Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had bij poging 3 een 7-cellige (en een 8-cellige) en vroeg hoe het oneven kon zijn. Dat kwam omdat ze niet allemaal op precies hetzelfde moment hoeven te delen, dus een uur later zou het ook al een 8-cellige kunnen zijn.

Al die cellen, inmiddels heb ik al vaker gelezen over vrouwen met weinig en toch zwanger en ik had er steeds 8 (op die ene na) en ben nog steeds niet zwanger. Zegt volgens mij allemaal niks!

En volgens mij zegt aantal eicellen ook niet zoveel over de kwaliteit...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ben 2 kilo aangekomen, ik hou t er maar even op dat t vocht is, mijn knie en hele onderbeen ;-)

oh ja en een nieuwe, dus andere weegschaal :-)

We zien het wel weer! Gaat er vast wel weer af.

Fran, dat is de instelling! Het gaat helemaal goedkomen met jullie hoor!

Nee hoor Es, je mag hier mieren, mutsen en mauwen :-)

Geplaatst

Fran, ik ben ook ab-so-luut niet zweverig enzo maar ik geloof zeker in positief denken mbt een poging! Onze verse poging zag ik helemaal geen heil in en ik keek al naar de cryo's uit (omdat ik zo'n last had, lichte overstimulatie) en daar waren we beiden van overtuigd. Ik geloof erin, moet jij ook doen Esther, net wat Fran zegt!

Geplaatst

andere weegschaal suchs! Zeker als ie meer aangeeft :-)

Ik heb mijn weegschaal iets onder nul gedraaid, zodat ie ongeveer hetzelfde aangeeft als bij de dietiste, anders word ik er zo depri van...

Gisteren ondanks de feestdagen en stresseten de eerste 2 weken tóch nog een kilo afgevallen! Ze gaat me ook begeleiden als ik weer ga spuiten, ben ik de vorige keer bijna 5 kilo van aangekomen...

Geplaatst

Nou ja...vandaag in elk geval genoeg gemierd...:) Ik stop d'r mee!

Het is gewoon moeilijk om vertrouwen te hebben...ergens heb ik dat zo geblockt in mijn systeem. Heel irritant! Gerard staat daar echt anders in. Die zegt momenteel wel 40 keer per dag hoeveel hij van me houdt, hoe spannend hij het vind en hoe hij ervan overtuigd is dat het toch een keer zallukken, dus waarom deze keer niet!

En ja...wij hebben het de laatste evaluatie uitgebreid gehad over de kwaliteit van de eicellen, ook omdat ik dus niet zo hard stimuleer en de theorie van de arts was toen echt dat hoe minder eicellen hoe beter de kwaliteit. Dit was ook wel wat afhankelijk van leeftijd, als iemand heel erg moeilijk te stimuleren is en wat ouder is dan kan het zijn dat de kwaliteit van de eicellen toch iets minder is.

En eerlijk is eerlijk...ik heb t.n.t. altijd weinig follikels gehad omdat ik mild stimuleer en ik zal niet beweren dat ik de punctie een pretje vind maar ik vind het echt heel erg goed te doen en het is ook zo klaar als je weinig follikels hebt!

Geplaatst

wat ook een optie is...gewoon de weegschaal de deur uit doen!

Ik werd altijd zo vervelend van die weegschaal, het ging me beheersen en ik weet dat, als ik normaal doe en eet, ik niet aankom. En zo wel...dan ga ik er wat aan doen! Ik ben de laatste behandeling ook wel wat aangekomen, dat voel ik. Mocht ik neit zwanger zijn dan gaan we twee maand pauze houden en dan ga ik zorgen dat er weer wat af gaat maar die weegschaal komt er niet meer in!

Geplaatst

Fran, daar ben ik ook zo bang voor. Heb zo mijn best gedaan om aaaaaaaal die kilo's eraf te krijgen en als ik zie hoe snel ik vorige keer aankwam, ben er echt een beetje huiverig voor.

Stom eigenlijk, afvallen om aan te komen om zwanger te worden...triest hoor...

Goed dat je bent afgevallen zeg!!

Ik vond de punctie een drama, maar goed, wat wil je met zoveel aanprikpunten....Trouwens toch nog cryo's ondanks veel eicellen. Is dat dan toch die menopur?

Geplaatst

Esther, onze weegschaal is zaterdag overleden, dus tegelijk met mijn knie zeg maar. Ik ben al 3 dagen van slag omdat ik me niet kon wegen. Ik durf eerlijk te bekennen dat ik 'weegverslaafd' ben...:laughing4:

Geplaatst

geen idee, maar lees wel vaker hier da menopur goede resultaten geeft. Ik heb vorige keer met gonal-f gestimuleerd.

Afvallen gaat gestaag door, nu 12,5 kilo, Yeah! Doel is nog 3-4 eraf begin maart, dan zit ik safe voor een nieuwe poging. Mental note; misschien kwam ik wel zoveel aan door deze hormonen en is het wellicht met menopur minder. Op het vragenlijstje maar!

Geplaatst

maar voelt het dan niet zo dat je zo afhankelijk bent van de weegschaal? Dat je down word als hij iets aangeeft waar je niet blij mee bent? Terwijl het toch eigenlijk gaat om een regelmatig en gezond eetpatroon...als je dat hebt dan hoef je toch niet bang te zijn om aan te komen (uitgezonderd de invloed van hormonen tijdens een behandeling natuurlijk maar daar kun je echt niet tegen lijnen tijdens een behandeling).

Ik heb zelf een eetprobleem gehad vroeger en dat heeft zijn sporen wel een beetje nagelaten...sinds twee jaar is dat ding dus de deur uitgegaan en het is heerlijk! Ik wordt nog wel 1 keer in de drie maand gewogen en krijg het te horen als ik ben aangekomen maar dat is nog nooit gebeurd in die twee jaar. Terwijl ik echt wel eens snoep hoor...

Geplaatst

Fran, ik gebruikte menopur en ook veel aangekomen, maaaaaaaaar ik weeg de dag na een patatje met al ongeveer 8 ons meer. Misschien heb je daar wat aan ;-)

Geplaatst

moet wel zeggen dat ik het knap van jullie vind hoor, net als van nico, dat het jullie lukt om af te vallen...als het nodig is!

Ik hou me altijd wel vast aan mijn bmi...zolang die onder de 25 is vind ik het prima. En natuurlijk voelt het lekkerder als hij richting de 22 gaat b.v. maar dat werkt niet bij mij...zit nu al twee jaar stabiel op dit gewicht dus ga er vanuit dat dit bij mij past.

Geplaatst

haha, geen patatjes met meer voor sab dus!

Hoe zitten jullie qua bmi? Ik ben nu van 32 naar 27.2 gegaan, maar als ik onder de 25 wil komen, moet er nog minstens 8 kilo af! Pff, dat lukt me nooit volgens mij...

Es, ik weeg me 1 a 2 keer per week, gewoon om de vinger aan de pols te houden, maar vergeet het ook vaak genoeg. En voordat ik naar de dietiste ging was het zeker 5 jaar geleden dat ik me gewogen had...

Geplaatst

ik ben zeker afhankelijk van de weegschaal op dit moment. Maar ik mag voor de poging absoluut niet aankomen, dus ik wil er bovenop blijven zitten, snap je? 'Normaal' ben ik niet zo, maar ben er nu wel erg mee bezig. Maar tis nog geen probleem voor mijn omgeving hoor, bedoel het serieus. Een eetprobleem krijg ik denk ik niet snel.

Geplaatst

Fran ik stond er dagelijks op dus dat was idd wel een ander verhaal. Super zeg dat je zo gekelderd bent met je bmi! En 8 kilo is veel maar dat hoeft toch ook niet binnen een paar maand?

Geplaatst

nee, das waar, maar als het lukt ben ik dus ruim 20 kilo kwijt, klinkt ook wel weer stoer om te kunnen zeggen!!

Ik heb wel eens geroepen dat ik omgekeerde anorexia heb; ik ben in mn hoofd altijd dunner dan ik daadwerkelijk ben, dus als ik dan een foto zie, schrik ik enorm van mezelf. Hoop dat beeld en werkelijkheid binnenkort wat dichter bij elkaar komen te liggen...

Geplaatst

ik word niet down trouwens hoor, eerder beetje strenger voor mezelf haha. En mijn bmi is nu net onder de 30. Dus eigenlijk nog te hoog, maar voor nu ff goed haha

Esther, ik vind het juist van jou heel goed dat je zo goed op gewicht blijft na een eetstoornis en zonder weegschaal! Petje af hoor.

Geplaatst

Klinkt hardstikke stoer!!!

Omgekeerde anorexia...hoe kom je erop hi hi!!!

Maar nu je bent afgevallen is het dan nog niet zo dat de werkelijkheid meer beeld in je hoofd aan het worden is?

Geplaatst

nee hoor haha zo vat ik het ook niet op Es!

Fran, uhm....die foto? Daar ben je toch niet te zwaar op?? Klinkt idd stoer, ik ben er ook trots op zoveel kwijt te zijn!

Geplaatst

het komt dichterbij, maar ik ben in mn hoofd nog steeds slanker dan in werkelijkheid.

Sab, lang leve fotoshop :-) heb de foto uitgeknipt en de probleemgebieden gecensureerd, haha!

Geplaatst

sab dat is elke dag nog een stukje strijd leveren hoor (in mijn hoofd) en de ene dag gaat dat beter dan de andere dag. Ik geloof dat, als je echt een serieus eetprobleem hebt gehad, dit altijd een onderdeel van mijn leven gaat blijven (die strijd).

Maar het sleutelwoord is voor mij normaal eten...ik wist niet meer wat normaal eten was! Of ik sloeg door in te weinig of ik sloeg door in teveel.

Voor mij is dat s'morgens 2 boterhammen met beleg (als ik wat af zou willen vallen dan zou ik kunnen kiezen voor mager beleg op brood)

Elke ochtend een tussendoor van max 150 kcal

tussen de middag drie boterhammen met beleg

s'middags een tussendoor van max 150 kcal

een stuk fruit

avondeten max 75 gr vlees en pasta en aardappels weeg ik ook af

s'avonds een tussendoor van max 150 kcal.

De ene keer is mijn avondeten zwaarder dan de andere keer, dat wissel ik af.

En nog een keer een stuk fruit (maar ben geen fruiteter).

Verder twee keer per week een dikke koek/ chips o.i.d.

Op deze manier blijf ik heel stabiel

Geplaatst

Whaaaa Fran, dat heb ik nou ook altijd! Vind jouw term ervoor wel erg goed bedacht hoor! Ben je nu bijna net als in je hoofd, of zoals je wilt zijn??

Geplaatst

dat lijkt sterk op wat ik nu eet:

2 boterhammen met beleg

halverwege de ochtend een appel

2 boterhammen met beleg en komkommer

halverwege de middag een appel

avondeten; vaak kop groentesoep vooraf (zelf gemaakt, lang leve de staafmixer) dan vlees of vis (75-100 gr max) weinig koolhydraten en veel groente

's avonds als ik trek heb nog fruit

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden