Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hmmm sylvie, wat eet je toch altijd lekker. Ik ben fan van jamies pastasaus, tomaten, heel lang laten sudderen, GOEDE (met hoofdletters) balsamicoazijn erbij, even meekoken, Stop, zout en peper, verse bascilicum. Eet het dan lekker hollands als hoofdgerecht met een salade erbij.

Miki, door de discussie over je onderschrift lees ik nu pas (lekker laat) dat je twee cryo's hebt. Waarschijnlijk allebei samen ingevroren? Wanneer wil je voor jezelf een besluit hebben genomen of je wel/niet een poging laat samen vallen met beginnende baan? Ik zit ook nu in mijn proeftijd van mij nieuwe contract, eerst drie maanden en na een jaar mogelijkheid tot onbepaalde tijd. Ik ga pas na de drie maanden mijn werk inlichten over mijn nieuwe zwschap. Niet omdat ik denk dat dit van invloed zal zijn. Ik vrees wel een beetje voor mijn verlenging...maja wie dan leeft dan zorgt.

Klaartje, wat een fijne baas heb je toch. Natuurlijk helpt het dat hij zelf met ivf is bezig geweest maar het spreekt toch voor hem dat hij zich in jouw situatie indenkt. Ik heb als kok gewerkt en daar goten we koud water over de pasta vanwege de bacterie ontwikkeling en latere verwerking. Moest zo snel mogelijk afkoelen en later in de steamer. Maja, dat was voor grote groepen (duizenden), ik giet hem thuis nooit na met koud water alleen als het salade wordt.

Esther en klaartje, hoe ging het met de opnames, ik heb het denk ik een beetje gemist. Of gingen ze nou niet door?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nee is niet echt italiaans maar inderdaad die engelsen gooien overal azijn op. Ik heb die keuken ook nooit begrepen hoor Sylvie, als ik zie wat zij 'smorgens naar binnen werken dan ga ik echt over mn nek.

Geplaatst

Sab, las dat je partner heel slecht uit de zaadtest komt. Wat een tegenvaller. Hopelijk lukt het jullie om het te verbeteren met alle tips en moeite. Ik vind dat er weinig tijd tussen de twee tests zit. Ik leerde vandaag nog hier op het forum dat er 70 dagen geen griep mocht zijn ivm invloed op het zaad. Maar misschien heeft die termijn niets te maken met zwemvaardigheid? Succes in ieder geval!

Ik duik mijn bed in met een boek. Moe moe moe.

Geplaatst

Hoiiiii, nou ik heb een stukkie teruggelezen, niet helemaal want anders kan ik helemaal niet meer reageren. Ik pak er ff een paar uit.

Klaartje, w.b je menstruatie. Ik heb ontzettend veel bloed verloren na de bevalling en door een sukkel van een dokter een bloedtransfusie afgewezen (hij zat ons bang te maken over het krijgen van nog een kindje en de risico's van de transfusie), waardoor ik dus zelf mijn ijzergehalte weer op peil moest brengen. Ik heb daar ijzertabletten bij geslikt. Mocht je je futloos voelen, dan zou dat je goed kunnen helpen!

Sandra, schrikken met je moeder zeg, hoe is het nu met haar? En met jullie uiteraard?

Babeth, lief van die wensballon....!!

Sylvie, wat rot van die case zeg. Wat voor bedrijf hebben jullie? Heb je vast ooit verteld toen ik niet in dit topic zat.. :-)

Wat leuk dat er zoveel hockeymeisjes zijn hier :-)

Ben de draad alweer kwijt, sorry girls.

liefs Sab xx

Geplaatst

Ursela, die test is al even geleden hoor. Dus qua tijd hadden we al 2x kunnen testen denk ik. Gelukkig is dat dus geen probleem :-)

Slaap lekker :-)

Geplaatst

Ursela geniet van je boek.

Sab wij hebben een licht en decor bedrijf. Doen veel zakelijke feesten, beurzen met een aantal vaste locaties in Rotterdam. Hebben ook een en ander in het buitenland gedaan, erg leuk. Hebben nu 12 mensen in dienst.

Nou meiden wij gaan de zaadkwaliteit eindelijk eens oppeppen.......tot over 5 minuten, haha...

Geplaatst

He meiden, wat wordt er weer veel geschreven. Als ik bij wil blijven kan ik eigenlijk niet gaan werken ;-). Moest voor het laatste lijstje geloof ik 5 pagina's terug...

Heb hieronder mezelf er ook even bij gezet.

Ben nu 4 dagen bezig met menopur. Zometeen gaat de 5e spuit erin. Voel duidelijk dat er wat gebeurt in mijn buik. Ben erg benieuwd naar vrijdag.

Esther, hoe voel jij je? Jij hebt al eerder dan ik de 1e fm.

Nico, geloof dat jij schreef dat je eigenlijk geen vertrouwen had in de 2e poging. Dat herken ik helemaal. 2e ronde was met zelfde medicatie en dosering als eerste ronde. Opbrengst was toen ook vrij laag. Ik had dus eigenlijk helemaal geen vertrouwen in nog een ronde op dezelfde manier. Daar kom je alleen altijd pas later achter. Bovendien zat ik achteraf gezien helemaal niet lekker in mijn vel. Nu wel, dus ben heel positief en hoopvol over deze ronde.

Hoop dat alle zieken zich inmiddels weer wat beter voelen.

Hier trouwens nog iemand die haar echte naam en foto niet durft te gebruiken... Iedereen in mijn omgeving weet dat we bezig zijn met IVF, maar op een of andere manier voelt het beter om hier wat anoniemer te zijn. Toch voelt dat tov jullie allemaal nogal gek. Het gaat me eigenlijk om iedereen van buiten dit forum die mogelijk toch meeleest. Lastig. Ik ga er nog even over nadenken...

Was er nou trouwens al een datum in april gekozen? Zo ja welke dag was het geworden?

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: 11 jan. Tese

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Sylvie: wachten op ongi, daarna opstarten iui met Puregon/Pregnyl, denk ik???

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Nico: 5 jan. start deca, 17 jan startecho

Sen: 1 jan. start Clomid, 10 jan. FM

Laika: 10 jan, intake 2e ivf-poging, waarschijnlijk 12 januari start medicatie

Kaartje: 7 jan. 1e fm.

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: echo 06-01-2011 (2e echo

Geplaatst

Kaartje 16 april.

Als je het fijner vindt om geen foto te plaatsen moet je het niet doen. Met Google is veel te vinden.

Fijn dat je positief bent over je kansen, hou dat gevoel vast.

Geplaatst

Nou meiden, daar lig ik dan heel romantisch op m'n luchtbed op zolder, terwijl manlief op de begane ziek ligt te zijn. Hij is zo onrustig dat het beter is dat we niet in 1 bed slapen, dan slapen we misschien allebei beter dan afgelopen nacht.

Welterusten!

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Goed geslapen?

klinkt leuk Sylvie! 12 mensen in dienst, goed zeg. Enne, hoe is het met de z.k? ;-)

Fren, beter geslapen vannacht?

Hier weer onrustig geslapen en zitten nu te overleggen wie wanneer gaat werken ivm ziek zijn Carolijntje. Straks wéér de dokter bellen en nu wil ik gewoon langskomen!! Dus waarschijnlijk ben ik vanmiddag weer online :-s

tot later, gr. Sab

Geplaatst

O fran hopelijk is het vanacht beter gegaan en zijn jullie allebei een beetje uitgerust.

Hoe voelt Vin zich nu???????? Ben je al van je onzekerheid af???? en blij dat het doorgaat volgende week??

Hmmm kookclubje lekker. Ben met periodes nogal uitprobeerderig en soms mislukt het ook wel eens. Nu zo'n laag energielevel dat ik vanmorgen voordat Paul vertrok naar zijn werk me verontschuldigt heb dat ik zo'n slechte huisvrouw ben de laatste tijd. Hij heeft er weinig moeite mee. Heb alleen de was bijgehouden en de rest op zijn beloop gelaten. Ach het komt wel weer..... en als het nodig is straks komt mijn schoonmoeder wat kleine klusjes doen.

Heb gister mijn moeder gesproken, het valt er allemaal niet mee. Haar arm en been willen niet helemaal doen wat ze wil en dat is frustrerend en dat geloof ik best. Het is nu best zwaar voor mijn vader dus heb haar aangespoort om via de huisarts hulp voor de verzorging in te schakelen. Die kan haar dan b.v. 2x per week lekker helpen douchen. Nu is het vervelend dat ik zo ver weg woon en weinig voor haar kan doen. Voor mijn eigen gezondheid is het wel beter. Vind het erg moeilijk, maar maak me niet al te veel zorgen. Mijn jongste broer van 30 woont nog thuis dus die helpt ook zo veel mogelijk. Mijn moeder voelt zich alleen zo bezwaard. We gaan aankomend weekend met onze nieuwe echofoto's de fam daar eens even opvrolijken. Ga het voor mijn ouders in een mooi lijstje doen en dan kan ze altijd naar haar eerste kleinkindje kijken en vind ze misschien de kracht om door te zetten als ze het even niet meer ziet zitten.......

Geplaatst

Sab, beterschap voor je meissie!

Sandra, snap dat het m,oeilijk is dat je niet om de hoek woont, maar wat je zegt, het is nu denk ik wel beter. Fijn dat je iig weet dat je broer er voor je ouders is.

Heb zeker beter geslapen vannacht, was alleen vanmorgen tot het bot verkleumd én luchtbed was langzaam leeggelopen. Vin heeft de hele nacht liggen draaien zei hij, maar het overgeven is gelukkig gestopt en hij probeerde vanmorgen een kopje slappe bouillon. Hij heeft helemaal geen koort, vanmorgen 36.1, dus maak me niet al te veel zorgen meer, te meer omdat het ziekenhuis zelf zei dat het zondermeer door kon gaan.

Straks een kookworkshop annex lunch en vanmiddag champagneproeverij met sushi... daar gaat mn dieet weer!

Werkze meiden!

Geplaatst

Fren....hopelijk gaat het steeds iets beter met Vin...sterkte meid!!!

San...wat een mooie gedachte om de echofoto's in te lijsten voor o.a. je moeder. zal haar zeker goed doen! begrijpelijk dat ze zich bezwaard voelt, want ze voelt zich waarschijnlijk nog jong genoeg om van alles zelf te doen. Helaas kan dit op dit moment niet en dat is zeer frustrerend...ik weet dat mijn moeder het verschrikkelijk vond om in het ziekenhuis te liggen.

Klaartje...wat fijn dat je baas zo meeleeft...en al helemaal omdat hij weet wat het allemaal inhoudt en hoe belastend het traject is...

Sab...beterschap met je meisje!!!

er kwamen een paar collega's tussendoor, dus nu ben ik helemaal kwijt wat ik wilde schrijven allemaal...kom later terug...

liefs,

Nico

Geplaatst

Lekker Fran, en sushi is gezond en champagne goed voor je huid, ergens gelezen dus niet schuldig voelen maar genieten.

Fijn dat hij geen koort heeft, er heerst idd iets van buikgriep.

Wij slapen elke nacht apart, we ieder een slaapkamer met 2 persoonsbed, in een super groot bed kunnen we wel samen slapen maar Jeroen zet in de nacht nog wel eens de tv aan en daar word ik weer wakker van.

Niet goed voor de realtie en apart slapen werkt super.

Sab wat vervelend dat ze zo ziek is, hopelijk kun je vamiddag terecht bij de ha.

De z.k. is weer in beweging, eindelijk, was hard nodig.

Sandra lijkt me moeilijk wat er nu met je moeder gebeurt, het liefst worden ze wat ouder zonder te veel klachten maar dit is toch moeilijk.

Wel fijn dat je broetje ook meewerkt en idd een hulp voor de verzorging kan de druk wat wegnemen.

Geplaatst

Ga vandaag tussen het werken door maar bijlezen, dan heb ik vanavond geen achterstand van een uur ;-).

Sab, beterschap voor je dochtertje!

Sandra, vervelend dan altijd om niet te kunnen helpen. Mijn schoonvader heeft jaren geleden een herseninfarct gehad. Had jouw moeder nou een bloeding of een infarct gehad? Hij kon toen een tijdje niet/nauwelijks lopen. Met fysiotherapie en veel motivatie is het allemaal weer goed gekomen. Mensen die het niet weten merken niks aan hem. Wij zien bijvoorbeeld wel dat hij sneller moe is dan voorheen (met name als hij zich moet concentreren). Mooi om straks een echofoto te geven. Erg bijzonder. Hoop zo op een goede echo voor jullie.

Sylvie, dan ben je in ieder geval ook nooit je dekbed of ruimte kwijt 's nachts ;-). Wij hebben gewoon een breed bed en eigen dekbed en dan slapen we heerlijk. Als we maar niet onder een dekbed moeten, want dan rolt manlief zich er helemaal in...

Geplaatst

Typisch mannen met dat inrollen, Jeroen doet dat ook.

Onze hond slaapt bij mij in bed, die is hanteerbaar en kan ik wegduwen.

Geplaatst

Kaartje dat weet ik niet, op de brief die mijn moeder voorlas van het ziekenhuis stond CVA dus kan allebij de kanten op zijn. Ik hoop dat ze door de echofoto de kracht vind om door te gaan als het haar allemaal even te veel wordt. Nu maar hopen op een fantastisch mooie dan.... Het is bijna donderdag ochtend tien over 9!!!!!!

Appart slapen!!!!! Neeee moet er niet aan denken. slaap slecht als hij niet naast me ligt. Hij snurkt wel maar ja als ik slaap hoor ik het niet. Ik hoop wel dat de bank lekker slaapt straks voor het geval ik het in ben niet meer uithoudt met mij dikke volle buik straks hihi.

Geplaatst

Sandra, is inderdaad vervelend dat je zo ver weg woont. Kan me voorstellen dat je bij haar wilt zijn nu. Gelukkig bijna naar haar toe met hopelijk iets moois om te laten zien!

Fran, he bah wat vervelend zo'n kookworkshop, moet je toch niet aan denken zeg, en dan moet je het nog zelf opeten ook zeker...hahaha, heeeeeeeeeeeerlijk, ik zeg: sas-dag (ben anti Sonja, maar dit bekt zo lekker ;-) ) Lekker genieten hoor!!

Sylvie, slapen jullie altijd apart? Ik zag heel toevallig vorige week zoiets bij Oprah, een stel dat al 12 jaar geloof ik apart slaapt..Ze schaamden zich er alleen wel voor, niemand mocht het weten, nee moet je het bij Oprah gaan vertellen....

Of is het bij jullie nu omdat....?

Wij hebben een bed van 2x220, heeeeeeerlijk, allebei een eigen matras wat kan bewegen en samen een dekbed, nooit 'trek-problemen' eigenlijk...

Kaartje lukt het bijlezen een beetje :-)

Nico, weet je het alweer? haha, je mag ook niet forummen op je werk he? ;-)

Ik ben nu thuis en straks naar de h.a. met Carolijn, maar ik gok op een keelontsteking...zullen het wel horen.

Nu even lekker mijn ceasarsalade naar binnen werken, hmmmm jammie zeg!!

xx

Geplaatst

Sab, tempo ligt hier vandaag niet zo hoog, dus ik hou het nog bij ;-). Handig ook als je eigen baas bent, dan 'mag' je gewoon forummen tijdens het werk.

Ik slaap ook altijd het lekkerst als manlief er ook is. Voelt toch leeg als zijn helft van het bed leeg is. Dat komt alleen nog wel eens voor aangezien hij onregelmatige diensten draait (dus of pas rond 2.00 uur thuis of om 8.00 uur). Gelukkig is dit niet wekelijks zo. Verder slaap ik dus af en toe op de praktijk bij een dienst. Soms lopen we elkaar dus een paar dagen mis en dat is wel eens balen. Daar kan ik niet zo goed tegen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden