Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh haha, ja dat is waar ook! Maar had dat niet iets met een tweeling te maken? Laat ie het voorlopig maar even niet doen, de stank zie ik niet echt zitten. Hij heeft net wel op de oranjemarkt een knisperboekje gekocht. Van ons neefje, haha, ons kleine geheimpje dat het niet alleen was om hem iets te laten verkopen. Toch wel leuk dat verder niemand het nog weet. Alleen zijn jullie nu wel mijn enige uitlaatklep en ik begin eerlijk gezegd behoorlijk te stuiteren inmiddels. Paul al aan de whiksy of bewaart hij dat voor vanavond? Ik voel me echt zooooo raar. Merk ook heel weinig als de rug- en buikpijn zijn weggetrokken. Maar ondertussen ben ik stiekem wel heel blij. Moet wel erg aan ivfsh denken, zo zo mooi zijn als twee meiden die gelijk opgaan nu ook eens beiden zwanger zijn. En blijven!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, iedereen op de vrijmarkt of op het terras? Al uren niks geschreven hier, dat gebeurt bijna nooit!

Wij zijn net terug, erg druk, wel gezellig, daarna heerlijk met een rosébiertje in onze eigen achtertuin, wat een rust. Op de fiets naar de stad gegaan trouwens, vond ik wel goed van mezelf, pak heel snel altijd de auto. Maar ik dacht A het is druk, B het vlees en de sausjes van gisteravond er af fietsen!

Geplaatst

Ha, Caroline! Idd erg rustig hier. Wij hebben eerst schoongemaakt vanmiddag en toen ben ik op de bank in slaap gevallen :-) Nu net wakker. Of wat er voor door moet gaan. Moeheid lijkt hier weer de ergste kwaal te worden hihi.

Netjes hoor, op de fiets! Wij lopen sinds een paar weken vaker als we een boodschap hebben. Je kunt t spugen naar de winkels hier en toch pakken we vaak de auto, erg hè. Alle buren zitten buiten, hoe komen die mensen zo actief?!

Geplaatst

Wij hebben een lekker dagje hier in Dublin. Zon schijnt,stad is leuk, dus helemaal goed. Ben wel mega onrustig, ben zo ongeveer non stop bezig met de vraag of ik zwanger ben of niet. Net testen gekocht, dus als we willen kan ik

Morgen testen. Beslissen we morgen wel. Heb er nog steeds een hard hoofd in.

Nu in een cafeetje rugby aan het kijken, ik braaf met fris, ar aan de pints....

Geplaatst

Pleger, net strand/duo wandeling van ruim 2 uur gemaakt. Daarna nog ff op een terrasje. Ben wel moe nu!

Henne, leuk toch, dat geheimpje?? Gaat bij ons nie lukken, iedereen weet dat we weer bezig zijn, vind dat wel een lastig idee voor de wachtweken, alles ligt zo onder een vergrootglas...

Geplaatst

zo lekker rustig hier ; - )

ivfsh, wat spannend, knap dat je helemaal geen test gaat doen nu, wat is het toch iedere keer weer raar ; - ) / : - (

Hou nog even vol, en good luck morgen!

Fren, das ook lastig, ben zelf type flap uit, iedereen weet het, ook weer wanneer de laatste poging begint (wrsch 23ste). Tja, het is maar hoe je het bekijkt, zelf vond ik het wel prettig, omdat mensen om je heen ook rekening met je houden. Volgens mij heb ik zelden stomme opmerkingen gehoord of iets wat niet tot steun was, behalve dan van baas, maar die is sociaal zo verschrikkelijk onhandig, dat je bijna eerder medelijden met hem hebt als iets dergelijks gebeurd...

Hier geen activiteiten. Lig op de bank / op bed /weer op de bank. zou huishouden kunnen en moeten doen: geen puf. Hoezo lekker gewerkt.\? toch iets teveel gedaan. Morgen hopelijk bijgetankt ; -)

x

Geplaatst

Dat is wel het fijne van een cryo, dat je het toch iets makkelijker voor jezelf kunt houden. Vind/vond het ook soms lastig als iedereen het wist. Idd fren, het ligt dan onder een vergrootglas dat zeg je heel goed. Aan de andere kant hebbende altijd zoveel steun gehad.... Maar wel pas als hè mis ging. Wan ik merk toch steeds meer dat ze de wachtweken en niet snappen. Vind dit nu wel heel bijzonder hoor, dat net deze keer dan niemand het weet. Min zus claimt dat ze het aan mensen kan zien, dus ik denk erover vrijdag niets te zeggen en af te wachten hihi. Maar eerst vrijdag halen meteen posi test en zonder bloed.

Ivfsh wat zenuwslopend nog bij jullie! Voelde je de andere keren dan wel iets toen je zwanger was? het zegt zo niets, dat is het lullige.

Nico en Es', denk ook aan jullie. Hoe moeilik en congronterend moet het weer zijn voor jullie..... Sowieso is dit raar, net alsof ik een deel van julli in de steek laat. En iedereen mag rustig balen en het zichzelf mee gunnen hoor! Sorry ook dat ik hier zo loop te stuiteren en zeuren. Da's dan weer een nadeel als verder niemand het weet.

Over tot de orde van de dag? Runderworstjes, pasta en ik denk brocoli.

Dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Vergrootglas vind ik vooral lastig op m'n werk. Maar goed, eerst maar eens zien dat we zover komen...

En super logisch toch dat je loopt te stuiteren! Ga je iedere dag testen, of kun je het geduld tot woe op brengen?

Hier gegrilde groente met gehaktballetjes en misschien soep.

Heeft iemand een simpel recept voor humus toevallig? Heb een blik kikkererwten staan dat op moet.

Geplaatst

Hoi hoi

Ik ben thuis maar heb voornamelijk geslapen...

Fren en Eef ik kon de behandelingen ook altijd moeilijk stil houden maar er waren nooit echt veel mensen op d hoogte, de steun vond ik altijd wel erg fijn, maar Henne wat je zegt, de wachter en werden niet altijd begrepen.

Henne ga je nog meer testen doen of alleen dinsdag nog? Blij dat je aan het stuiteren bent, die vermoeidheid was bij mij altijd overduidelijk + de lage rugpijn en een vreemd gevoel van een naderende menstruatie .

Ivfsh, Goed dat je je nog kunt inhouden, ook moeilijk en dan duurt het nog zo lang voordat het morgen is....

Ik weet nog niet wat we gaan eten....mijn man is onderweg naar huis en moet ook nog boodschappen halen, lang leven XLappie....

Geplaatst

Lach niet....ik heb al een schema uitgedacht. Heb nog een kv test met paarse dop, die wil ik morgen doen. Dan heb ik nog net zo een als vanochtend, daarmee kan ik maandag dan zien of de streep dikker is. En ik heb nog een nieuw pak digitale, die mag ik op z'n vroegst maandag doen van mezelf ;-) dus bijvoorbeeld maandag en woensdag. Het is nu de eerste dagen vooral spannend of het duidelijker wordt, als het woensdag oké is, dan hoop ik het wel te geloven.

Geplaatst

Trouwens wel raar, had net m'n moeder aan de telefoon en dan niets zeggen. Zij weet normaal altijd alles.

Geplaatst

Hahaha, met militaire precisie dus de hele week testen.

Wij moeten ditnkeer ook zelf testen, geen bloedtest. Gezien de vorige keer vind ik dat toch wel eng...

Geplaatst

Vorige keer had ik een bloedtest gevraagd vanwege alle vage streepjes. Maarik werd er niet echt zekerder van. Sommige meiden hier hadden zon hoog hcg dat ik me een keurige waarde alsnog ging twijfelen! Je kunt het trouwens altijd nog bij de huisarts proberen te bietsen als je het graag wilt. Ik ga de komende dagen lekker over stikkies piesen, kan het zelfs met twee tegelijk!

Weet iemand trouwens waar sylvie is? Nog nooit een hele dag niets van haar gehoord? Ze was gister niet lekker, hoop niet dat er iets mis is.....

Geplaatst

Ingrediënten

400 g kikkererwten uit blik, afgespoeld en uitgelekt

3 eetlepels tahin (pasta gemaakt van sesamzaad)

sap van 2 citroenen

3 teentjes knoflook, geperst

zout

4 eetlepels olijfolie

korianderblad of sumak

Voor degene die humus willen maken ; - )

Bereidingswijze

Pureer de kikkererwten met de staafmixer. Voeg tahin, citroensap en knoflook toe en meng goed. Breng op smaak met zout. Doe de hummus in een schaaltje, besprenkel met olijfolie en strooi er ‘voor de mooi’ wat korianderblad op.

Zo. Ben zelf een kookongelovige, dus heb het even gegooled. Klinkt lekker, zou libanees zijn. Het klinkt in ieder geval heel vruchtbaar, zeker het ingrediënt "kikkerwt" dat moet goed zijn

Geplaatst

Henne ik lach niet hoor...

Ik deed op maandag en woensdag een test van kv.de casette 2voor €5,- en op dinsdag en donderdag die van cb, die een + laat zien, op vrijdag, de officiële dag deed ik de digitale van cd die zwanger + tijdsind. Aangaf......

Ik wilde ook juist het verschil zien.

Knap dat je het stil kon houden tegen je moeder, ik deel ook echt alles met haar...

Geplaatst

Het kostte best moeite hoor!! Maar het is voor onszelf nog zo onzeker. Liefst zou ik stilhouden tot een evt zeswekenecho, maar dat gaat denk ik niet lukken als het echt goed gaat de komende dagen.

Geplaatst

PS: kookongelovige: (van Dale) : Diegene die niet gelooft in het heil van koken. Diegene die gebruik maken, van afhalen, afbakken, opbakken of, opwarmen. Ook wel "de andere generatie"genoemd. Willen zelf wel erg graag koken, maar weten niet hoe. Hopen ooit het licht te vinden.

Geplaatst

Henne ik lach wel, vind het erg grappig, maar ik lach je toe want het is zo typisch Henne... Gewoon doen wat het beste voelt. Ik denk trouwens dat er niemand in dit topic jaloers is, ik tenminste niet, jullie zijn toch speciaal en ik gun het jullie het allermeest! (Ok, na mezelf... :-))

Was ook in slaap gevallen na mijn rosébiertje, haha, net weer wakker en gaan de restjes vlees van gisteren eten, met doperwten en piepertjes, lekker makkelijk.

Geplaatst

Haha Eef, had zelf ook al gegoogeld, maar hoopte op een recept zonder die sesampasta aangezien ik dat niet standaard in huis heb. Heel gek ;-)

Henne, vorige x had ik op officiële testdag 2 positieve testen waaronder een digitale did zei zwanger 2-3 weken. ''s middags uitslag van bloedtest; hcg 16 dus niet zwanger. Vandaar dag ik het vertrouwen in een thuisstad een Bertje kwijt ben...

Geplaatst

"Vandaar dag ik het vertrouwen in een thuisstad een Bertje kwijt ben... " Geinige zin Fren! Leve de iPad!

Ik weet het nog goed bij jou... dacht echt dat je zwanger was, toen was het ineens bij best veel meiden uit dat topic gelukt en ging het bij jou alsnog mis, k.u.. was dat.

Geplaatst

Fren, das nou ook de precies de reden waarom het voor mij zo moeilijk kookgelovig te worden, je moet een zekere mate van regelneef in je hebben, dat vooraf weten, wat je wilt, plan maken, boodschappen doen....er was er ook 1 zonder sesampasta op een vegetarisch web, heb je vast wel gevonden ; - )

Testen: Henne, doe waar je je goed bij voelt, maar kan wel de ervaring van Fren begrijpen, dat je dan Bertje kwijt bent. Hoop en duim voor jou dat je dat stokje daadwerkelijk overgenomen hebt! liefs!

Geplaatst

Da's waar fren, nu herinner ik het me. Ik heb zelf genoeg ervaring met lichte testen en toch ongesteld, maar dat een clearblue je ook zo voor de gek kan houden.... Maar vraag het anders gewoon, in Voorburg is het ook niet standaard. Of idd bij de huisarts, al weten we uit ervaringen hier ook dat je dan alsnog drie dagen zit te wachten. Ik heb hier nu ook een hele rare mix van heel blij en heeeeeel erg op mijn hoede. Het is geen superdikke streep en wel morgen al m'n nod. Dus ik hou met alles wat ik denk en doe tachtig slagen om de arm.

Babeth, precies wat je zegt: enorme slaap, pijn in mijn onderrug (vooral sochtends) en een menstruatieachtig gevoel als ik gelegen heb of geplast. Maar dat herken ik dan gelukkig allemaal wel van de vorige zwangerschap, dus het maakt me iets minder onzeker. Ook af en toe misselijk, begin luchtjes vervelend te vinden. Het lijkt er echt verdacht veel op allemaal.

Caro, lief gezegd. Maar ik gun het jullie allemaal net zo hard! Ik ben lang niet de enige met een miskraam, lang niet de enige die al tig jaar bezig is en lang niet de enige met meer tp dan normaal is. En al met al hebben wij tot nu toe eigenlijk altijd wel geluk gehad. Altijd bevruchting, altijd een terugplaatsing, af en toe een positieve test die je gek genoeg tóch hoop geeft, een zwangerschap. Het enige dat echt tegen heeft gezeten is de miskraam.

Enne, het is idd erg mijn manier van doen haha. Systeem aanbrengen en zekerheden zoeken. Ik hou nog net geen lijstje bij ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden