Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou Sylvie, nu is je medicatie dus opgehoogd? Het wil dus nog niet zop vlotten? Mm, sterkte meid.

Ruby, vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt! Ik hoop dat het een beetje zakt door de paracetamol.

Hier is het ook even kommer en kwel. Mijn lichaam begint nu toch wel te protesteren tegen al dat hormonengeweld. Ik heb last van mijn buik, ik slaap slecht en ik ben sikkeneurig. Zit nu op mijn werk (even stiekem op het formum) en ik vind mijn werk op dit moment ook heel stom. Ik vind eigenlijk alles stom op dit moment :-(. Kan deze weken wel omkijken...pfffft.....

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika die hormonen zijn een crime. Jammer dat ze nodig zijn. Laat het maar over je heen komen. Nog even den dan ben je er van af!!!!!! Dan krijge je andere kwaaltjes door de hormonen!!!!

Geplaatst

sylvie...balen zeg! Ben wel benieuw in hoeverre ze nu gegroeid waren! Sterkte meid!

Ruby...wat ellendig zeg zo'n hoofdpijn! Slopend of niet? lastig om chronische klachten een plaats te moeten geven! Sluit me helemaal aan bij sylvie hoor...met paracetamol is niks mis en je kunt er beter twee dan 1 nemen!

Laika...voor jou wat positieve vibes jouw kant op! :positive energie: Soms heb je van die dagen hé dat je de hele wereld stom vind en overal van baalt!

Ursela...benieuwd hoe jouw echo gaat zijn vandaag...spannend!!!

Sandra...heerlijk vooruitzicht hé een paar vrije dagen! Kan daar ook altijd enorm van genieten!

Hier een slechte nacht gehad. Veel liggen piekeren. Wat in mijn hoofd blijft spoken is dat ze eigenlijk achter liepen, zescellig terwijl ze wel richting de achtcellig moesten gaan. Zit me dan te bedenken wat als ze niet verder delen? Zit ik me twee weken druk te maken om niks! Dom hé om zo te denken, het heeft helemaal geen zin maar ik merk dat ik zo'n afweersysteem heb ontwikkeld tegen pijn...! Beetje jammer van mijn energie want dat systeem is natuurlijk zo lek als een zeef want de pijn gaat toch wel komen als het weer mis is. Maar ik vind het zo moeilijk om positief te denken momenteel! Bang voor alles wat weer gaat komen.

Geplaatst

Esther kom op!!!! Je komt er wel doorheen. We slepen je er wel doorheen. Je piekert over 2!!!!! cellen en die kunnen net aangemaakt zijn vlak na de tp. Probeer jezelf niet zo gek te maken. Er zijn zelfs zwangerschappen van 4 celligen ontstaan, laat je aub niet uit het veld slaan.

Hoe je ook in je wachtweken staat, positief of negatief de klap komt net zo hard aan. Als je negetief bent komt de klap vaak iets later maar komt toch echt!!!!!!

Sterkte meis en schrijf alles maar lekker van je af...... dat lucht ook nog wel eens op

Geplaatst

Esther..... ik ben zwanger van 1 celletje meer......

Probeer positief te blijven voor die wurmpies die warm zitten bij je.... Laat ze je maar bijten.....

En als ze wel 8-cellig hadden geweest, weet je ook niet of ze verder gaan delen....

Visualiseer lekker die twee klompjes cellen..... 4 kleine klauwtjes die zich vastgrijpen in je baarmoeder....

Geplaatst

mutserig hé! Dat is het nadeel als je al zoveel behandelingen achter de rug hebt...we worden met z'n allen een beetje teveel weterig, niet wijsneuzerig hoor, maar we weten veelste goed hoe het hoort enzo. Dat is weleens irritant hoor!

Ik heb deze week een leuke, rustige week. Vanmiddag met een vriendin naar hattem, lekker ergens wat drinken. Morgen een lui dagje thuis...zo'n niks hoeft alles mag dagje. Donderdag met een vriendin lunchen in zwolle en daarna weer veel werken. Dat is wel lekker in de tweede week, veel afleiding!

Jij nog 1 dagje san...dan mag je weer koekeloeren!

Geplaatst

Sylvie...zojuist de 2e fm gehad en je moet de dosis verhogen...begrijp hieruit dat het niet zo snel gaat. Misschien ook wel goed, aangezien je de vorige keer tegen overstimulatie aan zat, of niet? balen dat je je zo moe voelt en dat je nauwelijks honger hebt...sterkte meid...wat er bij jullie de laatste tijd allemaal speelt zal ook heel veel energie kosten en gekost hebben en daarbij dan ook nog de behandeling...tis niet niks allemaal, maar je bent een sterke meid...ik houd moed dat het allemaal goed komt bij jullie!!!!

Guusje...ooh...ik dacht dat het bij een cryo altijd langer was voordat je kon testen...zal misschien ook wel per ziekenhuis verschillen dan...nog een weekje wachten dus...spannend!!! Voel je je verder goed?

Rubster...vervelend van je hoofdpijn...ik zou ook goed blijven drinken...vaak komt hoofdpijn ook van te weinig drinken. Ik zou ook 2 paracetamol nemen...Kan denk ik niet veel kwaad. sterkte in elk geval...en leuk, trompet spelen...lijkt me inderdaad moeilijk en zwaar om te blazen...dan moet je toch je lippen op een bepaalde manier houden, of niet??? heb een keer bij een afdelingsuitje op een didgeridoo mogen spelen, maar dat is pas moeilijk...pffff...

Ik heb inderdaad na de 2e behandeling veel baat bij reiki...voel me ontspannen, relaxed, kalm, heb zelfvertrouwen en straal het op de een of andere manier ook uit...ik heb nog niet eerder met zo'n goed gevoel in een ivf gestaan...

Wat ik van mijn reikimaster heb begrepen is dat je hier inderdaad veel baat bij kunt hebben...hij is nu bijvoorbeeld zelf gestopt met roken en heeft baat bij reiki. Hoop dat het iets voor je is!! gewoon ervoor open staan...laat het maar op je afkomen!

Laika...vervelend zeg dat je last van je hormonen hebt...het liefst zou je wegkruipen in je nestje...en gewoon doorslapen...hou vol meid...dadelijk mag je met de puregon beginnen en dan verdwijnen de bijwerkingen van de deca weer...sterkte meid!!!

San...nog een dagje...succes meid....alles zit goed...echt waar...ik voel het gewoon!!!

zie er om de een of andere domme reden (die ik nu nog niet weet) op om de prikpen te gebruiken...zal me er wel gewoon over heen moeten zetten...eigenlijk raar...kan over het algemeen niet goed tegen nieuwe dingen en dit is weer iets heel nieuws tijdens mijn behandeling...de twijfel slaat nu toch een beetje toe...stom he...en dat terwijl ik me gisteren zo goed voelde en vanochtend ook...

liefs,

Nico

Geplaatst

Simba...waar gaat het over hé! Waar kan een mens zich toch druk om maken!

Visualiseren vind ik trouwens lastig...dan wordt het allemaal een beetje te echt zeg maar!

Geplaatst

nico dat is niet stom hoor! Geeft niks! Het is elke keer een drempel die je over moet en dat kun je alleen zelf doen. Maar 1 troost...de prikpen is veeeeeeeeeel minder pijnlijk dan de deca!

Geplaatst

Esther...tegelijk gepost...houd moed meid...owkee..ben dan zelf nog niet eerder zwanger geweest, en volgens mij vertellen ze bij ons ook niet hoeveel cellig de embryo's zijn of is als de tp is...is ook wel fijn om het niet te weten...alleen dan wat voor kwaliteit het is...goed of gemiddeld...

gelukkig heb je genoeg leuke dingen te doen tijdens de wachtweken...we slepen je er doorheen meid...lucht hier lekker je hart...we zijn er voor je!!!

liefs,

nico

Geplaatst

nou...die naald is toch anders even lang als die van de deca...ik laat het maar over me heen komen...kan me er nu wel druk om gaan maken...en voor hetzelfde geld valt het morgenochtend reuze mee...misschien is het ook wel dat ik het alleen moet doen...bij de vorige keer hielp mijn vriend met mengen (hij hield de ampullen vast en ik trok de vloeistof op)...maar goed...hij was er wel bij...nu moet ik het alleen doen op het werk...mss dat ik de pen al zover klaar maak morgenochtend...zodat ik nog alleen maar de naald erop hoef te zetten...hebben we het nog saampjes gedaan dan...

Geplaatst

esther.. waar het om gaat.. wel of niet zwanger worden.... en dat het dan niet uitmaakt of het een 6, 7 of 8cellige is maakt niet uit. Het gevoel en de spanning is gelijk.

Maar de gevolgen dat is waar het om draait....

en idd we weten teveel.. maar ik weet ook dat vrouwen zwanger kunnen worden van een 4-cellige....

Al had ik bij de eerste behandeling hetzelfde geveol als dat jij hebt.. ik had maar een 3-cellige.... Die liep met 3 dagen al een dag achter.....

Maar toch..... probeer positief te blijven..

En zoals Sandra al zegt.... hoe je er ook instaat .... als het mis is, komt die klap toch wel....

Geplaatst

Nico, moet jij de puregon zelf mengen? Ik kreeg voorgemengde ampullen mee, en die kon ik zo in de pen steken.

Geplaatst

@Rubster, zie dat je in het gooi woont. Ik weet in Almere iemand die erg goed is in (ontspannings)massages. Zij krijgt heel vaak mensen met langdurige nek/rugklachten etc. Hoor van haar altijd heel spectaculaire verhalen. Ik ga zelf naar haar voor voetreflex (nu in de wachtweken even niet). Mocht je interesse hebben, laat maar weten. Verder heeft mijn rug/nek erg veel baat bij Quantum Touch (soort reiki, maar dan anders). Sinds QT heb ik nauwelijks nog klachten (en ik doe het tegenwoordig samen met een vriendin zelf). Ook daarvoor heb ik eventueel gegevens voor je in Almere.

Geplaatst

he Simba...bij mijn eerste en tweede ivf moest ik de puregon inderdaad mengen met de deca...eerst de deca in een ampul puregon spuiten, dan alles optrekken (moest 250 ie spuiten van de puregon) in een naald en dan een keer een spuit zetten...nu heb ik dus de deca-spuit en daarnaast de prikpen met de puregon ampullen (900IE)...ik zal me wel te druk maken om niets...komt allemaal goed...

Geplaatst

Oh Nico een voorgevulde pen, kan je best!!!!! Het is je eenheden instellen, optrekken en spuiten toch?????? Jij als doorgewinterde prikster kan dat zeker. Mengen van vloeistoffen is moeilijker en de naalden zijn vaak dikker en langer.

you go girl!!!!!!!!!!

Geplaatst

Die pen stelt echt niets voor. Ik heb ook deca gespoten en daarna dan de pen.

Ampul erin..... hoeveelheid instellen en prikken....

en af en toe even rekenen hoeveel erin zit. maar dat kun je heel mooi bijhouden achterin het boekje bij de pen.

Gaat je lukken!!!

Geplaatst

Wat een drukte hier, ben niet zo down alleen ontzettend moe. Echt niet normaal.

Esther je hebt mooie embryo's over analyseren list niets op meid, weet het is moeilijk.

Nico Puregonpen is een uitvinding, dat lukt je wel hoor.

Heb ook nog iets over een trompet gelezen, Est vinden de buren daarvan, hihi.....

Lig weer op de bank, straks nog een overleg en eten, zag net mijn bedje zou er het liefst inkruipen. Hondje ligt al naast me te slapen. Neus onder mijn oksel, typt een beetje moeilijk.

Geplaatst

Sylvie komt het van de hormonen dat je zo moe bent? Ellendig is dat toch?

Ik hoop dat je deze dag een beetje fatsoenlijk door komt en dat je vanavond een poosje op de bank kunt! succes vandaag!

Geplaatst

He Sylvie,

Ik ben het van de trompet. Ik speel eigenlijk alleen bij de muziek. Dus oefen niet. Maar nu ik 2 weken niet kom doe ik dat maar wel.

Maar niet meer na 7 uur 's avonds. Heb ook geen idee wat de katten ervan vinden.

Ja die moeheid is echt heel vervelend. Heb daar ook last van. Hou je haaks he!!!

Esther, het is moeilijk om niet te analyseren, maar zag dat je al heel veel leuke dingen gaat doen. Succes

Nico, de puregon pen is volgens mij hetzelfde als de gonal f pen. Dat lukt je echt wel. Is niet moeilijk. En prikt beter dan de decapeptyl. Succes.

Geplaatst

ik snap ook helemaal niet waarom ik me daar nu opeens ook zo druk om loop te maken...is echt heel raar...het zal ook absoluut niets voorstellen...

zit ik de hele tijd al in een positieve flow, komt zo'n stomme prikpen even roet in het eten gooien...straks maar even aan de relaxcd van Zita West gaan hangen...hahahahaha...gelukkig ook nog een club yogalesje doen...dus dan kan ik me ook nog even mooi ontspannend...

bedankt voor jullie woorden en steun in elk geval...doet me goed...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, ik schoot in die stress toen ik voor poging 3 over ging van Gonal op Menopur... Moest na een voorgevulde pen ineens zelf gaan mengen, help! Heb er hier ook aardig wat berichtjes over geschreven, aangezien ik al een keer bloedend de pregnyl flesjes had opengebroken en nu moest ik elke dag flesjes gaan openbreken! Maar na de eerste keer een beetje zenuwachtig, bleek het appeltje eitje! Voelde me suf dat ik me zo druk had gemaakt... Komt bij jou ook goed!

Geplaatst

Haha, wij zijn hier echt heel goed in elkaar troosten en helpen terwijl we zelf allemaal net zo in de stress zitten over onze eigen sores ;-).

Esther, oh meis, wat een gepieker! Niet doen hoor, ik kan me goed voorstellen dat het constant door je hoofd maalt maar het heeft geen zin. Sterkte met deze helse weken!

Nico, die puregon stelt echt niets voor. Ik zet altijd eerst zelf de deca, dan heb ik het ergste gehad, en dan komt daarna een veel minder vervelende, namelijk de puregon. Beetje als vroeger toen je klein was, eerst de groenten opeten en daarna pas het vlees. Het lekkerste als laatste (oké, dit is wel een rare vergelijking, maar goed';-)).

Ik ben trouwens al begonnen met de puregon, al 5 dagen. Ik heb inderdaad wel veel minder opvliegers maar nog wel steeds last van mijn gewrichten (door de 8 maanden lucrin, wat dezelfde werking heeft als deca). En dus last van mijn buik. Ben gewoon bang dat de endometriose weer erger wordt en daar pieker ik veel over.

Toch probeer ik elke keer maar weer mijn verstand op nul te zetten!

Liefs, Laika

Geplaatst

Nog even voor de volledigheid: ik heb net het zh gebeld (mailtje ging er op de een of andere manier niet uit) en volgens hen moet ik toch vandaag als dag 1 van mijn cyclus zien, aangezien ik zo laat pas helderrood bloed had.

Fran heb je net een pb'tje gestuurd maar we zijn benieuwd naar je gesprek met de gyn, wanneer jullie mogen starten??

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden