Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lief dat jullie allemaal zo met me (ons) mee hopen..... Thanks :-)

Esther, ik zat nog te denken aan wat jij laatst schreef, dat jullie eicellen (op 1 na geloof ik?) altijd bevrucht en teruggeplaatst zijn. Dat is inderdaad bijzonder.....

Trouwens, ik zie in je handtekening dat jij Orgalutran gebruikt. Gebruik je dit tegelijk met de Deca? Of 1 van de 2?

Hoe ziet een kort schema er eigenlijk uit?

Ink, fijn dat er iig weer een afspraak in het vooruitzicht is, 9 maart is al vrij vlot. Maar dat wachten.... tja...... daar raak je aan gewend maar het blijft ook irritant!

Heb gisteravond het contract er bij gepakt en het staat er idd in: na elke zwangerschap begint de telling opnieuw. Nou ja, we wachten eerst het resultaat maar af...........

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend dee! Zie je op tegen de komende weken?

Ik gebruik orgalutran als ik het korte protocol volg en deca als ik het lange protocol volg. Het korte protocol houdt in dat je op de 2e dag van je cyclus start met puregon en op dag 5 komt de orgalutran erbij. Dat betekend dus maar 2 weken spuiten i.p.v. vier weken met de deca. Ik vind het zelf heerlijk, veel minder belastend!

Wij ervaren het ook echt als bijzonder hoor, al die bevruchtingen! Maar het wordt wel steeds lastiger om vertrouwen te houden aangezien we dus gewoon niet zwanger raken, ondanks elke keer goeie embryo's!

Geplaatst

@Esther heb ook zitten denken dat het toch wel vreemd is dat je niet zwanger raakt ondanks de mooie embryo´s!

Heb je weleens overwogen om naar een acupuncturist te gaan? Ik heb het zelf er naast gedaan en vond het echt heel erg fijn en zo´n acupuncturist kijkt toch ook verder dan je baarmoeder. Sommige vrouwen hebben bijv. een te koud lichaam of juist een te warm lichaam, of geen goede doorbloeding, zwakke miltenergie etc.....Weet niet of je het wat vind hoor, het is ook niet iets voor iedereen maar moest er gelijk aan denken.

Vindt het zo erg voor je dat je na al die behandelingen en mooie embryo´s nog niet zwanger mag zijn!

@Dee ik heb ook olgalutran gespoten toen ik een ivf poging deed had ik kort protocol. Ik vond dat ook veel minder belastend dan het lange protocol die ik wel gehad heb tijdens mij icsi poging.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie we hebben dit tip/vraag wel vaker gekregen maar om heel eerlijk te zijn (niet eigenwijs bedoeld en ik wil ook niemand voor het hoofd stoten) is dit niks voor mij! Het voelt gewoon niet goed zeg maar. We zijn wel op andere manier bezig, met voeding en vitamine's, om te kijken of we daar nog wat mee kunnen bereiken. En we gaan straks naar dd om nog wat aanvullend onderzoek telaten doen maar daarna gaat het wel ophouden voor ons. We kunnen toch ook niet oneindig doorgaan en misschien moeten we ons er wel bij neer leggen dat het gewoon niet gaat lukken bij ons. Sommige dingen kunnen niet verklaard worden, kom je nooit achter. Misschien is dit bij ons ook wel het geval.

Wel moeilijk hoor, ook om dit zo langzamerhand weer hardop uit te gaan spreken. Je vraagt je zo af waarom en hoe kan het toch...

Ook omdat mijn zussen allemaal zo zwanger zijn. maar goed...eerst de volgende behandeling een eerlijke kans gaan geven.

Geplaatst

@Esther je stoot me niet voor het hoofd hoor, wilde het je gewoon meegeven. Maar als iets niet goed voelt dan moet je het niet doen. Ik doe ook bepaalde dingen niet waar ik geen goed gevoel over heb. Met voeding en vitamines kun je ook een heel eind komen! Goed van jullie dat jullie aanvullend onderzoek gaan doen in DD, hopelijk kunnen ze iets vinden waardoor het niet lukt en waarmee jullie toch geholpen kunnen worden! Dan weet je tenminste waar het aan ligt. Je op een gegeven moment moet je er een punt achter zetten, maar erg moeilijk om dat moment te kiezen hé. Ik ga heel hard voor je duimen dat je die keuze niet hoeft te maken en dat deze poging echt gaat lukken!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ik ben hier al heel lang niet om het hoekje wezen kijken maar ik wil Dee heel veel succes wensen en ik hoop op een plakker!

Ook Esther wil ik een hart onder de riem steken. Had gehoopt dat onze spullen je geluk zouden brengen. Heel veel succes met het korte protocol dit keer. Dat zal zeker minder belastend voor je zijn. Ik hoop op een prachtig resultaat!

Geplaatst

Bedankt boogie. Lief van je!

Net gesprek met dr prak gehad. Was wel gped gesprek. Ze willen nog een poging doen. Over drie weken gaat de eerste spuit er weer in. Op naar poging zes.

Geplaatst

@Esther wat een goed nieuws!!! Wat super zeg dat je over 3 weken mag starten, precies zoals je hoopte!!!

Ik ga weer heel hard voor je duimen!!!

@Dee hou je het wachten nog een beetje vol voor de uitslag?

Liefs Roossie

Geplaatst

Mooi Esther, dat jullie snel door mogen!!!!! Toch weer een kans, fijn joh. En zo'n kort schema lijkt me ook een stuk prettiger dan het lange!

Op het wachtbankje van maart is een granaatappelsap-rage ontstaan, veel meiden drinken het inmiddels. Misschien ook wat voor jou? Of neem je dat al (of iets vergelijkbaars, met anti-oxidanten.....)?

Boogie, leuk je weer te zien! 30 weken zwanger alweer: WAUW!! Gaat het allemaal nog steeds goed?

Lief dat je me even succes kwam wensen.

Roossie, ik houd het wachten nog wel vol hoor, zal wel moeten ;-). Nu ik er zo over schrijf voel ik wel een zenuwachtige kriebel in m'n buik maar verder ben ik er eigenlijk rustig onder. Als ik morgenochtend tel heb gehad van het lab lezen jullie het natuurlijk!

Al even niet meer gelezen van Kaartje volgens mij. Wellicht even een forum-pauze na de laatste mislukte poging.... kan me dat wel voorstellen. Kaartje: als je dit leest, hoop dat het goed met je gaat en ben benieuwd naar jullie verdere plannen, jullie wilden ook verder gaan kijken naar evt. andere ziekenhuizen toch?

Lfs Dee

Geplaatst

Weet alweer hoe het zat met Kaartje, wachten op intakegesprek in Duitsland.....

Misschien moeten we ook maar eens een lijstje gaan aanleggen want we zijn inmiddels met best veel!

Geplaatst

Ja, dacht dat Kaartje ook april of mei weer verder zou gaan...

Pf, meiden, hoe onderdrukken jullie stress? Ik loop tot over m'n oren rond in m'n werk en het idee dat ik geen stress moet hebben als we gaan starten bij een behandeling levert nog meer stress op, terwijl ik normaal helemaal niet zo'n stresskip ben!!!

Geplaatst

Wat betreft lijstje - vind ik een goed plan! Zal ik beginnen met naam / waar je zit in traject / datum waarop weer iets gebeurt? Dan kan dat geknipt/ geplakt worden met je eigen aanvulling en groeit het lijstje zo naar een mooi compleet overzicht?

Ink - wachten op onderzoekuitslagen oorzaak slecht zaad / 9 maart uroloog

Zoiets?

Geplaatst

Effe kopiëren & plakken wat ik net (enigszins hyper) heb zitten typen:

Positief telefoontje gehad zojuist!

Van de 4 zijn er 3 bevrucht. Vanmiddag tp van een 10(!!!!!) cellig embryo. En de andere 2 zijn 7 en 8 cellig en kunnen ingevroren worden. Ppfffff hahaha nou ja..... kan het nog moeilijk geloven. Wij.... onze embryo's..... die tot nu toe steeds in het lab niet verder kwamen dan 4 cellen!

We wilden natuurlijk eigenlijk 2 embryo's laten terugplaatsen, maar ja, daarvan gaven ze bij de punctie al aan dat dat niet zou gebeuren als er goede embryo's zouden ontstaan (omdat ik de vorige keer zwanger ben geworden) en ik was nu zo overdonderd dat ik er eigenlijk niet meer durfde erover te beginnen, want wat is wijsheid: 1 tp en evt. nog 2 kansen met cryo's, of 2 tp en evt. nog 1 kans met een cryo? Nou ja, waarschijnlijk gaan ze er toch niet in mee om er 2 terug te plaatsen (gezien het contract), we moeten het maar gewoon laten gebeuren zoals ze het voorstellen!!

Poeh, ben zo opgelucht..... het spuiten van de Menopur en/of het slikken van extra zink (dat laatste op eigen initiatief, niet op advies vd gyn) heeft dus blijkbaar effect gehad, maar heb niet durven dromen dat de celdeling zo goed zou zijn, zelfs voor het eerst cryo's!!!!! O ja, en ze zijn allemaal ook nog klasse I, zei de laborante, dus ze zien er mooi uit, geen fragmentatie!

Deze overwinning hebben we alvast behaald.

:confettistars:

Geplaatst

Tja stress..... das nooit goed nee..... Ik begin in ieder geval elke dag rustig, op tijd opstaan en rustig douchen en m'n lijf verzorgen/insmeren, rustig ontbijten, zodat ik de dag goed begin. Regelmatig mediteren, ademhalings- cq ontspanningsoefeningen. Dan kom je al een heel eind. En qua werk vooral je grenzen aangeven (naar jezelf en naar anderen). Moet zeggen dat ik er steeds beter in word ;-).

Ik heb gisteravond nog even zitten kijken naar alle zwangere meiden uit ons topic, dus zal verder gaan met jouw beginnetje Ink, dan kan iedereen kijken of het klopt wat ik heb neergezet en het zelf veranderen of aanvullen:

ZWANGER:

Boogie - Zwanger, uitgerekend 11-05-2011, 1e kind

Jem - Zwanger, uitgerekend 12-07-2011, 2e kind

Meertje - Zwanger, uitgerekend 03-06-2011, 1e 2 kinderen

Mariëlle/Ralletje - Zwanger, uitgerekend 28-06-2011, 2e kind

Roossie - Zwanger, uitgerekend 01-08-2011, 1e kind

SITTING, WAITING, WISHING:

Esther -

Babii -

Kaartje -

Mijnbaby -

Nano -

Dee - Zwanger na 2e ivf maar miskraam, nu bezig met 3e ivf: 3-3 tp

Haha, ik zie nu dat het een hoop 3-en zijn bij mij: 3e ivf, 3 embryo's, 3-3 terugplaatsing, 3 dagen na punctie (en ik kan op z'n vroegst 13-3 testen, als ik het vergelijk met de vorige ivf). En dan hopen we met z'n 3-en te zijn!!!! ;-)

Geplaatst

Wauw Dee - wat een goed nieuws! 10-cellig!!! Super joh! Veel plezier vanmiddag hihi!!!

Ennuh - mooi lijstje! Laten we hopen dat die 3-en achter jouw naam een voorspelling zijn!

Geplaatst

ZWANGER:

Esther - 26 maart start 6e icsi

Babii -

Kaartje -

Mijnbaby -

Nano -

Goed idee meiden zo'n lijstje! Dan wordt het wat visueler wat mij betreft.

Dee wat goed meid! Fijn hoor en wat een spannende ochtend voor jullie of niet? je kunt het proberen wat betreft het terugplaatsen van 2 embryo's maar ik vrees dat ze niet van hun welbekende protocollen af zullen wijken hoor.

Inke...stress...tja dat is lastig. Nou heb ik niet zo veel last van stres alleen als ik in een behandeling zit van de behandeling opzich :)

Mij helpt het door tijd voor mezelf vrij te maken. Ik doe waar ik zin in heb tijdens de wachtweken, op mijn werk na dan maar daar heb ik geen stres. Moeilijk om je hierin te adviseren. Je hebt dus echt stres vanwege je werk?

Dee heb jij dit keer voor de eerste keer menopur gebruikt? En waarom? Heb jij ook al eens puregon gebruikt?

Geplaatst

Hij zit inmiddels lekker warm bij me hoor! :-)

Esther: ik heb de vorige keren (ook bij de IUI's) Gonal gespoten. Is vergelijkbaar met Puregon (alleen andere merknaam/fabriek volgens mij). Dit was idd de eerste keer met Menopur, had dat zelf voorgesteld omdat ik had gelezen dat daarmee de kwaliteit van de eicellen beter KAN worden (maar dus ook meer kans op minder eicellen).

Geplaatst

Dee superrrrrrrrrrrrrruh!!! die van mij was ook 10delig! heel veel suc6 met wachten hoop dat het gauw raak is!

Als het goed is word ik volgende week don/vrijdag of het weekend onge en dan ga ik meteen bellen!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben er nog hoor. Lees wel met jullie mee, maar heb momenteel gewoon even niet zoveel te melden.

Heb op 4 mei intakegesprek in Duitsland. Nu eerst even tijd voor het normale leven. Even tijd voor elkaar en dan hopelijk in mei/juni? de volgende ronde?

Dee, klinkt allemaal goed bij jou deze ronde. Ga voor je duimen.

Binnenkort hier volgens mij weer behoorlijk wat activiteit in maart? Succes allemaal!

ZWANGER:

Esther - 26 maart start 6e icsi

Babii -

Kaartje - 4 mei intake gesprek Dusseldorf

Mijnbaby -

Nano -

Geplaatst

Esther, wat fijn dat je zo snel weer mag starten!!

Dee, 3 prachtige embryo´s geweldig!! Je hebt nu een mooie 10 cellige aan boord, dus het gaat reuze spannend worden, ik duim voor je!!

Geplaatst

Dee, wat super!! 10-cellig, wauw! En dan ook nog cryos! Voor over een paar jaar uiteraard pas, want deze blijft plakken! :) Koester de emmie, geniet ook van deze wachtweken waarin je je (alvast) heel speciaal mag voelen!

Geplaatst

ZWANGER:

Esther -

Babii -

Kaartje -

Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!:icon_smile:

Nano -

Geplaatst

@ Dee, wat een super de super de super nieuws! Kwam speciaal even voor jou spieken, want ben een beetje druk @ work. Kan ook niet altijd op het forum i.t.t. mijn vorige werkgever haha. Iedereen kijkt nu op mijn scherm mee, maar wat een geweldig nieuws meid!!!

En je krijgt gewoon een 10-cellige topper terug!! Awesome, ben zoooo blij voor je/jullie!

En die 3-en, driemaal is scheepsrecht he! Ik duim onwijs hard voor je, dit wordt mijn derde TP dus stiekem hoop ik dat het hier ook, driemaal is scheepsrecht is!

Knuffel!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden