Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, echt enorm lief hoe jullie meeleven! Ik word er helemaal blij van :-)

O ja, ik heb nog meer 3-en ontdekt, want ik ben ook nog eens bijna jarig en word..... 33, haha.

O, en nu bedenk ik er nog één: we zijn eind deze maand 3 jaar bezig voor onze kinderwens (ppfffffff 3 jaar alweer).

Babii: morgen gaat jouw cryo uit de vriezer toch? Spannend weekend voor jullie!!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ZWANGER:

• Boogie - Zwanger, uitgerekend 11-05-2011, 1e kind
  • Jem - Zwanger, uitgerekend 12-07-2011, 2e kind
  • Meertje - Zwanger, uitgerekend 03-06-2011, 1e 2 kinderen
  • Mariëlle/Ralletje - Zwanger, uitgerekend 28-06-2011, 2e kind
  • Roossie - Zwanger, uitgerekend 01-08-2011, 1e kind

SITTING, WAITING, WISHING:

• Ink - wachten op onderzoekuitslagen oorzaak slecht zaad / 9 maart uroloog
  • Esther -
  • Babii - 05/03 ontdooiing cryo en 06/03 TP cryo, mits ons wondertje goed ontdooit. 1e IVF, 3e TP.
  • Kaartje -
  • Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!:icon_smile:
  • Nano -
  • Dee - Zwanger na 2e ivf maar miskraam, nu bezig met 3e ivf: 3-3 tp

Sorry lieverds, heb hem wat aangepast... Is voor mij iets duidelijker (tsjah, ben een secretaresse he :happy2:)... Als jullie hem niet oké vinden, prima! Dan pakken we de oude!!

Ik ga snel verder werken!!!

Geplaatst

@ Dee, ja ze ontdooien ons droomwensje op 5 maart tussen 09.30 uur en 13.30 uur. Dan word ik op 6 maart tussen 10.00 uur en 11.00 uur gebeld of ons droomwensje het heeft overleefd en wanneer ik een TP heb.

Dat worden dus fingers crossed :gekruiste vingers 3!! Vindt het namelijk echt doodeng dat het ruim 24 uur zelf moet delen, ben als de dood dat hij het tussentijds begeeft en ja ik weet het, ze kunnen dan een nieuwe ontdooien, maar dan komt dezelfde angst weer. Hoop onwijs erg dat het nu eens blijft zitten!

Slik je nu ook je zink door? En wat voor werking heeft het?

Geplaatst

Ha ladies,

@ Dee ik zag dat jij toch wel heel mooi nieuws hebt gekregen. Super hoor. Dat ie maar fijn mag groeien. En al die drieen moeten toch iets positiefs betekenen? Kan niet anders :happy:

@ Babbii, voor jouw een spannende tijd. Ik duim met je mee.

Hoe het met mij gaat? Ja op zich allemaal wel aardig. Heb veel pijn aan mijn bekken en blijk nu teveel vruchtwater en een grote baby bij me te dragen. Geen nieuws voor mij want ik heb een mega buik, hier heb ik ook last van, het staat allemaal zo gespannen. Dit blijkt allemaal niet zo goed te zijn. Gisteren met spoed een echo gehad en ons kleintje weegt zo'n 1800 gram en inderdaad teveel vruchtwater. Vandaag met spoed naar de gyn voor een plan de campagne. Er is bloed geprikt omdat ze denken aan zwangerschapsdiabetes. Misschien raar gezegd maar als ik hoor wat de andere oorzaken kunnen zijn hoop ik hier eigenlijk op. Het kan ook nog een virale infecties als oorzaak hebben maar ik krijg maandag een uitgebreid echo omdat het ook kan zijn dat de baby een aanlegstoornis heeft van slokdarm en maag. Daardoor kan het geen vruchtwater drinken. Of open ruggetje enz. Dit laatste is al uitgesloten met de 20 weken echo maar de rest weet ik eigenlijk niet.

Ik probeer voor nu vertrouwen te hebben in ons kindje. Het is vast allemaal goed en ik hoop dat ik 1 van de zwangeren ben waar geen oorzaak bij gevonden wordt.

De controles bij de verloskundige zijn verleden tijd. Ik moet nu onder controle bij de gynaecoloog. Daar heb ik niet zo'n moeite mee. Het is toch op dezelfde plaats.

Weer heel andere dingen dan waar ik 8 maanden geleden mee zat. Het kan ook allemaal niet voorspoedig gaan lijkt het wel. Het is ook allemaal wat....

Geplaatst

Dank secretaresse, haha ;-). Ziet er goed uit.

We duimen met je mee hoor, dit weekend. Wel goed dat ze kijken of je embryo gaat doordelen, dan weet je tenminste of het een kans heeft.

Zink.... werkt als anti-oxidant, gaat dus veroudering van cellen tegen. Ook goed voor je weerstand trouwens. Ik ga de extra pillen langzaam aan weer afbouwen (zit ook nog in voeding en in de 'gewone' vitaminepil die dagelijks ik neem).

Boogie.... joh..... wat een verhaal..... eng hoor, als je gaat bekijken wat het allemaal kan zijn. Goed van je dat je probeert vertrouwen te houden. Hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws en kom je de laatste maandjes ook goed door! 't Is idd allemaal wat... hadden wij het laatst hier thuis ook over, je zorgeloze leventje is wel over met zoiets kwetsbaars als een zwangerschap en een kind..... Extra genieten van de dingen die goed gaan!

Laat je het snel weten als je nieuws hebt?

Liefs, Dee

Geplaatst

Even een kleine update:

We hebben de pretecho gehad en het was erg leuk.

Ons kleintje is absoluut niet klein. Heeft een bolle toet en een onderkin. Weegt volgens deze mensen 1930 gram en heeft inderdaad erg veel vruchtwater.

Mijn buik begint ook steeds strakker te voelen en ik voel beebje minder goed.

Maar nu het belangrijkste: het maagje is gevuld en ook de blaas was vol. Ons kindje heeft dus geen afwijkingen aan slokdarm of iets in die richting. Ook geen spoor van een open ruggetje.

Het probleem ligt dus waarschijnlijk toch bij mama. Wat een opluchting zeg.

Echt heerlijk!!!

Geplaatst

Wat fijn Boogie! En wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek, of het zwangerschapsdiabetes kan zijn?

Babii: jij zal momenteel wel in spanning het 088-telefoontje afwachten, ik hoop heel hard op goed nieuws voor jullie zodat je straks je tp hebt!!!!

Liefs, Dee

Geplaatst

Nou Babii is behoorlijk teleurgesteld! Onze cryo is direct goed ontdooit en heb er nog 4 in de vriezer. Maar het feit dat hij op dag 4 nog maar 8 cellig is, verteld mij niks goeds.

Geen idee hoeveel hij was toen hij wrd ontdooit, maar 8 cellig is normaal als hij 3 dagen oud is. Volgens mij loopt hij dus achter en dat is echt ***.

De vorige keer was hij op dag 3 8 cellig en dat was het. Nu dus op dag 4 en de eerste tp was hij al een morula.

Ik mag me dan prijzen dat hij tot nu toe steeds goed is ontdooit, maar dat delen zit me erg dwars. Mag hem om 13.30 ophalen.

Ze belden me overigens al om 09.30. Heb ook heerlijk geslapen en had totaal geen spanning, maar het is wel een teleurstelling. Ben namelijk bang dat hij niet verder deelt en dit ook continu in mijn buik gebeurd.

Geplaatst

@ all,

Tsjah, de teleurstelling is er nog steeds, maar is zeker niet nodig volgens de laborante.

Ik vroeg uiteraard hoeveel cellig hij was toen hij werd ontdooit en hij was toen al een klompje. Helaas is hij veel cellen verloren, waardoor hij weer moest beginnen met delen. Vaak valt hij dan geheel uit mekaar en is je embryo zeg maar mislukt, maar nee hoor! Deze pittige dame besloot door te delen. Hij deelde dus gelukkig mooi door naar 8 cellig en dat is volgens de laborante prima.

Ze zei ook nog dat het embryo vaak een stap terug gaat, als het wordt ontdooit, maar ze gaf aan dat hij er prachtig uitzag en ook prachtig doordeelde.

Tsjah, ik geloof er niet zo in deze ronde net nu mijn bms eens zo mooi is, maar goed.... Ik moet goede hoop houden en het feit dat het embryo zo sterk was om toch maar te besluiten door te delen en sterk te zijn, zegt genoeg.

Dat wordt vast een meisje als het doordeelt en innestelt!

Geplaatst

Zeker proberen hoop te houden Babii! Het embryo heeft zeker kans, als het de afgelopen 24 uur wel is doorontwikkeld. Je weet het gewoon niet.... Als ik het zo lees verwonder ik me vooral weer over hoe bijzonder en ingewikkeld het allemaal is, het ontstaan van nieuw leven...

Moet je nu nog iets gebruiken? Bollen/progynova? En wanneer mag je evt testen?

Geplaatst

Progynova gebruik je vrijwel nooit na een TP, dat is puur voor je BMS te laten groeien, maar aangezien ik dat heb geslikt voor mijn BMS moet ik die sowieso blijven gebruiken anders komt er een ontrekkingsbloeding.

Utrogestan gebruik je ook niet in een natuurlijke cyclus, want je had een eigen ei met Pregnyl en de progesteron van je eigen ei doet het werk en de Pregnyl ook nog eens.

Volgens mij staat er dat als je na 8 tot 12 dgn na TP niet ongesteld wordt, je mag testen. Maar ik test pas als ik na 14 dagen niet ongesteld ben en mezelf kennende wordt ik na 10 dagen ongesteld, aangezien ik al 4 DPO zit vandaag.

Ja, het is zeker gecompliceerd, maar heb er gewoon geen goede hoop in. Dat is een naar gevoel dat overheerst en dat heb ik vrijwel direct na een TP en me gevoel heeft er nooit naast gezeten (ook niet tijdens de ovulatie inductie e.d.). Maar goed, ik hoop dat ik er uiteraard hartstikke naast zit.

Geplaatst

O ja, zeg er wel bij dat ik vind dat ukkie een eerlijke kans verdiend, maar het is erg moeilijk dat gevoel even om te zetten!

Hoe is het met jou Dee? Wanneer is de datum?

Geplaatst

ZWANGER:

• Esther -
  • Babii - 05/03 ontdooiing cryo en 06/03 TP cryo, mits ons wondertje goed ontdooit. 1e IVF, 3e TP.
  • Kaartje - 4 mei intakegesprek Dusseldorf voor ronde 4
  • Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!:icon_smile:
  • Nano -

Geplaatst

ZWANGER:

• Esther -

• Babii – 6 maart TP 8 cellig cryo, 1e IVF, 3e TP.

• Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!

• Nano -

Geplaatst

Je zal vast wel door mogen. Er is vrijwel altijd plek hoor! Ze moeten het alleen wel even zeggen voor het geval er een keer geen plek is.

Veel buikpijn (zegt genoeg bij me). Dan zit het helaas niet goed! Hoop dat je duivels er snel zijn! Ik ga slapen, trusten.

Geplaatst

ZWANGER:

• Esther -26 maart start icsi 6

• Babii – 6 maart TP 8 cellig cryo, 1e IVF, 3e TP.

• Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!

• Nano -

Ik was van het lijstje afgevallen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Mijn vriendinnetje is bezig met ICSI in het UMCU en is vorige maand in de wacht gezet. Ze mogen je blijkbaar 1 keer weigeren ivm drukte ed. Dat was erg verdrietig maar weet dat het kan.

De echo van maandag was zeer uitgebreid (1 uur) en we zijn helemaal goedgekeurd! Wat een opluchting. Nu nog de uitslag van de infectieziekten en dan blijkt het allemaal een storm in een glas water. Heerlijk gevoel dat ons kleintje het zo goed doet.

Geplaatst

Je wordt sowieso na punctie 1 maand in de wacht gezet. En ook na een kunstmatige cyclus voor een cryo (met deca, pil, progynova en utrogestan).

In eiegn cyclus wordt je vrijwel nooit in de wacht gezet, maar ze moeten het wel altijd even melden, wat logisch is.

Fijn dat alles goed is boogie!

Hoe is het met dee?

Geplaatst

Ik voel me niet onzeker hoor, weet gewoon zeker dat het niet raak is. Dat is het nare aan dingen kunnen voorspellen :-(. Maar hoop net als jou dat ik er hartstikke naast zit!!

Ben onwijs benieuwd hoe het met Dee gaat, alles goed???

Verder hier vanochtend opgestaan alsof ik een emmer water verloor whahaha, was ineens helemaal nat van onderen, zo bizar! En net allemaal witte afscheiding, erg bizar, want je zou bijna denken dat er weer een eitje groeit! Ook door die krampen, heb ik altijd als het groeit.

Nou ja..... het kan ook nog zijn dat er een menstruatie uitkomt! Mijn ovu test was gisteren ook bijna positief en normaliter is die hartstikke negatief al (normaal is Pregnyl 5000IE op dag 7 me lichaam uit). Test vanavond even of het eruit is, net zolang tot ie wit is haha (natuurlijk als ie vanaaf posi is, test ik pas zaterdag weer, om de dag dus). Net zolang tot het weg is (of dikker wordt ;-))...... Nee hoor, maar hoop dat ik ernaast zit en ga ervan uit dat hij vanavond negatief is (9 dagen na Pregnyl).

Geplaatst

Boogie: super goed nieuws dus! Hopelijk de laatste uitslagen ook oke, en dan weer volop verder genieten......

Balen Babii, die buikpijn...... Ik hoop ook nog steeds stiekem voor je, al geloof je er zelf misschien voor deze poging niet meer in.

Hier gaat 't wel hoor. Wat is die laatste wachtweek toch ellendig, haha. Zit nu 6 dagen na tp, dus de UMC-testdatum is pas over een (dikke) week maar zo lang ga 'k het sowieso niet volhouden! Misschien durven we het wel weer aan om op wd10 (= zondag) te testen. Eerst maar eens zien hoe de komende dagen verlopen. Had gister endo-buikpijn en dat verontrust me dan weer, hoop niet dat dat in de weg zit...

Ben me aan het verdiepen in wat ik beter wel en niet kan eten maar dat valt ook niet mee, moet natuurlijk wel voedingsstoffen binnen krijgen! Wellicht eens nadenken over een bezoek aan een diëtiste.

Hoe gaat het verder met de andere meiden?

Ink vandaag naar het UMC/uroloog? Nog langs de IVF-afdeling gelopen?

Geplaatst

Hee Babii, lees nu wat je net voor mij schreef ennehhhhh... je lichaam doet dus wel iets anders dan anders? Wil geen valse hoop bij je kweken natuurlijk maar je weet maar nooit, ik duim gewoon nog ff lekker verder voor je!

Die bak water (ppff hahaha lekker uitgedrukt) had ik gister ook (nou ja, wellicht wat minder) en voel af en toe ook een beetje rijpings- cq ongipijntje... so let's hope it's a good sign?!

Geplaatst

Hey meiden!

Boogie- dat is een hele geruststelling! Super joh!

Dee- ik zou denk ik ook niet zo lang kunnen wachten met testen hoor! Zelfs nu onze kans zo klein is op een spontaan wondertje, heb ik nog wel eens de neiging om het in m'n hoofd te halen dat het misschien deze cyclus wel s raak zou kunnen zijn en dan test ik stiekem ook wel s ;-(...

Babii - hopelijk blijft het bij jou ook lekker warm zitten!

Nou, wij komen net uit het ziekenhuis. Weer paar oorzaken van t slechte zaad uitgesloten en dat is fijn nu het weer achter de rug is... Zodra we klaar zouden zijn bij de uroloog, zouden we een nieuwe afspraak mogen maken. 6 april heeft hij daar nu nog een echo, maar zodra we die datum hoorden, zijn we vervolgens gelijk naar de gyneacologie afdeling gegaan en afspraak gemaakt voor 14 april: is een beleidsafspraak bij Dr Pijffers. Ik dacht dat zij tegen die tijd een tijdje door een ander waargenomen zou worden? Maar haar spreekuur stond nog wel open... Ze vertelden me dat het spreekuur anders tegen die tijd door een ander wordt overgenomen, dus dat die afspraak dan wel blijft staan... Kunnen jullie me vertellen wat zo'n beleidsafspraak dan inhoudt en of dat dan ook mogelijk de start gaat zijn van het traject?

Ik vermoed dat we tegen die tijd ook wel al aardig bovenaan de wachtlijst staan... In ieder geval weer een nieuwe datum om naar uit te kijken!

Nu nog 10 dagen voor we op vakantie gaan en als we terug komen dus nog maar weer 12 dagen :-)!!! Zo klinkt het allemaal redelijk kort haha!!!

Groetjes!

Geplaatst

@ Dee, bleh zeg die endopijn! Ik hoop dat het nestelingspijn was ;-). Hm, jij dus ook al dat waterige? Ik kan het bij mezelf niet verklaren, heb ook een rot gevoel in me buik dus ben echt niet positief, maar moet het maar blijven he!

Heb ook nog een discussie met iemand over het slagingspercentage van een cryo pfff.

@ Ink, je gaat niet direct van start, altans wij niet! Ze gaan het e.e.a. met je bespreken, maar meer ook niet. Maar dit was hoe het bij ons ging!

@ all,

nog even het bewijs dat mijn HCG foetsie is hahahaha (9 dgn na HCG spuit):

51onzc.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden