Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona- TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Talya - TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78- TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

Sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki -TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska: TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja: TP 29 april - 2 toppers 8-cellig - Test 12 mei

Doortje: IUI 29 april - Test 14 mei

Wendy (Schapenwolkje): TP 30 april - 1 cryo - Test 12 mei

Balu01 (Nathalie): TP 30 april - 1 cryo - Test 13 mei / bloedtest 14 mei

Witje: Tp 2 mei - 1 emmie - Bloedtestest 14 mei

Elvira (Evirazonnetje) TP 1 mei 8-cellig - Test 14 mei

Liselot: TP 2 mei - 1 emmy - test 14 mei

Nicole (Nico74) - tp 30 april - 2 emmies - test 14 mei

Elke(Danja): Waarschijnlijk Test 24 mei

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Miki, wij moeten op dezelfde dag testen, spannend he?

Ik voel me vandaag iets beter dan de afgelopen 2 dagen, had echtr het gevoel dat ik ong, zou worden. Nu voel ik de spanning van het wachten, vind het moeilijk om ergens anders aan te denken nu het zo dichtbij kom.

Moet vandaag wel werken, dat helpt!

Hoe voel jij je?

Nou voor alle dames die aan het wachten zijn....hou de moed erin!

En voor de testers van vandaag....succes! Ik hoop dat jullie allemaal zwanger zijn! Dat hoort wel bij de lente!! En jullie hebben het allemaal dubbel en dwars verdient!!

Liefs van Lijntje

Geplaatst

Heb weer even alles op de volgorde van datum gezet, wat zijn er veel de 14e die moeten testen. Meiden we gaan voor groen hoor!!!!

Geplaatst

Lijntje, Ciska, Kiki hoe voel jullie je dan? Wordt nu echt spannend he.

Hier leek alles minder te worden, Pregnyl werkt langzaam uit. Benieuwd wat -en of- er iets overblijft...

leek? of lijkt? rekken de de overstimulatie verschijnselen weg? Dan kun je nu eindelijk en beetje focussen op wat je echt voelt.

Mijn nacht was een hel, zoveel pijn in mijn maag en vooral rug, heel stil liggen is de enige oplossing. Kotsmisselijk wakker geworden, (2edag nu) geen idee of het van de pijn is of van mijn hcg. Net de fysio gebeld voor een afspraak, want dit trek ik niet langer ik denk dat mijn ribben vast zitten door het vele liggen. Helaas is er een wachtlijst en word ik gebeld wanneer ik kan. Door dit gedoe, voel ik de andere pijntjes niet meer, dit gaat echt door merg en been. Zo pff even wat van me af schrijven!

Geplaatst

He Ciska wat vervelend zeg, zachtjes uitgedrukt. Hopelijk kun je snel terecht en knap je snel weer op.

Succes

Geplaatst

Tnx Bianca! ;-)

En welkom Nico74!

Lijntje, bij mij komen en gaan de klachten ook. Zo frustrerend!

Ene moment is het weg en dan is het er weer Ciska. Maar wat balen dat het bij jou nu zo heftig is! Misschien vragen of je in een andere (bevriende?) praktijk wel snel terecht kan (of dat ze je bellen als er iemand uitvalt)? Sterkte, hopelijk is het een goed teken.

Ons lijf heeft wel een opdonder gehad he? Maar we zijn sterk hoor. Zeker met z'n allen! Haha...

Geplaatst

Mijn nacht was een hel, zoveel pijn in mijn maag en vooral rug, heel stil liggen is de enige oplossing. Kotsmisselijk wakker geworden, (2edag nu) geen idee of het van de pijn is of van mijn hcg. Net de fysio gebeld voor een afspraak, want dit trek ik niet langer ik denk dat mijn ribben vast zitten door het vele liggen. Helaas is er een wachtlijst en word ik gebeld wanneer ik kan. Door dit gedoe, voel ik de andere pijntjes niet meer, dit gaat echt door merg en been. Zo pff even wat van me af schrijven!

Ik heb me laatst eens door een bevriende fysio laten vertellen dat ze de plicht hebben je binnen een week te zien, ivm die "directe toegankelijkheid". Dus ik zou gewoon even rond gaan bellen hoor! Vast wel andere fysio's die plaats hebben?

Succes!

Geplaatst

2 tot 3 liter drinken is nu ook een opgaaf, ga al kokhalzen bij het zien van een glas water, misschien is het toch positief nieuws? Dit heb ik echt nog nooit zo erg gehad. Ik begin nu zelfs te denken, dat als dit bij de ivf hoort, het voor mij niet nog een keer hoeft.

Ik wacht het telefoontje met de afspraak even af en vraag het dan even miki.

Miki, Hmm ik dacht aan je berichtjes te merken dat het bij jou wel weg was, nog niet helemaal dus, gelukkig niet zo lang meer in onzekerheid voor jou!

Witje, bedankt!

Nathalie, Talya en Carolina, hoelaat weten jullie het?

Geplaatst

Ik heb ook een aantal dagen gehad dat ik bijna ging overgeven als ik het water zag staan, dus laten we hopen op een positief teken meid!

Geplaatst

8_4_148.gif

Wat is het hier spannend aan het worden!!!!!!!

Meiden heel veel succes

sig.jsp?pc=ZSzeb113&pp=ZZzerYYY

Geplaatst

Doen!

En ik druk me voorzichtig uit, ben bang voor conclusies. Het zegt toch allemaal nog nix. Kan echt alle kanten nog op.

Misschien dat jij op onze testdag thuis kunt testen? Dan hoef je ook niet zolang meer te wachten en als je nu zo misselijk zou zijn van de HCG, dan is die wel uit de urine te halen hoor. Wij hebben zelfs vrijdagochtend nog Pregnyl 1500 gehad, maar het VU zegt dat dit na 5 dagen eruit is.

Laten we hopen dat je ook geen nieuwe IVF meer nodig hebt!

2 tot 3 liter drinken is nu ook een opgaaf, ga al kokhalzen bij het zien van een glas water, misschien is het toch positief nieuws? Dit heb ik echt nog nooit zo erg gehad. Ik begin nu zelfs te denken, dat als dit bij de ivf hoort, het voor mij niet nog een keer hoeft.

Ik wacht het telefoontje met de afspraak even af en vraag het dan even miki.

Miki, Hmm ik dacht aan je berichtjes te merken dat het bij jou wel weg was, nog niet helemaal dus, gelukkig niet zo lang meer in onzekerheid voor jou!

Witje, bedankt!

Nathalie, Talya en Carolina, hoelaat weten jullie het?

Geplaatst

Hoi meiden, dit kam ik tegen op een IVF-site...

3. Het resultaat.Er zijn 2 mogelijkheden: de menstruatie treedt op of de menstruatie blijft uit. Hoe de afloop ook is, wij willen graag dat u het ons zo snel mogelijk laat weten.

Als het embryo stopt met de celdelingen en niet tot innesteling komt begint de menstruatie 8 tot 12 dagen na de terugplaatsing. De lichaamstemperatuur zal dan ook dalen. Er bestaat een zeer kleine kans dat u ondanks bloedverlies toch zwanger bent. ( ik zag dat er op een andere topic hier een reactie op kwam waar ik het idd mee eens ben, de innestelingsbloeding, maar dan kan de temp miss wat zekerheid bieden. Bij een ongesteldheid daalt de temp nml. ) Het bloedverlies bij een innesteling is dan veel minder dan u van een menstruatie gewend bent en de temperatuur blijft hoog.

Wanneer de menstruatie optreedt zult u de teleurstelling samen met uw partner moeten verwerken. Er zal een beslissing genomen moeten worden over "hoe verder?". Globaal zijn er 3 mogelijkheden:

1. wanneer er van de behandeling embryo's ingevroren zijn kunnen deze na een rustcyclus in een spontane cyclus worden ontdooid. Een aantal controles is nodig om te bepalen wanneer ontdooiing en terugplaatsing het beste plaats kunnen vinden. Vaginaal echo-onderzoek om te beoordelen of er al een follikel tot ontwikkeling komt en zo ja, hoe groot deze is. Bij een follikelgrootte van 18 tot 20 mm wordt 1 ampul Pregnyl 5000 IE toegediend. Twee dagen later vindt de ovulatie plaats. De ovulatie bepaalt wanneer er ontdooid kan worden. Het ontdooien van embryo's houdt niet automatisch in dat er ook teruggeplaatst kan worden. Vaak is de embryokwaliteit zoveel achteruit gegaan dat besloten wordt om niet terug te plaatsen.

2. natuurlijk zijn er niet altijd embryo's over. Na een rustcyclus, die over het algemeen langer is dan uw normale cycluslengte, zou u een volgende behandeling kunnen ondergaan. U kunt zich dan weer aanmelden, maar het is echter niet zeker dat u weer direct kunt starten

3. U kunt stoppen met de IVF-behandeling. Dit kan zowel om persoonlijke redenen zijn als op advies van de IVF-arts/gynaecoloog.

En nu het stukje waar ik m'n hoop op vestig....

Wanneer de menstruatie 14 dagen na de punctie nog niet is opgetreden mag u een beetje hoop hebben dat de behandeling is gelukt. U kunt dan zelf een zwangerschapstest doen met geconcentreerde ochtendurine. De avond voor de test vanaf 20.00 uur niets meer drinken en de eerste urine van de volgende ochtend gebruiken voor de test.

Ik zal dus vanavond niet aan de thee, en morgen er weer een testje tegenaan gooien! De aanhouder wint, haha!

Nico, hou 't lekker warm he, ga ervoor!!

En Ciska, wat vervelend is dat joh. Maar 2-3 liter water lijkt me ook een hele opgaaf. Hopen maar dat die misselijkheid een goed teken is ;-) net als bij Paula.

Liefs, Riemke

Geplaatst

Nicole, heel veel succes. En een tp op 30 April gehad?

Dat moeten vast koningskinderen worden. Je eigen prinsje(s) of/en prinsesje(s)

We duimen voor je!

Liefs Lottepot

Geplaatst

Spannend hier allemaal, zijn er al nieuwtjes van degenen die vandaag kunnen testen? Ik heb morgen eindelijk mijn eerste FM weer, eind deze week de IUI!

Geplaatst

Meiden,

Ik verpest de mooie eerste regels. Donderdag is het al begonnen, een beetje roze bloedverlies daarna hield het op maar zaterdag begon het weer. Ik moet zeggen dat ik heel anders ongi ben dan anders, maar goed ik heb ondertussen wel zoveel bloed verloren dat ik nog geen test meer hoef te doen.

Ik snap er helemaal niks van, en ben ontzettend bang omdat het deze keer top-embyro's waren dus daar kan het absoluut niet aan liggen. Verdriet en angst heeft hier dus nu de overhand. Het is ons blijkbaar nog niet gegund.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte met wachten en hoop dat er veel groene regels bij mogen komen. Ik zal weer wat afstand nemen van het forum om me even een cyclus er niet mee bezig te houden en daarna gaan de cryo terugplaatsing proberen.

Dikke knuf Nathalie

Geplaatst

Oh nathalie, wat f*ck zeg. Maar denk dan maar zo, blijkbaar waren de topembryo's toch niet goed genoeg. Beter nu daar achter komen dan halverwege de zwangerschap. Maar blijft klote nieuws. Lekker van elkaar genieten en proberen te verwerken voor je weer gaat knallen met de cryo!

Geplaatst

He bah, Nathalie wat jammer! Hoef jij van jullie ziekenhuis niet alsnog een test te doen? In het AMC en nu in het VU altijd wel. Is er echt geen kleine kans dat dit de innesteling was?

Hoop dat er alsnog een sprankje hoop is en anders dat jullie snel weer opgekrabbeld zijn voor een nieuwe poging. Wel fijn dat er cryo's zijn!

Wij net de brief gehad dat die ene extra emmy het niet heeft gered helaas.

Geplaatst

Wat Jammer Nathalie!

Raar dat je geen test moet doen trouwens. Wil je geen loze hoop geven, maar wij moeten altijd testen, ongeacht de hoeveelheid bloed. Dit omdat er ook vrouwen zijn die alsnog bloedverlies hebben tijdens een zwangerschap. Maar ik wil je echt geen overbodige hoop geven, vond het alleen raar dat ze er zomaar vanuit gaan...

Sterkte met het verwerken weer...

Geplaatst

Bedankt voor de lieve reacties!

En ik heb vanmorgen naar het ziekenhuis gebeld en die vroegen of de bloeding had doorgezet. Aangezien dat zo is, hoefde ik geen test te doen. Ik had ook geen test gekocht, maar ik heb wel nog een ovulatietest gedaan. Die willen ook nog wel eens reageren op hcg maar daar was niks op te zien. Dus ik denk dat ik maar geen test ga kopen.

Moet zeggen dat mn borsten nog steeds wel erg vol aanvoelen en dat mn temperatuur nog steeds niet gezakt is. Terwijl het donderdag al begonnen is. Dus ik heb ook mn twijfels, maar zoals ik al zei, heb bijna net zoveel bloed verloren als bij een normale ongi. Alleen heeft het een andere kleur, wat minder rood, lijkt wel een beetje oranje/roze. Nou ja, lekker praatje weer. Als mn temp hoog blijft, dan zal ik van de week alsnog een test gaan kopen. Maar ik denk niet dat het nodig is. Denk dat mn lichaam een beetje in de war is van al die rottige hormonen.

Maar nogmaals allemaal bedankt voor de lieve reacties en ik blijf natuurlijk wel stiekem meelezen.

Knuf Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Oef shit.... ik huil met je mee. De wens om zwanger te zijn, en het maar niet lukken kan soms ondraagelijk zijn.

Ik wens je alle sterkte. We duimen voor je dat de cryo wel blijft plakken!

Liefs Lottepot

Geplaatst

Hallo Nathalie

wat een klote bericht, ik begrijp je gevoel, het zijn toppers, waarom dan geen innesteling??? ik had dat bij de eerste poging en begreep er niets van....als alles goed is waarom dan geen innesteling!!! het is erg frustrerend allemaal.

helaas kon onze arts daar destijds ook geen antwoord op geven, hoe graag we dat ook gewild hadden.

Neem de tijd en straks kun je je weer goed opladen voor je cryo!, ik duim voor je meid

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Oh nee Nathalie!!! Wat klote meid!!! Verdorie!!!

Ik herken je gevoel wel van 2 toppers, daar ben ik ook zo bang voor. Heb nu in mijn laatste poging ook 2 toppers teruggekregen. Als deze niet aanslaan dan weet ik ook niet of ik doorga. Hebben sowieso geen cryo denk ik omdat ik nog niks gehoord heb. En waarom zou een 4e poging dan wel lukken. Leef met jullie mee meid! Sterkte!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden