Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natasja, hier precies hetzelfde. 2e helft april tot en met de verjaardag van Wessel is een lastige periode. Zeker dit jaar aangezien mijn nichtje en Wessel 1 worden en al die andere dingen.

Ik bijt me er wel doorheen en dames, allemaal ontzettend bedankt voor jullie lieve woorden. Ik vind het echt super fijn dat jullie hier ook in meeleven. Toch het gevoel dat ik er niet alleen voorsta. Echt bedankt!

Natasja, nog 1 dag en dan is Desi 1 jaar.. Groot feest morgen????

Wij vieren het op 29 mei, net voor de vakantie.

En wat betreft het lopen. Jaaahhh, ik ben echt super trots op hem. Van de andere kant is het ook wel jammer dat hij zo snel is met alles want het 'baby-zijn' is er echt vanaf en even lekker kroelen zit er bij hem ook niet echt in.. Maar ja, je kan niet alles hebben he?

Oh ja, ik zou jullie nog de keuringsgegevens van Wessel doorgeven. Hij is 76,5 cm en weegt 9200 gram. Zijn gewicht is iets onder gemiddeld maar dat komt waarschijnlijk doordat hij zo super actief is.

Gelukkig krijgt hij toch genoeg vocht binnen want daar maak ik me wel eens zorgen om, hij is niet zo'n goeie drinker.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tuur ijk Dorine, toch vanzelfsprekend. 't Is zo zwaar.

En groot feest, we hebben haar toch maar eventjes een jaar opgevoed haha. Tijd vliegt voorbij. Vandaag het huis maar ff doorwerken, de hond gaat vanmiddag al met vakantie, morgen verjaardag vieren, vrijdag de laatste puntjes op de i, en zaterdag met vakantie.

Wij hebben echt nog een baby haha. Mevrouw 's eert tegenwoordig door het huis met haar loopwagentje. Haar wereldje wordt dus op deze manier een beetje groter.

Oh ja, er komt nog een tand rechtsboven door.

Geplaatst

:icon_flower:DESI 1 !!! :icon_flower:

Hoera Hoera Hoera

:clap2::happydance:GEFELICITEERD:happydance::clap2:

Gast Nienke79
Geplaatst

Natasja van harte gefeliciflap met je kleine meid.

Geplaatst

Gefeliciteerd met desi hoeraaaaaaa wat is dat snel gegaan lijkt wel gisteren dat ik je bericht las dat je met 35 weken was bevallen.

Heeft ze een leuke dag gehad?

Geplaatst

Desi gefeliciteerd!!! En mama natuurlijk ook :)

Kom maar op met die foto's!

Geplaatst

De foto is leuk!

Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad.

Ik ben in elk geval super blij dat deze voorbij is. Gisteren was ook de verjaardag van mijn mama maar het is me meegevallen, ik heb ergere dagen gekend.

Dames, alvast een fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Aww, een echte feestprinses. Lief!

Fijne vakantie!

Fijne weekend Dorine en de rest!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ja, ik leef nog :laugh:

Een beetje druk gehad.

Het is veel te veel om overal op te reageren, maar ik heb met jullie mee gelezen.

Goh, Die Wessel al lopen zeg, wat een knapperd!! Maar wat gaat het dan ook snel hè? Lucas is ook zo'n druktemakertje, hij is de hele dag druk, zit geen tel stil. En hij is vliegensvlug. En wat ben je toch een sterke vrouw! Heel veel sterkte.

En Natasja, Nog van harte gefeliciteerd met Dèsi, alweer 1 jaar!!! Ik las dat jullie een leuk feestje hebben gehad, en wat een leuke foto met haar feestjurk en haar taartje. Als je nog meer foto's hebt, altijd leuk natuurlijk. Een hele fijne vakantie

SJSL, Balen dat je nog zo moe bent, probeer je wel goed je rust te pakken, voor zover dat kan?

Ursela, Al wat bekent van de suikertest? Voel je je verder goed? Merel weer goedgekeurd bij het CB?

Esk, Wat fijn dat het vliegen goed is gegaan, dat lijkt me altijd wel even spannend. En wacht maar af, over een tijdje gaat hij zo snel, dan wandel je continue achter hem aan. Fijn dat de echo goed was. Kon je weer even spieken naar jullie kleintje.

Kiet, Wat een leuk moederdag cadeau heb je gehad.

Hier gaat alles goed. Lucas is lekker druk en vrolijk. Soms staat hij even los en schrikt dan dat hij vergeet zich vast te houden en pakt zich snel weer vast. Hij wandelt aan mijn handen een beetje mee. Nou ja, wandelt, meer stapjes.En dan tegen zijn Nijntje voetballen is dikke pret. Als hij in de tuin kruipt stopt hij alles in zijn mondje, wat hij maar ziet, dus ik moet hem continue in de gaten houden, ha,ha. Kortom, hij is lekker ondernemend en ondeugend.

Over twee weken gaan we op vakantie en voor de vakantie gaan we nog naar het CB en krijgt hij weer zijn prikjes.

Woensdag begint de nieuwe Babyboom om 20.30, je kan al een voorproefjes bekijken op de site. Ik heb het de vorige keer ook gekeken, nog niet wetende dat wij ook in de situatie zouden komen te zitten van de mm. Ik baal er alleen van dat ik er al een tijdje naar uitkijk, dat er een nieuw seizoen komt en nu komt het op de enige avond dat ik mijn yoga avondje heb. Lekker balen dus :mad:, ha, ha. Uitzending gemist dan maar :happy7:

Allemaal een fijn weekend!

Geplaatst

Dat is een lieve jarige desi!

Esk, gefeliciteerd met de goede 20weken echo. Weten jullie wat het geslacht is? Jammer dat je zo veel regen op vakantie had maar toch fijn om ertussen uit geweest te zijn.

Rome, ook leuk om van jullie te horen. Zo te horen duurt het niet lang meer of lucas wandelt zelf kleine stukjes. Wat gaat het toch enorm snel. Klinkt als een cliche maar het is nu eenmaal zo dat cliche's ergens vandaan komen.

Oooh achter mijn rug is merel heel slim aan het zijn. Ze duwt haar loopkarretje naar de andere kant van de kamer terug zodat ze er weer achter kan gaan staan. Iedere dag sta ik vol bewondering te kijken naar wat ze heeft geleerd.

Ze was gewogen en gemeten op het cb, gemiddelder kon niet. 75,5 cm en 9,1 kilo.

Hier gaat alles prima. De afgelopen dagen had ik nogal last van mijn stuitje maar dat viel makkelijk te verklaren; jawel, te veel gedaan. Maar dit valt niet te veranderen. Want het schiet hem er vooral in als ik merel til. Ze is nu al ruim 9 kilo en dat merk ik goed. Ik begin echt uit te kijken naar mijn verlof. Maar dan moet ik dat nog wel gaan regelen haha. Misschien dat ik vandaag naar de nav ga. Geen zin in dat papierwerk maja moet er toch van komen.

De suikertest goed doorstaan, heb na het drinken van een smerig zoet drankje twee uur in de wachtkamer van de huisartsenpost gezeten en heel veel praatjes over het weer gehouden. Ja, het was gaan regenen en ja, hopelijk regent het niet op 17e mei (een soort noorse koninginnedag).

Ik voel ons zoontje steeds meer bewegen. Dat is zo bijzonder. Ben langzamerhand steeds meer aan het klaarmaken. Heb alle kleertjes gesorteerd. Ik durf de roze jurkjes nog niet weg te doen voor het geval dat het toch.. maar heb het allemaal verzameld in een grote doos. De allerliefste heb ik bewaard. Oei, maar wat moeilijk om het weg te doen, de steken in mijn hart bij het in de doos stoppen van die lieve kleine bodytjes en broekjes en jurkjes.

Hier nog een paar foto's, twee van merel, 1 buikfoto en eentje van 17e mei, dan gaat iedereen in een optocht in klederdracht. Ga morgen kijken met merel.

[ATTACH=CONFIG]1375[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1376[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1377[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1378[/ATTACH]pencil.png

Geplaatst

Leuk om jou ook eens op een foto te zien Ursela! Flinke buik al zeg. En lijkt me zooo moeilijk de kleertjes 'weg' te doen ...

Leuk van je te horen Rome!! Het klinkt alsof Lucas al een heel knulletje aan het worden is.

Bij ons alles goed. Vorige week een goede week gehad, dus ik hoop dat de pfeiffer op z'n retour is. Maar dat was 3 weken geleden ook en daarna weer een rotweek gehad. Ach, er valt mee te leven, rustig aan. Milou rommelt lekker door. Ze was een tijdje flink hangerig, ik hou het op 'n sprongetje. Ze is nu heel erg bezig met haar stem en zit constant heel enthousiast met haar armpjes te flapperen. Wil echt de hele tijd staan (pakt dan je vingers om zich op te trekken), maar ze trekt zich nog niet op aan de box ofzo. Geen tanden en nog niet kruipen :)

Ze is nog lekker klein! Binnenkort gaan we voor het eerst de autostoel gebruiken ... al ben ik er nog niet helemaal aan toe ... haha.

Wie de volgende die 1 wordt eigenlijk???

Geplaatst

Gefeliciteerd marchan met je kleine meid!! Hebben jullie een leuke dag gehad??

Sjsl fijn dat het beter met je gaat lijkt me echt niet leuk de hele tijd moe zijn!

@Rome leuk babyboom dat ga ik ook kijken nu maar hopen dat ik het niet vergeet haha

Mijn kleine meid word op 10 juni 1 jaar maar volgens mij zijn eerst merel en Wessel jarig.

Geplaatst

Gefeliciteerd met Jacelyn! Als ik zo gok dan kan zij al lopen op haar eerste verjaardag, zo snel als ze was met haar activity-board.

Merel en daniel (van arriva) zijn op 1 juni jarig. Mijn schoonmoeder komt helemaal hierheen met het vliegtuig om dit te vieren. Bijzonder en gezellig. Gisteren de zandbak gekocht. De speeltjes heb ik al. Dit wordt haar verjaardagskado. Bij de buren staat ook een zandbak (op het veldje tussen onze beek en hun weggetje in) maar daar zit geen deksel op en dat zand hebben ze in ieder geval de afgelopen drie jaar niet ververst. Vind het toch leuker om een zandbak naast het huis te hebben met deksel (ivm katten). Haha, dat klinkt een beetje snobberig. Of misschien is het gewoon moederig van kleine meisjes?

Verjaardagen:

Merel (urselA) 1 JUNI

dANIEL (ARRiva) 1 juni

wessel (dorine) 4 juni

Zoe (kiet) 10 juni

Thomas (esk) 16 juni

Julian (nienke) 7 juli

Milou (Annelies) 23 juli

En dan hebben we nog een aantal kindjes maar ik weet echt niet of bv kees en lucas in juni of juli zijn verjaardag heeft. Wie het leuk vind kan het lijstje kopieren en aanvullen. Wat bijzonder he? Dat we nu al de eerste verjaardagen vieren? Vind het een grote mijlpaal.

Geplaatst

Oww, Leuke foto's Ursela. En wat een buik heb je al, mooi!! Ik heb nog helemaal geen kleertjes weg gedaan, maar de verzameling van kleertjes die hij niet meer past word zo groot, dat ik ze toch maar een keertje uit moet gaan zoeken. Lijkt me zo moeilijk, want ik vind alles leuk. Wel heb ik mijn eigen kledingkast al aardig opgeruimd. Veel kleding pas ik helaas niet meer na mijn zwangerschap.

SJSL, Wat fijn dat je je wat beter voelt. Hopenlijk blijft het nu de goede kant op gaan.Leuk, binnekort voor het eerst in de autostoel.

Marchan, Gefeliciteerd! Leuke dag gehad?

Kiet, Ik vergeet het heel vaak om de programma's te kijken die ik graag wil zien, ha, ha. Dan zie ik nog net de laatste 5 minuten.

Lucas krijgt een kiesje, ik zie een heel klein randje doorkomen, hij heeft altijd erg veel last van zijn doorkomende tandjes.

Slapen jullie kindjes ook nog 2 maal op een dag? Lucas gaat na 3 uurtjes weer zijn bedje in.

Geplaatst

Ow Ursela, Ik zou precies hetzelfde hebben hoor. Leuk een zandbak. Wij hebben een loopwagentje en een schommel en nog wat speelgoed.

Ik heb het lijstje even gekopieerd en Lucas erbij gezet:

Verjaardagen:

Merel (urselA) 1 JUNI

dANIEL (ARRiva) 1 juni

wessel (dorine) 4 juni

Zoe (kiet) 10 juni

Thomas (esk) 16 juni

Lucas (Romè) 19 juni

Julian (nienke) 7 juli

Milou (Annelies) 23 juli

Geplaatst

Ursela, ik zou ook een zandbak met deksel willen.

Het is zeker al een mijlpaal dat we de eerste verjaardagen kunnen vieren. Ik vind het ook heel speciaal.

Wij vonden het moeilijk om voor Wessel een cadeau te verzinnen wat we zelf konden geven. Ik had een lijstje met cadeautjes gemaakt maar dat was snel uitgeput toen iedereen om ideetjes kwam vragen.

We hebben nu een speelgoedje voor in de auto gekocht. Het is speelgoed dat je aan de achterkant van de stoel bevestigd. Onderaan zit een stuur waarmee Wessel zelf kan sturen, richting aangeven, toeteren etc.

Doordat het vastzit aan de stoel valt het niet steeds op de grond en hij kan er zelf bij. Ideaal, zeker gezien het feit dat we met de auto op vakantie gaan.

Geplaatst

Wij weten het ook nog niet. Genoeg dingen om te vragen aan opa's en oma's, tantes en ooms, maar voor onszelf nog geen idee... We vragen bijvoorbeeld een leuk rugzakje voor de spulletjes van het kinderdagverblijf in te doen, speeltjes voor in het zwembadje, speelgoed voor 1 jarigen (zodat hij wat meer uitdaging heeft, want wij hebben maar weinig speelgoed). Ik denk dat wij voor zijn verjaardag iets doen voor zijn nieuwe kamer. Die tip van Simonja vind ik ook goed. Een zandbak hebben we al (wel zonder zand nog, maar toch). En ook staat er al een loopautootje, tractor en dat soort dingen. Misschien een driewieler met duwstang? Of is dat meer voor de 2e verjaardag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden