Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa henne gefeliciteerd!!!! Wat geldig voor jullie. Geniet ervan, wat één mooie koninginnedag voor jullie!!! Liefs sab xc

Geplaatst

Haha san, hoop dan maar dat die dronk van Paul ons verder geluk brengt. Sab ook bedankt, nu al felicitaties... Het voelt hier nog wat voorbarig. Kan ook niet meer slapen. Misselijk, rugpijn en buikpijn en kijk elk kwartier of die streep er nog staat. Ben zo bang om teleurgesteld te worden!

Geplaatst

Henne, voor zo'n bericht haak ik ook graag weer ff aan. Ziet er goed uit! Bix vaag, voor zo vroeg vind ik dit heeel netjes.

Wiehoe, ik wist het wel! Nou vast houden dame, dit is een supet mooi begin en... ik gun jullie een heel prachtig vervolg, met een nog mooiere bezegeling aan het eind!

Geplaatst

Henne, jaaaaaaaaa!! Het begin is er meid, maar wat zul je inderdaad onzeker zijn. Hou vol!!!

Ivfsh zit kn Dublin. Toch? Hoop dag zij net zulk kooi nieuws heeft, kunnen jullie elkaar steunen. Hoe is g met J?

Geplaatst

Oh meis wat eem spanning. Weet dat je het eng vind maar ook van mijn kant alvast een voorzichtige felicitatie.

Geplaatst

zo herkenbaar Henne die angst...... Maar je hebt geen hormonen gebruikt dus dit kan niet anders dan....... en dan jullie eerdere ervaringen. Dat hakt er natuurlijk behoorlijk in, sluimert steeds op de achtergrond. Maar dit pakken ze jullie niet meer af, neem het dag voor dag en die dronk van Paul dat moet gewoon alle geluk brengen voor jullie!!!!!!

Geplaatst

Hier alles goed Fren :)

Super genieten, wat betekent zelfstandig ondernemer zijn een vrijheid!

Jij weer bezig nu he? Ik mis alles een beetje, kies daar ook bewust voor. Zo koninginnedag in de Jordaan met vrienden. Voor het eerst in jaren geen ivf gedoe, eindelijk verlost ofzo...

Ik volg iedereen wel hoor en denk veel aan jullie, mijn lieve meiden!

Syl-vie, jullie ook een zware tijd... sterkte meis.

En Esther, speciale knuf ook voor jou!

Mijn cyclus is nagenoeg weg, eerst 6 weken en amper ongi (toen na late ei superfucked), nu 5 weken (geen ei kunnem meten) en ook heel kort bloed. Ik vertrouw het nix, mijn cryo bewaar ik maar veilig. Ik dacht eerst devoedingssupplementen, toen drukte, toen weer zus en toen weer zo. Nu denk: laat maar! Ik ben blij dat ik weer leef, en merk wel wanneer mijn lijf weer meedoet. Ik hou -ongeacht- van dit lijfie, en dat is ook een doorbraak!

Babeth, jij al ver meis, met spannibg alom. Toi toi toi. Jij ook Witje!

Geplaatst

Miki fijn dat je kan genieten. Knap dat je het nu allemaal losgelaten hebt en afwacht wanneer je lijf weer me gaat doen. Wie weet is deze "rust" ook voor je lijf goed en gaat het langzaam weer doen zoals het volgens de boekjes moet functioneren. Wat je cyclus betreft dan he? Je zoekt steeds weer redenen waarom......... Hou je goed en lekker genieten voor nu.

Ja ik ben vandaag al weer 24 weken!!! Nooit gedacht zo ver te komen, zei gister nog tegen Paul dat ik het toch nog steeds onwerkelijk vind dat er straks in ons wiegje ons kindje ligt te slapen.

Geplaatst

Hee meiden,

Even snel berichtje, we zijn idd in Dublin.

Hhenne: wat een fantastisch nieuws!!! Heeeel erg blij voor jullie. Nu nog een lichte streep, maar je hebt dan ook heel vroeg getest die streep gaat steeds donkerder worden! Als je maandag gefeliciteerd wordt, weet jij stiekem waarmee :-).

Hier nog niet testen vandaag, ik denk morgen. Oooohhhh, hoop zo dat ik me aan onze deal kan houden!

Gister op ambassade geweest. Was echt leuk om mee te maken. Echt zon statige ambassade: oud pand met mega tuin. Ambassadeur ontving iedereen persoonlijk. Was heel druk, op gegeven moment moest iedereen Wilhelmus zingen: het eerste en het zesde couplet. Ik kende geen woord van dat zesde couplet :-). Nog wat gekletst met mensen en 1 echt heel leuk koppel leren kennen, daar houden we contact mee.

Fijne dag allemaal!!

Ivfsh

Geplaatst

ivfsh jij houdt het dus nog even spannend. Jij bent wel al heel ver natuurlijk, dinsdag je officiele testdag toch?

Leuk om zo mensen te ontmoeten en dat het leuk geweest is. Ik ken ook alleen het eerste couplet van het Wilhelmus hoor hihi.

Geniet nog even van je Dublin tripje en duim duim voor goed nieuws morgen.......

Geplaatst

HENNE!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een mooi nieuws op de -voor mij - vroege morgen. Jullie zijn allemaal actief zeg, op je vrije dag... Nu inderdaad hopen (ga er wel van uit) dat ie donkerder wordt de komende dagen. Ik feliciteer je met wat je tot nu toe hebt: een lichte streep en dat is het begin! Probeer nog niet teveel te denken aan de stress die nog komen gaat maar geniet van dat streepie!

Geplaatst

Oooh henne, ondanks alle onzekerheid en spanning voor de komende dagen, weken, maanden, ziet het er NU heel erg positief uit!

Ivfsh, hoop voor jou ook op zo'n mooi streepje.

Geplaatst

Hoi Henne, Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ; - 0)))))))))))))))))))))))))))))))000))))))))))))))))

Sluit me bij de anderen aan, wat een mooi nieuws op deze feestdag ; - ) Ik hoop dat je een fijne dag hebt, en die streep de komende dagen alleen maar donkerder gaat worden, feest ze vandaag, ivfsh, jij ook heel veel succes gewenst, het is wel heel spannnend nu!

Meiden, fijne dag toegewenst, geniet van t mooie weer ; - )

Sylvie, beetje bijgekomen? Nico lekker genoten van t mooie weer op je verjaardag/ hoop dat je een superdag hebt gehad, alsnog gefelciiteerd ; - )

Guusje, dit weekend effe spannend?

Fren, deca koppijn onder controle?

Het weer volgende week is niet zo best in Italië, misschien dat we nog gaan verkassen naar andere plek...wel vaker gewisseld, maar ja als je toch gaat, dan wil je wel zon toch?

Erg aan vakantie toe (wie niet ; - 0 met vele werken van laatste weken, even opladen voor laatste poging start,

liefs Eef

Geplaatst

Woehoe!!!!!! Henne heeft een positieve test. Eindelijk!!!!!!!!

Het blijft natuurlijk nog even spannend maar je lichaam weet hoe het moet.

Wij zijn blij :-)

Ivfsh jij bent de volgende.

Geplaatst

Poeh....wat een rare dag. Weet niet zo goed wat ik nu wel en niet moet doen. Wilde flink aan de schoonmaak, maar twijfel nu. Maar ja, kan ook moeilijk de komende 8 weken in bed blijven liggen afwachten. Toch? Voel me fysiek ook raar. Herkent iemand warme handen/het warm hebben? Geloof niet dat ik dat de vorige keer had, heb bijna de neiging om te kijken of ik koorts heb maar zo voelt het ook weer niet. Ben in ieder geval wel totaal uit m'n doen. Kijk bijna letterlijk elk kwartier naar die streep. Maar bij elke kramp, hoewel ik weet dat het erbij hoort, vlieg ik naar de wc.

Maar goed...proberen een beetje 'normaal' door te leven. San, dank voor je lieve krabbel. Ik heb 'm wel even verwijderd, niemand weet namelijk dat wij nu weer een tp hadden en stel dat ze het verband leggen tussen juichende smileys en zwangerschap ;-) We hebben gek genoeg ook nog helemaal niet de neiging om iedereen op te bellen, terwijl de vorige keer iedereen het vanaf dag 1 wist. Denken erover deze keer zelfs te wachten tot zes weken. Of heel misschien de familie iets eerder. Mijn moeder is vrijdag jarig, zou een mooie gelegenheid zijn. Haha, nu ben ik toch al lekker vooruit aan het denken, ondanks alle onzekerheden. Euhm....9 januari 2012 wordt het trouwens....dat had ik ook al nagekeken, erg he!

Caro ik moest erg lachen om jullie bbq verhaal. Vroeger rustte er bij ons thuis een soort vloek op bbq-en, mijn vader heeft ontelbare keren onder het zonnescherm worstjes staan verpesten terwijl mijn moeder in de keuken de p in stond te hebben. Ik heb nog een foto waar mijn broers onder twee grote paraplu's bezig zijn met twee kleine bbq-tjes. Het was bij ons echt een gegeven: bbq=regen. Tijdens een vakantie wilde mijn oudste broer een keer bbq-en en mijn vader niet. Toen mijn vader met mijn zus en broertje even een eindje was lopen, ging mijn broer de bbq uit de schuur halen. Prompt begon het dus te donderen. We hebben echt nog nooit zo gelachen. Gelukkig is die vloek inmiddels wel opgeheven haha.

Babeth wat ontzettend naar van de vader van je vriendin. Mijn oom is een aantal jaren geleden ook binnen hele korte tijd overleden aan iets met zijn bloed. Weet niet precies wat, maar het ging zo snel! Beangstigend vind ik dat. Hoe is het verder met jou zelf? Voel je je baarmoeder nog of is dat weggetrokken?

Fren onwijs vervelend van die hoofdpijn. Wanneer mag de puregon erbij? Meestal zakt het dan.

Miki!!! We hadden al gemaild, maar goed om je hier nog even te zien. Zo stoer hoe je bezig bent.

B.t.w. even als check: heeft iedereen een mailtje gehad van de datumprikker? Een aantal emailadressen bleek niet te kloppen? Anders stuur ik nog wel even een reminder naar degene die nog niet hebben gereageerd, dan merken we dat vanzelf. Hoe eerder we een dag vastleggen, hoe meer meiden er kunnen!

De zon schijnt hier, wel veel wind... misschien zo even naar de oranjemarkt, verder dn in rustig tempo maar wat schoon gaan maken. Die test stop ik gewoon in m'n broekzak, kan ik er telkens even naar kijken :-D

Geplaatst

Babeth wat leuk dat zij lichttechnicus is. Die hebben wij ook in een dienst. Nu toevallig een vrouwlijke stagaire. Het is echt een mannen wereld.

Miki gefeliciteerd met je eigen onderneming. Ik had al iets voorbij zien komen op Linkedin. Door alle hectiek nog niet verder gekeken.

Jij bent weer helemaal superfucked met je eieren die niet springen. Cryo nog even diepgevroren laten totdat jij weer op schema ligt.

De rest ben ik weer even kwijt kan alleen aan Henne denken en die mooie tweede streep.

Geplaatst

Probeer gewoon je dingen te doen ook schoonmaken maar met mate en rustig aan Henne. Veel pauzes tussendoor of laat de boel even de boel en geniet van deze dag.

Geplaatst

Puregon gaat er pas over 10 dagen bij. Even volhouden dus. Maar gelukkig is hoofdpijn alleen savonds.

Mik, leuk weer even iets van je te horen, klinkt alsof je lekker in je vel zit momenteel, fijn. En wat een gedoe met eieren die niet willen sprinegn, knap da je het even geparkeerd hebt!

IVF, nog even volhouden meis, spannend hoor!

Babeth, m'n schoonvader had inderdaad ook mds, ook een bijwerking van de medicijnen die hij 30 jaar slite tegen afstoting van z'n donornier. Hij kreeg op et laatst 3 zakken bloed per week en toch kwam z'n hb nauwelijks boven de 4,5. Hoewel hij pas 60 was, was z'n lichaam gewoon op. Hij is nu bijna een jaar geleden overleden. Kan zo uitkomen dat ik punctie of tp op z'n sterfdag (tevens verjaardag van mijn vader) heb. Wel een raar idee.

Henne, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. En als dat in bed liggen is, gewoon doen.

Geplaatst

jeeeeeeeeeeeeeeeej Henne!!!!!!!! alvast voorzichtig gefeliciteerd. Ik begrijp je angst maar er is een begin ja toch? doe lekker rustig aan en probeer een beetje te ontspannen.

meiden, wat gaan jullie doen vandaag? ik zit nog in mn duster haha ik ben lekker lui. Ik ga zo maar eens douchen. Vanmiddag misschien even in het dorp kijken en daarna hebben we een bbq bij vrienden, gaat een drukke boel worden daar. Ze waren al gisteren bezig met een zwembad in de tuin, moest 6000lt. water in.

oja, ik heb de foto's van de meeting gezien dus ik weet nu hoe de meesten van jullie eruit zien. Ik was zo nieuwsgierig hihi. Ik zal anders binnenkort even een foto van mezelf doormailen. Ik vind mezelf alleen altijd superstom op foto's

Geplaatst

hoi meiden

Henne, ik ben zo ontzettend blij voor jullie, en ja die onzekerheid, de angst die blijf je nog wel houden amar ik zie ook weer de positieve Henne, kijkende naar de verjaardag van je moeder...ik hoop echt dat het nu goed mag blijven gaan en leef van mijlpaal naar mijlpaal, en ja, die is voor iedereen anders.

Wat het poetsen betreft, gewoon rustig aan, in beweging zijn is goed voor de bloedsomloop.... maar dweilen en stofzuigen gewoon aan J. overlaten als je je daar beter bij voelt. Ik moet lachen om de test in je bloekzak, geweldig.

Het gevoel bij mijn baarmoedermond, waarvoor ik woensdag terugging, heb ik niet meer, was dus echt van het onderzoek, verder heb ik zodra ik opsta en de eerste passen zet altijd wel een apart gevoel in mijn baarmoeder maar dat komt van de cerclage, aan dat gevoel ben ik gelukkig inmiddels gewend gelukkig.

Laat je maandag J nog wel wat foto´s maken als je door mensen gefeliciteerd wordt met je verjaardag!!?? , super!

In in januari 2012 uitgerekend, het eerste 2012 kindje van pauze topic, hoe bijzonder is dat...sorry voor mijn enthousiasme maar dit bericht maakt me echt blij!!!

Fren, jeetje moeilijk om te lezen, ik weet nog niet wat ze bij hem gaan doen verder. Hij heeft nog maar 1 nier en daarom konden ze een bepaalde behandeling ven medicatie en chemo ook niet doen. de vaders van mijn vriendin is nu ook 60. Ik had een maand of 2 geleden mij neef al gevraagd of hij uit zijn medische weereld wist van een arts desnoods in het buitenland die al veel verder was op dit gebied maar hij kwam ook met de info dat er nog waar weinig van bekend is, ook op internationaal gebied.. het is klote!!

Als jij inderdaad op die dag de punctie hebt dan is dat wel met een dubbel gevoel ja maar meteen misschien ook iets moois, heel symbolisch...een leven is gestopt en op dezelfde datum ontstaat er nieuw leven....

Rot van die hoofdpijn zeg! ik had dat bij de eerste icsi (lang protocol), met het korte had ik er gelukkig geen alst van maar jij telt de dagen nu vast af.

Testr, wat heerlijk om tee horen hoe jij je voelt, toen ik je bericht las werd ik er gewoon even emo van, je klinkt (en bent) zo sterk!!!! je lichaam komt vast wel weer in haar ritme en dan weer verder!!

Eef, fijn dat jullie toch nog de vakantie gecombineerd krijgen met de behandeling, jammer dat de weersvoorspellingen nog niet zo goed zijn maar wie weet wat we nog gebeurd? zijn jullie anders van plan om zuidelijker te gaan?

Syl-vie het is inderdaad een mannenwereld haha, toen ze de opleiding gign volgen waren ze ook zo blij dat er een meisje zich aangemeld had, ik ben echt wel trots op haar! al is het ook best een moeilijk wereldje, bij veel culturele instellingen wordt flink bezuinigd, ze werkt als zelfstandige maar heeft gelukkig een aantal vaste klanten vanuit haar stage periode(s).

Net even met de hond naar het einde van de straat gelopen, met mijn tempo vond de ond het wel fijn, had uitgebreid de tijd om aan ieder sprietje te snuffelen.

hier is het ook lekker weer maar het waait wel hard.

Zara, je hebt het stokje goed geworpen, nu een mega zwaai naar Dublin en dan weer deze kant op......Fren en Eef, volgens mij gaan jullie straks ook wat gelijk op nietwaar?

Geplaatst

Woooww Henne, dat is een goed begin!!! Probeer je gedachten positief te houden, en ik hoop zo dat de volgende test een nog dikkere streep geeft.

Liefs Guusje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden