Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Pien...welkom terug. Idd herkenbaar die dip! Jullie hebben nogal niet veel voor de kiezen gekregen de afgelopen periode! Kan ook bijna niet ander dat je dan soms momenten hebt dat je zo enorm de balen hebt van alles! Waar hangt het vanaf of jullie kunnen starten?

Geplaatst

Hee Esther, het is meer dat ik zelf altijd een slag om de arm hou (ter zelfbescherming) heb zowel met iui als ivf/cryo tp al eens gehad dat ik op het laatste moment toch niet kon starten om uiteenlopende redenen (gemiste ovu test, of het zat al "vol" of ei was al gesprongen.... dat soort dingen).

Vind het wel weer heel spannend moet ik zeggen.

Ben benieuwd hoe het is om weer te beginnen met spuiten.

Ben nu al wel heel slim geweest, vindt ik zelf ;-) door rond de periode dat ik de punctie verwacht een aantal dagen vrij te nemen.

Hoe is het voor jou om weer van start te zijn gegaan?

Geplaatst

Hey pien,

Dat maakt het wel onzekerder idd...als je al vaak dikke pech hebt gehad waardoor je niet kon starten. Dit wordt jullie derde ivf zie ik in je handtekening?

Het is toch ook elke keer weer spannend om te gaan starten! Herkenbaar hoor!

Heerlijk dat je alvast een aantal vrije dagen gepland hebt...heb ik bij de tweede en derde behandeling ook gedaan. Zo fijn om lekker te kunnen relaxen nadien!

Hoe het voor mij is om weer te gaan starten...ik merk dat ik me heel erg afsluit voor gevoel en emoties. Ik jas elke dag die spuiten erin en ik laat verder weinig toe. Misschien dat dit volgende week wel komt als de punctie dichterbij komt.

Ik ben er nog niet aan toe om te stoppen met deze mmm maar hoop heb ik eigenlijk weinig meer hoor. Ik kan me gewoon niet meer voorstellen dat het ooit nog eens gaat lukken bij ons.

Na de vorige behandeling ben ik echt een paar weken zo down geweest, somber, bah. Ik ben een beetje bang voor die gevoelens dus deleted ik ze maar....:)

Nee, gekheid, zo werkt het niet, weet ik wel maar ik weet het niet zo goed hoe het is om weer gestart te zijn...

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Ben druk geweest met werk zodat ik geen tijd had om even online te komen, probeer mijn topics nu weer even bij te werken.

Ik heb wel steeds meegelezen met mijn mobiel in bed, blijf jullie volgen!

@EDR, wat spannend en moedig je 6e behandeling, kan me voorstellen dat je iedere keer er weer anders in zit met de behandeling, hoop wordt minder maar ergens zul je wel hoop hebben anders kon je de mmm wel loslaten. Ik hoop zo dat het je eens mag lukken!!!

@Babii, ik leer heel veel van je over die cryo tp's. Wat super zeg dat je bms nu een stuk dikker geworden is! Ook fijn te lezen dat je er relaxter in kan staan, heel knap van je! Ik hoop dat het je allemaal gaat helpen om zwanger te worden!!

@Pien, wat een pech iedere keer zeg dat een behandeling niet doorgaat en een paar keer mis is gegaan, ik zal ook voor jou duimen dat het een keer mag lukken.

@Dee, ik hoop zo dat het een volgende keer mag gaan lukken!!!

@Mijnbaby, goed zeg je spuit zit er weer in, wordt weer spannend!

@Boogie, fijn dat je zwangerschapsverlof hebt, vooral om je harde buiken. Probeer maar lekker te relaxen en hou jezelf goed in de gaten.

Dikke knuffel voor iedereen voor het geval ik iemand vergeten ben!

Met mij gaat het goed, gisteren weer naar verloskundige geweest en alles gaat goed met mij en de kleine. Voor de zekerheid moet ik me wel op suiker laten controleren, maar daar maak ik me niet druk om.

Babykamer is geschilderd en de meubels zitten in elkaar, nu nog de aankleding.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie fijn dat het zo goed gaat met jullie beidjes! Je bent over de helft hé! Wat gaat het hard of niet?

Geniet je een beetje?

Laat nog eens foto's zien van het kamertje...leuk!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik reageer even snel, moet aan het werk... Ben iets minder op het forum, lees vaak wel even snel bij tussendoor.

'k Wil Esther, Babii en Mijnbaby nog eens succes wensen met de poging waar jullie mee bezig zijn.

Pien: jij ook alvast succes. Wanneer verwacht je de punctie ongeveer? Moet je lang of kort spuiten?

Jullie vroegen nog hoe het hier gaat..... Op zich wel oké, de klap is minder hard aangekomen dan met de miskraam in december. Gister toevallig wel weer even een dip, ben dan zo verdrietig als ik bedenk dat ik nu ruim 21 weken zwanger had kunnen zijn. Maar ja, 'had kunnen', daar heb je niks aan. Probeer maar zo mindful mogelijk in het leven te staan maar dat gaat niet altijd vanzelf!!!!

Iedereen op wie het van toepassing is: succes, sterkte, of geniet (voor de zwangeren)!

Geplaatst

Meiden,

Heb even wat minder tijd om te reageren.... Ik hoop dat ik morgen nog tijd heb te reageren m.b.t. het ontdooien en de TP!

Denk aan jullie!

Liefs

Geplaatst

In ieder geval succes morgen Babii!

Dee, sterkte met alles. Wel herkenbaar berekenen dat wat "had kunnen" zijn... moeilijk hoor...

Ik start straks met een kort protocol en verwacht ergens eind april dan de punctie.

Esther, volgens mij moet jij morgen voor een eerste fm toch? Wel herkenbaar wat je schrijft. Volgens mij is dit pure zelfbescherming.

Roossie, wat gaat dat snel bij jou! En leuk om zo bezig te zijn met de babykamer!

Ik ben gelukkig weer aardig over m'n dipje heen en kan weer vooruit kijken.

Geplaatst

Hoi....

Babii: ben heel benieuwd of je cryo goed ontdooid is... en je hebt misschien ook al een tp achter de rug, als het goed is gegaan? Zou dan toch meteen dezelfde dag zijn?

Ik heb alvast het lijstje weer even opgezocht, kunnen jij en Mijnbaby de boel weer ff bijwerken.

ZWANGER:

• Boogie - Zwanger, uitgerekend 11-05-2011, 1e kind

• Jem - Zwanger, uitgerekend 12-07-2011, 2e kind

• Meertje - Zwanger, uitgerekend 03-06-2011, 1e 2 kinderen

• Mariëlle/Ralletje - Zwanger, uitgerekend 28-06-2011, 2e kind

• Roossie - Zwanger, uitgerekend 01-08-2011, 1e kind

SITTING, WAITING, WISHING:

• Ink - wachten op onderzoekuitslagen oorzaak slecht zaad / 9 maart uroloog

• Esther -26 maart start icsi 6

• Babii – 26 maart 2e FM, 1e IVF, 4e TP.

• Kaartje - 4 mei intakegesprek Dusseldorf voor ronde 4

• Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!

• Nano -

• Dee - Deze cyclus afwachten, dan aanmelden voor cryo tp

Meertje en Jem: hoe gaat het met jullie? Al even geen update meer van jullie gelezen, hoop dat alles goed gaat!!!!

Liefs Dee

Geplaatst

Ha Dee, hier gaat alles zijn gangetje! Twee weken terug in het zkh gelegen ivm harde buiken, steken en koortsstuipen. Men is dan bang dat de koorts voor ontsluiting zorgt, maar dat bleek niet het geval gelukkig. De dames schijnen het prima te doen en ze zijn heel erg druk samen (vandaar ook vaak een beurse en harde buik, omdat ik aan de slanke kant ben met een fikse, strakke buik). Nog max. 9 weken en dan zijn ze er als het goed is...! Hoop met een week of 7 eigenlijk.

Ik lees hier wel vaak bij en duim met jullie mee, maar reageer niet vaak omdat ik me een beetje bezwaard voel vanwege de zwangerschap (alhoewel ik hoop dat het ook een hoopvol 'iets' kan zijn voor de dames die momenteel in het sitting, waiting, wishng-lijstje staan)... Maar dat betekent niet dat ik niet meeduim hoor en met jullie meeleef!!

Succes meiden!!!

Geplaatst

Ja hoor, embryo is goed ontdooit. Heb er nog 3 nu, maar heb liever dat ze eens innestelen i.p.v. goed gaan ontdooien en niks doen hahahaha.

Hij was 8 cellig bij invriezen, 7 cellig bij ontdooien, maar na een uur weer 8 cellig. Het was een kwaliteit 1 cryo (het beste dus) en had amper tot geen fragmentatie. Hij zag er echt uit zoals op de foto die in de TP kamer hangt.

Thanks voor het vragen!

Geplaatst

Lieve Meertje, voel je zeker niet bezwaard hoor!!!! Je bent toch één van ons.... en zoals we een poosje geleden al schreven geeft het ons inderdaad ook hoop! Dus lekker schrijven, ben heel benieuwd hoe het verder gaat en wanneer de meisjes komen!!

Zal wel even schrikken zijn geweest met die koortsstuipen, gelukkig is het goed gegaan. En nu is het alweer april en komt de bevalling al een beetje in zicht. Hou je je werk nog vol of is het zwaar?

Babii: fijn dat het ontdooien weer goed gegaan is. Je hebt wel echt goede embryo's steeds zeg! We duimen.....

Mijnbaby: jij morgen veel succes met de ontdooiing en hopelijk een tp!!

Esther, wanneer heb jij de eerste fm??

Geplaatst

@ Meertje, had laatst over je bericht heen gelezen, maar ben erg druk momenteel! Wel lekker, want heb nu veel afleiding hahahaha.

Wat moet jij zijn geschrokken meid, gelukkig is het niets ernstigs, maar ben blij dat jij en je meiden het goed doen! We zien je hier vast wel weer wanneer je moppies op de wereld zijn! Denk eerst maar goed aan jezelf!

@ Mijnbaby, als het goed is ben je vandaag gebeld en heb je straks een embryo aan boord! Ik duim voor je meissie!

@ Dee, ja ze zijn wel goed, maar niet goed genoeg om in te nestelen. Maar prijs mezelf wel gelukkig dat tot nu toe alles goed is ontdooid! Nu nog de innesteling he. Hoe is het met jou?

@ all,

Hier ben ik een beetje druk geweest, niks ergs hoor, alleen maar leuke dingen!

Heb sinds dat ik ben gaan slapen op vrijdag, geen krampen meer gehad! Ook geen steekjes, voel niks nada noppes! Wat een heerlijk gevoel!

Heb alleen na de TP die krampjes nog gehad, maar nu niet meer. Vindt het wel prima zo om niks te voelen. Ik hoop heel erg dat dit moppie nu innestelt, want zijn/haar mama wordt het langzaam aan een beetje zat hahahah.

Maar goed, we zitten nog in de eerste poging en ons droommensje komt er wel! Al hoop ik van harte dat het NU raak is!

Ben benieuwd wanneer het eigenlijk innestelt, want hij was 8 cellig en dan zou hij vandaag moeten innestelen, maar de praktijk geeft ook weleens anders aan, bij vrouwen die zeker weten hun ei te hebben gehad dmv ovu testen en dat ze dan korter zwanger zijn, dat kan dan weer een late innesteling zijn.

Ach we wachten af! De laatste keer werd ik exact 8 dagen na TP ongesteld. Hopelijk nu de komende 9 maanden niet meer .

Geplaatst

Te vroeg gejuigd :(. Weer beginnen de krampen en weer op het moment dat de hcg mijn lijf uit is. Ik heb namelijk al een negatieve zwangerschapstest. Zo bizar hoe snel de pregnyl mijn lijf verlaat.

Ga nu gewoon even paracetamol nemen. Hopelijk is het toch raak deze ronde, maar met een zeurderig gevoel durf je dat niet te geloven$ afwachten maar weer!

Ik ben de komende dagen weer druk dus minder aanwezig.

Liefs

Geplaatst

Ja, hoorde maar niks, dus dacht ga even zoeken :-P.

Ben blij dat je een topper aan boord hebt! Ik had ook een klompje cellen bij mijn verse terugplaatsing, ik hoop het zo voor je meis!

Heb jij ook krampen nu? Ik voel zo nu en dan een zeurderig gevoel, wat je normaal dus een paar dagen van tevoren voelt als een ongi zich gaat aandienen. Vanmiddag was het weer even aanwezig en ben ik gaan slapen, nu is het weer weg. Hoop niet dat het erger wordt, neem dan gewoon paracetamol. Het is namelijk echt *** met vreselijke buikpijn te lopen.

Al was het vanmiddag niet vreselijk, maar gewoon het gevoel alsof er een menstruatie bezig was zich voor te bereiden. Lichte krampjes, zeurderig gevoel. Hopelijk blijft het nu weg haha!

Het vreselijkste aan de TP vindt ik en de eendenbek en dan dat schoonmaken van de vagina, blehhhhh!

Vraag me gewoon af of ik nu echt de enige ben die steeds krampjes heeft en naarmate het einde nadert krampen krijgt die onuitstaanbaar zijn. Gelukkig is het nu lang niet zo erg als de vorige pogingen.... Hoop echt dat het wegblijft!

Geplaatst

Heeey meis...

die eenden bek is Verschrikkelijk bah! ik vond het 3 x niks.....

Ik heb nog nergens last van ik heb hem pas vandaag terug gehad...

Misschien is die van jou aan het innestelen? hoop het voor jullie meis!

hoe vroeg kan je testen met een eskimo??

Geplaatst

Ze raden mij aan om 5 dag na tp weer te klussen.

Bij een eskimo mag je 14 dgn na tp testen, maar meestal wordt je 8 tot 12 dgn na tp al ongi. Ik dus 8 dgn meestal.

Nee die van mij is niet aan het nestelen. Ik heb altijd direct na tp vreselijke krampen, vanaf het moment dat hij er zeg maar zit. Dit keer dus niet, tot vandaag.

Voel nu zo nu en dan wat, maar niet zo heftig als normaal. Normaal lig ik direct op bed van de vreselijke krampen! Afgelopen tp moest ik zelfs richting zkh voor een echo, maar goed even afwachten wat er nu gebeurd.

Hoop dat de krampen wegblijven want die zijn echt niet fijn als je ook nog eens werkt. Dus hopelijk blijft het nu weg, maar zou me niet verbazen als het nog komt. Want normaal heb ol het dus direct na tp al :(.

Maar goed, we wachten en wachten en anders een paracetamol. Maar ben er nu weer ffies minder, want ben weer druk haah.

Denk aan jullie!

Liefs

Geplaatst

Heeey babii,

Ik denk ook dat ik eerder ga testen.... en mij is niks gezegt over wanneer je wel of niet mag klussen....

maar goed ik denk dat ik het de eerste week ook achterwegen laat... haha

Geplaatst

Babii en mijnbaby, fijn dat de cryo's zo mooi ontdooid zijn! Nu hopen dat ze lekker nog zo'n 8 maanden blijven zitten! Babii, wel balen van die krampen, het maakt je zo onzeker he?! Krampen na tp heb ik nooit gehad. Wel weet ik nog dat ik bij mijn zwangerschap het gevoel had dat ik gewoon ongesteld ging worden (de voor mijn gevoel bekende buikpijn) maar dat bleek die keer dus mooi niet zo te zijn. Ach, het verschilt toch weer bij iedereen en doordat wij zo goed op de hoogte zijn (je weet moment van bevruchting, aantal cellen bij tp etc.) zijn we er natuurlijk ook veel meer mee bezig (merk ik bij mezelf tenminste wel...). Wens jullie in ieder geval sterkte met deze wachtweken!!

Dee hoe gaat het met jou? Niet niks zeg, twee keer in korte tijd een miskraam. Sterkte meid!

Meertje wat leuk een tweeling! Ik vind het altijd wel leuk om dit soort hoopvolle verhalen te lezen, het kan dus gewoon!! Het lijkt me wel pittig een tweelingzwangerschap, hopelijk blijven de steken en koortsstuipen verder weg en kun je nog even lekker een paar weken genieten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden