Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen!

We hebben hier een paar keer geroepen dat we aan de kleur blauw moeten denken... Nou hoor ik net op het journaal (en ik wist het al) dat het vandaag blauwe maandag is, omdat dat een depressieve kleur is! En de derde maandag van januari wordt zo genoemd omdat het nog heel lang duurt voor het weer vakantie is/ mooi weer wordt en omdat veel mensen hun goede voornemens inmiddels hebben zien mislukken... Wie weet hoe dit nou zit met die kleur?

In het kader van dat laatste ga ik zometeen zwemmen... ik heb geen zin maar ben nog niet geweest dit jaar en wil toch weer gaan beginnen. Geen excuses meer, blauwe maandag of niet!

Fijne dag.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo zo Nico je bent al weer vroeg actief vandaag. Vanmiddag uitgangsecho succes, hoop dat je doormag en dat je volgens je eigen agenda mag beginnen. Vind het altijd tegenvallen als je in je hoofd een schema hebt en het ziekenhuis dat in de war gooit.

Hier wat minder fit, maar dat hoort erbij. Vandaag alleen heel licht bruin!!!!!!!! verlies dus het gaat al beter...... Het is bijna woensdag.

Esther hoor je vandaag de bevruchting en de tijd voor de tp?? Spannend en ik duim voor je dat er zeker 2 mooie zijn. Heb ik het nou goed begrepen dat jullie geen cryo's willen?? Of heeft dat een medische oorzaak dat het niet mag???

Dames ben te moe om net als Nico met spiekbriefjes te werken, hihi heb een goed excuus, dus wens jullie allemaal een goede dag en ik hoop morgen weer wat fitter te zijn...

Geplaatst

Nico wat een bezig bijtje al zo vroeg op de ochtend, je klinkt een stuk beter dan gisteravond.

Als je dadelijk de Puregon gaat spuiten zal de hoofdpijn hopelijk minder worden.

Het is idd 16 april, zou super leuk zijn als je toch kan komen.

Caroline blauwe maandag wist niet eens dat dit bestond, klinkt een beetje naar, probeer me er niets van aan te trekken.

Veel plezier met zwemmen.

Esther veel succes vandaag, voor 12.00 wordt je gebeld toch?

Sandra nog 2 dagen, hoe laat wordt je verwacht, hopelijk weer vroeg in de ochtend.

Fondue was gezerllig en de mousse heerlijk, nog 2 kleine bakjes over dus daar ga ik vandaag nog even mijn best voor doen.

Verder heb ik veel last van mijn buik, alles rommelt daarbinnen en hele darmen zijn van slag. Verder ook ontzettend moe en merk dat ik weinig prikkels kan hebben.

Jeroen heeft weer wat te verduren maar wel op een niveau dat we kunnen lachen.

Zal dadelijk wel een foto plaatsen met wat ik heb gedaan......

Geplaatst

Ik mag er om 11.40 uur zijn. Halverwege de dag dus. Hopelijk gaat de tijd lekker snel woensdag en hebben we 's middags vrij. We gaan dan de ongeboren vrucht aangeven en heeft mijn kindje ook op papier een papa!!!!!!!

Daarna gaan we kijken voor mijn verjaardagskadootje zei Paul, ben benieuwd wat hij verzonnen heeft. Ik moet mee dus zal iets uit moeten zoeken. Het vissen naar een antwoord heeft niet geholpen dus moet nog heel even wachten. Daar zijn we goed in nietwaar!!

Hmm blauw en depresivieteit??? Ik dacht dat je er lekker rustig van werd. Als het op het nieuws is zal half Nederland wel weer zichzelf zielig vinden vandaag. Wordt overal zo'n Hype van gemaakt. Ze hadden het zonnige maandag moeten noemen, kijken wet er dan gebeurt hihi.

Ik ga er vandaag zeker geen last van hebben, ook al weet ik heel goed dat ik helemaal geen vakantie heb voor in met verlof kan. Misschien gewoon vrolijk blijven en even mijn teamleidster lief aankijken?????

Caro veel plezier met zwemmen!!!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]631[/ATTACH]

Ik ga dus stomme dingen doen als ik moe ben zoals verlengsnoeren in de koelkast leggen.

Jeroen had de foto als bewijs gemaakt.

Geplaatst

Hihi Sylvie, ik heb mezelf nog niet op stomme dingen kunnen betrappen. Wel op vergeetachtigheid als ik moe ben.

Is wel een giller!!!!!!! Kan het verlengsnoer ook niet oververhit raken hihihihihi.

Goed tegen de blauwe maandag toch?????

Geplaatst

Ja Sandra kan het niet overhit worden....haha.

Heb ook ooit de ontwormingstabletten van de hond ingenomen en de laatste keer toen ik net zw was haar vitaminepillen voor glanzende vacht.

Kayla was gelukkig zo slim om niet mijn foliumzuur tabletten op te eten.

Vindt dat zo stom blauwe maandag, volgens mij zit iedereen dan extra te balen, ze moeten het idd zonnige maandag noemen of zoiets.

Waarom zo negatief.....

Geplaatst

Sylvie...maf mens! Jeroen hoeft zich dus niet te vervelen bij jou!

Joh meiden...wij maken er vandaag zonnige maandag van, oké? Al moet ik zeggen dat ik nu wel enorm in de zenuwen zit hoor. Ik word tussen tien en elf gebeld. Op de een of andere manier heb ik het idee dat we geen embryo's heb, waar ik het vandaan haal mag joost weten.

Sandra...wij willen idd geen cryo's. Voordat we het hele medische circuit in zijn gestapt hebben we samen lang nagedacht over waar onze grenzen liggen en wat we wilden. Wij zien een embryo als het begin van het leven, mens in wording zeg maar. Genetisch gezien is alles aanwezig in het embryo wat straks het kindje zou kunnen gaan worden en we hebben samen besloten dat we daar vanaf willen blijven, in die zin, we willen het risico op het verliezen van een cryo bij het ontdooien niet lopen. En we konden niet weg met de gedachte wat te doen met evt. cryo's bij overlijden van 1 van ons tweetjes. Vandaar...snappie?

Geplaatst

Ja Esther een zonnige dag, toch even wat onzekerheid wat om het hoekje komt kijken, heel herkenbaar.

De klok heeft hier net 10.00 geslagen en hopelijk krijg je snel het verlossende telefoontje.

Getekend het maffe mens :-)

Geplaatst

ooohhhh...ik ben zo blij! We hebben twee embryo's! Allebei de bevruchte eicellen zijn doorgedeeld. Vanmorgen vroeg waren ze zescellig, ze liepen dus een paar uur achter. Vanmiddag maar even vragen hoeveel cellig ze nu zijn. Vanmiddag om half vier de tp.

Geplaatst

Joehoeeeee goed nieus Esther!!!

Ik ben zo blij voor jullie.

En dat ze wat achter lopen hoeft niets te zeggen, misschien maken ze nog wel een groeispurt. Zoalng er geen fragmentatie in zit is het prima.

Alvast veel succes vanmiddag.

Geplaatst

Esther van harte gefeliciteerd. Wat betreft jullie keuze omtrent wel of geen cryo's. Mooi verwoord en een goede rede toch? Ik vind als mensen ergens goed over nagedacht hebben en vrede hebben met hun eigen keuze altijd hele sterke mensen. Jullie dus ook!!!!!!

Het moeten gewoon plakkertjes zijn!!!!!!! Ik ga aan je denken om half 4 vanmiddag, ben op mijn werk dus kan helaas geen kaarsje voor jullie branden, hoewel we waxinelichtjes op batterijtjes hebben dus die zet ik wel voor jullie aan!!!!!!!! Verwen jezelf lekker en ik hoop dat we je/jullie door de slopende ww kunnen helpen!!!!!

Geplaatst

Ik ben eigenlijk vergeten te vragen of ze wel/geen fragmentatie hadden, stom! Vanmiddag ook maar even vragen. Maar zouden ze wel embryo's met fragmentatie terugplaatsen?

Nu begint het piekeren over de kwaliteit van de embryo's weer, net als de vorige keer! Grrr...soms word ik zo moe van mezelf.

Maar opzich is het wel weer bijzonder dat beide eicellen bevrucht zijn!

Net contact gehad met de filmploeg...vanmiddag om drie uur even buiten bij het ziekenhuis filmen voordat we de tp hebben dus we moeten hier rond twee uur weg. Gerard komt zo thuis, kan hij nog even leren en dan richting utrecht. Hij heeft maar 1 tentamen gemaakt van de twee vanmorgen, zag het niet zitten. Morgen en donderdag heeft hij nog tentamens en dan zit het er weer even op.

Bedankt sandra. Op deze manier voelt het goed voor ons.

Geplaatst

Esther als ze veel fragmentatie hebben worden ze meestal niet tp. Een beetje kan altijd.

Spannend vanmiddag zal een kaarsje aansteken en maak je niet gek over de kwaliteit. Wij hadden telkens toppers maar geen plakkers dus dat zegt niets.

Geplaatst

Es, wat een super nieuws!! Laat je ze ook allebei terugplaatsen?

Heel veel succes vanmiddag, en houd je taai op dat verschrikkelijke bankje samen met kaartje!

Geplaatst

Dat estafette stokje heeft al veel te lang op de grond geslingerd, tijd dat het weer opgepakt gaat worden!!!!!

Geplaatst

Kaartje en ik hebben ook een deal...allebei een positieve test! Dus dat estafettestokje gaan we overnemen hoor!

Geplaatst

Joepie Esther, dat is goed bericht! Welkom op het bankje vanaf vanmiddag. Heb me alleen niet aangemeld bij het wachtbankje van januari. Durf ik geloof ik deze keer niet. Zullen we ons wachtbankje gewoon hier parkeren? Heeft iemand het estafettestokje al voor ons opgepoetst???

Nico, ik ga naar bodybalance op een heel grote sportschool. Instructeur weet dus van niks. Zo te horen moet ik bijna alle oefeningen aanpassen. Dan sla ik deze week wel over en ga ik gewoon na mijn vakantie weer (dan weet ik ook hoe of wat). Anders moet ik de hele les op de grond gaan liggen voor de meditatie alvast, dan krijg je ook zoveel vragen ;-).

Geplaatst

Ja hoor Kaartje het stokje is al weer helemaal opgewreven en blinkt weer. Heb er wel een rubber tape omheen gedaan, dan is ie niet te glad om vast te houden en zou hij kunnen vallen!!!!!!!

Hier ongelooflijk lui, moet me schamen. Zit nog steeds in mijn pyama achter de pc en zit nibit ships te eten en cola te drinken. Foei foei foei. Ga zo toch maar douchen, moet tenslotte ook gaan werken straks hihi.

Geplaatst

whoehoe...Esther...goed nieuws meid!!! ben zo blij voor jullie!!! op naar half 4, en dat ze maar heel lang mogen blijven zitten (zo'n maand of 8-9)...hihihi...dat gaat helemaal goed komen met dat stokje!!!

Sylvie...jij muts...verlengsnoer in de koelkast leggen..hahaha...hoe kom je erbij? hihihi...

Kaartje...zou inderdaad een beetje raar uitzien, als je alleen maar op de grond gaat liggen voor de meditation/relaxation...hihihi...ik denk dat je er ook goed aan doet om niet te gaan...maar ja...nu spreek ik weer vanuit mijn eigen...zie dat dit ook jouw 3e ivf is...

ik neem straks ook het stokje van jullie over...Sylvie jij neemt het van Esther over en ik dan weer van Sylvie...deal???

nog 2 uurtjes en dan is het zover voor ons...

wat een verschil met de vorige twee ivf's...ik sta er deze keer zo ontspannen in...niet normaal...heb echt een goed gevoel erbij, met wat ik allemaal doe en heb gedaan...volgens mij heb ik het al een keer gezegd, maar dat boeit me niet...wil het van de daken afschreeuwen dat ik me goed voel en dat wil ik met iedereen delen, zodat iedereen voor zichzelf ook dat beetje positiviteit en goeie energie kan opnemen wat ie nodig heeft...meiden...go your gang!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

San...mmm...lekker...nibit chips....mmmm...het water loopt me uit de mond...heb net een overheerlijke shake op van vanille soyamelk met chocolade (poeder)...was ook wel lekker...hihihi...

Caroline...gewoon zomaar even een dikke knuffel voor jou! out of the blue, just for you!!:hugg:

liefs,

nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden