Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh ja, vergeet ik ursula nog: wat een bizar weer bij jullie!!! En dat terwijl laatst de lente toch begonnen was bij jullie, of vergis ik me nu?

Ik zou zeggen: geniet lekker van je mannetje. Heerlijk dat hij nu een dag thuis is. Hoe is het eigenlijk met je hand?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames

wat is er veel geschreven weer, gisteravond niet meer online gewest dus moest even bijlezen.

Ivfco wat een leuk en lief huis!!! ik kan me goed voorstellen dat je enorm benieuwd bent hoe het er van binnen uit ziet. Voor welke periode blijven jullie in Ierland?

Dublin, ik moes je berichtje even goed lezen maar er is toch een begin? anders verschijnt er geen streepje? wow wat een bericht zeg, ik kan niet wachten op je volgende test, misschien ga ik Claire nog aardig vinden?? ;-))

Henne, ik moest lachen om je drang naar kip en friet, haha. Jeetje zeg en je zit pas op wachtdag 2.....in ieder geval een mooie week voor een innesteling! geniet van het lekkere weer.

Sandra, nog even en jullie geven elkaar het ja-woord, alles helemaal in kannen en kruiken? pas je je jurkje dinsdag nog? bij mij gaat het echt hard nu.

Nico, verwarrend he van die beestenbende...de hond is inderdaad van ons en tevens nog 2 katten.....

Wat die mogelijke donor betreft, ik vind het echt heel erg bijzonder dat zij zich zo aangeboden heeft, wat een engel op aarde.....

Ruby, succes met de fm vandaag! spannend moment weer....ik vond het tot de eerste fm altijd wat "lang" duren en daarna leek het altijd in een stroomversnelling te gaan.

staat de nieuwe hoes mooi? toen ik het las zei ik al tegen mijn man, jeetje als wij iedere keer een nieuwe hoes zouden moeten kopen dan zou ons dat een vermogen kosten. De pers die wij hebben geeft ook regelmatig op en aangezien hij veel op de bank ligt....wij hebben destijds onze bank laten impregneren en op die wijze goed schoon te houden (leer is bij ons geen optie met de poezenbeesten..)

Sab, hoe voel jij je nu de kleine is "oefenen" op school? Mijn moeder wilde destijds het liefst de vlag uithangen toen ik naar de kleuterschool ging, ik was er blijkbaar erg aan toe.

Ursela, jeetje hier de tuindeuren open en een stralende zon en als ik dan die foto bij jou zie......je zegt het huis van de buren maar je moet inderdaad goed kijken haha

Syl, succes met je kennis, ik kan me voorstelllen dat je hem graag zou willen helpen maar je hebt al zoveel aan jezelf en je soren en een relatie moet je hoe dan ook samen kunnen rooien (of niet), hoe dan ook altijd erg vervelend!

Roestvlek, succes met het tel. consult vandaag en heel veel plezier in Groningen!!!

Wij gaan vanmiddag weer op controle en dan daarna even mijn auto ophalen, is gisteren gekeurd en kan er weer tegen.

Gisteren van een merk verf (Painting the past) kleurenstalen binnen gekregen, ik was al erg enthousiast maar gelukkig mijn man ook! niet te geloven , we zijn er wat kleur al uit, nu even het geslacht afwachten.

Geplaatst

De andere hoes zit in de wasmachine en gaat er weer op hoor. Maar nu even een nieuwe gekocht. Staat anders zo stom. Deze is ook heel erg leuk.

Nou we zijn er weer. Er is 1 folikel van 17mm, 1 van 10mm en een hele kleine. De arts gaf al aan dat het waarschijnlijk maar 1 folikel is die aangeprikt gaat worden.

Heb dus net wel een traantje gelaten. 300 IE gonal F en dan nog maar dit resultaat. Mijn ei reserves zijn dus bijna op. Het word een zware tijd de komende dagen.

Verder bloed geprikt en wordt vanmiddag gebeld of ik nog een FM heb of meteen pregnyl en ma. of di de punctie.

Zit er een beetje door heen. Ga maar eens heel hard werken. Misschien helpt het.

Geniet van de zon...

Geplaatst

Ohhh lieve meid

ik kan me voorstellen dat je hierdoor van slag bent! is het een optie om deze poging niet verder af te maken en over te stappen op andere medicatie?

Je hebt natuurlijk maar een goede nodig maar kan me voorstellen dat je ook wel zoveel mogelijk er uit wil proberen te halen....

sterkte lieverd!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hee ruby,

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent meid.... Die ene is ook wel heel snel gegroeid zeg.... Sorry: ik kan je handtekening niet lezen, want ik gebruik de iPad, heb je altijd dezelfde hormonen gebruikt bij eerdere pogingen? Meis, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, je hoopt natuurlijk altijd op beter resultaat. Ik duim voor je dat die andere twee toch nog een groeispurt maken!!

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Ruby balen zeg, met 300 IE verwacht je dat niet! sterkte!

Ik heb net eindelijk een afspraak gemaakt voor een evaluatie/opstartgesprek, op maandag 4 april. Ze begon eerst over 11 mei, toen kon de andere arts misschien wel eerder, maar ik hoorde mijn 'eigen' arts op de achtergrond zeggen dat zij ook nog wel eerder kon. Gelukkig. Op zich had 11 mei wel gekund qua opstarten eind mei maar dat duurt nog zo lang...

Dus... het is officieel, we gaan er weer voor! Nu maar hopen dat het me weer lukt om wat medicijnen mee te krijgen daar, dat was de vorige keer gelukt, maar ze moeten net wat hebben liggen natuurlijk...

Geplaatst

Ruby wat erg zeg, wat een teleurstelling. Wat waren jullie scores bij de eerste poging?

Dit lijkt mij heel erg. Je weet het je hebt er maar eentje nodig maar wat extra kansen is natuurlijk mooi meegenomen.

Misschien gaat die van 10mm ook nog meedoen.

Henne ik vind hem briljant hoor!

Geplaatst

Meiden,

Bij de 1e icsi heb ik ook gonal F gespoten maar dan 150 IE. Daar had ik aan iedere kant 1 folikel zitten die gelijk op gingen. Maar laten we hopen dat die van 10mm nog even een groei spurt maakt.

Ben blij dat ik mag werken hoor!!! Even gedachte op wat anders, ook al is dat moeilijk.

Het is mooi weer, ga tussen de middag even een stukje lopen.

Genieten van het zonnetje. Mijn collega (cheffin) heeft me gelukkig goed opgevangen. En dan ook nog dat het morgen de sterfdag van mijn moeder is. Dan mis je haar zo erg!!!! Tranen komen alweer omhoog. Morgen maar even naar het graf van Oma. Daar ligt ook wat As van mijn moeder. En anders zaterdag maar even. Alwin moet de hele dag werken.

Dikke knuffel van mij voor iedereen die het nodig heeft.

Geplaatst

Ruby, inderdaad wie weet dat die van 10mm nog mooi mee gaat doen, sterkte, ook met de sterfdag van je moeder, extra beladen dan he? Fijn dast je door je collega ook goed opgevangen bent!!!

Caroline, toch de koe bij de horens gepakt en de afspraak gemaakt, fijn dat het snel gelukt is, kun je je mooi nog voorbereiden op de start en wat Syl-vie zegt een gesprek is ook weer iets om naar uit te kijken

liefs

Babeth

Geplaatst

Hee ribt,

Wat een rotdag voor je.

Nu schaam ik me meteen, Ik was super chagrijnig: we hadden onze iMac ontvangen die via luchtpost van China naar ierland is verstuurd. Helemaal naar uitgekeken, ik wilde hard aan de slag om te solliciteren enzo. Maak ik de doos open: complete computer volledig aan gruzelementen. Echt niet normaal. De scherven vallen zo uit de doos... Nu ik jouw stukje lees heb ik mezelf maar even een hele harde schop onder mijn kont gegeven; tis maar een computer tenslotte. Ik ga naar buiten: huizen kijken en van de zon genieten.

Ruby: hele dikke knuffel voor jou!!!! En voor je follikels : groei groei groei, hup hup, jullie kunnen het!!!!!

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Ruby wat en domper... je hebt er maar één nodig, maar toch. Een dikke knuffel meis en heel veel sterkte morgen!

Caroline fijn gevoel is dat altijd, weer weten waar je aan toe bent. En in mooie stapjes zo: april gesprek en in mei beginnen.

Hier even een minder gevoel. Was gewoon vergeten hoe k*t deze weken zijn. Ik wíl heel graag optimistisch zijn en vrolijk en positief, maar ergens diep van binnen heb ik er gewoon geen vertrouwen in sinds gisteren. Dinsdag nog helemaal jubelend vanwege de mooie embryo's, maar ik loop sinds de tp dus met rugpijn, vage buikpijn en nu had ik net opeens heel erge afscheiding :-( We liepen op de markt en ik voel gewoon m'n boek nat worden, stond bijna te janken. Snel naar huis, gelukkig geen bloed, maar dus wel flink wat dik slijm. Vertrouw het voor geen meter. Zeker niet in combinatie met die krampjes. Het is te vroeg voor een innesteling, dus ik ben bang dat het nu al afgestoten wordt ofzo. Bah bah bah. Heb neiging om die ticker ook gelijk weg te halen, terwijk ik 'm zostraks nog zo geinig vond. Kl*tewachtweken en dit is pas dag 2!

Geplaatst
Nu schaam ik me meteen, Ik was super chagrijnig: we hadden onze iMac ontvangen die via luchtpost van China naar ierland is verstuurd. Helemaal naar uitgekeken, ik wilde hard aan de slag om te solliciteren enzo. Maak ik de doos open: complete computer volledig aan gruzelementen. Echt niet normaal. De scherven vallen zo uit de doos... Nu ik jouw stukje lees heb ik mezelf maar even een hele harde schop onder mijn kont gegeven; tis maar een computer tenslotte.

Oei IVFSH, al is het maar een computer, het is wel flink balen. Gaat de verzekering dat vergoeden?

Geplaatst

Henne, ik lees net je verontrusting, het kan toch niet dat er nu al slechte tekenenen zijn, dat is echt veel te vroeg hoor.

Je banner is prachtig!!! ik hoop dat het je lukt om je optimisme weer te hervinden meid, cd tje luisteren? lekker in de tuin in de zon gaan liggen met de zon op je buik?? Ik duim voor je!!

Ivf, het is dan weliswaar "maar" een comuter maar tich, ik zou er ook flink van balen!!! het zal vast een verzekeringskwestie worden alleen al het geziek wat je er mee hebt maakt je al sjaggie.

Succes!!!

Geplaatst

Ladies, help me out here.... Vond dit op een site (nooit googlen op afscheiding -zwanger!)

Van de bevruchting en de eerste dagen na de bevruchting merk je lichamelijk waarschijnlijk nog niet veel, al worden er direct na de bevruchting zwangerschapshormonen aangemaakt. Deze hormonen zorgen voor de zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid en wisselende stemmingen. Misschien merk je deze week dus wel al dat je humeur wat wispelturiger wordt!

Maar klopt dat nou? Dat er na de bevruchting al hcg wordt aangemaakt? Ik dacht pas na de innesteling? En hoe zit dit dan met ivf, want de bevruchting vindt dan buiten het lichaam plaats! En met een cryo in natuurlijke cyclus wordt m'n natuurlijke eitje niet bevrucht, maar krijg ik wel een paar dagen daarna een beruchte eicel/embryo terug. Kan ik daar dan gelijk op reageren? Wispelturig ben ik zeker, maar dat zal denk ik eerder door de wachtwerken en onzekerheid komen dan door een vaag beetje hcg?

Sorry dat ik zo zeur. Had me zo voorgenomen om deze wachtweken 'rustig' te blijven... :-S

Geplaatst
Henne, ik lees net je verontrusting, het kan toch niet dat er nu al slechte tekenenen zijn, dat is echt veel te vroeg hoor.

Je banner is prachtig!!! ik hoop dat het je lukt om je optimisme weer te hervinden meid, cd tje luisteren? lekker in de tuin in de zon gaan liggen met de zon op je buik?? Ik duim voor je!!

Ja mooi oranje is niet lelijk. Misschien een goeie kleur voor de babykamer ;-) Poeh, ff een potje gejankt, een potje gegooled en in de zon zitten lunchen. Nu even naar het postkantoor en dan idd maar terug in de zon. Het is tenslotte ook m'n vakantie en daar moet ik zeker wel van genieten want vanaf maandag is het weer vol aan de bak!

Geplaatst

Henne ik zou niet weten waarom afscheiding een slecht teken is, volgens mij is het juist een goed teken. Dat heb je bij een beginnende zwangerschap toch ook? Al ben je wel erg vroeg inderdaad maar blijf positief hoor!! Heerlijk dat oranje!!

Geplaatst

Wil toch even snel reageren..

Dublin,de spanning loopt op! Heel veel geluk de komende dagen en hopelijk straks een mooi donker streepje voor je!

Rubster, heel veel sterkte... Vind het kl*** om te horen dat het 1 misschien hopelijk 2 worden, zou het graag anders willen zien. Moeilijk maar je hebt inderdaad maar 1 goede nodig! Probeer moed in te houden... Misschien wel van superkwaliteit dikke knuffel voor je

Henne, laat je niet gek maken! Je hebt super Emmy's!!! Heb daar vertrouwen in en veel endorfines

Geplaatst
Wil toch even snel reageren..

Dublin,de spanning loopt op! Heel veel geluk de komende dagen en hopelijk straks een mooi donker streepje voor je!

Rubster, heel veel sterkte... Vind het kl*** om te horen dat het 1 misschien hopelijk 2 worden, zou het graag anders willen zien. Moeilijk maar je hebt inderdaad maar 1 goede nodig! Probeer moed in te houden... Misschien wel van superkwaliteit dikke knuffel voor je

Henne, laat je niet gek maken! Je hebt super Emmy's!!! Heb daar vertrouwen in en lekker veel endorfines aanmaken meer heb je niet in de hand.

Ivfsh mooi huisje :-)

Esther, wat fijn ook jij mag weer beginnen! Veel succes en we duimen allemaal voor je!!!

Geplaatst

Henne laat de moed nog niet zakken en niet googlen je vindt nooit het bevredigende antwoord wat je zo graag wil.

Je gaat van jubelend naar teveel nadenken.

Er zijn 2 prachtige emmies ontdooit en terug geplaatst, 2 kansen, jullie hebben een goede kans om zw te worden een keer zonder stress en zonder hormonen.

Focus je nu op die 2 kansen en niet op de uitkomst.

Maak je niet gek meid ik weet het is zo moeilijk en makkelijk gezegd maar probeer het, doe iets leuks, zoek afleiding en jank wanneer het eruit moet maar laat je hoofd niet hangen!

Go emmies go, go emmies go.....:support:

Geplaatst

Ooh en nog wat je kan wat je gegoogeld hebt ook op jou toepassen:

Misschien merk je deze week dus wel al dat je humeur wat wispelturiger wordt!

Ik vind je wispelturig Henne, dus het is maar net hoe je het interperteert!!!! :happy7:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden