Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk idee Dorine, Dat heb ik nog nooit gezien. Waar gaan jullie heen op vakantie? Had ik al wel een keertje gevraagd volgens mij, maar ik ben het kwijt.

Esk, Je hebt driewielers met een duwstang met een gordeltje, dus volgens mij kan het prima. Daarna kan hij er zelf mee fietsen, super leuk.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Esk,

wij hebben ook een driewieler voor Zoë dr verjaardag gekocht een smartrike zoo moet je maar is googlen die is vanaf 10 maanden. en later kan de stang eraf en kan ze zelf lekker fietsen!

Geplaatst

Hoi Rome,

We gaan naar Sardinie. Nog 2 weekjes werken en dan gaan we lekker 2,5 week weg. Heerlijk, ik kijk er zo naar uit.

ESK, een driewieler kan volgens mij prima. Zeker met z'n riempje.

Geplaatst

Hmmm, ik heb ook zo'n zin om op vakantie te gaan. Maja, dat zit er niet in deze zomer. Mijn man krijgt de laatste week van juli en de eerste weken van augustus vrij. Merels broertje wordt rond die tijd verwacht. Sardinie klinkt goed, zit zelf te denken aan een reisje in de winter. Laat je weten hoe het beviel, sardinie met een kleine? Hoe gaat het nu? Is het al ietsje 'lichter' of ligt het gemis van je moeder nog even hoog aan de oppervlakte?

Esk, ik weet ook nog niet waar ik het zand vandaan moet halen. Vandaag maar eens bij de lokale bouwmarkt vragen en een beetje op internet surfen, want speelzand is iets anders dan bouwzand lijkt me? Iemand tips? De dichtsbijzijnde speelgoedwinkel is 1,5 uur rijden dus ik hoop eigenlijk dat bouwzand toch voldoet.

Merel slaapt de laatste weken afwisselend 1 of twee slaapjes. Er is iets aan het veranderen maar een nieuw ritme hebben we nog niet te pakken. Vaak wil ze niet meer rond 1 uur slapen maar rond 16, na haar avondeten. Ben ik niet helemaal blij mee want voor vieren wordt ze dan strontvervelend en is eigenlijk moe maar wil echt niet slapen zonder volle buik.

Geplaatst

dag allemaal,

te druk geweest om te reageren. wel even helemaal bijgelezen. de eerste verjaardagen zijn alweer gevierd. Natasja en Marchan, gefeliciteerd met julie kleintjes! jullie zijn de eerste van ons rijte.

Wat is Babyboom? is dat een nieuw programma? net zo iets als dat generatie 2010?

Ursula, Kees heeft volgende week een afspraak bij de dietist. het brood eten gaat toch nog niet zo goed en ookal eet Kees verder heel erg goed kunnen wat extra tips nooit kwaad. verder pas eer een controle bij de kinderchirurg op 7 juli. Kees weegt inmiddels 9,2 kilo maar ik weet niet hoe lang. ik ga kees regelmatig wegen vanwege zijn medicijnen. volgende week weer een officiele cb afspraak, dus dan weten we ook hoe lang hij is!

Kees slaapt ook wat onrustiger. wordt af en toe wakker, maar slaapt vaak zelf weer in. gisteravond niet. toen moest hij echt heel erg huilen. zeker een half uur lang. ik denk dat het tandjes zijn, omdat hij ook helemaal onder het slijm zat en zat te knauwen op zijn vingers. heb hem een paracetamolletje gegeven en na een half uurtje viel hij gelukkig weer in slaap en is niet meer wakker geworden. Ik ga altijd nog even bij hem kijken voordat ik ga slapen. Kees slaapt al tijden op zijn buik, maar daarnaast ook regelmatig helemaal in de hoek gevouwen of dwars. dan trek ik hem weer een beetje naar het midden van zijn bedje. Ik draai hem nooit om. Op zijn buik slaapt ie gewoon het lekkerst. Heeft ie misschien van mij. ik heb als kind tot heel laat op mijn buik geslapen.

Kees begint ook de eerste tekenen van staan te vertonen. hij trekt zich op in zijn box en logeerbedje (dat buiten staat als het mooi weer is om in te spelen). verder nog geen stapjes. Ik heb wel zo'n loopding van vtech, maar daar heeft hij nog geen belangstelling voor.

tja, cadeautjes voor een 1-jarige. hij krijgt een zandbak van ene opa en oma en een driewieler van andere opa en oma. ik ga denk ik leuke spulletjes voor in de zandbak kopen. Voor de rest weet ik het nog niet. veel plezier allemaal met de aankomende verjaardagen!

groetjes,

tessa

Desi (Natasja) – 12 mei

Jacelyn (Marchan) – 16 mei

Merel (urselA) 1 JUN

dANIEL (ARRiva) 1 juni

wessel (dorine) 4 juni

Zoe (kiet) 10 juni

Thomas (esk) 16 juni

Kees (Tessa) 26 juni

Lucas (Rome) 19 juni

Julian (nienke) 7 juli

Milou (Annelies) 23 juli

Geplaatst

@Tessa, dat huilen en niet stil worden herken ik erg van Thomas toen zijn eerste 2 tandjes doorkwamen. Daarna was het over. Maar ook hier werd niet geslapen zonder een paracetamolletje. De andere tandjes zijn wel pijnloos gekomen trouwens. Raar hoor.

Verder geen tijd om te reageren, druk, druk...

Geplaatst

Hoi meiden even snel een berichtje van mij jace haar verjaardag was erg leuk. Hoop cadeaus gehad ook een driewieler die vind ze helemaal te gek en een loopwagen. Urs ze heeft idd al haar eerste stapjes gezet. Ze eet nog steeds BV en verder met de pot mee. Over babyboom vanavond het lijkt me heel mooi om te kijken maar toch ook best confronterend. We hebben hier besloten het zaad te vernietigen we hebben nu twee mooie meisjes en het is goed zo. Ik wil niet meer de mmm in. Ik leesa nog elke dag mee en had even de behoefte om te reageren haha. Groetjes

Geplaatst

Hee marchan!

Wat knap dat ze al haar eerste stapjes gezet heeft!

Ik heb babyboom gezien vond dat verhaal van dat kindje wat is geboren en overleden met 22 weken zo zielig ik heb wel even een traantje gelaten dan besef je maar weer wat een geluk we hebben met een gezond kind.

Geplaatst

Kiet, Ik moet het nog gaan kijken, ik ben benieuwd.

Dorine, Lekker zeg! Gaan jullie dan ook rond 30 mei weg? Wij gaan dan voor 3 weken naar Frankrijk. We zijn nog aan het dubben wanneer het de beste tijd is om te gaan rijden. In de avond en nacht rijden, zodat hij hopelijk slaapt. Of gewoon overdag. Ik ben benieuwd hoe de reis gaat, want het is absoluut geen stil zitter. Iemand tips?

Goh, Marchan. De eerste stapjes, leuk.

Geplaatst

Hi Rome.

Wij gaan 2 juni weg tot 20 juni. Heerlijk.

Wij rijden overdag en in 2 dagen. Wessel is ook geen stilzitter dus ik ben ook benieuwd hoe de reis gaat. Hopelijk helpt dat autospeeltje.

Kiet, dat verhaal waar jij het over hebt is

1 van onze meiden hier. Vind het zo moedig dat ze meedoet, echt heel knap!

Gast Nienke79
Geplaatst

@Marchan, alsnog gefeliciteerd met Jacelyn. Ik lees dat je een mooie dag gehad hebt.

Wat gezellig dat iedereen een beetje met de eerste verjaardag bezig is!

@Ursela, fijn dat alles zo goed met je gaat. Flinke buik al en wat een kanp meisje heb je toch.

Ik moest even ingrijpen op de verjaardagslijst, want Julian was ineens 2 dagen eerder jarig :-P

Verjaardagen:

Desi (Natasja) – 12 mei

Jacelyn (Marchan) – 16 mei

Merel (urselA) 1 JUN

dANIEL (ARRiva) 1 juni

wessel (dorine) 4 juni

Zoe (kiet) 10 juni

Thomas (esk) 16 juni

Kees (Tessa) 26 juni

Lucas (Rome) 19 juni

Julian (nienke) 9 juli

Milou (Annelies) 23 juli

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hei!

Miekske doet ook mee met babyboom. Zij zit nu in ieder geval zwanger in het uitgerekend in augustus topic. Ik heb nog niet gekeken. Gisteren lekker naar het laatst verschenen deel van harry potter gekeken, ben een grote fan van fantasy en sf.

Wat goed dat jacelyn al stapjes heeft gedaan.

Iedereen om ons heen zegt dat het niet lang meer zal duren met merel maar volgens mij staat ze nu eventjes in de pauzestand. Ze heeft deze week wel geleerd dat ze achteruit van de bank of iets anders hoogs moet 'glijden' om goed terecht te komen. Gisteren speelde ze in de tuin, ging een hellinkje af en ik liep er al heen om in te grijpen voordat ze voorover koprollend eraf zou gaan. Maar ze draaide zich ook daar netjes om en kroop achteruit het hellinkje af. Stond verbaasd en heel tots te kijken.

Dorine, hoe gaat het met wessel zijn stapjes? Heeft hij het nog vaker gedaan?

Tessa, zijn de tandjes gekomen? Of was het iets anders? Jammer van het brood eten, dat zit zo in onze cultuur gebakken. Hier in noorwegen geven ze de kinderen de eerste jaren alleen papmaaltijden, 's-ochtends. Ik ben een vreemde eend met merels broodontbijt. Zijn de stukjes dan te groot voor kees of krijgt hij er op een andere manier last van? Niet weggeslikt?Gelukkig eet hij voor de rest wel goed.

Esk, pas je op jezelf? Je bent inmiddels ook al behoorlijk eind op weg.

Een goede vriendin van me in nederland liep twee weken op me vooruit. Ik stuurde haar een email deze week, blijkt haar dochtertje afgelopen zondag geboren te zijn! Ze had een hele hoge bloeddruk, ziekenhuisopname, babay had het niet lekker, spoedkeizersnede. Gelukkig gaat het goed ook la moet ze nog in de couveuse blijven. Moet bekennen dat ik het een beetje 'op mijn heupen' kreeg van dit bericht. Had juni gekozen als maand om het kamertje in orde te brengen, dingen te wassen, voorbereidingen, kaartje ontwerpen. Nu lijkt dat nog zoooo ver weg. Maar werk veel deze maand en het is zo'n lekker weer dat ik veel buiten ben. Misschien moet het maar even een weekje goed gaan regenen en stormen.

Geplaatst

Dat is vroeg Ursela, gelukkig gaat het goed. De tijd gaat snel he? Laat je het kamertje wel even zien als hij klaar is? Doe je wel een beetje rustig aan?

Esk, Hoe gaat het met je zwangerschap?

Dorine,Hoeveel km. is het rijden naar Sardinie? Dan gaan jullie ongeveer tegelijk met ons. Wij gaan 30 mei weg en willen dan 18 Juni weer thuis zijn, voor Lucas zijn eerste feestje!! Ik heb zo'n zin in zijn eerste verjaardag. Ik heb nog steeds van die geluk momenten, dat ik zo blij met hem ben dat hij bij ons is.

Knap dat Kees staat!

Geplaatst

Dag dames,

Wat een leuke verhalen allemaal en wat een leuke vakanties hebben jullie gepland.

Dank voor alle vragen over mijn zwangerschap. Het gaat hartstikke goed, ben alweer 23 (!) weken, dat gaat zo enorm hard! We weten nog steeds niet wat het is. Op dit moment zijn we druk bezig met onze verbouwing. Op zolder moeten twee kamers komen. Vandaag hebben we de vloerbedekking weggehaald en opgeruimd. Meteen de garage ook mee opgeruimd en een stelling geplaatst. Een ruimte die we ineens hebben!

Met Thomas alles goed, bij het laatste bezoek cb (afgelopen dinsdag) woog hij 8740 gram en was hij 71 cm lang. Hij doet het verder prima.

Even een snel berichtje, want ik ben supermoe en wil vanavond ook nog wat lezen.

Geplaatst

rome, wij moeten 1400 km rijden dus dat is best een eind. Ook slapen we een nacht op de boot, ben ook benieuwd hoe dat gaat.

Ursela, Wessel heeft afgelopen week heel hard geoefend en jullie geloven het nooit

maar hij loopt nu. Zodra we hem op de grond zetten gaat hij er meteen vandoor. Hij valt wel nog regelmatig op z'n kont maar gaat dan meteen weer staan en loopt verder. Dit is zo absurd snel gegaan. 2 weken geleden z'n eerste stapjes en nu echt los lopen. Ik heb hierdoor deze week

ook van die momenten waarbij ik zo ontzettend trots en gelukkig met hem ben, echt van die emo momenten!

ESK, 23 weken alweer, wat gaat dat hard.

Natasja, hoe was jullie vakantie?

Geplaatst

Dat is een aardig eindje. Wij 1050 km. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat. Voor het eerst met ons mannetje op vakantie. Waar heb je het stuurtje gekocht?

Natasja, Leuke vakantie gehad?

Wat gaat het snel Esk. Zijn jullie zelf aan het verbouwen of laten jullie het doen? Zal een hele verandering worden op zolder. Gaan jullie dan op zolder slapen?

Leuk de verassing dat jullie niet weten wat het is. Fijn dat met Thomas alles goed gaat. Ik mag van de week naar het CB.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ff snel hoor.

Vakantie was heerlijk. Lekker bijgetankt. Weet nu gelijk waarom ik Dési niet meeneem als je 4,5-5,5 uur moet vliegen, was een kindje zo oud als haar de hele terugreis aan het huilen/janken.... Ga het denk ik eerst maar eens proberen met 2 uurtjes Spanje oid. haha.

Nu bedtijd, "spreek" jullie gauw weer.

Salaam

Geplaatst

Rome, ben ook nog steeds zooo blij met merel. Dat ze er is. Bij ons. Zat dit laatst te bespreken met een paar moeders uit mijn 'barselgruppe'. De twee jongere moeders hadden dit niet. Een die moeder werd op haar 38e had dit juist wel. Ik denk dat het niet ligt aan leeftijd maar aan het feit dat je op een punt in je leven besefte dat je misschien wel nooit moeder zal (kunnen) zijn.

OOOOOOOOOOOH WESSEL LOOPT! Wat ontzettend goed! En jacelyn ook al. Wat een vluggerds. Fijn he? Is het zo dat je het nog drukker krijgt als ze kunnen lopen? Ik kan me zelf niet zo het verschil indenken omdat merel al kruipend en klimmend ook de nodige energie kost.

Natasja, fijn dat de vakantie heerlijk was. Merel huilde (lees krijste) de heenweg naar nld ook. Het enige wat hielp was een bakje met druifjes. Maar die was snel leeg. Ze voelde onze stress, dat was duidelijk. Daarnaast wilde ze de hele tijd in het gangpad kruipen. Ze kan nooit stilzitten op schoot. Ook niet als ze moe is dus laat staan midden op de dag. Boekjes, speeltjes, speen, niets hielp. Gelukkig zag ik vooral begripvolle blikken om me heen, het hielp dat het maar 1,5 uur vliegen is. Op de terugreis waren we zelf rustig en dat hielp enorm. Ze viel zelfs in slaap op schoot. Voor me zat een meisje van 2 jaar, die kan je toch beter bezighouden dan een kleintje van 10 maanden.

Esk, fijn dat het zo goed gaat, met jou en de zwangerschap. Grote verbouwing zo te horen. Plaats je foto's?

Ik kan nu ook al foto's plaatsen van het kinderkamertje want er gaat niet veel veranderen. We hebben deze kamer vorig jaar tegelijk met merels kamer opgeknapt (nieuw raam, isolatie, vloer, stroom). Het is vooral de gastenmeubels eruit, de inhoud van de kast doornemen en verplaatsen. Extra plankje smaken voor de verschillende kleertjes. Oja, en een verduistergordijntje want het is nu 24 uur licht. Het bedje komt eerst bij ons op de slaapkamer te staan. En ik ben er nog niet uit hoe ik het met de kommode ga doen. Ik heb er nu 1 in de badkamer, daar verschoon ik altijd op. Daarnaast heb ik een hemneskast op merels kamertje met een aankleedkussen, die gebruik ik sporadisch om haar aan/uit te kleden, meestal na haar middagslaapje. Tja, ga ik dan nog een kommode kopen voor op de jongenskamer? Of een hemneskast erbij (maar ik heb er al vier in huis, haha, lijk een hemnes-verslaafde) of toch de kast van merels kamer naar onze slaapkamer maar dan moet ik wel een andere kledingkast wegdoen daar. Tips? Iemand een praktische oplossing? Ik moet bekennen dat ik baby-kommodes vaak spuuglelijke dingen vind die je maar tijdelijk gebruikt.

Geplaatst

Marchan, heftige keuze die jullie hebben gemaakt mbt het vernietigen van het zaad. Oneerlijk eigenlijk dat jullie voor die kueze gesteld worden.

Geplaatst

Ik ben ook nog elke dag super super blij en gelukkig met mijn kleine meid en ik ben nog lang geen 38 haha denk inderdaad niet dat het mer leeftijd te maken heeft.

Ohh dat word spannend voor mij wat wij gaanover 2,5 week wel vliegen sus ben benieuwd haha we zijn in oktober naar Madrid geweest en de heen weg ging heel goed en terug heel even huilen maar nu is ze natuurlijk al een stuk groter dus ben benieuwd!

Geplaatst

wat gezellig, we gaan met velen tegenlijkertijd op vakantie. Kiet, waar gaan jullie heen?

Natasja, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.

Rome, we hebben dat stuurtje in een klein

Winkeltje hier gekocht maar je krijgt het vast ook in speelgoedwinkels.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden