Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och Fren, wat een rampscenario... Het zal jullie eens een keer meezitten. Grrr... Ik duim dat, zolang er geen koorst is, het "gewoon" door mag gaan. Maar laat het ziekenhuis beslissen, want wel doorzetten en dan moeten ondervinden dat het negatief effect heeft gehad wil je ook niet... Sjonge jonge, gedoe!

het gaat erom dat griep de zaadcellen kapot kan maken, en dan kan het zo zijn dat ze niks kunnen vinden met de tese. Zaadcellen hebben 70 dagen nodig om weer aangemaakt te worden. Het staat ook letterlijk in de folder van het zh: Heeft u koorts of bent u ziek, bel ons om de tese te verplaatsen, hoe moeilijk deze beslissing ook is. Ik ga er dus maar van uit dat het uitgesteld gaat worden. Het zal ook eens meezitten!
  • Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat is waar, die aanmaaktijd, zucht. Onze derde poging was een paar maanden na de longontsteking en ik denk achteraf dat we die net zo goed niet hadden kunnen doen, omdat het zaad nog nooit zo slecht was geweest.

Maar heeft ie nou zijn temperatuur al genomen???

Geplaatst

krijg m niet te pakken, ligt volledig in coma denk ik :-)

Voordeel is dan wel dat hij niet meer aan het overgeven is...

Nog niks van het zh gehoord.

Geplaatst

Die willen vooral weten of hij koorts heeft denk ik. Is hij ook verkouden? Kan het stress zijn? Voor hem is het ook superspannend natuurlijk...

Ben je aan het werk eigenlijk?

Geplaatst

Och Fren wat balen meis. Bij ons is de eerste poging ook drie maanden uitgesteld maar Gerard had toen echt koorts, flinke griep. Geen buikgriep maar zere botten, hoesten, keelpijn en koorts dus. Als het bij overgeven en diarree blijft dan zou het opzich toch gewoon door moeten kunnen gaan? Wat spannend zeg. En wat zou het enorm balen zijn als het uitgesteld gaat worden.

Marjan wat jammer dat het deze behandeling niet gelukt is. Sterkte!

Ik heb schandalig uitgeslapen tot half 11. Nu even zuigen, dweilen en stoffen.

Geplaatst

ja ben aan het 'werk' maar kan mn gedachten er niet echt bijhouden. Vin zegt dat het alleen overgeven is en dat ie geen koorts heeft. Hij heeft het alleen niet opgenomen... Hij is niet verkouden of aan de diarree, dus we duimen maar dat het door kan gaan. Maar ik laat die beslissing inderdaad door het zh nemen.

Geplaatst

Jeetje fren het zit jullie ook niet mee. Ik hoop zo dat het door kan gaan ik duim voor jullie.

Marjan voor Jou ook een k begin van het jaar. Veel sterkte.

Wij hebben zo veel vragen en hebben een gesprek aangevraagd ze kunnen pas 24 jan. Want dit word onze.3de poging. Misschien lassen we een maandje extra rust in. Deze poging die mislukt is heeft er flink ingehakt

Geplaatst

Hallo, ben na een drukke week weer eens online.

Wil jullie een gezond en gelukkig en zwanger 2011 wensen. Ik hoop dat de mooie lieve wensballon van babeth zijn werk goed gaat doen.

Marjan, heftig zo'n ongesteldheid. Maakt dat je twijfeld of er een begin was of niet...Sterkte!

Klaartje, hopelijk voel jij je binnenkort beter op je plek in je nieuwe werk. Het is logisch dat het nu onbelangrijk voelt en veraf. Dat klinkt eigenlijk goed, betekend dat je jezelf even voorop zet en dat mag ook wel. Hoe gaat het nu met je man? Je vertelde dat hij het er moeilijker mee had dan jij, hoe staat hij tegenover de cryopogingen?

Fren, wat enorm balen die buikgriep. Ik ben benieuwd wat het ziekenhuis gaat zeggen. Drie maanden uitstel, pfff je moet er niet aan denken, weer in de wacht.

Esther over een paar dagen alweer beginnen. Nico ook, oooh ik hoop zo dat deze pogingen het gaat lukken!

Miki, hoeveel cryo's hebben jullie? Hoeveel gaan er teruggeplaatst worden?

Caroline, hopelijk ben je snel weer uit de ziekenboeg.

Sandra, wat ontzettend vervelend dat jullie nog geen kloppend hartje hebben gezien. Hoe voel jij je nu? Het is gelukkig nog maar 3 nachtjes slapen. Hoe laat hebben jullie de echo? Mogen we mee? Nee, flauwe vraag, maar ik kan me voorstellen dat het superspannend is, ik voel de spanning nu al laat staan hoe jij die moet voelen.

Hier gaat alles prima, ik heb mijn verjaardag gevierd met een sledetocht met paard. Het was geweldig, we waren sneeuwprincessen. Op de foto zie je twee vriendinnen genieten.

[ATTACH=CONFIG]545[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]546[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]547[/ATTACH]

Ik heb helemaal geen zw.schapsverschijnselen meer. Met het verhaal van henne in mijn achterhoofd maak ik me een beetje zorgen. Maar ik weet ook dat dit erbij hoort. Die ongerustheid wordt pas weggenomen (hopelijk) op 18 jan.

Ik heb niet heel veel teruggelezen en ik hoop dat ook niet dat ik mensen vergeten ben, ik doe wel aan jullie denken, sen, martha (ook al is ze hier niet), babeth, sylvie.

oh, sylvie, nog steeds niet uit de financiele probelemen? wanneer krijgen jullie meer duidelijkheid? Ik hoop dat je snel wat meer rust hebt.

Geplaatst

Fren ik denk dat het stress is... is hij daar vatbaar voor? Hij moet toch over een dikke week 'presteren', al doet hij het niet zelf maar er hangt veel van af voor jullie. Alleen overgeven kan ook nog voedselvergiftiging zijn?

Geplaatst

fren, dat is in ieder geval al iets. Mag hij misschien preventief paracetamol slikken? (maar misschien houdt hij die niet eens binnen). Heeft het ziekenhuis al iets laten horen?

Geplaatst

oooohhhh wat fijn! En nu als de wiederweerga naar de apotheek en domperidon/metoclopramide/primperan en paracetamol zetpillen halen!

Serieus, dat is echt wel goed om in huis te hebben, voelt hij zich een stuk beter door!

Wat super zeg en wat zal jij een stress hebben gehad vandaag.

Heel veel beterschap voor je mannetje!

Geplaatst

Joehoe, goed nieuws. Wat een opluchting! En inderdaad snel zetpillen en ander koorstremmende handel scoren. xxx

Geplaatst

fren...gelukkig zeg dat het volgende week gewoon doorgaat!!! nu dus zorgen dat je mannetje zich beter blijft voelen...mss iets verkeerd gegeten...wat een opluchting zal dit voor jullie zijn...mss reageert je man/vriend inderdaad heftig op stress...is niet niks wat er staat te gebeuren volgende week!

Marjan...jammer dat deze keer niet gelukt is....het zou inderdaad baarmoederslijmvlies kunnen zijn...bij mijn miskraam had ik dat namelijk ook...en ook grote bloedstolsels...zeker met de utrogestanbolletjes heb je meer baarmoederslijmvlies opgebouwd..sterkte meid!!!

uhm...en toen was ik het kwijt...:dontknow:

ursula....geen kwaaltjes wil niet zeggen dat het fout zit...houd moed meid...mijn moeder heeft 6 kids gehad en bij ons alle 6 heeft ze niet echt noemenswaardige kwaaltjes gehad...mijn oudste zus (3 kids) ook niet echt...nog even volhouden en dan kun je o pde echo zien dat het helemaal goed zit...snap dat het verhaal van Henne door je hoofd flitst, maar elke zwangerschap is anders....

was is klaar...effe in de droger gooien...hebben we voor straks weer fris beddegoed...hihihihi...

liefs,

nico

Geplaatst

Hoi meiden, aller eerst de allerbeste wensen voor 2011! Veel liefde geluk, gezondheid maar bovenal: zwangerschappen! Iedereen die zwanger is, dat jullie maar een gezond kindje op de wereld mogen zetten dit jaar. Voor de nieuwe pogingen, ik wens ons, :-) heel veel succes en geluk en dat ook wij nog een kindje mogen krijgen dit jaar.

Ik heb niets bijgelezen, ik zit al een week met zieken thuis en ben zelf aardig oververmoeid aan het raken door slaaptekort.

Als ik tijd heb zal ik zeker bijlezen :-)

dit was het weer voor nu, even een kind temperaturen (bij te hoge temp naar de h.a.) en badderen.

liefs Sab xx

Geplaatst

Fren, dat is goed nieuws. Nog 1 weekje spanning volhouden. Succes.

Sab, beterschap met de zieken, ben je zelf wel gezond?

Nico, soms ben ik onder de indruk van jouw tomeloze energie. Is dat van de spanning om weer te beginnen dat je zo'n bezig bijtje bent? Hmm, ik wil ook fris beddegoed, maar ik heb al twee wassen gedraaid vandaag en dat was even genoeg. Bedankt voor je opbeurende woorden, ik zal ze uitprinten..

Geplaatst

Wat een raar berichtje...zou dat spam zijn ofzo? Ik zag de afgelopen weken wel vaker een paar gekke topics...

Geplaatst

Ik heb dit bericht ook al eerder gezien, van die UGGS. Als het geen spam is, dan wel een beetje vreemd om er dit forum voor te gebruiken...

Geplaatst

Fren wat een opluchting zeg. Zou Vin niet teveel preventief naar binnen laten proppen hoor!! Geen koorts is geen koorts dus valt er niks te onderdrukken. Hooguit iets om de misselijkheid weg te nemen. Een lichaam moet zijn bacteriën ook kwijt en zolang er geen temp bij komt kijken kan het lichaam het beter zelf regelen.

Ursula wat een mooie foto's zeg. Kan me voorstellen dat je genoten hebt. Ik ben niet echt zenuwachting voor donderdag, niet meer, heb nu eindelijk vertrouwen in mijn lichaam. Bloedverlies is nagenoeg weg en de buikpijn ook. De "kwaaltjes" komen en gaan. Ben alleen maar benieuwd en nieuwsgierig en gezond gespannen. Dus je hoeft voor mijn niet zenuwachtig te zijn hoor. Ik voel me op en top zwanger nu met maar enkele momentjes van onzekerheid. Hou mezelf dan ook steeds voor dat het allemaal goed zit en blijft zitten. Klinkt heel gek maar soms "vergeet" ik even dat ik zwanger ben. Dat zie ik zelf positief, dan ben ik er wat relaxter met bezig en kan ik echt genieten. Nog maar 3 nachtjes slapen en dan is het om tien over 9 kijktijd!!!!!! Zal jullie deze keer niet zo lang in spanning laten zitten, Paul gaat weer werken die middag dus ben op tijd thuis voor julllie hihi.

Ben de rest al weer vergeten natuurlijk hihi.

O nee Nico welkom terug ;) groot gelijk dat je even wat quality time hebt gehouden. Hoort er ook bij. Veel plezier met de release van je nieuwe ......... ben ff kwijt wat het ook al weer is.......

Mijn vroege dienst zit er gelukkig op. Nu even lekker hangen op de bank tot Paul thuis komt. Een rustig avondje voor de boeg, 2 avonddienstjes en dan lekker 5 daagjes vrij. Donderdag spruitje bekijken en dan dus 5 dagen nagenieten hihi

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden