Meertje - ook bij jou gaat het voorspoedig las ik? Heerlijk hoor, 2 meiden!!! Maar ook wel spannend lijkt me, of niet?

Dee - hoe gaat het met jou? wel een beetje een fijne vakantie kunnen houden ondanks het grote verdriet? Lees dat je weer gaat starten? Super hoor!

Babii - klinkt als een mooie emmy! Succes met het afwachten en op naar een mooie plus!

Hier even wat stiller geweest. Heb geprobeerd me er iets minder mee bezig te houden aangezien het allemaal nog zo lang duurt voor we weer een stapje verder zijn, maar ja, dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk... Vandaag ongesteld aan het worden en het nieuws dat schoonzus zwanger is van de 2e... Blijft confronterend...

Hebben inmiddels wel een afspraak staan bij de uroloog voor het onderzoek bij 'm'n ventje... Vind t nogsteeds wel spannend of en zo ja wat er dan eventueel uit die onderzoeken zou kunnen komen, ondanks dat ik weet dat er meestal niets gevonden wordt...

Heb wel jullie advies opgevolgd en we hebben voor de laatste 2 weken van maart een vakantie geboekt. Ja hoor, naar het midden oosten haha - syrië, jordanië en israël, dus hoop dat het er tegen die tijd weer wat rustiger is!

Geplaatst

Hoi,

Stil weekje hier.... Heb nu pauze dus snel ff reageren:

@ Kaartje: Dierenarts! Daar had ik niet aan gedacht..... dierlijke patiënten dus ipv menselijke...... Hoe is het verder met je? Al aan het informeren in het buitenland? O, ik zie nu in je handtekening dat jullie in mei een intake in DD hebben!!

@ Ink: Moeilijk hè, nieuws van anderen dat ze zwanger zijn... Het blijft slikken! Wanneer hebben jullie de afspraak bij de uroloog staan? Lekker dat jullie een vakantie in het vooruitzicht hebben, voor je 't weet is het zo ver, en als je dan terug komt is de afspraak in het ziekenhuis ook weer dichterbij!

Of het aan de pil ligt weet ik niet.... of dat we weer terug zijn in een koud land na een paar weken warmte, maar ik eet echt heel veel de laatste anderhalve week (volgens mij al voor het starten met de deca, dus dat zal het niet zijn). Vreet maar aan! ;-) Kan wel wat hebben, gewicht-technisch gezien maar toch......

O ja Babii, hoe ist ondertussen met jou?? Ik weet niet wanneer je precies de tp hebt gehad.... 2 feb, of al eerder? Na hoe lang mag je evt. testen, na tp van een cryo?

Ik ga er weer snel vandoor en verder aan het werk...

Groetjes!

Geplaatst

Hoi Dee,

Intake staat inderdaad gepland in mei. Ben erg benieuwd. Andere kliniek, andere arts. We gaan het zien. A.s. maandag nog evaluatie in Amersfoort. Ben ook benieuwd wat ze daar verder te melden hebben. In principe gaat het mij alleen om mijn dossier.

Spannend dat je weer begonnen bent. Ik word van de decapeptyl een beetje depri. Dat van die eetlust herken ik niet, maar ach ik heb altijd al een goede eetlust (en gelukkig ook een bijpassende snelle stofwisseling ;-).

Geplaatst

Testen is voor mij nooit nodig, mijn gevoel zegt altijd genoeg. En dit keer zegt het weer genoeg, niet zwanger.

Ga nog even door met de bollen, maar eigenlijk is dat voor niets haha.

Zal vanavond even reageren op iedereen, ben nu druk aan het werk.

Liefs

Geplaatst

Nog even wachten dus tot mei Kaartje...... vind je dat jammer of wel even prima? Kun je misschien ook nog ff snel een vakantie tussendoor doen, net zoals Ink (als de portemonnee en werk het toelaat natuurlijk....), of hebben jullie geen vakantieplannen op korte termijn?

Babii, balen meid.... je kent je lijf erg goed dus wel goed dat je je er op kunt voorbereiden. Gelukkig hebben jullie nog cryo's, lijkt me een fijn idee. Alleen moet dan dat #%$*#@ bms van je natuurlijk wel een keer gaan meewerken, anders schiet het natuurlijk niet op! Maar wie weet, toch? De aanhouder wint! (daar duim ik voor)

Meertje, hoe ist nu bij jou? Alles weer rustig??

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Ik vind het niet zo erg om tot mei te wachten. Wel fijn om gewoon weer even verder te gaan met mijn leven en niet continu bezig te zijn met prikken en zo.

Babii, hoop dat je het mis hebt en alsnog verrast wordt.

Geplaatst

Ooow meiden, ik zie al dat ik me diep, diep moet schamen... Helemaal vergeten bij te lezen en te reageren in dit topic! Babii, hoe is het nu me je? Is deze pogng toch nog goed afgelopen of was je gevoel goed? :(

Dee, jij zult onderhand wel in de fm's zitten of niet? Ben je nog steeds zo aan het eten? Wat ik me herinner kun je het hebben! ;)

Roossie, hoe is het met jou? Volgens mij zijn wij momenteel de enige zwangeren hier, maar hoop zo dat de andere dames zich snel bij ons aan mogen sluiten!!!

Ink nog even wachten meid! Wij hoorden ook in januari dat we tot mei moesten wachten (hadden overstap ivf naar icsi) en baalde daar wel zo verschrikkelijk van. Ik wilde gewoon gelijk door, knallen! Achteraf is het erg snel gegaan en hebben we inderdaad lekker vakantie gevierd enzo. Beetje van elkaar genieten zonder tussenkomst van UMC is ook wel lekker ;). En inderdaad, als er in je naaste omgeving zwangeren opduiken, blijft dat confronterend... Was altijd superblij voor die anderen maar vond het dan gelijk zo onterecht dat ik zelf niet zwanger mocht worden...!!

Hoe het met mij gaat? Weer goed, op een rijtje standaard kwaaltjes na (duizelig, CTS, buikpijn). Vorige week heel erg geschrokken bij het bloedverlies maar daarna is het gelukkig rustig gebleven. Dacht echt dat ik de dames al op de wereld moest gaan zetten en dat was veel te vroeg! Het blijft gewoon spannend, een zwangerschap. Helemaal van 2 van die guppen. Maar het is ook heel super om mee te maken, dat getrappel in je buik (en ook weer heel spannend als je ze even niet voelt - kortom, het is een achtbaan van emoties).

Meiden, veel sterkte en geluk, 2011 wordt het jaar waarin je getrappel gaat voelen! Dat MOET gewoon!

Geplaatst

@meertje, ja ik sluit bij je aan, ik vind dat er meerdere zwangeren bij ons moeten aansluiten! Fijn dat het bloedverlies rustig gebleven is. Lees wel vaker dat je eerder kans op bloedverlies hebt bij een tweeling. Leuk zeg dat je getrappel voel, dat zal ik over een paar weken ook wel voelen.

@Dee, hoe gaat het met je, alweer gestart? Ik ga heel hard voor je duimen!

@Babii hoe is het nu met je, erg naar dat je nu alweer voelt dat het weer mis is. Ik blijf voor je doorduimen hoor!

@Ink ik moest ook 3 maanden wachten voor ICSI, eerst was ik zo hyper vooral ook omdat we nu wisten dat dit de oplossing voor ons probleem zou moeten zijn. Maar achteraf kon mijn lichaam wel goed bijkomen van de hormonen en de vele follikels die ik heb gehad. Maar wachten duurt altijd lang en dat is erg balen je wil zo graag verder!

Bij ons in de straat raakte ook iedereen zwanger, kreeg op gegeven moment het gevoel dat we overgeslagen zouden worden, was er erg verdrietig van.

Met mij gaat het goed al ben ik regelmatig erg moe, vandaag ook weer pfffffff...........

Soms denk ik dat het misschien ook nog de moeheid van de hormonen zijn van de icsi poging.

Ben altijd al erg moe geweest van de hormonen en nu heb ik daarbij natuurlijk nog een kleine die gezellig energie van me meepakt.

En heb ook weer wat nieuws, zwangerschapsdementie, echt erg! Noemde zelfs een klant met de verkeerde voornaam hahaha...........

En vanochtend was ik vergeten dat we gisteren lekker indonesische schotel hebben gehaald in Rotterdam op de terugweg om vandaag op te eten.

Mijn man dacht ik dat een grapje maakte hahaha.......

Maarja hoort er allemaal bij, mag niet klagen tot nu toe verloopt de zwangerschap erg goed.

Nog tot woensdag voor MvM plassen, dan is dat ook al weer voorbij!

Liefs Roossie

Geplaatst

Haha Roossie, lekker vergeetachtig dus..... Hopelijk wordt het niet al te erg want dat lijkt me ook vermoeiend! En zo wel, tja, dan is het gelukkig maar een tijdelijke kwaal (als het goed is ;-) ).

Meertje: fijn dat het weer goed gaat!! Ik was echt geschrokken vorige week van je bericht. Leuk hoor, dat getrappel, en inderdaad willen wij dat ook allemaal voelen!!

Hier nog geen FM hoor.... heb een lang prikschema hè: Vanavond gaat de 14e deca er in, wat betekent dat vanaf morgen de Menopur erbij komt. Dan volgende week donderdag de eerste FM! Was de afgelopen week behoorlijk hormonaal (lees: bij vlagen strontchagrijnig om niks) maar dat lijkt gelukkig wat af te nemen!

Babii al meer duidelijkheid?

Nano, ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat meid.... laat je weer een keer wat van je horen?

Lfs Dee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden