Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed zeg dorine, lekker een weekje vrij. Merel heeft hetzelfde als wessel, staan staan staan.

Nienke, beterschap met julian, zo sneu. Gelukkig drinkt hij wel goed.

Kiet, zo leer ik steeds meer. heb je extra last van je ongi als je het anders nooit bent?

Esk, ik slik zelf tegen heug en meug zwangerschapsvitamines. Ik vind die zo groot, maar de druppeltjes voor merel vind ik geen probleem, vooral niet omdat het niet erg is als je ze af en toe vergeet.

Arriva, kappen met dat KDV. Jij voelt je daar niet fijn en je kan niet goed met ze communiceren. Het is niet gezegd dat dani minder vaak ziek is op een ander KDV of een gastoudergezin maar het is wel belangrijk dat je goed met ze kan praten over wat jij wel/niet belangrijk vindt en dat ze jouw gevoelens serieus nemen. Als jij meer waarde hecht aan hygiene kan het zijn dat zij denken dat dit overdreven is maar erg onproffesioneel dat ze dit ook uitspreken en geen rekening houden met jouw wensen op dit gebied. Natuurlijk moet het voor hun werkbaar blijven maar een klein ding als handjes wassen voor het eten lijkt me niet te veel gevraagd! Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere plek waar je wel goed kan praten en serieus wordt genomen.

Voel me erg gelukkig als ik zo lees hoe het de andere zwangeren valt. Ik heb een beetje last van mijn bekken maar dat komt o.a. doordat ik iedere dag wandel en nu zijn de wegen verijsd en dan loop ik zo raar te schuivelen. Voor de rest voel ik me prima. Merel slaapt de afgelopen twee nachten slecht. Rond 23 uur wordt ze wakker en huilt. pas na een klein flesje slaapt ze dan in. Nu wil ik hiervan geen gewoonte maken maja ik wil ook niet dat ze huilend wakker ligt van de honger...hoe gaan anderen hiermee om?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij honger krijgt Thomas een fles. Maar ik probeer het eerst altijd met een tutje en troosten. Fles is echt uiterste redmiddel want ik moet er niet aan denken dat hij eraan went.

Hoe zit het met de tandjes van Merel? Zou het dat niet kunnen zijn (wij hebben net die periode achter de rug...)?

Ik slik trouwens ook nog Floradix, voor extra ijzer, want ik ben gevoelig voor bloedarmoede en wil dat zo voorkomen.

Vanmiddag ga ik naar de bieb, heb ik me voorgenomen. Het boekje dat ik had voor Thomas heb ik nu een hele week gezien en ik wil wel eens wat anders ;-)

Geplaatst

Bedankt lieve meiden, voor de reactie's over het pureren/ prakken van het eten.

Ariva, Ik zou ook stoppen met het KDV en op zoek gaan naar een andere waar je beter kunt praten met de leidsters en waar het wel hygienisch is. Misschien is hij dan ook minder snel ziek. Belachelijk hoe ze er daar mee omgaan.

Lucas word soms rond 23.00 huilend wakker , dan pak ik hem even op en hou hem tegen me aan om hem te troosten in zijn kamertje. Daarna kan ik hem weer in zijn bedje leggen en slaapt hij verder. Hij heeft geen honger.

Lucas was woensdag ziek, spugen , diaree. Donderdag avond zijn wij heel erg ziek geworden, hele avond en nacht spugen, bah.. Gisteren is Lucas naar mijn schoonouders geweest, zodat wij even wat konden slapen. Nu voelen we ons gelukkig weer beter, wat kan een mens zich beroerd voelen zeg.

Beterschap Nienke, met Julian. Hopelijk blijft het jullie bespaard.

Dorine, Wat lekker een weekje vrij, geniet ervan met je mannetje. Nog lekker geshopt? Het was prachtig weer gisteren. Hopelijk komt het zonnetje vandaag weer, kunnen wij er ook van genieten na een dag bed liggen, ik heb wel zin om zo even naar buiten te gaan.

Heeft er iemand een tip voor een wandelwagen die wat kleiner is dan die grote kinderwagen? Die je makkelijk mee kan nemen en zo lekker licht is.

Geplaatst

Rome, als Lucas al goed kan zitten, dan zou je kunnen overwegen zo'n paraplubuggy aan te schaffen. Wij hebben er ook een en die is geweldig handig voor kleine afstanden en lekker snel en makkelijk (weinig gesleep). Ik heb 'm tegenwoordig standaard achterin de auto liggen en als ik bijvoorbeeld even een winkel in moet, dan zet ik Thomas daar in. Gaat hartstikke goed.

Geplaatst

Wij hebben een winter buggy gekocht van Topmark (http://www.babydump.nl). Was rond de 80 euro. Ideaal. Kan ook mee op de fiets en ze kan er zelfs in liggen. Gebruik hem erg vaak als ik wegga om te winkelen oid, net als Esk.

Oh, al die zieken weer. Wordt tijd voor mooi weer. Vanochtend ben ik met die kleine naar het winkelcentrum geweest. Ze heeft ook al in het winkelwagentje gezeten. Best even eng, maar heel schattig. De kleine is vandaag 10 maanden.

Ik zou ook stoppen met het kdv Ariva. Nou heb ik daar sowieso niets mee :-) zoals jullie weten, kan je niet misschien op zoek naar een gastouder die wellicht bij je thuiskomt?

Kiet, bij ons schieten ze pas vanaf 6 jaar oorbellen. Wij laten Dési straks zelf beslissen of ze gaatjes wil en mocht dat zo zijn, dan krijgt ze het voor haar verjaardag. Net als ik vroeger.

Lekker van je weekje genieten Dorine! En hopen op mooi weer.

Gast Nienke79
Geplaatst

He gadver Rome, dat jullie ook ziek geworden zijn! Dat is ons gelukkig bespaard gebleven.

Julian heeft sinds gisteren geen koorts meer maar zijn eetlust is erg slecht tot helemaal niet. Hij drinkt wel af en toe en hij plast dus ook. Verder spuitluiers, niet normaal. Stinken!!! Ik ga er bijna van over mijn nek en dat heb ik niet snel. Al met al blijft hij ook jengelig en hangerig, maar ook nog in voor een lolletje. Hij slaapt ook erg veel en gilt als een keukenmeid als hij het ergens niet mee eens is!. Hij is dus zielig, lief, ondeugend en een doordrammer tegelijkertijd :-P.

@Natasja, wat top dat ze in het winkelwagentje zat! hihi, lijkt me een leuk gezicht.

@Kiet, ik kan me voorstellen dat het er schattig uitziet. Zelf zou ik het zo aanpakken als Natasja (als wij een meid hadden gehad, haha, maar wie weet wil Jul ook wel ;-)), maar ieder zijn eigen aanpak (gelukkig).

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ja ieder zijn eigen aanpak ieder moet het lekker zelf bepalen zijn zoveel meningen over en tegenwoordig wil bijna iedere vrouw wel gaatjes ik heb ze zelf ook al sinds baby.

Fijn dat Julian geen Koorts meer heeft wel vervelend dat het zo slecht gaat met eten..

Gast Nienke79
Geplaatst

Hij heeft vanochtend in ieder geval weer een half bordje pap op :-), hopelijk wil hij vanavond ook weer wat eten. Anders dan zijn danoontje :-P.

Nog een hele fijne zondag ladies!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Kiet: ben bang dat je je aangevallen voelt. Hoeft niet hoor. Moet je toch helemaal zelf weten! Zeg alleen hoe wij het gaan doen, net zoals jij meldt dat je gaatjes bij dat kleine meisje hebt laten schieten. Hier doen ze het gewoonweg niet voor hun 6e.

@Nienke, klinkt precies als wat Dési eind januari had. Je maakt je reuze druk. Bij haar was het na een weekje over. Hoop voor Julian ook.

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden op de buggies. Ik ga er binnenkort voor kijken, (ik bedoelde idd zo'n paraplubuggie), het is soms zo'n gesleep met dat grote ding en dan neem ik ook dat zitgedeelte nog mee, het past maar net in mijn auto en dan kan ik al mijn tassen voor het shoppen natuurlijk niet kwijt, ha, ha... Zitten jullie kindjes nog in de maxi cosi in de auto of in de autostoel? Ons is aangeraden om zeker tot 9 maanden te wachten, omdat de maxi cosi het veiligt is om hem te vervoeren in de auto. Maar het lijkt me zo leuk voor hem als hij in de autostoel kan zitten, hij kan overigens super goed zitten.

Nienke, Misschien tandjes? Lucas zijn eetlust is dan altijd minder en hij drinkt zijn flesjes niet leeg. En hij heeft dan ook enorme spuitluiers, ook een paar op een dag. Laatst had hij zo'n luier, nou, ja, hij lag in zijn blote billen op de commode, want ik wilde hem gaan verschonen en pats hij poepte alles onder,bakjes, flesjes, enzz, bah... een hele vieze zure lucht. Mijn man was zo lief om het op te ruimen, want ik stond toen echt te kokhalzen :-) Normaal vind ik de poepluiers ook geen probleem. Weet niet of dat het is natuurlijk, maar hij heeft dat.

Lijkt me zo'n leuk gezicht zo'n klein meisje in de winkelwagen, vond ze het niet helemaal geweldig?

Gast Nienke79
Geplaatst

Vanmiddag op een verjaardag van mijn schoonzus heeft hij alles eruit gekotst. Echt super veel, lekker kadootje voor haar dus.

Nu ligt hij na een paar slokjes melk toch in bedje. Raar dat het ineens zo gaat, hoop inderdaad dat het door tandjes komt. Bedankt meiden!

Haha, ik dacht niet eens dat Kiet zich aangevallen voelde, zo was het ook niet bedoelt inderdaad.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hei!

Ach, wat vervelend een zieke julian. Maja, het zat er natuurlijk een keertje in, ziek worden. Hoop dat hij snel beter is. Lekkere spuitpoepverhalen. Is dat alleen met jongetjes? Vast niet...

Vandaag een lekker dagje vrij. Het is enorm mooi weer, ga zo even buiten genieten. Merel is erg geinteresseerd geraakt in het paard van het buurmeisje, zodra we buiten zijn gaat ze kijken of ze hem kan zien en zodra hij in blikveld is strekt ze haar handje uit. Zo van..daar wil ik heen.

Hier heerst de luieruitslag weer. helemaal onder, schaamlippen, anus, eromheen. Gelukkig doet het deze keer nog geen zeer. Ik denk alles volgens de boekjes te doen, minimaal 1 uur luchten per dag, geen parfum, sudocreme en weleda-billenbalsem, weleda poeder, ongeparfumeerde luiers, wassen met water, vaak verschonen. Doe dit al wekenlang maar het komt steeds terug. Zit dan te twijfelen of het tandjes zijn, allergische reactie of een doktersbezoekje?

Ik heb nog geen moment nagedacht over gaatjes in de oren. Weet ook niet waar ze dat hier doen, vast ergens in trondheim. Merel heeft bij haar geboorte zo'n naamarmbandje gekregen en ook verschillende kettinkjes. Ik twijfel wanneer ze groot genoeg is om die om te hebben znder dat het gevaarlijk is?

Geplaatst

@Ursula, gebruik je wegwerpluiers? Want dan is het de moeite waard om eens een ander merk te proberen. Bij Thomas krijg ik luieruitslag bij het ene merk, maar bij het andere helemaal niet. Nu zitten we weer aan de pampers en dat gaat uitstekend (ingeslagen bij een aanbieding).

Eventueel zou het ook een schimmelinfectie kunnen zijn? Dan zalfje bij de huisarts. En tandjes kan dus ook. Fijn he?

Gast Nienke79
Geplaatst

Wat vervelend Ursela! Inderdaad misschien eens een ander merk?

Julian is vandaag weer door de babykeuring geweest. Hij is nu even over de 8 maanden en 74,5 cm en 9.490 gram. Zijn gewicht was niet zo fors gestegen als zijn lengte maar dat komt natuurlijk door de laatste 5 dagen. Gelukkig heeft hij vandaag weer goed gegeten. Had vanavond zijn favomaaltje gemaakt (broccoli met aardappels) en hij heeft heerlijk gegeten met yoghurt toe. Ook nog even gevraagd over het fietsen, maar ik mag nu (nu hij zittend kan spelen) wel alvast een minuut of 10 met hem fietsen. Pas als hij echt zelf kan gaan zitten mag ik lange stukken, maar dat was ik nu toch nog niet van plan. Ik ben al dolgelukkig met die 10 minuten! Kan ik eindelijk het fietsstoeltje monteren :-D.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Zoe heeft haar naam armbandje om sinds ze 2 maanden was in het begin deed ik hem elke keer af maar nu laat ik hem gewoon om is ook nog nooit losgegaan en ze zit er ook nooit aan.

Anders moet je het armbandje een keer omdoen en kijken wat merel doet. Een ketting weet ik niet. Wanneer dat kan dat vind ik dan toch weer een beetje eng als het strak om Haar nekje gaat zetten ofzo..

Wat leuk nienke dat je mag fietsen!

Geplaatst

Hei!

Bedankt voor het meedenken, maar ik heb helaas dit ook al uitgeprobeerd. Ben overgegaan op een ander luiermerk een week geleden. Heb bedacht dat ik morgen even de dokter bel. Want als ik zo terugdenk is de uitslag er al zeker een maand, af en toe erger, zoals nu, maar nooit helemaal weggeweest.

Nienke aan het fietsen! Leuk, ik wil graag een foto zien van julian in zijn stoeltje.

We zijn heel hard aan het nadenken over een naam voor ons ventje. Moeilijk. Meisjesnamen volop die we leuk vinden. Ik had een gave naam, ender, voelde enorm goed. Maar het betekend eendjes op zijn noors en dat kan ik hem niet aandoen.

Geplaatst

Hoi...hoi

Ursela, , je wacht op een ventje. leuk he ! Ik weet dus nog niet .Ik heb afspraak op 24 maart voor een echo,maar ljik me eindweg nog....dan weet ik ook dan mischien. Jammer van die gedoe met jouw bekken. Meer spec. oefeningen doen of zo. Dat is al 2-de KDv , dus ik kan weinig op dit moment waT VERANDEREN.

vOLGENS MIJ BIJ IEDERE KDV HEB JE RARE KANTEN. Ik heb besloten nog hele laatste keer brengen, ook omdat ik hoo p stikkem op einde van die ORS buikgripen door het zachte sezoen.En als dan weer, dan stop ik echt mee denk ik.

Rome, Je pak je kleine uit bed zeg je en dan slaapt hij weer verder. Ik ben bang dat Dani dan ook kan aanwenen voor dat luxegedrag. Door die ziektes van hem ik moest hem vaak melk geven iedere 2 uurtjes en nu is hij beter , wordt hij soms om om 1-2-3 uur wakker tot weer de volgende ronde van de nacht of ochtend.Lastig is af te leren dus. Ik droom om een keer goed te kunnen slapen en dat kan ik pas als ik in Russland bent bij mijn moeder denk ik))))

Zo wat een verhaal van diarees .....arme kleine beaby'' en hun ouders )))))

NIenke, sterkte met je kleine, het lijkt wat DAni ook heeft van die KDV alleen duurt bij hem heel lang zo iets. BA.... vervelend.

Kiet, ik vind inderdaad zwaar zwanger zijn en voor een kleine kind zorgen. Ik doen het zelf met mijn man en geen hulp van buiten. (meest ik dus zorg vootr hem)

Maar als ik uitgeslapen ben dat allles is kleurrosig weer.)

Geplaatst

Ariva, Lucas word heel weinig wakker in de avond en de nacht, tot nog toe. Als hij huilend wakker word is hij echt een soort van overstuur en verdrietig. Hij word niet wakker, omdat hij niet meer wil slapen.Toevallig werd hij gisteren rond 22.00 ineens huilend wakker en dan troost ik hem even op zijn kamertje en geef hem een beetje water. Als ik hem in zijn bedje laat liggen is hij dan ontroostbaar, dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen om hem dan te laten liggen.

Zou hij dit elke avond hebben, dan word het natuurlijk anders. Spannend binnenkort de echo, succes!

Wat vervelend dat Merel zo'n last heeft van luieruitslag. Ik ben benieuwd wat de dokter zegt. Jongensnamen, pfff...dat vonden wij ook zo moeilijk. Een meisjesnaam hadden we snel bedacht.

Ik vind die armbandjes met naam erop zo schattig voor meisjes.

Geplaatst

Hier ook perioden dat Thomas 's nachts wakker wordt en ontroostbaar is. Ik ben ook huiverig hem uit bed te halen, maar ja, je moet wat... dus meestal doen we het wel. Het lijken nu voornamelijk tandjes te zijn, dus geven we hem een paracetamolletje en wachten we een half uurtje tot hij in slaap valt en leggen hem dan weer terug. Als we geluk hebben slaapt hij verder, anders komt er nog een half uur zitten bij. Wel vermoeiend hoor, gelukkig doet hij dat meestal rond 11 of 12 uur in de nacht.

Even een fotootje van mij met de kleine man:

[ATTACH=CONFIG]957[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden