Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Nog een weekje en dan is Dési 1! wat is dat hard gegaan. Taart met foto bij de Hema besteld. Zaterdag slingers, kaarsjes etc. Halen. Best spannend. Na haar verjaardag vliegen we zaterdag naar Egypte voor onze duikvakantie. Zal mij benieuwen hoe dat is zonder ons moppie. Vorig jaar geen problemen gehad, maar nu ga ik haar wel missen denk ik.

Beterschap voor Julian.

Ohw, er Wordt iemand wakker.....

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey Natas, heel veel plezier op vakantie. Heerlijk even bijkomen en geniet er lekker van! Desi vermaakt zich hier ook prima, wij zijn in oktober 2010 toch ook samen weg geweest. Desi haar verjaardag is al super dichtbij natuurlijk! Kan ze het kaarsje uitblazen denk je? Als je nog een goede onderwatercamera (foto & film) wilt lenen voor je vakantie dan brul je maar.

Julian was vandaag weer helemaal beter. Erg opgelucht. Gisterenavond huilde hij tot 23 uur en daarna hebben we tot 09.00 uur kunnen uitslapen! Wow. We zijn heerlijk aan het opruimen thuis nu. Hebben ook een nieuwe eettafel gekocht. Julian eet nog steeds erg weinig, maar het moet vast weer even op gang komen.

Jammer van de groenteschotel Annelies! Gewoon blijven proberen, hihi.

@Tessa, Julian lust ook geen gekookt ei maar wel roerei!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi meiden!

Desi al bijna 1 jaar! Ga je het groots vieren?

Wat is het toch snel gegaan hè meiden! Wat geven jullie voor haar verjaardag? Wij hebben voor zoe een smartrike zoo gekocht dat is een driewieler met duwstang en dan later kan die stang eraf en kan ze zelf fietsen.

Tessa wat goed dat Kees al een hele boterham opeet!

Nienke hoe is het nu met Julian?

Sjsl hier word ook nog niet echt gekropen ze komt wel overal maar ze trekt zichzelf vooruit met haar armen haha

Geplaatst

kijken jullie wel eens naar generatie 2010 dat op donderdagavond op nl 1 wordt uitgezonden? wij wel af en toe. omdat het leuk is om te zien hoe andere kindjes het doen in hun ontwikkeling. is ook wel een bijzonder project dat ze deze generatie iets van 20 jaar gaan volgen... gisteravond vierden ze de 1e verjaardag van de kindjes. Ze zijn allemaal maar net ietsjes ouder dan onze kindjes.

Natasja, fijne vakantie en veel plezier met de verjaardag van Desi! ik hoop dat ze geniet van haar taart!

lekker weer vandaag dus de box buiten gezet zodat hij zich daar een beetje aan kan optrekken, gezien kees neigingen vertoond om te willen gaan staan. maar nu leg ik hem nog even terug in bed. fijne dag allemaal!

gr

tessa

Gast Nienke79
Geplaatst

@Kiet, nog steeds niet denderend. Zijn koorts is weg, maar hij eet nauwelijks. Zijn hele buik zit nu onder de vlekjes en ook zijn hals. Ook krijst hij keihard en strekt zich uit, volgens ons dus buikpijn. Straks gaan we even met hem naar de dokter.

Vanochtend heeft Julian me verrast. Hij ging uit zichzelf staan in de box, trok zich op aan de spijltjes. Daarna ging hij head first richting plavuizen omdat hij over de relaing kukelde. Ik ving hem gelukkig (eigenlijk best wel behendig, haha) op. Gelijk de box naar beneden gezet, nu is het echt een gevangenisje :-P.

@Tessa, ik heb dat programa vorig jaar wel eens gezien, maar meer omdat er ook echt hele typische stellen in zitten, haha.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Nienke, we hebben beide een ow camera, maar bedankt voor het aanbod.

@Kiet, we hebben ook zo'n driewieler met duwstang voor haar gekocht. Van mijn moeder krijgt ze hele leuke schoentjes en een skippy koe. Van Johan zijn vader een schommel. We zijn beiden vrij en ik ga vandaag enige mensen uitnodigen. We zien wel wie er komt.

Dési heeft ons ook verrast. Vandaag zwaaide ze een paar keer, naar haarzelf in de spiegel en naar de opvang op de sportschool. Gister stond ze op de tafel en Johan hield haar vast, begon ze zomaar een paar stapjes vooruit te doen, eergister zat ze op de grond. Wij hebben een tafel met 2 grote lades, de lade was open en ik gooide haar speeltje op de koektrommel. Mevrouwtje was toch wel benieuwd waar haar speeltje iedere keer heenging, dus trok ze zich even op aan de lade. Ze schrok er zelf van haha. Vandaag maar weer even stimuleren. Ook heeft ze het rollen onder de knie. Wel past ze ervoor op dat ze niet op haar buikje draait en blijft ze half op haar zij/buikje liggen. Slimmerd. Soms geef ik haar een klein zetje dat ze wel op haar buik terecht komt en dan speel ik met haar zodat ze het niet zo erg vindt. Ze ligt nu dus al langer op haar buik.

In het loopwagentje weet ze inmiddels ook hoe ze vooruit moet komen. Ze staat ook regelmatig in dat ding met beide voetjes plat op de grond.

Whawhaha en dat allemaal voor haar eerste verjaardag

Geplaatst

Fijne moederdag meiden!!

Milou had op het KDV een knutselwerkje 'gemaakt' ... zoooo schattig. Tranen met tuiten hier. Blije mama :)

Geplaatst

Zoe had op het kdv een theedoosje met haar hand afdrukje gemaakt en ik heb een hele lieve kaart en een mooie fotolijst waarop staat mother & daughter gekregen( heeft mijn man gedaan) echt super lief en bijzonder de eerste Moederdag!!

Geplaatst

Mijn kleine meid is snachts aan het spoken ze word een paar keer per nacht wakker ligt dan ineens schuin in haar bed of bij het voeteneind of ze is haar speen kwijt....

Iemand hier ook last van?

Geplaatst

Mocht uitslapen (voor het eerst sinds bijna een jaar) tot 10.20. De croissantjes en koffie stonden beneden. Kreeg een mooie bedel voor aan mijn armband en Johan was met Dési proberen een tekening te maken :-))))) schattig idee, maar de uitvoering haha

Geplaatst
Mijn kleine meid is snachts aan het spoken ze word een paar keer per nacht wakker ligt dan ineens schuin in haar bed of bij het voeteneind of ze is haar speen kwijt....

Iemand hier ook last van?

Geen last van speen kwijt, want mijn meisje heeft haar duimpje. Wel een paar x paniek gehad 's nachts. Ze gaan nu de nacht verwerken en kunnen gaan dromen. Heb haar even opgepakt, getroost en weer terug gelegd(in bed troosten ging niet).

Geplaatst

Ohhhhhh 10.20 heeerlijk!! Ik kan niet meer uitslapen word uit mezelf gewoon half 8 wakker.

Wat lief van je man dat hij een tekening heeft geprobeerd te maken!

Wij zijn net voor het eerst uiteten geweest met zoe erbij ging Heel goed ze was super lief.

Geplaatst

Was ook eerst wakker, maar Johan is met de kleine de hond uit gaan laten, wij hebben houten verdiepingsvloeren en toen hoorde ik haar niet meer babbelen en ben ik weer in slaap gevallen :-).

Jij hebt ook een leuk cadeau gekregen. Leuk idee dat mother daughter.

Geplaatst

Hier geen moederdag, dat vieren ze wel maar het was in februari al. Toen is het ongemerkt voorbijgegean. Ik ben zelf ook heel slecht in het onthouden van dat soort dingen, de media moet mij daarop attenderen.

Is dorine op vakantie? Ik heb een zeef als geheugen.

Wat fijn dat uit eten goed ging gisteren Kiet. Merel slaapt de laatste maand iets onrustiger, soms opeens een huiltje in haar slaap. ze slaapt er gelukkig doorheen. ook kruipt ze op haar buik en helemaal bovenin haar bedje. Ik draai haar om maar dat helpt niet, hupla, binnen no-time ligt ze weer omgedraaid. Tja, ik laat het er maar zo bij, eerst bond ik haar nog vast met riempjes van haar slaapzakje aan het bedje maar ze wist zich desondanks toch om te draaien, half verstrengeld in het slaapzakje.

Oooh dat is lang uitslapen natasja, heerlijk!

Tessa, wat fijn dat kees het zo goed doet met eten. Dat blijft toch spannend bij jullie. Moet hij nog op controle daarvoor binnenkort?

Goed he, annelies! Gefeliciteerd met je moederdag!

Hier schitterende dagen, nu is noorwegen weer echt het land van mijn dromen geworden. Zo mooi, prijs me iedere dag gelukkig dat ik hier woon. Met vrienden naar een berghutje gelopen. Ik betaal er vandaag voor, bekkenpijn, maar het was de moeite waard. Uitzicht. Een vriendin nam merel en mijn rugzakje voor me mee, dat was me anders niet gelukt. Groene weide vol hvitveis, een wit bloempje, grillen, in de zon liggen, voetjes in een beekje, Merel was zooo lief, probeerde iedere keer een helling op te krabbelen en rolde dan om want het was te steil, was bedekt met zacht mos dus dit kon ze naar hartelust oefenen.

Ik hoorde van mijn man dat het in nld ook erg goed weer was geweest. Hoop dat het lukt om ervan te genieten, erop uit met de mooie moederfietsen die ik hier voorbij heb zien komen.

Natasja, wanneer is desi precies jarig?

Hier wordt het een zandbak voor haar verjaardag, tenminste als we die af krijgen. Haha, de speeltjes ervoor heb ik al. Alle kinderen die in 2010 in de gemeente geboren zijn krijgen een driewielertje van de gemeente. Dat is nog geheim maar ik weet het al omdat ze vroegen of ze de 'uitreiking' ervan mochten laten samenvallen met een middag voor nieuwkomers op de markt die ik mee organiseer. Erg handig dat ik het weet want ik had dit voor haar verjaardag willen kopen.

Nu ga ik me aankleden, dadelijk controle bij de vk.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1336[/ATTACH]

Hvitveis. Dit is niet bij het hutje maar beneden als je naar de brievenbus loopt.

Geplaatst

Hi dames,

Daar ben ik eindelijk weer een keer.

Ursela, ik was (nog niet) op vakantie. Ik heb sinds vorige week een nieuwe baan en heb het echt onwijs druk. Daarnaast heb ik even een K*T periode door het verdriet om mijn moeder. Ze zou deze week jarig zijn en op de één of andere manier vind ik het deze week heel moeilijk.

Even proberen overal op te reageren maar als ik iets vergeet.. sorry alvast.

@Kiet, super leuk cadeau dat mother en daughter.

@Natasja, helemaal jaloers op jouw uitslapen. Ik ben ook altijd vroeg wakker.

@Ursela, ziet er echt prachtig uit bij jullie en hoe was het bij de VK.

@Tessa, wat goed dat Kees begint te eten.

@ESK, ben je alweer terug van vakantie en zo ja, hoe was het????

@Annelies, super he, onze eerste moederdag!!!

Ik heb ook echt genoten. 's-ochtends een ontbijtje op bed gekregen en een cadeautje van Wessel. Ik heb een super gaaf wit horloge gekregen. Het zat in een doosje verpakt met een grote gekleurde strik erop en dat vond Wessel zo prachtig. Hij heeft heel de tijd met de strik zitten spelen. 's-middags waren de kids van vrienden bij ons. De oudste is 3 jaar en de jongste is 3 dagen jonger dan Wessel.. Pff.. dat viel nog niet mee zeg, drie kids de hele dag. Manlief en ik waren echt gebroken 's-avonds maar we hebben wel een hele leuke middag gehad. De kids hebben lekker in het badje in de tuin gespeeld en daarna met z'n allen poffertjes gegeten.. hahah...Drie kleine kindjes op een rij aan het smikkelen. Wel gezellig, zo'n gezelschap aan tafel.

Verder heeft Wessel me nog meer verrast op moederdag... hij heeft zijn eerste stapjes los gelopen!!! Manlief en ik zaten op de grond tegenover elkaar en hij liep drie pasjes los tussen ons in. Gisteren liep hij ook een paar pasjes tussen de tafel en de bank en toen hij bij de bank aankwam was hij helemaal trots en ging los staan en in zijn handjes klappen. De eerste stappen zijn dus gezet, nu afwachten hoe lang het duurt voordat hij echt los gaat lopen..

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dorine, fijn om van je te horen. Maar wat moeilijk dat je nu een rotperiode doormaakt. Ga je nog iets speciaals doen met haar verjaardag? Aan de andere kant is het ook goed om verdriet te hebben. ik denk niet dat we er ooit aan wennen dat een ouder er niet meer is. Hopelijk slijten de ruwe kantjes van je verdriet naarmate tijd verstrijkt.

Oooooh wessel loopt! Volgens mij de eerste van ons clubje! Gefeliciteerd. Beretrots! Merel wil niets liever dan achter haar loopwagentjes stappen, jammer genoeg kan ze die nog niet zelf omdraaien als ze ergens tegenaan is gebotst.

Esk, hoe gaat het met je zwangerschap? Valt de combi, zwanger en mamma goed te doen?

De vk heeft me weer goedgekeurd. Ik krijg nog een doorverwijzing voor de polikliniek ivm beoordeling baarmoeder/keizersnede/bevalling. Dat vind ik ook fijn, heb dan meteen de mogelijkheid om mijn twijfels te uiten. Mijn buik is al enorm (vin dik dan), wat ik met mijn zwangerschap van merel niet had was bv dat mijn navel uitvlakt. Ben nu in mijn derde termijn aanbeland. Zo raar dat het zo snel gaat. Soms vind ik dat jammer, want het is waarschijnlijk toch de laatste keer dat ik zwanger zal zijn. Oja, en ik moet een suikertest doen as vrijdag (op zwangerschapsdiabetes). GEEEEEEEn zin in, op mijn nuchtere maag een suikersoepje drinken, bleh!

Morgen met merel naar het cb. Ben benieuwd hoe veel ze nu weegt. Daarna hebben we afgesproken om met de moeders en kindjes van ons clubje rond het meer te gaan wandelen, lunchpakketten mee. Zin in.

Geplaatst

Dag dames,

Ik heb een tijdje niets van me laten horen, maar door de vakantie en het mooie weer is achter de pc kruipen ook niet iets wat boven aan de lijst van 'thing to do' stond :happy:.

De vakantie is weer achter de rug en het is prima gegaan met Thomas in het vliegtuig. Hij vond het allemaal heel interessant en leuk. Geen last gehad van oortjes of zo en gelukkig ook geen gehuil. Spanje was leuk, maar helaas was het weer hier in Nederland beter, dat was wel jammer, want zo vielen de strandplannen toch wel in het water (letterlijk). Toch een leuke week gehad en even helemaal bijgetankt.

Ben nu alweer een weekje aan het werk (wat gaat het toch hard!). Vorige week trouwens ook nog de 20-wekenecho gehad en alles was goed. We weten nog niet wat het gaat worden, dat blijft nog even een verrassing voor ons (en jullie). Verder gaat het hier prima. Ik heb echt al een flinke buik, maar verder voel ik me prima. Ik moet wat vaker pas op de plaats maken (ben redelijk snel buiten adem en/of moe), maar dat is verder prima te doen.

Ik lees allemaal verhalen over kruipende dan wel lopende kindjes. Hier is dat nog helemaal niet aan de orde. Hij rolt wel, maar kruipt niet en loopt al helemaal niet. Heb ook een beetje de indruk dat hij nu een beetje "stil" staat in zijn ontwikkeling, heeft al een tijdje niets nieuws meer ondernomen dus verwacht binnenkort wel ineens weer een spurt te zien. Meestal gaat dat toch zo. Niets nieuws is trouwens niet helemaal waar, want sinds moederdag zwaait Thomas als we naar hem zwaaien. Echt grappig om te zien. Wel met een slap handje, maar het is toch echt zwaaien. Het ziet er zo schattig uit!

Volgende keer zal ik weer wat meer reageren op iedereen, ben wel bijgelezen, maar zit op mijn werk dus kan niet zo makkelijk terugkijken wat iedereen ook alweer geschreven heeft.

Geplaatst

zit op werk dus reageer even kort maar dorine heel veel sterkte ik snap dat dit een moeilijke tijd is.. gelukkig heb je wessel om je af en toe op te vrolijken wat knap dat hij een paar stappen los heeft gezet!!!

ik reageer vanavond meer!!

Geplaatst

ESK, goed om te horen dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad maar wel jammer dat de strandplannen in het water zijn gevallen. Fijn dat je je goed voelt en dat de 20-weken echo goed was. Ik vind het echt zo snel gaan jullie zwangerschappen. Dat was vorig jaar wel anders voor mijn gevoel. hahah. Ik hou van verrassingen dus wacht met smart op het nieuws of het een jongen of een meisje is....

Wacht maar hoor, die spurt gaat er echt aankomen. Bij Wessel gaat het ook in spurten, als je dat zo noemt. Net als wij denken dat hij al een tijdje geen nieuwe kunstje meer heeft laten zien verrast hij ons met iets en vaak zijn het dan een aantal nieuwe dingen binnen enkele dagen.

Leuk dat Thomas zwaait!

Ursela, bedankt voor je lieve woorden.

kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een suikertest maar het is wel goed om te doen. Laat maar goed op je letten.

Fijn dat jij ook weer goedgekeurd bent en veel plezier bij het CB.

Vanochtend is manlief met Wessel naar het CB geweest. Ik heb me laten vertellen dat Wessel echt heeft lopen krijssen toen hij gewogen en gemeten moest worden, dat stil liggen is echt helemaal niets voor hem.

Ik vroeg manlief hoe groot en hoe zwaar hij nu is, weet hij dat niet. Het antwoord dat ik kreeg: 'dat staat in het boekje, moet je straks maar ff kijken'. hahahah, echt mannen he??

De spuit vond Wessel schijnbaar niet erg, daar heeft hij geen kik bij gegeven.

Kortom, ik laat jullie nog weten hoe lang en zwaar hij is.

Geplaatst

Ik wou alleen even zeggen dat het ik zo gezellig vind jullie verhalen te lezen.

Hier alles goed ... maar wel nog MOE!

Veel sterkte Dorine. Ik vind dat Ursela het mooi verwoord heeft.

Groetjes!

Geplaatst

Wat leuk dat Wessel loopt! Je zal wel super trots zijn.

Je mag verdriet hebben en een rotperiode doormaken, die zullen er vast wel meer zijn. Laat lekker je tranen de vrije loop, beter dan opkroppen. Sterkte meissie.

Wij zijn ook weer in zo'n maand aanbeland. Mijn mama jarig geweest, Dési jarig, dan was de trouwdag van mijn ouders, dan mijn verjaardag, mijn nichtje haar verjaardag, de dag van overlijden van mijn vader en mijn neefje jarig. En iedere keer denk je weer: was ie er maar bij. Ff de tanden weer op elkaar deze maand.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden