Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dee, wat gaafff!!! Alvast een voorzichtige felicitatie van mij!

Misschien ff een fototje van de test plaatsen?? Kunnen we meegenieten!!

Babii, shit zeg.....is het echt mislukt of is er nog een sprankje hoop? In ieder geval sterkte en een dikke knuffel!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Dee, gefeliciteerd met je verjaardag en ook alvast een voorzichtige felicitatie met je zwangerschap!

@Babii, ik vind het zo naar voor je dit gevecht met je bms om zwanger te worden. Ik hoop toch heel erg dat je gevoel het een keer mis heeft en je toch zwanger bent!!!

Heel veel sterkte meis!!!

@Boogie, wow wat een spannend onderzoek heb je gehad, gelukkig is alles ok met de kleine. Maar wel naar zo´n flinke buik, ik hoop dat de bevalling niet al te pijnlijk zal worden!

Met mij gaat alles goed hoor, ben een aantal dagen niet op het forum geweest was zo druk!

Vorige week maandag was ik jarig, afgelopen weekend gevierd met familie en vrienden.

Druk met de babykamer en heb veel gewerkt de afgelopen week.

Vandaag 20 weken! Morgen 20 weken echo!

Liefs Roossie

Geplaatst

Poeh, jullie felicitaties zijn best eng hoor! ;-) Maar vooral heel leuk natuurlijk. Durf het nog niet zo te geloven, bang dat het toch ineens een gemene grap blijkt te zijn en dat het alsnog mis gaat. Waarschijnlijk ook door de vorige keer: kreeg toen net een beetje vertrouwen en vond het niet meer zo eng om naar de wc te gaan, toen ik toch opeens bloed aantrof en het foute boel was.

Roossie: jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! En veel plezier morgen bij de echo, hopelijk is alles helemaal goed!

Ink: lekker op vakantie, klinkt als een mooie reis!! Kan me voorstellen dat je geneigd bent te gaan bellen, die onduidelijkheid is gewoon heel vervelend. Geduld.... is een schone zaak (om er maar even een dooddoener in te gooien).

Mijnbaby: al ongesteld geworden? Weet niet wanneer je 't ongeveer verwacht?

Mariëlle: ik zal even proberen fotootje te plaatsen!

Geplaatst

Testje van vandaag is wel een beetje viezig opgedroogd zie ik..... Maar goed, het gaat om de streepjes!

De bovenste lijkt op de foto wat lichter, in het echt is het streepje nog wel ietsje beter te zien.

[ATTACH=CONFIG]955[/ATTACH]

Geplaatst

@Dee, nou je streepje wordt steeds duidelijker zie ik dus je bent zwanger hoor meis!!! Gefeliciteerd!!! Kan me voorstellen dat je niet gelijk super blij durft te zijn, je miskraam was zo´n diepe teleurstelling!

Anders doe je nog zo´n mooie digitale test van CB, die heb ik ook gedaan de dag na het positief testen met de kruidvat test, dan lees je ook het aantal weken af dat je zwanger bent.

Liefs Roossie

Geplaatst

Waaaah Dee, dat zijn echt wel streepjes hoor! Geloof alleen inderdaad wel dat het eng aan voelt / overkomt na je mk... Maar het begin lijkt er weer te zijn hoor meid!

Geplaatst

@ Dee, neeee dan is ie er ALLANG UIT!!!! OEHOEEEE IK HOOP HET ZOOOOO VOOR JE :D IKKE DUIM!!!!

Helaas, daar zijn de duivels! En ja hoor, wederom had mijn gevoel gelijk frown.gif.

Ondanks dat ik het wist, voelt dit (sorry) ZWAAR KLOTE!!!! De moed zakt langzaam aan, steeds meer de grond in (gelukkig nog 4 cryo's)....

Het enige waar ik me maandelijks zorgen om baar, is dus mijn BMS. Hoop zo dat hij iig de 5 mm haalt!!! Vast wel toch? Doet ie immers altijd en anders ga ik weer even dokteren.... En krijg ook nog Pregnyl, want krijg weer een natuurlijke cyclus! Dus als hij de 5 haalt vult de Pregnyl hem nog aan, maar goed, heb liever dat hij eens uit zichzelf de 6 of 7 haalt en dan de Pregnyl. Maar ben al blij met 5 á 6 (liever 6).

Maar ga sowieso eerst eens vragen hoeveel mm je follikel moet zijn, alvorens hij echt dominant is en doorgroeit.

Mag overigens wel direct door!

En mijn duivels waren er gisteren nog niet, maar ik voel het gewoon aan dit lichaam!

xxxx

PS, heb het vermoeden dat ik geen afstand kan nemen van jullie hahahaha.

Geplaatst

Hè Babii, toch weer flink balen voor je zeg! Wel goed dat je gelijk door mag. Hopelijk gaat je bms mee werken bij de volgende en voelt het die keer ook gelijk vanaf het begin beter...

Geplaatst

Hahaha Babii.... we zijn ook gewoon te leuk om afstand van te nemen. Je moet gewoon doen wat goed voelt, kan me voorstellen dat je in 'loze wachtdagen' even afstand wilt nemen, maar soms ook ff wilt ventileren of lekker meelezen.

Inderdaad onwijs klote dat het cryootje weer niet heeft mogen leiden tot een zwangerschap. Ik denk dat het UMC en jij zelf wel steeds beter weten hoe je bms reageert op medicatie dus wie weet! Probeer hoop te blijven houden en het voor je te zien (visualiseren) dat het gaat gebeuren! In ieder geval fijn dat je meteen door mag, wanneer heb je weer een afspraak? Misschien ff lijstje aanpassen?

Wie weet durf ik mezelf morgen te verhuizen binnen het lijstje, ik wacht nog ff schijterig het volgende testje af. Ink, zoals jij het schrijft, voel ik het ook hoor: het begin is er iig!

En Roossie: zo'n mooi CB test ligt al klaar ;-).... maar het stomme is, dat ik door de KV-testen te vergelijken met de vorige keer al weet dat ie nu 'zwanger 1-2 weken' zal aangeven. Ik wacht dus nog ff een paar dagen in de hoop dat ie dan 'zwanger 2-3 weken' zal vermelden! Die KV-testen kun je lekker blijven doen voor 2,50 per stuk, maar die CB is 13 euro dus die blijf je niet kopen natuurlijk (ik niet tenminste).

Geplaatst

Nou Dee, dan durf ik je ook voorzichtig te feliciteren hoor!! Ook namens Meer-man, haha! :) Joehoe!! Spannend! Eerst het punt van vorige keer voorbij, maar het begin is er weer! :) Super, meis!!!

Geplaatst

Het is geen kwestie van gunnen meertje, het is een kwestie van heel veel geluk hebben!

Gunnen gaat niet op bij een zwangerschap, want het is ons echt wel gegund, zou niet weten waarom niet.

@ dee, geen idee. Wordt nog gebeld voor een echo, denk morgen, maar bel ze zelf morgen ook.

Moet namelijk standaard op cd10 en umcu is het vaak cd12. En met mijn eigenwijze eitjes ben ik liever te vroeg dan te laat!

Geplaatst

Ga nu eerst een lekker heet bad nemen hahahahah. Doe dat nooit als er een embryo in me zit!

Dus ga even dubbel genieten hihi. Fijne avond!

Geplaatst

Balen Babii maar super fijn dat je meteen doormag en dat je nog 4 toppers heb!!!!!

Dee ik had het don/vrijdag verwacht maar ja dit keer laten de rode duivels echt opzich wachten PFFFFF!!!

En meid je streep is goed donker hoor! echt super cool!!

Geplaatst

Dee meid wat een prachtige testen! Wat een wonder, super voor jullie! Gefeliciteerd!

babii heftig hoor allemaal...iemand verwoordde het wel mooi vond ik; jouw strijd met je bms! Sterkte!

Mijn baby nog even en dan jij ook weer in de race! Spannend! Zie je er tegenop?

Ik moet nog 1,5 week wachten en dan gaat poging 6 starten! Ik ben bang, zie er tegenop en vind het zwaar. pessimistisch hé!

Geplaatst

Hoi lieve EDR,

Ja nog even en dan gaan we er weer voor.....

OF ik er tegen opzie... Behoorlijk...

Ondanks dat we de vorige keer vrijwel meteen zwanger waren (we hadden gewoon geluk)

Zie ik toch best wel op tegen de nieuwe start... weer het ziekenhuis in en uit... het blijft spannend...

We hebben gelukkig nog 6 extratjes dus hopen dat hier een goeie bij zit....

Hoe kijk jij tegen jullie nieuwe poging aan?

ik wil je alvast heeeel veel suc6 wensen meid!

Geplaatst

Dee, mooie duidelijke testen hoor!! Het is dus toch een mooi verjaardagscadeautje geworden!

Mijnbaby, ik hoop dat je duivels snel komen en dat je kunt starten, zul je altijd zien, zit je erop te wachten, komt het te laat!

Esther, Begrijpelijk hoor dat je er tegenop ziet, poging 6 is ook niet niks natuurlijk, maar.... de aanhouder wint!! Alvast heel veel succes en kracht gewenst, ik hoop zo dat dit hem gaat worden voor jullie!

Geplaatst

hey!!!

Wie weet zitten we trouwens wel gelijk in de wachtweken! Zou leuk zijn, net als onze allereerste behandeling, toen jij zwanger raakte! Weet je nog dat we die wachtweken veel geschreven hebben? Heftige tijd was dat, die 1e keer!

Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet.

Ik zie niet zozeer op tegen ziekenhuis in/uit maar heel erg tegen het emotionele stuk. Weer die spanning na de punctie tot aan de tp en vervolgens die wachtweken. Of je wilt of niet maar dan ga je hopen en dat is dan ook legitiem natuurlijk maar het doet zoveel pijn om daarna al die mooie dromen weer in de ijskast te moeten zetten en je te realiseren dat we net zover zijn als 9 jaar geleden, nog steeds met legen handen staan.

Geplaatst

Dat weet ik Meertje, maar het is helaas geen kwestie van gunnen, ben daar altijd heel hard in. Heb dat zelf weleens geroepen en dan werden mensen ook best wel boos op me (ben ik niet op jou hoor). Het is zoveel geluk hebben :-(.

@ mijnbaby, ik hoop dat het 4 toppers zijn, want dat was deze ook en toch besloot die een fikse stap terug te gaan qua deling, maar ging wel weer heel eigenwijs doordelen.

Volgens mij komen we allemaal samen de wachtweken in haha, wnat ook ik ga direct door ;-). En mijnbaby wacht op de menstruatie (wanneer komt die?)

Geplaatst

EDR:

Ja dat weet ik nog heel goed... we hebben zeker wat afgeschreven toen hahah...

zou leuk zijn als we dit keer weer samen op de bankt zitten!!

Ik ben nog wel in afwachting of ik meteen doormag, moet eerst bellen en dan zien we wel weer.... Hopen dat het dit keer raak is voor jullie!

Geplaatst

Mijnbaby: irritant dat net nu je er op zit te wachten, je niet ongesteld wordt.....

Babii: al een afspraak voor een echo? Wordt dan ergens volgende week zeker?

Roossie: ik zag je bericht op het aug-topic, super joh, wat fijn voor jullie!!!!!!!! En leuk, je voorgevoel was dus goed? (toch??)

Esther, dank je wel..... Ik moet wel even slikken als ik jouw berichten lees. Zit ik 'al' te miepen over 3 jaar wachten, wacht jij zelfs 9 jaar..... men, wat een lange tijd. Is dat gerekend vanaf het moment dat je trouwde.... of.....?

Je hebt je leven niet in de hand, dat is (soms) jammer. Als het aan mij had gelegen was ik m'n vriend ook veel eerder tegen gekomen en hadden we eerder kinderen gekregen, maar ja... En in jullie geval zijn jullie dus al wel heel lang bij elkaar en moet je alsnog wachten. 't Is gewoon niet te voorspellen.

Vind het vervelend voor je dat je je zo voelt als nu en daardoor eigenlijk niet fijn en vol goede moed de volgende poging in kunt stappen. Ik zat nog te denken... volgens mij ben jij niet zo van de acupunctuur enz. maar ik wil je wel een tip geven ter overweging. Draait allemaal om de kracht van positief denken (dit kan je aanspreken of juist niet). Ik heb een link naar een website waarop affirmaties staan. Behoorlijk zweverig, en om eerlijk te zijn kreeg ik er in eerste instantie best wat jeuk van toen ik het hoorde... ik vond het wel HEEL zweverig. Maar goed, de gedachte erachter vond ik wel heel oké en ik heb de affirmatie voor de vrouw opgeslagen (mp3). Die voor de man durfde ik niet eens aan m'n vriend te laten horen ;-).

Bij de vorige ivf-poging heb ik vrijwel dagelijks de affirmatie beluisterd (was aan het begin echt wel even wennen), en ben toen zwanger geworden. Helaas daarna mis gegaan, maar toch, ik was zwanger. Ook nu, bij deze poging heb ik weer dagelijks de affirmatie beluisterd en soms hardop meegezegd en zie: ben weer zwanger! Laten we alle andere interventies niet uitvlakken ;-) maar wie weet heeft dit positief denken ook een beetje meegeholpen. Het gaf me hoe dan ook een positief, sterk gevoel!

Ik heb getwijfeld of ik deze tip zou plaatsen, omdat het zeer smaakgevoelig is en ik kan me voorstellen dat mensen het onzin of overdreven vinden. Maar ik wil jullie 'm toch niet onthouden (zeker nu omdat het wellicht toch heeft bijgedragen aan een positief verloop van onze laatste 2 ivf-pogingen), wie weet heeft iemand anders er ook iets aan... Ik zal de tip zo ook meteen plaatsen in een nieuw topic op het forum, wie weet, voor andere meiden.

http://www.palaysia.com/affirmatie/zwangerwordenaffirmaties.html

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden