Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat goed van je zeg Esther! Volgens mij heb ik hier ook wel eens een PBtje van gekregen. Maar dat is niets voor mij. Maar goed dat jullie (jij en Klaartje) dit wel doen. En als ze het gaan uitzenden, wie weet zit jij met kleine in je armen de uitzending te kijken, laten we daar voor gaan.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daar gaan we voor! Zou helemaal super zijn...durf daar niet zo goed over na te denken hoor!

Ik sta mezelf deze twee weken weer toe om te dagdromen over een positieve test en de inrichting van de babykamer. Normaal verbied ik mezelf om hierover na te denken, doet teveel pijn. Maar in de wachtweken mag ik van mezelf toch wat meer hopen...per slot van rekening is de kans toch reeel dat we zwanger worden...!

Trouwens...goed van ons...neuh joh, ik vind het ook doodeng! Vraag me af of ik ooit ga wennen aan die camera's!

Maar het voelt goed om mee te doen hoor, geen spijt van!

Geplaatst

Goed zo, positief denken! En ik herken het wel. Zo hebben wij een rommelkamer, wat hopelijk ooit de babykamer gaat worden. Maar die kamer ziet er niet uit. Maar ik druk er nog niets aan te doen, maar kan niet wachten om te beginnen hoor! Het spookt nu weer volop door mijn hoofd.

Zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Geplaatst

Meiden ik heb even een vraagje.

Ik ben nu net ongesteld geworden (sinds vanmorgen beetje bruinig en nu net pas echt rood), moet ik dan vandaag nog als dag 1 rekenen of toch morgen? Het is al half 11, ik vraag het ivm de ovulatietesten die ik moet gaan doen en omdat ik het me gewoon afvraag. Als je met een behandeling gaat starten en je wordt na 4 uur 's middags ongesteld, kun je je in Rotterdam pas de volgende dag aanmelden dus rekenen ze dat als dag 1 namelijk... Wat denken jullie?

Geplaatst

Caroline, in het LUMC zeggen ze weer, als je voor 0u00 helder bloed verlies hebt, is dat dag 1. Maar in ieder zkh zeggen ze het weer anders.

Geplaatst

caroline dan tel je morgen als dag 1. Bij ons is het de regel dat het voor vijf uur echt doorgebroken moet zijn, anders ga je de volgende dag beginnen met tellen.

Ik weet niet of dat in rotterdam ook zo is?

Spannend weer hoor!

guusje...ja toch...dromen moet toch kunnen in de wachtweken?

Geplaatst

Is dat niet Sandra's motto? Hele goeie dus!

Je moet in Rotterdam tussen 2 en 4 aanmelden, daarna kan het gewoon niet want dan zit er niemand meer, dus dat is ook de reden denk ik. Nou ja, misschien toch maar op dag 9 vanaf vandaag gaan starten met testen, voor de zekerheid.

Geplaatst

Zou ik doen joh! Weet je zeker dat je goed zit toch? Maar ik heb geen fluit verstand van ovulatietesten etc...nooit gebruikt!

Hoe voelt het om weer toe te gaan leven naar een tp?

Geplaatst

Heb net een mailtje gestuurd naar het ziekenhuis, kijken wat zij zeggen...

Ik heb er wel zin in moet ik zeggen! Heb net gisteren besloten dat mijn vriend en ik met zijn tweeen een weekend weg gaan begin maart (lang geleden en hebben we wel nodig) en hoe graag ik dan ook een wijntje drink, ik hoop dat het niet mag!

Ook wel weer eng hoor, soort van laatste kans toch wel en nog nooit cryo's gehad, verschillende verhalen gelezen over ontdooiingskansen etc... pfff...

Geplaatst

Ik hoop het van harte!

Denk ineens aan Fran: als je dit nog leest voor die tijd: succes met je gesprek morgen! Ben heel benieuwd wanneer jullie mogen beginnen!

Ga nu maar eens slapen, de rest ligt al op één oor... welterusten!

Geplaatst

Esther, mooie emmies heb je teruggeplaatst gekregen...toppie!!! succes met de wachtweken...we slepen je er wel doorheen!!! Wat een gedoe zeg met dat filmen...hihihi...gelukkig dat het allemaal is goedgekomen...

Sylvie...sterkte morgen met het bericht over jullie zaak...hoop dat zowel de 2e fm alsook het andere bericht positief voor jullie zullen zijn!!!

Caroline...ik zou vanaf vandaag rekenen...bij ons is het namelijk ook als het na 18.00 uur rood bloed is en echt doorgebroken, dan is de dag erna dag 1...sterkte en succes met de ovutesten...spannend meid om met de cryo's verder te gaan! en leuk dat jullie nog een weekendje weggaan!! ik hoop ook van ganser harte dat je dan geen alcohol mag drinken!!!

Ursula...morgen de echo toch??? succes meid (of had ik dat al eens gezegd? twee keer is nooit slecht)...

Guusje...hoe gaat het met jou en de wachtweken? hou je het nog een beetje vol? al valt wachtweek 1 meestal wel mee...je mag net als Kaartje ook op de 28e testen, of is het met cryo's dat je nog een week moet wachten?

Pfff...weet het effe niet meer..

Spaatje...succes met het gesprek...ik wist niet dat het mogelijk was om na ivf toch nog iui te kunnen doen...ik dacht dat ivf/icsi de allerlaatste optie was...

De reiki was weer erg prettig...volgende week maandag de laatste keer voor de punctie/tp...we hadden beiden onze agenda's gecheckt en helaas heeft hij op de 31e al iemand staan...en dus moesten we naar voor schuiven...maar ja...ik met mijn druk sportschema (donderdag en vrijdag, ach...valt eigenlijk wel mee) en woensdag de 26e een gezichtsbehandeling) kwamen we dus uit op de 24e...hihihi...twee dagen voor de 1e fm...denk wel dat ik nog reiki op afstand krijg...

ga mijn handtekening eens aanpassen.

liefs,

Nico

Geplaatst

Zo weer lekker 3 dagen vrij!!!!!!! Hoop dat ik me vandaag weer eens aan de was kan zetten, heb het weekend straks ook weer vrij en dan is het lekker als alles af is en we lekker kunnen doen waar we zin in hebben.

Nico fijn dat je zo'n baat hebt bij Reiki!!!! Jammer dat jullie agenda's niet gelijk lopen zodat je nog maar 1 x kan voor de punctie/tp. Idd doet hij het gewoon vanaf een afstandje.

Voor alle wachtenden in de gevreesde weken. HEEL VEEL SUCCES!!!!!!!!! Die eerste week vond ik ook altijd makkelijk maar die 2e pffffffffff. Zo'n beetje iedereen is weer een beetje in de race.......

Geplaatst

Nou wat een drukte was het hier gisteravond zeg.

Ik heb echt de hele middag en avond voor pampus gelegen op de bank, niet eens honger, Jeroen dacht dat ik dodelijk ziek was, heb namelijk altijd wel honger.

Slechte nacht gehad en dadelijk op naar fm 2.

Bedankt voor jullie aardige woorden, betekend veel voor me.

Geplaatst

Sylvie heel begrijpelijk dat je van alles om jullie heen zo ontzettend moe bent. Heel veel sterkte de komende zware tijd en ik hoop op een mooie fm!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Nico, ik mag de 25e al gaan testen! Met een cryo is dat altijd na 11 dagen, dus super snel. Het is gelijk de dag van de waarheid, of ik ben zwanger, of ik ga 8 februari voor een kijk operatie. Een heel raar idee, of het ene uitsterste of het andere.

We wachten maar weer af .............

Geplaatst

Sylvie, succes met de fm.

Fran, fijn dat het goed gaat met Vin.

Sandra en babeth, hoe is het nu met jullie?

Ik heb het gevoel dat mijn hoofd vol watten zit. Heb ook hoofdpijn, maar durf naar aanleiding van het gesprek met de co assistent echt geen paracetamolletje meer in te nemen. Maar ik slik ze gewoon zo weinig. De laatste 3 maanden al helemaal weinig. heb geen bongi dus hoef ook geen pilletjes te slikken. Enkelt dus bij zware hoofdpijn zoals nu.

Ga kijken of ik lekker op tijd naar huis kan. Gisteren tot half zes gewerkt.

Gisteravond ook weer trompet gespeeld. Was mijn 2e les. En de instructeur vind dat ik het goed doe. Ik kan nu het liedje boer er ligt een vis in het water spelen. Ben dus wel trots op me zelf dat ik dat al na 2 lessen kan. Het is wel zwaar blazen en kost ook heel veel energie, maar vindt het erg leuk. Had ik niet verwacht.

Nu de trompet mee naar huis genomen. Kan ik van de week nog oefenen. Heb maandag geen les. Moet oppassen bij mijn oppasmeiden.

Zal dan de hele avond spelletjes aan het doen zijn. Morgen trouwens ook oppassen op dezelfde meiden.

Nico, hoeveel baat heb jij bij reiki? Mijn vriendin wil wel behandelingen bij mij doen.

Ik ga nog even aan de slag.

Fijne dag allemaal en sterkte.

Ruby

Geplaatst

Ruby wat vervelend dat je zo veel hoofdpijn hebt. Kan het niet van het trompetblazen komen?? Moet je ook hard voor werken. Paracetamol is veilig hoor, mag je echt wel hebben. Al is het maar om de scherpe randjes eraf te halen.

Sterkte ermee, hoop dat je eerder naar huis kan vandaag.

Hier natuurlijk weer lekker onzeker, voel helemaal niks vandaag, maar ja dat hoeft ook helemaal niet. Paul zei dat ik maar moest genieten van zulke dagen. Morgen spruitje kijken heb er zin in.

Geplaatst

He Sandra,

Spannend morgen je spruitje kijken.

Nee, het komt niet van het trompet spelen. Ik heb al ruim 10 jaar hoofdpijn. Heb chronische nek- en rugklachten. Dat trekt dus door naar boven. En begin verkouden te worden. Voel ook me holtes. Dus we gaan ook weer stomen. Ik zal er 1tje nemen ipv 2. Kijken of het helpt.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Ruby je kan altijd beter met 2 paracetamol tegelijk beginnen, anders weet je haast zeker dat het niet helpt. Jeetje zeg chronische nek en rugklachten, dat is niet niks. Sterkte ermee.

Ik heb tientallen jaren met alleen hoofdpijn rondgelopen en toen ik steunzolen had laten aanmeten was ik er zo goed als vanaf gelukkig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden