Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Was gelukkig rustig vannacht. Ben altijd wel erg blij als ik gewoon kan slapen tijdens een nachtdienst.

Het is hier trouwens wel erg rustig vandaag. Is iedereen aan het bijkomen?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

Gelukkig 2011!

Babeth, wat lief dat je ook een wensballon voor ons hebt opgelaten!

Mijn oud en nieuw was heel gezellig, ook wij lagen er pas om 6 uur in, maar we hebben het leuk gehad. Vandaag een lekker rustig dagje gehad, we hebben lekker gewandeld, ik ben uitgebreid in bad geweest en nu zijn we lekker aan het bankhangen.

Morgen en maandag ook nog vrij samen, dus wij beginnen het nieuwe jaar heel gezellig.

Spaatje, wat een heftige beslissing hebben jullie gisteren genomen, ik ga heel hard duimen dat 2011 ook voor jou een geweldig jaar wordt...

Liefs, Laika

Geplaatst

Meiden, een heel gelukkig 2011!! Ik had een heel verhaal getypt maar drukte op het verkeerde dingetje en poef... weg. Ben een beetje erg moe, was gezellig gister, maar nu weer mijn bedje in...

Welterusten allemaal.

Geplaatst

hey meiden.

Allereerst...ik wens jullie allemaal een heel bijzonder 2011 waarin dromen werkelijkheid mogen worden, wensen vervuld worden en geluk op jullie pad mag komen.

Wat een dubbel gevoel voor een aantal onder ons misschien. Ik heb ook wel aan Mart moeten denken hoor, hoe zou het voor haar geweest zijn?

Babeth...wat een lief en bijzonder gebaar, een ballon voor alle meiden in dit topic! Wordt gewaardeerd hoor! Fijn dat jullie op jullie manier oud & nieuw hebbeb gevierd.

Sandra...heftig zeg dat je moeder toch een cva heeft gehad. In hoeverre heeft ze uitvalsverschijnselen? Ze is toch wel vrij vlot het ziekenhuis weer uit of niet? Staat haar nog een revalidatietraject te wachten? sterkte hoor!

Klaartje...wat zal dit voor jullie een heftig oud & nieuw geweest zijn. Ik hoop dat 2011 een heel bijzonder jaar voor jullie samen gaat worden! Wat filmen betreft bij de fm...vraag me eigenlijk wel af of ik duidelijk genoeg heb gemaakt wat het verschil is tussen jullie echo en die van ons. Ik heb maandag nog contact met haar dus zal het nog wel even doorgeven.

Fren ze gaan bij ons niet minder filmen dan bij Klaartje, wel leggen ze andere accenten. Klaartje gaat natuurlijk ook een 'ander' traject momenteel dan wij, zij zal t.z.t. een cryo poging hebben, wij een volledige icsi. Ze gaan deze poging bij ons wel zoveel mogelijk volgen. Hoe was oud en nieuw bij jullie?

Spaatje welkom hier! Ik begrijp uit je verhaal dat de weegschaal toch wel erg doorslaat naar het toch nog eens proberen?

Kaartje begrijp ik goed dat je de hele nacht op de praktijk hebt gezeten? Ook vervelend lijkt me?

Ik heb mijn vijfde dienst erop zitten. Nog 1 te gaan morgen. Oud & nieuw is helemaal aan me voorbijgegaan eerlijk gezegd. Gisteravond was ik iets eerder thuis dan normaal na een late dienst, half 12. En om heel eerlijk te bekennen lag ik om kwart voor 12 op bed. Vanmorgen er weer om half 8 uit, bij mijn ouders naar de kerk geweest en daarna met ons hele gezin bij mijn ouders koffie wezen drinken. Om 14.00 weer naar het werk en ik ben net thuis en ik ben moe......

Morgenochtend ga ik uitslapen, ik heb besloten om niet naar de kerk te gaan. Morgenavond dus nog 1 late dienst en dan drie dagen vrij.

Ik ben trouwens zo slordig momenteel met spuiten. Als ik aan het werk ben dan vergeet ik het gewoon, stom! Vanavond moest een collega me eraan herinneren. Raar hoe het zo gewoon kan worden hé, spuiten enzo. Woensdag eerste fm. Ben benieuwd!

Ik ga lekker slapen. Trusten allemaal en een fijne zondag morgen!

Geplaatst

Esther wat klink je actief. Nog 1 dienst vanavond en dan heb je er lekker 3 vrij, je hebt het verdient. Hoe is het eigenlijk met jou oma????

Ja was wel schrikken dat het toch een cva geweest is, toch iets "minder" onschuldig. Krachtsverlies in arm en been. Loopt nu moeizaam met rollator. Ze wilden toch zo veel mogelijk mensen wippen uit het ziekenhuis met oud en nieuw had ik begrepen van mijn vader, normaal moet je 5 dagen blijven. Ze heeft geen verschijnselen aan haar gezicht zegt ze, klonk me nogal vreemd in de oren, maar ja alles is mogelijk nietwaar. Met fysio, doorzettingsvermogen en heel veel geduld gaan ze haar weer zo goed mogelijk opknappen zei pa. We hebben besloten om vandaag niet te gaan, is mijn enige dag vrij en heb er dan nog 3. Ben erg moe. Volgend weekend gaan we wel op de koffie, hebben we ook een mooie foto om mee te nemen na de echo van donderdag.

Vandaag even naar schoonouders, gisteravond was ik helemaal opgebrand. Was in slaap gevallen op ons bedbankje en kon heel moeilijk wakker worden. Gelukkig goed geslapen vannacht, dat scheelt de helft. Verder relaxen, nog een 3 daagjes werken en dan 5 vrij!! kijk er echt naar uit.

Geplaatst

Witje dat is schrikken sterkte met je moeder.

Zo super lief de wens balonnen.

Voor iedereen een vruchtbaar 2011. Dat onze wens allemaal mag uitkomen.

Ons jaar is k begonnen met een negatieve test . En ongi komt op gang. Grrr.

Geplaatst

He bah raba dat is zeker geen leuk begin van het nieuwe jaar....... Heel veel sterkte.... Dat het jaar dan maar wel spetterend mag eindigen met een bevalling of in het minste geval een zwangerschap!!!!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Er gebeurt hier veel zeg.

Raba, wat ontzettend klote! Sterkte.

Sandra, heftig van je moeder hoor.

Babath, wat lief en mooi die wensbalonnen. Ik woon vlakbij Schiphol en daar mag het niet. Maar bijzondere traditie hoor.

Esther, niet vergeten te spuiten hey, succes! Hoe was nou de 1e follikel meting? Heb ik even gemist geloof ik. Hoe valt de stimulatie deze keer? En bij jou Kaartje? Voor het eerst Menopur?

Laika, welkom hier. Wij kennen elkaar volgens mij ook al van een of ander wachtbankje. ;-)

Hoe is het vandaag met Fren, Nico en me jou Henne? En Caroline, jij al aan de cryo poging begonnen?

Sen, ruzie bijgelegd voor de jaarwisseling? Niet al te erg ongi geweest?

Sylvie, vertrouwen in jouw cyclus weer gevonden?

Ik ben de mijne kwijt. Dik 2 weken terug een duidelijke (maar verdacht korte) LH-piek gemeten. Ook gespannen gevoel in buik toen, maar erna geen last van borsten en tijdens de piek ook minder slijm gehad (wel kort bloed). Vrijdag was het 14 dagen erna, ongi krampen maar geen bloed. Testjes gedaan, maar wist het al... nix. Nu voelt het alsof mijn ei er elk moment gaat aankomen, lekker in de war allemaal.

Anyhow, de cryo deze maand wordt dus nix. Dan pas na mijn proeftijd van 2 maanden, in april ofzo. Zucht. Gelukkig wel een plan B klaar liggen, skien!

Ohja, het feest was top. Keihard gedanst en gezopen toch wel, sjee. Is ook wel een ontlading ofzo. Nu zo weer lekker bikram yoga, uitzweten die hap.

Fijne zondag iedereen!

xxx

P.s. ik lees trouwens nu wel heel vaak op het forum dat dames een bericht posten en alles kwijt zijn. Als je online een verhaal typt, ook in webmail, dan moet je zorgen voor tussentijds saven. Gmail doet dit automatisch. Maar sommige sites refreshen automatisch, zonder saven, en dan is het poef weg. Altijd goed om je verhaal te kopieren (CTRL A + CTRL C) voordat je op verzendknop drukt, maar ja... niet fijn en iets dat je in het enthousiaste typen nog wel eens vergeet. Ik ook!

Geplaatst

Lieve meiden,

Allereerst natuurlijk voor iedereen een gezond, gelukkig en magisch 2011 gewenst! Ik hoop dat alle dromen uitkomen en dat iedereen haar weg weet te vinden in dit moeilijke doolhof!!

Babeth, ik ben helemaal ontroerd door je gebaar om voor de meiden hier ook een wensbalon op te laten. Laten we hopen dat hij voor iedereen het gewenste resultaat iets dichterbij brengt.

Spaatje, wat goed dat jullie toch (waarschijnlijk) nog een poging gaan doen. Heel veel sterkte en kracht hierbij!

Sandra, gaat het al wat beter met je moeder? Heftig bericht hoor, zo op de valreep van het oude jaar!

Miki, waar woon je??? Wij wonen ongeveer in de achtetuin van schiphol namelijk! Balen dat je cyclus overhoo ligt, ik ken het gevoel helaas. Je back-up plan klinkt wel goed, lekker skieen. Heb ook nog een uitnodiging liggen om eind feb te gaan skieen met mn broer, weet nog niet of ik ga.

Esther, wel blijven spuiten hoor! En snap het wel, lekker de jaarwisseling een keer overslaan. Doen wat goed voelt is het enige dat telt in deze! Wanneer hebben jullie de 1e FM?

Raba, klote begin van het nieuwe jaar! Weet even niet meer of je cryo's hebt of dat je nu aan een nieuwe poging moet beginnen?

Caro, heb je al besloten wanneer je de cryo gaat doen?

Nico, wanneer ging jij ook al weer beginnen? Deze week toch? Spannend meis!

Hier was oud en nieuw rustig, maar wel ok. Om 1200 wel een paar traantjes gelaten, maar ach, dat hoort erbij. Ik probeer het down-gevoel dat ik al een paar dagen heb ver weg te stoppen. Het aftellen is voor ons nu begonnen; nog 9 nachtjes slapen tot de tese...

Ben deze week wel een beetje tot rust gekomen, vond het zo'n fijn gevoel dat mn nieuwe collega wel werkte en dus alles opppakte dat wellicht opgepakt moest worden! Heb mn mail wel in de gaten gehouden deze week, maar nauwelijks iets hoeven doen. Eindelijk, voor het eerst in5 jaar dus een week gehad waarin ik mn werk echt los kon laten!!

Gisteren met iedereen nieuwjaars etentje bij mn moeder gehad, en mn jongste broertje had zn nieuwe vriendin mee genomen om voor te stellen. Onwijs leuke meid! Helemaal leuk, ook meer mijn type dan mn andere schoonzusje, waar ik niet veel mee gemeen heb. Vandaag lekker nog een dagje niks; heb besloten de kerstboom dinsdag op te ruimen, zodat de werkster woensdag de woonkamer een goede beurt kan geven, levert mij een dagje bankhangen op :-)

Meiden, geniet van je vrije zondag, ik ben blij dat alle verplichte nummers er weer op zitten!

Liefs

Fren

Geplaatst

Fren wat rot dat dat down gevoel maar blijft hangen bij je!

Spannend voor jullie hoor, nog 1,5 week en dan de tese. Heb je enig idee hoelang je daarna moet wachten totdat jullie met een nieuwe poging kunnen starten?

Heerlijk dat je afgelopen week rustig aan hebt kunnen doen! Geniet van je vrije dagen!

miki wat irritant dat je cyclus de kluts kwijt is! Heb je dat vaker gehad na een behandeling? Wel balen hoor dat het nu weer langer duurt voordat je voor je cryo kunt gaan. Wanneer start je precies met je nieuwe job? Skieën...gaan jullie samen of met vrienden? Heerlijk wel een vakantie in het voor uitzicht.

Sandra geniet van je vrije dagje! Morgen weer hard aan de slag! Ikke actief klinken? Ik voel me helemaal niet actief! Ik ben enorm moe. Zes dagen werken vind ik gewoon echt wel veel en ik ben zo blij dat ik morgen en overmorgen vrij ben! Ik voel me gewoon een beetje belabberd...duf hoofd, sinds 1e kerstdag hele zere schouder met uitstralingen naar mijn rechterarm...heel irritant, ook met werken. Slik momenteel flink diclofenac. Bah wat ben ik aan het klagen hé!

Ik heb woensdag ook vrij maar zit om kwart voor zes in de auto, moet om kwart voor 8 in utrecht zijn voor de 1e fm. Woensdagmiddag komen ze filmen. Voor mijn gevoel dus niet echt een vrij dagje.

Raba...hier ook nog een keer sterkte meid! Welkom hier.

Geplaatst

Nieuw jaar, nieuwe foto :-) hier ben ik meiden!

Esther, down is niet precies het juiste woord, ik denk dat ik me aan het indekken ben voor mogelijk slecht nieuws. De afgelopen 2 jaar is niets vlekkeloos gegaan, en iedere keer moesten we weer een tegenslag verwerken, dus ik heb nu zoiets van; Waarom zou het nu wel goed gaan met de tese?? Ik weet dat ik niet zo moet denken, maar goed.

Ik geloof dat we dezelfde dag nog uitslag krijgen van de tese, dat begreep ik althans in het tese-forum. Als er iets gevonden wordt, moeten we vervolgens de icsi opstarten, geloof niet dat daar wachtlijsten voor zijn, maar we moeten dan wel eerst voor een gezamelijke afspraak en een prikinstructie. Wat natuurlijk een beetje onzin is omdat we al een poging gedaan hebben, maar als het zo werkt in nijmegen dan is dat maar zo. Maar ik ben in maart nogg 10 dagen in Nw york voor mn werk, dus ik denk eerlijk gezegd dat het april wordt voordat we verder gaan...

Esther, denk jij wel een beetje aan jezelf? Klinkt alsof je jezelf ook behoorlijk voorbij aan het rennen bent. Jullie poging is nu het belangrijkste hoor, denk goed aan jezelf en neem op tijd gas terug!

Geplaatst

Wat leuk fren om een gezicht bij je naam en je verhaal te zien!

Ik begrijp wat je bedoelt hoe je het uitlegt hoe je je voelt (rare zin...sorry). Het is misschien wel wat anders maar ergens herken ik me wel in hoe je je voelt. Zo sta ik ook in deze poging...het is vier keer niet gelukt, waarom zou het een vijfde keer wel lukken...

Ik merk dat ik het heel erg wegstop, wil er niet teveel bij nadenken en gewoon gaan. Misschien ook niet handig hoor, kan best zijn dat ik mezelf straks enorm ga tegenkomen.

Is het niet zo dat je nu al aan de pil zou kunnen zodat je na de tese direct startklaar bent en z.s.m. kunt starten? Of ewrkt het zo niet in nijmegen? Dan zou je evt. voor maart nog een behaneling kunnen doen. April klinkt nog zo ver weg, miki schreef ook al dat het voor haar april wordt.

Ik denk wel aan mezelf hoor, vanaf nu heb ik een fatsoenlijker rooster. deze week alleen donderdag en vrijdag werken, daarna vier dagen vrij en dan vijf dagen werken maar dan verwacht ik ergens in die dagen de punctie te hebben, dan meld ik me sowieso twee dagen ziek, de dag van de punctie en de dag erna. Komt helemaal goed. In elk geval zit ik in de wachtweken ook redelijk wat rooster betreft.

En wat die arm betreft...ik heb net gerard moeten beloven morgen even de huisarts te bellen.

Geplaatst

haha, toch wel fijn he, dat die mannen van ons een oogje in het zeil houden :-)

Het is exact zoals je zegt; waarom zou het nu wel goed gaan?? Maar aan de andere kant, er zijn genoeg meiden op dit forum die na jaaaren ineens zwanger zijn, denk aan miepie, die bij haar 11e terugplaatsing (geloof ik) ineens zwanger werd van een drieling!! Nou hoeft dat voor mij ook niet, een is al genoeg, maar toch. Deze verhalen hou ik mezelf voor om moed te houden.

Helaas werkt het bij mij niet zo makkelijk: ik mag geen pil slikken omdat ik op mn 19e een longembolie heb gehad. Het is bij mij dus sowieso lastig om te peilen hoe mn cyclus loopt, dat komt er ook nog bij...

Geplaatst

Fren zit mobiel te internetten zie je foto dus niet, nog even wachten dan.

Esther en Sandra jullie hebben toch best zware beroepen met die wisseldiensten. Petje af, ik zou het niet kunnen.

Miki lekker afreageert en nu weer zen worden.

Vanmorgen alle kerstspullen opgeruimd, heerlijk. Nu bij de frietzaak, nog een keer zondigen, maandag frisse start. Hier vandaag ook bankhangen met hond, heerlijk.

Geplaatst

Leuke foto Francis! Je bent blonder dan ik dacht, had je met bruin haar voorgesteld... Natuurlijk vinden ze wel wat met de TESE, denk aan de 10 rietjes bij Sandra! Als ze niet zouden denken dat het wat kon worden, hadden ze jullie het traject toch niet in laten gaan? Kan me voorstellen dat je een traantje hebt gelaten, ik kan me vorig jaar ook nog zo goed herinneren bij jou... wat een drama dat het toch niet goed afliep na eerdere grote blijdschap... En wat gaat de tijd snel.

Ik ga de volgende cyclus de cryo ('s?) terug laten plaatsen, dus begin februari. Als ze goed ontdooien natuurlijk. Ik heb met Oud en nieuw nu eens niet tegen mijn vriend gezegd: hopelijk gaat het dit jaar lukken! Maar gewoon Gelukkig Nieuwjaar!! Ik was het een beetje zat: de afgelopen 3 jaar zei ik dat steeds en het heeft niets geholpen... Mijn beste vriendin zei wel met het kussen: "En dit gaat 'm worden he!" Laten we het hopen.

Ga maar eens douchen, het wordt nog een rustig dagje vandaag...

Geplaatst

Ja, die kerel van mij is in elk geval onbetaalbaar. Ga even een 'jubelzang opheffen' over hem hoor...zit ik op mijn onvoordeligst op de bank in mijn ochtendjas, haar in een staart, ongewassen en ongepoetste tanden met de laptop op schoot te sacherijnen...kijk hij me aan en begint te grijzen en zegt; ik hou van je! Nou vraag ik je...is hij onbetaalbaar of niet?

dat wassen en poetsen komt straks wel hoor, ga zo lekker douchen voordat ik naar het werk ga. Maar lief toch? Soms vraag ik me weleens af waaraan ik zoveel liefde te danken heb van hem en voel me dan weleens schuldig, ik ben nou eenmaal wat minder een gevoelsmens. Ik hou enorm veel van hem maar uit dat minder eigenlijk, ben minder knuffelig etc.

Ik word ook altijd blij van die succesverhalen van mensen die na hun zoveelste tp zwanger raken en dat geeft me dan ook echt moed. Maar aan de andere kant is er een stemmetje dat fluisterd...dat zijn de succesverhalen, zo werkt het bij jullie niet. Nou ja, hoop is er nog anders zouden we niet door gaan toch? Maar ik sluit me gewoon meer af voor die hoop denk ik. Ik doe het gewoon weer en we zien het wel, dat is meer de mentaliteit momenteel.

Wat rot dat je dus dubbelop niet kunt plannen bij jou. Maakt het allemaal wel lastiger zo! Moeilijk om dan planningen los te laten of niet? je wilt zo graag weer naar een volgend moment toe kunnen leven. Eerst de tese dus! Ik hoop zo voor jullie dat deze stap eerst succesvol gaat zijn!

Trouwens leuk werk heb je hoor...reisje naar New York! Jij bent toch uitgever? Dan zullen je haren weleens recht overeind staan bij wat sommigen (waaronder ik) soms taaltechnisch op papier zetten...of niet? grammatica is in elk geval niet mijn sterkste kant.

Sylvie...heerlijk nog een keer een patatje! Ik heb dit weekend ook enorm gezondigd op het werk hoor! We hebben met z'n allen zo enorm zitten snoepen! Vanavond neem ik nog heel veel chocola mee (allemaal lekkere bonbons, nougat, kransjes, schuimpjes die ik met kerst aan mijn schoonfamilie voor had willen schotelen, helemaal vergeten) naar het werk. En dan is het gebeurd hoor! Vanaf morgen ook weer even streng zijn voor mezelf en normaal gaan eten!

Wat werk betreft...opzich vind ik die onregelmatigheid prettig hoor. Ik ben best vaak vrij op door de weekse dagen en kan makkelijker dingen plannen voor mijn gevoel. Punt is alleen dat zoveel werken achter elkaar lichamelijk gezien beetje slopend is. Uiteindelijk hebben we best een lichamelijk én geestelijk pittig vak.

Geplaatst

haha, planningen loslaten, eitje hoor --NOT! Ben een enorme controlfreak en daarom valt dit hele gebeuren me ook vaak zo zwaar, niet kunnen plannen. Heel irritant.

Ben inderdaad uitgever, maar kan het knopje taalneuroot gelukkig uitzetten, dus voel je vooral niet gecontrolleerd ;-)

Vin kan hetzelfde zijn als Gerard. Ik kan nog zo boos zijn op alles en de hele wereld, komt hij langs met een raar liedje, een knuffel of iets anders en dan kan ik niet anders dan weer lachen. Haha hoe klef klinkt dat...

Caroline, ben ook wel positief hoor, er zijn immers zaadcellen, dus als ze de tese doen MOET er toch wel wat gevonden worden?? Maar toch, zo'n klein stemmetje achterin mn hoofd...

Begin feb de cry's, dat gaat al snel! En ook jij moet vetrouwen houden, waarom zouden ze niet ontdooien? Je zegt zelf altijd dat het EMC heel streng is wbt de kwaliteit van cryo's, dan moet hjet met dat ontdooien ook vast goed gaan!

Die succesverhalen zijn mooi, helaas kennen we ook de andere kant van het verhaal, jullie zelf natuurlijk als geen ander na eerder gestopt te zijn, en recent natuurlijk Mart. Ik hoop dat ze haar weg gaat vinden in haar nieuwe leven. We moeten maar weer eens een groepssex in de groep gooien, Mik, heb je nog leuke filmpjes?

:circle2:

Geplaatst

Okay, ik doe graag mee met dat vertrouwen! Ook al is die soms wel ver te zoeken, net als bij de meesten hier. ;-)

Ik wil ook wel graag een foto laten zien, van het gangsterfeestje. Maar twijfel nog even. ;-) Martha reageerde erop, op mijn Facebook. Heel lief. Ze wil jullie graag nog allemaal een goed nieuwjaar wensen. Helaas is ze ziek momenteel, hun beide. Maar aan de beterende hand gelukkig. Ook al blijven het verder donkere en onzekere dagen. Onmachtig om te horen, we kunnen elkaar niet helpen. Maar begrijpen het maar al te goed!

He en Fren, ik woon in Haarlem. Jij dan? Inmiddels niet meer bij de uitgeverij aan het werk, jij wel nog he? Ook benieuwd waar je hockey speelt. Ik wil misschien ook weer eens beginnen.

Zeg Sylvie, nu echt laatste vette hap dan hoor! :-))

En misschien probeer ik dan wel mee met je Caroline in februari! Waarom niet gewoon nieuw werk en cryo? Dan tenminste afleiding als het niet lukt.

Geplaatst

hai dames

wat ben ik blij hier weer positieve vibes te lezen!!!!

Esther, je hebt inderdaad een druk werkschema zeg, mooi dat je straks wat gas terug kunt nemen, een voordeel heeft die vroege fm wel...de dag duurt lekker lang! spannend hoor weer die fm.Lief trouwens dat je collega´s zo meeleven en je aan het spuiten herinnneren.

Fren, ik heb goede hoop voor jullie hoor, het is precies wat je zegt, er is zaad....

Raba, ontzettend klote dat deze poging weer niet gelukt is, ik hoop dat 2011 ook voor jullie meer geluk zal brengen!

Dames wat betreft de wensballon, dat is heel graag gedaan, toen ik ze ging bestellen was er meteen ook de gedachte om er voor jullie eentje op te laten gaan, ook al is het online..er is wel een enorme betrokkenheid naar elkaar ontstaan!!!

ik ga even een verlaat ontbijtje klaarmaken

liefs

Babeth

Geplaatst

Snottersnotterhatsjoe..... ben ik ook weer eens. Mega verkouden, echt niet normaal meer. Gelukkig is na vrijdag het heftige vloeien gestopt, 't is nu nog maar een klein beetje. Voel me afgezien van de verkoudheid fysiek niet eens zo slecht. Mentaal is dan weer een ander verhaal. Probeer niet te veel aan zwanger, cryo's, bloeduitslagen te denken. Wat natuurlijk niet lukt. Al merk ik wel dat ik er anders in sta. Aan de ene kant is het veel en veel moeilijker omdat ik voor de zwangerschap begon te leven met het idee dat we geen kinderen zouden krijgen en die gedachte nu dus écht niet meer acceptabel is. Aan de andere kant is het makkelijker omdat ik ergens toch meer vertrouwen heb in een goede afloop. Maar ik wil mezelf dan niet voor de gek houden en teleurstellingen voorkomen, dus dat vertrouwen stop ik, heel dom, ver weg. Beetje tegenstrijdig dus allemaal en dat is vermoeiend.

Meiden, kan me erg goed voorstellen dat je denkt 'waarom zou het nu wel lukken'. Maar he, waarom NIET????!!!! Elke keer is tenslotte anders en er zijn hier op het forum wel gekkere dingen gebeurd. Ik weiger te geloven dat het grootste deel van ons groepje niet zwanger zal worden. Ja, heb vandaag een hele positieve bui hoor. Vond het zelfs al naar voorjaar ruiken (dus dan is het ook zo april Miki en Fran!). Kan over een uur weer instorten hoor, maar de positieve en energieke momenten zijn er tenminste weer.

Syl je vroeg nog naar het koreaanse eten. Het was erg lekker. Alleen was de kleefrijst stom genoeg mislukt, maar daar hebben we wel weer erg om gelachen. Beetje jammer dat het koreaanse restaurant in R'dam weg is. 't Is niet de meest bekende keuken, dus ze moeten het net hebben van koreanen of kenners. Gelukkig hebben we wel onze adresjes voor ingredienten, al weet ik van de helft niet wat ik er mee moet ;-) Wat dat betreft is het wel jammer dat m'n schoonouders zo'n eind weg zitten.

Ik ben trouwens helemaal kwijt wie waar in het proces zit. Nu ben ik zelf erg van de lijstjes, maar weet niet hoe dat met jullie zit? Ik de een voorzetje en dan zien we wel wat ervan komt ;-)

De (ex) Pauze meisjes zijn bezig met:

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: 11 jan. Tese

Miki:

Sylvie:

Nico:

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Zwanger

Babeth: echo??

Sandra: echo???

Geplaatst

Goed om toch nog iets van Martha te horen.

Im woon in Sloten, echt vlakbij Schiphol, Vin werkt daar ook. Heb jij ook in de uitgeverij gewerkt? Welke? Wat een kleine wereld!

Ik hockey bij Xenios, vlakbij, van oorsprong de club van badhoevedorp.

Maarre, kom maar op met die foto! Is er niet een waar je niet helemaal herkenbaar op staat? Is misschien makkelijker?

Geplaatst

Fijn, een lijstje! Zat er ook al aan te denken!

En deze positieve vibe gaan we gewoon vasthouden! Hier schijnt een (waterig) zonnetje, ga zo maar eens douchen en naar de appie voor wat te eten vanavond, de kasten zijn allemaal leeg hier...

Geplaatst

Goeie Henne, wel balen van verkoudheid... Fijn dat de menstruatie aan het aflopen is. En ja dat dubbele gevoel, vertrouwen versus geen zekerheid... drama... killing...

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: 11 jan. Tese

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Sylvie:

Nico:

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Zwanger

Babeth: echo??

Sandra: echo???

En die foto, ik ga ff kijken welke dan Fren! ;-))

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden