Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo...ben gewassen en gestreken.

Klaartje wat rot dat je zo verkouden bent. Blijft een beetje kwakkelen voor mijn gevoel bij jou of niet? Las elders dat je vanaf volgende week weer volledig moet gaan werken. Zie je het een klein beetje zitten? Of zie je er erg tegenop? Hoe bevalt je nieuwe job trouwens?

Miki...leuk een foto! Kom maar op!

Wat fijn dat je nog contact hebt met Martha. Moet vaak aan haar denken. Wat een zware tijd zal dit voor ze zijn. Wil je haar de hartelijke groeten doen als je haar weer spreekt?

Zou je het zien zitten om tegelijkertijd met het starten van je nieuwe job ook te starten met een cryo tp? Lichamelijk en qua tijd is dat natuurlijk minder belastend. Hoe denkt je partner daar over?

Oh meiden ik krijg altijd zo'n schuldgevoel als ik jullie hoor praten over sporten! Ik moet eigenlijk ook wat gaan doen, ik voel dat het nodig is. Maar wat? Ik vind echt bar weinig leuk, wie heeft er nog tips? Trouwens ik vind het ook leuker als je het met z'n tweetjes doet.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik durf niet hoor, met foto... niet voor jullie maar met name voor mensen (ouders) die het niet weten waar me mee bezig zijn. Ik moet er niet aan denken dat ze er via internet achter komen, lijkt me heel vervelend...

Wel positive vibes maar ook hier weer een rauwe keel en veel hoesten... Ik dacht dat het over was maar sinds twee dagen weer losgebarsten... Ook hoofdpijn erbij, zucht... Had met Oud en nieuw lekker kunnen drinken omdat we bij mijn vriendin bleven slapen maar heb het bij een roseetje en 2 Baileys gehouden...

En nog steeds niet gedoucht, foei, ik kan me er niet toe zetten, net als de was die gedaan moet worden en stofzuigen boven wat nodig moet. Morgen weer een dag...

Geplaatst

Caroline ik snap het wel hoor dat je bang bent voor herkenning op deze manier. Maar...je kunt ook heeeeel eventjes een fotootje plaatsen en hem zo weer weg halen :)

Jij ook al niet helemaal fit? Flink aan de paracetamol, trachitol en keel pastilles! En die was en de stofzuiger staan er morgen ook nog hoor! Ik doe in het weekend altijd niks op huishoudelijk gebied. Het weekend is wat dat betreft een beetje heilig voor me!

Geplaatst

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: 11 jan. Tese

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Sylvie:

Nico:

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Sen: 1 jan. start Clomid, 10 jan. FM

Zwanger

Babeth: echo??

Sandra: echo???

heb mezelf er ook maar even bijgezet :)

Geplaatst

Ik ga ook zo het lijstje invullen, ben nog te lui lig op de bank.

Ja leuk foto's, Caroline heel even een foto erop kan ook maar als je jezelf er niet prettig bij voelt niet doen.

Heerlijk een luilakdag....

Geplaatst

Caroline ik snap het wel van die foto hoor! Ik heb tijdens het solliciteren wel eens gedacht: straks googlen ze en komen ze hier uit. Als je het niet prettig vindt, gewoon niet doen. Je bent ons net zo dierbaar zonder foto.

Ik loop trouwens idd te kwakkelen. Ben eigenlijk altijd de hele winter door af en aan verkouden en merk nu dat de zwangerschap en miskraam m'n weerstand geen goed hebben gedaan. M'n conditie ook niet trouwens.

Werken, Esther....ach wat zal ik zeggen. Het boeit me op het moment weinig. Kan ook nog niet echt zeggen of het me bevalt. Sommigen dingen wel, maar ik zie ook dingen die me absoluut níet bevallen. Ik merk wel dat het lastig is dat ik niet echt nieuw meer ben, maar toch ook weer wel. Heb erg het gevoel dat ik me moet bewijzen, maar ook het gevoel dat ik achter loop op de anderen. Ben aangenomen als senior en heb overal hulp bij nodig omdat ik hun werkwijze nog niet ken en dingen niet fantistisch georganiseerd zijn (huisstijldocumentje is niet te vinden bijvoorbeeld). Beetje vervelend allemaal want heb dus wel een halfjaarontract waar al twee maanden van om zijn. Aan de ene kant wil ik er dus flink tegenaan en ze laten zien wat ik kan, aan de andere kant kan het me allemaal weinig schelen. Heb andere dingen aan m'n hoofd. Deze week werk in 4x5 en dan vanaf volgende week weer 4x6. Hoop dat het gaat lukken.

Ik ga een was ophangen. Heb ook het principe van 'op zondag geen huishouden', maar wassen doen we wel in het weekend omdat we dan een lager stroomtarief hebben. Dus zondag sta ik meestal wel te strijken. Ach, muziekje erbij en daarna lekker met een boek op de bank. Vanavond eten we pasta met zalm en spinazi. Even de weerstand en het ijzerniveau opkrikken ;-)

Fijne zondag nog!

Geplaatst

Ha Sen, gisteren begonnen zie ik. Spannend weer!

Pauze

Sylvie:

Nico:

Behandeling

Zwanger

Geplaatst

Tja, sporten. Hou er erg van, maar ben een echte teamsporter en hockey, wat ik al jaaaaren doe, ligt stil in zomer en winter. Doe ook aan yoga, maar das meer voor de geestelijke veerkracht :-). Heb van de dietiste de opdracht gekregen weer te gaan sporten, omdat het afvallen een beetje stilstaat en wilde dus (weer) gaan zwemmen, maar dat is er tot op heden nog niet van gekomen. Kan me er moeilijk toe zetten... Misschien morgen maar eens weer een poging doen!

enne, huishouden; de glazen (die niet in de afwasmachine kunnen) van oudjaarsavond staan nog steeds geduldig te wachten om afgewassen te worden...

Dus ben niet echt een huishoudprinses. We hebben eigenlijk ook vrij snel nadat we zijn gaan samenwonen 5 jaar geleden een werkster in de arm genomen. Vin had toen nog wisseldiensten nl, en we zagen elkaar dus vrijwel alleen in het weekend. Ik was niet van plan om die tijd dan poetsend door te brengen. We vergoeden het onszelf door te zeggen dat we vrije tijd kopen, niet dat we te beroerd zijn om zelf te poetsen, haha!

Geplaatst

Pauze

Sylvie: wachten op ongi, daarna opstarten iui met Puregon/Pregnyl, denk ik???

Nico:

Behandeling

Zwanger

Heb even aangevuld met vraagtekens omdat ik het eerlijk gezegd nog niet weet wel of niet opstarten, teveel met andere dingen bezig.

Fren leuke foto!

Geplaatst
Pauze

Nico:

Behandeling

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

dames, wat handig van dat lijstje!! ik heb mijn gegevens even aangevuld maar als iemand er moeite mee heeft dan gewoon zeggen hoor!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

volgens mij hebben de meeste dames hier een dagje om echt te rusten gehad nietwaar? wij hebben het ook rustig aangedaan, wel gewassen, vandaag is mijn laatste vak.dag dus zal tegenvallen komende week.

Klaartje, ik heb er wel het vertrouwen in dat je wel weer lekker in je werk komt hoor, los van wat je allemaal hebt meegemaakt is het met parttime uren ook al best lastig om in een nieuwe baan te komen, zal vast schelen als je weer op je 100% uren zit, en als je merkt dat het dan lekker gaat is dat ook goed voor je vertrouwen!

Wij hebben trouwens gisteren pasta met verse spinazie op, normaliter met zalm maar deze keer met kabeljouw, ook erg lekker moet ik zeggen.

Mijn man is even makkelijk chinees halen, hij heeft mijn auto maar meegenomen, heeft sinds 3-12 stilgestaan maar doet het gelukkig nog wel haha.

Fren, inderdaad een erg leuke foto!

Syl, wat lastig dat je nu teveel dingen aan je hoofd hebt om nu te kunnen zeggen we gaan weer beginnen, hoop dat het snel allemaal weer lekker gaat

groetjes

Babeth

Geplaatst

HAllo dames,

Allemaal de beste wensen voor 2011. DAt we allemaal een kindje op de wereld mogen zetten.

Morgen de 3e lucrin spuit erin. Dan 10 januari naar de internist en 24 januari naar de gewichtsconsulent. 25 januari naar verpleegkundige spreekuur in het ivf centrum. Dus we hebben nog genoeg te doen in Januari.

We hebben een rustig oud en nieuw gehad.

Verder vandaag naar de haarlemse waterpolo dagen geweest. WAs wel leuk.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Pauze

[/u]Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Nico:

Behandeling

Zwanger

Sandra: echo 06-01-2011 (2e echo)

Zo het nieuwjaarsbezoekje aan de schoonouders is voorbij. Vanmiddag ook nog even bij vrienden geweest om het goede nieuws te vertellen. Was heel gezellig en heel vermoeiend.

Esther kijk je wel uit met diclofenac?? Volgens mij gaat dat niet samen met een zwangerschap en je bent tenslotte in de race en nog niet uit je bloed..........

Ben lekker moe dus ga verder bankhangen. Morgen weer vroege dienst....

Geplaatst

Hi allemaal,

Even op een laat tijdstip een berichtje van mij. Ik ben morgen nog lekker vrij (en mijn vriend ook) dus we nemen het er nog even van...

Henne, ik herken wel wat je zegt over je weerstand. Toen ik de missed abortion had, en daarna nog 8 weken gebloed heb, en vervolgens alsnog een curretage kreeg, is mij dat ook niet in de koude kleren gaan zitten. Ik had echt een lagere weerstand en ook mijn hormonen waren flink van slag. Ik ben op aanraden van een andere ervaringsdeskundige een vitamine b preparaat gaan slikken, dat hielp wel.

Fran en Miki, ik woon ook in de buurt, ik woon in Amsterdam-west, vlakbij de Haarlemmerweg, dus ik ben zo in Sloten. Gezellig hoor!

Ik heb het lijstje net aangevuld. Ik wilde mijzelf bijna nog bij 'pauze' zetten maar dat gaat toch echt niet meer op. Over een week gaat het alweer beginnen....

Liefs, Laika

Pauze

Nico:

Behandeling

Laika: 10 jan, intake 2e ivf-poging, waarschijnlijk 12 januari start medicatie

Zwanger

Geplaatst

Zo mijn rijtje van zes dagen werken zit erop! Nu lekker op de bank met een wijntje en zo douchen en dan naar bed.

laika...spannend, jij ook alweer bijna in de race! succes met deze poging!

Sandra...op tijd eruit morgenochtend. Werkze! Ik wist eigenlijk niet dat diclofenac niet mocht bij een evt. zwangerschap. Het is ook troep, ik neem er ook al een maagbeschermer bij. Maar zonder lukt nog niet. Ik heb ook tramal geprobeerd maar daar wordt ik zo suf van, geen succes dus. Ik zal morgen de huisarts even bellen, dit werkt ook niet zo.

Fren...wij hebben ook een werkster hoor! Toen gerard twee jaar geleden weer aan de studie ging ben ik met een nieuwe baan begonnen, werk 32 uur in de week. Eerder deden we het huishouden samen maar gerard heeft daar echt geen tijd meer voor. De tuin en de auto zijn erook nog. sindsdien hebben wij een werkster en ik vind het heerlijk! Ik voel me er ook absoluut niet schuldig om ofzo hoor.

Vanavond gewerkt met een collega die veel sport, net als nico ook lessen geeft maar dan pumpen geloof ik. Ik zou ook meer een teamspeler zijn maar wat...??? Als ik die collega hoor dan denk ik toch wel bij mezelf...es je bent een klein beetje een lui varkentje hoor!

Nico trouwens al een paar dagen niet gezien geloof ik? Alles goed me je meis?

Klaartje...het lijkt me sowieso al lastig om op deze manier goed in te komen wat betreft een nieuwe baan. Je hebt ook gewoon een vervelende start gemaakt zo. Toch geloof ik wel dat, als jij de uren die je werkt jezelf bent, het wel goed komt hoor! Uiteindelijk hebben ze echt heil in je gezien en ze zijn ook zo coulant geweest de afgelopen periode.

Toch wel rot als je eigenlijk helemaal niet zo heel erg veel schik hebt op je werk. Het is op dit moment gewoon je focus niet, proef ik uit je woorden. Opzich natuurlijk heel logisch maar ik kan me ook wel voorstellen dat het niet echt goed voelt? Lastig hoor.

Ik duik zo lekker mijn bed in. Morgen heb ik een bank dagje...trusten meiden!

Geplaatst

STRESS!!! Vin heeft de hele nacht boven de wc gehangen, heb geen oog dicht gedaan. Nu is dat niet zo erg, maar als hij koorts krijgt gaat de tese niet door!!

Wat kan ik doen? Werkelijk alles komt er weer uit, dus paracetamol slikken heeft geen zin...

Geplaatst

He bah Fren dat hij nu zo ziek is. Koorts hou je niet tegen kun je alleen wat onderdrukken.

Voor het overgeven kan hij Domperidon slikken te halen bij de apotheek, had dat laatst ook tegen iemand gezegd of was jij dat?

Huisarts bellen en doorgeven over de tese, wat te doen.

Succes!

Nico idd niet meer gehoord, die is nog aan het bijkomen van nieuwjaar vieren.

Geplaatst

Achneeeeeee, jeeeemig! Heb je het ziekenhuis al kunnen bellen? Wellicht zou een paracetamol/koortsdemper in injectievorm een optie zijn? Even apotheek bellen of ze zoiets ook rectaals of op een andere manier hebben (al dan niet op recept)? Hij heeft dus nog geen koorst? Is het buikgriep (heerst wel geloof ik)? Of iets verkeerds gegeten (jij nergens last van)?

Sterkte dame, niet tof deze stressssss!!!

Geplaatst

ik wil geen slapende honden wakker maken, hij had volgens mij vanmorgen geen koorts. Zal hem straks even belklen dat hij koorts opneemt, maar ben zo bang dat als ik het ziekenhuis bel ze de tese direct verplaatsen - 3 MAANDEN!

Geplaatst

goeiemorgen ladies....

ben een paar dagen niet online geweest...waarom??? uhm...gewoon even wat quality time met mijn vriend hebben en druk met de release van de club power, club yoga en club cycle (club power is hetzelfde als pumpen, maar dan van Club Joy, de nederlandse/belgische aanbieder van deze programma's)...hihihi...maar het goed gaat met me...don't worry..

Ik doe het even het uit hoofd...heb het net allemaal bijgelezen...jeetje...was weer genoeg om te lezen...dus mocht je er niet bij staan..sorry...niet persoonlijk bedoeld, maar dan heb ik het niet onthouden...

Babeth....heel erg mooi die wensballonnen...en over 10 dagen de 2e echo...succes

Sandra...jeetje....toch ernstiger dan gedacht met je moeder...echt wel schrikken...ik hoop dat ze met alle therapie er weer bovenop komt...beterschap voor haar en sterkte voor jullie!!! en over 3 dagen de 2e echo!!! heel veel plezier!!! op naar een kloppend hartje!!! (of twee!!!)

Sen...10 januari de 1e fm...succes meid...vergat jij nou de spuiten te zetten??? hihihi...hoop dat het geen effect heeft...

Raba...he gatsie...wat een slecht nieuws meid...balen dat je bongi bent geworden...sterkte meid!

Laika....10 januari beginnen...succes meid!!!

Fren...neee....het zal niet waar zijn...erg zeg...heb je het ziekenhuis al gebeld om te vragen wat je kunt doen voor Vin..he gatsiedarrie zeg....zou zonde zijn als de tese niet door gaat...verdorie...duim voor jullie dat het goed komt!!!

Klaartje...heel begrijpelijk met je werk...heb ik ook...en ik ben er ook van overtuigd dat het goed komt...ze weten wat ze aan je hebben, anders hadden ze je niet aangenomen, toch??? gelukkig dat het bloedbad voorbij is...

Hebben een rustige oud-op-nieuw gehad...eerst naar de verjaardag van de dochter van onze buren-buren geweest...ze werd 1 jaar...

daarna zijn we naar huis gegaan (en dat was ver lopen..hihihihi, twee deuren verder)..en zijn we begonnen met koken...als voorgerecht hadden we gevulde komkommer met eisalade (eigenlijk ook met spekjes erin). Hoofdgerecht was varkenshaasje, met champignons en een lekkere jus, vriend had spruitjes, ik had sperziebonen, sla met spekjes en aardappelpartjes uit de oven. Toetje: chocolademousse (toch alleen maar de bruine gemaakt...hihihi)...maar was wel errug lekker...en daarna...hebben we het nog volgehouden tot 9 uur half 10 en toen zijn we in slaap gevallen...om half 12 werden we wakker...net op tijd voor het vuurwerk....gezellig wat vuurwerk afgestoken met de buren en een glaasje champagne gedronken...de eerste en de laatste alcohol van dit jaar...hihihi...daarna hebben we nog een film gekeken (ben effe kwijt welke) en tegen 3 uur, half 4 zijn we naar bed gegaan...jammer dat we door de mist en de vuurwerkdampen niet veel konden zien...normaal kunnen we tot kilometers ver duitsland in kijken naar het vuurwerk daar...nu konden we met moeite zien wat er aan het einde van onze straat werd afgestoken...wel jammer...

1 januari ook lekker niets gedaan..bij mijn ouders geweest en bij mijn schoonmoeder en daarna frieten gegeten...

gisteren ook zo'n lekkere hangdag...met ook oefenen voor de releases van vanavond erbij...

woensdag gaat de eerste deca erin...zal het lijstje even aanpassen...zaterdag de laatste pil...heb gisteren mijn reikimaster gemaild en die gaat me ook nog op afstand behandelen...

de 17e heb ik weer een reikibehandeling...de dag dat we ook de startecho hebben...

Pauze

Behandeling

Nico: 5 jan. start deca, 17 jan startecho

Laika: 10 jan, intake 2e ivf-poging, waarschijnlijk 12 januari start medicatie

Zwanger

Wat jullie schreven over jezelf beschermen bij een/de volgende behandeling..ik herken het...ik had dit voor onze 2e ivf en ook hierna...naar onze tweede ivf toe had ik zoiets van...eerst zien, dan geloven...dacht dat het zelfbescherming was, maar ben er nu achter dat ik eigenlijk de tweede ivf op deze manier geen schijn van kans aan het geven was...omdat ik er niet in geloofde...na de 2e ivf had ik dus ook zoiets van...zie je nu wel...ben ik voor niets afgevallen, heb ik voor niets zoveel dingen gelaten en waarvoor??? voor niets...voor een negatieve test...ik doe het niet meer...iedereen kan me de pot op, dan blijven we maar kinderloos...maar gelukkig (voor mij was dit het geval, weet niet of dit voor iedereen geldt en/of van toepassing is) hadden we daarna vakantie en had ik het boek van Zita West...deze twee dingen hebben mij en mijn vriend de rust gegeven en de tijd om weer alles op een rijtje te zetten en ons weer op te laden voor een 3e ivf...

don't get me wrong...ik vind het reuze eng dat we over 2 dagen weer de eerste spuit erin gaat zetten...hoe zal het deze keer gaan...zal ik weer veel last van de hormonen hebben? zal ik weer zo moe zijn? hoe zal het gaan met de puregonprikpen??? zal ik weer 3 follikelmetingen nodig hebben??? het niet kunnen plannen vind ik verschrikkelijk...zeker omdat ik ook nog rekening moet houden met vervanging voor mijn lessen...ik kan niet al een paar weken vantevoren zeggen dan en dan heb ik vervanging nodig...ik weet het pas een paar dagen vantevoren...

maar...ondanks al deze vragen ben ik wel positief en vol vertrouwen dat deze 3e ivf gewoon helemaal gaat goed komen...tuurlijk lees ik ook de succesverhalen, maar dat had ik met de 2e ivf ook ...iedereen die in de mmm zat was bij de 2e behandeling zwanger geraakt, dus ik dacht dat ik dat ook zou zijn...niet dus...dus ik probeer me niet meer al te veel te focussen op de succesverhalen en de minder succesvolle verhalen...

weer een heel verhaal...

dames...ik ga me e ven douchen...het beddegoed afhalen en in de wasmachine gooien en wat strijken...en ook nog wat oefenen...hihihi...

tot later!!!

liefs,

nico

Geplaatst (aangepast)

hallo meiden.

allereerst wil ik jullie een heel gelukkig en gezond 2011 wensen, dat er veel kindjes geboren mogen worden en pogingen lukken, voor allemaal!!!!

helaas ben ik niet zwanger, mocht 1 januari testen maar een dag eerder gedaan en negatief, de dag erna begon ik idd wat te verliezen, eerst gewoon donkerbruin en niet veel, gisteren voordat we op nieuwjaarsvisite gingen ontstond in mijn ogen een normale menstruatie maar toen we s' avonds in de auto terug naar huis zaten kreeg ik wel erge buikpijn, thuisgekomen compleet rood, alles, broek, autostoel.

tampon en inlegkruisje die ik altijd de eerste dagen erbij gebruik helemaal doorweekt terwijl een uur ervoor niks aan de hand was.

ik verloor een groot stuk weefsel wat er leek op de andere miskramen.

lekker gedoucht en een uur later weer een groot stuk weefsel.

is dat normaal bij ivf? nee toch?

raar want ik had geen positieve test, waaschijnlijk is het gaan delen en beetje in gaan nestelen en en niet verder gegroeit ja dat kan niet anders maar het eitje is wel gaan groeien.

9 dagen na de pregnyl had ik ook een test gedaan om te kijken of de pregnyl uitgewerkt was en die test was negatief.

bij de (2 van de 4) miskramen had ik wel een positieve test en na een week ging ik het dan verliezen en de andere 2 pas met 6 en 9 weken ongeveer.

moet de uitslag doorbellen maar ben al de hele morgen aan het proberen en elke keer in gesprek.

hoe nu verder weet ik niet, of ik nu gelijk weer aan de pil moet, of dat daar ook een maand rust voor staat. weet dat ik een maand rust moet nemen en dat vind ik ook niet erg.

ging bij mij allemaal best snel, omdat ik tussendoor kon dus bepaalde dingen weet ik helaas niet.

mijn zoontje is ziek thuis, dus ik ga lekker samen met hem bankhangen.

groetjes marjan

aangepast door Marjan77
verkeerd geschreven
Geplaatst

Oh Fren wat een ellende, ik ken deze stress maar al te goed... Wij hebben de knoop doorgehakt om de dag voor de punctie te stoppen, vriend was echt niet in staat om naar het ziekenhuis te gaan, maar jullie hebben toch nog ruim een week? Komt vast wel goed!! Sterkte!

Marjan, balen dat het niet gelukt is... Ik werd op 22 december ongesteld na onze laatste poging en dat was ook echt wel meer dan bij een normale menstruatie, ook met veel weefsels... maar dat schijnt toch gewoon baarmoederslijmvlies te zijn dat je had opgebouwd en geen miskraam, wat ik gehoord heb. Sterkte ermee!

Ik ga zo mijn bed weer in, heb de hele nacht liggen hoesten, verkouden spierpijn, heb een flinke griep te pakken ben ik bang...

Geplaatst

het gaat erom dat griep de zaadcellen kapot kan maken, en dan kan het zo zijn dat ze niks kunnen vinden met de tese. Zaadcellen hebben 70 dagen nodig om weer aangemaakt te worden. Het staat ook letterlijk in de folder van het zh: Heeft u koorts of bent u ziek, bel ons om de tese te verplaatsen, hoe moeilijk deze beslissing ook is. Ik ga er dus maar van uit dat het uitgesteld gaat worden. Het zal ook eens meezitten!

Geplaatst

elinorac.. op mijn verjaardag dus, ja dat dacht ik ook al omdat ik ook die ustroganbollejtes moest inbrengen maar het was net een miskraam qua hoeveelheid en hoe het eruit zag maar dan had ik een positieve test moeten hebben, ik had in de 2de wachtweek al wel door dat ik niet zwanger was omdat ik totaal geen symptomen had en ik voelde me niet zwanger en gewoon ook puur gevoel. , ik heb een hele vroege eisprong en wist elke keer in de 3de week van mijn cyclus al dat ik zwanger was,nu is het door de pil enzo meer gereguleerd dus is het heel anders dan bij een normale spontane manier.

we gaan gewoon weer verder, dit was de eerste poging, helaas was dit de enige bevruchte eitje dus moet weer opnieuw spuiten en een punctie maar we gaan er gewoon voor!!!nu moet ik wel meer puregon spuiten en daar zie ik tegenop omdat ik de laatste 3 dagen voor de punctie erge last van mijn nieren kreeg omdat daar 8 eitjes zaten aan die kant en de andere kant 3.

beterschap!!

Fren ik hoop dat het meevalt en dat je gewoon voor de tese mag gaan!

gr marjan

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden