Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk en natuurlijk de top echo van jullie spruit,

Wij zijn binnen 2 maanden gaan samenwonen en hebben binnen 10 maanden een huis gekocht en zijn getrouwd.

Echt gevraagd ben ik niet. Zijn het gewoon samen eens geworden.

Sylvie, wat balen als een gemeente niet wil meewerken. Kan je dan niet ook naar de ombudsman als overheidsinstellingen niet meewerken? De situatie blijft erg vervelend.

Denk wel aan je hoor.

Verder voor iedereen succes

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Es het is bij ons ook nog lastig hoor. Ons ziekenhuis wil erg meewerken en het hoofd van de afdeling wil wel een interview geven met toelichting en uitleg enzo. We mogen ook altijd in het lab dus dat is sowieso interessant. En dan de acupunctuur. Idd ook met onze neefjes/nichtje, maar dat hangt dus van hun ouders af. Die moeten daar echt even goed over na kunnen denken. C. stelde ook voor het testen en de bloeduitslagen. Testen ga ik niet doen met een camera in de buurt tenzij ik zelf de uitslag al weet ;-) en de bloeduitslagen krijg ik via de telefoon als ik op m'n werk zin, notabene nog tijdens een overleg haha. Ook geen erg goed moment. Ze willen ook graag wat over Jay zijn achtergrond, foto's ofzo. Die van mij is te gewoon denk ik haha. Ach we verzinnen wel wat. Ja er moeten natuurlijk wel zes afleveringen vol dus ca. een uur per verhaal denk ik. Da's best veel. We krijgen sowieso ook het interview met de BN presentatrice nog en de meeting in april. En idd, de beste oplossing is zwanger worden van een tweeling: elke twee weken een echo :-D

Geplaatst

Met ziekenhuis bedoelde ik dan mijn werk...maar snap je wat ik bedoel dat dat gewoon niet fijn is?

En testen...heb geprobeerd uit te leggen dat dat een beetje een wassen neus is...ga echt niet de 1e keer testen met camera...had het dan zelf al wel een keer gedaan. Maar gelukkig kwam dit ook niet uit met haar eigen planning.

Ze hebben bij ons trouwens ook in het lab gefilmd maar dat ging geloof ik allemaal een beetje snel.

Kan me voorstellen dat jay zijn achtergrond interessant is!!! Over die van ons valt ook niet zoveel te melden. Ja misschien dat ik zoveel neefjes en nichtjes heb maar ik vind het ergens ook een beetje dramatisch, naast het feit dat ze dat toch niet willen, beeld geven...zo van ach wat zielig, zoveel neefjes en nichtjes en zelf geen kinderen.

Nou ja...per slot van rekening denken we mee en is het toch hun vak om met creatieve ideeen te komen? Maar er zijn wel grenzen.

Geplaatst

Nee ik zou het ook niet op mijn werk willen hebben denk ik. Op mijn werk ben ik om te werken. En zeker voor jou met patienten, collega's, da's toch hartstikke onhandig. Vind het ook lastig om een mooi en goed beeld te geven zonder zielig en dramatisch over te komen. Ze zoeken natuurlijk toch wel een beetje naar het meer dramatische. En laten we wel wezen, we willen ook niet dat mensen na afloop denken dan ivf dus best wel meevalt... we willen juist laten zien hoeveel invloed het heeft. Ik blijf het lastig vinden, ben zelf toch wel iemand die er snel overheen praat, niet aan andere wil laten zien dat ik huil. Weet dat ik met mijn baas aan de lijn begon te huilen, dat was echt heel ongemakkelijk, dat is prive. Maar goed, we laten nu camera's toe in ons prive leven dus dat kunnen we niet helemaal niet laten zien. We moeten goed bekijken hoe ver we willen gaan en wat we prive houden zonder afbreuk te doen aan een reeel beeld.

Geplaatst

San....super nieuws en dubbel gefeliciteerd!!! wat gaaf...ook jullie gaan dus dit jaar trouwen...wij moeten nog steeds een planning maken...willen eerst dit achter de rug hebben!!! super gewoon dat de echo ook helemaal goed was en een beetje minder van je hoge bloeddruk...hou het maar goed in de gaten...en...toch dan maar rustig(er) aan doen!...hihihi..

Sylvie...vind het echt heel vervelend en rot voor jullie dat dit nu allemaal moet gebeuren...jullie personeel weet beslist dat jullie hier niets aan kunnen doen, maar leuk is anders natuurlijk...echt gewoon kl*##te dat de gemeente jullie links laat liggen. Ik hoop dat jullie er met de advocaat en de curator uit kunnen komen...hadden jullie nu een opgelegde uitstel van 6 weken gekregen? pff...het gaat dus eigenlijk nog eens 6 weken langer duren..hoop dat het met de andere opdracht wel allemaal goed gaat en dat het jullie een beetje erbovenop kan helpen!!! sterkte voor jou en Jeroen!!

gisteren een kaartlegsessie gehad...was heel erg interessant...heb een legsessie gehad met de Mlle Lenormand kaarten en met de godinnenkaarten in combinatie met de eerste kaarten).

Er kon geen duidelijk antwoord gegeven worden of er nu wel of niet een zwangerschap zou komen al in de toekomst...daarvoor lagen de daarvoor bestemde kaarten te ver uit elkaar...het blijft geheim en ik krijg ook via een brief en telefonisch bericht over goed nieuws. Voor mijn vriend ligt er ook vanalles goeds in het verschiet. Maar we zullen last blijven houden van zijn exbaas. Ook moeten we bergen overwinnen voordat we een goed uiteinde krijgen...maar het komt allemaal goed...

de legsessie met de godinnenkaarten was wat meer op mijn huidige situatie (de ivf) te betrekken...alles wees er eigenlijk op dat het goed komt en dat ik even aan mezelf moet denken, rustig aan moet doen...ook heel veel verwijzingen naar een kindje...

one way or the other...een kindje zit er aan te komen...het geheim is dus alleen hoe...(via ivf of mss toch via adoptie)...

Vond het heel interessant om te laten doen...zal het denk ik nog wel een keertje laten doen...

Henne...je klinkt weer een stuk beter dan een tijdje terug...logisch dat je af en toe nog eens een terugval hebt...wie zou dat niet hebben...ook ik ben ervan overtuigd dat het bij jullie ook goed gaat komen...

Knap dat jij en Esther dit doen met filmen...wel een boel geregel zeg...poeh hei...hoop dat de pilot jullie bevalt en dat de andere filmmomenten ook zullen meevallen en bevallen!!! Ben reuze benieuwd naar het resultaat!!!

Laika....nog twee daagjes werken en dan vrij, toch??? geniet ervan...Hoe voel je je nu? je had zoveel last al van alles? vandaag toch de eerste fm? succes meid!!!

en nu weet ik het verder even niet...sorry!!

kom later terug!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Sandra gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk en jullie prachtige echo!

Wat zal dit een topjaar voor jullie worden!

Geplaatst

goeiemorgen dames!

Nou, ik moet eerlijk zeggen hoewel ik geen klagerig type ben, dat het me nu wel een beetje gaat storen dat mijn knie niet echt verbetert. Zit me al druk te maken over morgen, hoe ik naar huis kom als ik op mijn werk zit. Eigenlijk moet ik thuisblijven vind ik, maar ja omdat ik al 2 halve dagen geweest ben, heb ik de lat natuurlijk hoger gelegd, pff.

Als jullie advies hebben over wat ik morgen kan doen, dan hoor ik het graag. Wij zijn er hier goed in om elkaar van wijze raad te voorzien en ook al is dit op een ander vlak hoor ik graag jullie advies en mening :-)

In ieder geval vandaag weeeeeer een bankhang-dag en voor Carolijn een binnenzit-dag....

Gelukkig doen mijn ouders wat boodschappen anders zou ik nog verhongeren ook haha

Nico, grappig die kaartlegsessie, ik weet nooit zo goed wat ik daar mee aan moet. Misschien ben ik er te nuchter voor, maar als het mensen helpt dan is dat natuurlijk geweldig.

Klaartje, wat leuk dat jullie gaan filmen, vind het leuk om straks aan mensen te kunnen vertellen dat Voorburg in beeld wordt gebracht :-), dan hebben ze idd wat wij daar doen zeg maar haha.

Sandra, heb je de dag een beetje kunnen verwerken? hihi

Esther, hoe voel je je vandaag? Ben je ene beetje heppiedepeppie?? :-))

Caroline, trek je het nog?

Fran, hoe is het met Vin? zit zijn broek al wat losser?

Babeth, hoe voel jij je?

Ursela, alles in je opgenomen van afgelopen dinsdag? En lekker aan het genieten?

Miki, lekker in de sneeuw, ik wil ook!!! haha Hoewel nu...met mijn knie...auw!!

Laika, Kaartje, en jeetje wie vergeet ik....alles goed met jullie?

Ik moet even opstaan en een boterham smeren voor mijn meisje. tot later.

xx

Geplaatst

Sab vervelend zeg dat je knie niet echt verbeterd. Wat niet gaat gaat niet en hoe ben je van de week thuisgekomen dan na je werk???? Is er geen collega die je naar huis kan brengen???????

Heb onrustig geslapen na gisteren.

De getuigen zeiden natuurlijk ja en we gaan deze week onze agenda's naast elkaar leggen om een datum te prikken.

Ben ook heel erg misselijk sinds gistermiddag. Net of Spruitje wil zeggen, hallo ik ben er echt nog wel hoor!! hihi.

Hmm de 2-ling van mijn vriendin heeft misschien de waterpokken. Ze is erg bezorgt over onze vruchtjes. Heb net op internet gelezen dat de kans op besmetting voor de foetus erg klein is. Hopelijk heb ik het al gehad vroeger, maar dat weet ik dus niet en mijn ouders kreeg ik net niet aan de telefoon. Wacht het maar gewoon even af.......

Geplaatst

Hoi Sab, het is voor ons makkelijk om te zeggen dat je misschien beter thuis kunt blijven om te genezen maar we weten allemaal dat dit in de praktijk moeilijk is.

Je wilt door blijven gaan. Toch is beter een keer goed te genzen dan is stapjes. Maar je kan wel naar je werk toe en niet naar huis. Dan lijkt thuisblijven toch de betere optie.

Sneu voor Carolijn ook, snap ze het een beetje?

Lang leve onze ouders en anders hadden de pauze meisjes wel een voedselpakket samengesteld voor je........

Geplaatst

Sab wat balen dat die knie niet beter wordt! Inderdaad een collega je even naar huis laten brengen lijkt me een goeie optie?

Sandra ik zou toch voorzichtig zijn hoor met waterpokken. Zelfs als jij het al hebt gehad is het geloof ik toch niet goed voor een zwangere. Vind je natuurlijk niet leuk maar ik zou even uit de buurt blijven bij ze, tot de dokter zegt dat ze niet meer besmettelijk zijn.

Ik heb zelf sinds een paar dagen last van ontstoken tandvlees, ook heel irritant! Ben al aan het smeren en spoelen, nu gaat het wel maar het komt steeds weer terug. Ik moet op 22 maart weer naar de mondhygieniste, omdat sommige tandhalzen aan de diepe kant waren? Eigenlijk moet ik met zo'n ragertje elke dag flossen maar dat lukt me niet goed, krijg het er niet tussen. Dus ben maar Listerine gaan gebruiken, nooit eerder gedaan. Maar goed, ik wil natuurlijk dat het weg is voor mijn TP! Zucht, nu dit weer, gelukkig heb ik nog een kleine 2 weken...

Als het goed is gaat vanmiddag de zon schijnen! Doet altijd wonderen voor mijn humeur...

Geplaatst

He bah Sandra, de waterpokken. Toch even je ouders blijven proberen hoor, dan weet je het maar en dan kun je daar mee verder.

Sylvie, heel lief van jullie, een voedselpakket, maar t moet ook nog hier komen dan ;-) plus ik ben echtttttttttt niet toonbaar nu hoor, dus ik weet niet of ik open kan doen hahaha

Ik ga kijken of mijn vader morgen vrij is om me te halen om 12 uur en anders werk ik thuis...alleen de mail en geen telefoon haha, lekker rustig.

Even mijn eitjes in de oven doen, jammie :-)

Geplaatst

Caroline, getsie zeg, jij blijft ook maar kwakkelen he? Wanneer voel je je eens topfit, zou toch lekker zijn! Slik je wel vitamines en eet je genoeg groenten en fruit en zo? Sorry, wil niet bemoeierig over komen hoor, maar lijkt me zo lastig als je je nooit eens 'lekker' voelt....

Ik zal zo eens even mailen idd over morgen :-)

Geplaatst

Bij MC Kinderwens hangt er ook een folder dat je jezelf kunt aanmelden voor Beeld.... een programma over behandelingen weet alleen niet of dit nu hetzelfde is wat julklie doen Klaartje en Esther.

Verder komen de Freya awards er weer aan, zal een een formuliertje invullen.

Sandra wat een emo dag had jij gisteren, wel op de goede manier. Nogmaals gefeliciteerd. Maar jullie willen dus snel trouwen en intiem. Dan is het voortaan mevrouw Sandra, hihi.

Nico lijkt me best spannend om kaarten te laten leggen, fijn dat de vooruitzichten goed zijn, moet er niet aan denken dat dit niet het geval is.

Ik heb vandaag een wasdag en beetje bijkomen en de zon schijnt eindelijk weer eens hier.

Ik ga proberen op te houden over neuzelen over werk en me richten op andere dingen.

Het blijft hollen hier in het topic dus ben er even uit wat verder bij wie speelt.

Voor iedereen dan ook een knuffel.

Geplaatst
He bah Sandra, de waterpokken. Toch even je ouders blijven proberen hoor, dan weet je het maar en dan kun je daar mee verder.

Sylvie, heel lief van jullie, een voedselpakket, maar t moet ook nog hier komen dan ;-) plus ik ben echtttttttttt niet toonbaar nu hoor, dus ik weet niet of ik open kan doen hahaha

Ik ga kijken of mijn vader morgen vrij is om me te halen om 12 uur en anders werk ik thuis...alleen de mail en geen telefoon haha, lekker rustig.

Even mijn eitjes in de oven doen, jammie :-)

Ik werk vandaag niet dus rij wel even langs, zet ik het op de stoep, trouwens donderdag is ook niet mijn beste dag qua uiterlijk, heerlijk slonsen.....

Geplaatst

Goed zo Sylvie, even proberen je gedachten te verzetten. Hier schijnt het zonnetje ook. Dus toch de was maar eens afmaken............

Mijn vriendin moet straks de huisarts terugbellen wat betreft de waterpokken bij de kids. Ze is tenslotte ook zwanger...... Ik heb het trouwens zelf nooit zichtbaar meegemaakt dus weet ook niet voor 100% zeker of ik beschermd ben. Ach dan zien we elkaar maar even niet tot de blaasjes zijn ingedroogd, die ze overigens nog niet echt hebben geloof ik. We wachten het wel af.

Geplaatst

Laat even weten wanneer je hier bent Sylvie, dan zal ik zwaaien haha.

Heeeeeeerlijk, hier schijnt ook de zon, dus Caroline hij zal er straks ook bij jou aankomen hoor!

Sylvie, goed dat je vandaag lekker positief bent! Fijn om te horen hoor! hmmzzz lezen dan ;-)

Geplaatst

Sab...bestaat er niet de mogelijkheid om via het werk een taxi te regelen? Bij ons kan dit soms geregeld worden, dan brengt een taxi je naar huis en ook naar je werk, als je niet zelf voor vervoer kunt regelen. Misschien valt er iets te regelen met je baas of met personeelszaken?

succes en anders lekker thuis werken...laat je eitje je smaken!!!

Caroline...he...bah...last van je tandvlees...ik zou eigenlijk ook moeten flossen, maar komt er ook niet van...hoop dat de glysterine werkt!!!

San...oei...waterpokken...hoop dat je het zelf al gehad hebt. toch maar even uitkijken met je kleintje in je buik...hoop dat je je ouders nog te pakken krijgt!

liefs,

Nico

Geplaatst

Ja hoor Sab, ik eet groenten en fruit, hoewel dat laatste wel wat meer zou mogen en elke dag een Vitaal zwanger van het Kruidvat en als ik er aan denk nog extra vitamine c. Dus dat zou genoeg moeten zijn... Maar ja ik ben nog steeds aan het 'nahoesten' van het griepje begin januari en het is er gewoon de tijd van het jaar niet voor om me kiplekker te voelen!

Eitjes in de oven? Nog nooit gedaan, in de pan wel...

Geplaatst

Ik ga straks even naar de winkel en dan ga ik een een vers brood bakken. Daar heb ik nou gewoon eens even heel veel zin in hihi.

En dan als het wat afgekoeld is met boter en pindakaas van eten hmmmmmmmm...... Of hagelslag

Geplaatst

Oooh lekker Sandra zelf brood bakken, zal ik ook weer eens doen.

Weet je wat leuk is, wij zijn nogal van het gourmetten en fondue maar sinds kort hebben wij de Pizzarette. Dat zet je ook op tafel, je hebt het in 4 of 6 persoons en dan kun je zelf je pizza's bakken.

Dat is ontzettend leuk en je bent uren bezig.

Ik klink nu als een reclame boodschap, nee krijg geen geld voor de promotie.

Je kan er echt vanalles op doen. Bij de ah heb je van die bakjes gerookt spek, kipfilet, gehaktballetjes dat werkt perfect lekker wat paprika erbij uitjes, heerlijk gisteravond ook gedaan.

Geplaatst

wat een grappig ding Sylvie, daar kun je dan zeker ook pannekoeken op bakken niet?

Tis gaat hier algemeen beschouwd over 4 dingen: de behandeling, huisdieren, lijnen en eten hahaha.

Lekker hoor Sandra, zelf brood bakken, ik eet nu geen brood en heb ook niet zo'n apparaat, maar lijkt me erg lekker en ook leuk om te doen!

Caroline, misschien moet je even een beetje rust pakken en eens lekker 2 dagen in je bedje kruipen dan? Als je voor de rest goed eet etc...?

Nico, ja taxi zou kunnen, maar ik denk dat ze dan zeggen, blijf maar lekker thuis hihi

Oh ja Caroline, eitjes uit de over, errug lekker en simpel.

overbakje/schaaltje, 1 eetlepel, room, slag of sojaroom, 2 eitjes erbij, dooier heel laten, zout, peper en snufje tijm erop. Afmaken met geraspte kaas. Over op 200 graden en ongeveer 12 minuten in de oven, tot t eiwit hard is en de dooiers nog zacht.

Jaja, hotelschool gedaan haha, ja ook, maar dit is gewoon uit mijn boek van Dr. Frank ;-) En zoooooo lekker!

Geplaatst

Sab pannekoeken gaat niet want er zitten gaatjes in de spatel waarop je het deeg legt omdat het van onderen ook warm wordt.

Dat loopt het meel door de gaatjes, wordt een kliederboel.

Je moet maar eens kijken op de site www.pizzarette.nl. Ook lekker om sate pizza's te maken, mjam.

Geplaatst

hé lekkerbekjes...

ik zit braaf aan twee bruine boterhammen met jam...saaaaaiiiii!!!!

Leuk ding lijkt me dat sylvie...! Fijne dag trouwens, hoop dat er even wat rust voor je is vandaag.

Sab...lekker thuisblijven joh...de wereld vergaat niet als je een dagje niet werkt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden