Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb zojuist mijn TP gehad, de 1e maal en dat viel reuze mee! Had geen halfvolle blaas maar echt een volle blaas en dat was juist goed. Eerst nog even gepraat over mijn buikpijn en dat dit nog wel een week kan duren. Toen de TP... Ik heb een toppertje YEAHHHHH. En als bonus ook nog 1 eskimo van dezelfde kwaliteit!!! Moet nog wel rustig aan doen, maar nu zijn de wachtweken ingegaan. Al zijn deze tot op heden (voor ons) minder spannend dan de afgelopen 4 dagen. We zaten telkens zo in de PECH hoek dat we heel angstig waren op weer geen TP. Maar genoeg PECH, blijf positief!

@ Simba, wil het nu wel lukken met het ampul?

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@propje, jemig wat een akelige ervaring meis!!! Echt naar als die verdoving niet werkt! Nu maar duimen dat er mooie bevruchtingen ontstaan. Wat wordt je al snel gebeld of er bevruchtingen zijn en ook de TP. Ieder ziekenhuis is echt anders. Ik krijg 3 dagen na de punctie te horen of er een bevruchting heeft plaats gevonden en die dag krijg ik eventueel dan ook de TP.

Ik zal voor je duimen, doe het rustig aan, veel drinken, kruikje op je buik en laat je lekker verwennen.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Propje Jeminee... en dan moet ik nog... met knikkende knieën!

Ik krijg helemaal geen infuus of morfine, alleen 2 zetpillen en een pijnstiller. Verdoving van onder doen ze niet, ze zeiden dat het je eierstokken niet verdoofd, dus dan ook weinig zin had. Dussss!! Dat wordt een dag om snel te vergeten vrees is.

@ Dublin Hoe heb jij de punctie ervaren? In jouw geval heel goed nieuws, met eigenlijk gewoon 2 toppertjes! Nu lekker broeden! ;-)

@ Maureen welkom!! Ik heb me ook net vandaag aangemeld op dit forum!

@ Allemaal Wie heeft er bijwerkingen gehad van de Decapeptyl?? En zo ja, welke??

Geplaatst

@ Propje, pffff waardeloos hoor. Ik krijg altijd een megaspuit met verdoving in mijn bil, wordt er maar een beetje suffig van maar het verdoofd echt wel.

lekker rustig aan doen en hopelijk krijg je morgen goed nieuws! 5 eitjes is niet weining hoor.

@ Dublin, goed broeden hoor.

liefs, Diane

Geplaatst

Oooh Propje, ik moest gelijk aan mijn punctie denken. Je verhaal komt me heeeeeeeeel bekend voor, echter kreeg is zelfs verdoving van binnen. Er is nu al afgesproken dat bij een evt volgende punctie dit onder narcose gaat. Maar, het gekke is, dat ik tot nu toe zeg dat het wachten het ergste is wat er is bij IVF/ICSI.

Succes, en hopen op mooie bevruchtingen. Nu lekker op de bank liggen en rusten en veel drinken.

Liefs Guusje

Geplaatst

Propje, wat erg dat de punctie zo verlopen is. Bij mij gaat het ook zo, al hoewel ik wel verdoving krijg van onder en de morfine, maar ik merk hier ook niets van. De meeste mensen schijnen hier echt stoned van te worden maar ik ben ook altijd helemaal helder. Daarom zie ik er nu ook weer zo tegen op. Maar het is voor het goede doel! Duimen dat er mooi emmie's ontstaan. Sterkte met wachten!

Poohbeer, welkom hier en succes met je eerste poging. Ik heb heel erg veel last van de Deca. Hoofdpijn, hoofdpijn en hoofdpijn, verder moe en zere borsten. Het is echt troep en kennelijk ben ik er erg gevoelig voor, ik hoop voor je dat het mee valt.

Geplaatst

@Dublin, gefeliciteerd met je 2 top emmies!

@Propje, ik kreeg verdoving in mijn baarmoeder aan beide kanten om met de naald er doorheen te kunnen gaan en ik kreeg morfine via mijn arm. het lukte niet in mijn hand te prikken.

Daarvoor heb ik zelf thuis nog pijnstilling ingenomen. Omdat ik zoveel follikels had, heb ik dubbele dosis morfine gehad. Ondanks de pijnstilling blijf je het altijd wel goed voelen, ze kunnen de eierstokken niet verdoven.

Geplaatst

@Dublin

Ja, het gaat prima met de ampullen, ik doe nu 4 ampullen op 1 water, en dat gaat prima.

Vandaag nog even in het ziekenhuis nagevraagd, maar dat is idd geen probleem.

Vanmiddag weer naar de speldenprik geweest. Volgende week weer. Vooral de warmte lamp vind ik prettig ;)

Sommige prikjes voel ik niet eens, maar 1 in mijn voet is altijd vervelend.

Geplaatst

hey meiden,

zoals ik ook al op het icsi topic geschreven heb, hebben mijn vriend en ik besloten dat dit nooit meer zo gaat gebeuren. ik voelde gewoon dat die naald met een ram beweging door die want heen schoot. Ik vroeg nog van te voren of dat gedeelte niet verdoofd word?? Begint men ook over het feit dat de eierstokken niet verdoofd kunnen worden. Dit staat naar mijn weten toch comleet los van het feit dat het gebied waar de naald door wand heen moet toch wel verdooft had kunnen worden. Hier was ik min of meer van in de veronderstelling maar helaas.

ook ik heb die injectie in mijn bil gehad maar was verre van stoned en zat na de punctie nog steeds pijn te lijden terwijl andere dames wel erg rustig waren. Ik weet van mezelf dat ik qua pijn heel veel te verduren heb gehad wat betreft blessures tijdens sporten en aandoeningen die je lichamelijk kunnen slopen, alleen dat ik deze pijn niet kon opvangen vond ik wel erg raar. En juist omdat ik dacht zoveel te kunnen verdragen was de eindconclusie dat de medicijnen gewoon weg niet hebben geholpen. Het voelde ook niet verdoofd of suf.

Als er een volgende keer komt wat ik niet hoop natuurlijk dan gaat dit heel anders gebeuren, of ze geven me pijnstillers waardoor ik vanzelf knockout ga, of ze doen het onder narcose. Gaat het ziekenhuis hier niet mee in zee dan zoek ik wel een ander ziekenhuis dit omdat ik al vaker aangegeven heb dat medicijnen niet goed werken bij mij en ze vanmorgen hebben gezien dat de injectie zijn werk niet deed. Hadden ze eigenlijk kunnen ingrijpen maar helaas. Ook had ik al een aantal flink last van mijn eierstokken die ontzettend staken de hele dag door, ze ook te heftig reageerde op de hormomen, dus het was een beetje te voorzien dat het zo pijnlijk zou worden.

Achteraf vertelt mijn vriend dat de arts toch een beste tijd bezig is geweest met alleen al de rechterkant en er continu nieuw buisjes aangesloten moesten worden voor te vullen. Zelf had ik dit besef niet omdat ik heel hard bezig was om de pijn te verbijten en geen oog had voor die buisjes. Jammer, want had het echt wel goed mee willen maken en niet op deze manier alleen maar met de pijn bezig te zijn.

Ik zit dus eigenlijk al de hele dag rechtop en ben helemaal niet suf geweest om duizelig zoals de artsen voorspelde. Geeft ook meteen weer dat de medicatie niet het gewenste effect had. Maar goed, het zij zo, zit lekker op de bank maar lopen kan ik niet echt. heb net op toiletbezoek wat bloed aangetroffen. Mijn vraag was alleen of dit nog vanochtend is of dat er een nieuwe bloeding was opgetreden daar ik ook verga van de pijn als ik maar even loop. Heeft iemand hier ervaring mee zo na de punctie??

Geplaatst

@propje groot gelijk hoor dat je dit niet weer zo laat gebeuren! Je baarmoederwand waar de naald doorheen moet kan sowieso verdoofd worden, wat raar dat ze dat niet doen!!!

En ze hadden je meer morfine kunnen toedienen ook gedurende de punctie. Ik heb veel geslapen daarna door de morfine.

De bloedingen zijn normaal na een punctie, ze hebben door je baarmoederwand heen geprikt en daar is het bloed van.

En ze vertelden mij dat ik het zo moest zien dat de eierstokken beurs circa blauw zijn en met rust gaat dat over.

Ik moest ook veel drinken daarna.

Hopelijk heb je geen punctie niet meer nodig, maar mocht dit wel zo zijn dan zou ik het hier zeer zeker over hebben.

Sterkte verder met je buikkie!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Bounty: Geweldig dat je een prachtige dochter hebt gekregen na terugplaatsing van 2 cryootjes.

Dat geeft ons altijd weer wat meer moed.

Succes met je nieuwe IVF behandeling voor een broertje of zusje.

@Bianca: Ja, dat vraag je je dan idd af. Als de kans groot is op een tweeling, waarom lukt het dan niet met 1 embryootje.

Maar dat zijn allemaal vragen waar ze eigenlijk nog geen antwoord op hebben helaas.

Hoop iig dat met deze ene, die ze binnenkort terug gaan plaatsen, je een positieve test in handen zult hebben binnenkort.

@Saskia: Dank je wel meid. Jij heel veel succes met je punctie vrijdag. Laat het maar over je heen komen, want misschien ervaar je het deze keer heel anders. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar er zit niets anders op.

@Poohbeer: Alvast heel veel succes met jullie behandeling.

@Guusje: Nou, zeker spannend hoor 2 cryootjes terugplaatsen.

Ik hoop iig dat je hier meer succes mee zult boeken.

@Maureen: Heel veel succes met je behandeling.

Ik heb vanmorgen mijn echo gehad en alles mijn bms ziet er prima uit.

Dat betekent dus............... vrijdag de TP. (mits ze goed ontdooien natuurlijk)

Begint nu dus weer spannend te worden voor me (ons).

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Daniella,

Goed om te horen!!

Op naar vrijdag!!!Tuurlijk gaan die toppertjes het overleven!!!

Spannende dagen voor je!!!Ga voor je duimen!!:wav:

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Daniella,

Goed nieuws !!

Hoeveel laten jullie terugplaatsen ?

Heel veel succes vrijdag !!!!

liefs, Diane

Geplaatst

@Propje, Heb je een beetje lekker geslapen vannacht? Ik hoop dast je een beetje bent bijgekomen van de punctie.

@Diane, gaat het nog goed met Deca spuiten? Geen bijwerkingen?

@Bianca, morgen echo, spannend weer allemaal.

@Daniella, Nog 1 machtje slapen, en dan wachten wachten wachten, weer een slopende tijd, maar we slepen elkaar er doorheen!

@Roosie, voor jou nog 1 nachtje slapen, dan mag de 1e spuit er weer in! Toi toi toi! Weer opgeknapt van je verkoudheid?

@Pricilla, hoe was je echo gister?

@Saskia, morgen punctie, zet ‘m op, en ik hoop op mooie emmy’s

@Simba, speldenprik, bedoel je daar acupunctuur mee? :-s

@Dublin, Hoe gaat het met je? Een toppertje, dat is goed nieuws uiteraard. En nog een bonus toppertje ook! Super! Succes met de wachtweken. Wanneer mag je testen?

Ik heb vast iemand vergeten, maar niet bewust hoor! Iedereen veel succes.

Liefs Guusje

Geplaatst

@ Guusje, ik mag 27 oktober testen... Moet nu nog wel rustig aan doen, ben echt nog bont en blauw van mijn inwendige bloeding. Normaal zijn de eierstokken blauw van de punctie maar zo'n bloeding hakt er toch meer in... Dus doe lekker rustig aan, wordt goed verwend en blijf nog even in de ziektewet. Kan nog niet fatsoenlijk lopen, laat staan lang achter de pc zitten...

Geplaatst
Ja Guusje..

Ik ben vorige week gestart bij een acupuncturis baadt het niet, dan schaadt het niet...

Hahaha, ik dacht het al. Ik ben ook sinds 3 weken geweest. Zondag heb ik mijn TP, en maandag komt ze bij me thuis om de innesteling te bevorderen. Ze is eigenlijk vrij, dus super lief dat ze dit wil doen. Ik heb ook zo iets van, het kan geen kwaad.

Laten we hopen dat het helpt.

Geplaatst
@ Guusje, ik mag 27 oktober testen... Moet nu nog wel rustig aan doen, ben echt nog bont en blauw van mijn inwendige bloeding. Normaal zijn de eierstokken blauw van de punctie maar zo'n bloeding hakt er toch meer in... Dus doe lekker rustig aan, wordt goed verwend en blijf nog even in de ziektewet. Kan nog niet fatsoenlijk lopen, laat staan lang achter de pc zitten...

Balen zeg, ik las inderdaad dat de punctie niet ging zoals het moest. Fijn dat je lekker verwend wordt, dat mag ook wel. En ik geef je groot gelijk dat je even niet gaat werken.

Doe het rustig aan, en ik zal duimen voor je dat je de 27e een positieve test krijgt. Dan is het allemaal niet voor niets geweest.

Geplaatst

Guusje,

Nee gelukkig (nog) geen last van bijwerkingen.

Dat was een vorige poging wel anders..... pfffff.

Vandaag al de laatste pil en volgende week de startecho, het schiet op.

Geplaatst

hallo meiden,

even snel een reactie van mijn zijde: We hebben telefoon gehad en gelukkig is de bevruchting gelukt dmv icsi. Morgen hebben we de Tp. Gaat zekers spannend worden. Maar we weten eindelijk na meer dan 5 jaar dat onze eicel en zaadcel zich wel degelijk bevruchten en daar zijn we zeer zeker blij om.

Ik zal als ik me wat beter voel later reageren op de rest.

Groetjes Propje

Geplaatst
hallo meiden,

even snel een reactie van mijn zijde: We hebben telefoon gehad en gelukkig is de bevruchting gelukt dmv icsi. Morgen hebben we de Tp. Gaat zekers spannend worden. Maar we weten eindelijk na meer dan 5 jaar dat onze eicel en zaadcel zich wel degelijk bevruchten en daar zijn we zeer zeker blij om.

Ik zal als ik me wat beter voel later reageren op de rest.

Groetjes Propje

Dat is goed nieuws zeg. Het resultaat mag er zijn. Morgen de TP, en dan op naar een positieve test.

Ik duim voor jullie.

Liefs Guusje

Geplaatst

Jeetje, wat is er weer veel meegemaakt door alle meiden!

@Propje: wat fijn dat er een bevruchting is, lijkt me ook een heerlijk gevoel als je weet dat jullie eitje en zaadje het toch kunnen samen ;) Veel succes met de TP.

@Dublin: wat een akelige ervaring moet dat zijn geweest met de punctie! Hopelijk heb je straks wel een paar mooie embryo's, dan is het niet allemaal voor niets geweest. Doe rustig aan en laat je maar lekker verwennen.

@Guusje: Voor jullie ook weer spannend. Veel succes zondag met de TP.

Geplaatst

Hmm, volgens mij heb ik verkeerd gereageerd bij Dublin! Sorry. Je hebt al een TP gehad met een topembryo toch? Super!~

@Propje: jij had zo'n akelige punctie gehad. Laat je maar lekker verwennen en doe rustig aan!

Sorry, kan alle verhalen niet zo goed bijhouden, het zijn er ook zoveel...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden