Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, misschien ligt het aan de pregylinjecties van afgelopen week, maar ik heb weer wat moeite om te onthouden wie nu waar zit in het traject. Er zijn weer een hoop follikelmetingen, uitgangsecho's, terugplaatsingen etc. geweest. Zullen we het lijstje weer even bijwerken en regelmatig updaten? Heb het gevoel dat dit mogelijk niet de meest recente is, maar kan zo gauw geen nieuwere vinden.

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: 11 jan. Tese

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Sylvie: wachten op ongi, daarna opstarten iui met Puregon/Pregnyl, denk ik???

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Nico: 5 jan. start deca, 17 jan startecho

Sen: 1 jan. start Clomid, 10 jan. FM

Laika: 10 jan, intake 2e ivf-poging, waarschijnlijk 12 januari start medicatie

Kaartje: 10 jan. punctie, 13 jan. tp, 28 jan. testen

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: echo 06-01-2011 (2e echo

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ha meiden!

een hoop geschreven hier, ik lees zo veel mogelijk mee maar ik heb even niet de tegenwoordigheid van geest om op iedereen te reageren. Ik zit aardig in de lappenmand en ik doe meer dan ik eigenlijk kan en onder invloed van pillen wil mijn hoofd soms anders dan ik bedacht had ;-)

Esther, probeer je rustig te houden meisje, vriendinnetje van mij is 2x zwanger geraakt van 2x 1 viercellige!!!! Alles is mogelijk in je lijf hoor, houd hoop ajb!

San, morgen echo? Succes!

En voor de rest, succes, sterkte en geluk met alles, prikken/echo's, testen etc...

tot snel

liefs Sab

Geplaatst

Zo ik heb mijn datum aangepast, morgen zal er wel een nieuwe aanpassing komen!!

Pauze

Francis: 11 jan. Tese

Sylvie: wachten op ongi, daarna opstarten iui met Puregon/Pregnyl, denk ik??

Behandeling

Zwanger

Sandra: echo 19-01 (3e), is de 1e afspraak bij de gyn in Nederland

Geplaatst

Pauze

Francis: wachten op start icsi

Behandeling

Zwanger

Nou, net gebeld door Nijmegen, en zit hier even een klein paniekmomentje weg te puffen; de bioloog (geloof ik) die het tese-resultaat had bekeken had gezegd dat het niet heel denderend was en zeker niet veel en dat het dus zo kan zijn dat er meerdere rietjes per punctie ontdooid moeten worden. Nogal een domper. Daarnaast word ik volgende week wéér gebeld, nu door de arts die kennelijk ons dossier onder handen heeft over hoe nu verder (weet ik dus nog niet). We krijgen wel binnenkort de oproep voor de info bijeenkomst, want dara heb ik me dus niet uit weten te kletsen. Last but not least vond ze de opbrengst bij de vorige punctie (26 follikels/18 eicellen) véél te veel en gaan ze me dus minder stimuleren zodat er minder eicellen zijn. GRRR!

Niet echt het gesprek waar ik op hoopte dus...

Geplaatst

j*zus Fran, wat een $#@%$@ bericht zeg! Kan me voorstellen dat je even down bent.

Maar kop op, alles kan nog he?

Knuf Sab

Geplaatst

Jeetje Fran dat is ff een domper. Nu maar hopen dat je net genoeg zaadcellen heb zitten in 1 rietje voor de bevruchting. Het gaat zowiezo met icsi toch? Dus bevruchtingskans ligt ietsje hoger dan bij gewone ivf!!

Zou zo jullie onze overgebleven 6 rietjes zaad willen geven..... wij zullen deze heel waarschijnlijk doneren aan de wetenschap.... nuttig maar ook zonde nietwaar?

Geplaatst

San, even een vraagje, zouden jullie geen poging meer gaan doen voor een eventueel tweede kindje? Vinden jullie het genoeg geweest met de behandelingen zo...?

Geplaatst

Mocht het zo zijn dat we nog een 2e kindje willen dan denken we nu dat we onze cryo's gaan opgebruiken. ik moet er niet aan denken dat ik weer een heel traject door moet lopen. Maar je kan het van tevoren eigenlijk nooit zeker weten. Dat kunnen we pas echt beslissen als de tijd zich voordoet.

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Laika: 20 januari, eerste FM (ivf-poging 2)

Zwanger

Nou Fran, wat een rotnieuws! Kan me voorstellen dat dit even aankomt, en het is ook nog zo onzeker allemaal...Hopelijk zit er toch genoeg zaad in één rietje!

Geplaatst

He bah Fran, niet het nieuws waar je op gehoopt had! Kan me voorstellen dat je in een dip zit, getver meid, het zit jullie ook niet snel mee he! Leef met je mee hier, klotezooi. Maar weer wachten op volgende week, zucht... sterkte!

Positief punt is dat er wel zaadcellen in zitten dus het kan wel! Alleen niet 4 pogingen misschien maar dat moet je (ook weer) afwachten natuurlijk. En heb je misschien helemaal niet nodig. Kop op!

Geplaatst
Pauze

Behandeling

Esther: 28 jan. testen

Laika: 20 januari, eerste FM (ivf-poging 2)

Zwanger

Hé bah fran...dat is wel erg balen zeg! Ik ben helemaal niet thuis hoor in tese en vergeef me als ik een stomme vraag stel maar is het ook mogelijk dat jullie nog een keer een tese laten doen als deze rietjes op zijn?

Geplaatst

Hier een blije en vermoeide zwangere.

Alles was goed, hartje niertjes, nekplooitjes. Het was super bijzonder om te zien, zo goed hebben we merel nooit op een echo apparaat gezien. Ik heb behoorlijk wat traantjes gelaten terwijl ik daar lag en dat ongelooflijke beeld op het scherm zag. Hij/zij bewoog veel. Ongelooflijk, twee jaar geleden dacht ik nog ongewild kinderloos te blijven, ik deed alleen maar ivf om mezelf later niets te verwijten te hebben, dat ik er alles aan had gedaan, en nu spontaan en het was al een klein minimensje en moeder van twee. WOEHAAA

Ik ben te moe om alles goed te lezen en op anderen te reageren.

Bedankt voor jullie meeleven, ik vind dat bijzonder en waardeer het enorm.

Oja, ik ben in mijn 12e week, dus rond 1 augustus uitgerekend.

Oja2, de bloedproef die ze hadden genomen bij mijn huisarts was niet goed, ik had wel uitslagen binnen maar er was op het verkeerde getest, vandaag is dus weer bloed geprikt en de gyneacologe belt me eind deze week met de uitslag van de dobbeltest op.

Geplaatst

ursela wat fijn meid! Wat zal dit een mooi moment voor jullie zijn geweest en wat een opluchting dat alles goed is! 12 weken...dat is al een eindje op weg...het 1e tremester heb je er al op zitten!

geniet ervan!

Geplaatst

Esther,

ik heb snel even teruggelezen, volgens mij was merel 5 cellig (of 6 bij terugplaatsing maar ik geloof 5) bij terugplaatsing. Hopelijk niet te veel piekeren snachts...

Fren, ik vind het eigenlijk wel goed klinken dat ze je proberen wat minder te stimuleren, met al die follikels en eitjes zat je vorige keer toch echt aan de hoge kant met het gevaar op overstimulatie. Ik hoop dat de laborant het bij het foute eind heeft en dat een rietje per keer ontdooien genoeg is. E natuurlijk hoop ik dat er niet meer nodig zijn voor jullie wens. Maar leuk nieuws is het niet nee. Bah!

Geplaatst

op dag 2 na punctie mogen ze vier cellig zijn, dag drie zes cellig. Hoe zit dat dan met oneven aantallen? Maar je hebt wel gelijk hoor, ik moet dat wat meer loslaten

Geplaatst

ja dat is wel volgens planning geloof ik. Maar weet je wat? Ik ga het loslaten....let it be en let it go...

Ik maak me druk om van alles en nog wat en dat moet ik niet doen, heeft geen zin!

Geplaatst

sab wat balen trouwens dat je je zo belabberd voelt! Heb je nog steeds zo'n last van je knie? Beterschap!

Geplaatst

Ik snap ook niet hoe dat met de oneven aantal zit maar ik weet haast zeker dat het een vijfcellige was. Later las ik meer op dit forum en bijna niemand had een vijfcellige maja omdat ik toen zwanger was heb ik me er nooit meer in verdiept. de data staan wel in mijn map. Dat het vijfcellig was weet ik me te herinneren omdat ik het op een scherm te zien kreeg, maar mijn geheugen kan me ook parten spelen en dat het toch 6 waren (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk).

Oja esther, als je dat gelukt is, niet te veel piekeren, wil je mij dan vertellen hoe dat moet? Ik zou graag die truc leren.

Geplaatst

Ursela, wat heerlijk! Dat is wel weer een felicitatie waard he? Lekker gevoel zeker, opgelucht...?

Esther, je hoort van Ursela, nou dat is toch een beetje een hart onder de riem niet?

Ja, nog steeds erge last, dus misschien even wat gas terugnemen. Kan alleen niet zo goed stilzitten, dus dat wordt nog wat, zucht...thanks!

Geplaatst

ursala, wat een goed nieuws! Je hebt er al weer 1/3 op zitten zeg!

Ansich valt het denk ik ook wel mee bij ons, maar ik wilde gewoon iets anders horen, dat was denk ik waarom het me zo tegenviel. Denk ook dat het wel mee zal vallen met de rietjes, dat hoop ik althans. De arts bleef maar doorhameren over mijn longembolie van 13 jaar terug en daar word ik gewoon altijd een beetje moe van. Er is onderzocht dat het gewoon een toevalstreffer was en als er al een oorzaak aan te wijzen was, dan was het de combi van roken en de pil, beiden doe/gebruik ik niet meer. Misschien dat die andere arts er wel meer over nagedacht heeft, deze kende mn dossier ook niet zo goed. En misschien hebben ze ook wel gelijk over die 18 eicellen, maar ik heb zoiets, hoe meer hoe beter, hebben we misschien ook wel cryo's, heowel het aantal eicellen daarop natuurlijk geen garantie geeft. Ze gaf aan dat ik de eerste poging geen overstimulatie heb gehad, maar dat ik die waarsch wel had gehad als ik zwanger was geweest; de aanmaak van hcg schijnt het in de hand te werken. Nou ja, zij hebben er voor gestudeerd zullen we maar zeggen :-) Ze zijn trouwens wel snel: de schriftelijke bevestiging van het tese-resultaat was ook vandaag al per post binnen! Ik bel ze morgen gewoon in de hoop snel een belafspr met de juiste arts te hebben.

Esther, volgens mij zou er evt nog een tese gedaan kunnen worden nu er iets gevonden is. Ik geloof ook dat mocht het zo zijn dat het ontdooien niet goed gaat, vin direct weer geopereerd wordt. Ze kunnen dat echter niet onbeperkt doen, aangezien testisweefsel niet hersteld en het testosterongehalte blijvend kan dalen als er te veel weggenomen wordt, met alle gevolgen van dien (botontkalking en dergelijke).

Ik had overigens vorig jaar ook een 6-cellige tp, en toen ik vroeg of dat niet te ver achter liep gaf ze aan dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. TP was op zaterdag, punctie op woensdag, dus dat is dag 4 denk ik zelfs?

Geplaatst

Sab rot hoor! Het is je lijf die niet mee wil op zulke momenten en dat is irritant hé! sterkte!

Ursela...ik hou je op de hoogte hoor w.b. het loslaten! Maar garandeer je niet dat ik de sleutel ga vinden, doe mijn best!

Fran...Het is toch zo dat hoe minder eicellen je hebt hoe beter de kwaliteit is van de eicellen? Dus het is maar echt de vraag of je meer kans hebt op cryo's als je veel eicellen hebt!

Vervelend als ze oude koeien uit de sloot halen! Wel prettig om te weten dat de mogelijkheid er is om nog een keer een tese te doen. En natuurlijk kan dat niet onbeperkt (arme vin!!!) maar meer voor je gevoel nog een achterdeur zeg maar?

De dag van de punctie telt als dag 0, dag 1 is de dag na de punctie dus bij jou zou en toen ook op dag drie een zescellige teruggeplaatst zijn!

Meiden...zijn jullie me al zat met mijn gemier??? Ik ga ermee stoppen hoor!!!

Geplaatst

mier maar lekker verder hoor, zijn we voor! Maar probeer er ook op te vertrouwen dat je nu echt een goede kans hebt met 2 topemmies. Ik ben ervan overtuigd dat positief denken helpt, en nee, ik ben niet echt een zweverig type...

Is het zo dat de kwaliteit beter is als het minder eicellen zijn? Dat wist ik niet. Hm, misschien is het dan toch beter en nu ik er zo over nadenk, dan is de punctie misschien ook minder hell on earth. Kan er nu al tegenop zien, ben gewoon getraumatiseerd... Geloof wel dat ze in Nijmegen narcose doen, lijkt me een goed plan!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden