Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oooh kiet, gefeliciteerd. Volgens mij kunnen we de naam van dit topic omdopen in 'de wondermoeders' of zoiets. Zoals je zegt kiet, eerst al een wonder om moeder te worden en nu nog een wonderkindje erbij! Ik vond het zooo spannend, moest nog even snel kijken voordat ik zo ga werken.

Volgens mij is het dan eind januari, begin februari, een winterkindje deze keer.

Geplaatst

Wat lief vanje dat je toch nog even moest kijken! Wezijn nu bij opa en oma en Zoe heeft dr ik word grote zus shirt aan wat we net hebben gekocht oma helemaal in tranen van blijschap!!

Geplaatst

Dorine, gefeliciteerd met Wessel, hoop dat je ondanks het gemis toch een leuke dag hebt (gehad). Het is toch wel bijzonder dat je kleintje 1 wordt. Hier nog een kleine 2 weken voor het zover is. Wij vieren het op 1e pinksterdag vanwege de verbouwing die hier op de 16e in volle gang is.

Kiet, wat een geweldig nieuws! Je bent officieel de 4e die hier spontaan zwanger is geraakt (Ursula, Arriva en ik ook), wat geweldig! Ik gun het echt iedereen, het is zo bijzonder na alle voorgaande ellende en zo fijn dat je niet meer de mm in hoeft. Geniet van je zwangerschap! (die kruidvattesten zijn echt heel betrouwbaar, ik heb ze altijd gebruikt).

En nu ga ik weer uitzieken, heb verkoudheid overgekregen van manlief en voel me niet zo lekker. Hoop dat het morgen weer beter gaat.

Geplaatst

Goh Kiet, Wat een nieuws! Van harte gefeliciteerd En je niet druk maken over de rosbief hoor.

Dorine, Gefeliciteerd met Wessel. Ik hoop dat jullie ondanks het gemis een leuke dag hebben gehad.

Ursela, Het lijkt me erg heftig je werk. Sterkte en snel met verlof!

Nou, Ik ga even verder inpakken. We gaan morgen vroeg rijden. Ik ben benieuwd hoe hij zich houd in de auto.

En ook daar trouwens, hij kan nogal eens hard huilen enzz.. lijkt me niet echt leuk voor andere mensen op de camping voor hun rust. Daar zie ik wel een klein beetje tegen op.

Tot over 3 weken! En voor degene die ook bijna op vakantie gaan als ik weg ben, heel veel plezier!

Geplaatst

Gefeliciteerd Kiet!! Super!!

Al 4 wondermama's hier, echt bijzonder.

En gefeliciteerd met Wessel, Dorine!! 1 jaar ... wat speciaal.

Fijne vakantie Rome! Hopelijk gaat het goed met Lucas.

En verder iedereen de groetjes! Ik lees wel mee, niet zo'n puf om te reageren. Aan vakantie toe hier, nog een kleine maand.

Met Milou alles prima. Ze heeft me van de week ineens ondergespuugd terwijl ze in de draagdoek zat .. haha. Dat was smerig. Maar daarna was zij er weer helemaal vanaf.

Ze slaapt ook weer heel goed, heb haar toch weer in een dikkere slaapzak met mouwtjes gelegd, dat heeft ze gewoon nodig.

Nog niet kruipen, gek op staan en sinds van de week als ze dan staat (terwijl ik haar vingers vast heb) doet ze ook stapjes. Maar optrekken aan de box of wat dan ook, doet ze nog niet.

De wens voor een tweede is wat gezakt. We proberen onze weg te vinden met 1 kleine, allebei een drukke baan en sociale verplichtingen (vrijwillige bestuursfuncties), de hele familie pfeiffer ... we hebben even genoeg aan 't hoofd. Het lijkt me ook wel wat om een tweede te krijgen als Milou op de kleuterschool zit. Ondertussen genieten we van Milou ... wat heerlijk is het toch!

Geplaatst

Fijne vakantie, Rome. En ik zou me niet te druk maken over huilen en zo. Over het algemeen hebben mensen daar wel begrip voor en trouwens, hij is nog zo klein dat jullie er toch niets aan kunnen veranderen. Fijne vakantie!

Annelies, gaat het al beter met de Pfeiffer? Al minder moe? Het is wel een hele vervelende ziekte hoor, het heeft bij mij lang geduurd voordat het over was en ik ben tijdenlang echt supersnel moe geweest.

Geplaatst

Rome fijne vakantie!!geniet erevan en niet druk maken om huilen mensen hebben allemaal ook kleine kinderen gehad.

Annelies wat goed dat Milou al stapjes zet!!

Esk hoeveel weken ben je nu zwanger?

Ursela en esk gaat deze zwangerschap nu een beetje aan je voorbij omdat je druk bent met je eerste kind dat zou ik wel jammer vinden!

Geplaatst

Waaawww Kiet, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een wonder, ik ben echt super blij voor je....

Nu ben ik de enige die op het punt staat om de MM weer in te stappen.....

Ondanks het gemis hebbenw een fantastische dag gehad. Wessel heeft zoveel aandacht en cadeau's gekregen, hij was helemaal hyper. Rende het hele huis door. .hahah

Nu nog ff opruimen en dan nog twee dagen werken voordat mijn vakantie begint, kan niet wachten.

Rome, fijne vakantie en tot over 3 weken.

Geplaatst

Dorine, fijn dat je een leuke verjaardag hebt kunnen vieren. Succes met die laatste twee daagjes!

Kiet, ik ben nu 24,5 week zwanger. Het is wel anders als de eerste keer. Ik heb bijvoorbeeld nog zo goed als niets gekocht (behalve dan de kinderwagen). Dat maakt al een verschil. En dat ik straks een jongenskamer ga inrichten ipv een babykamer (Thomas krijgt een nieuwe kamer, de baby gaat in de kamer van Thomas). Verder heb ik me wel ingeschreven voor zwangerschapsgym. Niet omdat ik nou nog niet weet hoe het moet, maar meer om even bewust met de kleine bezig te zijn. Deze zwangerschap lijkt veel sneller te gaan omdat je meer bezig bent met andere dingen, maar ik geniet er wel van. Ik merk ook dat ik deze zwangerschap onrustiger en onzekerder ben. Gewoon omdat je weet wat er allemaal kan gebeuren en omdat je ook weet wat het eindresultaat zal zijn. Dat had je met de eerste (ik tenminste) veel minder.

Qua zwangerschap gaat deze heel gelijk op met de vorige: iets minder moe, iets minder dik (joehoe!), wel een grotere buik en ongeveer dezelfde kwaaltjes (die gelukkig erg beperkt zijn: kortademig, moe en kramp). Ben net zoals bij de vorige nog geen dag misselijk geweest.

Okee, tijd om onze jongen naar het kdv te brengen. Drukke dag vandaag, hele dag werken, vanavond verloskundige en ik voel me nog niet optimaal (ben erg verkouden). Maar ik heb begrepen dat het vandaag een heerlijk warme dag wordt, dus misschien dat ik vanmiddag wat tijd maak om toch even naar buiten te gaan op het werk.

Geplaatst

Rome, een fijne vakantie. Hoop dat lucas niet te veel last krijgt van zijn komende kiezen op vakantie. Ik heb wel eens naast een tent gestaan met huilende kinderen, vooral 'sochtends. Het jaar daarop kwam ik op een camping en dacht ik slim te zijn, legde wat lege bierflesjes demonstratief rondom mijn tent in de hoop dat families met kleine kinderen daardoor afgeschrikt werden. Haha, dat doe ik dus NOOIT weer! Kwam er zo'n 'gezellige' moterclub naast me staan. daar heb je echt veel meer last van, tot laat snachts en overdag konden ze ook niet normaal praten, alleen roepen naar elkaar. Het is nu eenmaal zo dat een tent geen huis is qua isolatie. Maja, tegenwoordig ga ik alleen maar in noorwegen op vakantie en daar mag je overal camperen waar je maar wilt. Allemansrecht. Hoop dat de autoreis goed gaat.

Dorine, ook een hele fijne vakantie gewenst. Klinkt als een leuke verjaardag gisteren.

Ik hou het 'klein', heb alleen de moeders van mijn barselgruppe uitgenodigd (dat zijn er drie) en de buren komen. Daarnaast komt mijn schoonmama helemaal hierheen ter ere van merels eerste verjaardag. Heb al slingers en balonnen gekocht. Mijn man vond het maar overdreven, dacht dat ze te jong daarvoor was. Haha, ik in ieder geval niet, de eerste verjaardag van mijn lieve wenskindje: JAAAAAAAAH ongelooflijk!! Ik vind haar ook al zo groot de laatste tijd. Echt helemaal baby-af.

Kiet, ja, een beetje wel, deze zwangerschap gaat veel meer langs me heen. Maar dat vind ik niet erg. Soms een beetje spijtig als ik bedenk dat het waarschijnlijk de laatste keer is dat ik het beleef. Maar ik ben juist veel minder onzekerder, herken de kwaaltjes, pijntjes, klachten. Geen onzekerheid meer of ik ooit moeder zal worden, want dat ben ik al. Geen stress om dingen in huis te halen/kopen. Het meeste heb ik nog en weet dat ik altijd nog iets kan aanschaffen mocht het nodig zijn. Heb ook de kinderwagen al en ga volgende week het bedje kopen. Meer kan ik eigenlijk niet verzinnen. Heb al wel het eerste pakje gekocht wat hij zal aanhebben als we naar huis gaan. Daar kan ik erg verliefd naar staren. (grijs met een uil erop). En ja, je bent veel met merel bezig en minder met het wondertje in mijn buik. Zo heb ik een geluidsbeertje gekocht, net als bij merel, maar ipv dat sochtends op mijn buik te leggen spelt merel ermee en hebben we samen lol ermee op bed. Ik merk dat ik veel dingen vergeten ben, hoe ging dat ook alweer met bv, om de hoeveel uur kwam merel ook alweer? Etc. Heb erg veel vertrouwen in het jongetje, hij wil zooo graag bij ons komen wonen. Sommige dingen zijn ook ietsje zwaarder, ik ben zwaarder (bweh!) buik is groter, meer kwaaltjes. Heb iedere nacht kramp en slaap weinig. Vannacht om vier uur wakker. Terwijl ik pas om 24 erin lag. En dan merel om 6 uur wakker. Met haar in de buik gebeurde dit ook maar dan kon ik lekker later nog een dutje doen.

Ojee, veels te veel geschreven. Sorry.

Nienke, leuke foto's van julian. Hij staat heel vaak lachend op de foto, is het zo'n lachebek?

Geplaatst

ik heb weer een hoop gemist! Ik heb het te druk gehad om te reageren. En heb net 3 pagina's bijgelezen.

nog gefeliciteerd met wessel!

En Kiet, wat spannend!

Lief die belangstelling, zeker gezien ik zo weinig op het forum ben geweest de afgelopen tijd. Maar we zijn goedgekeurd voor volgende ICSI ronde. 22 juni start gesprek in IVF centrum. Maar waarschijnlijk gaan we het echte starten over de vakantie heen tillen. Moet ik nog even over bellen.

Verder eet Kees gelukkig toch zijn brood. gewoon door het heel erg klein te snijden. Vandaag bij gastouder zelfs 2 boterhammen! dus het blijft echt super goed gaan.

komende tijd erg druk, maar doe mijn best om bij te lezen en te reageren.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Kiet, wat fantastisch voor je, gefeliciteerd!

@Ursela, dank je. Julian is een hele vrolijke fluiter inderdaad, altijd blij en het kan hem niet wild genoeg.

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat.

Julian gaat nu steeds vaker staan, aan de salontafel, in de box, in bed en hij klimt over ons heen. Helemaal trots zijn we.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat goed Tessa spannend weer! Zo 2 boterhammen daar komt mijn kleine meid niet aan ze eet er 1.

Wat leuk dat Julian zoveel gaat staan ze worden nu echt groot hè!

Ursela was je ook niet onzeker in de eerste weken ik heb volgende week donderdag de eerste echo en ik ben wel nerveus hoeveel weken zal ik zijn klopt het hartje al.. Ben blij als het zover is! Wat lief dat je schoonmoeder helemaal uit nl komt word. Word een super leuke dag!!

Esk nog genoten van het mooie weer het was bloedheet

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik stop ermee om te tikken, misschien lees ik af en toe nog mee. Heel veel geluk met jullie kindjes.

Natasja

Geplaatst

He!

Natasja, goh, ik sta ervan te kijken. Had het niet verwacht. Mag ik vragen waarom?

Zal je stukjes en verhalen over desi en jezelf missen hier.

Hoe dan ook, ook jij enorm veel geluk samen met desi!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden