Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dat klinkt ook goed. Heerlijk he om als gezin te gaan, ik kan ook haast niet wachten!

Ursela, wat betreft jouw vraag mbt het lopen. Yep, ik loop nu nog meer achter

Wessel aan. Ik dacht ook dat het wel mee

Zou vallen aangezien hij ook zo actief kroop maar dit is toch nog iets intensiever. Hij wil nu ook de trap op klimmen of op stoelen. Nog meer opletten dus. Groetjes

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oww, Lekker Kiet, naar Turkijke! Mijn broertje komt er net vandaan en heeft super mooi weer gehad.

Ursela, Ik denk ook dat het zo is, dat je meer geniet dat je een kindje hebt en dat je jezelf zo gelukkig prijst, omdat het bij ons allemaal niet vanzelfsprekend is om een kindje te krijgen. Veel vinden het de normaalste zaak van de wereld om even een kindje te "nemen" .

Ik heb heb geen tip voor je over de commode.

Dorine, Dan weet ik alvast wat me te wachten staat, ha, ha.. nog meer achter Lucas aan als hij gaat lopen. Wel snel dat er al kindjes lopen.

Natas, Lekker dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad.

Geplaatst

Ursula, er zijn ook hele mooie commodes die je later zelfs eventueel in je huis kunt zetten, hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

Lekker al die vakanties in het verschiet. Wij hopen voor de rest van de zomer op mooi weer in Nederland, zodat we ons op het water kunnen vermaken.

Bij terugkomst van onze vakantie lachte Dési ons tegemoet met 2 nieuwe boventandjes. Raar gezicht dan ineens. Ze is nu vreselijk aan het knarsetanden. Ze trekt zich nu van zitstand op aan je handen en doet af en toe een paar stapjes vooruit als je haar vasthoud. Die gaat dus echt niet kruipen. Eerst haalde ze de dingen alleen ergens uit, nu doet ze ze er ook weer in. Ze vliegt in haar loo karretje het hele huis door en begint met weer nieuwe geluiden zoals bijv. Dat. En ze is zooooooooooo vreselijk lief!!

Geplaatst

Dési slaat het kruipen gewoon over en gaat meteen aan de wandel. Grappig dat ze weer allemaal nieuwe dingen heeft ontdekt.

Geplaatst

Het viel me alles mee Kiet. Maar dat het einde van de vakantie naderde wilde ik ook wel naar huis. Het was niet te doen geweest haar mee te nemen. Veels te heet. Tussen de 30 en 35 graden. Je moet zo om uitdroging denken. Als we weer naar Egypte willen zullen we iig wachten tot ze kan lopen, gaan we in een 5 sterren hotel etc.

Meiden die naar Turkije gaan, denk daar aub aan. Heb al zoveel verhalen gehoord.

Geplaatst

Voor ons voorlopig geen vliegreizen meer. Met één kind is het goed te doen, maar ik zie het niet zitten om te vliegen straks met twee kinderen onder de twee. Veel te veel gedoe. Wij gaan waarschijnlijk de komende jaren naar een huisje (ergens in NL, B of F, misschien D). We zien het wel. Iets wat met de auto op een redelijke rij-afstand ligt in ieder geval. Maar dit jaar zit onze vakantie er helemaal al op. Verbouwing staat voor de deur en daarna de baby alweer, dus daar is ook helemaal geen tijd voor :-).

Zonder kinderen op vakantie zullen we waarschijnlijk ook niet doen, dat zien we zelf niet zo zitten. Misschien een lang weekend met z'n tweetjes of zo. Dan blijven we lekker in Nederland en gaan we wandelen in Z-Limburg of zo. We zullen zien.

Ursula, ik ben er ook nog niet uit qua commode. Ik denk dat wij het niet doen. Ik heb een mooie in de babykamer en die kan Thomas ook gebruiken (bovenste laatje luiers baby, onderste luiers Thomas) en verder kan ik hem hier op tafel ook wel verschonen. Als het echt onpraktisch blijkt te zijn kan ik er altijd nog eentje kopen. Iedere keer straks de trap op met 2 kinderen zie ik ook niet gebeuren, dus waarschijnlijk een extra aankleedkussen in de huiskamer en dan maar op de tafel of zo.

Oh, en de verbouwing: we gaan op zolder een dakkapel plaatsen, een dakraam verplaatsen en de zolder in 2 ruime kamers opdelen. 1 kamer wordt studeerkamer voor mijn man en de andere logeerkamer. Op die manier komt er een kamer vrij op de eerste verdieping en daar gaat Thomas slapen. De baby komt dan op wat nu de babykamer (en dus nu nog Thomas' kamer) is. Het huis is dan ook eindelijk helemaal afgewerkt, die zolder moest al een hele tijd gaan gebeuren en nu moesten we wel. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat worden en ik zal blij zijn als alles voorbij is. Kan ook niet verder nu met de inrichting van Thomas' nieuwe kamer aangezien ik nergens plek heb om meubels op te slaan.

Nou, laat ik 's naar m'n werk gaan... heb echt zoooooooooo'n zin vandaag... kijk nu al uit naar m'n verlof :-)

Geplaatst

Ja ik denk zeker goed aan uitdroging neem ook zakjes ors mee voor de zekerheid maar in Turkije is het niet zo warm als Egypte het is er nu 27 graden en we zitten in een 5 sterren hotel dus dat zal allemaal wel goed komen neem wel potjes voor dr mee want je weet nooit hoe ze op het eten reageerd.

Geplaatst

Kan me goed voorstellen Esk, dat je het met 2 kindjes niet ziet zitten om te gaan vliegen.

Dat zal een ruimte geven de verbouwing! Een dakkapel geeft zoveel extra ruimte. Het is even een grote bende, maar daarna heb je er wel wat moois en ruimte voor terug. Laten jullie de zolder ook helemaal afwerken of gaan jullie dat zelf doen?

Succes vandaag op je werk!

Lucas krijgt 2 kiezen en hij heeft er ohhhh zo'n last van...

Geplaatst

Vervelend dat Lucas er zoveel last van heeft. Ik kijk helemaal niet uit naar het moment dat Thomas ze krijgt... hij heeft al zoveel last gehad van de voortanden, en die schijnen nogal makkelijk te zijn tov de kiezen. Nou ja, we zullen zien. Sterkte ermee! Over de zolder: de afwerking doen we gedeeltelijk zelf, we laten een stucadoor de muren doen en dan moeten we zelf (lees: mijn man en schoonvader) de balken schilderen en mijn vader komt dan het laminaat nog leggen. Maar veruit het meeste werk is uitbesteed. Mijn man is een klusser met 2 linkerhanden... Als hij gaat schilderen, dan trekt hij handschoenen aan en doet hij een bril op omdat hij anders misschien wel verf op zich krijgt...

Kiet, in Spanje hebben wij gewoon babypotjes gekocht in de supermarkt. Dat ging heel goed en verder hebben wij in het appartement ook gewoon zelf gekookt en dat ging ook goed. Nou zal dat in een hotel wat lastiger zijn, maar als je oplet met het gekruid zijn, dan denk ik dat ze wel aardig mee kan eten. Hoewel ik niet weet of het in Turkije heel anders is dan in Spanje.

Geplaatst

. Mijn man is een klusser met 2 linkerhanden... Als hij gaat schilderen, dan trekt hij handschoenen aan en doet hij een bril op omdat hij anders misschien wel verf op zich krijgt...

.

Moest erg lachen om hoe je het omschrijft met de bril, ha, ha..

Fijn zo'n schoonvader die komt helpen met klussen.

Ik ben net naar het CB geweest en hij heeft zijn prikjes weer gehad, wat een bikkel, hij hoefde maar heel even te huilen na zijn tweede prikje. Het was zo over. Verder zit hij mooi op zijn eigen lijntje. Wat groeien ze toch ontzettend hard.

Hij mag vanaf nu met de pot mee eten en ik mag gewone halfvolle melk gaan geven. Heb ik net 4 potten vooraad gekocht, ivm vakantie en dat ze bij ons steeds op zijn. Hoewel ik in de vakantie gewoon doorga met de poedermelk.

Geplaatst

Rome,

Het CB had tegen ons ook gezegd dat Wessel aan de halfvolle melk mocht. Ook wij hebben besloten de poedermelk nog maar te geven t/m de vakantie en daarna over te stappen. Wel drinkt Wessel bij het avondeten al halfvolle melk maar voor alle zekerheid toch maar een pak poedermelk mee op vakantie.

Aanstaande zondag Wessel's verjaardagsfeest. Ik heb er zo'n zin in en tegelijkertijd kijk ik er zo tegenop. Pfff... wat kunnen je emoties je beinvloeden en dat is niets voor mij. Ik heb altijd graag alles in de hand en dit niet onder contole hebben moet ik maar over me heen laten komen. Ach ja, dan word het een verjaardagsfeest met een lach en een traan, niets mis mee.

ESK, ik zie jouw man al helemaal staan klussen met die bril.. hahahah

Geplaatst

Jeetje Wessel alweer jarig. Het viel mij iig alles mee, was erg gezellig. 's Avonds waren we lekker met zijn tweetjes.

Vandaag is het mijn verjaardag, 41 alweer.......

Geplaatst

Wat heb je voor Wessel gekocht voor zijn verjaardag Dorine? Je slaat je er wel doorheen.

We gaan niets leuks doen, vieren het later samen. Een paar vriendinnen komen altijd, mijn moeder en zusje ook.

Hier moet ook nog zat geklust worden, maar mijn man is te druk met zijn werk en ik heb niet zoveel zin. De fut is er ff uit.

Heb wel een sollicitatie de deur uit....

Geplaatst

hi Natasja.

We hebben een autospeeltje voor Wessel gekocht. Je maakt dit vast aan de rugleuning van de autostoel en aan de onderkant zit een stuurtje (met richtingaanwijzer, claxom etc) Dan kan hij zelf meerijden in de auto.

En jij weer aan het solliciteren, voor wat voor werk/functie?

Geplaatst

Natasja, gefeliciteerd met je verjaardag! Ondanks dat je er niets aan doet (hebt gedaan?) hoop ik dat de dag toch een speciaal tintje heeft gehad. Als ik niets doe aan mijn verjaardag wordt ik toch heel erg sjacherijnig als dan ook iedereen er aan voorbij gaat, onlogische reactie, ik weet het. Daarom vier ik het de laatste jaren toch, meestal maar met een paar vriendinnen. En weer aan het solliciteren. Heb je er gewoon zin in of moet het nu financieel? Je was toch ook al weer aan de slag als vervangster voor een oud-collega wiens zoontje ziek was?

Dorine, Veel plezier met het verjaardagsfeest zondag. Ik snap dat het dubbel voelt. Die lege plek zou er niet moeten zijn.

Tessa, hoe was de controle? goed gesprek?

Esk, grappige linkshandige brillenman. Mijn man is het tegenovergestelde, mag ook wel, heeft civiele techniek hts gedaan, bouwt nu met de hand op traditionele wijze houten huizen en had in nld eigen bouwbedrijf. Maar dat betekend niet dat er geen klusjes blijven liggen. Zeker sinds merel er is, gaat er veel tijd naar haar en eigenlijk zou ik niet anders willen. Nadeel is soms dat hij erg perfectionistisch is, kan echt geen gewoon kastje timmeren, moet een olifant op kunnen staan. Dit weekend hoop ik dat hij een extra bak voor in mijn kasje in elkaar timmert voor salade, radijsjes, nijlpaarden, enzo.

Laatste tijd zware wachten, ik kijk net als jij esk uit naar mijn verlof. In 1 week zijn er drie terminale kankerpatienten bijgekomen die thuis willen sterven. Dat vind ik zwaar, ook omdat je het verdriet van de familie mee krijgt. Alle drie zijn gelukkig wel de 90 gepasseerd. Mijn verlof gaat 9 juli in en ik heb bedacht dat ik in maart weer ga werken. de resterende tijd probeer ik op te nemen volgende zomer als extra vakantie. Maar dat heb ik nog niet afgesproken. Eerst even kijken wat voor soort mannetje het is, makkelijk, moeilijk, en mijn eigen energievoorraad beoordelen voordat ik daar beslissingen over neem.

Hahaha, mijn man loopt nu rondt met merel op de snijplank, als een soort vliegtuigje. Wat is het huis toch VOL met vreugde en geluk met zo'n kleintje!

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb jullie advies nodig!!!!!!!!

Wij wilde volgende week weer gaan. Beginnen met medicijnen om menstruatie opo te wekken dus ik dacht voor de zekerheid doe ik even een zwangerschapstest want je mag die medicijnen niet nemen als je zwanger bent dus ik deed net die kruidvat test 2 voor 5 euro geeft tie zwanger aan!!!!!!!! Ik snap er niets van zou dat echt kunnen? Ik durf het niet te geloven zit nu te wachten tot ik weer moet plassen dan kan ik die andere ook doen,....

Geplaatst

WOW, Kiet, wat spannend!!

Wat is bij jullie de reden van de medische molen? Als het bv PCOS is, kan je best natuurlijk zwanger worden toch? Je zou denken dat zo'n test niet voor niets zwanger aangeeft. Was het meteen duidelijk??? Voel je je zwanger??

Hopelijk moet je snel weer plassen!!!

Geplaatst

Heb weer geplast en ja hoor weer positief!

Ik snap er niets van we hebben natuurlijk eind maart begin april een poging gedaan maar dat was negatief dus zou het dan in de tussentijd raak zijn geweest? Gelukkig is het hier koopzondag dus ga straks even een clearblue met indicator halen...

Ja ik heb pcos nee ik voel niets ja was elke keer duizelig als ik opstond maar verder niets... en bij zoe was ik vanaf zes weken wel misselijk maar misschien ben ik nog geen zes weken...

Haha nou jullie zijn de eerste die het weten! Hoewel ik het nog niet echt durf te geloven...

Oh ik zit helemaal in de rats want ik heb afgelopen week gegrilde rosbief gegeten...

Geplaatst

WAAAAAAAAAAAAH!

Wat een nieuws kiet! Hoop het zo voor jullie!

Maar met twee testen die positief zijn zou ik het toch langzaam beginnen te geloven. Misschien wat extra 5euro-testen kopen voor de komende dagen? gewoon om het te zien?

Ik kwam er ook achter doordat ik zo duizelig was 's ochtends en dat had ik met merel nooit gehad. je hoeft dus niet hetzelfde te ervaren als met de eerste zwangerschap.

Maak je geen zorgen om die rosbief, ik heb mijn vorige zwangerschap brie gegeten, dacht dat die onder de veilige kazen viel....gelukkig maar een paar keer.

Jeetje zeg, heb je de andere keren ook eerst een zw-test gedaan voordat je met medicijnen begon of was dit een gevoels-ingeving?

Dorine, een fijne verjaardagsviering. HIPP HIPP HURRA Wessel!

Geplaatst

Oja, kwam laatst nog iemand tegen op het forum die na een hele lange mmm, eindelijk een dochtertje heeft gekregen en na drie maanden mamma zijn weer zwanger is. (sandra). Het doet dus echt iets met je lichaam, raak er steeds meer van overtuigd dat je een groetere kans hebt om zwanger te raken na een zwangerschap. Dat het iets met je hormoonhuishouding doet?

Helaas betekend een grotere kans helemaal geen garantie. En het hangt er natuurlijk ook van af wat de reden was dat je in de mmm moest.

Geplaatst

Nee toen heb ik geen test gedaan maar nu dacht ik omdat ik 5-6 weken na mijn laatste menstruatie zit ik dacht ik doe het toch voor de zekerheid.

Ik ga zo even een cb test halen met indicator want ik heb dus geen idee hoelang ik zwanger zou zijn. Als het echt zo is wat een wonder zoe is een wonder en dit is ook een wonder op een andere manier!

Geplaatst

ow Kiet, wat super spannend. Ik ben het wel met Ursela eens... 2 keer een positieve test moet toch positief zijn.

Wat zou dat prachtig zijn, nog een wondertje. Ik ben erg benieuwd naar je CB uitslag.

Thx meiden, we gaan er vanmiddag een leuk verjaardagsfeest van maken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden