Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag een spannende dag voor velen, oa voor mij. Sta er zelf ook nog helemaal van te kijken dat ik nu ineens twee keer mag komen!

Hoe dan ook, vanmorgen nog maar weer eens getest. Duidelijk is in elk geval dat ik het vruchtje nog niet ben verloren met het bloedverlies. De test gaf meteen weer duidelijk: 2 strepen. Ik was vanmorgen hondsberoerd! Ook al zit het fout, die hormonen zijn er wel. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter tm de 13e week hondsberoerd geweest. Niet kunnen opstaan, liggend eten... allemaal gedaan. Eerst ook afgevallen.

>>>>>>>> Hoop dat ik dat nu weer mag meemaken! alle vreselijke kwaaltjes juich ik nu gewoon toe als het maar goed mag zijn.

Heb om 11.45 de afspraak, zal later op de dag wel wat van me laten horen. Ben wel erg angstig....

Jolieneke

> Boogie, ik begrijp jou volkomen. Hoe voel je je verder?

Geplaatst

@ Jolieneke,

Wat een spannende dag is dit voor jullie zeg! Ik hoop zo dat er een vruchtje te zien is! En dat er een 'simpele' verklaring is voor het bloedverlies.

Ik voel me eigenlijk gewoon goed. Morgen heb ik de 6 weken gehaald en dat was eerder niet het geval dus dat op zich is al een prestatie dry.gif Nee hoor maar ik moet het gewoon afwachten. Vanaf morgen weer werken, even lekker de zinnen verzetten. Dat heb ik wel nodig. Gaat de tijd ook wat sneller ;-)

Meid heel veel sterkte hoor en ik denk aan je!!!

Geplaatst

Nou, maar zo denken, Boogie > weer een mijlpaal bereikt! Het kan gewoon goed gaan hoor! De angst is erg herkenbaar. Werken is een fijne afleiding. Heb het even niet meer in mijn hoofd, maar was jij nu ook leerkracht? Zo nee, wat doe je? Ik werk dus wel met kinderen en die zorgen er wel voor dat je er gewoon niet mee bezig bent!

Ik heb na mijn eerste miskraam wel een kindje gekregen. Dat geeft wel hoop. Toch weet je dat een cryo zo kwetsbaar is.

En dan mensen (lees vriendin!) die nooit in zo'n situatie hebben gezeten tegen je te horen zeggen: maar heel veel vrouwen krijgen een miskraam hoor..... ALSOF DAT JE PIJN MINDER MAAKT!!

En natuurlijk kregen we vorige week een mailtje van vrienden dat ze zwanger zijn, ook van hun 2e. Ik gun het ze van harte, maar op de vraag van haar > willen jullie nog geen 2e, moest ik toch wel even slikken. Gelukkig was het een mailtje en kon ik het antwoord rustig en weloverwogen typen. Heb haar niet verteld dat we een positieve test hadden gehad. Achteraf blij om, want ja... waar we nu zitten?????

Afwachten maar weer.

Begin steeds nerveuzer te worden!

Jolieneke

Geplaatst

Ja het is heerlijk om wat afleiding te hebben. Ik ben verpleegkundige, sinds januari op de afdeling endoscopie. Een super leuke baan maar het meest aantrekkelijk is toch wel geen avond of nachtdiensten meer. Wel bereikbaarheidsdienst, ongeveer 1x in de 2 weken een avond en nacht en 1x in de 12 weken een zaterdag/zondag. En nog een voordeel: ik zit dicht bij het vuur. Ik mag altijd tussendoor komen.

Ook hebben we een jonge hond waar ik echt heel veel plezier uit haal. Het is zo'n lief monster laugh.gif

Toen ik m'n miskraam had was mijn man in het buitenland met z'n nieuwe baan. Hij is zo snel mogelijk naar huis gekomen maar je bent toch maar alleen. Veel steun gehad van mijn moeder en mijn schoonmoeder maar ik merk dat vooral mijn schoonmoeder het een heel moeilijke situatie vind. Op het moment dat vertelden dat we in de MMM gingen vertelde mijn schoonzusje dat ze zwanger was. Hier had ze niet zo heel leuk op gereageerd en gezegd eerst maar zien of je de 12 weken haalt. We hebben een superlief nichtje maar het is soms wel heel erg moeilijk. Ik blijf het idee in mijn hoofd houden dat mijn man (omdat hij de oudste is) voor het eerste kleinkind had moeten zorgen. Zij zijn nu 1 1/2 jaar getrouwd en ze hebben al een kind van 7 maanden.

Die vragen zijn heel herkenbaar daarom hebben wij toen heel bewust geen geheim van de miskraam gemaakt. Zo weten mensen dat je er mee bezig bent maar niet in wat voor situatie je verder zit.

Heel veel sterkte voor straks en laat je snel wat horen. Ik hou de site in de gaten en ik denk aan je hoor!

Geplaatst

Dan heb je een positieve test en ja dan begint de onzekerheid...

Ik kijk enorm uit naar mn echo, maar zal helemaal opgelucht zijn wanneer alles goed blijkt en natuurlijk een hartje zien kloppen.

Nou meiden die net zo onzeker zijn, sterkte!

En ja, zoals iedereen wel zal zeggen (maar toch ook waar is) GENIET!!!!

Kunnen jullie er ook zo slecht tegen dat mensen om je heen zeggen dat het nog wel heel pril is en dat je eerst maar de 12 weken moet afwachten.. (alsof ik dat niet weet!!!!) Het ene moment geniet ik zo (kost me ook wel moeite natuurlijk)! En dan komt er zo'n opmerking en dan word ik meteen weer ZO onzeker!

Leeuw: Als je zo'n ticker wilt zoals die van mij, dan moet je daar ff op klikken. Je vult je eigen gegevens in en dan kun je de code kopieren en in je handtekening zetten. Snap je? Anders vraag je maar weer..

Tess

Geplaatst

Echo:

15 september: Aafke 1e (6w,2d)

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

17 september, IVFSH, 1e (7w)

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

21 september, Jolieneke, 1e (7w, 4d)

22 september, object, 1° (5w 4d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9 w)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Geplaatst

@ Tess,

Mijn grootste kwaal is tot nu toe ook echt angst! Zeker omdat je wat pijntjes en dingen hebt, daar wordt het ook niet echt beter van. Maar... de 29e heb je je echo en dan kun je het resultaat zien van al deze spanning. Dan ben je het allemaal weer heel snel vergeten (hoop ik)

Wij hebben het echt aan helemaal niemand verteld dat we zwanger zijn. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook wel zo'n opmerking kan maken laugh.gif . Het is een keuze die je zelf maakt om het zo vroeg te vertellen maar onze keuze is het niet. Wij willen eigenlijk het liefst tot de 12 weken wachten.

Maar als je al zo onzeker bent zit je op zulke berichten helemaal niet te wachten.

Fijne dag verder!

Geplaatst

Goeiemorgen!

Jeanet, Leeuw, Tess, welkom hier, gefeliciteerd!!

Jolieneken, jij hebt over een half uurtje je echo... heel veel succes, hopelijk zien we je vanmiddag terug met goed nieuws.

Hier zit de angst er ook goed in. De tweede zwangerschap wist ik vanaf het begin dat het niet goed zat, maar de eerste keer ben ik zo door m'n eigen lichaam voor de gek gehouden. We hadden toen een goede echo met 5.4 weken (vruchtzakje van bijna 1cm, beginnend dooierzakje) en ik was toen elke week dat ik verder was blij omdat de kans op een MK minder werd. Was misselijk, moe, zere borsten, buik begon te groeien... en we dachten met de 8 weken dus eindelijk ons ienieminie kindje met hartje te zien, en toen zat er nog steeds alleen die vruchtzak, nu X keer zo groot. Ik ben er dus pas (een beetje) gerust op als ik een kloppend hartje heb gezien.

Dit keer weten alleen mijn moeder, beste vriendin en schoonzusje (die in Ghana woont) ervan (o, en de conrector tongue.gif ). Wat mij betreft vertellen we het al wel; iedereen weet dat we "bezig zijn" en eind vd zomer weer door zouden gaan en ik vind het prettiger als mensen op de hoogte zijn als het weer een MK wordt, maar Miepman probeert nu álles anders te doen dan vorige keer om zo het lot niet te tarten, hahaha. Hij wil het dus nog even stil houden tot na de 2e echo... moeilijk hoor!

Geplaatst

@Jolieneke: waarschijnlijk lees je dit niet meer voor je echo maar ik wilde je toch nog heel veel succes wensen bij je echo! En een positieve test geeft toch weer hoop, niet? Ik heb vanmorgen zelf toch ook maar weer een kruitvattest gedaan en die was ook nog hardstikke positief, dus ben ik minder zenuwachtig voor de MvM test vanmiddag. Vorige keer testte ik precies op deze dag weer negatief dus ook dat zie ik maar als positief teken! Ik hoop in ieder geval vanmiddag ook een bericht over een prachtige echo van je te lezen!

@Maaike: gefeliciteerd en welkom! Ik hoop dat ook jij 9 mooie maanden tegemoet kan zien.

@Tes: die onzekerheid hoort er inderdaad bij. Er zitten in deze mei-club volgens mij behoorlijk wat dames die al meerder pogingen en zelfs miskramen achter de rug hebben dus we durven helemaal niets voor vanzelfsprekend aan te nemen! Ik blijf ook nog heel onzeker. Nu vooral of het wel blijft zitten en straks of het wel gezond is. Echt genieten kan ik denk ik pas als ik zeker weet dat bepaalde dingen goed zijn (na aanvullende testen). Er zit dus niets anders op dan maar te vertrouwen op de natuur.Of je je nu wel of niet heel druk maakt vantevoren, veel invloed heb je er toch niet op!

@Boogie: ik vind het wel knap dat je het 12 weken voor je kunt houden hoor! Ik ben zelf naar mijn omgeving altijd heel open geweest over ons traject. Collega's, familie en vrienden leven erg mee en toen het de vorige keer mis ging heb ik daar juist ook wel veel steun aan gehad. Ik denk dat ik het veel moeilijker had gevonden om dat in mijn eentje te verwerken zonder dat mensen wisten wat er aan de hand was. Het is inderdaad een hele persoonlijke keuze, je moet doen waar je je goed bij voelt en wat bij je past. Het is natuurlijk wel heel leuk om na 12 weken het goede nieuws te kunnen brengen, dan is er nog een soort 'spontaan' of verassingselement over. Haha, dat is er bij ons wel af!

Ik heb mij vandaag maar een dagje ziek gemeld. Kop vol snot en keelpijn en zag de werkdag zwaar in. Niet dat ik niet had KUNNEN werken, maar ik probeer echt beter naar mijn lijf te luisteren nu en niet door te 'jagen' en rust nemen als ik denk dat dat beter is. Morgen ben ik vrij (hoera, eindelijk de echo!!!) dus donderdag weer fit aan het werk!

Geplaatst

@ Miepie,

Daar ben ik ook inderdaad erg bang voor. Dat m'n lichaam me voor de gek houdt. Ik hoop zo dat het goed is volgende week.

@ Aafke,

MvM komt dus bij je langs vanmiddag? Ik heb me vorige week ook aangemeld maar nog niets vernomen. Dus wacht het nog maar even af.... Wel weer spannend zo'n test.

De reden die jij aangeeft vwb het vertellen hebben wij natuurlijk ook in overweging genomen maar vorige keer met de miskraam wist ook niemand het. Toen hebben we het gewoon verteld en ontzettend veel steun gehad. Ik geloof niet dat ik meer steun krijg als ze het al weten. En ik heb later ook geen vervelende vragen gekregen over hoe het met mijn zwangerschap was. Onze naaste familie is op de hoogte van de medische molen en op het werk ook. Verder eigenlijk niemand. Dat bevalt goed. Natuurlijk wil je weleens heel hard roepen maar het gaat bij ons niet zo makkelijk. Maar even op de tanden bijten en dan waait dat ook weer over.Ik heb me trouwens om precies de zelfde reden ziek gemeld. Zo'n hoofdpijn. Echt de snot kwam zowat uit m'n oren tongue.gif Nu na 5 dagen kan ik eindelijk zeggen dat het wat beter gaat.

Wat een treurig weer he?

Lekker weer om achter de laptop te zitten!

Geplaatst

Hihi, Aafke, ik heb me ook ziek gemeld. Had maar 2 uurtjes vandaag en vannacht heel beroerd geslapen (10x wezen plassen, bij elke keer omdraaien wakker van zere boobs), enorme hoofdpijn en bedacht precies hetzelfde; zou normaal gewoon gaan (met een paar paracetamolletjes), maar lichaam schreeuwde nu om rust en daar moet ik dan maar naar luisteren...

Ik had na vorige week niet meer getest, en vond het stiekem toch wel even heel spannend toen ze ging testen gisteren, maar gelukkig was nog voor de urine bij de controle streep was de teststreep al mega-donker te zien. Hij is ook donkerder dan de controlestreep.

Zijn inderdaad erg veel meiden hier met al een flinke geschiedenis helaas. Moet zeggen dat ik het wel makkelijker praten vind met jullie doordat iedereen niet alleen maar aan het stuiteren is, maar heel realistisch (al zijn we met z'n allen misschien wel erg angstig).

Boogie, wat is een week dan nog een eeuwigheid he?

Geplaatst

Wat betreft het wel of niet vertellen:

Omdat onze familie, vrienden en collega's er vanaf wisten dat we met IVF bezig waren hebben we veel aan ze gehad. Totdat we wisten dat het IVF zou worden hebben we het wel voor onszelf gehouden (2 jaar). Het was zo'n opluchting toen we het konden delen. Al die lieve mensen hebben ons altijd gesteund. Ik denk dat dit ook de reden is dat we het er niet heeeel zwaar mee hebben gehad. Ik vind het dan vervolgens niet fair wanneer ik die lieve mensen nu in spanning zou laten. En daar komt bij, mocht het mis gaan dan heb ik die mensen ook wel weer nodig denk ik.

Maar of je er nu open over bent of niet: Ik denk dat het belangrijkste is dat je kunt genieten!

En tuurlijk weet ik dat er heel veel mis kan gaan... Maar ik ben zo dankbaar en blij!

Jolieneke: Hoe was de echo????

Tess

Geplaatst

Tess: ik denk inderdaad dat ik 21 mei ben uitgerekend. Op de dag van de echo ben ik 7 wk en 3 dagen. Zou jij of iemand anders dat in het lijstje willen aanpassen? (ik ben er niet zo handig mee)...

Ja het is allemaal super spannend en ik heb ook al van meerdere mensen gehoord nog voorzichtig te zijn omdat het nog zo pril is. Dat weet ik natuurlijk, maar ik ben nog nooit zo ver gekomen en probeer er gewoon van te genieten. So far so good, denk ik maar. En maar hopen dat moeder natuur deze vruchtjes gewoon allemaal door laat groeien!!!! Toi toi toi allemaal!

Wij hadden het bij deze cryopoging tegen niemand gezegd. Ik werd steeds zo verdrietig als ik iedereen weer op de hoogte moest brengen van een mislukte poging dat we besloten het nu even lekker voor onszelf te houden. Nooit verwacht dat dit hem dan zou gaan worden, ik begon eerlijk gezegd de moed al aardig te verliezen dat het er nog in zou zitten voor ons. Deze poging ging alles ook heel relaxed en waren we er ook weinig mee bezig, veel andere dingen aan ons hoofd (o.a. net een huis gekocht). Wel ook voor het eerst acupunctuur gedaan, ondanks dat ik er niet in geloofde dat dit zou helpen, maar meer om wat rust in mijn lijf te krijgen. En zie het resultaat!! Vind het nog steeds bizar. Alles eigenlijk een beetje losgelaten en dan lukt het!

Jolieneke, hoe is het? Goeie echo gehad hoop ik?

Geplaatst

Ik had na vorige week niet meer getest, en vond het stiekem toch wel even heel spannend toen ze ging testen gisteren, maar gelukkig was nog voor de urine bij de controle streep was de teststreep al mega-donker te zien. Hij is ook donkerder dan de controlestreep.

Ik vind de wachtweken lastig en een positieve test en hoge waarde geven wel een boost maat toch zolang ik geen echo heb gehad, twijfel ik toch wel of alles goed is. Ik blijf toch wel realistisch hoor. Nu blijf ik nog panikeren bij ieder signaal dat mijn lichaam geeft, iedere toiletbeurt is toch beetje in paniek. Iedere verandering, denk je, wat is dat nu weer? Ik ben bijv veel minder mottig dan 2 weken terug, mijn borsten minder gevoelig, geen koorts meer en dan vrees ik dat het de andere kant aan het opgaan is. Ik heb vanmorgen dan nog maar eens test gedaan, en die heeft mij gerustgesteld, want mijn controlestreep was donkerder van kleur dan de teststreep. Maar toch, zolang ik geen 10 weken ver ben, zal de schrik er toch dagelijk inzitten.

Maar nu eerst uitkijken naar eerste echo.

Geplaatst

Snap er de ballen niet van hoe ik nou zo'n ticker krijg...maar heb wel even op die site uitgerekend dat ik waarschijnlijk toch wat eerder uitgerekend ben! Ik had namelijk 28 aug mijn ovulatie en dan zou ik net als tess op 20 mei uitgerekend zijn. Bij mij werd een blastocyst teruggeplaatst.

Dan ben ik dus 4 wk en 3 dgn!

Geplaatst

Leeuw, ik kom bij jou dan idd ook op 4w3d. Paar dagen zomaar extra dus wink.gif.

Banner: klik op één van onze banners (of ga naar een site waar je banners kan aanmaken; kan ook googelen op "pregnancy ticker"). Op die site kies je dan een achtergrond, vult je due date in, etc. Dan krijg je meestal meerdere codes (BBC/html/etc). Je knips de code die begint met "[url=".

Dan hier op de site naar "mijn instellingen"(rechtsboven) >> "profiel" >> "wijzig handtekening" en daar plak je de code. Als het goed is staat ie dan onder elk bericht!

Succes.

Geplaatst

Tot nu toe heb ik elke dag een test gedaan (of 2) en de eerste dag wel 5!

Als ik dan zie dat het streepje steeds donkerder word, stelt het me ook wel gerust (voor hoe lang het duurt).

Gister ook ff een CB gedaan zwanger/niet zwanger. Mooi om te lezen dat er zwanger staat, maar wel elke keer weer spannend!

Als ik Miepie haar uitleg zo lees dan merk ik weer hoe slecht ik in uitleggen ben haha.

Leeuw ik heb het lijstje weer aangepast, lopen we precies gelijk!!!!

Tess

Geplaatst

Haha, Tess, ik heb er voor gestudeerd tongue.gif . Hoop dat het zo lukt met de banners.

Op zich stelt zo'n streepje wel iets gerust ja, maar ik weet ook hoe misleidend die streepjes kunnen zijn. Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat we met z'n allen megaveel geduld moeten hebben en pas over een paar weken iets meer zekerheid hebben. Eén zekerheid die er wel is, is dat statistisch gezien de meesten hier gewoon door gaan naar mei, hopelijk iedereen!

Geplaatst

Er gaat bij mij iets mis met de html denk ik ( er staat dat je eerst de html knop moet indrukken, maar wat is dat voor knop?) Miepie, weet jij vast wel rolleyes.gif

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik ben benieuwd naar de echo's! Jolieneke: ik hoop dat het goed was!

Deze week veel echo's, als ik het goed heb zijn morgen aafke en miepie aan de beurt: succes!

Miepie, ik moet steeds weer lachen om jouw uitdrukking 'miepman' haha, echt grappig!

Ik moet nog 3 nachtjes slapen tot de echo,,,,, brrrrrr spannend!

Groetjes!

Geplaatst

Hi tess,

Weet je trouwens dat op een gegeven moment je testen lichter schijnen te worden? Dit omdat het hcg dan te hoog wordt eb de test blijkbaar lichter wordt.... Heb het zelf nog niet meegemaakt, maar heb het hier wel van andere meiden gelezen..

Voor nu: hard genieten van alle dubbele strepen! (ik ben trouwens ook zo'n veeltester :-) er liggen er al zeker 15, haha)

Groetjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden