Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mama ree, jolieneke, junior

Yes, weer een stapje verder. Geweldig voor jullie :binkybaby:

Zo zie je maar dat geluk en verdriet heel dichtbij elkaar liggen helaas...............

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ivfsh wat vreselijk...... Geen woorden voor. Zo erg om zo dichtbij te zijn en dan toch met lege handen te staan. Sterkte de komende tijd,

Henne

Geplaatst

Twijfel, onzekerheid.....vanochtend helemaal niet misselijk. Wen ik aan de hcg of gaat het toch niet goed? Getver zeg, dit is idd stukken erger dan de wachtweken :dry:

Geplaatst

henne: maak je zelf niet gek, hoor wie het zegt :)

ik had ook de eerste dagen echt misselijk en buikpijn etc.Denk meer van de spanning dan van hcg. Het is nog niet zover daar je daar heel erg misselijk van wordt.

enige wat ik nu voel is wat steekjes hier en daar en volle borsten, doen geen pijn. Voor de rest niets. En dan twijfel ik ook maar mijn hcg was weer fors gestegen.

de echte kwalen zullen snel gaan komen dus geniet nog maar even :)

Geplaatst

Hebben jullie eigenlijk nog getest na de officiele testdatum? Ik twijfel of ik zo'n ding met tijdsindicator zal kopen. Om te zien of m'n hcg stijgt. Ik krijg verder gen bloedtest meer namelijk. Maar ja, maak ik mezelf dan niet alleen maar extra onzeker? En wanneer zou ie dan over moeten gaan van 2-3 weken naar 3-4 weken? Bleeeeghhh, ik zit mezelf gek te maken. Stom, stom stom..... Ook zo raar om je eerst een aantal dagen kostberoerd te voelen en dan nu opeens eigenlijk weinig te merken behalve dan die rottige krampen. Terwijl ik wéét dat de meeste vrouwen pas met een week of 6 kwaaltjes krijgen....wat wíl ik dan? ja, bevestiging, zucht....

Geplaatst

meid, heel erg herkenbaar en ook logisch deze gedachten.

ik heb op wd 13 een CB digital gedaan: 2-3 weken = 4-5 weken zwanger

op wd 14 hcg 470, op wd 15 cb digital gedaan: 3+ = meer dan 5 weken zwanger

op wd16 hcg 1100.

maar de exacte hcg cijfers passende bij de weken heb je niet. Je kan altijd via de ha hcg in cito laten bepalen alleen zit er dan nu bij jou geen 48 uur tussen maar meer en dan is het terugrekenen.

heel veel succes en sterkte met wachten

Geplaatst

Ha Ladies, goedemorgen.

Wat is het hier veranderd. Moet wel weer heel erg wennen. Ik vond de lay out de vorige keer overzichterlijker.

@ IVFSH,

Wat een verdriet zullen jullie hebben meid. Neem de tijd om dit verdriet te verwerken. Als het je nu al 2 x is overkomen is het allemaal gewoon nog veel oneerlijker. Heel veel sterkte en ik denk aan je!

Geplaatst

Hoi Jolieneke,

Ik breek hier even in op het forum.

Ik hoop voor je dat het bloed komt van je goed doorbloedde baarmoedermond, maar ik kan me voorstellen dat er niks is dat je kan geruststellen. Ik hoop niet dat je weer een missed abortion hebt. Hoe lang moet je nog wachten op de echo?

@ Junior: ik durfde dat ook niet in het begin, heeft zeker tot een week of 10-12 geduurd voordat ik écht naar spulletjes durfte te gaan kijken.

@ Henne: SUPER GEFELICITEERD! :)

Geplaatst

Iedereen die een kloppend hartje hebben gezien: Geniet! Wat is het toch bijzonder he?

Met mij gaat het goed. Heb toch nog wel regelmatig krampen en ben ontzettend opgeblazen. Als dit zo doorgaat dan wordt het erg moeilijk om het verborgen te houden tot de 12 weken. ik krijg gewoon al een buikje. Hoewel ik dus denk dat dat van m'n darmen komt.

Maar we zien het wel. Dan vertel ik het toch wat eerder aan de familie. Die vragen nu ook elke keer hoe het gaat. Super nieuwsgierig natuurlijk of het gelukt is. Dan hou ik zo'n verhaaltje dat ik nog echt moet herstellen en dat we het allemaal nog maar af moeten wachten. Blabla ;-)

Ik ga het forum weer een eens bekijken. Moet het weer opnieuw uitzoeken. Mijn mooie banner is ook weg :-((( Ik ga dus even aan het werk.

Geplaatst

Oh IVFSH, wat erg, ik schrik ervan, wat ontzettend oneerlijk!!! Ik begrijp heel goed dat je niet meer gelooft in de echo volgende week. Wat is deze wereld hard, meid, heel veel sterkte!!!! Een dikke knuffel voor jou.

Andere meiden, die onzekerheid blijft de kop opsteken hoor! Dus Henne kan me heel goed voorstellen dat je bevestiging zoekt. Hier ook weer, de hele week beroerd en sinds gisteren zowat geen last van die vreselijke ochtendmisselijkheid. Vind ik erg vreemd! En ik kan je vertellen dan duurt een echo idd nog heel lang, het moment waarop je weer even bevestiging krijgt. Voor mijn gevoel beginnen mijn tepels ook minder pijn te doen en dat maakt je toch wel wat onzeker hoor.

We blijven een beetje hangen in de cirkel van wachten, wachten!

Gisteren heb ik het mijn vriendin verteld en wat blijkt? Zij is ook zwanger ( van haar 2e) en is evenver als ik ben, hartstikke leuk. Zo had ik het er de vorige keer heel moeilijk mee, nu vind ik het alleen maar leuk.

Ik ga vandaag gezellig naar mijn nichtje en haar kleine man, heerlijk!!!

Liefs

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ivfsh wat ontzettend oneerlijk, en wat zullen jullie verdrietig zijn.. Je leest zoveel goede berichten hier en daar wil je zo graag bij horen.. Heel veel sterkte meid..

Henne, van harte hoor! Spannende tijd joh en wachten vinden we hier volgens mij allemaal het lastigst in deze periode.

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties op onze echo. We hebben het gisteravond aan vrienden verteld en zij zei dat ze het al lang aan me had gezien...

Wij gaan zometeen naar Maastricht (2u rijden pff...) even shoppen voor kadootje (ja ja .. ook kraamkadootje voor iemand anders) en daarna door naar Spa. Schoonzus heeft een heel mooi romantisch hotelletje geboekt en een ander stel dat mee zou gaan, kan ineens niet. Wij krijgen die mooie kamer, helemaal betaald en al (we mogen niets betalen) met diner hihi... en morgen naar het race circuit omdat mijn zwager aan racen doet... niet dat ik daar om sta te springen maar even lekker genieten in een andere omgeving is wel even lekker. Wij hebben zelf helaas geen bad thuis en ik hoop daar wel, ik ga dus heeeeeerlijk mezelf even verwennen met een lekker bad-olie-tje, tijdschriftje ...

Een fijn weekend allemaal en morgen lees ik al jullie berichtjes weer!

Liefs,

Mama-Ree

Geplaatst

IVFSH, wat............ Hier heb ik geen woorden voor!!!... Wens jullie ontzettend veel sterkte toe!! Neem de tijd en doe het rustig aan...

Liefs Lianne

Geplaatst

Echo:

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

17 september, IVFSH, 1e (7w)

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

22 september, object, 1e (5w 4d)

23 september: Lianne, 33, (8w,1d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Zo, even het lijstje aangepast!! Hebben donderdag onze 2e echo gehad. Alles wat hartstikke goed!!! Het hartje klopt goed, 120 keer per minuut ongeveer. Verder is hij in 1 week 3mm gegroeid!!! Helemaal goed dus. Bloeding wordt ook duidelijk minder, het is bijna weg. Kan nu eindelijk gaan genieten:) Volgende week hebben we nog 1 keer in Nijmegen de echo ( 3e alweer ), en daarna mogen we naar de verloskundige bij ons in de buurt. Zijn we wel erg blij mee.

Henne, welkom!! Ben blij dat het voor jullie eindelijk gelukt is!! Ik snap je onzekerheid of alles wel goed gaat. Ik heb een week na de testdatum weer getest. Ook met indicator van CB, daar stond toen supersnel Zwanger en 3+ op!! En zwangerschapskwaaltjes hoef je geen last van te hebben. Ik ben bijna niet misselijk, alleen wanneer ik honger heb. En verder ontzettend moe. Is denk ik per persoon verschillend. Misschien ben je wel misselijk geweest van de spanning.... Als je onzeker blijft, gewoon volgende week nog een test doen...

Jolieneke, ik moest donderdag al om 9.10 uur in Nijmegen zijn. Konden elkaar dus niet tegenkomen. Tegen mij zeiden ze toen ik voor de eerste echo kwam dat ik alsnog een miskraam kon krijgen. Het hoeft niet maar het kon. Gister was mijn echo al een stuk beter, hopelijk gaat het bij goed en licht het aan de bolletjes. Mag je niet iets anders gaan gebruiken??

Mama-Ree, geniet lekker van je weekendje weg!!! Lekker even op andere gedachten!!

Sonja, leuk dat je tegelijk loopt met een vriendin!!!

Boogie, Heb jij ook al last van een dikke buik!!! Volgens mij kan ik het ook niet verborgen houden, kan zelfs al niet meer alle kleren aan.

Gister had ik een personeelsbijeenkomst, niet iedereen weet dat ik zwanger ben. Heb maar een wijder shirt aangedaan, en dan nog zie je een dikke buik .....

Wil toch nog wel even wachten met het van de daken te schreeuwen ( hoe moeilijk ook ).

Iedereen die ik vergeten ben, hopelijk gaat het goed met jullie.

Liefs Lianne

( hopelijk heb ik het lijstje goed gekopierd )

Geplaatst

Hoi meiden,

Wauw.. gelukkig zijn er veel meiden in de maand mei 2011 uitgerekend! een teken dat het toch gelukt is, gefeliciteerd meiden! Hoe makkelijk het ook klinkt, probeer te genieten. Ook ik heb de eerste weken vol onzekerheid gezeten en elke keer is er weer een nieuwe mijlpaal waar je naar toe leeft..

Ik heb, ondanks de tweeling, echt helemaal geen zwangerschapskwaaltjes gehad!! Dus dat zegt helemaal niets!!

Ik hoop voor jullie dat jullie allemaal snel een hartje mogen zien kloppen en echt voor je het weet zijn de eerste 12/13 weken voorbij :D

De tijd vliegt, dus geniet en straal! Het is jullie gegund meiden!!

Geplaatst

Ohhh Ivfsh, wat verschrikkelijk voor jullie! Je verheugt je op een echo en dan wordt de bodem onder je vandaan geslagen... Ik kan me voorstellen dat je nu alles in twijfel trekt en het even niet meer weet. Als er wonderen bestaan die ervoor kunnen zorgen dat de echo van volgende week omslat in iets positiefs dan ga ik mijn uiterste best doen om daar voor te duimen, voor nu wens ik je veel sterkte met je verdriet.

Wat liggen vreugde en verdriet op fit forum toch dicht bij elkaar! Je gunt het iedereen zo!

@Lianne: fijn dat jij wel een goede bevestiging gekregen hebt en dat het er nog beter uitzag dan vorige keer!

@Henne: ik zou bijna zeggen, wen maar aan de stress, want bij mij is die tot nu toe nog niet opgehouden! Ik had eigenlijk kort voor ik mocht testen het meeste 'last", d.w.z. gevoelige borsten, beetje misselijk enzv. Daar heb ik nu echt nauwelijks nog last van, dus ook daar ga je dan al te snel conclusies aan verbinden (ohhh jee, is dat wel goed???). Gelukkig heb ik nog steeds de krampen die ik vanaf wachtdag 4/5 al had. Wil het geen kwaaltje noemen want ik heb er niet echt last van, het is alleen steeds op de achtergrond aanwezig. En de echo was goed, dus probeer ik me maar niet druk te maken. Zoals je zelf ook al zegt: als het mis loopt, ga je toch stuk, dus kun je net zo goed proberen vertrouwen te houden.

Ik heb geen HCG waardes, maar een dag voor officiele testdatum de CB gedaan (2-3 weken), en precies 1 week later weer (3+). Daardor wist ik dat het gestegen was. Verder nog de test van MvM omdat die minder gevoelig is en die leverde een superdonkere teststreep op!

Voor wat betreft kleding: pffff, het wordt steeds lastiger om de juiste combi's uit m'n kast te rekken. Ik heb wel wat wijder spul gekocht omdat ik bijna alleen strakke kleding heb, maar dan nog. Onder het vetlaagje zit een vrij harde gespannen buik die toch echt meer ruimte is gaan innemen (vocht???). Bovendien sta ik dagelijks voor een zeeeeer kritisch publiek! Echt, die meiden van 15-16 zien ALLES! Dus zo'n positierokje klinkt fantastisch Sonja!Ik ben alleen zo bang dat ik de goden verzoek als ik zoiets al aanschaf voor ik die eerste 12 weken door ben gekomen...

Toch vanmiddag maar even in de stad snuffelen, denk ik!

Geplaatst

Hai Meiden,

Helaas ben ik heftig ongesteld geworden vandaag....jammer,maar op naar de volgende poging dan maar....was net iets te goed om waar te zijn de eerste poging ...

Hopelijk gaat het volgende poging beter...

Wie is er ook direct doorgegaan? ga volg week beginnen met stimuleren

Geplaatst

ooo ivfsh wat erg ik wil jou en je partner heel veel sterkte toe wensen in deze moeilijke tijd.

meiden met een goeie echo van harte gefeliciteerd geniet er lekker van.

liefs jessica

Geplaatst

Echo:

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

17 september: Junior, 2e (6w 6d)

17 september, IVFSH, 1e (7w)

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

22 september, object, 1e (5w 4d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Jolieneke

Geplaatst

Oooh ivf-wisch, wat vreselijk nieuws. Snap dat je het allemaal even niet meer weet. Ik hoop dat je de volgende week beter nieuws krijgt, maar ik begrijp dat je daar minder hoop in hebt. Maar geef het niet op, je kan gewoon zwanger worden. Je hebt nu mischien pech gehad dat je het beiden keren niet bent gebleven. Maar probeer hoop te houden dat het wel een keer goed moet gaan. Ik denk dat Dusseldorf een beetje ver voor je is, maar ik hoop dat ze daar in China wat meer voor je kunnen doen de volgende keer.

Sterke meid...

Sonja, leuk dat je tegelijk met je vriendin zwanger bent. Dit zal heel bijzonder voor jullie beiden zijn. Leuk!

Lianne, geweldig nieuws. Zo te zien gaat het goed.

Betreft die kwaaltjes, dat had ik ook hoor. Ik voelde van de week helemaal niks meer.Ik was alleen misselijk, maar dat kan goed van de antibiotica voor de blaasontsteking zijn. Gelukkig hebben we gister een hartje gezien, dus minder kwaaltje zegt niks. Nu zijn mijn borsten trouwens weer heel gevoelig haha.

Ik heb ook nog 2 andere vervelende kwaaltjes gekregen. Ik schaam me dood, maar ik heb aambeien en waarschijnlijk een schimmelinfectie. Door de progesteron in je lichaam gaan je darmen minder goed werken en gaat naar de wc gaan moeizaam. Ik ben de laatste weken ook heel veel met wc-papier aan het zoeken geweest naar bloed. Dit is heel slecht en nu dus ook een schimmelinfectie. Ik heb dus de hele dag jeuk beneden, voor en achter. (Sorry voor de details) Pfffff, ik zei tegen mijn buik, je bent heel welkom maar je maakt het je mama al best moeilijk.( En ik moet nog zoveel ) Dus ja, afgezien van het moe zijn, misselijk zijn, gek worden van de jeuk, brandgevoel en steekjes voel ik me wel gelukkiger nu ik het hartje heb gezien.

Liefs junior

Geplaatst

@IVFSH > wat vreselijk.... heb het echt drie keer moeten lezen voordat ik begreep dat het om jou ging!! Echt vreselijk voor jullie. Wat erg. Ik begrijp dat je met volle moed naar de echo bent gegaan... wat een klap is dit dan!! Verder geen woorden voor. Ik wens jullie heel erg veel sterkte met het verwerken hiervan. Neem de tijd.

Geplaatst

@ Paula: het bloeden komt idd van de baarmoedermond. Ze zag dat er wat bloed was rond de baarmoedermond. Een kwart van de vrouwen na ivf/icsi hebben dit. Vaak wordt de oorzaak niet gevonden. We moeten dus afwachten hoe het verder gaat.

>> Nu alweer een dag met wel veel afscheiding, wat donkergeel/bruin. De hoeveelheid is te relateren aan de utrogestan denk ik. De kleur is gelukkig niet meer helder rood en weinig.

@ Lianne: Nee, dan hebben we elkaar niet gezien!!! Het was erg druk, dus heb goed om me heen gekeken, haha! Las later pas dat jij 's ochtends moest. Wij waren bij dokter Lintsen. Ze was erg vriendelijk en gaf aan dat het er goed uitzag. Het blijft spannend zei ze, omdat het bloeden toch echt moet gaan stoppen. Sommige vrouwen vloeien een paar dagen, sommige een paar weken. De echo die in ons andere zh gemaakt is, is vele malen mooier!! Goed ingezoomd, alles goed te zien! Maar goed, we hebben er nu dus 2 (3 .. in Nijmegen heeft ze 2 gemaakt).

@ Boogie: mijn buik begint ook op te zetten hoor!! Ik pas alles nog wel, maar 's avonds het knoopje van de broek/rok los, is heerlijk!! Ik merk ook dat de ontlasting moeizamer wordt. Het hoort er allemaal bij!!

Ik ben zo vreselijk bleek. Veel mensen vinden dat ik er 'slecht'/ziek, vermoeid uitzie. Dat klopt natuurlijk ook, ben erg moe!! Ik heb steeds kunnen zeggen: komt van de vreselijke verkoudheid, dat is erg vermoeiend. Tja... die verkoudheid is nu bijna weg.... haha

Jolieneke

Geplaatst

IVFSH: heel veel sterkte, wat een pech heb jij dat dit je 2 keer overkomt!! Bah, wat een rotnieuws.

Henne: welkom!!! Leuk dat je er ook bij komt! Ik voel trouwens ook nog maar weinig hoor. Net als jij ten tijde van de positieve test een beetje misselijk steeds, maar daar heb ik sindsdien geen last meer van....verder ook weinig klachten behalve dat ik mijn borsten duidelijk voel. Ja het is en blijft spannend, maar dat we niet ongesteld worden is toch een goed teken? Laten we van het goede uitgaan, hoe eng ook...

Geplaatst

Lieve Henne ik had een paar dagen geleden op een andere post van je gereageerd , dat je misschien een slag om de arm moest houden:)

Maar ik lees nu dat je hcg mooi hoog is.

Super meid van harte met je zwangerschap en geniet er lekker van.

Liefs Roos

Geplaatst
Hebben jullie eigenlijk nog getest na de officiele testdatum? Ik twijfel of ik zo'n ding met tijdsindicator zal kopen. Om te zien of m'n hcg stijgt. Ik krijg verder gen bloedtest meer namelijk. Maar ja, maak ik mezelf dan niet alleen maar extra onzeker? En wanneer zou ie dan over moeten gaan van 2-3 weken naar 3-4 weken? Bleeeeghhh, ik zit mezelf gek te maken. Stom, stom stom..... Ook zo raar om je eerst een aantal dagen kostberoerd te voelen en dan nu opeens eigenlijk weinig te merken behalve dan die rottige krampen. Terwijl ik wéét dat de meeste vrouwen pas met een week of 6 kwaaltjes krijgen....wat wíl ik dan? ja, bevestiging, zucht....

Hoi Henne,

destijds zat er bij mij in het juli-topic iemand die later nog zo´n digitale test deed en wat ik me nog kan herinneren was dat de test totaal ontregeld was en zij min of meer zich dood schrok! Ik zou het dus niet meer doen, daarbij heb je een hele mooie waarde en zoals je wellicht weleens gezien hebt is de waarde bij 3-4 weken behoorlijk uiteenlopend.

Vraag desnoods nog een bloedtest aan (via h.a.) of bij het ziekenhuis en dan op eigen kosten?

Wat je kwaaltjes betreft, mijn lichaam wende inderdaad aan het hcg, na 2 -3 dagen was ik lichtjes misselijk, dan weer een aantal dagen niet en dan weer wel. Omdat ik de ochtend na de 10.000 pregnyl mijn lichte ontbijtje opgaf hield ik mijn hart vast toen ik met de metingen die kant op ging, hield er rekening mee dat ik vanaf dat moment boven de pot zou hangen maar nee hoor, slecht s 1 op de 3 dames heeft er flink last van.

(en de borsten waren ook niet ieder dag even gevoelig, geniet , geniet, geniet!!)

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden