Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Erg wispeltutig: vanochtend J. bijna de auto uit gezet toen hij commentaar had op mijn rijden ;-) Op die manier ontplof ik eigenlijk alleen als ik heel moe ben....of als ik zwanger ben. Maar ja, daar is het toch echt gewoon te vroeg voor???!!!! Bedacht net wel dat ik dit soort heftige afscheiding normaal niet heb, dus in die zin is het afwijkend en dus hoopvol? Over jezelf gek maken gesproken. Daar gaan we dus nú mee stoppen. Ben naar postkantoor geweest en ga heerlijk met iPod, boek, krant en drinken in de tuin zitten. Krijg al een beetje een kleurtje en dat voor vakantie in Nederland!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ruby wat een domper zeg je fm. Je hebt er idd maar 1 goede nodig, het blijft wel balen en kan me je gevoel van lichamelijk falen dan ook voorstellen. Sterkte.

Henne stop eens met die flauwekul. Je weet heel goed dat je nu nog niks kan voelen. Onbewust zal je ongetwijfeld overal mee bezig zijn dus neemt je hoofd je mee op de loop. Een embryo wat nog niet is ingenesteld zend ook signalen uit naar je lichaam zodat het een goed plekje kan vinden om in te graven. Dat van die afscheiding, er is wel met eendebek en kathetertje in je lijf gezeten dus waarschijnlijk gewoon afvoer van "rommel" wat er uit moest of zo. Lekker genieten van de zon, af en toe jezelf gek maken, maar voor vandaag heb je je momentje al gehad nu dus alleen maar RUST. hihi moeilijk hoor deze dagen.

Hier heeft schoonmoeders lekker de ramen beneden gezeemt van binnen en buiten en de tuin is bijna omgespit. Ben helemaal blij. Was begonnen om mijn gekregen kleertjes op maat te gaan sorteren, maar door alle karweitjes die ik vanmorgen gedaan hebt zit ik al aardig aan mijn tax wat inspanning betreft voor vandaag. Heb alleen de afwasmachine die nog draaid maar die kan ook vanavond nog leeg gehaald worden.

Geplaatst

Sorry :shower: San je hebt helemaal gelijk. Ik herinnerde me van de vorige cryo tp alleen nog dat het zo fijn was 'om er niet zoveel mee bezig te zijn'. Hoe kwam ik erbij joh haha. Misschien toch door het filmen. Of door de miskraam. Of ik visualiseer iets té veel. Zal er in ieder geval nu mee ophouden. Anders zijn jullie ook allemaal gek over twee weken :laugh:

Geplaatst

Toch vind ik m'n banner nog steeds stoer. Ik zei gisteren tegen J: ik ben nu gewoon 2,5 week zwanger, alleen weten we het officieel nog niet. Dus toen dacht ik: laat ik het officieel maken. Ben wel weer blij inmiddels. En ga nu heerlijk in de zon!!!

Geplaatst

Hihi Henne ik moet uiteindelijk ook wel lachen om je berichtjes, het is ook zo spannend!!!

De middag in de tuin zal je vast Goed doen en volgende week wat afleiding met werken . Oefen je wel goed je vang-kunsten alvast.? Voor het stokje??

Ik ga me even klaar maken, dadelijk naar het zkh. Volgens mij heb ik een rood hoofd en rode hals inmiddels....was in slaap gevallen in de zon

Geplaatst

Rubster....wat een tegenvaller moet dit voor jullie zijn...maar zoals al gezegd wordt, je hebt maar eentje nodig die een hele mooie sterke emmy zal worden...Bij ons zeiden ze altijd, we hebben er minimaal nodig, bij de zus van een kennisje hebben ze om die reden bij haar de punctie uiteindelijk uitgesteld, twee eierstokken, maar te weinig follikels en ze groeiden ook niet echt meer door...(zat ook redelijk aan de lage kant met dosis). Is het misschien een optie om de punctie niet door te laten gaan, want anders ben je toch een vergoede poging kwijt als het tot een punctie komt en het zou onverhoopt niet lukken (laten we daar maar even niet van uit gaan)...is natuurlijk een beslissing die jullie uiteindelijk zelf zullen moeten nemen...volg je gevoel en ik sta sowieso achter jullie!!!!

Henne...jij gekke muts...hihihi...je maakt jezelf nog gek...hihihi...we weten allemaal hoe moeilijk deze ww zijn, maar ik denk ook wel dat het een beetje te vroeg is om nu al iets te voelen. Moet je ook de bolletjes inbrengen? Dan kan de afscheiding ook daarvan komen en wat ook al gezegd werd...er is in je gebutteld, zeg maar...dus die rotzooi moet er ook nog uit...zodat het helemaal schoon en aan de kant is voor jullie prachtige emmies die zich dan zonder problemen kunnen innestelen en daar ook blijven zitten totdat het tijd is om er als een volgroeide baby uit te komen...

En je banner is kei stoer...hihihi...

Babeth...dan zou ik me toch maar even nog insmeren, waar je waarschijnlijk verbrand bent door de zon...hoop dat je geen last krijgt van zwangerschapsvlekken...en succes in het zh....

Dublin...hoop dat je morgen/overmorgen een duidelijkere streep hebt op je test!!!

Heb mezelf vandaag getrakteerd op de Happinezz, dat werd samen met een boekje in een doosje aangeboden: Out of the box...80 tips en ideeën voor creatief denken...ik zal eens zo nu en dan een tip hier noteren...

ursula...je moet wel goed kijken om het huis van je buren te zien...jeetje...wat een sneeuwstorm zeg...fijn dat je mannetje vandaag lekker thuis is...

Caroline...hoe ging het met je dochtertje en haar eerste schooldag??? hoe was jij eronder??? heb je het overleefd???

Syl en San...het huis en de tuin weer in orde...mooi...kunnen jullie je schoonmoeders niet ook even hier heen sturen??? hihihihi...grapje...moet nog steeds nodig aan de strijk, maar heb er gewoon geen zin in...zou dat nog de naweeën zijn van wat er gebeurd is, af en toe gewoon nergens zin in hebben???

Ga me toch maar weer even aan de buitenlandse dienstreisdeclaraties van een paar medewerkers begeven...kunnen die tenminste goedgekeurd worden door de baas en naar onze financiële afdeling gaan...

liefs

Nico

Geplaatst

Nico geen bolletjes. Aan de ene kant gelukkig, want geen gedoe en geen bijwerkingen. Aan de andere kant komt nu alles van m'n eigen lijf en dat is nog eens dubbel verraderlijk. Kan het nu niet op de bollen schuiven als ik iets voel. Nog steeds beetje afscheiding. Maar bedenk net dat ik sinds de curettage telkens rond mn ovulatie wat bloedverlies heb gehad, misschien is dit nog net zoiets. En idd, dat gerommel in je lijf kan ook best nog gevolgen hebben. Maar onrustig is het wel. Juist omdat ik verder niks voel of doe of merk. zou zo fijn zijn om het van me af te zetten en hierdoor lukt dat niet erg goed.

Hier inmiddels ook een rood hoofd :-) Babeth veel succes dalijk! En Nico lekker doorwerken ;-) Ik heb nog lang na de miskraam gehad dat ik van die 'geen-zin' dagen had, dus ja, dat kan daar denk ik zeker nog van komen. Je gaat 'gewoon' door met je leven, maar het is natuurlijk alles behalve gewoon!

Geplaatst

Henne, zou afscheiding niet juist iets positief kunnen zijn? Nu ik zwanger ben heb ik daar behoorlijk last van namelijk.

Verder herken ik heel goed wat je zegt, die wachtweken zijn killing, ik vond het echt vre-se-lijk. Heel veel positivisme jouw kant op en dat de weken maar snel voorbij zijn (met goed resultaat aan het eind!).

Ruby, he, wat een teleurstelling...ik kan er niets anders van maken....Ik dacht een beetje hetzelfde als Nico, misschien een escape-iui? Of denken ze dat het de volgende keer weer hetzelfde resultaat zou kunnen zijn, simpelweg vanwege je ei-reserve? Hoe dan ook, sterkte!

Geplaatst

Hoi meiden,

Laika, ik heb ook sinds de zwangerschap meer afscheiding.

Syl, de controle was weer goed, de kleine groeit goed, mooi vruchtwater en verder was de lengte van de baarmoederhals ook weer helemaal goed , oef wat een opluchting, zeker nu we richting de spannende weken gaan. De placenta ligt nog steeds ongunstig maar we hopen dat dat nog gaat veranderen.

Verder was er ook niets uit de kweekjes ( afscheiding) gekomen dus prima !! Nu op naar de 20e echo... Erg sPannendekker toch wel

Syl ik heb 0 inspiratie voor het eten, komt wellicht mede door het mooie weer, hier 18 graden!!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Meiden,

Ik zal jullie wat vertellen.

Mijn gonal F pennen hadden bij de apotheek moeten zijn. Maar nee, ze waren er niet. Dus Alwin voor niets daar naar toe.

De apotheker heeft de ivf arts gebeld. En krijg nu eerst een pen van 300, maar die moet hij dan wel bij het ziekenhuis in Hilversum halen.

Dat is de andere kant van hilversum. Er rust een vloek op volgens mij...

Dus story continued. Moet nu morgenochtend om 08.40 uur weer een echo maken. Ben benieuwd.

Fijne avond, ik blijf nog even op mijn werk.

Geplaatst

sjonge jonge Ruby, niet te geloven zeg, nou meid, dat het maar een magic shot zal zijn vanavond!!! veel succes morgen met je echo!!

Geplaatst

lieve Henne: wat is het weer super spannend bij jullie! ik kan je zoooooooooooo goed begrijpen en volgen.

je zit nog altijd mijn gedachten en ik hoop zoooooooooooooooo dat je lekker mee mag kletsen in een ander zwangerstopic, TE GEK je banner

postief denken is het halve werk

ik denk veel aan je

liefs

Geplaatst
Erg sPannendekker toch wel

babeth ik lig hier in een scheur, ik neem aan dat je spannend bedoelt? sPannendekker....briljant...

Ruby er lijkt idd geen zegen op te rusten, wat en gedoe ook van zo'n apotheker zeg. En het lullige is dat je er zelf altijd achteraan mag rennen als het niet goed gaat. Wat ik me vanmiddag nog afvroeg, is bij jou FSH en AMH nog pas gemeten? Omdat je zegt dat je eireserves laag zijn? Dat dáchten ze bij mij in het EMC namelijk ook.... Nu kan het bij jou natuurlijk gewoon echt zo zijn helaas, maar toch zijn die waardes dan wel belangrijk. En misschien idd een escape iui? Of is het zaad daarvoor te slecht (omdat jullie icsi doen)? He, ik wou dat ik een oplossing voor jullie had... :-(

Syl wat heb je uiteindelijk gegeten? Kip en uit kun je toch best wat mee? Lekker roerbakken of in de oven met aardappels. Wij hebben dim-sum gegeten, net terug. Toch nog een beetje vakantiegevoel. En en laatste nieuws: koortslip. Nog dames die daar last van hebben/hadden toen ze zwanger bleken te zijn? Ik weet van de vorige keer nog wel vreselijk geiriteerd tandvlees, maar toen was ik al wel vijf weken ofzo en geen drie ;-))

Babeth heerlijk dat alles weer goed is. Ook de baarmoederhals. Er komen nu idd spannende weken aan, met of zonder Pannendekker.......

Geplaatst

Haha die pannendekker was weer leuk...

Nico, mijn dochter gaat al twee en een half jaar naar school, dus zo spannend is dat niet meer! :-) Je bedoelde Sab...

Lekker chili con carne op met stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter...

Geplaatst

@ Rubster, Sluit me aan bij de eerdere reacties met hormoonwaarden onderzoek om echt te kijken of eicelhoeveelheid zo laag is. Anders raad ik je aan om deze poging toch te staken en eventueel escape IUI te doen. Heb ik zelf ook eerder gedaan, behalve de escape IUI (heeft bij ons echt geen zin). Besef heel goed dat ieder uniek is, maar raad je echt aan laat je bloed testen.

Hier heel dubbel, ondanks een heel licht streepje toch heel terughoudend... Wil eerst de tekst ZWANGER lezen voordat het "echt" is, want zo'n licht streepje is voor mij niet echt af. Voel mijn rug nu ook en dat is ook voor de ongi, dus hou het hier nog helemaal open... Ik ga geduld hebben en test zaterdag pas weer. Morgen nog werken en 's avonds met vrienden naar de schouwburg, dus genoeg afleiding.

Voor de statistieken: gegeten pittige tomaat ovenschotel met pasta

Geplaatst

Hoi meiden, vandaag de bloeduitslagen te horen gekregen, was nog op anticardiolipine getest en de waarden hiervoor zijn aan de hoge kant. Omdat het een moment opname schijnt te zijn, is het advies van de arts om de test nogmaals over 4 weken te herhalen. Dus voor mij helaas nog een rustmaand en dus ook geen kans meer om zwanger te worden voor 16 April

Wel weer schikken behalve de mthfr mutatie komt nu dit ook erbij... Nu weer gaan googlen wat dit precies inhoudt?!? Wanneer de waardes weer hoog zijn zal ik na een tp fraxipine moeten spuiten. Deze periode zit ons niet werkelijk mee, maar heb wel veel zin om jullie de 16e te ontmoeten

Groningen is leuk, lekker de stad op de fiets verkent en heerlijk gegeten...

Geplaatst

Pannendekker! Wie heeft zo'n woord toch kenbaar gemaakt bij de iPhone... Ik bedoelde inderdaad spannend haha.

Roestvlek mij zegt het niet erg veel maar de kans bestaat dus dat het volgende maand anders is, beter wellicht?? Jammer dat jullie nu een verplichte rustmaand hebben.

Henne de koortslip zegt mij niets maar ik ben nooit ziek en bij beide zwangerschappen had ik griepachtige klachten, bij de jongens met 7a8 weken en deze keer met 3.5 week!!

Mijn ervaring is dat mijn weerstand echt even minder is bij het begin van een zwAngerschap.

Ik hoop van Harte dat die koortslip ook een gevolg is van ....

Dublin wat knap dat je nog een dagje wacht met testen , veel plezier alvast morgen!!!

Geplaatst

Dublin dus toch een streep, ik begreep het niet goed uit je vorige berichtje! Het begin is er dus, nu hopen dat het doorzet. Spannend tot zaterdag.

Roestvlek jeetje zeg...dubbel blijft het toch....je wlt graag weten wat er is, maar tegelijk wil je liever dat er niets is. Ook erg vervelend dat dit uit het vorige onderzoek dus nog niet is gebleken. Nu weer nieuwe onzekerheid en ook jullie geduld wordt weer danig op de proef gesteld. Wel fijn dat het leuk is in Groningen. In een ver verleden heb ik daar nog kort gewoond, toen ik geneeskunde studeerde. Geweldig leuke stad vond ik het.

Babeth het zou leuk zijn van die zwangerschap en weerstand, maar als ik heel nuchter ben is het daar echt nog te vroeg voor. Maar goed, zeg nooit nooit. It ain't over till it's over.... en we beginnen pas ;-)

Geplaatst

Oh nog even voor Dublin: ik had enorme last van m'n rug toen ik zwanger was, meer nog dan voor m'n ongi. Dus dat zegt ook alweer heel fijn: NIETS :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden