Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

zie nu pas jouw post natasja, dat ga ik ook eens proberen met die pakjes!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames, praatjes over rietjes en pakjes sla ik eertst over deze keer.

Iedereen bedankt voor de vorige reacties.

Ursela, hoe is met jullie en hoe is er opgeloost bij jullie en met de reis naar NL?

Esk , super dat jullie naar Spanje gaan.

Alle kindjes met de koorts een dikke knuffel van mij, want mijn Dani nu al 5-de dag met een koorts zit tussen 38 tot 40 graad zit en ik heb ergste meegemaakt en dat heet koortsstuip. HEt was ergste wat in mijn leven geweest eigen kind zien wegzaken. We waren met met sped ambulance in ZH beland en en mijn schat werd oonderzocht tot vandaag zijn we nu thuis, maar toch eng heringering blijft in gedachten en we zijn nu echt op de hoede en veel andacht van de kleine. Weer antibiotika kuur en afwachten. Vreselijk allemaal.

Iemand weet mensen die het mee gemaakt hebben en of als dit weer snel terug zou komen?

NU haden we al 2 keer achter elkaar. En onderzocht op vliesontstekking, maar dat is het niet gelukkig. Dus hier word nog nieks beters van. Weer antibiotika dus.

Mijn zwangerschap gaat me langs voorbij. Zo druk ben ik met mijn kleine bezig . Ja...Iedereen zeg :goed voor de weerstand, maar op zo manier hoeft mij ook weer niet. Sorry voor geklag.

Liefs , Ariva

Geplaatst

tjemig Ariva, wat maken jullie allemaal mee met die kleine man. Eerst zoveel ziek en nu ook nog met een koortsstuip naar het ziekenhuis. Vreselijk meid. Ik wens je heel veel sterkte en succes met alles. Liefs Dorine

Geplaatst

Jeetje Arriva, al 2 keer een koortsstuip? Dat is echt heftig. Ik ken 1 kindje die het heeft gehad, maar dat was eenmalig. De moeder was toen ook heel erg geschrokken. Het kan verder geloof ik geen kwaad, als je er op het moment zelf maar op tijd bij bent.

Heel veel sterkte ermee. Hopelijk helpt de antibiotica.

Esk, wat goed dat Thomas een volle 12 uur slaapt 's nachts! Als hij om 18.30u naar bed gaat, geef je hem dan nog een avondfles? Is dat dan niet vlak na het eten?

Milou slaapt 's nachts tussen 11 en 12 uur. Overdag dan nog 2 slaapjes van tussen de 1,5 en 3 uur en soms nog een keer maximaal 2 uur. Het ligt er een beetje aan hoe het allemaal loopt. Ik begin aan haar te merken nu, dat ze graag wakker wil zijn, wakker zijn is leuk! Dus we hebben dagen van: 1 uur slapen ... wakker ... spelen, binnen een uur moe ... weer naar bed ... 1 uur slapen ... wakker ... enz enz. Haha.

Ik probeer haar om 19.00u de laatste fles te geven en dan om 19.30u naar bed. Maar vaak wordt het al gauw weer later .. *slecht*. Ze is meestal ongeacht tijd van naar bed gaan, rond 7.00u wakker.

Oh, en ik ga ook lekker oefenen met een rietje! Lijkt me handig als ze dat ook kan. Vandaag waren we naar de winkels, ze zat in de kinderwagen (we hebben er 1 waar je de rug als een steun omhoog kan draaien, dus ze 'zat' meer dan dat ze lag) en ze zat zo lief uit de tuitbeker te drinken. Ik was echt een trotse mama :)

Geplaatst

Arriva, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat dit niet leuk meer is. Brrrr, een koortsstuip, ik moet er niet aan denken. Veel beterschap voor Dani! Heb je al 'ns gevraagd of hij naar de kinderarts mag?

Annelies, Thomas krijgt geen laatste fles meer, eigenlijk al een hele tijd niet. Nu heb ik wel het idee dat hij iets meer eten zou mogen krijgen, dus dat gaan we vandaag in de praktijk brengen. Gister had hij namelijk een avondpapje omdat hij huilerig was en nu lijkt het of hij veel verzadigder is. Ik ga vragen op het kdv of hij een boterham meer mag en ik ga z'n tussendoortjes vergroten (hij kreeg bijvoorbeeld een soepstengel, maar wilde daar dan maar een kwart van, nu ga ik er gewoon voor zitten zodat hij de hele stengel soldaat maakt, misschien speelde hij wel teveel tussendoor dat hij de stengel vergat...).

Geplaatst

Ariva, beterschap voor je kleine man.

Dési krijgt ook nog een avondfles, zo rond 18.30. We proberen haar om 19.00 in bed te hebben. Ze wordt meestal om 7.00-7.30 wakker. Als ze erg laat eet, dan geen fles meer.

Esk, wij nemen de tijd voor een tussendoortje. We gaan er echt voor zitten, zodat ze bewust wordt van eten.

Annelies, ik kan er op het moment ook geen peil op trekken met haar slapen. De ene keer is ze de hele ochtend wakker, de andere keer slaapt ze een uurtje, dan weer 2 uur. Gister heeft ze de hele middag niet geslapen.

Ursula, ben ook benieuwd.

Moet gaan. Liefs

Gast Nienke79
Geplaatst

@Ariva, wat een nare gerbeurtenis! Ik ken niemand anders die ervaring heeft met koortsstuipen ik heb er wel onlangs over gelezen. Dat het bij 4% van de de kindjes tot 5 jaar voorkomt en dat als je kindje het eenmaal heeft gehad de kans bestaat dat het nogmaals gebeurt. Ik hoop dat het nu bij jullie niet meer voorkomt, je bent vast heel erg geschrokken.

Over lezen gesproken, gisterenavond zat ik de Wij Jonge Ouders te lezen en daar stond in dat kindjes van 8 tot 10 maanden moeten leren drinken uit een normale beker. Niet uit een tuitbeker omdat het niet goed schijnt te zijn voor de ontwikkeling van de mondspieren. Julian drinkt ook geregeld uit een gewone beker (dat geeft wel troep) maar nu denk ik, zucht... die tuitbeker er dan maar uit? Daar kan hij juist zelf zo goed mee drinken zonder hulp.

We zijn net terug van de kinderboerderij en dit was de eerste keer dat hij echt op de beestjes reageerde. Vooral de kleine geitjes en het varken vond hij heel erg lanchwekkend blijkbaar. Hij ging er helemaal opgewonden geluidjes bij maken, heel erg leuk.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, Wessel drinkt nu ook zelf uit zijn tuitbeker en bij het koekje en het fruit geef ik hem drinken uit een gewone beker. Dit gaat steeds beter maar ik wacht toch echt nog ff op het mooie weer totdat ik hem dit zelf laat proberen.

Zodra het echt mooi is (en wat warmer) krijgt hij buiten van mij een beker en dan mag hij zelf oefenen....

Hij wil nu ook steeds vaker zelf eten. Gisteren macaroni met z'n handjes zitten eten, wat een kliederbende.

Wij hebben een siergrindvloer dus ik heb na zijn maaltijd de macaroni tussen de steentjes vandaan mogen peuteren. Ook dit probeer ik nu te minimaliseren en laat hem vooral buiten zelf eten.

Geplaatst

Lieve dames, bedankt voor de steun en info.

Hiermee weil ik een pauze nemen (tot de zomer) hier op het web en zodra wat zon schijnt in onze leven met Dani, dan kan ik weer met julile mee kletsen.

Alle beste met de kleintjes van jullie en strekte met de zorg en opvoeding.

Vriendelijke groeten . Ariva:icon_smile:

Geplaatst

Begrijpelijk Arriva. Doe rustig aan. Veel succes met Dani en met je zwangerschap natuurlijk ook!

Geplaatst

Succes Arriva, ik hoop dat voor jullie de zon snel gaat schijnen!

Nienke, ik wissel het gewoon af, hij heeft het drinken uit een normale beker nog helemaal niet in de vingers, dus af en toe doe ik de tuitbeker, af en toe de gewone beker en zo modderen we gewoon voort... Het zal vanzelf wel beter gaan met geknoei...

Geplaatst

Arriva heel veel succes met Dani en je zwangerschap!!

ik ben vandaag ongesteld geworden jammer maar op naar de volgende ronde!

Geplaatst

Ariva, heel veel sterkte met Dani en je zwangerschap.

Kiet, zeker jammer maar dan ga ik gewoon weer opnieuw voor je duimen bij de volgende ronde. Moet je nu weer medicijnen gebruiken of niet?

Ik kreeg gisteren een telefoontje van het EMC of ik mee wilde doen aan een studie naar cryo-onderzoeken (Antarctica onderzoek oid).

Als ik mee zou willen doen dan gaan ze loten of ik wel of geen medicijnen zou moeten gebruiken bij mijn cryo-tp. Normaliter ben ik erg pro bij nieuwe onderzoeken maar ik heb nu toch besloten om niet deel te nemen.

Wessel is ook van een cryo-poging en toen heb ik geen medicijnen gebruikt. Ik heb een eigen cyclus dus hoef alleen maar dmv LH-testen het juiste moment te bepalen en dan de tp.

Mocht ik uitgeloot worden om met medicijnen te werken dan zou ik dit MOETEN doen bij de cryo-tp. Dat vind ik een beetje dubbel.

Ik had aangegeven dat ik graag mee wilde doen maar dan ZONDER medicijnen. Dan zouden ze niet hoeven te loten maar konden ze me bij die groep indelen. Hier deden ze echter niet aan mee.

Nou ja, jammer dan maar ik heb geen zin om extra hormonen te gaan gebruiken als het niet nodig is.

Allemaal alvast een fijn weekend.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ariva, heel veel sterkte met Dani en je zwangerschap.

Jammer Kiet, ga ook voor je duimen bij de volgende ronde.

Dorine, was ook ons idee om buiten te beginnen met een beker met water.

Wij hebben gisterochtend onze sloep gekregen en zijn vandaag drie uurtjes door de polder gaan varen met zijn drietjes. Dési heeft zelfs drie kwartiertjes geslapen op de boot en zich heerlijk vermaakt en wij ook. Zo heerlijk genoten. Had ik zo even nodig.....

Gast Nienke79
Geplaatst

Klinkt goed Natasja! Even een beetje opladen toch? :-)

Jammer dat er weer een dame ons verlaat, maar begrijpelijk. Veel sterkte met de kleine man Ariva!

Ik laat Julian nu gewoon nog vaker uit een gewone beker drinken. Hij wil toch altijd hebben wat wij drinken, haha. Zelfs mijn water is natuurlijk veel lekkerder dan zijn roosvicee :-P

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat leuk dat jullie gisteren zijn gaan varen met desi! Vinden jullie ook dat jullie kindjes steeds makkelijker worden? Mijn kleine meid huilt bijna nooit meer en kan zich heel goed vermaken ook als we ergens eten is ze super lief!

Ja ik moet weer medicijnen gebruiken maar we wachten even tot na onze vakantie voor we verder gaan anders hebben we kans dat het net te kort is om een eitje te laten groeien en dan moet het afgebroken worden en dat vind ik zo zonde dus wacht ik liever een paar weekjes.

Geplaatst

Ha Kiet, wij hadden sowieso geen kindje dat huilt. Alleen als ze niet lekker is, dan jammert ze een beetje, maar echt huilen... Eigenlijk bijna nooit. Als ze dan een keertje huilt dan kijken wij elkaar aan van wat is dit nu.. Haha.

Je hebt gelijk dat je wacht, zou erg zonde zijn.

Desi heeft weer koorts, nu 39,2. ze is evengoed blij, het schatje.

Geplaatst

Kiet, kan me voorstellen dat jullie tot na de vakantie wachten. Wanneer gaan jullie en waar naartoe?

ESK, jullie volgende week vakantie toch? Heerlijk, geniet ervan!

Natasja, hoe is het met Dési. Is de koorts weg?

Hebben jullie een leuk weekend gehad. Wij hebben gisteren de verjaardag van mijn pa gevierd. Erg gezellig maar ook moeilijk. Het werd gevierd in het huis van mijn pa en ik miste mijn moeder toen toch wel enorm. Ze hoort gewoonweg nog tussen het gezelschap te zitten. Ik zit nu in een periode waarin ik het zo 'oneerlijjk' vind. Het besef dat ze nooit meer terugkomt krijg ik steeds meer en meer en hierdoor ga ik haar ook meer en meer missen. Bah, weet soms niet hoe ik dit moet handelen maar gelukkig wisselt dit af met goeie momenten.

Mijn broer is gisteren niet eens naar de verjaardag gekomen, dat zegt genoeg over hoe hij er momenteel (niet) mee om kan gaan.

Geplaatst

Wij gaan inderdaad maandag vertrekken! Heerlijk, heb er heel veel zin in.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat dit soort dagen erg moeilijk zijn, dat schijnt toch met de eerste keren van iets te zijn. En dat je het nu erg oneerlijk vind kan ik ook wel begrijpen. Het zal allemaal tijd nodig hebben vermoed ik. Sterkte toch.

Wij hebben dit weekend een duowagen gekocht, een easywalker duo en ik ben er hartstikke blij mee. Het is een geweldige wagen voor twee kindjes. Ben even te lui om er een foto van bij te voegen, maar je kan hem vinden op www.easywalker.nl onder het kopje duo.

Ursula, hoe gaat het met je? Heb al een tijd niets gehoord en maak me een beetje zorgen.

Geplaatst

ESK, ik heb Ursela toevallig gesproken en weet dat zij veilig in NL is. Gelukkig niet afwezig ivm ziekte van haar / Merel

Wat fijn dat jullie een leuke duo wagen hebben gevonden. Dat is idd wel makkelijk met 2 kleintjes zometeen. Hoe gaat het verder met je? Gaat de zwangerschap goed?

Geplaatst

Het gaat verder eigenlijk heel erg goed. De ergste moeheid heb ik gehad en ik voel me echt heel goed. Veel beter eigenlijk als tijdens de zwangerschap met Thomas... Ik ben me ook veel minder bewust ervan, misschien omdat we het al zo druk hebben met Thomas. Over 2 weken de 20 weken echo alweer! Daar kijk ik dan wel naar uit, even spieken hoe het daarbinnen gaat. Het is ook allemaal veel relaxter als de eerste keer, er hoeft minder geregeld te worden voor mijn gevoel en we weten beter wat we kunnen verwachten. Al met al gaat het dus bijzonder goed, hopelijk blijft dat voorlopig ook zo :-)

Fijn dat het goed gaat met Ursula. Je weet het maar nooit...

Geplaatst

Moeilijk hè, Dorine. Dat gevoel blijft nog wel een tijdje, helaas. Sterkte meissie. Ik heb er iedere keer nog last van (en het is dit jaar al 10 jaar terug).

Hoop ook voor je dat dat zo blijft, Esk, maar dat zal toch wel.

Dési heeft nog een heel klein beetje verhoging. Ben maar niet met haar wezen zwemmen vanochtend. Mevrouwtje is ook gelijk maar de hele ochtend wakker gebleven hihi. Om kwart voor een is ze naar bed gegaan. Dat terwijl ze anders haar ochtendjeslaapje graag pakt.

Geplaatst

@Dorine, heb zelf niet direct de ervaring met een dergelijk groot verlies. Mijn man achter wel. Ieder jaar 'vieren' we zowel sterfdag als verjaardag van zijn vader, met de hele familie (al 11 jaar geleden overleden en ik heb hem nooit gekend). Altijd bijzonder en het voelt goed om dit te doen. Op deze manier blijft hij herinnerd. Dit is vooral erg prettig voor de moeder van Pieter-jan. Dit is wellicht ook goed voor jullie om te doen? Ookal is het pijnlijk?

@Natasja. sterkte met de kleine!

En nog even over Kees natuurlijk. hij begin zich op te trekken aan diverse dingen om te proberen te gaan staan!

Geplaatst

Wat leuk Tessa. Hier nog helemaal niets van optrekken, maar mevrouw wil wel aldoor staan. Probleem is dan dat ze zich totaal niet vasthoudt. Ze leunt dan tegen de tafel of vertrouwt helemaal op ons. Ze blijft wel kusjes 'ontvangen' hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden