Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen , ik sluit af hier en start weer op.

Elk uur van de nacht voor bij zien komen :-(

Ben helemaal gaar en heb eigenlijk een leuke dag in het vooruitzicht. Samen met schoonmoeder de caravan klaar maken voor gebruik.

Het wordt wel weer een hele mooi dag, heerlijk!

Kom straks nog even spieken.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen, volgens mij is iedereen een beetje bijtijds gaan slapen. Althans een poging daartoe. Syl heb je toch nog een beetje kunnen slapen???

Laika ik proef bij jou stukjes meestal dat je enorm baalt dat je zo moe bent. Geef je er maar gewoon aan over, die periode duurt niet lang en je krijgt straks nog energie genoeg in het 2e trimester. Hoe meer je je er tegen verzet hoe moeilijker je het jezelf maakt. Ik heb dat ook gehad en op het moment dat ik dat losliet en dat het nu eenmaal bij de "situatie" hoort waar ik in zat (gelukkig) ging het al wat beter en kon ik ook steeds meer genieten. Je bent nu waar je zo graag wil zijn dus neem het allemaal bij de dag!!!!

Henne lekker gedroomd?? Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag??

Hier af en toe beetje moe van schoonmoeder. Ze bedoeld het niet kwaad, gister zei ze tegen Paul dat ze zich zorgen om me maakt dat ik zo weinig kan genieten van mijn zwangerschap. Paul vertelde dat door de ongemakken van het niet kunnen werken en snel rug en bekkenklachten ik er gewoon veel van baal. Ik geniet echt wel, alleen op mijn eigen manier. Ik neem regelmatig een momentje dat ik alleen aan de kleine denk en kan soms helemaal wegsmelten bij de spulletjes die al op zolder staan. Ik heb me er verder "gewoon" bij neergelegd dat het nu allemaal zo is en dat het zo gaat blijven tot het einde van de zw, dus doe natuurlijk af en toe veel te veel waar ik genadeloos voor afgestraft wordt.

Eerst zegt schoonmoeders dat rust nemen niet betekend hele dagen in je bed dweilen want dat is niet goed. Nu maakt ze zich zorgen dat ik niet genoeg rust pak. Oh hoe kan ik haar duidelijk maken dat ik wel degelijk geniet en mijn rust pak elke dag, ga er alleen niet altijd voor in mijn bed liggen. Rustig muziekje en boek op de bank is ook rusten. En ik vind het heerlijk om regelmatig eens bij mijn vriendin op de koffie te gaan, lekker afleiding. Ach ze bedoeld het goed maar kan er af en toe zo moe van worden dat wat je ook doet het niet goed genoeg is.

Zo genoeg geklaagd, ga zo even douchen, dan naar de fysio en door naar mijn werk, volgende week wil ik 2 dagen spijbelen om me helemaal op mijn bruiloft te kunnen richten!!!!

Geplaatst

Goedemorgen,

Iedereen gisteravond vroeg hun bedje in gegaan. Hier niet, maar wel gezellig geschoten. Dus dan maar iets later naar bed.

Henne super om terug te lezen dat je zo'n fijne tp heb gehad, met vastlegging van alles! Ik weet dat mijn terugplaatsingen (2 tot nu toe) toch enigzins overschaduwd worden door het feit dat mijn blaas echt heel vol zit. Dus de mogelijkheid om weer naar het toilet te gaan is dan echt iets waar je naar uit kijkt. Bij ons zegt het lab half volle blaas, maar ja als je meer dan 1,5 uur reistijd hebt en dan nog maar een kwartiertje wachttijd dan is op dat moment naar de wc gaan geen optie. Want halverwege stoppen ga ik niet gokken....

Maar goed, zolang mijn emmie veilig in mijn buik zit dan vind ik dat toch echt het belangrijkste.

Hier gaan de ww redelijk vlot, al blijft het altijd spannend. Ook ik heb geen testdatum opgeschreven, maar wel een vraag richting de dames die een cryo tp hebben gehad...

Als je test voor je eisprong en je hebt die smiley dan heb je die dag of de dag erna je eisprong. Voor mij geldt dat ik dan 14 dagen erbij optellen om de dag van ongesteldheid (als alles normaal loopt) te voorspellen. Maar de testdatum die we meegekregen hebben is een paar dagen daarna. Dan ben je toch al die paar dagen overtijd.... Ik heb dan de neiging om te testen op de dag dat ik verwacht ongesteld te worden (dus een paar dagen eerder)???

Hoe zit dat bij jullie, de ervaringsdeskundigen???

Geplaatst

Na de eisprong is het over het algemeel 14 dagen later ongi. Dus 16 dagen na posi ovu test. Dat ze een paar dagen later je test doen is waarschijnlijk een veilige marge vanuit het ziekenhuis. Ik heb zelf getest op wachtdag 8 en was toen licht positief. Die 9 tp's daarvoor durfde ik nooit eerder te testen en wachte braaf op de bloedtest 14 dagen later.

Succes met de laatste loodjes die wegen altijd het zwaarst.

Geplaatst

Hi meiden,

Redelijk goed geslapen hier. Lag er te laat in, maar nog wel even braaf cd geluisterd. Ik slaap dan echt als een blok. Helaas wel wat vroeg wakker. Zal ook komen doordat het vroeg licht is. We hebben al vier jaar disucussie over wel of gee overgodijnen haha, er hangt nu alleen vitrage. Misschien toch nog maar eens de strijd aangaan. Voel me beetje raar. Heb wat last van m'n onderrrug en bovenbenen, denk van het liggen in die stoel gisteren en de spreider. Na de curettages heb ik wekenlang last gehad, dus het zal allemaal nog wat slap zijn. Maar toch maakte ik me een beetje zorgen of m'n baarmoeder dan niet ging krampen. Gelukkig heb ik inmiddels 'geleerd' mijn baarmoeder te 'ontspannen'. Dus dat probeer ik dan maar. Voor vandaag geen woeste plannen. Zo nog even terug naar bed, vanmiddag hoop ik buiten in de zon. En tussendoor de belasting afmaken. Gisteren eindelijk de beslissing van het UWV gekregen dat mijn wajong uitkering niet gestopt wordt ook al is mijn inkomen gestegen. 't Wordt wel wat minder dus netto ga ik er niks op vooruit, maar tenminste ook niet achteruit. Al met al best blij dus.

Sandra lastige situatie met je schoonmoeder. Ze wil natuurlijk ook het beste en ze heeft ook lang op deze zwangerschap moeten wachten. Maar dan nog is het jullie zwangerschap en niet die van haar. Ik ken haar niet, maar misschien moet je gewoon een keer rustig zeggen dat je echt blij bent en ook je rust pakt, maar dat misschien op een andere manier doet dan zij zou doen. En dat je echt goed voor jullie spruitje zorgt en niet teveel zal doen. Ik weet nog dat J. zijn ouders hier waren tijdens de vorige poging. Die hadden denk ik geen idee van wat ivf inhoudt en toen ze me de dag na de punctie door het huis zagen schuifelen zijn ze zich lam geschrokken. 't Is dat ze ver weg zitten, anders zouden ze ook vinden dat ik te veel doe en te hard werk etc. Alles voor een kleinkind he, alleen zit het leven niet zo in elkaar ;-)

Syl meis, nou toch weer wakker gelegen. Da's niet goed hoor! Ja, wel heel begrijpelijk met alle sores, maar toch.... Is het een optie om bij de huisarts een heel licht slaaptabletje te vragen? al is het maar voor een weekje dat je gewoon echt even een beetje bijkomt. Tot 16 april moet je nog even en daarna is het misschien nog wel heftiger allemaal. Doe in ieder geval rustig aan, fysiek ook he!

Laika balen van de belasting. Altijd zo irritant als het niet uitkomt zoals je verwacht. En ik sluit me helemaal aan bij Sandra: geef toe aan die moeheid, het hoort erbij. Ik schrok er ook van, vond het vreselijk moeilijk dat m'n lijf zo over werd genomen. Voelde me mezelf niet meer. Maar 'verzetten' schiet helemaal niet op :-) Misschien kun je je uren op werk iets anders verdelen als je parttime werkt? En uit werk gewoon eerst even slapen voor je gaat koken. Probeer in het weekend vooruit te koken zodat je door de week makkelijk en snel iets hebt. En vooral: laat de boel de boel. Oke, de belasting moet voor 1 april ;-) maar de rest komt wel weer. Dan maar even wat minder schoon en wat minder sociaal.

Fran gelukkig de zon! Balen van Vin zeg, hoop dat het snel beter gaat. Maar verkouden vliegen is zeker ook geen aanrader! Joehoe Victoria's Secret, hebben die ook zwangerschaps bh's? Met al die zwangere modellen zou je het haast wel verwachten. Ze komen dit jaar ook naar Ndl toch? Op schiphol geloof ik (voor de douane!).

Sen rot van die ruzie. Het gaat altijd ook weer om hetzelfde he. Ik heb laatst gezegd dat ik weiger nog een keer te gaan spuiten als J. niet drie maanden 'zaad-proof' geleefd heeft. Doe het gewoon niet meer. Waarom dringt het zo moeilijk tot mannen door dat het écht wat uitmaakt? Vruchtbaarheid is kennelijk toch echt nog een vrouwending, zelfs al heb je bewezen slecht zaad. Vind daar ook een grotere rol voor de artsen weggelegd. Die roepen ook altijd maar dat het voor het zaad niet zoveel uitmaakt, terwijl dat dus gewoon echt wel zo is.

Meiden meer weet ik even niet meer, maar voor iedereen gewoon een hele fijne en zonnige dag!

Henne

Geplaatst

Dublin bij een cryo tp in eigen cyclus kun je logischerwijs idd 14 dagen na je eisprong testen (of de dag erna als je een dag overtijd bent). Ze geven 14 dagen na de tp aan als veilige marge. Eigenlijk precies als met een verse poging. Dan heb je je NOD 14 dagen na de punctie, maar de testdag is in meeste ziekenhuizen 14 dagen na de tp. Ik test zelf altijd al voor mijn NOD. Ten eerste wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben (wat dan nog niet het geval is, dus slap excuus ;-)). Ten tweede heb ik al heel vaak gehad dat het een vaag streepje was en ik toch ongesteld werd. In het kader van 'een beetje zwanger/failed implantation' wil ik altijd graag weten óf er iets gebeurd is. Maar vroeg testen geeft hoe dan ook onzekerheid en stress. Een streepje is hoopvol maar zegt nog niks, geen streepje maakt je moedeloos maar zegt vaak ook nog niet alles.

Maar je kunt in ieder geval zeker testen op de dag dat je verwacht ongesteld te worden hoor!

Geplaatst

Dankje, de reden dat ik dit vraag is namelijk dat ik 5 dagen na mijn eisprong de tp heb gehad... Had woensdag's om 17.00 uur al een smiley getest, maar moest met ochtendurine. Dus donderdag 's ochtends weer een smiley (gelukkig, lol) en de dinsdag daarop de tp. En aangezien ik in natuurlijke cyclus de tp heb gehad, zonder hormonen vind/vond ik de testdatum van het ziekenhuis erg laat. Maar goed, zal kijken of ik mij kan bedwingen of toch eerder test.

Geplaatst

Hei!

Hmm, henne, is dat zo, belasting voor 1 april? Zit nog braaf op de aangifte te wachten. Tja, dan maar digitaal gaan inloggen. Wij hoeven alleen maar overal 0 in te vullen maar dat moet wel gebeuren. In mijn hoofd zat een datum in oktober maar dat klopt dan blijkbaar niet.

Roestvlek, veel spanning de komende dagen. Hoop dat alles goed is/komt.

Ivfsh, vervelend van die vage testen. Alhoewel die laatste natuurlijk duidelijk was. Ik weet niet wat het is deze maand, de maand van onduidelijke testen en uitblijvende ongi's. Misschien iets in de nederlandse lucht?

Sandra, een beetje vervelend van je schoonmoder maar aan de andere kant ook lief. Ik probeer altijd als ik me aan iets erger te denken dat IK me erger en dat het probleem dus bij mij ligt en niet bij de ander. Dit werkt vaak positief, ik begrijp meer van mezelf, hoe ik in elkaar zit. Daarnaast probeer ik op een constructieve manier iets eraan te doen. En dat is veel makkelijker bij jezelf dan bij een ander. Dit gaat niet altijd op (dat zou ook niet zo handig zijn want dan wordt je een vloermatje waar overheen gelopen wordt). Maar het werkt wel om de belangrijke dingen te scheiden van de minder belangrijke. Misschien iets voor jou om te proberen? Werkt het na een paar dagen op deze manier er tegen aan kijken niet dan zou ik er rustig met haar over praten. Komt jullie relatie in de toekomst zeker ten goede want het zit er dik in dat ze ook een mening gaat hebben over hoe je voor jullie kleine moet zorgen.

Aha, daar was esther, loekker ertussenuit. Ik had dit weekend gepland voor een kustuitje, even weg uit de sneeuw, van de fjorden genieten, maar een goede vriendin zit niet lekker in haar vel en komt logeren. Een goede reden om hier te blijven. Hier is het net omgekeerd met het weer, na de goede weken is het winterweer weer terug. En hoe! Storm, natte sneeuw, droge sneeuw, regen, wind.

Dublin, de laatste loodjes. Hoop op een dikke plus op je test, wanneer je die ook gaat doen..

Geplaatst

hallo meiden

Dublin, ik hield ook bij de cryo-tp´s dezelfde testdatum aan als met de verse tp´s: dag 14 na eisprong/bevruchting.

Ik ging (vroeg) testen als ik echt merkte dat ik me anders voelde (lastig te omschrijven) en inderdaad, alle 3 de tp´s was de test positief.

Met de cryo tp was mijn tp op 10-9, de eerste symptomen merkte ik op 18-9, een test van senitest (stripje) en die was negatief, vervolgens op 20-9 nogmaals getest en die was positief.

Helaas ging het niet goed, op 24-9 had ik nog steeds een positieve test en die ochtend was het hcg 23, maar voor ons liep het fout af.

Brussel laat je altijd testen op dag 17 na punctie of eisprong, ongeacht of het een cryo of verse is.

Heel veel succes meid, enorm spannend, ps. ik schrijf dat ik vroeg ging testen als ik me anders voelde maar dat is geen graadmeter hoor!!! er zijn zat vrouwen die niets anders voelen en heerlijk zwanger zijn.

Henne, fijn dat het UWV een besluit genomen heeft en dat je weet waar je aan toe bent.

Wat je schoonouers betreft toen zij je zagen na de ivf klinkt wel herkenbaar. Toevallig had ik het er gisteren nog met mijn schoonmoeder over dat (logischerwijs) veel mensen niet weten wat het inhoudt en dat het ook vaak klinkt als, ohhh alshet niet lukt dan is er IVF.

Zij had de documentaire bij BNN gezien en ze was er blij om, omdat ze nu echt zag wat dat spuiten ed. inhield.

Ik moets direct aan jullie (jou en Esther) denken mbt. de documentaire en gaf aan dat ik blij was dat er meer uitvoerig over in beeld gebracht wordt, omdat het zo´n proces is en dat zowel het lichamelijke als het geestelijke stuk eens goed belicht zou moeten worden.

Ze zei ook eerlijk, ik weet wat jullie al ondernomen hebben maar juist met de beelden erbij krijg je wat de behandleingen betreft een duidelijk beeld.

Syl, veel plezier vandaag, een lekker dagje zo te lezen en wie weet slaap je daarna ook weer goed!

Sandra, lastig als je schoonmoeder jouw niet helemaal begrijpt, je doet gewoon waar je je het beste bij voelt nietwaar? Het is makkelijk oordelen over/voor anderen maar jeetje, iedereen zit anders in elkaar en iedereen heeft zijn /haar eigen ervaringen waardoor je bepaalde situaties heel anders ervaart.

Ik heb persoonlijk geen moeite met mijn lichamelijke mankementen, ik accepteer het, neemt niet weg dat ik liever meer zou willen doen omdat nu mijn omgeving zwaar(der) belast wordt, en niet alleen privé, maar ook op het werk. Dan zeggen mensen ook, boeien, het is werk, wat is belangrijker.

Tuurlijk de zwangerschap gaat voor alles en iedereen maar als je met hart en ziel ergens werkt, een goede band hebt met je collega´s, weet wat er aan werkzaamheden ligt dan houd mij dat toch wel bezig, ookal weet ik dat de boel niet omvalt zonder mij. Ik denk een kwestie van collegialiteit/betrokkenheid.

Sen, wat ontzettend klote van die ruzie zeg, het lijkt me erg frusterend, jij bent al zo machteloos verder in het traject,ik beboel, je doet er al alles aan om het tot een goed einde te brengen dan is het in mijn ogen ook niet anders als normaal dat je van je partner dezelfde inzet kan verwachten....moeilijk meid. Ik hoop dat hij echt gaat bijdraaien!!!!!

Fren, wat balen van je liefie!!! ik hoop dat ie op tijd opgekanpt is en je kan vergezellen, wel zo gezellig nietwaar?

Sjonge jonge, ik merk dat ik me toch al iets te fris gekleed heb haha, het weer ziet er hier zo heerlijk uit!!! nog even geduld en dan kan ik even in de zon in de tuin gaan zitten met een boek. Daar was ik maanden geleden al in begonnen maar kon mijn hoofd er niet bijhouden, nu lukt het weer, een goede afleiding!

Ik ben vandaag volledig aan huis gekluisterd, de auto is weg voor de keuring, maar goed,anders had ik toch niets kunnen ondernemen

Morgen weer een controle, ik kijk er weer naar uit.

dames, een fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Goedemorgen Dames.

Eef, fijn te lezen dat je gister een goed gesprek had in het VU. En dat jullie weer een poging gaan doen.

Ik heb inmiddels de info over de Cetrotide doorgelezen, maar ik denk niet dat ik het ga doen. Aller eerst omdat de vorige keer met Synarel (neusspray) en Gonal goed ging, en ik schrok van de info, er stond ook veel in over schade vergoedingen, en ik moet dat ook formulieren onder tekenen. Dat geeft me geen fijn gevoel.

Ze vertelde dat ik mee mocht doen omdat ik nog onder de 40 ben, en dat ik vorige keer tegen een overstimulatie aan zat. We gaan iig de Gonal verlagen (van 225 naar 150)

En wat ik ook een nadeel vind, is dat je moet spuiten en het zelf moet klaar maken. Synarel is zo makkelijk in gebruik.

Sylvie, wat balen dat je zo slecht hebt geslapen.

Esther, lekker dat jullie een fijn weekend hebben gehad. En er zo van hebben genoten.

Geplaatst

Hee meiden!

Dublin: ik test normaal twee weken na tp. Ik denk dat ziekenhuizen idd een veiligheidsmarge inbouwen. Azm houdt zelfs drie weken na cryo tp aan!!! Dat hou ik niet vol :-)

Vanavond reageer ik uitgebreider, ik ga weer lekker op huizenjacht.

Groetjes!

Geplaatst

even totaal off-topic maar hier een relaxfoto van onze hond.....wat een lambal haha, en zo kan die echt lang liggen, soms in de meest lastige posities, als pup deed ze dat al maar dacht dat ze dat als volwassenhond niet meer zou doen haha

[ATTACH=CONFIG]1025[/ATTACH]

IVFco, succes met de jacht!!!

Guusjem fijn dat je een besluit genomen hebt, weer wat verder.....

Geplaatst

Esther, jij gaat ook weer bijna beginnen, moet je dan eerst je eigen cyclus stil leggen (lang protocol) of ook gelijk in het begin op cd2 of 3 starten met de stimulatie?

Geplaatst

Haha babeth, das wel een hele grappige hond... Je zountoch denken dat dat langzaam pijnlijk wordt, maar blijkbaar niet :-)

Geplaatst

Pfftt... ben weer bijgelezen.....

moet toch even terug grijpen naar een paar pagina's terug..

Sylvie: Henne toch leuk ook al komt het niet op tv dat jullie wel de banden krijgen. Een vertimmering waar je later met groot spruitje baar kan kijken.

Nu kan ik best redelijk wijs worden van je spellingscontrole, maar deze.......

Hier vanochtend weer bij de fysio geweest... weer gemasseerd (SI gewricht).. auwie hoor, maar goed, alles is voor een goed doel... en ik had eigenlijk niet durven hopen dat ik nu met 23 weken nog zo goed in mjn banden en gewrichten zit. Hij gaf zelf ook toe, dat hij erg positief verast is.

Frummel is lekker actief. gisteren op koor, zongen we een duits slaapliedje over 14 engeltjes naast je bed... Nou niks slaapliedje, ik kon mooi op een paar stompen rekenen. Fijn hoor..

Hier wordt hard geduimd vor alle emmy's...... goh, het lijstje zwangeren wordt straks leuk aangevuld....

IVFCO, ging je nou vandaag naar dat witte huisje kijken? Ik ben benieuwd, hoop dat het iets is.

Babeth, wat een heerlijke foto!! Hier hebben de katten ook altijd zo'n beetje dezelfde slaaphoudingen.

Geplaatst

he dames,

syl....balen dat je weer slecht geslapen hebt...ik val echt als een baksteen in slaap...zou willen dat ik wat van mijn 'gave' aan je kon geven...

Henne...volgens mij vroeg jij het....hoe ik dat deed met de cd van zita west...ik heb m op mijn mp3-speler gezet en dan doe ik mijn oordopjes in en ga lekker liggen (meestal al meteen in mijn slaaphouding, op mijn rechterzij)...en ik heb zelfs al gehad dat ik nog niet eens aan het aftellen was toegekomen, dat ik al weg was...en als de cd dan afgelopen is, springt ie automatisch uit...heb de repeatfunctie gelukkig uitgezet...hihihi...gisteren was ik aan het luisteren naar de nieuwe club yoga (jaja...volgende week is weer release van club cycle, club yoga en club power, dus ik ben iedere avond (behalve woensdag) in de sportschool te vinden) en ik heb volgens mij alleen de helft van de warming up meegekregen...rest kan ik me niet herinneren...hahahaha...en het zijn 10 liedjes in totaal...

IVFCo...hoop dat het witte huisje heel mooi is en dat het jullie nieuwe stekkie gaat worden...en anders...veel plezier bij het woning zoeken...

wel een raar verhaal idd met de test...daarom had ik ook een beetje hoop dat het bij mij toch ook weer een wondertje zou kunnen zijn, want ook bij mij was een zw. test licht positief (owkee...wel pas na een dag...hahahahahaha)...maar ja...ik ging al alles verzinnen...

net een heel fijn tel. gesprek gehad met mijn mogelijke donor, mochten we voor deze optie gaan...maakt me gewoon helemaal blij weer...

San...lastig altijd als men een ander beeld heeft van rusten of ergens van herstellen...dat zij hun manier vaak dan als de juiste/goede manier zien en dat dit dan ook zo opgevolgd 'moet' worden....mijn moeder komt continue met artikels aan uit bijv. de margriet over meerdere miskramen, stoppen met zwanger worden, resultaten van onderzoekjes hier en daar...en ze legt het tijdschrift dan ook altijd zo neer, zodat ik het meteen kan zien en ook nog eens opengeslagen op de pagina van dat artikel...hoezo toeval??? hihihi...zeg haar ook altijd dat ik dit gewoon niet wil lezen nu, dat ik niet aan zo'n dingen wil denken (stoppen bijv.) en dat ik nu gewoon even zonder stress en sores weer van het leven wil gaan genieten en weer verder probeer te gaan met mijn leven, maar op deze manier blijf ik er altijd aan herinnerd worden...ze maakt zich natuurlijk zorgen om me...dat snap ik ook wel...en het is voor haar ook moeilijk om mij zo te zien lijden...het zal altijd wel een puntje van discussie blijven...

maar goed...ik zou gewoon jouw plannetje blijven volgen, zolang jij je er goed bij voelt en je genoeg ikke-spruitjetijd hebt...moet je dat vooral blijven doen...

enne...geweldig hoe jullie hond erbij ligt...vooral onze poes Pink (zwart witte) ligt er ook heel vaak zo bij als ze op de toren ligt...hihihi...

[ATTACH=CONFIG]1031[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1032[/ATTACH]

maar goed...mijn dag is eigenlijk weer wat beter....

Reageer later nog even op de rest...merk dat ik weer alles vergeten ben...

fijne dag!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico het is de hond van Babeth die er zo lui bij ligt.

Mijn katten kunnen er ook wat van hoor!!

Ja ik weet dat mijn schoonmoeder het beste met me voor heeft, denk idd dat het ook een hoop spanning is die ze niet echt kwijt kan. Ze wil zo graag dat alles goed blijft gaan. Misschien toch maar eens voorzichtig het onderwerp aansnijden op een ontspannen moment.

Geplaatst

Hee fren dat is Goed nieuws!!!! Extra genieten straks

Nico / ivsco onze katten liggen meestal opgerold en nou met dit weer even languit gestrekt in de zon, zou het voor hun ook gelden die vitaminen D???

Nico ik las best wat succesverhalen overd dames hier die met ecd nu zwNger zijn, vind het geweldig dat jullie al een mogelijke donor hebben maar hoop echt dat het niet nodig blijkt te zijn!!!! Onze ouders hebben zich nooit echt op stukjes gewezen, hadden wel in de gaten dat we ons er al zo in vastgebeten hadden. Maar moet zeggen liever de betrokkenheid en (be)zorgzaamheid dan naasten die zwijgen...dat zou ik verschrikkelijk vinden.

Zeg waar zijn jullie dinersuggesties?

Hier gesmoorde kip ( mild) , rijst en sajoerboontjes

Geplaatst

Nou ik ben er ook weer, caravan is schoon dankzij schoonmamma. Ben gebroken zeg. Als ik nu vannacht nog niet slaap.....

Sandra vervelend van je schoonmoeder, ze zal het allemaal niet slecht bedoelen maar het blijft moeilijk voor andere, je neemt teveel rust, je neemt te weinig rust????

Als ik zo jou verhalen lees heb je nu voor jezelf een goed ritme te pakken wat voor jou werkt ook met jou momenten met spruit.

Het blijven natuurlijk schoonmoeders!

Babeth wat een luie hond en die katten van Nico doen lekker mee.

Simba ik bedoelde herinnering, stomme controle, moest zelf ook even terug lezen.

Fran gelukkig komt Vin ook.

Hennne lekker aan het relaxen met Zita.

Ik heb ook geen eettips, ik ga waarschijnlijk heel slecht sparribs bestellen, doe niks meer vandaag , voel het wel.

Geplaatst

oejazes (volgens mij een limburgse uitdrukking, maar dat weet ik niet zeker...)....San...klopt...helemaal in de war...was natuurlijk nog in de wolken door het telefoongesprek...hahahahaha...jullie hebben katten en Babeth heeft een hond...

wij krijgen vanavond hamburgers met spinaziestamppot...mmm...en daarna gaan we op verrassingsverjaardagsbezoek...want die is zondag niet doorgegaan omdat de jarige ziek was...

Fren...jippie...Vin in het vliegtuig...nog effe en dan zijn jullie weer samen!!!

Babeth...ja...daar heb je gelijk in....beter betrokkenheid/bezorgdheid van naasten, dan helemaal geen meeleven, terwijl ze wel op de hoogte zijn...Ja...ik lees en schrijf ook mee in het topic over eiceldonatie en er zijn nu idd twee dames zwanger...mss ook nog wel een derde...want zij zou vanochtend testen waarschijnlijk, maar er stond nog niets op...

ga gelijk even kijken..

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico het is je vergeven hoor. Na zo'n fijn telefoongesprek mag je best even in de bonen zijn hihi.

Fran je mannetje onderweg!!!! Joepie, nou als jou kadootje nu niet compleet is??

Ik had mijn eettip gister al doorgegeven voor vandaag dus nog maar een keer LASAGNE

Geplaatst

Fran fijn!!!! Lekker genieten samen.

Hier vanavond gebakken zeebaars. Denk met rijst en boontjes.

Vanmiddag spontaan een vriendin langsgekomen die op woensdag vrij is. Lekker in de tuin ziten beppen (arme buurman) en teveel speltwafels gegeten, bleeeghhh.

Geplaatst

Heb het al op, gehaktballen, aardappels en sla, heerlijk gekookt door vriendlief. Vanmiddag naar de speeltuin geweest (eindelijk weer open), heerlijk in de zon gezeten en daarna in de tuin gesnoeid tot de groenbak vol was... Lekker hoor, die lente, ik moet zeggen dat het wel mijn humeur verbetert...

Het stomme is dat ik steeds vergeet het zh te bellen voor een afspraak! Ik ben het al sinds maandag van plan en nu heb ik het weer niet gedaan vandaag! Morgen maar proberen aan te denken. Ik heb nog geen zin om te spuiten maar wel om bevestigd te krijgen dat we inderdaad nog een poging gaan doen...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden