Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey Miki, wat bedoel je hiermee?

Jan '11 ontdooi poging? Helaas cyclus in de war na laatste poging. Nu pas na proeftijd nieuwe baan.

Na je proeftijd een nieuwe baan?

Ik heb niet bijgelezen dus kan zijn dat ik iets gemist heb, maar bedoel je niet iets anders?

Geplaatst

Januari wilde we de cryo poging doen, maar omdat mijn cyclus in de war is (nog van de laatste poging) gaat dat niet lukken. Ik start in februari met een nieuwe baan. Ik zie erg op tegen een tp/wachtweken hebben vlak voor of in mijn proeftijd. Dus gaan we mogelijk de cryo pas daarna doen. Mijn proeftijd is alleen 2 maanden, omdat ik direct een vast contract heb gekregen...

Enfin, irritant. En misschien doe ik wel moeilijk.... is het ook wel een goede afleiding juist. Maar eerst maar eens zien hoe het gaat. Of ik wel snel ongi nog wordt of anders hoe het op het werk gaat. Misschien kan ik het er prima bij hebben!

Geplaatst

oke, nee dan had ik het toch goed begrepen, ik denk dat je dan bedoelt: nu pas na proeftijd nieuwe poging, ipv nieuwe baan ;-)

Geplaatst

Ik refereerde nog aan het begin van die zin "jan '11 ontdooipoging?" >> "nu pas na proeftijd nieuwe baan". Was wel zo bedoeld dus. :-)

Maar als het niet duidelijk is, is dat niet handig. Aangepast daarom! Zo beter? ;-))

Geplaatst

hahaha, funny, want hoe ik het ook las, wat jij bedoelde zag ik echt niet, dom he? Maruh, ja zo is het wat mij betreft beter hahahahaha, sorry voor het ongemak ;-)

Geplaatst

Sab jij bent super moderator, nog niet eens gezien, daarom kun jij mensen verbannen.....

Miki weet je nog april toen wij terugkwamen van Bali dat mijn cyclus ook helemaal gestoord was, enorm klote als dat zo is.

Ben pasta aan het maken begeleid met een wijntje, tja italiaans dat hoort er nu eenmaal bij, toch!

Geplaatst

Geen problemen hoor Sab, ik wil nog al eens te cryptisch uit de hoek komen. Hoor ik wel vaker. Hihi.

Oh lekker zeg Sylvie! Veel groenten ook he? En ja die cyclus van jou was toen ook een rommeltje he. Was dat dan ook na een poging met hormonen? Jij nu wel gevoel dat het 'normaal' gaat deze ronde?

Ik ga zo een maaltijdsalade maken, met winterpeen, witlof, appel en gerookte kip. Honing met mosterd erbij mengen en gaan!

Vanochtend weer naar bikram yoga, voel me steeds fitter. Ondanks stevige zuippartij met oud en nieuw.... ;-))

Geplaatst

Jeetje Fren, wat een dag. Gelukkig geen koorts en kan alles doorgaan. Maar meiden echt, hoe moeilijk het ook is, ALS je man wél koorts heeft, stel de poging dan ajb uit. Wij hebben zelf zo goed het verschil gezien nu tussen goed en slecht zaad en koorts kan het dna kapot maken waardoor de kansen op een goede zwangerschap echt veel kleiner worden, hoe mooi een evt embryo er ook uit ziet. Als ik iets heb geleerd in de afgelopen jaren is dat je verstand in dit geval echt boven emoties moet laten gaan.

Maar gelukkig is het nu dus niet nodig! Opluchting!!

Hier een dag (5 uur) gewerkt. Tijdens persoonlijk werkoverleg aangegeven dat ik druk voel om mezelf te bewijzen, terwijl ik tegelijkertijd met m'n hoofd nog bij hele andere zaken ben. Gelukkig snapte mijn baas het wel. Hij zei dat hij zichzelf ook al teruggefloten had, dat hij er wel aan moest denken dat ik eigenlijk net pas bezig ben, al werk ik er officieel dan al twee maanden en ben ik er wel 'thuis'. Ook alvast afgesproken hoe het met een tp gaat. Ik werk één dag in de week en mag die dan gewoon ruilen, of bijvoorbeeld thuis werken oid. Als ik hem even laat weten waarvoor is dat oke, ook op de dag zelf. Dat is dan weer een voordeel van een baas die zelf drie ivf pogingen heeft moeten doen voor ie vader werd.

Nu wel goed moe, dus alle andere meiden voor vandaag alleen even de groetjes, veel liefs, sterkte, geluk!!

Geplaatst

Nou nou veel groente, wat uien en champignons en tomaten, dus ja veel groente.

Heb vanmiddag een broodje gerookte kip gemaakt met rucola en wat citroen mayo, hmmm, heerlijk.

Ik had toen in oktober een ivf gedaan met 35 follikels dus dat was te heftig, als het goed is moet ik een deze dagen ongi worden maar ik denk wel dat het allemaal "lekker" gaat.

Nico lekker he die mousse, volgende keer de witte maar nogmaals ik "adviseer" beide tegelijk maken, nog beter!

Geplaatst

Klaartje fijn dat je baas het begrijpt, misschien niet als zijn vrouw geen ivf had gedaan maar dit is een meevaller.

Fijn dat je ook thuis kunt werken.

Wij hebben een systeem dat je overal ter wereld kunt inloggen op de server en werken maar, ideaal.

Geplaatst

Nou meiden, ben ik weer. Vin ligt nog steeds in bed, heb m inderdaad zetpillen gegeven, nu maar hopen dat het snel beter gaat. Zn moeder is vanmiddag nog langs geweest (vind ik stiekem altijd erg irritant, want dan gaat ze mn huis ook opruimen en ligt alles op een andere plek dan waar ik het achterliet.). Hij heeft van die sportdrankjes op(van zn moeder), maar volgens mij is dat nou juist niet zo best, die zijn zooo mierzoet! Maar goed, ik ben enorm opgelucht dat het ziekenhuis heeft gezegd dat we door mogen, ik had anders de stekker er ook wel uitgetrokken hoor, als ze zouden adviseren te stoppen.

Heb net ook een heleboel groentetjes klaargemaakt, erg lekker én gezond! Moet wel weer even wennen aan mn dieet, heb het de afgelopen week behoorlijk los gelaten.

Klaartje, goed dat je je twijfel op tafel hebt gegooid en fijn dat je baas zo begripvol is. Mijn baas is ook zo, vanmorgen bij het nieuwjaar wensen kneep hij me even extra in mn arm dat het voor mij zéker een goed jaar moest gaan worden. Wel lief. Ik kan ook overal in mn mail, heb het ook op mn iphone, maar dat maakt dus ook dat ik eigenlijk altijd wel aan het werk ben. Ik kan ook altijd gewoon weg als het nodig is voor de icsi. Heb voor dinsdag wel vrij genomen, wil er ook geen misbruik van maken.

Mik, ben je nou vandaag officieel met je nieuwe baan begonnen? Lekker yoga, is bikram die versie waarbij het 40 graden is?

Sandra, fijn om te lezen dat je je nu echt zwanger voelt en dat de zenuwen verleden tijd zijn. Toch blijft het vast spannend dat je deze week het hartje (hopelijk!!) gaat horen.

Caroline, balen dat de griep is toegeslagen! Lekker je bedje in!

Nico, ik word al moe als ik lees wat je allemaal doet, spannend hoor, morgen (?) de eerste spuit.

Alle anderen, ik denk aan jullie, maar kan even niet reproduceren waar iedereen nu zit. Maar dank jullie wel voor het lieve meeleven vandaag! Heel fijn, die steun.

Kus, Fran

Geplaatst

goedenavond meiden, mijn eerste werkdag van het jaar was NIET leuk. Er is weer een collega zwanger, erg confronterend. Andere collega is al bevallen dus dan word je er niet meer zo dagelijks mee geconfronteerd maar nu dus weer een paar maanden dagelijks tegen een zwangere buik aankijken en echoverhalen aanhoren arghh..

Fren, gelukkig dat je vriend geen koorts heeft. Kan het tenminste gewoon doorgaan

Nico, ik ga niet spuiten ik ga IUI met clomid doen

Sylvie, even over de pasta: veel nederlanders maken de fout te veel verschillende ingredienten door de pasta te doen. Ze willen het te "lekker" of ingewikkeld maken waardoor ze hun doel voorbij schieten. Mijn vader zegt dan altijd "dat is geen pasta, dat is hutspot" hahaha. Wij italianen eten onze pasta met een eenvoudige saus. Als je goede (bij voorkeur verse) pasta gebruikt, is knoflook en olie al voldoende (aglio e olio) en wat parmisan natuurlijk. En bij voorkeur ook geen grote stukken groente/vlees erin maar gepureerd. Als je geen verse pasta gebruikt, neem dan wel een goed merk zoals bijvoorbeeld Barilla, de Cecco, Orogiallo etc. Dan heb je ook nog 2 soorten: a grana duro (van tarwe) of al uovo (ei). De laatste is het lekkerste maar wel vetter. Krijg alweer honger :)

Geplaatst

grappig, ik wist helemaal niet dat je italiaanse bent, sen!

Maar een van mijn auteurs is getrouwd met een siciliaan en zij heeft een siciliaans kookboek geschreven aarin ze hetzelfde zegt.

Geplaatst

hoi Es, die eten we daarna. Pasta is een voorgerecht, moet je natuurlijk niet een bord tjokvol eten maar een kleine portie. En als je in je saus 3 soorten groenten verwerkt (een blender doet wonderen) dan zie je ze niet, maar ze zijn er wel. Bijvoorbeeld: uien, paprika's, wortelen. De basis is natuurlijk van tomaten, maar dat is trouwens een vrucht :)

Geplaatst

Bedankt voor de tip Sen, ik had Amatraciana gemaakt. Zal wel verkeerd geschreven zijn maar weet je dan wat ik bedoel, beetje pittig, recept komt van een restaurant. In ieder geval erg lekker.

Geplaatst

Oh Sen hoe denk je dan over pasta na het afgieten koud afspoelen. Mijn man deed dat altijd omdat het ander doorgaarde. Maar volgens mij is het onzinnig en heb je dan alleen maar koude pasta. Je moet er gewoon gelijk saus over doen!

Enne die groente, pasta is uiteindelijk geen maaltijd he....slechts een voorgerecht. Tenminste als ik in Italie ben wel.... maar dat kan ook aan ons italiaans liggen :-D

Geplaatst

wij kaaskoppen snappen er dus geen fluit van! Ik eet pasta niet als voorgerecht maar als hoofdgerecht hoor! Mag je dan wel flink wat groente in de blender doen?

Wat eten jullie dan als hoofdgerecht?

Geplaatst

Fren, wat grappig dat je dat zegt. Het is echt zo, de meeste italianen schrikken zich kapot als ze zien want niet-italianen door de pasta gooien en zijn daar hevig verontwaardigd over. Alsof je hun keuken beledigd en hun gerecht verkracht. Ikzelf heb daar niet zoveel problemen mee, al gooi je je hele voorraadkast erdoor en je vindt dat lekker dan moet je dat toch zelf weten?! maar goed, het is en blijft een apart volk hihihi. Ik ben trouwens een halve italiaanse officieel gezien maar voel me wel heel erg italiaans. Ik kom al mijn hele leven in italie, heb er familie, spreek de taal, ken de cultuur/gewoonten enz. enz.

Geplaatst

Oh Sylvie stratiatella ijs hmmmmmmmm ben beetje jaloers hihi. Ik ga straks aan de vanille vla...... ook lekker.

Wij hebben van oud en nieuw nog van alles in de pan gemikt, wat frietjes erbij gebakken en sla. Was best te eten. De gekste ingrediënten geven vaak het lekkerste resultaat.

Geplaatst

nou, eigenlijk klopt het niet helemaal wat ik zeg. Het is niet echt een voorgerecht maar een gang van het hoofdgerecht. Want italianen eten eerst de koolhydraten (pasta, risotto) en daarna vis of vlees met groenten. Afspoelen met koud water heb ik in italie nog nooit iemand zien doen. Daarmee spoel je ook veel smaak weg. Gewoon zorgen dat je de saus ruim van tevoren hebt gemaakt en hebt afgekoeld. Als je gaat eten de pasta koken, afgieten, koude saus erbij en die koelt dan de pasta af. Oja en doe voldoende brokken zeezout in het kookwater (geen strooizout). En gewoon met een vork eten, geen lepel erbij dat is echt belachelijk. Gewoon rollen en prikken in de holle kant van je diepe bord.

en stracciatella is inderdaad italiaans, lekker met brokken chocolade erin.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden