Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach lieve Sen, we zijn allemaal stuk voor stuk bikkels. Ook jij!

We moeten helaas allemaal door dezelfde ellende heen. En zo te zien ben jij ook niet erg gelukkig geweest in je hele traject...

Wees maar even goed verdrietig nu, want dat mag. Daarna kun je jezelf weer wat opladen voor een volgende poging.

Sterkte meis.

Liefs, Martha.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mart...ik slaap nog niet hoor! Dus je bent niet de enige! Ik kom net thuis van mijn werk, het was een drukke dienst. Nu even lekker een wijntje drinken en dan zo na een warme douche mijn koude bed in. Morgen zal ik wat uitgebreider reageren op iedereen.

Even voor Sen... Meid ik denk dat we ons allemaal wel herkennen in hoe je je voelt. Iedereen heeft zo zijn momenten van enorm veel verdriet en moedeloosheid en waarom vragen gehad de afgelopen tijd. Het valt ook allemaal niet mee en de ene behandeling heb je misschien net wat meer veerkracht dan de andere.

Ik weet wel dat het helemaal geen zin heeft om te vechten tegen hoe ik me op dit moment voel. Voel ik me down dan mag dat ook gewoon, voel ik me happy dan is dat uiteraard helemaal prima. Het is net het getij...emoties komen en gaan, negatief en positief. En ik weet zeker dat er ook voor jou binnenkort weer een moment komt dat je je weer wat beter voelt. Voor nu, heel veel sterkte en heel erg welkom hier! Klets lekker van je af!

Slaap lekker allemaal. Het is heerlijk slaapweer nu. Lekker tegen je mannetje aankruipen en morgen ga ik lekker uitslapen (sorry voor iedereen die er vroeg uit moet!)

Geplaatst

Oh en nog wat.

Ik heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld en ze voorgesteld dat ik nu direct ga starten met de pil en dat wat mij betreft een uitgebreid evaluatiegesprek niet nodig is. Het beleid blijft wat ons betreft hetzelfde m.u.v. het feit dat we dit keer het lange protocol zouden willen doen omdat ik decapeptyl gekregen heb. De verpleegkundige die ik aan de telefoon had vond dit een reeel verhaal mede omdat ik dus vertelde dat ik medicatie heb die houdbaar is t.m februari. Mijn voorstel was dus dat ze me gewoon weer zsm in gaan plannen. Morgen zal dit besproken worden met onze behandelend arts en morgenmiddag word ik hierover gebeld tussen 1 en 3. Best spannend dus...wie weet kan ik in januari al wel weer starten!

En nu echt weltrusten!

Geplaatst

Sen wat balen zeg, natuurlijk mag je hier mee komt babbelen. Heel veel sterkte!! Sen je bent zeker geeen watje hoor!!

Anders was je niet eens aan het traject begonnen. Ook jij bent een bikkel, alleen nu heel even niet en dat mag. Je mag verdrietig en boos en bang zijn. Dat kennen we zoals de vorige dames zeggen allemaal. Kom op we zijn er voor je, schrijf lekker alles van je af, het lucht op!!

Mart ik voel niet aan mijn baarmoedermond hoor. Durf er niet eens naar binnen, stel je voor dat daarom...... Nee ik doe altijd luchtbelletjes blazen vlak voor ik ongesteld ga worden, de weer ervoor zeg maar. Vandaar dat ik denk dat ie open stond. Ja stond, heb het gister amper meer gehad. En helaas is het voor mij nog anderhalve week wachten en geen kleine week. Laat ik het positief zeggen. Ik ben al beland op dag 3 na de tp!!!!

We wachten en sukkelen gewoon verder.

Zo maar weer op het fietsje stappen. Er ligt een aardige laag sneeuw...... Zal voorzichtig doen met de kleintjes in mijn buik........ Ben al niet zo'n held met gladheid........

Liefs en tot later. Wat een rommel op het forum nu ineens nietwaar?? Rare chinese tekens van reklame geloof ik. Bah......

Geplaatst

Esther fijn als jullie meteen doormogen, mijn lichaam zou dit niet trekken, maar het scheelt wel veel onnodig tijdverlies en medicijnverlies eventueel.

Heeft je wijntje gesmaakt, lig je nog lekker te ronken.....

Ik lees vanalles over een tiramisu, klint erg lekker, mijn chocolademousse recept is ook heel makkelijk maar hij blijft zo ontzettend lekker, geen poespas erbij maar basic, heerlijk.

.

Welkom Sen ja dat bij elkaar rapen klinkt bekend, we kunnen er verder ook wienig aan veranderen. Zoals Mart al zegt we hebben allemaal onze periodes, daarom is het hier ook zo fijn omdat je elkaar er doorheen kunt trekken.

Sandra ik hoop dat je zonder vallen bent aangekomen, door alle sneeuw is het ijsbaan effect gelukkig weg maar nog steeds erg glad. Er ligt hier wel 4 cm en het sneeuwt nog volop, maar volgens mij door heel NL.

De hond til ik over de weg heen en bruggetjes want daar ligt pekel en dat bijt uit bij haar pootjes.

Gelukkig redelijk geslapen, wel weer om 05.00 wakker, wat is dat toch, maar gelukkig weer ingeslapen tot 07.00. Zou toch graag wel eens willen uitslapen, dat lukt mij nou nooit, altijd rond 07.00 wakker, ook in weekende.

Vandaag thuis aan het rommelen, wassen, bedden verschonen, huiselijk zijn.

Babeth hoe is het, het valt allemaal wat zwaarder, heb je nog steeds dat gevoel?

December blijft ook wel een moeilijke maand.

Fijne dag!

Mart ben jij elke dag dan zo laat thuis, lijkt me vreselijk maar het is tijdelijk toch? Lust geen melk, wel milkshake maar dat zal wel niet helpen.

Geplaatst

Sen, welkom, en ik sluit me aan bij de rest: je mág bij de pakken neerzitten, het is niet niks wat we allemaal voor de kiezen krijgen!

Vanmorgen gewoon ruim een uur onderweg geweest naar mn werk, voor een stukkie dat ik normaal in een kwartier afleg. Mensen doen niet meer aan rode stoplichten, totale anarchie op de weg!!

Caro, succes vandaag!

Geplaatst

lieve meiden...

jullie zijn allemaal bikkels, kanjers, toppers, schatten!!!!

Sen...wat Kl**te voor je dat het niet gelukt is...echt balen...een watje ben je zeker niet...verdrietig mag je rustig zijn en dat je het nu even niet meer weet, is oko wel een beetje logisch...iedere keer hoop je toch dat het gelukt en ga je ook toch een beetje daarnaar leven en als het dan niet zo blijkt te zijn, dan is je wereld even helemaal ondersteboven en weet je niet meer wat er is..heel normaal. laat je verdriet nu even toe en klets maar gewoon met ons mee...al kletsend kom je er weer bovenop!

gisteren echt problemen gehad om op het forum te komen, vandaar dat ik niet meer gereageerd heb. Werd dus inderdaad teruggebeld (stond ik natuurlijk te kopiëren)...alle uitslagen waren goed en dus negatief voor het stofje...van de ene kant dus gelukkig dat ik dat stofje niet heb, van de andere kant weten we nu nog steeds niet waar het aan gelegen heeft en moeten we denk ik maar gewoon aannemen dat het domme pech was dat het ons niet gelukt is..ws wel effe een dompertje, dit nieuws, omdat ik er min of meer van uit was gegaan dat het dit wel was en dan had er iets aan gedaan kunnen worden...

we gaan toch gewoon door met onze voorbereidingen op de komende ivf...mannetje blijft foliumzuur slikken en ik ga door met afvallen en mijn vitamientjes, tarwekiemolie en visolietabletten innemen...reiki blijven krijgen, lekker rustig aan doen...ahum...ik en rustig...hahahaha...

Sandra..doe je voorzichtig op de fiets met je twee hummeltjes in je???!!!

Esther...lekker genoten van de wijn?? en goed van je dat je meteen gevraagd hebt of je niet nu al met de pil kan beginnen en dan in januari zouden mogen beginnen...hoop dat het wordt goedgekeurd!!!

Sylvie...wat fijn om te lezen dat je iets beter geslapen hebt...zou het dan nu eindelijk de goeie kant op gaan???

met jullie receptjes (chocolademousse en tiramisu) loopt me het water in de mond..heerlijk...we zijn nu al een beetje aan het bedenken wat we gaan eten met zijn 2-tjes op Heiligenavond...vriend vind chocolademousse erg lekker...kan ik het recept hebben???

vanmiddag door de sneeuw richting maastricht om ons bloed weer te laten prikken voor de komende ivf...vriend heeft al weekend...ik moet vandaag en morgen nog...heb helaas geen verlofuren meer (behalve 30 en 31 december halve dagen al op staan)...

Babeth...nog een ruime week? nee toch, je zat toch al over de helft? of vergis ik me nu met Sandra???

Caroline...hoop dat de 2e fm een goed resultaat laat zien en dat je de punctie al gauw hebt...logistiek zul je het deze keer ook wel geregeld krijgen...ben ik van overtuigd!!!

hier verder niets te melden!

liefs,

nico

Geplaatst

Nico ik kan het voor je inscannen en doosturen naar je mail. Stuur me anders een pb met je mail.

Als je dat liever niet doet kan ik het voor je overtypen.

Laat maar weten, het is gegarendeerd succes. Je kan hem laten opstijven of al meteen eten, ook eeerrruuuuggggg lekker.

Mjam mjam......

Geplaatst

Als je toch bezig bent sylvie...ik ben een chocoladefreak dus zou ook wel errug graag dat recept krijgen van je!

Gisteren te horen gekregen dat ik de familie van gerard met kerst hier ga krijgen. We zouden het bij een schoonzus doen maar die kampt met gezondheidsproblemen dus ik had al eerder aangeboden dat het hier ook wel mocht. Maar nou moet ik werken vier dagen voor kerst dus veel tijd voor voorbereidingen heb ik niet. Maar als die chocolademousse van jou zo simpel is en dan in combinatie met mijn tiramishu dan heb ik mijn aandeel al geleverd voor het diner dacht ik zo! We doen het zo dat iedereen een gerecht maakt. Dat scheelt een berg werk en stress voor degene bij wie we zijn.

Nico...kan me wel voorstellen dat je ergens teleurgesteld was dat het toch niet hieraan heeft gelegen. Maar was daar zo makkelijk wat aan te doen dan?

Wat is heiligenavond trouwens? Doe voorzichtig vanmiddag, zal geen pretje zijn om op vrijdagmiddag de weg op te moeten!

Sylvie...ik word heel snel wakker van van alles en nog wat en slaap dan lastig weer in. Wat mij dan helpt (als ik uit wil slapen) zijn oordopjes. Ik zitdan zo in mijn eigen wereldje en hoor helemaal niks. Misschien een idee? Geniet van je klungeldagje thuis!

Babeth...Hoe is het met jou? Begint de spanning al op te lopen?

Ik ben erg benieuwd wat voor telefoontje ik ga krijgen vanmiddag. Zou wel super zijn als ik direct door kan, maar laten we er maar vanuit gaan dat dit niet gaat gebeuren.

Ook hier een klungeldag thuis, wassen, strijken, toilet doen. Gerard gaat zo naar school en eet ook niet thuis. Ga zo maar eens even verzinnen wat ik eens in elkaar zal flansen voor het avondeten.

Geplaatst

Hoi hoi,

Esther je vroeg het al in je pb'tje....maar ja, de antibiotica heeft hier flink toegeslagen: buikkramp, diaree. Heeeeeeel fijn. Verder voel ik me verbazend goed, maar dat was de vorige keer ook de eerste twee dagen dus we wachten het rustig af.

Heb nog niet echt een hoofd om alles te lezen. Moet wel veel denken aan de meiden in de wachtweken, Sandra, Babeth.... ik duim zo voor jullie....

Klaar

Geplaatst

Hoi Esther geen probleem.

Inscannen gaat sneller en via de mail, laat maar weten.

Geluiden is geen probleem het zijn mijn gedachtes wat ik moeilijk kan uitzetten, malen als je in bed ligt is vreselijk.

Haha en pilletjes hou ik niet van. Daarbij moet wel wakker worden als de hond aan de diarree is 's nachts en dat gebeurt nog wel eens.

Zou bovenstaande alinea wissen, je weet nooit of er iemand meesleest.

Succes voor vanmiddag en lekker klungelen.....

Geplaatst

Hallo dames,

Lees wel alles mee, maar had even de fut niet om te reageren.

Ben snot verkouden en ontzettend veel hoofdpijn. Ben ook nog steeds ontzettend moe. Slaap slecht. Ben veel wakker.

Maar nog 59 dagen dan gaan we voor de andere spuiten.

Heb net een meeting gehad in het engels. Best heftig hoor.

Hier ligt een laag sneeuw. De sneeuw is fijn maar blijft wel doorgaan.

9 december telefonisch consult met dr. Dekker. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen over mijn mannetje z'n probleem.

Verder z'n gangetje. De schutting is omgevallen bij ons op het balkon. Die moeten we even maken.

Klaartje balen dat het zo moet lopen, maar nu gaan we de goede weg weer op toch?

Iedereen sterkte en tot gauw

Groetjes

Ruby

Geplaatst (aangepast)

He Esther...Heiligenavond is 24 december...Kerstavond??? of zou dit een limburgse uitdrukking zijn? Heiligenavond?? verbasterd uit het duits...Heiligen Abend...in elk geval, de avond voor 1e kerstdag...

Wij doen het ook altijd zo op 2e kerstdag bij de familie van mijn vriend...vantevoren wordt afgesproken wie wat maakt en wij zijn dit jaar weer in de race voor de kipdrumsticks en het toetje...

het is nu gelukkig gestopt met sneeuwen...kan zo op de autosnelweg kijken hoe het verkeer is...valt gelukkig mee...en volgens mij zijn ze ook alweer flink aan het sneeuwschuiven en strooien...

Klaartje...ik hoop dat je je goed blijft voelen!!!

Rubster...balen dat je verkouden bent en ook nog hoofdpijn erbij hebt...veel succes bij het telefonisch consult 9 december...nog minder dan 60 dagen te gaan!!! woehoe!!

liefs,

nico

aangepast door Tool
toevoeging
Geplaatst

Sylvie...ik weet het ook niet meer...mijn trukkendoos is leeg :(. Ik hoop dat je binnenkort genoeg rust in je hoofd krijgt zodat je eens lekker ongegeneerd tot 11 uur uit kunt slapen!

Wat die pilletjes betreft...ben gelukkig niet de enige op het werk die dat af en toe doet hoor. Ik slaap overdag heel erg slecht als ik nachtdienst heb, word altijd rond 13.00 wakker en slaap dan slecht weer in. Dan neem ik er wel eens een! Verder niet hoor!

Ik heb je een pbtje gestuurd voor dat recept!

Klaartje...ja dat is de ellende met die antibiotica, diarree....Bleghhh!!! Ik hoop voor je dat het snel afzakt! Fijn dat je je verder wat beter voelt, elke dag is er 1 toch? En wat er morgen komt, hoe je je dan voelt weet je niet.

Nico...gunst ik wist echt niet wat heiligenavond was hoor. Bij ons heet het gewoon kerstavond. Jullie hebber er samen een traditie van gemaakt om dan saampjes lekker te gaan eten? Wij gaan met vrienden naar de kerstnachtdienst op de hei hier in het bos (als het weer het toelaat natuurlijk).

Ruby wat ellendig dat je zo verkouden bent! Rustig aan doen voor zover mogelijk! nog 59 dagen!

Geplaatst

He meiden,

Graag kom ik me hier aanmelden en dan kom ik meteen uit "de kast" als Miki. Sommigen van jullie wisten al dat ik me niet kon inhouden, om me weer aan te melden op het forum. Zeker toen we besloten nog een poging te doen.

Het is ICSI geworden, korte protocol. En dat ging megasnel en voorspoedig! 1e follikelmeting waren er 6 al rond de 20 mm en er kwamen bij de punctie 7 uit. Door ICSI zijn er deze keer wel 5 bevrucht, waarvan 3 prima emmies. Omdat we (zoooo) graag een keer cryo's wilden, en toch ook twijfelen aan een tweelingzwangerschap voor mij (ben nogal klein), hebben we er 1 terug geplaatst. De beste was een 6 cellige, de andere twee 7 cellig met iets meer fragmentatie. Maar nog voldoende om samen de vriezer in te gaan!

Ik heb jullie verhalen allemaal gevolgd, zeker de laatste tijd. Ik ga proberen niet teveel mee te schrijven, want ik ben bang dat ik er dan (als 'neuroot') toch weer "teveel inschiet". Maar ik vind het wel heel fijn om weer aan een plek te zijn aangehaakt waarmee ik mij toch zo verbonden voel. Als er nog een plekkie voor me is hoor. ;-)

Iedereen veel geluk en sterkte, zo bijzonder dat deze site er is toch. Met sommigen had ik ook buiten het forum contact. Klaartje, pfff meid wat zit het tegen bij jullie. Goed herstellen en goede hoop voor de toekomst. En Silvie, wat ben jij ook weer heen en weer geslingerd zeg. Net als als Babeth, wil je graag veel succes wensen met afwachten, hou je goed vast. En Mart, mijn lieve (en nu wel heel drukke) forumvriendin, succes met het "eieren tellen" morgen. En lieve Esther, bedankt voor het samen deze poging ervaren! Hoe heftig ook, het is toch wel heel komisch om elkaar te smsen over borsten, krampjes en afscheiding.

Geplaatst

Hai dames

wat een tekst weer allemaal, we gezellig!!!

Nico, ik was benieuwd of je het zkh. nog gesproken hebt, ze zouden je toch terugbellen?

Esther, wat fijn als je direct door zou kunnen gaan, wel heftig lijkt me dat (wat medicatie betreft) maar ik zou het ook het liefste doen!, als het goed is weet je binnen 1.5 uur iets...

Martha, ik lag inderdaad al in bed, lekker warm haha en wat tv te kijken. ben jij al een beetje aan het aftellen op je werk? morgen weer een fm he, heel veel succes!

Sandra, ik test 8-12, dat is precies dag 14 na de punctie.

hier weet ik het niet, ben zo onzeker als de pest, voel vanalles, dna denk ik zou dat iets..... dan voel ik niets dat is dan ook weer niet goed. Even ben ik dan ontdaan maar denk dan weer terug aan de zwanegrschap en toen voelde ik (de eerste 14 weken) ook niet steeds iets....zucht

Moet zeggen dat de recepten erg lekker klinken hoor!

Sen, welkom hier!!! ik snap goed dat je er even doorheen zit, is ook logisch na zoveel tegenslagen!!! stort lekker je hart uit hier, en wat al eerder gezegd is, ook jij bent een bikkel, dat zijn we stuk voor stuk!

Klaartje, hoe gaat het met jou vandaag? de antroposofische arts van mijn moeder geeft altijd het advies om iets van probiotica te gebruiken na een zware kuur, om je darmstelsel weer wat tot rust te laten komen, misschien kun je er iets mee? veel sterkte!

[Rubster, beterschap, wat lastig dat je naast de bijwerkingen ook nog zo snip verkouden bent.

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi hoi, ik ben er weer. Na een moeizame heenreis door de sneeuw, ik hield de files in de gaten en vanochtend stond het op allerlei plekken vast. Ik had al noodscenario's in mijn hoofd of ik later op de dag zou mogen komen en anders toch de echo hier in het ziekenhuis doen, maar het is gelukt. Terug was er alweer meer gestrooid dus ging beter.

Maar goed, zo ken ik mezelf weer: gewoon zaterdag terug voor FM 3... En dan de punctie maandag, misschien zelfs wel dinsdag zei ze... De dominante follikel is al 22 mm (dat zal die van 16 wel zijn geweest) maar er zijn wat kleinere bijgekomen van rond de 13, 14 mm nu. Conclusie: ze wil het zaterdag weer bekijken en verwacht dat er zo'n 9 follikels mee gaan doen. Tja, jammer aan de ene kant maar het was ook wel raar dat het de vierde keer opeens zo snel ging, dit is meer het tempo dat ik altijd heb.

Ze zag trouwens nog een grote donkere vlek en zei: ik weet niet of ik die zou durven aanprikken, weet niet wat het is... Ik vroeg: cyste? Of vocht in je darmen. Huh? Was 3 dagen geleden niks over gezegd. Nou ja, ik zie het wel, ze maakte zich er niet druk om dus dat doe ik ook maar niet.

Zaterdagochtend dus weer naar Rotterdam, hopelijk met minder sneeuw!

To be continued...

Geplaatst

Miki/testr...(what's in a name:) ) Leuk dat je je hier weer aan komt sluiten!

Ik ben net gebeld door utrecht. 13 december hebben we een evaluatiegesprek (er was iemand uit gevallen) en ik ga vanaf vandaag aan de pil zodat ik direct inplanbaar ben vanaf de 13e. Net de apotheek gebeld of ze de pil voor me klaar willen zetten dus die kan ik zo ophalen. Holadijee....

Ben er blij mee. Het voelt goed om nu zsm door te gaan, waarom weet ik niet. Misschien ben ik er na deze poging wel weer even klaar mee maar dat zien we wel. Ik ben wel erg benieuwd hoe ik de pil weer ga ervaren, word ik nooit zo'n vrolijk mens van! En ik zal dus dit keer het lange protocol gaan doen...ook weer anders natuurlijk.

Ow..babeth wat herkenbaar. Wat een spanning weer...sterkte!

Sandra...hoe is het met jou? Je hebt je werkdag er weer bijna opzitten.

En Caroline...ben het even kwijt, wanneer heb je weer een fm?

Geplaatst

Ha Miki, wat fijn dat je er weer bent! Toch weer door dus? Die achterbank van de cabrio moet gevuld worden :-) Heb je nu al een TP gehad, of komt dat zeer binnenkort?

Caroline, kennelijk heb je gewoon wat meer tijd nodig, maandag is ook prima, toch? Bijkomend voordeel; zondag gaat het dooien :-)

Esther, wat fijn dat je door mag! Lange protocol, dus dat houdt in dat je in januari waarschijnlijk een punctie hebt denk ik?

Babeth, ik heb even gemist of je nu eerder ging testen?

Heb geen zin vandaag, werk sleept zich voort en het is hier kouhoud!! Zie nu al op tegen de terugreis vanmiddag, zal wel weer feest worden in de file...

Geplaatst

Fran ben jij niet ziek geworden van het temperatuurverschil? Ik ben jaren geleden in oktober naar Mexico geweest en de volgende dag moest ik de autoruiten krabben... een verschil van zo'n 25 graden: de volgende dag was ik hartstikke ziek!

Geplaatst

Even snel aan het bijlezen werd telkens van het forum af gegooid.

Blijft moeilijk Babeth met je gevoel wel/niet wel/niet. Als ik het nu achteraf bekijk wist ik dat ik zw was maar dat is achteraf praten. Afwachten blijft er dan over en dat frustreerd.

Miki

Geplaatst

Trut telefoon hier dan maar weer verder.

Miki toch had ik het wel verwacht vooral toen Esther ook weer begon. Moest wel even 2x lezen. Moeilijk om afscheid te nemen van een droom. Ook al was die cabriolet ook leuk maar toch net niet.

Welkom terug en hopelijk voor de laatste keer. Lees net dat het niet gelukt is, wat kl*te zeg.

Wel fijn dat je nog 2 cryo's hebt beter als voorgaande keren en dat geeft hoop.

Sterkte meid!

Het sneeuwt hier goed en aan een stuk. Kan er niet eens ui voor boodschappen dus we moeten wel uit eten.....:-)

Geplaatst

Esther geen pb binnen, ik stuur het dam morgen door. Fijn dat jullie doormogen, scheelt toch weer tijd.

Caroline anders bel hè nog even om te vragen of het sl eerder op de fm te zien was. Misschien is het idd vocht maar toch. Ik had bij de eerste poging een cyste van 2/3 cm die is meegeprikt.

Geplaatst

hoi dames

Miki / Testr! welkom terug, ik vind het erg fijn om te lezen dat jullie weer een poging gewaagd hebben, net zoals ik dat ook zo fijn vond bij Esther! erg jammer dat het niet gelukt is maar wat je zegt, 2 mooie cryootjes top! Jeetje zeg, de stap weer genomen, super!!! ik hoop van harte dat het met jullie cryootjes mag gaan lukken.

Sylvie, achteraf bekeken wist ik het ook en tot gisteren was ik er ook van overtuigd dat ik het "weer" zou herkennen, maar nu de dagen langzaam voorbij gaan sla ik weer om. JIj hebt wel een vervelend vooruitzicht he, dat je uit eten moet (haha) Sushi?

Caroline, wat goed om te lezen dat er waarschijnlijk nog mooi eicellen bijgekomen zijn, zou toch erg mooi zijn als je dadelijk heel wat goede exemplaren hebt! maar goed, ik kan me voorstellen dat je ook graag de punctie zaterdag gehad had. Gelukkig ging je er niet van uit want dat valt dan zo tegen. Je hoort het inderdaad wel vaker van cystes,bij mij zat er destijds een van 22mm op cd2, daarom mocht ik toen op cd3 niet starten met stimuleren, men was bang datde follikelgroei belemmerd zou worden.wie weet meer duidelijkheid met de volgende fm, veel succes!

Esther, wat goed dat je nu zo snel door kunt gaan!! hoe lang moet je de pil gaan slikken? lang protocol was bij mij destijds wachten op de mentruatie, op cd21 een startecho (en bloedafname) en na een week of 2 onderdrukken van de eigen cyclus mocht ik erbij gaan stimuleren.

hier is het ook echt koud! sneeuwt ook nog steeds. Ik ben bneiuwd hoe laat mijn man thuis zal zijn, hij vertrok om 15.30 uur vanuit Amsterdam, gelukkig voor de grote drukte....tenzij iedereen bedacht heeft om vroeg te vertrekken....

Geplaatst

Ik had bij de tweede ICSI onverwacht een cyste, die werd ontdekt bij de eerste FM. Ik mocht gewoon doorgaan maar denk wel dat ik daarom iets minder eitjes had aan die kant. Misschien dat ze maandag die grote niet herkend had als cyste of misschien is ie nieuw of is het er helemaal geen? In ieder geval belemmert het de groei niet want er zijn er nog een paar bij gekomen. Door dit verhaal had ik bij de derde ICSI een uitgangsecho maar toen ik deze keer belde daarvoor zeiden ze dat het niet ndig was.

Het zijn twee verschillende artsen dus als ik deze de eerste keer had gehad had ze het misschien wel gezien? Nou ja, ik maak me er niet druk om, als het een cyste is dan gaan ze 'm proberen niet aan te prikken. Hopelijk is het zaterdag weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden