Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai lieve meiden,

Wat een moeilijke onderwerpen, moeilijk in de zin van: wij hebben daar ook moeite mee. Wanneer stop je? Is het moeilijker iets niet te hebben of te verliezen? Wat gaat voor in het leven?

Sylvie hoe zwaar het ook is, je gezondheid gaat voor alles. En met hoe jij op hormonen reageert, gecombineerd met de enorme stress van jullie zakelijke problemen denk ik dat het ene evrstandige beslissing is om een pauze in te lassen. Maar wel een hele moeilijke beslissing. Het is zo oneerlijk dat iets zakelijks, waar jullie notabene nog een slachtoffer zijn ook, dit nu belemmert. Maar uiteindelijk wil je een poging toch ook optimaal benutten en met slaapgebrek, stress en onzekerheid.... Och meis, ik wou dat ik iets voor jullie kon doen.....

Esther voor en na elke poging denk ik 'wat doen we onszelf aan, hoe lang houden we dit vol en waarom stoppen we niet?'. Na de zwangerschap staan we er zeker wel anders in. Vastberadener, met aan de ene kant veel meer hoop (het is tenslotte al een keer gelukt) maar ook veel meer angst (wat als het weer fout gaat). Wat dat betreft snap ik je zo goed IVFHS. De ex collega waar ik het over had, die in freya schijft, heeft zeven miskramen meegemaakt. Zeven! Hoe hou je dat vol? Uiteindelijk trouwens via ivf wel zwanger en een kindje.... maar ja, wij doen al ivf.

Toen mijn zus een miskraam kreeg heb ik me serieus afgevraagd wat is erger: een miskraam of domweg niet zwanger worden. Het antwoord is natuurlijk heel simpel: verdriet kun je niet vergelijken of naast een meetlat leggen. Toch geldt voor mij persoonlijk niet dat iets verliezen minder 'erg' is dan het nooit hebben gehad. Want ik weet nu wat ik verloren ben. De rust die over ons kwam toen ik zwanger was, het plaatje van de toekomst dat er opeens weer zoveel lichter uitzag, de blijdschap van iedereen om ons heen.... Ik denk dat als ik uiteindelijk geen kinderen zal krijgen, ik liever ook nooit zwanger was geweest, maar goed, hoe kan ik dat nu zeggen.....laten we hopen dat het nooit zo ver komt!

En áls we dus weer zwanger raken en alles gaat goed: dan wil ik wel weten wat het is en Jay niet haha. Daar hebben we al drie jaar discussie over :-D Maar dat lost zich dan vast tzt wel op. In ieder geval lijkt het erop dat ik me morgen aan kan melden want de menstruatie begint gelukkig door te zetten. Adrenaline, hoop, angst....alles giert weer door m'n lijf....

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
zo...geregeld! Zaterdag een extra late dienst en de 16e ben ik vrij! Heerlijk!

update...nasi goreng met sateh...

Poeh, gelukkig Esther! Anders was het toch niet goed geweest.

Wij eten kipfilet met boontjes en rijst. Nadat ik de zak wokkels die naast me ligt soldaat heb gemaakt...

Geplaatst

Henne ik sluit me bij je aan verdriet is niet meetbaar of vergelijkbaar. Voor ons gevoel is het verlies van onze grootste droom , onze toekomst , het ergste wat heeft kunnen gebeuren, dat is ook weleens beangstigend; zou het nog erger kunnen, daar denken we maar niet aan. Maar ik denk Mede door de zwAngerschap en de wetenschap dat het kan ik langer pogingen vol zou kunnen houden Dan Ik na het mislukken van de eerste keer dacht. Wel moet ik erbij zeggen dat toen ik in de wachtweek zat van DD, ik me wel afvroeg tot wanneer met Icsi, donorzaad kwam toen ook weleens in mijn hoofd voor een momentje... Dat was voor mij een grote stap.

Geplaatst

Nou goed nieuws de eerste horde is genomen. Nu donderdag nog doorkomen. Vanavond nog een belangrijke afspraak, iemand die kosteloos wil helpen dus positief.

Wij hebben eten besteld Surinaams, heb wel spaarvarkentje kapot moeten slaan, haha.

Esther gelukkig, wat zul jij een fijne dienst draaien zaterdag wetende dat er iets leuks tegenover staat.

Guusje de pauze meisjes gaan lunchen 16 april, niet iedereen kan helaas maar wat mij betreft als je zin hebt kun je ook komen. Weet niet wat de andere dames hier van vinden?

Was je nou in huilen uitgebarst of iemand anders, even kwijt. Tranen moeten er soms uit en gelukkig was er iemand bij die begrip had.

Geplaatst

Hi meiden,

Het is heel moeilijk te zeggen allemaal. Het enige dat ik weet is dat ik zo ontzettend veel verdriet heb ehad vn met name de eerste miskraam.... Tja, ik hoop echt dat wij allemaal over een x tijd kunnen terugkijken op de moeilijke periode en allemaal een kleine hebben. We spreken immers over twee jaar met z'n allen MET kindjes af.

Guusje: 16 april is 'pauze meisjes' dag. Ergens in Rotterdam gezellig samenkomen. Henne heeft alle info, Sylvie en Esther zijn de mede organisatoren.

Hier vandaag weer met de welbekende bolletjes gestart :-). Nu dus echt weer in de race. Zou iemand voor mij het lijstje aan willen passen? Lukt me namelijk niet op de Telefoon... Ik heb vrijdag hopelijk tp.

Ik ga zo eten: zuurkool met braadworst. Haha, hoe nederlands kun je het hebben :-).

Geplaatst

Mooi zo sylvie! Hopelijk volgen er nog een paar positieve stappen! Als alles voorbij is trekken we

Met z'n allen de champgne open!

Geplaatst

he meiden,

ik heb niet meer gereageerd de laatste dagen omdat de sfeer zo positief was hier en ik die niet wilde bederven, want ik las wel mee. Ik voelde me zondag en gisteren heel slecht: verdriet en wanhoop was weer toegeslagen. Het komt en gaat.. naja gaat nooit echt weg natuurlijk maar soms is het te handelen en soms helemaal niet. Ik ben in 2007 ook zwanger geweest, spontaan nog wel. Maar ik kreeg een miskraam. Ik dacht altijd zie je wel ik kan gelukkig zwanger worden. Anderen zeiden dat ook, zelfs de artsen. Maar nu, 4 jaar en een aantal behandelingen verder is het nog steeds niet gelukt. Dus die gedachte geeft niet meer zoveel hoop. Toch zei onze arts pas dat er nog steeds een kans is dat het evt. spontaan lukt maar daar heb ik een hard hoofd in eerlijk gezegd. Maar you never know... maar soms is het zo moeilijk om positief te blijven.

Babeth, wat hebben jullie de jongens mooi herdacht. Ik vind het heel erg voor je dat sommige familieleden niets van zich hebben laten horen. Ik hoop dat ze het nog enigzins goedmaken, voor zover mogelijk.

Ursela, gefeliciteerd met je mooie echo. Een broertje voor Merel. Een koningskoppeltje krijg je!

Laika, jij ook gefeliciteerd. Weer een mijlpaal gehaald. Helemaal super.

verder weer een aantal meiden in de race las ik, toi toi toi

oja en Sylvie, wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen meid. Je bent echt een dappere vrouw. Ik hoop dat het snel beter gaat met de zaak en alle perikelen eromheen.

Geplaatst

Sylvie wat een super goed nieuws! wat fijn voor jullie...nu op naar de volgende hindernis maar misschien met iets meer hoop en vertrouwen?

Guusje wat ellendig dat je je zo rot voelt, evenals sen...

Dat is ook wat ik o.a. vannacht bedoelde...soms kun je zo moedeloos worden en je zo down voelen...zo geen zicht op iets positiefs in de toekomst wat betreft je kinderwens. Doet pijn...

Valt me vandaag wel op dat iedereen zijn verdriet op zijn eigen manier draagt...te händelen vind en soms ook niet...verdriet is niet af te meten aan iets of iemand. Het voelt zoals het voelt op dat moment voor jezelf.

Herkenbaar trouwens Henne die miskraam bij je zus...toen mijn zusje haar kindje verloor met 20 weken en ik in de badkamer bij haar zat terwijl het mis ging zei ik echt tegen mezelf...liever kinderloos dan dit mee te moeten maken. Mijn zusje echter geeft aan dat zij zo enorm dankbaar is met haar drie kinderen en dat ze, ondanks het feit dat ze een kindje verloren is, toch het verdriet van ons ook wel heel erg heftig is. Kortom...je kunt het niet voelen voor en van de ander en het is je eigen verdriet.

Geplaatst

Ursula geweldig een manneke onderweg!!!!!!!!

Sylvie de eerste horde positief genomen en kosteloos hulp geweldig!!!!

Wat een verdriet vandaag. Heel begrijpelijk, die angst of het ooit gaat lukken en idd wat al meerdere keren gezegt is. Verdriet is niet te meten of te vergelijken. Iedereen verwerkt en ondergaat het op zijn eigen manier. Ik voel de wanhoop van het scherm afspringen. Pfff wat weet ik nog goed toen ik nog niet zwanger was de hoop had opgegeven.... vandaar dat dat het nog steeds ongelooflijk is dat ik het nu wel ben. Ik hoop en duim zo voor jullie allemaal dat we allemaal eindigen met een zo gewenste kleine in onze armen....

Hier zijn we allebei ziek. Dacht dat het met de zwangerschap te maken had. Nl flink gespuugt. Hele dag beroerd geweest, wel op stap geweest met schoonmoeder en wat kleding gevonden. Alleen nog niet echt goede broeken. Ga wel op internet bestellen. Hou niet zo van winkelen. Ontzettende spierpijn overal en hoofdpijn. En absoluut geen honger. Paul is ook net ziek thuisgekomen. Denk dat we een klein griepje te pakken hebben.

Ga zo toch maar een beschuitje eten en kopje thee drinken. Hopelijk ben ik niet te beroerd dat ik niet op controle kan morgen bij de gyn. Het is alleen controle voor de bloeddruk dus denk niet dat we een echo krijgen. Ik wacht het wel af...

Hopelijk hebben we morgen met zijn allen een betere dag.....

Geplaatst

He bah Sandra dat je nu toch ziek bent. Beterschap en veel succes morgen bij de gyn. Beetje zieliog doen en dan krijg je misschien toch een echo.

Sen, Esther, Henne, Ivfsh, het verdriet kan soms pijnlijk zijn. Soms ebt het weg en soms komt het met vlagen terug. Toch zijn we voor het leven getekend. Je draagt zoveel emoties mee dat we ondanks we misschien zw worden op onze hoede zijn want we weten hoe kostbaar het is..

Sen deel je gevoel met ons en hou je niet in, het draait om ons allen en we blijven knokkers hoe moeilijk het soms ook is.

Geplaatst

Wat een emoties deze dag, maar zo herkenbaar! Ook hier getekend en helaas geen zorgeloze "toekomstige" zwangerschap meer, daar heeft die missed abortion toch echt voor gezorgd. Maar goed we gaan er wel weer vol voor! En over 2 jaar een afspraak met kindjes, deal... Natuurlijk wel allemaal kindjes van 1,5 jaar dan!

Geplaatst

Mooi, hoe hier gedachtes en gevoelens weer worden beschreven. Het is allemaal zo herkenbaar. Henne, wat jij zegt herkende ik ook van mijn eerste miskraam; wat een rust kwam er over ons heen. Iedereen was ook zo blij en ik gun(de) het mijn ouders ook zo om opa en oma te worden....Toen het misging heb ik echt de grootste klap van mijn leven moeten verwerken. En nu ik weer zwanger ben, ben ik lang niet zo zorgeloos als de eerste keer. Wel merk ik dat er weer iets meer rust is gekomen maar de angst om zoiets fantastisch weer te moeten verliezen is heel, heel groot. Ik weet dat ik niet moet klagen, tot nu toe gaat het goed, maar ik denk vaak aan je Henne, aan het feit dat jij bij de 12 weken echo pas onderuit ging, ik ben er nog lang niet. Toch denk ik dat de afgelopen jaren, ook wanneer deze zwangerschap wel goed afloopt, voor altijd voor een schaduw zullen zorgen. Wellicht dat dat langzaam slijt maar ik had echt nooit verwacht wat een intens, enorm groot verdriet kan worden veroorzaakt door het gemis van een kindje....

Sylvie, Sen, Sylvie, Henne, Ivfsh, en iedereen hier, jullie zijn stuk voor stuk topmeiden!

Liefs, Laika

Geplaatst

hoi meiden, had net een heel stuk getypt maar pc is vastgelopen, morgen weer proberen.

liefs Sab

Geplaatst

lieve meiden, het is dinsdag hoor, vandaag!!

Nee, allemaal gekheid natuurlijk, wat een verdriet weer en wat zijn jullie (we) toch allemaal sterke vrouwen. Het scheelt zo veel dat ik hier mn hart kan luchten. Vin zei het gister nog, het is heel lief hoor, dat iedereen belt om te vragen hoe het is en gaat, maar wat moet je zeggen?? Je snapt niet wat voor schaduw (weet niet wie dat zei, maar vind het een mooie typering) er over je leven ligt als je dit niet zelf aan den lijve hebt ondervonden. Toch merk ik wel dat wij nog relatief aan het begin staan; jullie hebben allemaal al zo veel te verstouwen gehad, bij ons valt dat wel mee. We beginnen immers volgende maand pas aan de 2e poging. Misschien dat we daarom (wellicht naief) nog zo vol vertrouwen zijn. Maar ik merk dat ik me aan dat vertrouwen vast moet houden, het geeft me kracht, want als wij er al niet in geloven, wie dan wel??

Even een zijspoor om aan te geven hoe blij we met nijmegen zijn; de urologe die Vin behandeld heeft, heeft ervoor gezorgd dat hij de wachtlijst sneller kon doorlopen. Ze zei destijds dat ze zou kijken wat ze op dat vlak kon doen, waarop Vin zei dat hij een cadeautje uit Japan voor haar mee zou nemen als het zou lukken. Lang verhaal kort; afgelopen vrijdag heeft hij dat in haar postvak laten leggen (een Japanse waaier, stelde niet heel veel voor), en gister stond ze op zn voicemail om hem te bedanken en om ons veel succes te wensen, want ze had gehoord dat de tese succesvol was. Hoezo menselijk???

O ja, een verzoekje; willen jullie niet té veel pennen? Ik ben vanaf morgen tot vrijdagavond uit de lucht ivm tripje naar Parijs met mn baas naar een culinaire beurs en voorzie nu al dat ik pa-gi-na's moet bijlezen, haha!

Ohja, voor de stai]tistieken; gegrilde groente met gehaktballetjes en aardappelkoekjes

Geplaatst

Dank je Sylvie, ik zie dat ik jou zelfs twee keer heb genoemd in mijn topmeiden-lijstje, een dubbele topmeid dus, haha.

Geplaatst

Dat is inderdaad een fijne (en menselijke) urologe Fran! Ook wel heel leuk van Vin dat hij een kadootje had meegebracht.

Veel plezier in Parijs, niet teveel proeven op die beurs ;-).

En inderdaad voor de stats: krieltjes met bloemkool en een kipschnitzel.

Geplaatst

fran heerlijk joh dat je er nog in staat zoals je er nu nog in staat. Dat is toch ook helemaal prima? Ik merk aan mezelf dat ik septischer wordt hoever ik kom in dit traject...als ik mezelf vergelijk met de tweede behandeling...wereld van verschil. Maar dat geeft ook niet, is ook gewoon zoals het is.

Wel bijzonder zoals die uroloog reageerd...betrokken! Kom je niet vaak tegen of beter gezegd...ben ik nog niet tegen gekomen!

Laika...het zal ook heel erg dubbel zijn voor jullie...onbezorgd genieten nooit meer maar ik hoop en bid voor jullie wel om een gezond kind over een kleine 8 maand!

Sab...knikker die pc in de kliko en koop morgen een nieuwe!

Geplaatst

Hi meiden,

Nou, die Hollandse kost was heerlijk :-). Nu even lekker een avondje met mijn ouders, we gaan vanavond niet naar het ziekenhuis. Situatie van mijn oma nog steeds heel slecht, maar wel stabiel. Dus even rust en niet naar het ziekenhuis, andere familie gaat nu.

Sandra: balen dat jullie ziek zijn!

Laika: het blijft spannend allemaal hè... Maar goed dat je ook begint te genieten!

Andere lieve meiden: verdriet is groot, fijn dat we het kunnen delen. En ook fijn dat heel vaak om jullie Moet grinniken!

Mijn lief en ik hebben ook hardop moeten lachen in de wachtkamer van het Azm. Ik zat het blad van Greta te lezen en daar stond een column van een dame aan wie wordt gevraagd hoe het met haar gaat. Zij steekt vervolgens een heel verhaal af met allerlei vaktermen als cryo's, invriezen, hormonen, ontdooien. Ze krijgt van diegene een vreselijk vage blik terug omdat ie er werkelijk niets van snapt. Vond ik erg grappig: ik vertel zelf soms ook te technisch aan mensen die niet in de IVF molen zitten en dan krijg je soms ook van die vage vragen. Maar goed, lang verhaal. Wij kregen daar echt een beetje de slappe lach van die column: zal wel een combi van zenuwen en emoties zijn. Andere mensen keken ons oog een beetje vreemd aan :-)

Ik ga even heerlijk Nederlandse tv kijken!

Geplaatst

Goede avond meiden!

Gaan jullie nu ook al in de nacht door...ik kan het soms al niet meer bijhouden, jullie zijn echt de vrienddinnen die er dacht en nacht zijn GEWELDIG!

Nico, leuk die foto van mini en maxi in het kozijn, de zwaarste is hier net geen 6 Kg in totaal heb ik ongeveer 18 kilo kat ;-) over dat Dossier, ik hoop dat het de 31ste maart wél compleet is, ik ga wel eerst bellen voor we naar leiderdorp gaan. Desnoods gaan we eerst even langs de poli van het EMC om het op te halen.

Syl-vie, ik hoop zo voor je dat het allemaal goed wilt aflopen met je bedrijf, en dat je in zoveel mogelijk rust aan een volgende poging kan beginnen. Ben zelf al twee keer gestopt (en al die ander keren) maar kan of wil of één of andere manier niet stoppen.

Esther, fijn dat je kan ruilen, de 16de mag je niet missen hoor, kan je nog niet iedereen zien!

Sandra, het heerst meid sterkte voor jou en je mannetje!

Sen, sterkte meid, ik herken je gevoel hoor, wie hier niet helaas

Guusje, meld je aan bij Henne voor de 16de! gezellig

Ursula, een mannetje wat leuk

IVFSH, gaat opschieten voor je heey, ik houd je er aan hoor! over twee jaar zien we elkaar weer

Ben vast iemand vergeten maar ik heb het zonder spiekbriefje gedaan maar dat doe ik altijd, heb last van een jojo geheugen soms heel goed en vaak helemaal niets!

Eerlijk gezegd best spannend om jullie allemaal te zien hoor.

Gisteren was weer een lange dag, vanuit het werk naar IKEA gedaan voor een kastje, daar gegeten (was niet echt lekker) Met een dubbel gevoel over 'die" ene afdeling, staan er een roze en blauw bedje naast elkaar en dan hoor ik mezelf zeggen tegen mijn man, die wil ik ALLETWEE!! Vervolgens schiet ik in de lag omdat iemand mij aankijkt van uhhh gek of zo?! Gelukkig beheerst het niet mijn hele leven......

Voor de statistieken, kipshoarma met zelfgemaakt knoflook brood en salade morgen denk ik nog maar een keertje boeren kool !

Geplaatst

Hi fran!

Fijn van die arts! Ik ben ook zo blij met de artsen in het Azm. Kan er altijd goed mee overleggen, heb er veel vertrouwen in en zij hebben zo goed meegewerkt met altid mijn planningen (China-Nederland). Echt top! Maar goed, ik ben dan ook nog niet de draak van een arts van Nico tegengekomen :-)

Geplaatst

Spaatje, 18 kilo kat? hahaha

Wat een leuk idee dat jullie 16 april bij elkaar komen. Als iedereen het leuk vind, zou ik het leuk en fijn vinden om ook te komen. Vind de rest het ook een goed plan als ik kom?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden